جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به ديگر سوالات رايج درباره كش ارتودنسي دندان

آيا كش ها در ارتودنسي متحرك نيز استفاده مي‌شوند؟

خير. استفاده از اين كش‌ها شرايط خاصي دارد و حتي براي هر نوع ارتودنسي ثابت نيز نمي‌توان از كش‌ها استفاده كرد. براي قرار دادن اين كش‌ها روي بريس نياز به براكت‌هاي قلاب‌دار است كه كش‌ها را به خوبي بين دو براكت نگهداري كند.

آيا استفاده از الاستيك ارتودنسي درد دارد؟

درد فك و دهان و دندان با اضافه شدن فشار كش هاي ارتودنسي كاملا طبيعي است و جاي نگراني ندارد. اين ناراحتي پس از چند روز كم شده و از بين خواهد رفت. براي كاهش اين درد بايد به صورت توصيه شده از كش ها استفاده كرد و روند استفاده از آن ها را قطع نكرد. زيرا اگر بدون برنامه و با فاصله زياد كش استفاده شود، ممكن است با هر بار استفاده درد جزئي تجربه شود.

حتما بخوانيد : ارتودنسي باليزر

آيا هر كسي كه ارتودنسي ميكند بايد از كش نيز استفاده كند؟

خير لزوما قرار نيست هر كسي كه تحت درمان هاي ارتودنسي قرار ميگيرد از اين كش ها استفاده كند. كساني كه علاوه بر نامرتبي دندان ها با ناهمانگي بين فك ها روبرو هستند (زماني كه فك ها با هم همپوشاني طبيعي و مناسبي ندارند) بايد كش استفاده كنند در غير اين صورت نيازي به الاستيك هاي بين براكتي نيست.

مدت زمان استفاده از كش ارتودنسي چقدر است؟

انتظار ميرود براي اينكه كش ها بتوانند باعث حركت دندان ها يا فك شوند چند هفته تا چند ماه زمان لازم باشد.

آيا ميتوانم هر رنگي براي كش هاي ارتودنسي خود انتخاب كنم؟

بلكه ما دو نوع كش ارتودنسي داريم كه يكي به دور براكت و ديگري بين براكت ها قرار ميگيرد. هر دو نوع كش در رنگ بندي هاي مختلفي موجود هستند.

 

منبع : مجله اينترنتي دندانپزشكي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۲:۰۰ توسط:netware موضوع:

آيا يك كلينيك كاشت مو خوب بايد از وزارت بهداشت مجوز رسمي داشته باشد ؟

داشتن مجوز قانوني از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مهم‌ترين خصوصيت يك كلينيك كاشت مو معتبر و مناسب است. تمامي كلينيك‌هاي معتبر در ايران اين جواز را در وب سايت رسمي خود قرار مي‌دهند و شما مي‌توانيد به راحتي و با كمي جستجو در اينترنت از وجود اين مجوز مطمئن شويد. به علاوه كلينيك كاشت مو موظف است تا اصل يا تصوير اين جواز را داخل كلينيك و در معرض ديد تمامي مراجعين قرار دهد. نصب اين مجوز در كلينيك به شما اين اطمينان را مي‌دهد كه فعاليت‌هاي اين كلينيك زير نظارت وزارت بهداشت است. بيان اين نكته هم كاربردي است كه شركت مخابرات در بانك اطلاعات 118 تنها كلينيك‌هاي مجاز را ثبت مي‌كند. بنابراين اگر كلينيك كاشت مو داراي مجوز باشد، شماره تلفن آن در 118 ثبت شده و قابل دريافت است. در نظر داشته باشيد كه فقط داشتن مجوز از وزارت بهداشت كافي نيست. بلكه كلينيك كاشت مو در عمل هم بايد به استانداردهاي وزارت بهداشت عمل كند. اين استاندارد شامل سيستم تهويه و ايمني درمانگاه، اتاق جراحي و اتاق معاينه مجهز، سالن انتظار مناسب و مواردي از اين دست مي‌باشد. در كنار كلينيك كاشت مو، مسئول فني كلينيك پوست و مو و دكتر متخصص پوست و مو هم بايد داراي مجوز از وزرات بهداشت باشند. همچنين اسم مسئول فني بايد در وبسايت انجمن متخصصان پوست كشور ايران درج شده باشد.

حتما بخوانيد : متخصص كاشت مو كيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۸:۲۱ توسط:netware موضوع:

5راه براي اينكه كودك نوپايتان را سر ذوق بياوريد

سن : كودك يك ساله  تا  كودك دو ساله

وقتي مي بينيد فرزندتان در يك حالت بي اشتياقي است چه مي كنيد؟ ما اين را از والدين  پرسيديم، كه امتحان شده و درست از آب درآمده هاي محبوبشان را، براي از بين بردن ناراحتي و آوردن خنده به لب فرزندانشان، به اشتراك گذاشته بودند.

۱. قدرت تحسين كردن

هروقت كلوئي در شرايط گريه كردن گير مي افتد، من سعي مي كنم چيزي پيدا كنم و او را به خاطرش تشويق كنم. اين چيز مي تواند هرحركت كوچك او براي آرام كردن خودش، مثل آوردن دستمال براي خود، يا يك نفس عميق كشيدن باشد. وقتي اين كار را مي كنم، او نمي تواند جلوي لبخند زدنش را بگيرد. بعد از آن بحران تمام مي شود و او مي تواند به روزش ادامه دهد.

۲. به گردش برويد

من فرزندي، از نظر فيزيكي بسيار “سرزنده” دارم. مدت زيادي طول كشيد تا فهميدم، كه هرگاه بن واقعا بدخلق يا كلافه است، چيزي كه از همه بيشتر به آن نياز دارد، اينست كه بيرون برود و بازي كند، يا اينكه براي چند دقيقه اطراف خانه بدود. حتي اگر مشغول كاري باشم يا در حال آماده شدن براي شام باشم، كارم رها خواهم كرد و به بِن اعلام مي كنم كه وقت “گردش كردن اوست”. حالا او حتي وقتي حس خوبي ندارد، از همان شيوه استفاده مي كند. گشت و گذار كردن، هميشه او را سر ذوق مي آورد. –كوليين، مادر بن، آتلانتا، جورجيا.

۳. به كارواش ماشينِ حال خوش برويد

يك روز وقتي دخترم بدخلقي مي كرد، ايده قرار دادن او در يك كارواش، كه حال بد او را بشويد، به ذهنم رسيد. من او را وادار مي كنم دكمه نامرئي “كارواشِ حال خوش” را فشار دهد، و بعد از آن من او را به اطراف مي چرخانم، غلغلكش مي دهم، و صداهاي كودكانه در مي آورم. وقتي كه كارمان تمام مي شود، او از خنده غش مي كند.

۴. كارتان را متوقف كنيد و گوش دهيد

وقتي پسر بزرگتر ۸ ساله ام، غمگين است، گاهي فقط نياز دارد به حرف هايش گوش دهم. در رابطه با كودكان،  ما اغلب تلاش مي كنيم راه چاره ايي براي مشكلاتشان، يا درماني براي هرچه كه او را آزار مي دهد، بيابيم. اما من فكر مي كنم، اينكه همه كارها را متوقف كنيد و در لحظه قرار بگيريد و براحتي از او بپرسيد كه مشكل چيست، بيشتر اوقات اثر خواهد كرد. اگر در آن لحظه آماده صحبت كردن نباشد، به او توجه منحصر به فردي مي كنم، با او بازي مي كنم و به او اطمينان مي دهم كه كنارش هستم.

۵. يك فرد اجتماعي پرورش دهيد

دو پسر من، هميشه وقتي با گروهي از اقوام و دوستان احاطه شده اند، خوشحال ترند. گاهي اوقات وقتي در دورهمي هاي بزرگ خانوادگي هستند، در حالي كه امكان ارتباط با افراد زيادي كه دوست دارند و مي شناسند را دارند، در خوشحالترين وضعيت هستند. به همين خاطر، هر زمان كه ممكن باشد، پسرانمان را به گردش هاي اجتماعي مي فرستيم. من همچنين اينكه اين كار به پسرانم درباره لذت بردن و مهارت هاي ارتباط با افراد مختلف را مي آموزد، دوست دارم.

حتما بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۴:۳۷ توسط:netware موضوع:

تاثيرات عمل چاقي بر روي عملكرد بدن چقدر است؟

آيا تمام بيماران بعد از جراحي لاغري تا پايان عمر دچار حالت تهوع مي شوند؟

استفراغ، سوزش معده، حالت تهوع و درد در قسمتي از معده، از جمله عوارض كوتاه مدت جراحي لاغري به شمار مي روند. اين عوارض معمولا در بدن بيمار به مدت 1 الي 3 ماه ممكن است وجود داشته باشد. بيماراني كه روند طبيعي درمان خود را بعد از جراحي لاغري طي مي كنند، معمولا پس از يك مدت كوتاه موفق مي شوند اين دسته از مشكلات را از بدن خود در كنند.

اما براي برخي از بيماران اين سوال مطرح است، كه آيا ممكن است حالت تهوع بعد از عمل چاقي در بدن آنها به صورت دائمي باقي بماند؟ براي اين كه اين دسته از مشكلات را از بدن دور كنيد، لازم است به نوع غذا و كيفيت آن بعد از جراحي توجه بسيار زيادي نماييد.

در صورتي كه از برنامه با كيفيت و مناسبي بعد از عمل استفاده كنيد، مي توانيد عوارض دستگاه گوارش را به حداقل برسانيد. مثلا در طي دو هفته اول بعد از عمل چاقي، به دليل اين كه هنوز دستگاه گوارش با جراحي سازگار نشده است، و در محل جراحي التهاب وجود دارد، لازم است از مايعات صاف شده استفاده كرد. اين روند مي تواند بسياري از مشكلات را از بدن برطرف كند.

آيا ميتوان بعد از جراحي اسليو جراحي پلاستيك انجام داد؟

چاقي در بدن انسان، منجر مي شود تا پوست حالت كشساني به خود گيرد. حال تصور كنيد در عرض 6 ماه تا يك سال به ميزان چشمگيري بدن با كاهش وزن مواجه شود. در چنين حالتي بيشتر بيماران با افتادگي پوست در قسمت هاي مختلف بدن خود مواجه مي شوند. اين دسته از بيماران قادر هستند بعد از عمل چاقي، جراحي پلاستيك انجام دهند.

با جراحي پلاستيك مي توان افتادگي پوست را برطرف كرد، و زيبايي و جذابيت را به اندام ها باز گرداند. البته در برخي مواقع نيز ممكن است بيمار پس از جراحي به ميزان كافي مايعات مصرف نكرده باشد. كه اين امر دليل براي افتادگي پوست در بدن بعد از عمل چاقي خواهد بود.

علاوه بر انجام جراحي پلاستيك، مي توان از تكنيك آر اف نيز براي درمان اين مشكل استفاده كرد. مي توان پس از جراحي لاغري، مشكلات زيادي را با روش هاي مناسب از بدن برطرف نمود.

بيشتر بخوانيد : محاسبه شاخص توده بدني اينترنتي

احتمال مرگ بعد از جراحي لاغري چقدر است؟

مي دانيم كه رو هاي جراحي بسياري وجود دارند، كه هم مي توانند براي بدن مفيد باشند، و هم مي توانند خطر مرگ با خود به همراه آورند. اما بايد بگوييم افراد چاقي كه اقدام به عمل چاقي مي نمايند، بسيار كم دچار خطر مرگ مي شوند. به طور كلي كمتر از نيم درصد از اين افراد، ممكن است با خطر مرگ مواجه شوند.

ريسك جراحي در تمامي روش هاي درماني به خوبي وجود دارد. پس لازم است اين مسئله را نيز مد نظر قرار داد. البته بيماراني كه به سراغ پزشك متخصص و جراح لاغري  با تجربه مي روند، تا اقدام به جراحي چاقي نمايند، اصولا از اين مسئله اطمينان دارند كه هيچ خطر جاني آنها را تهديد نمي كند. اما حتي پزشك متخصص نيز ممكن است از ريسك جراحي در امان نماند.

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۹:۳۲ توسط:netware موضوع:

معرفي خودروهاي 2019 وارداتي هيونداي

هيونداي سانتافه 2019 (Hyundai Santa Fe 2019)

اين خودرو در تيپ هاي SE ، SEL ،SEL Plus ، Limited ، Limited 2.0T ، Ultimate ، Ultimate 2.0T عرضه مي گردد.

تفاوت تيپ هاي اين خودرو در آپشن هاي آن است براي مثال در تيپ Limited شكل ظاهري پروژكتور خودرو با تيپ هاي ديگر فرق دارد.

در قسمت داخلي خودرو شكل ظاهري داشبرد با تيپ Limited با تيپ هاي ديگر فرق دارد.

آپشن هاي كلي اين خودرو در تمامي تيپ هاي اين خودرو وجود دارند.

دستيار خروج ايمن از خودرو، پيشگيري از برخورد با جلو، هشدار نقطه كور، دستيار نگه دارنده خودرو در خط صاف، تشخصي ترافيك جلو تنظيم نور چراغ جلو، هشدار هوشياري راننده، كروز كنترل هوشمند و هشدار جا ماندن شخص در خودرو بعد از پارك آپشن هاي كلي خودرو هيونداي سانتافه 2019 (Hyundai Santa Fe 2019) كه در تمام تيپ هاي اين خودرو موجد مي باشد.

در مباحث بعدي اين خودرو را به طور كامل بررسي مي كنيم.

هيونداي سوناتا 2019 (Hyundai Sonata 2019)

اين خودرو در تيپ هاي SE ، SEL ، Sport ، Limited ، Limited 2.0T عرضه مي گردد.

تفاوت تيپ هاي اين خودرو هم در شكل ظاهري آن هاست

براي مثال تيپ Limited اين خودرو در شكل ظاهر جلوپجره و پروژكتور يا تيپ هاي ديگر متفاوت است.

حتما بخوانيد : راهنماي خريد قطعات هيوندا

هيونداي النترا 2019 (Hyundai Elantra 2019)

هيونداي النترا 2019 در تيپ هاي SE ، SEL ، Value Edition ، Eco ، Limired ، Sport عرضه مي گردد.

تفاوت تيپ هاي اين خودرو هم در شكل ظاهري آن هاست.

تيپ Limired شكل ظاهري رينگ چرخ ، جلو پنجره و پروژكتور ميتونيد مشاهده كنيد.

آپشن هاي كلي خودرو هيونداي النترا 2019 (Hyundai Elantra 2019) در تمامي تيپ هاي اين خودرو وجود دارد.

دستيار پرتو HBA كه در مسير نور را كنترل مي كند.

سنسور پيشگيري از برخورد با جلو.

هشدار دهنده توجه به جلو راننده.

دستيار نگه دارنده در خط مستقيم.

دستيار خروج ايمن از خودرو.

كروز كنترل هوشمند.

هشدار دهنده نقطه كور.

دستيار برخورو ترافيك از عقب.

در آينده كاملاً راجع به خودرو هيونداي النترا 2019 (Hyundai Elantra 2019) و آپشن هاي اين خودرو توضيح مي دهيم.

هيونداي اكسنت 2019 (Hyundai Accent 2019)

هيونداي اكسنت 2019 در تيپ هاي SE ، SEL ، Limited عرضه مي گردد.

تفاوت تيپ هاي اين خودرو در در شكل ظاهري آن هاست.

براي مثال تيپ Limited در شكل ظاهري پروژكتور و رينگ چرخ با تيپ هاي ديگر متفاوت است.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با خريد قطعات اصلي هيونداي اينجا كليك كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۴:۵۱ توسط:netware موضوع:

پودر كاكائوي خوب

كاكائو درختي از تيره پنير كيان كه برگهاي ساده ومتقابل دارد ‌و گل هاي ان كوچك و قرمز و ميوه اش زرد رنگ است بعد از رسيدن ميوه ٬ ان را خشك ميكنند دانه هاي ان را جدا كرده و از ان پودر كاكائو تهيه مي شود درخت كاكائو بيشتر در نواحي افريقا و بخشي از امريكاي جنوبي كاشته مي شود از پودر كاكائو در بيشتر كشورها شكلات تهيه مي شود كه كشور بلژيك بيشترين مصرف كاكائو را دارد كه دو برابر ساير كشورها مصرف دارند.

روش تشخيص پودر كاكائو اصل: شكلات هايي كه در دهان مي ماسد كره كاكائو آن تقلبي است و به علت گراني كاكائو از چربي هاي جايگزين استفاده مي شود و اين موضوع را نيز در جلد شكلات ها درج نميكنند.

 طريقه مصرف پودر كاكائو: اين پودر بيشتر در شكلات وشير و درانواع كيك ها و بيسكويت و غيره استفاده ميشود

 قيمت پودر كاكائوي خوب در بازار

پودر كاكائو درجه يك مرغوب تيره است كه قيمت انها بر حسب برند كيفيت عطر طعم ماندگاري مرغوبيت و غيره متفاوت است ودرجه يك ان گرانتر و با كيفيت است و تشخيص پودر اصل از تقلبي آن بسيار مشكل است و تنها تاجران ماهر در اين زمينه مي توانند اصل از تقلبي آن را تشخيص دهند زيرا به تجربه و مهارت زيادي لازم است. كاكائو اصل اغلب قيمت گراني دارد بر همين اساس تقلبي ان در بازار زياد شده است.

حتما بخوانيد :

فروش پودر كاكائو با طعم هاي مختلف

فروش كاكائو بيشتر به صورت شكلات است كه در كارخانجات با ديگر طعم دهنده ها تهيه مي شود مثلا شكلات كاكائو با پودر نارگيل يا شكلات كاكائو با طعم دهندها.شير كاكائو كه بسيار معروف است كه با شير و كاكائو تهيه مي شود در كافي شاپ ها نيز براي تهيه ي انواع بستني و دسر ونوشيدني ها از كاكائو استفاده ميكنند. يا در شيريني فروشي ها كه در تهيه انواع شيريني و كيك نيز از كاكائو تهيه مي شود.به هر صورت كاكائو در خوراكي ها كاربرد فراوان دارد و اگر از كاكائو اصل تهيه شود خواص فراوان نيز دارد.

رفرنس  


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۰:۲۸ توسط:netware موضوع:

چرا و چه وقت درمان ريشه دندان انجام مي دهيم؟

البته مفهوم درمان ريشه دندان چيزي فراتر از عصب كشي است. زيرا عصب كشي تنها بخشي از فرآيند است. طي اين پروسه مقداري يا تمام بخش آسيب ديده و آلوده پالپ دندان برداشته مي شود و به جاي آن مواد پر كننده دندان قرار داده مي شود. يا اگر نياز باشد دندان با روكش دندان ترميم مي شود.

براي پر كردن دندان اتصالات عصبي و عروق خونرسان دندان نيز قطع مي شود و دندان ديگر زنده نيست اما همچنان سرجاي خودش قرار خواهد داشت و عملكرد خود را همچنان انجام مي دهد.( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون مواد پر كننده دندان اينجا كليك كنيد.)

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي دندان

عصب كشي دندان ممكن است بنا به دلايل زير انجام داده شود:

پوسيدگي شديد دندان

اگر پوسيدگي درمان نشده دندان داشته باشيد، به مرور زمان اين پوسيدگي گسترش يافته و به بخش نرم دندان يا كانال ريشه دندان نفوذ مي كند. پوسيدگي در پالپ دندان باعث عفوني و آلوده شدن ريشه ها مي شود.

شكستگي يا ترك خوردگي دندان

شكستگي دندان مي تواند در اثر آسيب ديدگي، ساييدن دندان (دندان قروچه) يا تحليل ميناي دندان ايجاد شوند و به پالپ نيز آسيب بزند يا باعث عفونت آن شود.

عفونت لثه

وقتي لثه اطراف دندان آلوده مي شود، احتمال اينكه باكتري به ريشه دندان شما برسد، وجود دارد.

آسيب ديدگي قبلي دندان

پس از يك تصادف، آسيب يا صدمه قبلي ممكن است بافت نرم داخل دندان دچار آسيب شده و از بين برود. در اين شرايط درمان كانال ريشه، دندان را به عملكرد مناسب خود باز مي گرداند.

پر كردن حفره هاي بزرگ

دندان هايي كه به علت پوسيدگي حفره بزرگ دارند بيشتر در معرض عفونت و آسيب قرار دارند. به همين دليل حين پر كردن آن ها ممكن است عصب كشي دندان نيز صورت بگيريد تا از بروز عفونت جلوگيري شود.

رفرنس

منبع : كلينيك دندانپزشكي قيطريه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۴:۳۶ توسط:netware موضوع:

يك متخصص دندانپزشك كودكان چه درمان ها و مراقبت هاي براي كودك شما انجام مي دهد؟

1-دندانپزشك زيبايي يك سري مراقبت ها و توصيه هاي بهداشتي را براي حفظ سلامت و رشد دندان كودك توسط مادر به كودك انجام مي دهد.

2-همچنين آموزش مسواك زدن و نحوه استفاده از فلورايد دهاني و چگونگي شرايط تغذيه اي ( مثلا نخوردن شكلات يا آبنبات زياد در روز) به صورت نمايشي براي كودكان

3-مشاوره و راهنمايي به والديني كه نوزاد شير خواره دارن كه عادت استفاده از پستونك يا مكيدن انگشت دارد.

4-ترميم دندان هاي پوسيده ي كودك و مراقبت ها و درمان هاي پيشگيرانه درماني ( صاف و يكدست بودن دندان ها) براي جلوگيري از درمان سخت تر ارتودنسي ( البته ارتودنسي درمان راحتي است براي هم كودكان هم بزرگسالان ولي طول مدت آن از درمان پيشگيرانه بيشتر مي باشد)

حتما بخوانيد :

دندانپزشكي بارداري چگونه است ؟

مهم ترين دغدغه هاي دندانپزشك  كودكان مشكل شايع پوسيدگي دندان كودكان است كه به دلايل متعددي به وجود مي آيد. عدم توجه به بهداشت دهاني بچه ها روي عملكرد آن ها در مطالعه ي درس هاي مدرسه شان و نوع ارتباطشان با بچه هاي ديگر تاثير منفي مي گذارد.  به همين دليل هميشه بايد به توصيه هاي مراقبتي كه دندانپزشك اطفال به گونه هاي مختلف اعلام مي كنند، عمل كرد تا از بيماري هاي مختلف و انجام درمان هاي سخت پيشگيري كرد.

كودك شما بالاخره در هر سني بايد حتي براي چكاپ دوره اي دندانپزشك اطفال را ملاقات كند تا ترسي از محيط مطب و دكتر نداشته باشد، اين مسئله اي است كه بزرگترها هم حداقل يك بار با آن مواجه شده اند . بهترين و مناسب ترين سن مراجعه زمان 9 ماهگي نوزاد است كه در آن موقع دندان ها تازه شروع به درآمدن كرده اند و والدين در نظر داشته باشند با مراجعه ي دوره اي از اين سن از هر نوع بيماري هاي دهان و دندان براي طفل خود پيشگيري لازم را انجام داده اند.

در بهترين كلينيك دندانپزشكي كودكان بايد با كودكي كه اولين برخورد را با دندانپزشك دارد با مهرباني و ملايمت برخورد كرد. دكتر متخصص خود را بايد دوست كودك معرفي كند و با ملاطفت و حتي شوخي با اون كار معاينه يا درمان را انجام دهد تا كودك ترسي در وهله ي اول نداشته باشد.

رفرنس : مركز دنداپزشكي كودكان

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۳:۴۳ توسط:netware موضوع:

پاسخ به مهمترين سوالات مراجعان و كاربران درباره درمان ارتودنسي دندان

بله. اين درمان محدوديت سني ندارد. هرچند كه بهترين سن آن 10 تا 14 سالگي است، اما در سنين بالا (بالاي 30 سال و در هر سني) امكانپذير است.

مدت زمان ارتودنسي چقدر است؟

بسته به نوع مشكل، شدت آن، سن و سال و روش بكار رفته براي درمان، مدت زمان اتمام درمان هاي ارتودنتيكس از 4 ماه تا 2.5 سال و حتي بيشتر متغيير است.

آيا براي مرتب كردن دندان ميتوان به يك دندانپزشك عمومي مراجعه كرد؟

دندانپزشكان تبحر و مهارت بالايي در ترميم دندان، انجام كارهايي زيبايي دندان و مواردي از اين دست دارند اما دانش كافي براي انجام درمان ارتودنسي دندان را ندارند. هرچند كه ديده مي شود كه يك دندانپزشك اين كار را انجام داده اما شما بايد تنها به يك متخصص كه مدرك اين رشته را دارد اعتماد كنيد.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي يا كامپوزيت

·         ارتودنسي سريع

هزينه ارتودنسي دندان چقدر است؟

همانطور كه در بخش هاي بالا در اين مقاله عنوان شد، نميتوان به طور دقيق هزينه ها را برآورد كرد اما به صورت حدودي و بسته به چند فاكتور مختلف هزينه اين درمان براي يك فك بين 5 تا 10 ميليون متغيير  است. براي آگاهي از جزئيات هزينه ارتودنسي  حتما به صفحه برآورد قيمت و هزينه مراجعه كنيد.

كودكان را بايد از چه سني نزد متخصص ارتودنتيست ببريم؟

به محض درآمدن اولين دندان شيري در كودكان مراقبت هاي دهان و دندان بايد آغاز شود و از توصيه هاي دندانپزشك غافل نشويد. اگر سابقه خانوادگي كوچك بودن فك، جلوزدكي، عقب زدگي، فاصله بين دندان ها، شلوغي دندان و … داريد پيش از در آمدن دندان هاي دائمي حتما به يك متخصص ارتودنتيست مراجعه كنيد. اين سن ميتواند 6 تا 8 سالگي باشد.

عوارض ارتودنسي دندان چيست؟

اصولا اين درمان براي برطرف كردن مشكلاتي است كه خودشان عارضه محسوب مي‌شوند. براي مثال كج بودن دندان‌ها مي‌تواند به مرور باعث پوسيدگي دندان ها شود و يا با تجمع پلاك بين دندان هاي كج، بيماري لثه ايجاد شود. درمان ارتودنتيكس با منمظم و مرتب كردن دندان ها از اين مشكلات پيشگيري مي‌كند و اگه همه چيز خوب پيش برود عارضه خاصي ندارد.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۸:۳۰ توسط:netware موضوع:

پاسخ به سوالات رايج درباره دستگاه ها ثابت

مدت زمان ارتودنسي ثابت چقدر است؟

به طور كلي مدت زمان ارتودنسي از شخصي به شخص ديگر متفاوت است. به صورت ميانگين طول درمان با دستگاه هاي ارتودنسي ثابت 2 سال است. با اين حال در برخي بيماران ممكن است اين مدت زمان كمتر از 1 سال باشد و در برخي ديگر حتي به 3 سال زمان نياز باشد تا دندان ها در موقعيت ايده آل قرار بگيرند.

آيا بريس ارتودنسي ثابت باعث ضعيف شدن دندان ها ميشود؟

خير، هيچ يك از دستگاه هاي ارتودنسي دندان مادامي كه به درستي نصب شده باشند، به دندان شما آسيب نمي زنند و آن را تضعيف نمي كنند. طي 1 تا 2 روز بعد از نصب بريس توسط متخصص، دندان ها كم كم شروع به حركت مي كنند و اين ممكن است به بيمار حس لق شدن دندان را بدهد كه البته اين تنها يك حس است و دندان ها لق يا ضعيف نمي شوند.

آيا ارتودنسي ثابت به صورت دائمي دندان ها را صاف و منظم مي كند؟

بريس ها و ساير لوازم ارتودنسي مي توانند دندان هاي نامرتب و نامنظم را به موقعيت ايده آل برسانند. بعد از اينكه دندان ها مرتب شد بريس ها برداشته مي شود، و دندان ها ممكن است كم كم در دراز مدت دوباره كمي كج شده و نامرتبي برگردد. اما اگر از نگهدارنده ها يا ريتينر ارتودنسي به طور منظم استفاده كنيد ميتوانيد مانع از برگشت نامنظمي دندان ها شويد.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي بزرگسالان

·         ارتودنسي فوري

بهترين سن براي ارتودنسي ثابت چه سني است؟

هم كودكان و هم بزرگسالان مي توانند تحت اين ارتودنسي قرار بگيرند و محدوديت سني خاصي براي اين درمان وجود ندارد. با اين حال در سنين كودكي و نوجواني كه هنوز استخوان ها در حال رشد هستند، درمان هاي ارتودنسي ثابت نتايج بهتري خواهد داشت.

آيا بريس ثابت ظاهر صورت من را تغيير خواهد داد؟

بله ارتودنسي مي تواند تغييراتي در چهره افرد ايجاد كند. البته نگران نباشيد زيرا تغييراتي كه بريس ها در چهره شما ايجاد خواهند كرد كاملاً مثبت خواهد بود!بريس ها به بهبود ظاهر شما كمك ميكنند زيرا مشكلات عدم تقارن لبخند را حل كرده و شما را در كل زيباتر ميكند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۱:۵۷ توسط:netware موضوع: