جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

با اين ۷ نكته ساده، لاك زدن را راحت تر و بهتر انجام دهيد

اگر جزء علاقمندان به لاك هستند و هميشه به ناخن هايتان لاك ميزنيد، شما را به خواندن اين مقاله از آموزشگاه آرايشگري دعوت ميكنيم. در اين مقاله از دوره هاي آموزش آرايشگري تعدادي ترفند ساده كه بهتر است در هر بار لاك زدن مورد استفاده قرار دهيد، معرفي شده است كه روند لاك زدنتان را آسان و بهتر ميكند. با وبسايت الماس نشان همراه باشد.

بهترين راه حل براي خشك شدن سريع لاك ناخن

لاك ماهيتي مايع دارد و مدتي پس از اعمال شدن روي ناخن طول ميكشد تا به طور كامل خشك شده و خودش را بگيريد. اگر حوصله نداريد كه صبر كنيد و يا كار ضروري داريد كه بايد زودتر انجام دهيد، قبل از لاك زدن يك كاسه پر از آب و يخ بياوريد و پس از اتمام لاك زدن دست يا پاي خود را درون كاسه قرار دهيد. دماي پايين خيلي زود باعث خشك شدن لاك ميشود و ديگري نيازي به صبر كردن نداريد.

خشك كردن لاك با اسپري هاي ضد چسبيدن مواد غذايي

اگر تاب و توان قرار دادن دست و پا در كاسه آب يخ را نداريد راه ديگري براي خشك شدن سريع لاك ناخن به شما پيشنهاد ميكنيم. اسپري هايي وجود دارد كه حلاوي موادي است كه مانع از پسپيدن مواد غذايي به هم ميشود. اين اسپري ها ضرري براي شما ندارند و ميتوانيد از آن ها براي خشك كردن سريع لاك استفاده كنيد. قوطي اسپري را در فاصله چند سانتي متري ناخن هاي لاك زدنه خود قرار داده و چند با آن افشانه را فشار داده تا لاك شما خشك شود. دقت كمنيد كه پس ا زچند دقيقه دست و ناخن هاي خود را بشوييد تا مواد اضافه شده به دستانتان پاك شود.

استفاده از استون براي پاك كردن سطوح ضخيم لاك روي ناخن

اگر بنا به هر دليلي ضخامت لاك روي ناخن شما زياد است و نميتوانيد از طريق روش هاي معمول ان را پاك كنيد نگران نباشيد. استون، فويل و يك تكه پنبه ميتوانند به راحتي آب خوردن و تنها در چند ثانيه به از بين رتن تمام ضخات لاك كمك كنند. براي اين منظور يك تكه پنبه را بردئاشته و به استون آغشته كنيد. پنبه را دور ناخني خود پيپيده و روي ان را با فويل بپوشانيد. فويل را دورتادور انگشت وناخن خود پيچانده و صبر كنيد تا لاك را از بين ببرد. اگر ميخواهيد تاثير آن زياد باشد فويل را ت ۳ دقيقه دور انگشت خود نگاه داريد سپس آن را باز كنيد.

بيشتر بخوانيد : اموزش ناخن

حباب هاي هواي اضافي داخل لاك را اينگونه ازميان برداريد

حتما براي شما هم پيش آمده كه هنگام آغشته كردن قلموي لاك به محتويات آن حباب هاي كوچك زيادي روي آن ايجاد ميشود. اين حباب ها كار لاك زدن را دشوار تر ميكنند و بايد آن ها را از بين برد. بهترين راه براي از بين بردن اين حباب هاي كوچك داخل لاك اين است كه شيشه حاوي لاك را بين كف هر دو دست خود قرار داده و به غلطك به سمت جلو و عقب حركت دهيد. با انجام اين كار ديگر برآمدگي يا فرورفتگي روي سطح ناخن شما ايجاد نخواهد شد.

درب سف شيشه لاك را اينگونه باز كنيد

گاهي اوقات به دليل خشك شدن لاك در دهانه بطري ، باز و بسته كردن درب آن بسيار سخت است. براي اينكار يك ليوان پر از آب داغ يا ولرم آورده و لاك را به صورت برعكس (از طرف درب) در داخل ليوان قرار دهيد. (فقط دربش بطري!). چند دقيقه بعد بطري را در آورده و به راحتي درب آن را باز كرده و از لاك زدن لذت ببريد.

براي جلوگيري از خشك شدن اطراف لاك اينكار را انجام دهيد

اگر ميخواهيد زحمت باز كردن درب و خشك شدن دهانه بطري را تجربه نكنيد حتما پس از هر بار استفاده از لاك مقدار كمي ازلين به اطراف درب بزنيد. براي اينكار مانند تصوير زير از يك گوش پاك كن استفاده كنيد. با اينكار درب بخش درب آن خشك نخواهد شد و هر بار به راحتي باز و بسته خواهد شد.

بيشتر بخوانيد : آموزش تاتو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۷:۴۲ توسط:netware موضوع:

اصلاح طرح لبخند هاليوودي با لمينت سراميكي چگونه انجام ميشود؟

روش درماني كه دندان پزشك براي طراحي لبخند هاليوودي به شما پيشنهاد مي دهد؛ بستگي به مشكلات و عيوب دندان هاي شما دارد. متداول ترين روش هايي كه براي اصلاح طرح لبخند هاليوودي انجام مي شود؛ عبارتند از:

1.سفيد كردن دندان ها قبل از نصب لمينت سراميكي

تعجب نكنيد اگر دندانپزشك پيش از نصب لمينت سراميكي از شما خواست كه براي سفيد كردن دندان هاي تان از ژل هاي مخصوص خانگي يا حتي روش بليچينگ استفاده كنيد. بسياري از كيت هاي سفيد كننده خانگي به طور موقت رنگ دندان هاي شما را چند درجه روشن مي كنند و به اين ترتيب دندانپزشك مي‌تواند بهترين سايه رنگ مطابق با دندانهاي طبيعي خودتان را انتخاب كند. البته روش هاي سفيد كردن دندان حرفه اي كه در مطب دندانپزشكي انجام ميگيرد ميتواند دندان هاي طبيعي شما را روشن تر و درخشان تر كند؛ تا بتوانيد روشن ترين سايه رنگ لمينت دندان  پرسلين را انتخاب كنيد. در برخي مطب ها از ليزر براي سفيد كردن دندان استفاده ميشود. سفيد كردن با ليزر كمتر از ۴۰ دقيقه زمان مي برد و مي توانيد در همان جلسه قالب گيري براي ساخت لمينت سراميكي دندانهاي خود را با ليزر سفيد كنيد.

2.ونير دنداني

براي اصلاح طرح لبخند هاليوودي انتخاب لمينت پرسلين گزينه مناسب تري است. هر چند ونيرهاي دنداني ديگري مثل ونيركامپوزيت، لومينيرز، ايمكس و غيره نيز به شما پيشنهاد مي شود اما اگر قصد داريد لبخند هاليوودي خود را براي مدتي طولاني حفظ كنيد؛ بهتر است از همان لمينيت پرسلين استاندارد استفاده كنيد. زمانيكه با روش سفيد كردن به آن اندازه اي كه از لبخند هاليوودي انتظار داريد؛ دندانهايتان روشن نمي شود؛ ونير هاي دنداني به كمك شما مي آيند تا با انتخاب روشن ترين سايه رنگ كه در مقاله "آيا رنگ لمينيت دندان قابل انتخاب است؟" به طور كامل توضيح داديم؛ سفيد ترين و جذاب ترين لبخند را به خودتان هديه دهيد.

ونير لمينيت، يك پوسته نازك از جنس پرسلين است كه كاملاً با بافت دهان و دندان سازگار است. دندانپزشك مي تواند ونير ها را به راحتي روي سطح دندان شما نصب كرده و ظاهر دندان هاي تان را تغيير دهد. پيش از كاشت لمينت سراميكي، بخشي از ميناي دندان شما تراشيده مي شود تا فضاي كافي براي قرار گرفتن پوسته هاي پرسلين روي دندان هاي تان ايجاد شود. دندانپزشك با مواد باندينگ بسيار مستحكم، پيوند بين ونير لمينيت و ميناي دندان را برقرار مي كند تا بر اثر وارد آمدن فشار هنگام گاز زدن يا جويدن غذا ها از روي دندانهاي شما نيفتد.

انتخاب رنگ، جنس لمينت پرسلين، برند، نحوه كاشت، تكنيك ساخت در لابراتوار و تجربه دندانپزشك از عواملي كه روي هزينه و قيمت لبخند هاليوودي با لمينت سراميكي تأثيرگذار است. مراقبت از لمينت هاي سراميكي با حفظ بهداشت دهان و دندان و محدود كردن عاداتي مثل سيگار كشيدن يا دندان قروچه كردن به افزايش دوام و طول عمر هاي دنداني كمك مي كند. هرچند فرآيند نصب كامپوزيت ونير به نظر ساده مي رسد؛ اما اگر توسط دندانپزشك متخصص و با تجربه انجام نگيرد؛ طرح لبخند هاليوودي شما چندان رضايت بخش نخواهد بود.

3.تاج دندان به جاي لمينيت سراميكي

تاج دندان مانند ونيرهاي لمينت سراميكي به عنوان روكش روي دندان هاي شما قرار مي گيرند تا ظاهر آن را زيباتر كنند. برخلاف ونيرها كه فقط سطح دندان را پوشش مي‌دهند؛ تاج دندان كل دندان را روكش مي كنند. در صورتي كه براي اصلاح طرح لبخند هاليوودي به كلينيك مراجعه كنيد اما يك يا چند دندان شما پوسيدگي بسيار عميق داشته باشد و يا نياز به روت كانال پيدا كند؛ دندانپزشك به شما پيشنهاد مي دهد كه از تاج دندان همرنگ با ونيرهاي پرسلين خود استفاده كنيد تا بهترين نتيجه را از ترميم دندانهاي خود بگيريد. تكنولوژي ساخت و طراحي لمينيت سراميكي و تاج دندان پرسلين توسط تكنولوژي پيشرفته با توجه به قالب تهيه شده توسط دندانپزشك و رنگ منتخب شما در لابراتوار تهيه شده و حداكثر تا دوهفته آماده نصب روي دندان ها مي باشد. پس از نصب تاج دندان و لمينت پورسلين، هيچ تفاوت ظاهري قابل تشخيص نخواهد بود و يك لبخند هاليوودي كامل به شما هديه داده مي‌شود.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۱:۳۳ توسط:netware موضوع:

قيمت ارتودنسي نامرئي و متحرك

ارتودنسي دندان چند دهه ايي است كه مورد توجه افراد، مخصوصا بزرگسالان شده است. يكي از دلايل اصلي آن هم پنهان بودن دستگاه ارتودنسي در آن است. اما نكته مهم در اين مدل از ارتودنسي اين است كه هر كسي نميتواند از اين نوع درمان استفاده كند و تنها مخصوص افرادي است كه شدت بي نظمي دنداني در آن ها كم باشد. زيرا توانايي اين دستگاه ارتودنسي در جابجايي دندان كمتر از ارتودنسي نوع ثابت است كه در آن از براكت هاي فلزي استفاده مي شود. ارتودنسي نامرئي انواع مختلفي دارد ، كه اكتور هاي تعيين كننده هزينه ارتودنسي نامرئي را بيان خواهيم كرد

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ثابت

هزينه ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

با توجه به اينكه اكثر لوازم و تجهيزات ارتودنسي به صورت وارداتي است و نرخ ارز تاثير زيادي در آن دارد، باعث شده هزينه ارتودنسي نامرئي و ساير روش هاي ارتودنسي مسئله ايي بسيار مهم براي عموم باشد.

به طور كلي نوع ارتودنسي نامرئي، در تعيين هزينه نهايي درمان بسيار تاثير گذار است اما بجز آن فاكتور هاي ديگري در تعيين قيمت نهايي ارتودنسي دندان نقش دارد كه برخي از آن ها به شرح زير مي باشد:

ارتودنسي تك فك باشد و يا براي هر دو فك انجام شود

نوع دستگاه و تجهيزات بكار برده شده براي درمان

نياز و يا عدم نياز به جراحي فك، قبل از ارتودنسي

جنس براكت هاي ارتودنسي (سراميك، فلزي و … )

سن بيمار

داشتن و يا فقدان دندان نهفته

طول مدت درمان بيمار

ميزان و شدت ناهنجاري و بي نظمي فكي و دنداني

ميزان همكاري بيمار در طول درمان

نوع درمان نگهدارنده ارتودنسي كه پس از درمان انجام ميگيرد

بررسي اين فاكتور ها و پيش بيني ميزان هزينه كلي درمان در روز اول توسط متخصص ارتودنسي با معاينات انجام شده، بيان ميشود. هزينه ارتودنسي نامرئي همانند ساير روش هاي درماني، معمولا در طي درمان و با پيشرفت روند درماني فرد اخذ مي گردد. بخشي از هرينه در ابتداي درمان و مابقي آن در طول درمان ، به صورت اقساطي قابل پرداخت مي باشد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۱:۳۹ توسط:netware موضوع:

بررسي 7 تفاوت ارتودنسي ثابت و متحرك

مواد سازنده يا تشكيل دهنده

بريس ها يا از فلز ساخته شده اند يا اينكه از سراميك (ارتودنسي سراميكي). براكت ها به سطح دندان ها چسپيده ميشوند و با كمك سيم قوس دارد و الاستيك ها به همديگر متصل ميشوند. از طرف ديگر اينويزيلاين ها كه همان ارتودنسي نامرئي و متحرك هستند از مواد پلاستيكي شفاف و بينظيري به نام بيسفنولا (BisphenolA) ساخته شده اند. بريس ها در مقايسه  با اينويزيلان ها هم دوام بيشتري دارند و هم هزينه كمتري دارند. در نتيجه در اين آيتم از تفاوت اينويزيلاين با بريس ها، بريس يا ارتودنسي متحرك برنده است.

رنگ بندي (مرئي و نارئي بودن)

چند سالي است كه بحث ارتودنسي دندان رنگي در ميان دوست داران اين درمان بالا گرفته است. نوجوانان و جوانان بيشترين استقبال را از ارتودنسي رنگي ميكنند و از سوي ديگر بزرگسالان اكثرا دوست ندارند كه كسي متوجه شود ارتودنسي كرده اند و خود را انگشت نما نميكنند. بريس ها به كمك الاستيك ها و بندهاي ارتودنسي كه رنگي هستند ميتوانند به لبخند و دندان هاي ارتودنسي شده رنگ و لعاب بدهند. اما اينويزيلاين ها كاملا شفاف هستند و زماني كه روي دندان ها اينويزيلاين باشد كسي متوجه آن ها و درمان شما نميشود.

هزينه ارتودنسي

بريس هاي فلزي معمولاً ارزانتر از اينويزيلاين ها هستند. متوسط ​​هزينه ارتودنسي ثابت با بريس فلزي بين 2000 تا 6000 دلار متغير است در حالي كه هزينه ارتودنسي متحرك با اينويزيلاين ها در كل از 5000 دلار به 8،000 دلار متفاوت است. اين حيث هزينه ارتودنسي به نظر ميرسد كه بريس  هاي فلزي گزينه بهتري براي استفاده باشند.

مراجعه به مطب متخصص ارتودنسي

ميزان مراجعه به مطب متخصص ارتودنسي يك تفاوت ارتودنسي ثابت و متحرك است كه به اين راحتي ها نبايد از آن بگذريم. بعد از نصب بريس ها شما بايد حدودا هر ماه يكبار به مطب متخصص ارتودنسي خودتان مراجعه كنيد. در اين ويزيت، متخصص با دقت دهان و دندان شما را ارزيابي ميكند و روند حركت دندان ها را نيز چك خواهد كرد. بعد از ارزيابي ها، اگر لازم باشد سيم قوس دار بين براكت ها را سفت كرده يا فشار را بيشتر ميكند.

از طرف ديگر اينويزيلاين ها حدودا هر دو هفته يكبار بايد تعويض شوند و بايد به متخصص مراجعه كنيد. با اين حال هيچ نيرو، فشار و تنظيمات خاصي براي قرار دادن اينويزيلاين ها يا پلاك هاي ارتودنسي شفاف لازم نيست.

نگهداري و مراقبت از ارتودنسي

مراقبت و نگهداري از ارتودنسي ثابت با بريس معمولا سخت و دشوار است. تميز كردن آن ها نيازمند صرف وقت زيادي است. زيرا با وجود بريس ها ذرات ريز مواد غذايي بهتر بين دندان ها و بريس ها به دام مي افتد و نياز است زود به زود مسواك بزنيد يا دندان ها را تميز كنيد. از اين حيث مراقبت از ارتودنسي لينگوال يا پشت دنداني حتي سخت تر هم خواهد بود.

از طرف ديگر اينويزيلاين ها نيازي به مراقبت زيادي ندارند و معمولا خودشان با آب ولرم تميز شده و دندان ها را نيز با برداشتن اينويزيلاين ها بدون مزاحمت تميز ميكنيم.

نصب و برداشتن دستگاه

زماني كه ميخواهيد غذا، نوشيدني و يا هر خوراكي بخوريد نميتوانيد بريس فلزي برداريد زيرا محكم به دندان هاي شما متصل است. تنها كسي كه ميتواند بريس را متصل و جدا كند متخصص ارتودنسي است. از طرف ديگر به راحتي ميتوان اينويزيلاين ها را حين غذا يا نوشيدني خوردن برداشت و دوباره سرجايشان گذاشت. بنابراين از اين حيث اينويزيلاين ها راحت ترند.

اثربخشي

مهمترين تفاوت ارتودنسي ثابت و متحرك ميزان اثربخشي يا كارآمد بودن آن ها است. بريس فلزي معمولاً در موارد پيچيده ناهماهنگي دندان ها مانند ازدحام دندان ها، اوربايت، آندربايت و …. بسيار كارآمد است.  اما اينويزيلاين ها براي برطرف كردن مشكلات ساده تا متوسط دنداني تجويز ميشوند

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۶:۳۶ توسط:netware موضوع:

روش‌هاي جديد در ارتودنسي

ارتودنسي نامرئي

دراين روش از پلاك‌هاي شفاف در جهت رديف كردن دندان‌ها استفاده مي‌شود كه آن نيز در موارد بسيار محدود و نامرتبي‌هاي بسيار كم و با صلاحديد متخصص ارتودنسي انجام مي‌گيرد و نياز به مراجعات۲ هفته يك بار و تعويض پلاك در هر جلسه دارد. اين پلاك‌ها اختصاصي براي هر بيمار ساخته مي‌شود. براي ساخت آن ابتدا از دهان بيمار قالبي گرفته مي‌شود و به آزمايشگاه ارسال مي‌شود. با استفاده از تكنولوژي ديجيتالي پلاك شفاف طراحي شده و براي متخصص ارتودنسي فرستاده مي‌شود. تعدادي پلاك متحرك به بيمار تحويل داده مي‌شود و بيمار موظف است به شكل دوره‌اي چند هفته‌اي از اين پلاك‌ها استفاده كند.اين پلاك‌ها وقتي در روي دندان‌ها قرار داده مي‌شوند به دليل ساختار پلاستيك شفاف آن ، نامرئي مي‌باشند. با استفاده از الاينر شفاف به مرور زمان دندان‌ها به موقعيت ايده‌آلي كه براي آنها در‌نظر گرفته‌شده، حركت مي‌كنند.

سيستم Self ligate يا Damon(براكت‌هاي درپوش‌دار)

در اين سيستم براكت‌ها قابليت باز و بسته شدن به صورت كشويي دارند و نيازي به استفاده از كش‌ها در براكت‌هاي معمول براي نگه داشتن سيم ارتودنسي نيست، در نتيجه كنترل پلاك ميكروبي و رعايت بهداشت ساده‌تر شده و معضل تغيير رنگ كش‌ها رفع شده است.اين سيستم سازگاري بيشتري با سيستم استخواني و عضلات فك و صورت دارد. دليل اين امر نيروهاي بسيار ملايمي است كه به دندان‌ها اعمال مي‌شود. در واقع دندان‌ها به صورت بسيار شل به سيم متصل‌اند و آزادي حركت بيشتري در ضمن درمان‌هاي ارتودنسي دارند.

در مورد مزاياي آن گفته شده كه اين درمان باعث عدم نياز به درآوردن دندان‌ها،كاهش طول درمان،افزايش فاصله بين ويزيت‌هاي بيمار،كاهش درد مي‌شود. ولي بايد گفت كه اين موارد بسته به نوع و شدت ناهنجاري و همچنين تفاوت در فاكتورهاي بيولوژيكي از فردي به فرد ديگر متغير است و عامل تعيين كننده تشخيص متخصص است البته بايد پذيرفت كه ويژگي‌هاي اين سيستم در حد يك ابزار كمكي، سبب تسهيل درمان و همچنين اتمام سريع درمان بيماراني مي‌شود كه رديف نمودن دندان‌هاي آن‌ها به تشخيص درمانگر قرار است بدون كشيدن دندان صورت گيرد.

در مورد ادعاي كاهش ميزان درد ارتودنسي با استفاده از سيستم Damon بايد افزود كه اصولا ارتودنسي تنها در يكي دو روز اول درمان آن هم در مورد برخي بيماران با درد و ناراحتي جزئي همراه است بنابراين تفاوت چشمگيري در مقدار درد با استفاده از اين سيستم و براكت‌هاي معمولي وجود ندارد.

بيشتر بخوانيد :

TAD يا ميني اسكرو

از تكنيك هاي جديد در ارتودنسي است كه از معروف‌ترين انواع آن‌ها ميني اسكرو Mini Screw يا پيچ‌هاي كوچك داخل فكي مي باشد كه اين تكنيك تحول بزرگي را در درمان برخي از ناهنجاري هاي فكي-صورتي سبب شده است. به گونه‌اي كه در گذشته نه چندان دور درمان بعضي از ناهنجاري‌هاي فكي-صورتي توسط ارتودنسي به همراه جراحي انجام مي‌شد ولي با ورود ميني اسكرو به عرصه ارتودنسي انواع متنوعي از حركات دنداني امكان پذير شده كه با استفاده از آن‌ها در سن مناسب مي‌توان اين دسته از ناهنجاري‌ها را بدون جراحي و فقط با ارتودنسي درمان نمود. اسكرو در شرايطي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه براي حركت دادن دندان به يك تكيه گاه قوي نياز باشد. ميني اسكرو همچنين در بيماراني استفاده مي‌شود كه برخي دندان‌هاي دائمي را ندارند.

ميني اسكروها منجر به نتايج قابل پيش بيني مي‌شوند.

 ميني اسكرو مي‌تواند دندان‌ها را در‌جهاتي حركت دهد كه ابزارهاي روي دندان‌ها نمي‌توانند و هم‌چنين طول درمان را كنترل مي‌كنند.

قرار دادن ميني اسكرو در دهان توسط ارتودنتيست يا جراح لثه در مطب با بي‌حسي موضعي انجام مي‌شود.

جنس ميني اسكرو از تيتانيوم است و بدن به خوبي آن را مي‌پذيرد.

برداشتن ميني اسكرو از داخل دهان بسيار ساده و بدون درد است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۵۱ توسط:netware موضوع:

انواع درمان ارتودنسي كودكان

در ادامه پركاربردترين بريس‌ها در ارتودنسي كودكان را معرفي مي‌كنيم.

بريس‌هاي فلزي

بريس‌هاي فلزي قديمي كه معمولاً از استيل ضدزنگ گريد بالا ساخته مي‌شوند تا به امروز پركاربردترين بريس ارتودنسي ثابت محسوب مي‌شوند. بريس‌هاي فلزي ميله‌هايي فلزي دارند كه دور دندان‌هاي آسيا را دربر مي‌گيرد و براكت‌هاي فلزي كوچك‌تر نيز با سيمان به سطوح جلويي دندان‌هاي ديگر چسبانده مي‌شود. سيم فلزي باريك و مارپيچي كه بين براكت‌ها وجود دارد، دندان‌ها را به آرامي به سمت موقعيت مناسب هدايت مي‌كند. اين سيم قوسي با كش‌هاي منعطف، بست‌هاي فلزي يا گيره‌هايي از انواع ديگر روي براكت‌ها ثابت مي‌شود. از مزاياي ارتودنسي ثابت تضمين موثر بودن آن براي دستيابي به نتايج مورد انتظار است به اين دليل كه در مراحل ارتودنسي ثابت وسوسه خارج كردن بريس ها مانند ارتودنسي متحرك وجود ندارد.

محبوب ساختن بريس‌ها

براي قابل قبول‌تر كردن بريسها و جذاب‌تر ساختن آنها از كش‌هايي به رنگ روشن براي نگه داشتن سيم‌ها استفاده مي‌شود. كودكان مي‌توانند رنگ كش را متناسب با رنگ لباس مدرسه و تم تعطيلات انتخاب كنند.

بريس‌هاي سراميكي

بريس‌هاي سراميكي همرنگ دندان نسخه جديدي از ارتودنسي قديمي هستند كه بسيار كمتر از بريس‌هاي قديمي جلب توجه مي‌كنند. اجزا تشكيل دهنده بريسهاي سراميكي مشابه بريس‌هاي قديمي است، با اين تفاوت كه براكت‌هاي جلوي دندان‌ها از ماده سراميكي شفافي ساخته مي‌شود كه با رنگ طبيعي دندان همخواني دارد. اين روش مورد علاقه بزرگسالان و بسياري از افراد مشهور است، چرا كه فقط اگر از نزديك به آن دقت كنيد، متوجه درمان ارتودنسي(سيم كشي دندان) مي‌شويد.

بيشتر بخوانيد :

بريس‌هاي نامرئي زباني

هرچند بريس‌هاي سراميكي زياد در چشم نيستند، اما روش ارتودنسي دندان كودكان ديگري نيز وجود دارد كه بريس‌هاي ثابت را عملاً نامرئي مي‌سازد. اين بريس‌هاي نامرئي كه به بريس‌هاي زباني (لينگوال) شهرت دارند، پشت دندان در سمت زبان قرار مي‌گيرند. سازو كار عملكرد و تاثيرگذاري آنها مشابه ديگر بريس‌هاي فلزي است، اما با وجود ساخته شدن از فلز به دليل مخفي شدن پشت دندان‌ها قابل مشاهده نيستند.

بريس‌هاي شفاف

ارتودنسي نامرئي نوجوانان به مجموعه‌اي از تري‌هاي متحرك و شفاف پلاستيكي گفته مي‌شود كه در صورت استفاده ۲۲ ساعت در طول روز دندان‌ها را به تدريج مرتب مي‌كند. تقبل هزينه ارتودنسي دندان نامرئي قبلاً فقط براي بزرگسالان كاربرد داشت، اما امروزه با اضافه شدن ويژگي‌هايي چون نشانگرهاي مدت استفاده مناسب درمان نوجوانان نيز شده است. مزيت شاخص اين ارتودنسي متحرك نيز كه نيازي به گفتن ندارد، اين ارتودنسي نامرئي است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۲۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي دندان، انواع و قيمت سال ۱۴۰۰

ارتودنسي دندان

ممكن است برايتان پيش آمده باشد كه ارتودنسي چيست؟ در پاسخ به اين پرسش بايد بگوييم كه ارتودنسي يكي از رشته‌هاي تخصصي در دندان پزشكي براي رديف كردن دندان و ناهنجاري‌هاي فك است. ارتودنسي از دو واژه "ارتو" به معني راست و درست و "ادوس" به معناي دندان تشكيل شد. در ادامه مطلب ارتودنسي چيست بايد ذكر كنيم كه ارتودنسي با نظم بخشيدن دندان‌ها و برطرف كردن مشكلات فك مي‌تواند به شما كمك كند تا با كيفيت بهتري غذا بخوريد و لبخندي زيبا را ميهمان هميشگي دندان هايتان كنيد.

زمان طلايي و دوره درمان ارتودنسي دندان

براساس مقاله ارتودنسي چيست بايد بدانيد كه بهترين زمان براي انجام ارتودنسي هنگام رشد ساختمان‌هاي صورت بوده كه اين بازه سني در دختران قبل از ۱۳ سالگي و پسران قبل از ۱۵ سالگي است و اگر اين زمان از دست برود، براي تصحيح به زمان و انرژي بيشتري نياز است. مدت زمان ارتودنسي دندان معمولا در حدود يك سال و نيم تا دو سال بوده كه اين بازه زماني نسبت به سن افراد و نحوه قرار گيري دندان‌ها ممكن است، تغيير كند.

روش‌هاي انجام ارتودنسي

ارتودنسي دندان بنا به تشخيص متخصص ارتودنسي  به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود؛ ارتودنسي ثابت، ارتودنسي متحرك، ارتودنسي ديمون، ارتودنسي نامرئي، ارتودنسي لينگوال و ارتودنسي فانكشنال، روش‌هايي هستند كه در ادامه مطلب ارتودنسي چيست، به صورت خلاصه به آن‌ها مي‌پردازيم.

ارتودنسي ثابت

ارتودنسي ثابت رايج‌ترين نوع ارتودنسي بوده كه شامل نوار، سيم و براكت هاست. در اين روش درمان كه حدودا در طول يك ماه به اندازه يك ميليمتر دندان‌ها حركت مي‌كنند، براكت‌ها بر روي دندان‌ها چسبانده شده و يك سيم از ميان آن‌ها عبور مي‌كند كه به كمك كش‌هاي سفيد يا رنگي به براكت‌ها متصل مي‌شود. امكان استفاده از ارتودنسي ثابت به شرط سلامت لثه و بافت‌هاي نگه دارنده، در هر سني امكان پذير است، اما طول درمان كه متوسط آن دو سال بوده، در سنين بالا طولاني‌تر مي‌شود.

ارتودنسي متحرك

در ارتودنسي متحرك؛ قالبي از فك بالا و پايين گرفته و پلاك‌ها ساخته مي‌شود. اين روش براي افراد كم سن و سال مناسب‌تر است زيرا، علاوه بر مشكلات دنداني مي‌تواند ناهنجار‌هاي استخواني فك را نيز برطرف كند و بيمار اين امكان را دارد تا زمان خوردن غذا، ارتودنسي را دربياورد و بعد از مسواك و نخ دندان دوباره در دهان بگذارد.

ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي نامرئي نوعي ديگر از روش‌هاي ارتودنسي است كه در آن يك سري قالب‌هاي پلاستيكي شفاف از دندان‌هاي بيمار تهيه مي‌شود كه هر دو هفته يكبار بايد تعويض شوند. اين قالب‌ها نيروي ثابتي را به دندان وارد مي‌كنند.

هزينه ارتودنسي

همانطور كه در قسمت‌هاي قبل عنوان كرديم، هزينه ارتودنسي به عوامل متعددي از جمله نوع درمان، مدت زمان، مهارت دندانپزشك، ساختار فك، جنس لثه و. بستگي دارد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۷:۵۹ توسط:netware موضوع:

اگر طلايي كه خريداري كرده‌ايم تقلبي بود چه كنيم؟

حتما تا به حال برايتان پيش آمده كه اقدام به خريد طلا كنيد. حال اين طلا مي‌تواند صرفا جنبه‌ي زيورآلات داشته باشد و يا براي اهداف ديگري مانند سرمايه‌گذاري يا حتي پس‌انداز خريداري شود. همانطور كه مي‌دانيد قيمت طلا در ايران هر روز نرخ جديدي دارد و همين افزايش قيمت‌ها بسياري را تشويق به خريد طلا مي‌كند.

بيشتر بخوانيد :

پيش از هرچيزي دقت كنيد كه طلا را حتما از واحد‌هايي كه زير نظر اتحاديه طلا و جواهر هستند و پروانه كسب دارند، خريداري كنيد تا اگر خلافي صورت گرفت از سوي اتحاديه قابل پيگيري باشد. هر طلافروشي با صدور فاكتور براي محصول طلا، درواقع طلايي كه شما خريداري كرده‌ايد را تضمين كرده است و در قبال اصل يا تقلبي بودن آن مسئول است. در اين فاكتور فروش قيد مي‌شود كه طلا ۱۸ عيار است و مارك سازنده نيز مشخص است كه هويت فروشنده را نشان مي‌دهد.

پس لازم است هميشه مواظب فاكتور خريد طلا خود باشيد تا در صورت بروز مشكل بتوانيد پيگيري كنيد. از طرفي بدون فاكتور خريد قادر به فروش طلاي خود نيز نخواهيد بود. زيرا امكان اثبات اينكه خودتان صاحب طلا هستيد وجود ندارد و هيچ طلافروشي نمي‌تواند آن را از شما خريداري كند. مگر در شرايطي كه طلافروش شما را بشناسد.

اگر فاكتور طلاي خود را گم كرديد، بلافاصله به واحدي كه طلا را از آن خريداري كرده‌ايد مراجعه كنيد. با دادن تاريخ دقيق خريد طلا، فروشنده مي‌تواند پس از تاييد خريد يك فاكتور المثني براي شما صادر كند. دقت كنيد كه تاريخ دقيق خريد طلا را بايد الزما به خاطر داشته باشيد.

بيشتر بخوانيد : طلا فروشي اينترنتي آزادي

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۶:۱۵ توسط:netware موضوع:

4 اشتباهي كه به پوست شما آسيب ميزند

عدم استفاده از كرم ضدآفتاب

آفتاب در كنار تمام فوايد و مزايايي كه براي بدن ما دارد، ميتواند به پوست ما هم آسيب برساند. قرار گرفتن در معرض نور خورشيد آن هم به صورت محدود، هيچ خطري براي ما ندارد. اما زماني كه بيش از حد در معرض خورشيد باشيم كم كم آسيب هاي پوستي، خود را نشان ميدهند. اغلب كساني كه در بيرون و فضاي باز كار ميكنند معمولا با مشكلات پوستي مثل خشك شدن و يا ترك برداشتن پوست مواجه هستند. در برخي مواقع حتي احتمال ابتلاء به سرطان پوست هم وجود دارد.

براي پيشگيري از مشكلات ذكر شده شما بايد حتما از كرم هاي ضد آفتاب استفاده كنيد. قرار نيست كه هر روز و طي سال كرم بزنيد، تنها زماني كه بيرون ميرويد و يا زماني كه تابش نور خورشيد بسيار شديد است و … اين كرمها ميتوانند از چروك و پير شدن پوست جلوگيري كنند.

لايه برداري بيش از حد پوست

در حالت ايده آل، از لايه برداري هاي فيزيكي صورت مانند اسكراب هاي صورت و پاك كننده ها فقط بايد دو يا سه بار در هفته استفاده شود.  لايه برداري پوست راهي عالي براي خلاص شدن از شر لايه هاي آسيب ديده و مرده پوست است. با كمك اين لايه بردارها پوست ميتواند دوباره خود را بازسازي كرده و جوان شود. اما استفاده بيش از حد از آن ها ميتواند براي پوست بسيار خطرناك باشد. لايه برداري بيش از حد مي تواند منجر به پوسته پوسته شدن، كم آبي شديد پوست، مرگ سلولهاي سالم و بسياري مشكلات ديگر شود. در حد اعتدال لايه برداري كنيد. بنابراين در خصوص مراقبت از پوست به هيچ عنوان اين اشتباه را حداقل مشا تكرار نكنيد.

نشستن صورت پيش از خوابيدن

خانم ها معمولا به صورت روزانه آرايش ميكنند. داشتن آرايش صورت هيچ ايرادي ندارد اما عدم پاك كردن آن ميتواند مشكل ساز باشد. خانم هايي كه قبل از خوابيدن به طور كامل مواد آرايش صورت خودشان را پاك نميكنند، ميتوانند به مشكلات پوستي متنوعي دچار شوند. يك بار پاك نكردن هيچ ايرادي ندارد. اما اگر عادت كنيد كه به خاطر تنبلي يا خستگي هميشه آرايش خودتان را قبل از خواب پاك نكنيد، حتي احتمال ابتلاء به سرطان پوست در شما وجود دارد.

سيگار كشيدن 

دلايل زيادي براي ترك سيگار وجود دارد. افزايش سلامت پوست را به ليست دلايل ترك سيار هم اضافه كنيد. يك مطالعه از دانشگاه ميشيگان رابطه مستقيمي بين استعمال سيگار و آسيب پوستي را نشان داده است. همچنين مشخص شده كه هرچه فرد بيشتر به كشيدن سيگار ادامه دهد، آسيب پوستي نيز بدتر مي شود. دليل اين امر اين است كه سيگار كشيدن رگهاي خوني را محدود كرده و بر جريان خونرساني در سطح پوست تأثير مي گذارد. در اين وضعيت پوست از حالت صاف و يكدست خودش خارج شده و تمايل به ايجاد چين و چروك بيشتر ميشود. زيرا اكسيژن كافي به سلول هايي آن نميرسد. استعمال دخانيات همچنين توليد كلاژن را مختل مي كند. ( كلاژن پروتئيني است كه باعث صاف شدن پوست شما مي شود.)

دوست داريد نكات بيشتري درباره مرابت از پوست و آرايش ياد بگيريد؟

نكات ذكر شده در اين مقاله همگي پايه علمي دارد و ما همواره از چنين نكات علمي براي آموزش به هنرجوهاي خودمان استفاده ميكنيم. اگر دوست داريد دوره ها آموزشي مثل (آموزش ناخن، آرايش دائم، آموزش بافت مو و ….) را با چاشني نكات علمي و دست اول ياد بگيريد خوشحال ميشويم حتما در دوره هاي آموزش آرايگشري  مجموعه الماس نشان شركت كنيد. ما براي اين دوره ها از جامع ترين سرفصل ها و بهترين مدرسان حوزه آرايش بهره ميبريم. اگر سوالي در اين خصوص داريد ميتوانيد از طريق شماره هاي تماس، فرم تماس آنلاين و شبكه هاي اجتماعي آن را مطرح كرده تا كارشناسان ما به شما پاسخ دهند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۰:۲۲ توسط:netware موضوع:

طلاي دست دوم

طلا و جواهر جزء اكسسوري‌هايي هستند كه به وسيله آنها مي‌توانيد ظاهر خود را صيقل دهيد. اما اغلب اوقات، قيمت يك گردنبند از قيمت تمام وسايل داخل كمد شما بيشتر شود. در اين مواقع تصميم گيري براي خريد طلا و جواهر سخت مي‌شود و حتي برخي از خريد منصرف مي‌شوند.

دنياي طلا و جواهر دنيايي است كه هيچ كس نمي‌تواند در برابر آن مقاومت كند. طرح‌ها و مدل‌هايي زيبا و مد روز هر روز در ويترين و وب‌سايت‌ها ديده مي‌شود كه ممكن است برخي از آنها قيمت‌هاي غيرقابل دسترسي داشته باشند و به اصطلاح خريد آنها براي قشر خاصي غيرممكن باشد.

اما خبر خوش اين است كه مي‌توان با خريد طلا دست دوم و كم اجرت، طلا دار شويد و هزينه‌اي بسيار كمتر از هزينه روز طلا و جواهر پرداخت كنيد. خريد طلا و جواهر دست دوم راهي آسان و مقرون به صرفه براي طلا دار شدن است. بسياري براي سرمايه گذاري نيز سراغ خريد طلاي دست دوم مي‌آيند كه با توجه به اينكه اجرت ساخت در آنها بسيار كم است، مي‌توان آن را سرمايه گذاري بسيار خوبي دانست.

طلاهاي تقلبي به جاي طلاي دست دوم

امروزه آنقدر در ساخت زيورآلات بدل پيشرفت كرده‌‌‌‌‌اند كه واقعاً تشخيص برخي از زيورآلات بدل با طلا را فقط بايد به دستگاه‌هاي مخصوص يا سنگ محك سپرد. ممكن است به بهانه آنكه فاكتور طلا گم شده است يا اينكه سال‌ها پيش طلا را خريداري كرده‌‌‌‌‌ايم و در حال حاضر هيچ نشاني از آن مغازه طلافروشيي نداريم؛ طلاهاي تقلبي را با نام طلاي دست دوم و كم اجرت به شما بيندازند. البته توجه كنيد كه بسياري از افراد هستند براي قطعه طلاي تقلبي، فاكتور طلا جعل مي‌كنند؛ به همين منظور هر طلاي دست دومي كه فاكتور داشت دليلي ندارد كه اصل و با كيفيت باشد

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

وجود نقص در طلاي دست دوم

زيورآلاتي كه داراي قفل هستند، مثل دستبند، پابند، گردنبند و گوشواره؛ بسيار حساسند چرا كه در صورت خرابي و يا محكم نبودن قفل به راحتي گم مي‌شوند. همين موضوع دليلي است كه نمي‌توان به راحتي از آن گذشت و بهتر است از خير طلاي دست دومي كه خراب شده و اصطلاحاً پيچ و مهره‌هايش شل شده و چندان قابل استفاده نيست، بگذريم چون احتمال گم شدن و از دست رفتن چنين طلايي زياد است. در اينجاست كه مي‌گويند خريد يك طلاي نو و با كيفيت بهتر از خريد يك طلاي بدون كارمزد زوار در رفته است.

فاكتورهاي غير معتبر طلاي دست دوم

ديگر آن دوران گذشت كه عيار طلاها را با دندان مي‌سنجيدند؛ حال نه دندان‌ها مانند سابق است و نه طلاها! امروزه اعتبار طلا به طلافروش است و كاغذي كه به عنوان فاكتور به دستمان مي‌دهند. فاكتوري كه قرار است هم ضمانتي براي طلايمان باشد و هم امنيتي براي سرمايه‌گذاريمان. اما واي به حال روزي كه متوجه شويم آنچه در اين فاكتورها نوشته‌‌‌‌‌اند با طلايي كه خريداري كرده‌‌‌‌‌ايم مطابقت ندارد و تكه كاغذي بي‌ربط است! آن‎‎وقت است كه كارمان درآمده، در پله‌هاي دادگاه‌ها سرگردان مي‌شويم تا شايد بتوانيم اندكي از پول خود را كه صرف خريد يك طلاي دست دوم با يك فاكتور قلابي كرده‌ايم را زنده كنيم. اين نكته را در خريد و فروش طلاي دست دوم بسيار جدي بگيريد، اگر طلاي دست دومي بخريد كه فاكتور معتبري نداشته باشد و يا فاكتور آن به اسم صاحب قبلي طلا باشد؛ در صورت وجود مشكل مثل پس بودن عيار طلا، اتحاديه طلا و جواهر در مقابل شكايت شما هيچ گونه مسئوليتي ندارد و هيچ كاري از دستشان بر نمي‌آيد و بايد قيد پول خود را بزنيد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۸:۴۱ توسط:netware موضوع: