جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

لومينيرز چيست و چه كاربردي دارد؟

لومينيرز جزئي از خانواده ونير هاي دنداني است كه نسبت به برادران خود، كامپوزيت و لمينت از ضخامت بسيار كمتري برخوردار است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با لومينيرز و كاربرد آن آشنا كنيم و بگوييم مزايا و معايب آن كدامند. با ما همراه باشيد.

لومينيرز چيست؟

لومينيرهاي دنداني روكش هاي فوق نازكي با ضخامت حدود 0.3 ميلي متر هستند كه براي برطرف كردن عيوب ظاهري دندان ها و به جهت مصارف زيبايي استفاده مي شوند. آنها از ونيرهاي دنداني معمولي متمايز هستند زيرا براي نصبشان نيازي به تراشيدن دندان نيست و بنابراين نيازي به بيحسي هم ندارند. آنها به سادگي به سطح دندان ها متصل مي شوند و انواع مشكلات دنداني كه زيبايي دندان ها را به خطر مي اندازند را برطرف مي كنند.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به دندان مصنوعي مي‌توانيد بر روي لينك مورد نظر كليك كنيد.

مراحل نصب لومينيرز

يكي بزرگترين مزاياي سادگي و آسان بودن فرآيند اتصال آن است. به عبارتي لازم نيست براي چسپاندن آن ها سطح دندان ها تراشيده شود و همچنين نيازي به قرار دادن روكش و لمينت موقت نيست. به جز اين، در هيچ يك از مراحل نصب لومينير نيازي به بيهوشي نيست  بنابراين يك درمان و فرآيند كاملاً بدون درد است.

براي اينكه اطلاعات بيشتري براي انتخاب بين لمينت و كامپوزيت داشته باشيد مي‌توانيد بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

لومينيرز دندان تنها مشابه با لمينت دندان تنها در 2 و نهايتاً در 3 جلسه طول مي كشد. در جلسه اول معاينه انجام مي شود و سپس اندازه دندان ها و درنتيجه لومينير هايي كه قرار است براي شما متصل شود محاسبه مي شود.

اندازه ها و احتمالاً اسكن هايي به لابراتوار فرستاده مي شود تا لومينرهاي اختصاصي ساخته شود. بعد از ساخته شدن، لومينيرها به مطب جهت نصب فرستاده مي شود. در جلسه دوم نيز شما با كمك روكش هاي بدون تراش صاحب لبخندي سفيد و زيبا مي شويد.

هزينه لومينيرز

بسته به برند، كيفيت و فاكتوهاي ديگر مانند تخصص و مهارت دندانپزشك و همچنين محلي كه در آن زندگي مي كنيد قيمت لومينيرز دندان متفاوت است و حداقل از 2 ميليون تومان شروع مي شود.

البته لومينيرز دندان قيمت مي تواند حتي از هزينه لمينت دندان بيشتر شود اما چون آمادگي هاي كمتري دارد و نياز به لمينت يا روكش موقت ندارد، در مجموع كمتر يا هزينه اي مشابه با لمينت دندان دارد.

مزايا و معايب لومينيرز دنداني

مزاياي لومينيرز

  • شباهت زيادي به ميناي دندان دارند
  • برگشت پذير هستند
  • قيمت كمي دارند
  • نيازي به آمادگي ندارند
  • احتمالا شكسته شدن آن ها زياد است
  • ماندگاري زيادي ندارند
  • مشكلات زيادي را پوشش نمي دهند

معايب لومينيرز

سخن آخر

ما امروز در اين مقاله سعي كرديم تا شما را بيشتر با لومينيرز به عنوان يكي از بهترين روش هاي زيبا سازي طرح لبخند آشنا كنيم. بهترين راه كار براي شما اين است كه اگر قصد اصلاح طرح لبخند خود را داريد، حتما با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۹:۵۸ توسط:netware موضوع:

لومينيرز چيست و با ونير هاي دنداني چه تفاوتي دارد؟

طرح لبخند يكي از شاخصه هاي مهم زيبايي در هر فردي است كه بسيار حائز اهميت است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با يكي از بهترين روش هاي زيبا سازي طرح لبخند، يعني لومينيرز بيشتر آشنا كنيم. با ما در اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم.

لومينيرز چيست؟

اگر قصد اصلاح طرح لبخند و برطرف كردن عيوب ظاهري دنداني را داريد اما از لمينت و ونير كامپوزيت استقبال نمي كنيد، حتما به فكر لومينيرز دندان به عنوان يك روش جايگزين و عالي باشيد. شما با اين لايه هاي نازك و زيباي دندان (كه هيچ نيازي به تراش دندان ندارند) مي تواند با هزينه كمتر و زيبايي بيشتر، لبخند خود را اصلاح كنيد.

تفاوت لومينيرز و لمينت

لومينير در اصلاح عمومي نوعي روكش دندان بدون تراش است. به اين معني كه براي متصل كردن آن نيازي نيست تا دندان تراشيده شود و ضخامت خودش به قدري نازك و باريك هست كه بدون تراش روي دندان سوار مي شود. آن ها نيازي به آمادگي زياد ندارند و هزينه كمتري در بر ميگيرند.

اما از سوي ديگر لمينت دندان ضخامت نسبتا بيشتري دارند و براي نصب آن ها حتما بايد ضخامت ميناي دندان تراشيده شود. همچنين در مجموع، هزينه بيشتري در بر مي گيرند. بنابراين تفاوت لومينيرز و لمينت دندان اولاً در ضخامت آن ها و دوماً در تهاجمي بودنشان و در آخر هزينه آن ها است.

همچنين راجع به دندان مصنوعي همه چيز را بدانيد.

مزايا و معايب لومينيرز دندان

در پايين به چند مورد از مهمترين مزاياي لومينيرز اشاره كرديم:

  1. برگشت پذير هستند
  2. شباهت زيادي به ميناي دندان دارند
  3. نيازي به آمادگي ندارند
  4. قيمت كمي دارند
  5. احتمالا شكسته شدن آن ها زياد است
  6. ماندگاري زيادي ندارند
  7. احتمالا شكسته شدن آن ها زياد است

معايب لومينيرز دندان كدامند؟

اصول نگهداري از لومينيرز

اگر از لومينيرزها به درستي مراقبت شود مي‌توانند بيش از بيست سال دوام داشته باشند. با اين حال، مانند دندان هاي طبيعي خودمان، آن ها نيز مستعد آسيب هايي هستند كه ممكن است در اثر بهداشت ضعيف دهان، مصرف غذاهاي سخت يا وارد شدن ضربه به صورت ايجاد مي شود.

سعي كرده ايم تا در ادامه مهم ترين نكات و اصول مراقبت از لومينير ها را توضيح دهيم كه با دنبال كردن از آن ها، مي توانيد تا سال هاي طولاني لومينيرهاي سالمي داشته باشيد و سلامت دهان و دندان شما با آن ها نيز حفظ شود.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا شما را بيشتر با لومينيرز به عنوان يكي از بهترين روش هاي زيبا سازي طرح لبخن آشنا كنيم. اما اگر به طور جدي قصد ترميم و زيبا سازي طرح لبخند خود را داريد به شما پيشنهاد مي‌كنيم مقالات سايت هاي خوب مانند تهران دنتال ايمپلنت را كه به طور كاملا تخصصي در اين زمينه فعاليت دارند را مطالعه كنيد و بعد تصميم نهايي را بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۲:۵۱ توسط:netware موضوع:

روش هاي ساخت استخر شنا:

ساخت استخر شنا خانگي با بلوك سيمان

نحوه ساخت استخر با بلوك سيمان يكي از آسان ترين روش هاي ساخت استخر مي باشد. اين روش ساخت استخر اقتصادي ترين حالت ممكن براي ساخت استخرويلايي و با حجم آب كم مي باشد.در اين روش مي توان پس از زيرسازي و بتن ريزي كف ( حدودا ۱۵ سانتي متر) و مسلح نمودن با آرماتور ديواره هاي بلوكي روي كف ساخته مي شوند. بدين صورت كه پس ازتراز نمودن  سطح كف استخر و شيب بندي آن مي توان نسبت به چيدن بلوك ها اقدام نمود. توجه نماييد كه براي پركردن بلوك ها از ملات روان تري استفاده نماييد تا كليه حفره هاي بلوك گرفته شود. استفاده از سنگ بدون جذب رطوبت نيز براي پركردن بلوك پيشنهاد مي گردد.با توجه به عدم استفاده از آرماتور در ديواره هاي استخر بايد توجه نمود كه كليه چفت و بست هاي بلوك كاملا با دقت چيده شوند. پس از مرحله بلوك چيني مي توان با استفاده از رزين عايق بندي استخر كه با ملات سيماني مخلوط مي شود عمليات سيمانكاري را انجام داد. استفاده از رزين آب بندي استخر علاوه بر استحكام فوق العاده سيمان و چسبندگي بهتر با بلوك مي تواند در يك مرحله عمليات آب بندي استخر را نيز انجام دهد. روش آب بندي استخر توسط مواد عايق بندي در تمامي مراحل پس از بلوك چيني توصيه مي گردد.

در روش ديگر آبندي استخر مي توان بعد از اجراي بلوك ها سيماني با ضخامت ۵ سانتي متر برروي بلوك ها اجرا نمود و سپس از مواد آب بندي تركيبي جديد كه با استفاده از رزين و اليافي با استفاده از قلمو به ضخامت ۵ ميليمتر تمام حفره هاي سيمان را صاف نمود و سطح استخر را صيقل داد كه اين كار علاوه بر آب بندي استخر باعث صاف شدن سطح استخر مي گردد.

بيشتر بخوانيد : نگهداري استخر

ساخت استخر با آلماتور و بتن ريزي

ابتدا كف استخر را سيمان كاري كرده و يك بستر صاف براي اجراي الماتور ايجاد مي كنيم. سپس بسته به ابعاد استاندارد استخر الماتور ها را به صورت شبكه هاي در كف و بدنه توسط سيم مي بافيم سپس كف را بعد از اتمام آلماتور بندي به ضخامت حداقل ۱۵ سانتيمتر بتن با عيار ۳۵۰ ريخته و آن را ويبره ميزنيم تا سطحي صاف را ايجاد كند.

براي ساخت ديواره استخر بعد از خشك شدن بتن كف قالب بندي را براي دور تا دور استخر اجرا نموده به صورتي كه آلماتور هاي كه در كف اجرا شده و خم خورده اند در وسط قالب قرار گيرد سپس بتن ريزي را اجرا كرده و ويبره را هم در داخل قالب ها اجرا ميكنيم كه سطحي صاف را داشته باشيم. بعد از خشك شدن و باز كردن قالب ها زمان به اجراي آب بند و كاشي كاري مي رسد.

براي ساخت استخر و جكوزي مي توانيد از ما مشاوره بگيريد. تام استخر با مهندسين مجرب آماده ارائه خدمات مشاوره ساخت و اجرا استخر ها با بهترين قيمت و در كمترين زمان براي شما مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۲۵ توسط:netware موضوع:

بهترين مدل هاي دستبند طلا:

مدل هاي مختلف دستبند براي افراد متفاوت با سليقه ها و بودجه هاي اونها آماده ميشن. مي تونيد از بين بهترين هايي كه اسمشون رو در ليست زير مي بينين، انتخاب خوبي داشته باشين:

دستبند زنجيري: كه ممكنه هيچ سنگ و تزييني نداشته باشه و يا اين كه اشكالي بين زنجيره هايش متصل باشه يا آويز باشه. دستبند زنجيري جزو زيور آلات بسيار راحت و امروزي به شمار ميره كه براي بيشتر افراد جذابه.

دستبند با سنگ: اين مچ بند زيبا از انواع سنگ ها و مرواريدها تشكيل شده كه پلاكي از طلا هم به عنوان تزيين در وسط دستبند و روي مچ قرار ميگيره.

دستبند با بافت: بند اين نوع دستبندها با نخ هاي رنگارنگ و با دوام بافته شده و يك پلاك زيباي طلا در وسط بندبافت قرار ميگيرد. اين دستبندهاي رنگي براي تابستان جلوه هاي چشمگيري دارد.

دستبند با چرم: ساختار اصلي اين اكسسوري چرم طبيعي هست كه با قطعاتي از زنجير طلا و اشكال مختلف تزيين شده.

كيمين يا دستبند النگويي: دستبندهايي به فرم النگوي دو طرفه

تميمه يا دستبند عربي

انواع تزيين هاي روي دستبند طلا:

طرح، ميزان راحتي و وزن هر مدل دستبند طلا متفاوته. اين مدلها رو ميشه با توجه به طرح و تزييناتي كه درش به كار رفته براي موقعيت ها و اشخاص مختلف انتخاب كرد. براي تزيينات علاوه بر طلا، از اجناس مرغوب ديگه هم براي تزيين استفاده ميشه كه در انتخاب اون اثر داره. وقتي براي خريد اينترنتي طلا به قسمت دستبند سايت ساعتچي برين با مدلهايي مواجه مي شين كه اين تزيينات رو دارند:

انواع نگين ها

سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي

  • گوي هاي سوارسكي و نگينهاي كوبيك زيركونيا
  • مرواريد
  • مينا كاري
  • پولك طرح انار، قلب، دايره، ونكليف، چشم
  • چرم
  • سكه نقره

دستبنددر مجموعه دستبندهاي ساعتچي علاوه بر اينها، مدلهاي زيادي از دستبند طراحي شده تا با مناسبتهاي ويژه ما همخواني داشته باشد تا براي هديه دادن، هديه اي ويژه و مناسب باشد.

طرحهاي ولنتاين با قلب هاي طلايي و گوي هاي مشكي و قرمز

طرحهاي يلدا با انار قرمز و بته جقه سبز

طرحهاي شعر و سياه مشق ايراني

طراحيهاي اسليمي و سنتي

نماد ماه هاي مختلف و سنگهاي مخصوص متعلق به ماهها و همينطور اشكال و حكاكيهاي اختصاصي براي افراد

انواع اشكال آشنا و به روز همچون قلب، پروانه، ستاره، گل، تاج، لنگر ، چشم، بيضي، مثلث، بته جقه، طرح بي نهايت، طرح نيماني

طرحهاي برندهاي معروف دنيا مانند كارتيه، لويي ويتون، ونكليف، شنل و ….

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۰:۰۶ توسط:netware موضوع:

مراجعه به دندانپزشكي در دوران بارداري

امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با دندانپزشكي بارداري آشنا كنيم و به شما بگوييم در هنگام بارداري اگر نياز به دهانشويه داشتيد و يا اگر مجبور به كشيدن دندان هايتان شديد بايد چكار كنيد. با ما در اين مقاله همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

كشيدن دندان وعصب كشي

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

اگر پوسيدگي دندان به قسمت داخلي دندان شما در انتهاي عصب برسد، مي‌تواند بسيار دردناك باشد. عصب كشي مي‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترميم دندان با تاج طبيعي، جلوي درد را بگيرد، بنابراين نيازي به كشيدن دندان نيست.

اگر نمي‌توانيد درد دندان را تحمل كنيد، مي‌توانيد عصب كشي را در هر مرحله از بارداري انجام دهيد و نبايد آن را به تأخير بياندازيد. با اين حال، از آنجايي كه اشعه‌ي ايكس براي اين كار استفاده مي‌شود، زمان ايده آل براي انجام آن در سه ماهه‌ي دوم است.

دهانشويه در بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

طريقه شستوشوي دهان با شوينده هايي مثل دهانشويه

بسياري از دندانپزشكان معتقدند كه مسواك زدن (دو بار در روز با خمير دندان حاوي فلورايد) مي تواند فلورايد كافي براي محافظت از در برابر پوسيدگي دندان را فراهم مي كند. اما اگر مستعد پوسيدگي هستيد، مي توانيد علاوه بر مسواك زدن و نخ دندان كشيدن ، از دهان شويه حاوي فلورايد استفاده كنيد.

  1. بعد از خارج كردن محلول از دهان دست كم تا 30 دقيقه چيزي نخوريد تا اثر فلورايد كاهش نيابد.
  2. بعد از ريختن محلول شوينده در داخل دهان، دهان خود را ببنديد و با محلول را داخل دهان خود بچرخانيد
  3. دهانشويه را قورت ندهيد. مقادير بالاي فلورايد در صورت بلعيده شدن مي توان مسموميت ايجاد كند.
  4. از مقدار مناسب استفاده كنيد. براي اين كار برچسپ روي محلول را بخوانيد

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات مفيدي را راجع به دندان پزشكي بارداري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا شما عزيزان بتوانيد تشخيص دهيد، كه اگر روز در دوران بارداري با يكي از شرايط بالا مواجه شديد بايد چه كاري انجام دهيد. باز هم توصيه ما براي چنين شرايطي مراجعه به يك متخصص در اين زمينه مشورت با وي در اين زمينه است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۹:۰۶ توسط:netware موضوع:

بهترين روش درمان نامنظمي هاي جزئي، ارتودنسي متحرك

ارتودنسي بهترين روش براي درمان نامنظمي ها و نا هماهنگي هاي دهان و دندان است. ارتودنسي متحرك نيز بهترين روش براي درمان نامنظمي هاي دندان و دهان تا حد جزئي و متوسط است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي متحرك و كاربرد هاي آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي متحرك

به طور كلي مي توان گفت كه خود ارتودنسي يك شاخه تخصصي در رشته دندانپزشكي است. اقداماتي كه در اين شاخه انجام مي شود شامل ارزيابي، تشخيص و اصلاح يا درمان مشكلات مختلف دنداني مانند كج بودن دندان ها و ناصاف بودنشان، شلوغي دندان ها، جلو بودن يكي از فك ها و …. است. براي رفع يا كاهش برخي از اين موارد، مي توان به بيمار يك وسيله ثابت يا قابل جابجايي و متحرك داد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي فوري مي‌توانيد بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

كاربرد ارتودنسي متحرك

دستگاه‌هاي متحرك براي اصلاح طيف وسيعي از مشكلات و ناهنجاري‌هاي دنداني جزئي تا متوسط به كار برده مي شود. اما اگر بخواهيم به سوال “ارتودنسي متحرك براي چه دندان‌هايي است؟” پاسخ دهيم بايد بگوييم كه اگر مشكل و ناهنجاري فك و دندان پيچيده، شديد و جدي باشد ما نمي توانيم از اين  نوع دستگاه ها براي اصلاح و درمان استفاده كنيم.

زيرا ماهيت دستگاه هاي متحرك به گونه اي است كه تنها براي حل مشكلات جزئي تا متوسط ارتودنسي بكار برده ميشوند. مشكلات جدي تر مانند انواع مال اكلوژن ها يا ناهماهنگي هاي فكي را معمولا با ارتودسي ثابت و يا حتي تركيبي از جراحي فك و ارتودنسي ثابت برطرف مي‌كنند

همه چيز را راجع به ارتودنسي پيشگيري بدانيد.

طول درمان ارتودنسي متحرك

به طور معمول 12 ماه پس از پايان درمان طبيعي شما بايد در شبانه روز حدودا 22 ساعت از نگهدارنده ها استفاده كنيد. پس از اين مدت شما بايد براي مراقبتهاي مداوم ، عقب نشيني و هرگونه تعويض يا ترميم نگهدارنده از مشاوره خصوصي ارتودنتيست خود بهره بگيريد.

همچنين راجع به انتخاب بين ارتودنسي و كامپوزيت نيز بيشتر بدانيد.

عدم استفاده از نگهدارنده ها

در صورت متوقف كردن استفاده از نگهدارنده، احتمالا حركت دندان شما به سوي موقعيت قبلي خود آغاز مي شود. زيرا دندان ها نيز از حافظه و الگوي طبيعي خود پيروي مي كنند. تغيير در وضعيت دندان هاي شما در طول زندگي ادامه دارد و بخشي از روند طبيعي پيري است.

تنها راه براي داشتن دندان هاي صاف بعد از دوره درمان استفاده شبانه از نگهدارنده ها است. به نوجوانان هم توصيه مي شود كه تا رسيدن به بزرگسالي از نگهدارنده ها استفاده كنند. بزرگسالان هم بهتر است بطور نامحدود از آنها استفاده كنند هرچند كه تصميم نهايي بر عهده دكتر ارتودنسي است.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا همه چيز را راجع به ارتودنسي متحرك به شما عزيزان بگوييم و اطلاعات خوبي را در اختيارتان قرار دهيم. باز هم تاكيد مي‌كنيم كه اگر قصد استفاده از ارتودنسي را داريد حتما به يك متخصص مراجعه كنيد و با او در اين زمينه مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۲۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي فنكشنال

همانطور كه پيش تر در مقالات قبلي نيز به آن اشاره داشتيم ارتودنسي انواع مختلفي دارد كه يكي از آنها ارتودنسي فانكشنال است. هر كدام از انواع ارتودنسي در شرايطي خاص مورد استفاده قرار مي‌گيرند و كاربرد هاي متفاوتي با يكديگر دارند. امروز در اين مقاله مي‌خواهيم شما را بيشتر با ارتودنسي فانكشنال آشنا كنيم و به شما همه چيز را راجع به آن بگوييم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي فانكشنال چيست؟

ارتودنسي فانكشنال به استفاده از يك سري دستگاه ثابت و متحرك گفته مي شود كه براي درمان و اصلاح ناهنجاري هاي كلاس 2 و 3 اسكلتال يا اسكلتي- فكي در افراد و مخصوصا در ارتودنسي كودكان استفاده مي شوند.

ناهنجاري كلاس 2 آن هايي هستند كه در آن ها فك پايين عقب تر از فك بالا است. يعني اگر شما فردي كه اين ناهنجاري دارد را ببينيد، متوجه مي شويد كه فك پايينش، عقب تر از فك بالا است.

ناهنجاري هاي كلاس سوم هم برعكس مورد بالا، طور هستند كه فك پايين، جلوتر از فك بالاست .

ما با كمك دستگاه هاي فانكشنال كه اغلب هم به صورت متحرك هستند، اين مشكلات را درمان كرده و فك ها را با هم هماهنگ مي كنيم تا مشكلات گفتاري، جويدن و ظاهري و زيبايي افراد بهبود پيدا كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي خفيف بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

تفاوت سن شروع درمان فانكشنال در دختران و پسران

سواي از اينكه فرزند شما پسر است يا دختر اگر با مشكل جلوزدگي فك پايين باشد بهترين سن درمان 7 تا 8 سالگي است. اما اگر مشكل عقب ماندن فك پايين باشد دختر يا پسر بودن بهترين زمان درمان را مشخص مي كند. به اين شكل كه:

بهترين سن درمان با دستگاه هاي فانكشنال براي دختران، سن 9 تا 10 سالگي است.

و پسران هم كه تغييرات رشد و مسائل بلوغ متاوتي دارند، بهترين سن براي آغاز درمانشان 12 تا 13 سالگي است.

راجع به ارتباط سردرد و ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

فانكشنال ثابت يا متحرك

اگر فرزند شما ناهنجاري كلاس 2 يا 3 ارتودنسي دارد (بدون گفتگو) براي درمانش از دستگاه فانكشنال متحرك استفاده مي شود (كه اتفاقاً كارايي بسيار خوبي دارد.) اما اگر براي خودتان مي‌خواييد بهتر است بدانيد كه ديگر سن شما بالا رفته و متاسفانه دستگاه هاي متحرك به دردتان نمي خورد. چون اساساً متحرك ها براي سنين بالا كارايي ندارند.

راجع به درد ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

شما چون دير مراجعه كرده ايد و از سن رشدتان گذشته، دو راه داريد:

  1. يا درباره جراحي فك با متخصص ارتودنسي خود صحبت كنيد.
  2. يا مي تونيد با دستگاه ارتودنسي فانكشنال ثابت درمان شويد

بنابراين در سنين رشد، دستگاه متحرك فانكشنال بهترين است و زماني كه سن رشد گذشت، دستگاه هاي ثابت بهتر هستند. اگر هم خيلي وقت است كه از سن رشد گذشته، متاسفانه تنها با جراحي فك و ارتودنسي ميشود عارضه را درمان و اصلاح كرد.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را راجع به ارتودنسي فنكشنال در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. بهترين راه براي اينكه بتوانيد يك تصميم بسيار خوب و منطقي براي آينده و سلامت دهان ودندان هايتان بگيريد مراجعه به يك دندانپزشك و مشورت با يك متخصص در اين زمينه است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۰:۱۸ توسط:netware موضوع:

ونير كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت يكي از پرطرفدار ترين مواد موجود در كلينيك هاي دندانپزشكي است كه كاربرد هاي بسيار زيادي نيز دارد. امروز در اين مقاله مي‌خواهيم شما را بيشتر با كامپوزيت دندان آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را راجع به آن در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

ونير كامپوزيت

ونيرها معمولا به دو روش مستقيم (direct) و غيرمستقيم (indirect) به دندان ها متصل شده و ظاهر دندان ها را بهتر مي كنند. ونيرهايي كه از جنس كامپوزيت هستند و اتفاقا در اين مقاله به بررسي آن ها مي پردازيمT جزء ونيرهاي مستقيم هستند يعني دندانپزشكِ متخصص ترميمي و زيبايي، آن ها را طي يك جلسه و بدون آماده سازي آنچناني به سطح دندان ها متصل مي كند.

كامپوزيت ونير نوعي مواد سفيد رنگي از جنس رزين كامپوزيت است كه براي پركردن دندان ها مورد استفاده قرار مي گيرد. اما دندانپزشك زيبايي با استفاده از برند هاي مختلف، رزين كامپوزيت را شبيه دندان هاي طبيعي روي دندان هاي شما شكل مي دهد. ونيركامپوزيت از يك رزين پر كننده همرنگ دندان كه به دندان متصل مي شود ساخته مي شود كه به نام ونير دندان يك روزه، ونيرهاي رزيني و ونير دايركت يا مستقيم نيز شناخته مي شود.

هزينه ونير كامپوزيت

قيمت تمام ‌شده روكش كامپوزيتي ، لمينت و ونير سراميكي بستگي به‌كيفيت مواد اوليه به‌كار برده دارد. به طور تقريبي هزينه ونير دندان در سال ۱۴۰۰ (ابتداي سال 1400) تعرفه براي روش مستقيم يا ونير كامپوزيتي از 950 هزار تومان تا 1 ميليون و 900 هزار تومان براي هر واحد دندان متغير مي باشد.

براي اينكه متوجه شويد چند واحد از دندان هاي شما بايد كامپوزيت شود روبروي آينه ايستاده و لبخند بزنيد. هر تعداد از دندان هاي شما كه هنگام لبخند زدن مشخص شدند نياز به كامپوزيت ونير دندان دارند. براي محاسبه قيمت كامپوزيت دندان سال 1400 مي بايست قيمت هر واحد كامپوزيت را در تعداد دندان هايي كه مي خواهيد كامپوزيت كنيد , ضرب كنيد تا هزينه كلي مشخص شود.

كامپوزيت يا لمينت سراميكي

براي ونير دندان مي توان از دو روش استفاده كرد: لمينت و كامپوزيت. براي اينكه بهتر متوجه تفاوت هاي اين دو روش شويد به چند مورد اشاره شده توجه كنيد.

كامپوزيت به صورتي است كه مستقيم روي دندان قرار گرفته و در دهان شكل داده مي شود. البته ممكن است به طور غير مستقيم نيز توسط تكنسين در لابراتوار دندان ساخته شده و سپس به دندان متصل شود. معمولا از كامپوزيت براي افراد كم سن و سال كه نياز به طراحي دقيق تري دارند استفاده مي شود. طول عمر كامپوزيت هم حدود چهار سال است.

سخن آخر

همنطور كه در بالا خوانديد ونير و لمينت هر دو از پركاربرد ترين مواد دندان پزشكي هستند كه امروز بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرندام، اگر مي‌خواهيد بيشتر راجع به اين دو بدانيد و با اطمينان كامل لنتخاب كنيد پيشنهاد ما به شما اين است كه بيشتر در اين زمينه مطالعه كنيد و اطلاعات خود را زياد كنيد. اميدواريم از اين مطلب لذت برده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۵:۵۲ توسط:netware موضوع:

ترموستات و خنك كننده روغن موتور

تذموستات و خنك كننده روغن موتور هر دو از مهم ترين قطعات يدكي هر خودرويي محسوب مي‌شوند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با اين دو قطعه در خودرو هاي كره اي مثل هيونداي و كيا آشنا كنيم و به شما بگوييم قطعات كيا و هيونداي را از كجا تهيه كنيد. با ما همراه باشيد.

خنك كننده روغن موتور چيست و چه وظيفه اي دارد؟
خنك كننده روغن موتور يا (Oil Cool) در هر وسيله نقليه اي يك جزء اساسي موتور است. اين سيستم خنك كننده در هر وسيله نقليه بايد در تمام شرايط آب و هوايي و رانندگي، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اكثر رانندگان هرگز با كولرهاي روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتي‌شان ميتواند به افزايش طول عمر موتور كمك كند.

خنك كننده روغن موتور در واقع يك رادياتور كوچك است كه در بخش جلويي يا قدامي سيستم خنك كننده ماشين تعبيه شده است. اين رادياتور كوچك دماي روغن موتور را هنگام جريان از لوله هاي پيچ در پيچ داخل خنك كننده ها به طرز چشمگيري كم ميكند. تمام سيستم خنك كننده موتور زماني كار ميكند كه متور ماشين روشن باشد.

ترموستات چيست و چه وظيفه اي دارد؟

ترموستات اتومبيل جريان مايع خنك كننده  و گذرنده از موتور و رادياتور ماشين را تنظيم مي كند و يك جزء اصلي و مهم در عملكرد موتور وسيله نقليه شما است. ممكن است بارها به عللي اين عبارت را بشنويد “ترموستات ماشين باز يا بسته مانده است”. هنگامي كه موتور براي مدتي فعاليت طبيعي و بدون فشار خود را طي ميكند دمايش چندان بالا نيست بنابراين ترموستات بسته است. به اين معني كه جريان مايع خنك كننده به سمت رادياتور بسته است.

اما هنگامي كه موتور در حال كار است و به دماي كار خاصي رسيده، يك سنسور در داخل ترموستات باعث باز شدن آن مي شود و اجازه مي دهد تا مايع خنك كننده مستقيما به موتور نرود و در عوض، جريان اين مايع به داخل رادياتور برود. مايع پس از خنك شدن از طريق رادياتور دوباره به موتور ميرود. كم كم آب خنك شده و دوباره زماني كه به دماي متعادل رسيد ترموستات ماشين بسته ميشود و آب مستقيما به موتور منتقل ميابد.

باز و بسته شدن ترموستات ماشين در زمان مناسب براي حفظ دماي مناسب موتور بسيار مهم است. در صورت بسته شدن “گير كردن در حالت بسته” ، هيچ راهي براي خنك شدن مايع خنك كننده و موتور وجود ندارد، اين امر باعث افزايش دماي موتور مي شود. به همين ترتيب، اگر ترموستات باز باقي بماند ميگويند كه ترموستات در حالت باز “گير كرده” است و جريان مايع خنك كننده ثابت است. كه در نتيجه دماي موتور خودرو هرگز به حد مطلوب گرماي خود نرسيده و مشكلات عملكردي را ايجاد مي كند. چندين نشانه وجود دارد كه به شما ميگويند ترموستات ماشين شما خراب شده، نياز به تعمير يا جايگزيني مجدد دارد.

سخن آخر

با ترموستات و خنك كننده روغن موتور آشنا شديم، حالا بايد ببينيم كه براي خريد اين دو قطعه كه مناسب براي خودرو هاي كره اي باشد و از با كيفيت بودن و اصالت آن مطمئن باشيم بايد چكار كنيم. پيشنهاد ما استفاده از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو است. اميدواريم از اين مطلب لذت برده باشيد و استفاده كافي كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۳:۱۷ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي سراميكي

همانطور كه مي‌دانيد امروزه بهترين روش براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دهان و دندان استفاده از ارتودنسي است. امروز در اين مقاله مي‌خواهيم اطلاعات بسيار خوبي را راجع به ارتودنسي سراميكي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا سطح معلوماتتان به خوبي افزايش پيدا كند. با ما در اين مقاله همراه باشيد.

ارتودنسي سراميكي چيست؟

همانطور كه در مقدمه گفته شد، به استفاده از براكت سراميكي در درمان ارتودنسي به جاي براكت هاي فلزي، ارتودنسي سراميكي گفته مي شود. در واقع اين اسمي است كه عموم مردم يا افرادي كه تحت درمان ارتودنسي قرار داشته يا دارند روي اين نوع ارتودنسي گذاشته اند.

براكت هاي سراميكي به دليل شفاف بودن به سختي قابل مشاهده هستند و براي افرادي كه دوست ندارند ديگران از درمان آن ها باخبر شوند بسيار مناسب هستند.

بريس هاي سراميكي شبيه بريس هاي فلزي هستند. اما در آنها از براكت هاي شفاف يا به رنگ دندان استفاده مي شود. رنگ اين براكت ها و حتي سيم هاي بكار رفته در اين سيستم شفاف است. براي مثال رنگ سيم ارتودنسي در اين سيستم نقره اي يا متاليك است.

هزينه ارتودنسي سراميكي

در كل هزينه ارتودنسي بستگي به موارد بسياري دارد. از آنجا كه نوع براكت ها و سيم بكار رفته در اين ارتودنسي متفاوت است و نامرئي بودن از بزرگترين مزاياي آن است، لذا هزينه ارتودنسي سراميكي از هزينه ارتودنسي ثابت معمولي بيشتر است.

با توجه به نوسانات قيمت ارز و وضعيت اقتصادي نامشخص كشور، هزينه دقيقي نمي توان در حال حاظر به اين ارتودنسي اختصاص داد و بهترين راه مراجعه يا تماس با دكتر متخصص ارتودنسي است. اما شما مي توانيد براي آشنايي با نحوه محاسبه هزينه و آشنايي با محدوده هزينه ارتودنسي با براكت سراميكي به صفحه مشخص شده مراجعه كنيد.

براكت سراميكي براي چه كساني مناسب هستند؟
با توجه به شكننده بودن اين براكت ها نسبت به براكت هاي فلزي، تنها زماني مي توان از آن ها استفاده كرد كه تمام دندان هاي دائمي در آمده باشند. زيرا در غير اين صورت فشار ناشي از رويش دندان ها مي تواند باعث شكسته شدن براكت سراميكي شود. پس اين براكت ها براي بچه هاي كوچك مناسب نيستند و بيشتر در حيطه ارتودنسي بزرگسالان هستند.

و نكته مهم ديگر نامرئي بودن آن ها است، اگر كسي دوست نداشته باشد ديگران متوجه دستگاه هاي ارتودنسي اش شوند مي تواند از براكت هاي همرنگ دندان استفاده كند.

تركيب رنگي براي ارتودنسي سراميكي

حتي زماني كه سخن از ارتودنسي نامرئي به ميان مي آيد باز هم مي توان رنگ اجزاي بريس را هرطور كه خواست تغيير داد. در خصوص سيستم بريس سراميكي نيز اين قضيه صادق است. اجزاي مختلف ارتودنسي سراميكي نامرئي مي توانند از رنگ هاي زير برخوردار باشند:

  1. براكت ها
  2. سيم ارتودنسي
  3. كش و الاستيك ارتودنسي

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات مفيدي را راجع به ارتودنسي سراميكي در اين مجله ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم . اميدواريم توانسته باشيم اطلاعات شما عزيزان را افزايش دهيم تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده و سلامت دندان هاي خود بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۸:۲۱ توسط:netware موضوع: