جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چرا اصلاح طرح لبخند جزء مهمترين و پرطرفدارترين خدمات دندانپزشكي زيبايي است؟

امروزه با وجود خدمات دندانپزشكي ترميم و زيبايي، گزينه‌هاي زيادي براي بهبود لبخند و افزايش اعتماد به نفس براي شما وجود دارد. با مراجعه به يك دندانپزشك زيبايي دندان و مشاوره براي هر يك از روش‌هاي مختلف ترميمي و زيبايي روش مورد نظر را انتخاب كنيد و به لبخند خود زيبايي را بازگردانيد. در ادامه با تمام خدماتي كه براي ساخت و طراحي لبخند يا اصلاح آن توسط دندانپرشك صورت ميگيرد آشنا خواهيد شد. ممكن است براي رسيدن به لبخند ايده آل خودتان تنها به يكي از روش هاي زير نياز داشته باشيد يا اينكه تعداد زيادي از آن ها را انجام دهيد.

سفيد كردن دندان ها يا بليچينگ

دندان‌ها به دلايل مختلفي مثل مصرف بعضي مواد غذايي و يا استعمال دخانيات  تغيير رنگ داده و تيره و يا لك دار مي‌شوند. وقتي لايه رويي دندان يعني ميناي دندان با گذشت زمان از بين برود لايه زرد زيرين آن يعني دنتين نمايان شده و زيبايي دندان را از بين مي‌برد. يكي از روش‌هاي موثر براي زيبا سازي دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند تغيير رنگ آنها به رنگ سفيد است. يكي از اين روش‌هاي سفيد كردن دندان‌ها بليچينگ است. كه در طي اين روش درماني تيره‌گي‌ها و رنگدانه‌هايي كه با گذشت زمان باعث تغيير رنگ دندان‌ها شده و حتي بعضي بد رنگي‌هاي ژنتيكي را بر طرف كرده و دندان‌هايي سفيد و زيبا را به شما هديه مي‌كند.

باندينگ دندان يا ونير كامپوزيت

يكي از روش هاي رايج براي اصلاح طرح لبخند يا طراحي لبخند باندينگ دندان است. اين پروسه به بهبود و زيباسازي ظاهر دندان‌هاي آسيب ديده به علت پوسيدگي، شكستگي، لب پر شدن، تراشيدگي و يا تغيير رنگ آن ها كمك ميكند.

باندينگ دندان به كمك مواد هم رنگ دندان كه كامپوزيت‌ دندان يا ونير كامپوزيت نام دارند، صورت مي‌گيرد. بدين ترتيب است كه اين مواد با استفاده از چسب مخصوص روي دندان قرار گرفته و با نوري مخصوص در محل مورد نظر محكم مي‌شود از آنجايي كه قيمت ونير كامپوزيت ها كمتر از لمنيت ها است بيشتر از اين روكش براي اصلاح طرح لبخند استفاده ميشود.

لمينت دندان يا ونير پرسلين

لمينت دندان لايه‌هاي ظريف و شيشه‌اي شكلي از جنس پرسلن يا سراميك هستند كه داراي استحكام بسيار بالايي بوده و براي پوشاندن و زيبايي سطح رويي دندان بكار مي‌رود. پرطرفدارترين عنصر در اصلاح طرح لبخند يا زيباسازي لبخند استفاده از لمينت دندان است كه البته قيمت لمينت دندان به  نسبت ساير روكش هاي دنداني بالاتر است. لمينت به صورت لايه‌اي روي سطح دندان قرار گرفته و عيوب دندان را مي‌پوشاند. با انجام لمينت دندان مشكلاتي از قبيل:

فواصل بين دندان‌ها

شكستگي يا فرسايش دندان ها

لكه دار شدن و تغيير رنگ دندان ها

به هم ريختگي و نامرتبي دندان ها

كج بودن جزئي دندان ها

را مي‌توان بر طرف كرد. در بسياري از موارد قبل از لمينت دندان، بايد درمان‌هاي اوليه‌اي صورت بگيرد تا دندان‌ها براي قرار گيري لمينت آماده شوند. براي انجام لمينت دندان يك جلسه كافي نبوده و بايد در طي چند جلسه اين لمينت‌ها بر روي دندان قرار بگيرند. بعد از قالبگيري از دندان‌ها، لمينت‌ها را در لابراتوار تهيه مي‌كنند و سپس دندانپزشك با استفاده از چسب مخصوص لمينت‌ها را روي دندان چسبانده و با تاباندن اشعه‌اي به دندان‌ها آنها را محكم مي‌كنند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۰:۳۲ توسط:netware موضوع:

 عصب كشي دندان چگونه انجام مي‌شود؟

فرآيند روت كانال به طور معمول در كلينيك دندانپزشكي انجام مي‌شود. اين پروسه شامل چند مرحله اساسي است كه در ادامه با هر كدام از مراحل عصب كشي بيشتر آشنا خواهيد شد:

مرحله 1: بي‌حسي (Anesthetic)

بسياري از مراجعان از ما ميپرسند كه آيا عصب كشي دندان درد دارد؟ شما بايد بدانيد كه دندانپزشك مقدار كمي از داروهاي بي حس كننده را روي لثه شما در نزديكي دندان آسيب ديده قرار مي‌دهد. پس از عملي شدن اين كار، لثه ها به شيوه موضعي بي حس مي‌شوند. حين تزريق بيحس كننده ها ممكن است احساس درد جزئي و يا احساس سوزش داشته باشيد، اما اين حس به سرعت خواهد گذشت. در طول انجام عمل عصب كشي شما بيدار خواهيد بود، اما داروهاي بي حس كننده باعث  مي‌شوند هيچ گونه دردي نداشته باشيد بنابريان نگران اين نباشيد كه عصب كشي دندان درد دارد يا نه.

مرحله 2: برداشتن پالپ دندان (Removing the pulp)

وقتي دندان شما بي حس مي‌شود، متخصص اندودنتيست يا دندانپزشك عمومي در قسمت بالاي دندان شكاف كوچكي ايجاد مي‌كند. هنگامي كه پالپ آلوده يا آسيب ديده در معرض ديد قرار گيرد، متخصص با استفاده از ابزارهاي ويژه‌اي به نام فايل دندانپزشكي (files)، آن را به دقت برمي‌دارد. دندانپزشك براي تميز كردن تمام مسير كانال دندان شما دقت بسيار بالايي به خرج ميدهد.

مرحله 3: آنتي بيوتيك ها (Antibiotics)

پس از برداشتن مغز و پالپ دندان، دندانپزشك ممكن است موضع باز شده را با يك آنتي بيوتيك موضعي پوشش داده تا عفونت ايجاد شده را سركوب كند و مانع از تشديد و عود مجدد آن شود. پس از تميز كردن و ضد عفوني شدن كانال ها، دندانپزشك دندان را با خمير سيلر و ماده اي لاستيك مانند به نام گوتاپركا پر مي‌كند. دندانپزشك همچنين ممكن است آنتي بيوتيك هاي خوراكي را براي مديريت و اطمينان از سركوب عفونت براي شما تجويز كند.

مرحله 4: پر كردن موقتي (Temporary filling)

دندانپزشك با پر كردن شكاف كوچكي كه در قسمت بالاي دندان در همان ابتداي عصب كشي ايجاد كرده بود بصورت موقتي آن را مهر و موم مي‌كند. آن ها به كمك سيلانت سوراخ ها و درز ها را مسدود ميكنند تا كانال از آسيب ناشي از بزاق در امان بماند.

خطرات احتمالي و عوارض عصب كشي دندان

پروسه روت كانال براي نجات دندان شما انجام مي‌شود. با اين حال، گاهي اوقات، آسيب وارد شده به مغز دندان بيش از حد عميق است يا ميناي دندان شما براي تحمل  عصب كشي بسيار ضعيف است. اين عوامل مي تواند منجر به از بين رفتن دندان شود. در نتيجه در اغلب اوقات دندان عصب كشي شده معمولا كشيده ميشود.

اگر حين عصب كشي دندان برخي ابزار آلوده باشد و يا به واسطه آن ها مواد آلوده وارد دندان شود و يا آنتي بيوتيك ها اثر نكنند احتمال تشكيل آبسه دندان افزايش پيدا خواهد كرد.

اگر مشكلي در رابطه با ريشه دندان خود داريد و يا درد شديدي را از جانب مغز دندان تحمل مي‌كنيد حتما با دندانپزشك خود صحبت كنيد. متخصصان دندانپزشكي به جاي دندان آسيب ديده از دندان مصنوعي، پل ها و يا ايمپلنت دندان استفاده مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان چيست ؟ 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۰:۴۶ توسط:netware موضوع:

عوارض شايع در طي 2 هفته اول پس از جراحي اسليو معده

در طي 2 هفته اول بعد از جراحي ممكن است كمي به شما سخت بگذرد چراكه علاوه بر مواجهه با عوارض جانبي اوليه نياز است با رژيم غذايي جديد خود سازگار شويد. از اين عوارض شايع مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

نشت در خط منگنه لبه بريده شده معده

در طول هفته اول پس از جراحي ترسناك‌ترين و جدي‌ترين عارضه، نشت پس از اسليو معده است. به‌همين‌دليل متخصص جراح لاغري معمولا قبل از پايان عمل و بخيه زدن چندين‌بار اين ناحيه را چك مي‌كند. طبق آمار احتمال بروز اين عارضه حدود 2.4% است. در صورت مشاهده علائم تب، افزايش ضربان قلب و تنگي نفس به سرعت به پزشك خود اطلاع دهيد. معمولا نوع درمان اين عارضه به اين مسئله بستگي دارد كه چقدر از عمل اسليو معده گذشته باشد. در كمتر از 3 روز اصولا لاپاراسكوپي اكتشافي انجام مي‌شود و در صورت نياز جراحي ترميمي صورت مي‌گيرد. در صورت گذشت 8 روز يا بيشتر، ازآنجايي‌كه روند التهاب آغاز شده جراحي معمولاً انجام نمي‌شود و اغلب به كمك شستشو، استنت و ايجاد مسير تغذيه مشكل برطرف مي‌شود.

ترومبوز (لخته شدن خون)

لخته شدن خون پس از هر عمل جراحي در صورت عدم درمان سريع مي‌تواند تهديدكننده زندگي باشد. اين مشكل معمولا در طي جراحي در اثر آسيب به يك رگ خوني سالم ايجاد مي‌شود و پس از جراحي با عدم تحرك تشديد مي‌شود. خطر ابتلا به ترومبوز وريد عمقي پس از اسليو معده كمتر از 1% است. از علائم ترومبوز مي‌توان به تورم، درد، قرمزي و بي‌حسي به‌خصوص در دست‌ها و پاها اشاره كرد. درمان آن معمولا به اندازه و محل لخته شدن خون بستگي دارد و گاهي علاوه‌بر مصرف دارو به جراحي نيز نياز دارد.

بيشتر بخوانيد :

              محاسبه شاخص توده بدني

              ساسي باي بس

انسداد دهانه معده

التهاب دهانه معده و انسداد حاد يا مزمن آن مانع از ورود صحيح غذا به معده يا روده مي‌شود. احتمال بروز اين عارضه در حدود 3.5٪ از بيماران وجود دارد و اغلب با يك اتساع آندوسكوپيك ساده درمان مي‌شود. در صورت انسداد مزمن جراح احتمالا باي‌پس معده انجام مي‌دهد. اگر در هنگام غذا خوردن مشكل در بلعيدن يا تهوع و استفراغ داريد، بلافاصله با پزشك خود تماس بگيريد.

عفونت محل زخم

عفونت محل برش مي‌تواند پس از هرگونه عمل جراحي اتفاق بيافتد. درصورتي‌كه اين عارضه به‌موقع با آنتي‌بيوتيك و شستشوي محل زخم درمان نشوند، ممكن است مرگ بافتي، عفونت گسترده و حتي مرگ رخ دهد. معمولا بعد از اسليو معده در 10% تا 15% از بيمارن احتمال بروز اين عارضه وجود دارد. در صورت داشتن علائم تب، قرمزي در محل برش، افزايش ضربان قلب، سرگيجه يا سبكي سر بلافاصله با پزشك خود تماس بگيريد.

 

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۵:۱۴ توسط:netware موضوع:

خطاي ECS هيونداي

عبارت ECS مخفف Electronic Control Suspension يا كنترل الكترونيكي سيستم تعليق است و در عمل بدين معني است كه سيستم تنظيم ارتفاع اين خودرو دچار مشكل شده است.

بخش هاي مختلف سيستم Ecs جنسيس و سنتنيال

مهمترين بخش هاي سيستم تنظيم ارتفاع در جنسيس و سنتنيال عبارت اند از :

  • ECS
  • كمك هاي بادي در جلو
  • بالن ها در عقب
  • كمپرسور
  • سلونوييد تقسيم
  • ريسرور
  • سنسور هاي ارتفاع سنج
  • سوپاپ تزريق فشار

بيشتر بخوانيد :

راهنماي خريد قطعات هيوندا

راهنماي تشخيص اصالت قطعات خودرو

مهمترين عوامل خرابي در سيستم ECS

شايع ترين حالت هايي كه طي آن سيستم ecs دچار مشكل مي شود عبارت اند از :

1. نشتي باد از كمك ها و بالن ها : در اين وضعيت كه به اصلاح پنچري بالن و كمك گفته مي شود، باد سيستم خالي شده و خودرو ميخوابد.

2. به هم ريختن تنظيمات سيستم، زماني كه خودرو دچار تعميرات غير اصولي شود و يا به دليل خرابي يكي از كمك ها يا بالن ها به مدت طولاني و عدم رفع مشكل، خودرو از كاليبره خارج شده و كج و يا مي خوابد.

3. آسيب هايي كه در اثر خرابي شلگير خودرو در سمت شاگرد به مجموعه كمپرسور و سلونوييد تقسيم و سيم كشي اين قسمت وارد مي شود.

عيب يابي و تعميرات اصولي تنظيم ارتفاع جنسيس و سنتنيال

زماني كه چراغ ECS در جنسيس و سنتنيال روشن مي شود عموما عملكرد دكمه هاي تغيير ارتفاع از كار مي افتد، براي شناسايي عيب و تعمير آن بايد با دياگ هاي تخصصي ابتدا مورد را بررسي كرده و سپس اقدام به تست هاي فيزيكي نماييد.

منبع : فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استار پارت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۵:۳۵ توسط:netware موضوع:

جايگزين بهبود دهنده نان

بهبود دهنده نان به گروهي از مواد اطلاق مي شوند كه جهت بهبود بعضي از خواص خمير و كيفيت نان به آرد گندم و يا خمير آن اضافه مي‌شود. بهبود دهنده ها به نانوا كمك مي كند تا محصولي با حجم و شكل ظاهري بهتر و با قابليت حفظ تازگي بيشتر در طول مدت زمان مصرف توليد نمايد. بهبود دهنده‌ نان باعث افزايش كيفيت و كارايي نان و ماندگاري بيشتر محصول نهايي كه همان نان است مي‌شوند. معمولا بهبود دهنده براي خميرهايي است كه خميرمايه دارند و مدت ور آمدن طولاني دارند و به ازاي هر نيم كيلو   2 تا 3 گرم ريخته ميشود. از مزاياي بهبود دهنده ها در خمير اين است كه به گسترش خمير سرعت مي دهندو مدت زمان ورآمدن خمير را كاهش مي دهد و آن را به شرايط مختلف آب و هوايي و دمايي مقاوم مي‌سازد و از وا رفتن خمير در مرحله تخمير نهايي و پخت نان جلوگيري مي‌كند. امروزه در كشورهايي چون ايران به علت تكنولوژي پايين آسيابها و دستگاههاي توليد  آردتوليد شده مرغوربيت كافي را ندارد.مثلا از يك كارخانه آرد در طول يك هفته شاهد چند نوع آرد با تلورانس كيفيت متفاوت هستيم. خوب نوع گندم هم متفاوت است. اكثرا نانوا ها از سست بودن آرد شكوه دارند. قيمت نان هم كه براي نانوا مشكل درست كرده است. بهبود دهنده ها جزء مهمي از پخت در كارخانه هاي مدرن توليد محصولات نان هستند.

بيشتر بخوانيد :

              پودر كاكائو

              آسپارتام

مهمترين اثرات بهبود دهنده هاي نان:

كمك به فرآيند تخمير، مانند فرآورده هاي آنزيمي همچون آرد تهيه شده از آرد مالت و يا آلفا آميلاز تهيه شده از منابع قارچي

كمك به حفظ و نگهداري گاز، مانند تركيبات اكسيد كننده و از جمله اسيد آسكوربيك يا همان ويتامين سي

كمك به بهبود رنگ مغز نان، مانند آرد سويا

كمك به فرآيند توليد گاز، مانند غذاي مخمر از جمله كلرو آمونيوم

گلوتن موجب تثبيت شكل نهايي محصول مي‌شود و  بر نرمي و كش آمدن بافت محصول نهايي تأثير دارد.

پروپيونات كلسيم مانع از رشد باكتري و قارچ مي شود و در نتيجه ماندگاري محصول را تا 3 برابر افزايش ميدهد.

پروپيونات سديم براي جلوگيري از رشد كَپك‌ها به ميزان ۰/۱ تا ۰/۴ درصد استفاده مي‌شود.

كمك به حفظ نرمي نان مانند گليسرول مونو استئارات GMS 

 

منبع : فروشگاه مواد شيميايي جهان شيمي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۷:۲۳ توسط:netware موضوع:

آشنائي با انواع قفل گوشواره

آشنايي با انواع مختلف قفل  گوشواره طلا  به شما كمك مي‌كند تا نمونه‌هايي را برگزينيد كه احتمال باز و گم شدن آن‌ها بسيار كم است. وقتي جواهر گران‌قيمتي خريداري مي‌كنيد بايد مراقب آن هم باشيد.

۱. قفل ميخي (Post Back)

اين قفل‌ها يك تكه فلز ساده هستند كه يك طرفشان صاف و طرف ديگرشان خميده است و در بخش مركزي، سوراخي براي عبور ميخ گوشواره دارند. پس از گذاشتن گوشواره در گوش، اين قفل را در پشت لاله گوش به ميخ گوشواره وصل مي‌كنيد تا گوشواره را ثابت و محكم در جاي خود نگه دارد. يعني در اصل، ساختار اين نوع قفل به اين صورت است كه قسمت ميخي‌شكل كه «پست» ناميده مي‌شود به پشت گوشواره متصل مي‌شود و توسط گيره‌اي به شكل گل از جنس فلز يا سيليكون محكم مي‌شود. به اين مدل قفل گل-ميخ، سوزني، پروانه‌اي يا فشاري هم مي‌گويند.

۲. قفل پيچي (Screw Back)

اين قفل همچون نمونه بالاست با اين تفاوت كه انتهاي ميخ گوشواره حالت پيچي دارد تا قفل در آن چرخانده شده و روي لاله گوش محكم شود. اين مدل بيشتر در جواهرات گران‌قيمت استفاده مي‌شوند تا احتمال باز شدن، افتادن و گم شدن جواهر به صفر برسد.

۳. قفل اهرمي (Lever Back)

اين قفل داراي يك قلاب است كه از طريق يك اهرم لولايي به پشت گوشواره متصل مي‌شود. اين مدل قفل گوشواره بسيار مرسوم و يكي از رايج‌ترين قفل‌هاي گوشواره در اروپاست. مزيت بزرگ اين قفل بسته شدن سريع و بي‌دردسر و در عين حال امن بودن آن است. اما بيشتر براي گوشواره‌هايي با اندازه‌ي بزرگ مناسب است.

بيشتر بخوانيد :

              راهنماي خريد طلا

              طلا كم اجرت  

۴. قفل فنري (Hinge Back)

گوشواره‌هاي آويز اغلب داراي قفل فنري هستند. به اين صورت كه ميخ گوشواره در سوراخ گوش فرو رفته و خودِ گوشواره به صورت حلقه‌اي در پشت لاله گوش، در انتهاي اين ميخ چفت مي‌شود.

۵. قفل گوشواره قلابي (Shepherd Hook Back)

اغلب گوشواره‌ها يك سيم خميده در بالاي خود دارند كه در لاله گوش قرار مي‌گيرد و گوشواره را ثابت نگه مي‌دارد. اين سيم به هيچ جا قفل نمي‌شود و به همين خاصر اغلب بلند است تا احتمال چرخيدن و افتادن از گوش را به صفر برساند. قفل قلابي اغلب به صورت شكل s يا قلاب ماهي است و چون بلند است و از گوش خارج نمي‌شود، به قفل پشتيبان در انتهاي خود نيازي ندارد. اين قفل به قفل آفريقاي هم مشهور است. قفل قلابي بيشتر در نقره‌جات و گوشواره‌هاي سنگين مورد استفاده قرار مي‌گيرد چون كه وزن گوشواره مانع بيرون آمدن آن از گوش مي‌شود.

۶. قفل فشاري (Clip-On Back)

قفل‌هاي فشاري به قفل ضربه‌اي هم مشهور هستند. اين قفل اغلب در گوشواره‌هاي حلقه‌اي مشاهده مي‌شود. به اين صورت كه بخشي از پشت گوشواره قابليت خم و صاف شدن را دارد. پس از قرار دادن ميخ گوشواره در گوش، اين قفل به صورت ضربه‌اي در ميخ چفت مي‌شود. از اين نوع قفل در گوشواره‌هاي مردانه هم استفاده مي‌شود و مي‌توان گفت اكثر گوشواره‌هاي مردانه از اين نوع قفل بهره مي‌برند.

۷. قفل گوشواره امگا (Omega)

اين نوع قفل در رده‌ي قفل‌هاي ميخي قرار مي‌گيرد. با اين تفاوت كه پست (قسمت ميخي‌شكل) نصب شده روي گوشواره توسط بخشي مكانيكي به شكل Ω بسته و در جاي خود محكم مي‌شود. از اين نوع قفل اغلب در ساخت گوشواره‌هاي رو گوشي با سايز بزرگ استفاده ميشود تا سنگيني گوشواره باعث از جا در آمدن گوشواره نشود.

 

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا 

 

New layer...

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۷:۴۷ توسط:netware موضوع:

آشنايي با مزاياي بريج دنداني

لبخند شما را ترميم كرده و به افزايش سلامتي دهان و دهان كمك ميكند

از اين پل ها معمولا براي پر كردن جاي خالي دندان هاي جلو استفاده ميشوند. كساني كه سال ها است يك يا چند دندان جلويي خود را از دست داده اند خوب ميدانند كه اگر اين دندان ها افتاده باشند زيبايي لبخند به شدت كاهش ميابد و اعتماد به نفس را نيز ميكاهد. خوشبختانه با كمك مزاياي بريج دندان قادر خواهيد بود كه دوباره مثل سابق زيبايي لبخندتان را بازيابيد. اين تنها يكي از فوايد پل دنداني است، از آنجا كه بريج ها ميتوانند هم از طرف دندان هاي مجاور حمايت شوند و هم آن ها را حمايت كنند، ميتوان به اين نتيجه رسيد كه بريح ها ميتوانند مانع از بروز آسيب به ساير دندان هاي سالم شما شوند. و اين يعني افزايش سلامت دهان و دندان.

به شما كمك ميكند همچنان غذاهاي مورد علاقه خودتان را بخوريد

بعد از از دست دادن دندان، ممكن است هنگام جويدن احساس درد كنيد. پلاك دندان و ذرات غذا نيز مي توانند در جاي خالي دندان كشيده شده جمع شوند و خطر ابتلا به التهاب لثه و يا حتي بيماري پريودنتال را افزايش دهند. علاوه بر اين، شما ديگر مانند سابق نميتوانيد هرچيزي را كه دوست داريد بخوريد. به عبارتي دندان نداشتن براي شما محدوديت مي آورد و به ناچار از برخي خوراكي ها مثل پاپ‌كرن كه سفت هستند محروم ميشويد. اما يك پل دندانپزشكي جايگزين بسيار خوبي براي دندان است كه به شما امكان مي دهد مصرف غذاهاي مورد علاقه خود را ادامه دهيد. بعد از نصب پل، شما قادر خواهيد بود از مزاياي بريج دندان نهايت استفاده را برده و بدون درد يا تجربه ناخوشايندي همچنان خوراكي هاي مورد علاقه خودتان را بخوريد.

به بهبود گفتار يا وضوح صحبت كردن شما كمك ميكند

از بزرگترين فوايد پل دنداني كمك به بهبود گفتار و وضوح تلكم است. كساني كه دندان هاي جلويي خود را از دست داده اند معمولا نميتوانند با وضوح صحبت كنند و در بيان برخي حروف يا كلمات دچار مشكل هستند. چرا؟ زيرا دندان ها نقش مهمي درايجاد كلمات و اداي آن ها دارند. اگر دندان نباشد قطعا گفتار تحت تاثير قرار ميگيرد. بنابراين اگر دندان جلوي خود را از دست داده ايد و در صحبت كردن مشكل داريد بهبود گفتار را يكي از مزاياي بريج دندان بدانيد. هرچقدر بهتر بتوانيم صحبت كنيم نيز روابط اجتماعي بهتري خواهيم داشت و اين يعني افزايش اعتماد به نفس.

به حفظ سلامتي بافت استخواني فك كمك ميكند.

تصور اغلب افراد اين است كه اين استخوان فك است كه دندان ها را سالم نگاه ميدارد. اما اين يك رابطه دو طرفه است. يعني به همان ميزان كه فك براي دندان ضروري است وجود ريشه دندان هم براي استخوان فك ضروري است. بافت استخواني فك براي سالم ماندن، به ريشه دندان نياز دارد. بعد از كشيده شدن دندان بافت استخواني فك كم كم دچار پراكندگي شده و سست ميشود. (به دليل حركت ساير دندان ها). اما يكي از مزاياي بريج دندان جلوگيري از اين حركت و حفظ سلامتي دندان ها است. كساني كه دندان هاي كجي دارند و دندان خود را نيز از دست داده اند ميتوانند با تركيب ارتودنسي دندان و بريج به لبخندي زيبا دست پيدا كنند.

هزينه هاي شما را كاهش ميدهد

در مقايسه با ساير روش هاي جايگزين دندان مثل ايمپلنت دندان ، بريج دندان يك مزيت مثبت ديگر دارد و آن هزينه پايينش است. هزينه بريج معمولا كم است و نه تنها جايگزين خوبي است بلكه شما را از پرداخت هزينه هاي ديگري مثل ارتودنسي دندان (به خاطر كج بودن دندان ها)، بيماري لثه و پوسيدگي دندان (به خاطر تشكيل پلاك در محل دندان از دست رفته) و …. باز ميدارد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۱:۱۰ توسط:netware موضوع:

ميناي دندان چيست؟

آيا تا كنون درباره ميناي دندان فكر كرده اي؟ميناي دندان چيست؟ چقدر مهم است؟ چگونه مي توانيد از آن محافظت كنيد؟ در اينجا پاسخ به تمام سوالات ميناي دندانتان است.

ميناي دندان در دندان هايتان، سخت ترين و سنگين ترين ماده در بدن شما است. اين لايه بيروني هر دندان را پوشش مي دهد و بخش قابل توجهي از دندان است. ميناي دندان عمدتا از مواد معدني تشكيل شده است، به ويژه هيدروكسي آپاتيت. رنگ مي تواند از زرد كم رنگ به سفيد خاكستري متفاوت باشد؛ از آنجايي كه نيمه شفاف است، اين تنها بخشي از رنگ دندان هاي شماست.

مينا نقش مهمي در حفاظت از دندان ها در برابر پوسيدگي بازي مي كند، بنابراين مهم است كه همه چيز را انجام دهيد تا بتوانيد ميناي دندان خود را از بين ببريد. اين يك مانع قوي است كه لايه هاي داخلي دندان هاي شما را از اثرات اسيد و پلاك محافظت مي كند. همچنين از لايه هاي حساس دروني دندان هاي شما از مواد غذايي و نوشيدني هايي كه بسيار گرم يا بسيار سرد هستند محافظت مي كند.

بيشتر بخوانيد :

جلوگيري

اگر ميناي دندان شما نابود شود، بدن شما بيشتر آن را جايگزين نمي كند. به عنوان مثال، برخلاف ساير قسمتهاي بدن شما مانند استخوانهايتان، ميناي دندان حاوي هيچ سلول زنده نيست، بنابراين نميتواند بازسازي شود.

شما مي توانيد ميناي دندان خود را از طريق اجتناب از غذاهايي كه به علت آسيب زيادي ايجاد مي كنند محافظت كنيد. مواد غذايي قندي و ميوه ها و نوشيدني هاي اسيدي در معرض ميناي دندان شما هستند. هنگامي كه اين مواد روي دندان هاي خود قرار مي گيرند و با باكتري ها در دهان خود ارتباط برقرار مي كنند، اسيد لاكتيك توليد مي شود كه مي تواند ميناي دندان را صدمه بزند. در صورت امكان مي توانيد از اين غذاها اجتناب كنيد، و اگر آنها را مصرف كنيد، به ياد داشته باشيد بعد از آن به طور كامل برس كنيد.

 عوارض ميناي دندان

غذاهاي بسيار سخت، مانند آب نبات يا آبنبات يخي، همچنين مي توانند به ميناي دندان شما آسيب برسانند و باعث مي شود كه آن را ترك كنيد يا تراشه كنيد، بنابراين اين مواد غذايي نيز بايد اجتناب شود. اگر از آب نبات سخت لذت ببريد، روي آن بنوشيد، اما بر آن نوشيدني نگذاريد.

البته، شما همچنين مي توانيد با استفاده از عادات بهداشت دهان و دندان خود از ميناي دندان خود محافظت كنيد، مانند مسواك زدن منظم با خمير دندان فلورايد، نخ ريسي، و بازديد از متخصص دندانپزشكي براي تميزكاري حرفه اي به طور منظم.

مينا ماده مهمي است كه بايد بخشي از بهداشت دهان و دندان را مورد توجه قرار داده و محافظت كند

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۳:۵۶ توسط:netware موضوع:

در روز قبل از ارتودنسي چه كاري انجام دهيم؟

در اينجا به 5 كاري كه بايد در روز قبل از انجام درمان ارتودنسي دندان انجام دهيد، اشاره مي‌كنيم:

تا جايي كه معده‌تان اجازه مي‌دهد از غذاهايي كه مصرف آنها در طول درمان ممنوع است، استفاده كنيد

در طول استفاده از بريس بايد از برخي غذاها دست بكشيد. اين غذاها عبارتند از دانه‌ها، مغزها، پاپ كورن، پيتزاي برشته شده، تافي، گوشت خشك شده و بسياري از ديگر غذاهاي سفت و سخت. بنابراين قبل از استفاده از بريس، شما بايد زماني را به خورد اين موارد اختصاص دهيد، چرا كه شما اين غذاها را تا چندين ماه بعد از دست خواهيد داد. تا جايي كه مي‌توانيد از اين غذاها بخوريد و آنها را كاملاً از سيستم خود بيرون كنيد زيرا تا چندين ماه آينده نبايد از اين غذاها مصرف كنيد.

براي آخرين بار به صورت عادي و طبيعي مسواك بزنيد و از نخ دندان استفاده كنيد

آيا تا به حال تصور كرده‌ايد كه بايد به مسواك زدن و استفاده از نخ دندان به صورت طبيعي خاتمه دهيد؟ پس از استفاده از بريس‌هاي دنداني شما شما ممكن است مجبور شويد اين كارها به شيوه‌اي غير از شيوه طبيعي انجام دهيد. هنگامي كه از بريس استفاده مي كنيد، شما بايد از ابزارها و روش‌هاي خاصي براي تميز كردن دندان‌هايتان استفاده كنيد و مطمئن شويد كه بريس‌ها كاملاً تميز هستند. در آخرين روز قبل از درمان، عاقلانه است كه پس از خوردن غذاهاي ممنوعه‌اي كه در بالا به آنها اشاره شد، از مسواك و نخ دندان عادي و طبيعي خود استفاده كنيد، زيرا شما اين احساس را تا چند ماه بعد نخواهيد داشت. هرچند شما نبايد از شيوه مسواك زدن و نخ دندان جديد به نگران شويد، زيرا قبل از آنكه مطب دندانپزشك را ترك كنيد، به شما نشان داده خواهد شد كه چگونه دندان‌هاي خود را سالم و تميز نگه داريد. قبل از انجام ارتودنسي براي آخرين بار از موهاي مسواك خودتان، لذت ببريد.

بيشتر بخوانيد :

از خودتان بدون وجود بريس يك سلفي بگيريد

قبل از دريافت بريس، يك سلفي از خودتان بگيريد تا نظم و ترتيب دندان‌هايتان را قبل از استفاده از بريس نشان دهد. اين تصوير قبل، پس از پايان درمان، به عنوان يك مرجع مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هنگامي كه بريس برداشته شود، شما با مراجعه به اين تصوير درمي‌يابيد كه از چه نقطه‌اي به شرايط فعلي رسيده‌ايد.

خودتان را لبخندي زيبا تصور كنيد

قبل از دريافت بريس، سعي كنيد و خودتان را با يك لبخند مرتب شده و با دندان‌هايي به سفيدي مرواريد تصور كنيد. تصور كنيد كه دندان‌هايتان در حال استفاده از بريس چگونه خواهند بود. در پايان پروسه درمان شما خواهيد فهميد كه بريس‌ها چگونه انتظارات شما را برآورده كرده‌اند.

خونسرد باشيد و لذت ببريد

استفاده از بريس، ملاحظاتي را به همراه دارد اما واقعاً دليلي براي نگراني و سردرگمي وجود ندارد. فقط از آخرين روز قبل از درمان لذت ببريد و بدانيد كه اين آخرين روزي است كه شما دندان‌هايي نامرتب داريد و يا از مال اكلوژن رنج مي‌بريد. از روز خود لذت ببريد و بدانيد كه از اين به بعد شما سفري خواهيد داشت به سوي لبخندي زيبا.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۴:۲۰ توسط:netware موضوع:

انواع ارتودنسي كودكان

كودكان ممكن است به دلايل مختلفي مانند دندان هاي كج، روي هم رفته، شلوغ و يا مشكلات بايت به  ارتودنسي دندان نياز پيدا كنند. مشكلات بايت يا مال اكلوژن زماني رخ مي دهد كه اندازه فك بالا و پايين با يكديگر تفاوت داشته باشند. اگر فك بالا بزرگتر از فك پايين باشد، بيمار مبتلا به اُوربايت و اگر فك پايين بزرگتر از فك بالا باشد، بيمار مبتلا به آندربايت مي باشد.

در برخي موارد، مشكلات فك و دندان ناشي از افتادن زودهنگام دندان هاي شيري، تصادف يا عادت هاي غلطي مانند مكيدن انگشت شست است. اما در اغلب موارد اين مشكلات ارثي بوده و در صورتي كه يكي از اعضاي خانواده تان قبلا ارتودنسي انجام داده باشد، احتمال اينكه كودك شما نيز به ارتودنسي نياز پيدا كند زياد خواهد بود.

امروزه، تجهيزات دنداني متعددي براي ارتودنسي خردسالان به كار مي روند.

اما هنوز هم ارتودنسي ثابت اصلي ترين ابزار براي صاف كردن دندان ها و اصلاح فرم فك محسوب مي شود.

بريس ها از طريق ايجاد فشار بر روي دندان ها و فك به منظور حركت و جابجايي آن ها در جهت مورد نظر عمل مي كنند.

جنس بريس هاي ارتونسي مي تواند يكي از موارد زير باشد:

استيل ضدزنگ

سراميك

پلاستيك

تركيبي از مواد بالا

بريس هاي ضد زنگ يكي از پركاربردترين انواع ارتودنسي هستند. هزينه ارتودنسي كودكان با بريس هاي فلزي بسيار مقرون به صرفه تر از گزينه هاي ديگر خواهد بود.

بريس هاي رنگي باعث مي شود كه كودك از آن ها دلزده نشوند.

شما مي توانيد با ست كردن رنگ كش ارتودنسي با لباس ورزشي يا يونيفورم مدرسه، آن را براي كودكتان جذاب كنيد. به علاوه، اگر كودك از داشتن بريس بر روي دندان هاي خود خجالت مي كشد، مي توانيد از ارتودنسي نامرئي يا لينگوال استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۸:۵۷ توسط:netware موضوع: