جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كاشت مو در زنان

كاشت مو در زنان مساله‌اي است كه شايد ذهن بسياري از بانوان عزيز كشورمان را به خود اختصاص داده باشد. اما به راستي براي كاشت مو در زنان به چه چيزي نياز داريم؟ مسلما مو تأثير زيادي در چهره فرد دارد و از دست دادن موها ما را پيرتر از آنچه هستيم نشان مي‌دهد. كاشت مو از راه‌هايي است كه نگراني از دست دادن موها را براي خيلي از افراد كم كرده است و بسياري از خانم‌‌ها با اين اميد كه با كم‌پشت شدن موهاي‌شان مي‌توانند دوباره آنها را بكارند، به مراكز كاشت مو  مي‌روند

به راستي آيا زنان مي‌توانند مو بكارند؟ كاشت مو براي آنان چه عوارض يا پيامدي دارد؟

معمولاً در بين زنان مبتلا با طاسي كانديداي كمتري براي كاشت مو پيدا مي‌شوند اما زناني كه با ريزش مو روبرو هستند و بانك مو خوب دارند مي‌توانند پيوند طبيعي مو را انجام دهند. يكي از موارد مهم كه زنان مي‌تواند اين عمل را انجام دهند در مواردي است كه فرد بر اثر تصادف، سوختگي يا سانحه‌اي موهاي خود را از دست داده باشد. در اين مورد فرد به راحتي با انجام عمل كاشت موي طبيعي مي‌تواند زيبايي خود را بازيابد. البته بايد بدانيم كه اغلب ريزش مو در خانم‌ها با آقايان متفاوت است، ريزش مو در خانم‌ها به‌صورت منتشر است و موهاي همه قسمت‌هاي سرشان به‌صورت منتشر شروع به ريزش مي‌كند.

تفاوت هاي بين كاشت مو در زنان و مردان

زنان اغلب نگران اسكارهاي ناحيه اهداكننده نيستند- اكثر بيماران مرد موهايشان را بايد كوتاه نگه دارند، بنابراين كاشت موي FUT كه اسكار نوار مانندي در پشت سر ايجاد مي كند، گزينه مناسبي براي آنها نيست. زنان به ندرت موهاي خود را كوتاه مي كنند، بنابراين به راحتي مي توانند نوار برداشت مو را جهت برداشت گرافت هاي بيشتر، گسترده تر نمايند، چرا كه با موهاي بلند خود مي توانند آن را بپوشانند.

ناحيه اهداي مو در زنان در دسترس تر مي باشد- زناني كه الگوي ريزش موي مردانه ندارند، ناحيه اهداي وسيع تري در بالا و جلوي سر دارند كه مستعد ريزش مو نيست. برخلاف مردان كه به علت ريزش موي گسترده، ناحيه اهداي مو به پشت سر يا دو طرف سر محدود مي شود.

زنان نمي توانند از موهاي بدنشان استفاده كنند- اغلب مردان مي توانند از موهاي بخش هاي ديگر بدن مانند ريش و يا نواحي ديگر براي كاشت مو استفاده كنند كه در زنان موجود نيست.

 

بيشتر بدانيد : چگونه يك متخصص كاشت مو خوب پيدا كنيم ؟ 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۲:۳۹ توسط:netware موضوع:

بهترين BMI يا شاخص توده بدني براي تجربه عمل جراحي لاغري چيست؟

محاسبه شاخص توده بدني ملاك و معيار بسيار خوبي براي كنترل وزن در افراد مختلف است. همچنين سال ها است كه جراحان لاغري از اين فاكتور براي مشخص كردن بهترين كانديد عمل جراحي لاغري استفاده مي كنند. آن ها با محاسبه BMI براي بيمار و پيدا كردن محدوده آن، مشخص مي كنند كه چه كسي مي تواند يا نمي تواند عمل لاغري انجام دهد.

BMI  يا شاخص توده بدني چيست؟

به محاسبه ميزان بافت و توده چربي بدن افراد بر اساس ۳ فاكتور مهم قد، وزن و جنسيت bmi يا شاخص توده بدني گفته مي شود. يكي از مهمترين ملاك هاي ما براي گزينش شما به عنوان يك كانديد عمل جراحي لاغري همين bmi است.

كلاس بندي چاقي با كمك BMI

هرچقدر كه BMI پايينتر از حد نرمال يا بيشتر از آن باشد نشان دهنده ضعيف بودن بدن شخص است. و به نوعي اعلان قرمزي است كه به ما مي گويد بدن در حال دور شدن از محدوده سالم است يا سلامتي شما ميتواند به خطر بي افتد. ما با كمك محاسبه شاخص توده بدني ميتوانيم افراد را در دسته بندي هاي مختلف چاق و لاغر و نرمال و سالم قرار دهيم. از طرفي ميتوانيم ميزان چاقي يا كلاس آن را نيز مشخص كنيم. براي مثال شاخص هاي توده بدني زير ميتوانند در ۴ دسته يا كلاس چاقي مختلف قرار بگيرند:

۳۰ تا ۳۴.۹ – چاقي درجه يك (كم خطر)

۳۵ تا ۳۹.۹ – چاقي كلاس ۲ (با خطر متوسط)

بيش از ۴۰ سال – چاقي كلاس ۳ (پرخطر)

بيماران با BMI بالاي ۴۰ بيشترين خطر ابتلا به عوارض و مرگ و مير را دارند و به عنوان چاقي شديد باليني يا چاقي مرحله ۴ طبقه بندي مي شوند.

بهترين عمل جراحي لاغري براي كساني كه BMI كم دارند چيست؟

مراكز معتبر جهاني بر اين باورند بهترين عمل جراحي لاغري براي كساني كه BMI يا شاخص توده بدنيشان مابين ۳۰ تا ۳۵ است عمل اسليو معده، عمل باي پس معده و عمل باندينگ معده است. در همين زمينه روي كساني كه عدد محاسبه BMI آن هابين ۳۰ تا ۳۵ بود و عمل لاغري انجام داده اند صورت گرفته كه نتايج آن به اين شكل بوده:

يك مطالعه ۵ ساله روي ۵۴۱ بيمار كه محاسبه شاخص توده بدني آن ها بين ۳۰ تا ۳۵ بود و تجربه عمل اسليو با روش لاپاراسكوي را داشتند صورت گرفت. اين مطالعه نتايج نسبتا جالبي داشت و مشخص شد اسليو براي اين افراد موثر واقع شده و برايشان مفيد بوده است.

نتيجه يك مطالعه ديگر روي تعدادي بيمار كه عمل  ساسي باي پس معده ،باي پس معده و عمل اسليو معده را انجام داده بودند، نشان داد بعد از عمل شاخصه توده بدني اين افراد نه تنها كاهش پيدا كرده، بلكه برخي از مشكلات و بيماري هاي ناشي از چاقي مثل فشار خون بالا و ديابت بهبود پيدا كردند.

يك مطالعه تحقيقاتي ديگر روي بيماراني كه چاقي خفيف و ديابت نوع ۲ داشتند، نشان داد كه ۸۸٪ از اين بيماران بدون اينكه به عوارض خاصي مبتلا شوند، ديابتشان بهبود پيدا كرده است.

بيشتر بخوانيد : متخصص جراحي لاغري كيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۷:۳۲ توسط:netware موضوع:

اطلاعاتي درباره خودرو هيونداي و لوازم يدكي هيونداي

هيونداي در زبان كره اي به نام مدرنيته است. در رابطه با كاربران اين مدرنيته تركيبي از عملكرد خودرو و مصرف سوخت پايين است.هيونداي شركتي است كه براي رسيدن به اين هدف تلاش خود را مي كند و از اين رو است كه مطمئن است مشتريانش از اين مدرنيته لذت خواهند برد. شعار هيونداي “تعقيب شادي از طريق خودرو است” كه در قلب اين كمپاني وجود دارد. همراه با افزايش كيفيت شمايل كلي خودرو، لوازم يدكي هيونداي نيز در حال توسعه است.

شركت هيونداي هنوز هم به عنوان يك كمپاني جوان در صنعت خودرو سازي شناخته مي‌شود كه در سال 67 ميلادي كار خود را آغاز كرد. اين كمپاني با وجود اينكه مشتريان زيادي در سطح جهاني دارد هنوز هم توانايي بالقوه در توسعه و رسيدن به مشتريان بيشتر در بازارهاي ديگر جهان را دارد. تمام مدلهاي خودرو هيونداي از جمله خودروهاي سواري، تفريحي و تجاري داراي تمام لوازم يدكي است كه به آن ها داده شده است، كه همه اين لوازم از حيث اطمينان، كارايي و دوام در حد لوازم اصلي خودرو است. يكي از شگفتي هاي آن نيز يكپارچگي در سيستم عامل آن است.امروزه وقتي شخصي قصد خريد خودرو هيونداي را دارد تمام مدل هاي اين برند معروف از ذهن عبور مي كند و در دو راهي خريد مدل مورد نظر خود مي ماند.

هنگامي كه به بخش هاي مختلف يك ماشين نگاه مي كنيم نه تنها عملكرد و توانايي هاي خودرو را ميبينيم بلكه مي توانيم تكنولوژي به كار گرفته شده در آن را نيز حس كنيم.اين شركت در طول سال ها با تكيه بر نوآوري و خلاقيت توانسته همراه با پيشرفت هاي روز هر سال با ارائه خودرويي جديد جايگاه خود را در ميان بهترين خودروسازان حفظ كند. هيونداي در عرضه بهترين تكنولوژي‌ها هيچگاه از جايگاه خود عقب نشيني نكرد.

شركت هيونداي در سال 2018 نيز با ارائه مدل هاي جديد از كمپاني خود به اين روند رو به رو رشد ادامه داده است.خودروهاي جديد اين كمپاني به شرح زير است:

هيونداي اكسنت (Accent هيونداي النترا (Elantra)، هيونداي آيونيك (Ioniq)، هيونداي كونا (Kona)، هيونداي سوناتا (Sonataهيونداي توسان (Tucson)، هيونداي سانتافه (Santa Fe)، هيونداي ولاستر (Veloster)، هيونداي i10، هيونداي i20، هيونداي i30، هيونداي i40، هيونداي آزرا (Azera)، هيونداي ايون (Eon)

تمام خودروهاي جديد ارائه شده در سال 2018 با بهبود كيفيت و تكنولوژي و همچنين افزايش كارايي همراه بوده است.

از بين مدل هاي بالا هيونداي النترا با توجه ويژه اي همراه شد دليل اصلي آن طراحي اروپايي آن است كه آن را در بين خودروهاي شهري پرطرفدار قرار مي دهد. النترا در دوگونه سدان و هاچ بك توليد شده و در اختيار علاقه مندان اين سبك از خودروها قرار گرفته است.

لوازم يدكي هيونداي

اگر شما صاحب يك خودرو هيونداي هستيد حتماٌ نياز به تعويض لوازم يدكي خود را داريد پس هنگام خريد لوازم يدكي هيونداي از كيفيت آن اطمينان حاصل كنيد، همچنين دقت كنيد كه اين لوازم را از برندهاي مناسب تهيه كنيد. امروزه شما مي‌‌توانيد همه لوازم يدكي هيونداي را در همه جاي جهان بيابيد از اين روست كه بايد در هنگام خريد با چشماني تيزبين عمل كنيد تا بتوانيد محصولاتي با بهترين كيفيت و كارايي تهيه كنيد.

رسيدن به موفقيت در عرضه محصولات با كيفيت به مشتريان كاري سخت و دشوار است كه هيونداي به اين هدف رسيده است. هيونداي اين موفقيت را مرهون طرح هاي سخت گيرانه در رابطه با لوازم يدكي هيونداي، قطعات بدنه و اجزاي عملكرد است. هيونداي نسبت به توسعه و بهبود هر كدام از قسمت هاي ماشين تعهد داده است، كه همين موضوع به صورت مستقيم و غير مستقيم بر عملكرد آن تاثير گذازده است. اين شركت سال هاست كه به دنبال راه حل هايي در جهت بهبود عملكرد و خدمات بوده است كه هيونداي با رسيدن به اين راه حل ها ظرفيت خود را براي رشد و توليد محصولات با كيفيت تر و كاراتر افزايش داده است.

بيشتر بخوانيد : فروش قطعات كيا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۵:۳۷ توسط:netware موضوع:

5.خاصيت پودر كاكائو براي سلامتي

پودر كاكائو از تحت فشار قرار دادن لوبياي كاكائو و حذف كره يا چربي آن به دست مي‌آيد. امروزه كاكائو براي نقش آن در توليد شكلات مشهور است. اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه اين ماده‌ي غذايي داراي تركيبات مهمي است كه مي‌تواند براي سلامتي بسيار مفيد باشد. در اين مطلب 11 خاصيت تغذيه‌اي بهداشتي پودر كاكائو را برايتان آورده‌ايم؛ با ما همراه باشيد...

بيشتر بخوانيد :

1- كاكائو غني از پلي‌فنل‌هاست كه فوايد زيادي را براي بدن فراهم مي‌كند

كاكائو يكي از غني‌ترين منابع پلي‌فنل‌هاست. پلي‌فنل‌ها آنتي‌اكسيدان‌هاي طبيعي‌اي هستند كه در مواد غذايي مانند ميوه‌ها، سبزيجات، چاي و شكلات يافت مي‌شوند. آن‌ها داراي خواص متعددي چون كاهش التهاب، جريان خون بهتر، كاهش فشارخون و بهبود سطوح قند و كلسترول خون هستند. با اين حال، پردازش و حرارتي كه روي كاكائو به منظور كاهش تلخي آن انجام مي‌شود، مي‌تواند موجب كاهش 60 درصدي محتواي فلاوانول آن و در نتيجه كاهش خواص سودمندش شود؛ بنابراين با اين‌كه كاكائو منبع عالي پلي فنل مي‌باشد، اما هر شكلات يا هر محصولي كه حاوي كاكائوست دقيقاً همان فوايد را فراهم نخواهد كرد.

2- كاكائو مي‌تواند پرفشاري خون را به وسيله‌ي نيتريك اكسيدي كه دارد، كاهش دهد

كاكائو چه به صورت پودر و چه به صورت شكلات سياه مي‌تواند به كاهش فشارخون بالا كمك كند. اين اثر اولين بار در مردمي از جزاير آمريكاي مركزي كه نوشيدني كاكائويي مي‌خوردند ديده شد كه داراي فشارخون پايين‌تري نسبت به بومي‌هاي آنجا كه اين نوشيدني را مصرف نمي‌كردند، بودند.

3- كاكائو مي‌تواند موجب كاهش خطر حمله قلبي و سكته‌ي مغزي شود

علاوه بر كاهش فشارخون، به نظر مي‌رسد كاكائو خواص ديگري دارد كه مي‌تواند خطر حمله‌ي قلبي و سكته‌ي مغزي را كاهش دهد

4- پلي‌فنل‌ها جريان خون به مغز و عملكرد آن را بهبود مي‌بخشند

مطالعات متعددي نشان داده‌اند كه پلي فنل هاي كاكائو خطر بروز بيماري‌هاي عصبي را از طريق بهبود عملكرد مغز و جريان خون كاهش مي‌دهند. فلاوونول ها مي‌توانند از مانع خوني مغزي عبور كنند و در مسيرهاي بيوشيميايي‌اي قرار بگيرند كه نورون‌ها و مولكول‌هاي مهم براي عملكرد مغز را توليد مي‌كنند.

علاوه بر اين، فلاوونول ها با تأثير بر توليد اكسيد نيتريك و شل كردن رگ‌هاي خوني، جريان خون و خون‌رساني به مغز را بهبود مي‌بخشند.

5- كاكائو مي‌تواند به بهبود خلق‌وخو و افسردگي كمك كند

اثرات مثبت كاكائو بر خلق‌وخو ممكن است به دليل فلاوونول هاي موجود در آن، تبديل تريپتوفان به ماده‌ي حال خوب كن طبيعي سروتونين، محتواي كافئين آن و يا صرفاً به دليل حس لذتي كه از خوردن شكلات حاصل مي‌شود، باشد.

اگر تمايل به كسب اطلاعات بيشتر درمورد پودر كاكائو، نحوه توليد و خريد و فروش آن را داريد اينجا كليك كنيد.

رفرنس : فروشگاه مواد شيميايي جهان شيمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۱:۰۶ توسط:netware موضوع:

اجرت ساخت طلا

پيشنهاد ما به شما اين است كه هنگام خريد طلا و جواهر، از طلافروش درباره ميزان اجرت ساخت و نحوه محاسبه آن بپرسيد، تا طلافروشان راحت‌تر بتوانند درباره ميزان اجرت ساخت محصولاتشان با شما صحبت كنند و قيمت نهايي را با شما در ميان بگذارند. در ادامه قصد داريم تا سراغ چگونگي حساب اجرت ساخت طلا برويم و به شما از نحوه محاسبه آن بگوييم. سازندگان و فروشندگان طلا اجرت ساخت طلا به سه روش انجام مي‌دهند كه تمام اين روش ها مورد تاييد اتحاديه است.

اجرت ساخت درصدي

اجرت ساخت برخي طلاها به صورت درصدي محاسبه مي‌شود و در اين حالت طلافروش به شما مقدار مشخصي درصد عنوان مي‌كند كه اين درصد را روي كل مبلغ طلا محاسبه مي‌كنند و آن به قيمت نهايي طلا اضافه مي‌كنند. به عنوان مثال ممكن است طلافروشي درصد اجرت ساخت را 20 درصد اعلام كند، كه 20 درصد كل مبلغ طلا را محاسبه مي‌كند و به قيمت نهايي اضافه مي‌كند.

در اين حالت افزايش و كاهش قيمت طلا در بازار روي ميزان اجرت ساخت تاثير مستقيم مي‌گذارد و با كاهش قيمت طلا، اجرت كمتر و با افزايش قيمت طلا، اجرت ساخت آن نيز افزايش مي‌يابد. اما نحوه محاسبه دقيق اجرت ساخت طلا در اين حالت درصدي به چه گونه است؟

فرض كنيد به طلافروشي مراجعه كرديد و قيمت يك گرم طلاي 18 عيار در آن روز 545,000 تومان است و اجرت طلايي كه شما انتخاب كرديد 20% درصد قيمت طلا است و قيمت نهايي آن به صورت زير محاسبه مي‌شود:

109,00 = %20 × 545,000

بيشتر بخوانيد : بهترين زمان خريد طلا

اجرت ساخت به تومان

اجرت ساخت طلا در برخي محصولات به تومان حساب مي‌شود و قيمت آن متغير است و طلا با طلا فرق مي‌كند. برخي اين نرخ را از 30000 تومان تا 10000 تومان اعلام مي‌كنند، كه خب اين نرخ بسته به نوع كار، تراشكاري و زماني كه مي‌برد متغير است. طلافروشان هنگام محاسبه قيمت نهايي طلا اين نرخ را به قيمت طلا خام اضافه مي‌كنند.

اجرت ساخت به تومان و درصد

در اين مورد، اجرت ساخت طلا هم به صورت درصدي و هم به تومان محاسبه مي‌شود. ممكن است طلافروش هم نرخ تومان به عنوان مثال 20000 تومان و هم درصد، به عنوان مثال 10 درصد را براي محاسبه اجرت ساخت استفاده كند.

در اين حالت ابتدا نرخ طلاي خام در ميزان درصد ضرب مي‌شود و بعد نرخ تومان اجرت به آن اضافه مي‌شود و قيمت طلا با اجرت ساخت اعلام مي‌شود. به عنوان مثال اگر قيمت خام طلا 545,000 تومان باشد، اجرت ساخت آن اينگونه محاسبه مي‌شود:

74,500= 20,000 + 54,500 = %10 × 545,000

طلا با اجرت بخريم يا بدون اجرت

هدف بسياري از افراد هنگام خريد طلا، تنها سرمايه گذاري است و دوست دارند طلا را براي آينده بخرند و داشته باشند و خيلي نوع طراحي و زيبايي براي آنها مهم نيست. براي اين افراد خريد طلا نو و با اجرت ساخت، شايد خيلي گزينه مناسبي نباشد و بهتر است سراغ گزينه‌هاي ديگري مانند طلاي دست دوم بروند.

طلاي كم اجرت

طلاي كم اجرت با طلاي دست دوم يك تفاوت دارد و آن هم اين است كه طلاي كم اجرت طلاي استفاده شده نيست. طلاي كم اجرت به دليل برخي مشكلاتي كه ممكن است هنگام ساخت و همچنين فروش براي آن به وجود مي‌آيد، نسبت به طلاي نو اجرت كمتري به آن تعلق مي‌گيرد و اين طلا، طلاي دست دوم نيست. خريد طلاي كم اجرت براي شما كه عاشق طلا هستيد و ظاهر آن خيلي براي شما مهم نيست، انتخاب خوبي است و مانند طلاي دست دوم مي تواند براي سرمايه گذاري گزينه عالي باشد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۳:۲۳ توسط:netware موضوع:

چطور از پوسيدگي دندان بچه ها پيشگيري كنيم؟

اول خودتون بعد بچه

به عنوان مادر كودك، پيش از هرچيزي اول از سلامت دهان و دندان خودتون مراقبت كنيد. وقتي باردار هستيد و هنوز بچه به دنيا نيومده بهتره كه به طور منظم به دندانپزشك مراجعه كنيد چون مراقبت از سلامتي دهان و دندان در طول بارداري خيلي مهمه. اين رو ازونجا ميگم كه تغييرات هورموني زيادي در داخل بدن مادر حامله ايجاد ميشه كه ميتونه تاثيرات اين تغييرات روي دهان و دندان هم قابل مشاهده باشه.

در هر شرايطي بايد مراقب دندون بچه باشيد

چه خودتون به نوزاد شير مي‌ديد چه با شيشه شير تغذيه‌ش مي‌كنيد بايد مراقب دندون هاش باشيد. براي همين منظور، سعي كنيد در سنين مختلف نوزادي اقدامات زير رو انجام بديد:

از تولد تا ۱۲ ماهگي

لثه هاي نوزاد رو با يك دستمال پاكيزه تميز كنيد. دهانش رو هميشه تميز نگه داريد. اولين دندون بچه كه دراومد مسواك مخصوص كودك تهيه كنيد و با مقدار خيلي خيلي كمي خمير دندان اون رو تميز كنيد. مسواك بايد خيلي نرم باشه و خمير دندون اندازه يا كمتر از يه دونه برنج باشه.

از ۱۲ تا ۳۶ ماهگي

دندون بچه رو روزي ۲ بار و هر بار به مدت ۲ دقيقه مسواك بزنيد. تا سومين سال زندگي كودك، حتما از خمير دندون حاوي فلورايد براي شستشوي دندون هاي بچه كمك بگيريد. بهتره مسواك زدن رو بذاريد براي بعد از صبحانه و قبل از خواب، اينجوري به خوبي از پوسيدگي دندان كودكان پيشگيري مي كنيد.

بيشتر بخوانيد :

موقع خواب خوراكي و شيشه شير رو از كودك دور نگه داريد

كودك براي سلامتي دهان و دندانش نبايد بعد از مسواك زدن هيچ چيزي بخوره. براي همين سعي كنيد وقتي ميخواد بخوابه شيشه شير بهش نديد. يا هيچ خوراكي دم دستش نذاريد. اگه به اين مساله توجه نكنيد نه تنها به پوسيدگي دندان كودك كمك كرديد كه احتمال شكل گيري عفونت گوش و خفگي رو هم تقويت كرديد.

پستونك آره ولي بطري نه

يه سري بطري و ظرف هستند كه مخصوص آب خوردن بچه ها هستن. وقتي ميخواييد آب يا نوشيدني به بچه بديد از اونا استفاده مي كنيد. اما نبايد كودك بيش از حد و به جاي پستونك از اين بطري ها استفاده كنه. اين مساله ميتونه باعث به هم خوردن نظم دندان ها بشه كه بعدها براي اصلاحش نياز به ارتودنسي دندان هست.

همچنين بين وعده هاي غذايي سعي كنيد كه داخل اين بطري تنها آب باشه و نوشيدني رو همراه با غذا بديد. اگه بيش از حد نوشيدني بين وعده هاي غذايي در دسترس قرار بديد احتمال پوسيدگي دندان كودك شما بيشتر ميشه.

ببينيد آب آشاميدني شما حاوي فلورايد هست يا نه

آب لوله كشي و آشاميدني در اغلب شهرها بر اساس سياست هاي بهداشتي حاوي فلورايده (ايران رو فكر نكنم!). فلورايد براي پيشگيري از پوسيدگي دندان كودكان از واجباته چون باعث تقويت ميناي دندان و كمك به شكل گيري بهتر اون ميشه.

اگر آب آشاميدني شما حاوي فلورايد نيست احتمالا متخصص دندانپزشكي كودكان براي فرزند شما مكمل فلورايد تجويز كنه. به جز اين، حتي ممكنه كه فلورايد وارنيش رو هم براي كودك انجام بده.

بيشنر بخوانيد : دندانپزشكي بارداري

تا قبل از يك سالگي به يك دندانپزشك متخصص اطفال مراجعه كنيد

هرچند كه به محض دراومدن اولين دندون شيري ميشه بچه رو به مطب يه متخصص دندانپزشك كودكان برد، اما تا يه سالگي هم اگر هنوز مراجعه نكرديد ايراد نداره.

اگه نگراني خاصي در خصوص سلامت دهان و دندان بچه داريد مي‌تونيد يه متخصص دندانپزشكي كودكان توي منطقه خودتون پيدا كنيد تا سلامت دهان و دندان كودكتون بررسي بشه.

اگر هيچ متخصص دندانپزشكي اطفالي در نزديكي منطقه شما نيست هم ميتونيد به يك پزشك متخصص اطفال يا يه دندونپزشك عمومي بريد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي كودكان كليك كنيد.

 منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۲:۲۲ توسط:netware موضوع:

چرا ايمپلنت ها دچار شكست شده يا پس زده مي شوند؟

عدم رعايت بهداشت دهان و دندان

قطعا سطح رسيدگي به بهداشت دهان و دندان و سبك زندگي در موفقيت يا عدم موفقيت ايمپلنت دندان تاثير گذار است. چنانچه بيمار آنچنان كه بايد، توصيه‌هاي متخصص ايمپلنت خود را اجرا نكند و در رسيدگي به بهداشت دهان و دندان كم كاري كند، ممكن است خيلي زود با علائم پس زدن ايمپلنت دندان و شكست آن مواجه شود.

بيماري پري ايمپلنتيت

پري ايمپلنتيت (Peri-implantitis) يا عفونت ايمپلنت دندان، يكي از دلايل اصلي پس زدن ايمپلنت دندان است. عفونت ايمپلنت يا اطراف آن، مي‌تواند در طي جراحي ايمپلنت يا بعد از جراحي ايجاد شود.

همچنين سمنت يا همان چسبي كه براي اتصال روكش دندان بر روي پايه ايمپلنت استفاده مي‌شود، ممكن است از زير روكش نشت پيدا كرده و به داخل بافت لثه وارد شود. در اين وضعيت عفونت در لثه ايجاد مي‌شود كه مي‌تواند منجر به شكست ايمپلنت شود.

پري ايمپلنتيت يا عفونت ايمپلنت مي‌تواند بر روي بافت‌هاي سخت و نرم و همچنين استخوان اطراف ايمپلنت تأثير بگذارد. پري ايمپلنتيت مي‌تواند باعث از دست دادن استخوان اطراف ايمپلنت و شكست كامل آن شود. البته اين شرايط بعضي اوقات قابل درمان است، اما در بيشتر موارد بايد ايمپلنتِ شكست خورده برداشته شده و يك ايمپلنت جايگزين قرار داده شود.

شكست فرآيند استئواينتگريشن

استئواينتِگريشِن (Osseointegration) به فرآيند جوش خوردن ايمپلنت كاشته شده به استخوان فك گفته مي‌شود. اين روند، پس از انجام عمل جراحي ايمپلنت شروع شده و معمولا طي چند هفته تا چند ماه پس از عمل ادامه دارد.

حدس مي زنيم از اين مطلب هم خوشتان بيايد ...! هزينه ايمپلنت

آسيب عصب و بافت

يك احتمال ديگر براي شكست ايمپلنت دندان كه بسيار نادر است، احتمال آسيب به ساختارهاي اطراف ايمپلنت شامل اعصاب و عروق خوني است.

هنگامي كه ايمپلنت با فاصله بسيار نزديكي به عصب قرار بگيرد، بيمار ممكن است درد طولاني مدت، بي حسي يا گزگز در گونه، زبان، چانه، لبها يا لثه هاي خود را تجربه كند. آسيب عصب و بافت مي‌تواند موقتي يا دائمي باشد و در اين حالت ممكن است نياز به برداشته شدن فيكسچر و يا پايه ايمپلنت باشد.

مشكلات سينوس

در برخي افراد كه براي يك مدت طولاني دندان‌هاي آسياب خود در فك بالا را از دست داده‌اند، شاهد كاهش تراكم استخوان و تحليل رفتن آن خواهيم بود. در چنين شرايطي غشاي سينوس ماگزيلاري به پايين نزول پيدا كرده و عملا كاشت ايمپلنت را با مشكل مواجه مي‌كند.

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان

كاشت ايمپلنت يك روزه و ايجاد اورلود يا اضافه بار روي آن (Overloading)

گاهي اوقات مطابق درخواست بيمار يا ترجيح جراح، ممكن است ايمپلنت به صورت فوري و يا يك روزه كاشته شود. يعني جراح بلافاصله پس از قرار دادن پايه ايمپلنت در داخل استخوان فك، اباتمنت و روكش دندان را نيز روي پايه قرار مي‌دهد. به عبارت ساده‌تر تمام پروسه عمل كه در حالت معمولي مي‌بايست در دست كم 2 جلسه صورت بگيرد، طي يك جلسه انجام داده مي‌شود.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۳:۴۰ توسط:netware موضوع:

علائم پس زدن ايمپلنت دندان +راه هاي پيشگيري از آن

شكست ايمپلنت دندان يك مساله مهم است كه هم براي بيمار و هم براي جراح بسيار چالش برانگيز است. كاشت دندان با ايمپلنت هر چقدر هم كه با دوام يا تضمين شده باشد، مي‌تواند به دليل سهل‌انگاري، بهداشت نامناسب دهان و دندان يا عوامل خارجي خاصي تحت تأثير قرار گرفته و شكست بخورد. زماني كه ايمپلنت شكست بخورد (يا اصطلاحاً پس زده شود)، مي تواند درد، ناراحتي و علائم آزاردهنده ديگري ايجاد كند. آنچه در اين مقاله مي‌خوانيد همه چيز درباره نحوه شكست و علائم پس زدن ايمپلنت به همراه روش‌هاي درمان و پيشگيري از آن است.

علائم پس زدن ايمپلنت كدامند؟

  • مشكل در جويدن
  • التهاب لثه
  • تحليل لثه
  • افزايش تورم
  • شل شدن ايمپلنت
  • درد يا ناراحتي شديد

چرا ايمپلنت ها دچار شكست شده يا پس زده  مي شوند؟

عوامل مختلفي مي‌توانند باعث شكست يا پس زدن ايمپلنت دندان شوند كه مهم‌ترين آن‌ها موارد زير هستند:

  • پري ايمپلنتيت
  • شكست در فرآيند جوش خوردن ايمپلنت به استخوان
  • آسيب به عصب و بافت هاي ديگر
  • مشكلات سينوس
  • كاشت سريع ايمپلنت
  • واكنش آلرژيك
  • واكنش جسم خارجي
  • آسيب ديدن ايمپلنت
  • بهداشت نامناسب دهان و دندان

بيشتر بخوانيد :

درمان شكست ايمپلنت چيست؟

بسته به اينكه علت پس زدن ايمپلنت چيست روش درمان آن نيز متفاوت خواهد بود. براي مثال اگر از عفونت ايمپلنت دندان رنج مي‌بريد احتمالا در صورت عدم درمان عفونت نياز باشد كه ايمپلنت برداشته شده و پس از التيام كامل ناحيه عمل، مجددا جراحي ديگري براي كاشت صورت بگيرد.

چگونه از شكست ايمپلنت پيشگيري كنيم؟

بهترين راه براي جلوگيري از شكست ايمپلنت دندان، اطمينان از رعايت بهداشت دندان است كه خود شامل موارد زير مي‌شود:

تميز كردن دندان‌ها با مسواك و خمير دندان مناسب

استفاده از نخ دندان

شستشو دهان با دهانشويه ضد باكتري

مراجعه منظم به دندانپزشك ترميمي خوب براي معاينه

رعايت رژيم غذايي مناسب براي افرادي كه ايمپلنت دندان كاشته اند

پرهيز از عاداتي كه ممكن است به ايمپلنت آسيب بزند

ترك سيگار و مشروبات الكلي

اگر هنوز به طور كامل با ايمپلنت هاي دنداني آشنا نستيد كليك كنيد.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۴:۴۱ توسط:netware موضوع:

دو سوم از جمعيت جهاني به درمان ارتودنسي نياز دارند!!!

آيا واقعا دو سوم از جمعيت جهاني به درمان ارتودنسي نياز دارند؟

بله .

بر اساس مطالعات كه از جمعيت جهاني صورت گرفته و آمارهاي بدست آمده اين واقعيت مشخص شده است.

دو سوم از جمعيت جهاني يا به عبارتي از هر سه نفر ، دو نفر به دريافت مشاوره و درمان ارتودنسي نياز دارند .

يعني نزديك به 70 درصد از جمعيت جهاني مشكل ارتودنسي دارند و 30 درصد از اين افراد به طور قطع نيازمند دريافت خدمات ارتودنسي دندان هستند .

براساس آمار منتشر شده از اين گزارش مي توان گفت كه تنها 30 درصد از افراد جامعه خوش شانس هستند و به درمان هاي ارتودنسي نياز ندارند.

چرا اغلب جمعيت جهاني  تنها جنبه زيبايي ارتودنسي را در نظر مي گيرند؟

در نگاه عموم جامعه وقتي كه دندان هاي فرد نا مرتب و روي هم افتاده و يا به حالت كج رشد كرده باشند اين فرد به درمان ارتودنسي نياز دارد .

با وجود اينكه بيشتر جنبه زيبا شناسي ارتودنسي ، در افكار مردم وجود دارد.

اما زيبايي لبخند تنها يكي از جنبه هاي متعدد اين علم بشمار مي آيد .

حتي بيمه ها هم فقط از جنبه زيبا شناسي به اين علم نظر دارند.

در حالي كه وقتي فردي با وجود دندان هاي نامرتب سلامت جسمي و روحي او در خطر باشد ديگر به طور قطع فقط جنبه زيبايي مطرح نمي باشد .

در حالي كه از نظر يك متخصص ارتودنسي هر چند كاربرد زيبايي نيز اهميت فراوان دارد.

اما در واقع ارتودنسي درماني زماني به كار مي آيد كه فرد در بلع ، جويدن و عضلات صورت و بافت دهاني دچار مشكل شده باشد .

جنبه هاي درماني ارتودنسي كدامند؟

اگرچه مطالعات صورت گرفته در جمعيت جهاني نشان مي دهد كه اغلب مردم  به زيبايي ارتودنسي توجه دارند.

اما درمان ارتونسي علاوه بر زيبايي مي تواند جنبه هاي درماني نيز داشته باشد.

مزيت هاي اين درمان علاوه بر زيبايي بسيار است.

مزيت هايي مانند:

پيشگيري از بيماري هاي لثه

پوسيدگي هاي بيش از حد دندان

كاهش سايش دندان ها

بهبود گفتار

جلوگيري از تحليل و فرسايش استخوان

بهبود در هضم مواد غذايي

ناقرينگي دندان

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي ثابت 

ارتودنسي متحرك 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۲:۱۶ توسط:netware موضوع:

فضا نگهدار ها و مديريت فضا در ارتودنسي

فضا نگهدار  ها در ارتودنسي بسيار مفيد واقع شده اند .آنها اغلب  در حيطه  دندان شيري از دست رفته كودكان و “حفظ فضاي موجود در قوس دنداني “ به منظور رويش دندان هاي دائمي و به حداقل رساندن مشكلات رويش است .

دندان هاي شيري اگر زودتر از موعد از دهان كودك خارج شوند باعث از دست رفتن فضاي لازم براي رويش دندان هاي دائمي مي شوند .

جاي خالي دندان از دست رفته ممكن است سبب ” كاهش فضاي قوس دنداني “ شود.

يا باعث ناهماهنگي در رويش دندان هاي دائمي شود.

والدين بهتر است با فوايد ارتودنسي در كودكان آشنا شوند.

همچنين از ديگر فوايد ارتودنسي كودكان مي توان از پيشگيري از بروز اختلالات دنداني ناشي از عدم مديريت فضا ي دنداني در كودكان نام برد.

مراقبت به هنگام  و صحيح از دندان هاي شيري مي تواند باعث سلامتي دندانهاي كودكان  در بزرگسالي شود .

بيشتر بخوانيد : درمان هاي ارتودسي

بسته شدن فضا به وسيله دندان هاي ديگر

دندان هاي شيري به طور طبيعي فضاي لازم را براي رويش دندان هاي دائمي نگه مي دارند .

با ازدست رفتن زود هنگام دندانهاي شيري بايد فضاي لازم را براي رويش دندان هاي دائمي و جلوگيري از بسته شدن فضا به وسيله دندان هاي ديگر نگه داريم .

به همين منظور دندانپزشك يا ارتودنتيست فرزند شما از دستگاهي به نام فضا نگهدار استفاده مي كند.

اين دستگاه به منظور پيشگيري از بسته شدن جاي خالي دندان شيري استفاده مي كند .

مداخلات خاص و به موقع متخصص ارتودنسي را براي به حداقل رساندن تاثير مشكلات ظهور دندان هاي دائمي بايد ضروري دانست  .

فضا نگهدار

همانطور كه از نام آن مشخص است فضا نگهدار فضاي موجود را براي رويش دندان دائمي نهفته نگه مي دارد .

فضا نگهدار يك دستگاه منفعل است.

اين دستگاه تنها تضمين كننده اصلاحات تا زماني كه دندان هاي دائمي به طور كامل ظاهر شوند مي باشد .

فضا نگهدار در محل دندان دائمي نهفته قرار مي گيرد .

اين دستگاه مانع از جابجايي دندان هاي ديگري مي شود كه در حال تكميل رويش خود هستند .

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي شيشه اي

دسته بندي فضا نگهدارها

اين دستگاه ارتودنسي در انواع مختلفي وجود دارد.

·         فضا نگهدارنده  ثابت دو طرفه فك پايين

·         فضا نگهدارنده متحرك دو طرفه فك پايين

·         فضا نگهدار يكطرفه و ثابت فك پايين (بند و لوپ )

·         فضا نگهدار يكطرفه و متحرك فك پايين

·         فضا نگهدار ديستال شو

·         نگهدارنده هاي فضا در فك بالا

·         نگهدارنده ثابت و يك طرفه فضا در فك بالا

·         نگهدارنده ثابت  و دو طرفه فضا در فك بالا

·         نگهدارنده متحرك و دو  طرفه فضا در فك بالا

 

رفرنس 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۵:۰۹ توسط:netware موضوع: