جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به برخي سوالات كاربران كلينيك دندانپزشكي جنت اباد درباره لمينت دندان

در اين مقاله با كلينيك دندانپزشكي جنت آباد يعني تاج دنتال هممراه باشيد تا پاسخ سوالات خود پيرامون لمينت دندان را دريافت كنيد.

شرايط لامينت دندان چيست؟ لمينت دندان براي چه كساني توصيه مي شود؟

پاسخ :

بسته به شرايط دندانهاي شما دندانپزشك شما شرايط لازم براي لhمينيت دندانهاي شما را مشخص خواهد كرد. اما در حالت كلي لامينيت دندان براي اكثر دندانها قابل انجام است.

ارتودنسي كنم يا لمينت؟ ( ونيركامپوزيت بهتر است يا ارتودنسي)

اين سوالي است كه براي خيلي از مراجعين مطرح است. جواب اين سوال را حتما بايد در مشورت با دندانپزشك خود بيابيد. اما لمينت دندان اين مزيت را دارد كه براي كساني كه انجام ارتودنسي براي آنها غير قابل انجام است، ميتواند براي رفع كجي احتمالي دندانها مورد استفاده قرار گيرد.

(اگر هنوز درباره انواع ونير هاي دندان اطلاعات كاملي نداريد كليك كنيد. )

لمينيت سراميكي بهتر است يا كامپوزيتي؟

اين سوال يكي از سوالات متداولي است كه مطرح مي شود ، لمينيت سراميكي و كامپوزيتي هر يك مزايا و معايب خود را دارد در نوع سراميكي دندان تراش داده مي شود اما در نوع كامپوزيتي تراشي بروي دندان داده نمي شود يا تراش دندان كم است استحكام و مقاومت لمينيت هاي سراميكي بسيار بيشتر از لمينيت هاي كامپوزيتي مي باشد . با بكارگيري هر دو اين لمينيت ها مي توان در خشندگي و زيبايي منحصر به فردي را بروي دندان ها بوجود آورد

حدس ميزنيم از اين مطلب هم خوشتان مي آيد ...! ايمپلنت دندان

مواد لمينيت از چه جنسي ساخته شده است؟

لمينيت پوسته نازك از نوع كامپوزيت يا سراميكي است كه داراي استحكام بسيار بالايي مي باشد و با قرار گيري اين پوسته بروي دندان فرم زيبايي در دندان ها ايجاد مي شود.

رفرنس : https://www.artmandarman.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۰:۵۱ توسط:netware موضوع:

اينله و انله چگونه نصب مي‌شوند؟

در دندانپزشكي، اينله (inlays) و انله (onlays) دو روش ترميم غير مستقيم دندان هستند. بدين معني كه آن‌ها در خارج از دهان، به صورت يك قطعه واحد و جامد ساخته مي‌شوند و سپس براي ترميم بكار برده مي‌شوند. آن‌ها متناسب با اندازه و شكل حفره پوسيدگي هستند و به طور كامل محل پوسيدگي را مي‌پوشانند. پس از آماده شدن‌شان، اين قطعات با كمك چسب يا سمنت به دندان متصل مي‌شوند. اين دو روش، جايگزين مناسبي براي پر كردن دندان با موادي از قبيل كامپوزيت و يا آمالگام هستند كه مستقيماً براي ترميم پوسيدگي به دندان متصل مي‌شوند.

كساني كه دندان‌هايشان نيازمند ترميم غير مستقيم با اين دو روش است بايد اقدامات انجام شده در مراحل زير را دنبال كنند:

مرحله 1: در صورت لزوم حذف پر كردگي قبلي

در اولين مرحله بايد محل  پوسيدگي  دندان تميز شود. تمام بقاياي پوسيدگي تراشيده مي‌شود و بستر مناسب قرارگيري اينله يا انله آماده مي‌شود. در بعضي موارد دندان از قبل پر شده اما پرشدگي افتاده است. متخصص ابتدا پركردگي‌هاي قبلي را كاملا حذف مي‌كند سپس محل آن را تميز مي‌كند.

(اگر هنوز با روش هاي پركردن دندان و انواع مواد پركننده آشنا نيستيد ، كليك كنيد.)

مرحله 2 : تهيه قالب اينله و انله

سپس از حفره ايجاد شده يا آسيب ديده قالب گرفته مي‌شود. قالب‌گيري دقيق از دندان به تكنسين لابراتوار اين امكان را مي‌دهد كه اندازه، شكل و ظاهر دقيق محل ترميم را دربيارود.

مرحله 3: پر كردن موقت محل پوسيدگي

قالب‌ها را به لابراتوار دندانپزشكي مي‌فرستند تا دقيقا بر اساس آن‌ها و از مواد باكيفيت اينله و انله ساخته شوند. تا زمان آماده شدن آن ها لازم است كه به جهت مراقبت دندان از سرما، گرما يا مواد خوراكي، از مواد پر كننده موقت استفاده شود.

مرحله 4 : قرار دادن قطعات آماده شده در محل

در مرحله آخر كه طي جلسه دوم انجام مي‌شود، يك دندانپزشك ترميمي خوب  مواد پر كننده موقت را برداشته و با كمك چسب يا سمنت مخصوص، اينله يا انله را به دندان آسيب ديده و آماده شده متصل مي‌كند

رفرنس : www.ideal.clinic

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۲:۴۳ توسط:netware موضوع:

آيا امكان انجام ارتودنسي فوري هست؟

همان طور كه مي دانيد، انجام ارتودنسي روي دندان ها بهترين روش براي مرتب كردن دندان هاي به هم ريخته و زيباتر نشان دادن دندان ها است. با انجام ارتودنسي مي توان حتي شديدترين مشكلات را دنداني را درمان كرد و ظاهر زيباتر و بهتري به دندان ها و لبخند افراد بخشيد. در عين حال انجام ارتودنسي روي دندان ها يك روش زمان بر و طولاني مدت است و در تمام طول دوره اي كه درمان ارتودنسي انجام مي شود، بيمار بريس هاي ارتودنسي را روي دندان هاي خود خواهد داشت.

به همين دليل ممكن است تعداد زيادي از بيماران بخواهند كه اين درمان را دور بزنند و از راه هاي سريع تري دندان هاي خود را زيبا كنند. بيماران ممكن است از تغييرات ظاهري كه در اثر قرارگيري بريس هاي ارتودنسي روي دندان هاي آن ها ممكن است ايجاد شود واهمه داشته باشند.

ارتودنسي فوري چيست؟

ارتودنسي فوري يك راه حل دندانپزشكي است كه مي تواند برخلاف ارتودنسي هاي معمولي كه نيازمند صرف مدت زمان چندماه تا چندسال براي تكميل درمان هستند، تنها در مدت چند دقيقه تا چند روز دندان هاي شما را مرتب و زيبا كند. در انجام ارتودنسي فوري ممكن است از روش هاي مختلفي مانند روكش هاي دنداني، لمينت دندان ، باندينگ، كامپوزيت دندان  و… استفاده شود.

ارتودنسي فوري براي درمان چه ناهنجاري هايي مناسب است؟

روش هاي ارتودنسي فوري در درمان و رفع مشكلات و ناهنجاري هاي شديد دنداني كاربرد ندارند و تنها در صورتي كه درجات خفيفي از به هم ريختگي هاي دنداني، فاصله افتادن بين دندان ها، دندان هاي كج، بيرون زدگي يك يا تعدادي دندان و… را داشته باشيد مي توانيد از اين درمان ها استفاده كنيد. براي درمان ناهنجاري هاي شديد و مشكلات بايت بهتر است كه از انجام ارتودنسي با كمك بريس ها روي دندان هايتان استفاده كنيد تا يك نتيجه درماني مناسب و مطمئن بگيريد.

اگر هنوز با انواع درمان هاي ارتودنسي آشنايي نداريد اينجا كليك كنيد.

انجام ارتودنسي سريع چه فوايدي دارد؟

ارتودنسي سريع همانند ساير روش هاي زيبايي و درماني، نقاط ضعف و نقاط قوت خاص خود را دارد. بعضي از مزاياي انجام ارتودنسي سريع عبارتند از:

در طول يك دوره درماني كوتاه تر نسبت به ساير روش هاي ارتودنسي، دندان هاي شما مرتب و زيبا خواهند شد.

اين روش ها به صورت غير تهاجمي يا كم تهاجمي انجام مي شوند و درد و ناراحتي كمي را همراه خواهند داشت.

طي يك يا دو جلسه درماني، روند آن ها كامل مي شود و لازم نيست مرتبا به كلينيك دندانپزشكي مراجعه كنيد.

معايب و عوارض جانبي انجام ارتودنسي فوري

ارتودنسي هاي سريع، عوارض جانبي بسيار كمي دارند و در بعضي از موارد ممكن است عفونت هاي باكتريايي ايجاد كنند كه به راحتي با كمك آنتي بيوتيك ها قابل درمان هستند. بعضي از معايب ارتودنسي هاي فوري عبارتند از:

اين روش ها دائمي و هميشگي نيستند و پس از اتمام طول عمر مفيد آن ها بايد نسبت به ترميم يا تمديدشان اقدام كنيد.

با كمك اين روش ها نمي توان تمام ناهنجاري هاي دنداني را درمان و رفع كرد و تنها در موارد كمي كاربرد دارند.

رفرنس : https://www.artmandarman.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۰:۱۲ توسط:netware موضوع:

آيا ارتودنسي فلزي بهترين نوع ارتودنسي است؟

اگر بخواهيم يك تقسيم بندي كلي براي دستگاه‌هاي ارتودنسي دندان داشته باشيم؛ دستگاه هاي ارتودنسي دندان را مي توان به دو دسته دستگاه هاي ثابت و دستگاه هاي متحرك تقسيم بندي كرد. هر كدام از اين دستگاه هاي ارتودنسي، كاربرد خاصي دارند؛ مثلا براي مرتب كردن ناهنجاري‌هاي شديد دنداني از دستگاه هاي ارتودنسي ثابت مانند ارتودنسي فلزي استفاده مي شود؛ زيرا اين دستگاه ها قادرند كه نيروي نسبتا زيادي، البته به صورت تدريجي و كاملا كنترل شده، به دندان ها وارد كنند؛ در نتيجه دندان‌ها را به سمت جايگاه مناسبي هدايت مي كنند.

ارتودنسي فلزي، از جنس استيل ضد زنگ و مرغوب است و به صورت ثابت روي دندان هاي بيمار نصب مي شود. اجزاي اصلي ارتودنسي فلزي، شامل براكت هاي ارتودنسي، سيم هاي مخصوص ارتودنسي و كش ها يا الاستيك هاي ارتودنسي است. براكت هاي ارتودنسي، در بيشتر موارد از جنس فلز هستند؛ اگرچه مي‌توانند از جنس مواد هم‌رنگ دندان‌ها، يعني كامپوزيت و سراميك هم باشند.

انواع ارتودنسي فلزي

انواع ارتودنسي فلزي عبارتند از:

بريس هاي ارتودنسي رايج:

قبلا در مورد اين نوع از ارتودنسي فلزي كه قديمي ترين و رايج ترين نوع ارتودنسي فلزي است، نكاتي را بيان كرديم. همان طور كه گفتيم، اجزاي ارتودنسي فلزي، يعني براكت ها و سيم ها، به صورت ثابت روي دندان هاي بيمار نصب مي شوند تا نيروهاي مورد نياز براي جابه جايي دندان ها را فراهم كنند. كش ها در اين نوع ارتودنسي مي توانند رنگ هاي متنوع و گوناگوني داشته باشند.

بريس هاي ارتودنسي خود تنظيم يا سيستم ديمون:

به بريس هاي خود تنظيم، بريس هاي سلف ليگيت يا سيستم ديمون هم مي گويند و نكته مهم در مورد اين بريس ها اين است كه نيازي به استفاده كردن از الاستيك ها ندارند؛ در نتيجه نيروي اصطكاكي كمتري به سطح دندان ها وارد مي كنند. به جاي الاستيك ها، از يك سري گيره مخصوص استفاده مي شود تا به سيم هاي فلزي براي جابه جايي دندان ها كمك كند.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي سريع

ارتودنسي نامرئي

مزاياي ارتودنسي فلزي

اين ارتودنسي اگرچه يكي از قديمي ترين انواع ارتودنسي دندان است و امروزه دستگاه هاي پيشرفته تري در علم ارتودنسي وجود دارند؛ اما به دليل مزاياي زيادي كه براي بيماران دارد، همچنان كاربرد گسترده اي براي اصلاح ناهنجاري هاي فك و دندان ها دارد. بعضي از مزاياي ارتودنسي فلزي عبارتند از:

چون اجزاي ارتودنسي فلزي به صورت ثابت روي دندان ها نصب شده اند، نياز به همكاري بيمار با دندان پزشك به حداقل آن مي رسد و بيمار فقط بايد از ارتودنسي خود مواظبت كند.

از ميان انواع دستگاه هاي ارتودنسي، بريس هاي ارتودنسي فلزي، كمترين قيمت و هزينه و در عين حال كارايي بسيار بالايي دارند؛ پس بيشتر بيماران قادر به پرداخت هزينه ارتودنسي فلزي هستند.

معايب ارتودنسي فلزي

در كنار مزايايي كه براي ارتودنسي فلزي ذكر كرديم، اين نوع از ارتودنسي مي تواند معايبي نيز داشته باشد؛ البته بايد بدانيد كه درمان ارتودنسي دندان به خودي خود هيچ ضرري براي بيمار ندارد و مشكلي براي او ايجاد نمي كند؛ بلكه اگر بيمار از ارتودنسي خود به خوبي مراقبت نكند، مشكلاتي براي او به وجود مي آيند. بعضي از اين مشكلات عبارتند از:

ايجاد پوسيدگي در دندان ها:

اجزاي ارتودنسي فلزي، هنگام مسواك زدن و نظافت دندان ها، دسترسي شما به دندان ها را تا حدي كاهش مي دهند؛ از اين رو بايد به نظافت دندان ها توجه بيشتري شود و از لوازم مناسب مانند مسواك مخصوص، نخ دندان و دهان شويه استفاده كنيد.

ايجاد زخم در دهان:

يك دستگاه ارتودنسي فلزي سالم، هيچ آسيبي براي بافت هاي نرم دهان ايجاد نمي كند و باعث ايجاد زخم نمي شود؛ اما اگر به ارتودنسي فلزي آسيب برسد، نقاط تيز ايجاد شده در آن باعث ايجاد زخم مي شوند.

رفرنس : www.orthodoctor.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۴۶ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي صورت نامتقارن چگونه است ؟

ارتودنسي دندان ها، يك روش درماني و ترميمي براي اصلاح ناهنجاري ها و مشكلات دندان ها و فك هايي است كه در محل مناسبي قرار ندارند. در صورتي كه جايگاه دندان ها و فك هاي شما قرينه نباشند و دندان هايتان به خوبي روي هم قرار نگيرند، شما به عدم قرينگي فك ها مبتلا هستيد كه يك نوع ناهنجاري فك ها و دندان ها محسوب مي شود و به نياز ارتودنسي صورت نامتقارن خواهيد داشت.

ارتودنسي صورت نامتقارن

ناهنجاري هاي فك و دندان، ممكن است باعث شود كه چهره شما نامتقارن به نظر برسد. انجام ارتودنسي، يكي از مطمئن ترين و قطعي ترين روش هاي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان ها است كه مي تواند تقارن و تناسب را به چهره شما بازگرداند. در صورتي كه فك ها و دندان ها به خوبي روي هم قرار نگيرند، چهره شما قرينگي اجزاي پاييني خود را از دست مي دهد و ممكن است زشت و نامتناسب به نظر برسد. ارتودنسي صورت نامتقارن مي تواند اين مشكل را به خوبي حل كند و چهره شما را زيبا و قرينه كند و به قرار گيري درست لب ها و دندان ها روي هم كمك مي‌كند.

بيشتر بخوانيد: ارتودنسي ارزان

قرينه نبودن فك پايين، چه مشكلاتي به همراه دارد؟

اگر مشكل عدم قرينگي فك پايين كاملا درمان نشود، ممكن است عوارض جانبي و مشكلات ثانويه اي به همراه داشته باشد. به همين دليل، بهتر است مشكل عدم قرينگي فك پايين، از كودكي مورد توجه قرار گيرد و نسبت به رفع آن اقدام شود تا فرد در بزرگسالي با مشكلات زير مواجه نشود. بعضي از عوارض ثانويه عدم قرينگي فك پايين عبارتند از:

اختلال و دشواري در تكلم و گفتار

سايش و تحليل زودرس ميناي دندان ها

احتمال آسيب رسيدن به دندان ها و مفاصل فك ها

عدم قرينگي فك پايين چگونه تشخيص داده مي شود؟

در مشكل عدم قرينگي فك پايين، معمولا يكي از فك ها رشد افقي بيشتري نسبت به فك ديگر دارد. اين مسئله باعث مي شود كه دو فك به خوبي روي هم قرار نگيرند. اين مسئله با معاينه و همچنين با كمك عكس هاي راديوگرافي تشخيص داده مي شود. دندانپزشك متخصص ارتودنسي علت مشكل و بيماري شما را ريشه يابي مي كند و با توجه به دليل بيماري، نسبت به درمان آن اقدام مي كند.

عدم تقارن فك پايين چگونه درمان مي شود؟

درمان هاي ارتودنسي، با توجه به سن بيمار و رسيدن يا نرسيدن او به سن بلوغ، متفاوت هستند. قابليت رشد كردن يا نكردن فك ها، براي شروع درمان ارتودنسي صورت نامتقارن، يك امر مهم و اساسي است. اگر بيمار هنوز به سن بلوغ نرسيده باشد و فك ها قابليت رشد خود را از دست نداده باشند، دندانپزشك با استفاده از دستگاه هاي مخصوصي و بدون نياز به جراحي مي تواند فك هاي شما را اصلاح كرده و ناهنجاري را درمان كند.

اگر بيمار از سن بلوغ گذشته باشد و پس از سن بلوغ مراجعه كند، قرينه نبودن فك پايين را نمي توان تنها با كمك ارتودنسي درمان كرد و بايد در كنار ارتودنسي دندان‌ها، از جراحي فك هم استفاده كرد. در اين شرايط، متخصص ارتودنسي، ابتدا دندان ها را ارتودنسي مي كند و پس از اين كه دندان ها كاملا رديف شدند و در جاي مناسبي قرار گرفتند، جراحي فك را انجام مي دهد.

رفرنس : www.orthodr.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۳:۱۳ توسط:netware موضوع:

به چه ارتودنسي، ارتودنسي فيك مي گويند؟

لبخند زيبا با دندان هاي مرتب گاهي اوقات براي خيلي ها آرزوست. آن ها دندان هاي نامرتبي دارند و با هر بار جلوي آينه رفتن يا لبخند زدن به اين فكر مي كنند كه كاش دندان هاي صاف و مرتبي داشتند. اين آرزو ديگر دست نيافتني نيست. علم دندانپزشكي نه تنها در زيباسازي دندان ها به خوبي پيشرفت كرده است؛ بلكه روش هاي راحت تر و ساده تري را براي رسيدن به نتيجه مطلوب به كار مي گيرد.

از ارتودنسي پيشگيري تا ارتودنسي نامرئي. در روش هاي جديد فرد كمتر به سيم ها و براكت هايي كه با هر بار حرف زدن و خنديدن خود را نشان مي دهند، اذيت مي شود و تا طي كردن دور كامل مشكلي از نظر ظاهري ندارد؛ البته در اين ميان ارتودنسي هاي فيك هم وجود دارند كه در اين مقاله   از دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران بيشتر راجب آن ها توضيح خواهيم داد.

ارتودنسي فيك

 گاها بسياري از دندانپزشكان به شما توصيه صادقانه و سنجيده خود راارئه نمي دهند و تلاش مي كنند تا جايي كه ممكن است، براي سودآوري بيشتر خود شما را به سمت اتاق عمل، ارتودنسي هاي غير ضروري يا نامناسب راهنمايي كنند، و با استفاده از ارتودنسي هاي نا مربوط با مشكل دندان و يا ابزار هاي فيك ارتودنسي نه تنها به رفع مشكل كمك نكنند بلكه به نامتعارف تر شدن دندان ها و فك دامن زنند.

ارتودنسي چه تغييراتي در چهره ايجاد مي كتد؟

وقتي دندان‌ها و فكتان به صورت مناسبي رديف شده باشند، فقط از يك لبخند بي‌نقص بهرمند نمي‌شويد؛ بلكه شكل صورتتان جذابيت و زيبايي بيشتري خواهد گرفت. پس اينكار يك معامله دو سر سود است.

ضرورت هاي ارتودنسي درست

ارتودنسي يك درمان است و قرار نيست چيزي را خراب كند. اگر اين درمان درست انجام شود و هم پزشك و هم بيمار كار خود را درست انجام دهند مشكلات و عوارض بعدي براي فرد ايجاد نخواهد شد. رعايت بهداشت در ارتودنسي حرف اول را مي‌زند. بيمار بايد تمام دستورات پزشك را به درستي اجرا كند و نحوه درست مسواك زدن و نخ كشيدن دندان‌ها را رعايت كند. بي‌شك، گذاشتن براكت ‌ها و سيم ‌ها در دهان، گير كردن غذا در لابه لاي دندان ها را بيشتر مي‌كند و اگر بيمار در رعايت بهداشت كوتاهي كند دندان‌ ها پوسيده مي‌شوند.

خطاي درمانگر در ارتودنسي

 مهم‌ترين عامل ايجادكننده عوارض نامطلوب درمان ارتودنسي به عدم مهارت فرد درمان‌كننده ارتباط دارد. اگر فرد درمان‌كننده در اين حيطه تخصص نداشته باشد امكان بروز خطا در مرحله تشخيص، طرح درمان، انجام درمان و نگهداري نتايج درمان وجود دارد .متأسفانه اين خطا‌ها شايع ‌ترين و غيرقابل جبران‌ ترين مشكلاتي هستند كه در درمان‌هاي ارتودنسي در جامعه ديده مي‌شوند. اين خطا‌ها عمدتا مربوط به عدم توانايي در برآورده‌كردن انتظارات بيمار، كشيدن نادرست دندان، به ‌هم‌زدن نيمرخ بيمار، تبديل‌كردن بيماري كه با ارتودنسي قادر به بهبود وضعيت بوده به بيماري كه نياز به جراحي فك دارد، پوسيدگي دندان و بيماري‌هاي لثه و كوتاه شدن ريشه دندان‌ها به‌دليل اعمال نيروي نامناسب است.

 

رفرنس : www.orthodentist.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۰:۱۱ توسط:netware موضوع:

تفاوت ترميم مو با كاشت مو در چيست؟

ترميم مو چگونه انجام ميشود؟

تفاوت ترميم مو با كاشت مو در اين است كه ترميم مو روشي مناسب براي افرادي است كه ريزش مو شديد داشته و دچار طالسي شده اند و از طرفي بانك مو مناسبي براي انجام عمل كاشت مو ندارند.

اين افراد براي انجام عمل كاشت مو با مشكلاتي همچون بانك مو و ريزش مجدد موهاي كاشته شده مواجه هستند.

در ترميم مو كاري روي پوست سر انجام نميشود. در واقع پوست ير توسط موادي مشابه سازي ميشوند و موهايي كه در نظر گرفته شده روي پوست مشابه سازي شده پيوند ميشود.

موهاي بكار رفته در ترميم مو ميتواند از موهاي طبيعي خود فرد و يا مو افراد ديگر استفاده شود.

همچنين از موهاي مصنوعي نيز در اين روش ميتوانند استفاده كنند. البته استفاده از موهاي طبيعي بسيار كاربردي تر است.

كاشت مو روشي موثر و دائمي براي رفع كچلي و موهاي از دست رفته فرد ميباشد. كه در آن از جراحي استفاده ميشود. براي كاشت مو روش هاي متعددي بكار رفته ميشود.

مزيت هاي كاشت مو نسبت به ترميم مو

مهمترين مزيت و  تفاوت ترميم مو با كاشت مو ، دائمي بودن آن است. و با يك بار نهايتا دو با جراحي براي هميشه كچلي در فرد برطرف ميشود.

از ديگر مزيت هاي كاشت مو طبيعي تر بودن موها پس از رويش است.

فرد تنها يكبار براي هميشه هزينه ميكند و نيازي بههزينه هاي مداوم براي بازيابي موهاي از دست رفته خود نميكند.

داشتن حس بهتر از رويش مجدد مو روي سر از ديگر مزيت هاي بارز كاشت مو است.

بازيابي اعتماد به نفس و زيبايي داشتن موها به شكل طبيبعي بسيار حائز اهميت است.

معايب كاشت مو نسبت به ترميم مو

نياز به جراحي دارد و پوست سر دچار آسيب ميشود.

ممكن است با توجه به روش انتخابي جاي زخم و بخيه بماند

تراكم مو ها پس از كاشت در حد انتظار نباشد

عوامل زيادي در نتيجه بدست آمده تاثيرگذارند.

امكانات و تجهيزات همچنين مهارت پزشك متخصص كاشت مو و كادر جراحي بسيار حائز اهميت است.

رفرنس : www.noskhe.com

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۹:۰۶ توسط:netware موضوع:

چند واقعيت در مورد نوزادان كه احتمالا نمي دانيد.

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

اولين مدفوع بعد از تولد نوزاد سياه و قير مانند است و مكونيوم نام دارد كه از مخاط، مايع رحم و هر چيزي كه نوزاد در دوران بارداري و داخل رحم هضم كرده است تشكيل شده است. اما هنوز باكتري‌هاي روده كه باعث بد بو شدن مدفوع مي‌شود را ندارد. به محض اينكه غذا دادن به نوزاد را شروع كنيد اين باكتري‌ها در روده تجمع مي‌كنند. بعد از يك روز يا بيشتر مدفوع نوزاد سبز، زرد يا قهوه‌اي و بودار مي‌شود.

گاهي اوقات نوزاد در زمان خواب به مدت 5 تا 10 ثانيه نفس نمي‌كشند و اين امر ممكن است پدر و مادر را به وحشت اندازد. تنفس نامنظم در نوزادان امري طبيعي است. (اما اگر مدت زمان طولاني‌ تري نفس نكشيد يا رنگش كبود شد حتماً با اورژانس تماس بگيريد.) همچنين زماني كه نوزاد شگفت زده مي‌شود يا گريه مي‌كند ممكن است در يك دقيقه بيش از 60 بار نفس بكشد.

يكي از واقعياتي درباره‌ نوزاد كه احتمالا نمي‌دانيد حس چشايي لوزه‌هاست. اگرچه حس چشايي در نوزاد مانند ساير كودكان و بزرگسالان است اما مناطق بيشتري مانند لوزه‌ها و پشت گلو را نيز در بر مي‌گيرد. نوزاد مي‌تواند شيريني، تلخي و ترشي را تشخيص دهد اما تا تا زماني كه كودك 5 ماهه مي شود  قادر به تشخيص شوري نيست.

2 تا 3 هفته بعد از تولد، نوزاد شروع به گريه كردن مي‌كنند اما تا يك ماهگي اشكي ديده نمي‌شود. اواخر بعد از ظهر و اوايل شب وقت گريه كردن و نق زدن است كه اغلب بي دليل بوده و هيچ كاري براي برطرف كردن آن نمي‌توان انجام داد.

بيشترين گريه‌ نوزاد مربوط به 46 هفته بعد از بارداري است. پس از سه ماه معمولاً طوفان تمام مي‌شود.

زماني كه نوزاد به دنيا مي‌آيد به نظر مي‌رسد سينه‌ كوچكي دارد. حتي گاهي ممكن است از آن شير خارج شود. علت آن جذب هورمون استروژن از مادر است و معمولاً طي چند هفته از بين مي‌رود. در نوزاد دختر نيز يك دوره كوتاه خونريزي (پريود) ديده مي‌شود كه بعد از چند روز برطرف خواهد شد.

تنها 15 درصد نوزادان تمايل دارند زماني كه دراز مي‌كشند صورتشان را به سمت چپ بچرخانند. به نظر مي‌رسد اين حالت مربوط به يك ژن باشد. اين پافشاري تنها چند ماه ادامه دارد و همين موضوع نيز مي‌تواند توجيه كند كه چرا بيشتر افراد راست دست‌ هستند.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۶:۲۷ توسط:netware موضوع:

پيكرتراشي و لاغري با امواج صوتي

ليپوساكشن اولتراسونيك (Ultrasonic Liposuction) نوعي روش از بين رفتن چربي است كه در آن سلول هاي چربي را قبل از تخليه ذوب و آب ميكنند. اين نوع پيكرتراشي تحت سونوگرافي و همراه با امواج فراصوت به منظور هدف قرار دادن سلول هاي بافت چربي انجام مي شود. اين نوع جراحي زيبايي ، به ليپوساكشن با كمك سونوگرافي (UAL) نيز معروف است.

فوايد پيكرتراشي با امواج صوتي

ليپوساكشن اولتراسونيك گاهي اوقات به جاي ليپوساكشن تحت مكش (SAL) استفاده مي شود. در حالي كه SAL قديمي ترين و آزمايش شده ترين نسخه از اين عمل جراحي است، اما محدوديت هايي دارد كه UAL به دنبال برطرف كردن آن ها است.

برخي از مزاياي اين روش جراحي زيبايي عبارتند از:

از بين بردن چربي ها با دقت و حساسيت بهتر

از بين بردن توده هاي چربي سخت و صفت كه در روش معمول از بين نميرود

افزايش زيبايي پوستي

حفظ اعصاب اندام ها و پوست

حدس ميزنيم از اين مطلب هم خوشتون بياد

متخصص جراحي لاغري كيست؟

از پروسه زيبايي لاغري با امواج صوتي چه انتظاري مي‌رود؟

جراح طي يك جلسه قبل از عمل دستورالعمل هايي به شما مي دهد. در اين ملاقات، حتماً در مورد تمام مكمل ها و داروهاي احتمالي كه هم اكنون يا اخيرا مصرف كرده ايد با جراح صحبت كنيد.

پزشك جراح از شما خواهد خواست كه چندين روز پيش از عمل از مصرف داروهاي رقيق كننده خون مثل آسپيرين يا ايبوپروفن (Advil)  خودداري كنيد.

پيكرتراشي اولتراسونيك در بيشتر موارد براي بخش هاي زير در نظر گرفته مي شود:

شكم

پشت

سينه ها

باسن

اندامهاي تحتاني (پاها)

اندامهاي فوقاني (بازوها)

دوره نقاهت و بهبودي

دوره نقاهت بعد از عمل ليپوساكشن اولتراسونيك، معمولا كوتاه خواهد بود. از آنجا كه اين عمل زيبايي يك روش سرپايي است، اگر عوارض جانبي خاصي متوجه شما نشود، مي توانيد پس از عمل به خانه برويد. و تنها كافيست كه چند روز مرخصي بگيريد تا بتوانيد انرژي خود را به دست بياوريد و براي زندگي روزمره آماده شويد.

ساير گزينه هاي ديگر براي از بين بردن چربي

برخي از گزينه هاي جايگزين براي پيكرتراشي عبارتند از:

سخن آخر

اگر از شكلات چاقي و اضافه وزن رنج مي بريد و به دنبال راه حال هايي براي لاغري مثل ليپوساكشن يا ساير جراحي هاي لاغري هستيد قبل از هر چيز بايد بدانيد كه شاخص توده بدني شما در انتخاب نوع جراحي لاغري بسيار موثر پي براي محاسبه شاخص توده بدني خود كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

معرفي لوازم يدكي كيا موتورز فروشگاه استارپارتس

 لوازم يدكي كيا موتورز

فروشگاه استارپارتس عرضه كننده ي تمامي لوازم يدكي كيا موتورز مي باشد و تمامي محصولات و لوازم يدكي كيا موتورز را روانه  بازار مي گرداند .

محصولات فروشگاه استارپارتس عبارتند  از لوازم يدكي موتوري ، بدنه و جانبي فابريك و اصلي شركتي كيا ( اوپتيما – سراتو- اسپورتيج – اوپيروس – سورنتو- كادنزا و …) مي باشد .

اين محصولات به صورت اورجينال كارخانه اي و ضمانت شركتي به شما ارائه داده خواهد شد .

شما ميتوانيد با استفاده از صفحه ي ارتباط با پارتس نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي ما تماس گرفته و محصولات مورد نظر خود را از سراسر ايران سفارش بدهيد .

كيا موتورز شركت خودروسازي كره‌اي است، كه به‌عنوان زيرمجموعه‌اي از هيونداي موتور گروپ، محسوب مي‌شود و در سال ۲۰۱۳ با توليد ۲٫۷۵ ميليون دستگاه خودرو، دومين خودروساز كره جنوبي شناخته شد.يكيا موتورز هم‌اكنون داراي ۸ كارخانه توليدي است، كه در كشورهاي ايالات متحده آمريكا، چين، كره جنوبي، ويتنام و اسلواكي مستقر مي‌باشند. دفتر مركزي اين شركت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس كره دادوستد مي‌شود. شركت هيونداي موتور با در اختيار داشتن ۳۳٫۹۹٪ درصد از سهام كيا موتورز، كيا موتورز داراي سه سايت توليدي در كره جنوبي و يك كارخانه در كشور اسلواكي، دو كارخانه در چين و يك شاخه آمريكايي به نام «كيا موتورز آمريكا» مي‌باشد، كه در ۲۰ اكتبر ۲۰۰۶ به عنوان اولين كارخانه مونتاژ محصولات كيا در وست پوينت ايالت جورجيا با هزينه‌اي بالغ بر يك ميليارد دلار افتتاح گرديد.نام «كيا» برخاسته ﺍز نامي چيني-كرهﺍي ﺍست كه شامل كلمه «كي» (برﺁمدن) و «ﺁ» (به معناي ﺁسيا) ﺍست. بهﺍختصار نام ﺍين شركت معناي «برﺁمده ﺍز ﺁسيا» رﺍ ﺍلقا مي‌كند.

بيشتر بخوانيد:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۱:۲۲ توسط:netware موضوع: