جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي دندان چه مشكلاتي را درمان مي كند؟

به هم فشردگي و شلوغي بيش از حد دندان ها: در اين حالت در فك فضاي كافي وجود ندارد تا تمام دندان‌ها به راحتي و بدون همپوشاني و كج شدن در محل مناسب خود قرار بگيرند. ميزان همپوشاني قابل اصلاح به روش ارتودنسي نامرئي يك تا پنج ميلي متر است.

فاصله زياد بين دندان ها: گاهي به دليل رشد غيرطبيعي فك يا حركت كردن دندان‌ها در اثر دندان غائب فاصله بين دنداني بسيار زياد است. فاصله قابل اصلاح به روش ارتودنسي نامرئي يك تا پنج ميلي متر است.

اوربايت/ اورجت: در اين حالت دندان‌هاي بالا جلوتر از دندان‌هاي پايين قرار مي‌گيرد.

كراس بايت: هم محور نبودن فك بالا با پايين باعث مي‌شود كه يك يا چند دندان فك بالا، واقع در جلو و يا كنار دهان، پشت دندان‌هاي پايين قرار بگيرد.

برگشت جزيي به حالت اوليه: پس از اتمام دوره ارتودنسي دندان معمول، ممكن است دندان‌ها تاحدي به حالت اوليه برگردند.

بريس اينويزيلاين گاهي روش مناسبي براي اصلاح ناهنجاري‌هاي ساده بايت (مال اكلوژن) محسوب مي‌شود. ارتودنسي نامرئي براي برخي از مشكلات دنداني قابل استفاده نيست.

بيشتر بخوانيد :

استفاده از يك مجموعه پلاك متحرك براي تنظيم بايت روش جديدي نيست. روش اينويزلاين مبتني بر اصلي است كه نخستين بار در دهه ۱۹۴۰ مطرح شد و در دهه ۱۹۷۰ بازبيني گرديد و بر اساس آن لازم بود تا براي تعيين مناسب‌ترين محل دندان‌ها قالب‌هايي از دندان‌ها گرفته شود. روش اينويزيلاين از گونه‌هاي قديمي‌تر ساده‌تر است و فقط به يك نوبت قالب گيري و عكس برداري نياز دارد كه در جلسه مشاوره اوليه انجام مي‌شود.

با استفاده از اين قالب‌ها مدل رايانه‌اي سه بعدي تهيه مي‌شود كه نشان مي‌دهد چگونه بايد دندان‌ها را مرحله به مرحله حركت داد. مجموعه پلاك‌هاي سفارشي بر اساس اين مدل طراحي مي‌شود تا حركت تدريجي و موثر بر دندان‌ها اعمال شود. پلاك‌هاي اينويزيلاين با استفاده از فرايند‌هاي (CAD/CAM) طراحي و ساخت رايانه‌اي در لابراتوار دندانپزشكي تهيه و سپس براي دندانپزشك ارسال مي‌شود.

متخصص ارتودنسي  پلاك‌ها را به مرور در گروه‌هاي يك يا دو عددي در جلسه‌هاي ويزيت هر چهار تا شش هفته يك بار در اختيار بيمار قرار مي‌دهد تا درمان را كاملاً تحت مديريت داشته باشد. بيمار بايد از هر پلاك به مدت دو هفته دقيقاً مطابق دستور دندانپزشك استفاده كند، در اين مدت دندان‌ها به اندازه ۰.۲۵ تا ۰.۳۳ ميلي متر جابجا مي‌شود.

اگرچه پلاك متحرك است و مي‌توان آن را هنگام غذا خوردن، نوشيدن بعضي آشاميدني‌ها و مسواك زدن و نخ كشيدن از دهان خارج كرد، اما بيمار موظف است حداقل ۲۰ ساعت در روز پلاك را در دهان داشته باشد تا دندان‌ها مرتب شود. در درمان ارتودنسي نامرئي معمولاً از ۲۰ تا ۳۰ پلاك براي دندان‌هاي بالا و پايين استفاده مي‌شود. ارتودنسي نامرئي اكثر بزرگسالان كمتر از يك سال طول مي‌كشد. البته زمان درمان به مشكل خاص دندان‌ها بستگي دارد.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۸:۴۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي (لينگوال)

يكي از روش هاي درمان ارتودنسي كه به طرح لبخندي زيبا مي پردازد و سبب تراز شدن دندان ها مي شود، ارتودنسي لينگوال مي باشد. اين روش جزئي از درمان ارتودنسي ثابت بوده كه بريس هاي آن مشابه با بريس هاي ارتودنسي ثابت ساده مي باشد. تفاوت اين است كه به جاي قرار گرفتن براكت ها بر سطح رويي دندان ها، اين بريس ها در قسمت پشتي دندان ها قرار مي گيرند. اين روش به دليل آنكه در ديد نيست، مي تواند نوعي از ارتودنسي نامرئي باشد. در واقع مي توان گفت تنها مزيت آن مخفي بودن براكت ها مي باشد وگرنه معايب بسياري دارد. اين روش ارتودنسي هم براي بيمار و هم براي ارتودنتيست دشوار خواهد بود.

ارتودنسي به روش لينگوال براي چه كساني مناسب است؟

افرادي كه تمايل دارند درمان ارتودنسي آن ها از اطرافيان مخفي بماند، مي توانند از ارتودنسي لينگوال استفاده كنند. اما اين روش براي همه مناسب و قابل استفاده نمي باشد. برخي از بيماران كه اوربايت بسيار شديدي دارند، احتمال دارد با نصب اين براكت ها دچار مشكلات شديد تري شوند. به هر حال متخصص ارتودنسي بهترين روش درمان را براي بيمار انتخاب خواهد كرد.

هزينه ارتودنسي لينگوال

به طور كلي هزينه درمان علاوه بر روش درمان، تحت تاثير عوامل متعددي مي باشد. برخي از عوامل مانند شدت ناهنجاري، تعداد مراجعات به كلينيك دندانپزشكي، موقعيت جغرافيايي كلينيك، بيمه و دستمزد دندانپزشك، همگي بر قيمت نهايي ارتودنسي تاثير گذارند. در جلسه اول معاينه، دندانپزشك مدت زمان درمان و حدود قيمت را براي شما شرح خواهد داد، اما قبل از آن ميانگين قيمت ارتودنسي لينگوال را در محدوده مورد نظر خود به دست آوريد. به طور معمول اين روش ارتودنسي، هزينه بالاتري نسبت به ديگر روش ها دارد كه به علت تخصصي ساخته شدن آن ها در لابراتوار مي باشد. قيمت اين روش ارتودنسي براي يك فك حدود 6 ميليون تومان تا بيش از 10 ميليون تومان مي باشد.

مراحل ارتودنسي لينگوال

مراحل ارتودنسي لينگوال به اين صورت است كه در جلسه اول، دندانپزشك قالب پلاستيكي از دندان هاي بيمار تهيه مي كند و پس از آن قالب تهيه شده را براي ساخت براكت هاي مخصوص هر دندان به لابراتوار ارسال مي كند. براي از دست نرفتن شكل براكت ها، تكنسين هاي لابراتوار آن ها را به حالت موم مي سازند و در محفظه پلاستيكي قرار مي دهند. تقريبا مي توان گفت اين روش به تهيه ژله و سفت شدن آن شباهت دارد. در جلسه دوم، دندانپزشك به پشت دندان ها چسب مخصوص زده و براكت ها را بدون محفظه پلاستيكي در قسمت پشتي دندان ها قرار مي دهد. اين سيم ها با وارد كردن فشار ملايمي سبب هدايت دندان ها به سمت جايگاه صحيح مي شوند.

انواع بريس هاي لينگوال

متخصص ارتودنسي با توجه اولويت بيمار و شرايط مناسب، بهترين و مناسب ترين برند را انتخاب مي كند. برخي از برند هاي ارتودنسي لينگوال عبارتند از:

بريس هاي نامشخص

اين بريس ها به صورت كاملا شخصي طراحي مي شوند. براكت ها در طلا قالب گيري شده و شكل دندان را به خود مي گيرند و سيم ها بر اساس نياز بيمار تهيه مي شوند.

IBRACES

اين بريس ها با تكنولوژي روز ساخته شده اند و توسط متخصصين آموزش ديده به وسيله تكنولوژي CAD/CAM طراحي شده اند.

IN-OVATION

اين بريس ها ناراحتي كمتر و درمان سريع تر نسبت به بقيه بريس ها دارند. استفاده از اين بريس ها دندان ها را به تدريج در محل صحيح قرار مي دهد.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۳:۱۰ توسط:netware موضوع:

چگونه درمان ارتودنسي با براكت را سريعتر تمام كنيم؟

يكي از مهم‌ترين اقداماتي كه مي‌توانيد براي كوتاه كردن دوره درمان ارتودنسي( ارتودنسي سريع ) انجام دهيد، اين است كه كار را به موقع شروع كنيد. اولين غربالگري ارتودنسي از سن هفت ‌سالگي بايد شروع شود. اين زمان بهترين فرصت است چرا كه هنوز همه دندان‌هاي دائمي در نيامده است و فرصت براي تغييرات در سن رشد فراهم است. بي‌ترديد با هدايت رشد دندان‌ها و فكها مي‌توان خيلي سريع تر به نتيجه رسيد .

استفاده از روش‌هاي تسريع درمان ارتودنسي بزرگسالان

از آنجايي كه در افراد بزرگسال سن رشد به اتمام رسيده است حركت دادن دندان‌ها و فكها زمان بيشتري نياز دارد. روش‌هاي جديدي براي كوتاه‌تر كردن درمان ارتودنسي در بزرگسالان، ابداع شده است كه از جمله آنها مي‌توان به درمان با ليزر كم توان و كورتيكوتومي و همچنين ميكرو استئوپرفوريشن اشاره كرد كه مشخص شده است درمان را كوتاه‌تر مي‌كند.

در روش درمان با ليزر كم توان، نوري با فركانس پايين مستقيماً به استخوان فك ساطع مي‌شود تا توليد استئوكلاست (سلول‌هايي كه ساختارهاي استخواني فك را معدني زدايي مي‌كنند) را افزايش داده و به اين ترتيب حركت دندان‌ها را تسريع نمايد. اين درمان درد براكت را نيز كاهش مي‌دهد.

در روش كورتيكوتومي (Corticotomy ) برش‌هاي كوچكي در استخوان پيرامون دندان ايجاد مي‌شود تا سرعت حركت دندان را افزايش دهد. اغلب اين روش همراه با پيوند استخوان (پيوند استخوان معدني زدايي شده براي برش‌ها) در تكنيكي به نام ارتودنسي استئوژنيك تسريع شده Accelerated Osteogenic Orthodontics انجام مي‌شود. مشخص شده است اين كار مي‌تواند طول دوره درمان را تا يك سوم كاهش دهد.

ميكرو استئوپرفوريشن (Micro osteoperforation) عملي مشابه كورتيكوتومي است با اين تفاوت كه ابزار مورد استفاده سوراخ‌هاي بسيار كوچك‌تري در استخوان اينجا مي‌كنند. به اين ترتيب توليد استئوكلاستها افزايش يافته و معدني زدايي استخوان سخت پيرامون دندان و در نتيجه حركت دندان افزايش مي‌يابد.

يكي ديگر از روشها وسيله اي به نام اكسل دنت است كه با ايجاد لرزشهاي كوچك باعث تسريع حركت دندانها ميشود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي

حفظ بهداشت دهان

هر چه بهتر بهداشت دهان را رعايت كنيد، درمان ارتودنسي زودتر تمام مي‌شود يا به عبارتي كمتر به تعويق مي‌افتد. در صورتي كه نتوانيد به درستي از دندان‌ها و لثه مراقبت كنيد، التهاب يا عفونت لثه اتفاق مي‌افتد كه در حركت دندان‌ها اختلال ايجاد مي‌نمايد. همچنين در صورت پوسيدگي دندان، درمان به تعويق مي‌افتد. از مصرف نوشابه و ساير نوشيدني‌هاي گازدار خودداري كنيد چرا كه باعث پوسيدگي دندان مي‌شوند و كار را دشوارتر مي‌كنند .  حداقل روزي دو مرتبه مسواك بزنيد و يك مرتبه نخ دندان بكشيد. مي‌توانيد براي آسان‌تر شدن مسواك زدن با براكت، از مسواك برقي استفاده كنيد. در پژوهشي كه اخيراً منتشر شد چنين نتيجه‌ گيري شد كه مسواك برقي مي‌تواند حركت دندان‌ها را سريع تر كرده و طول دوره درمان ارتودنسي را كاهش دهد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

مراقبت از براكت ارتودنسي

يكي از نكات مهم براي كوتاه‌تر كردن درمان ارتودنسي، جلوگيري از ايجاد وقفه در طول درمان است. براي اين منظور بايد از براكت مراقبت كنيد تا صدمه نبيند. هر بار كه براكت صدمه ديده و عملكرد آن دچار مشكل شود درمان متوقف شده و حتي دندان‌ها ممكن است كمي بازگشت داشته باشند، تا زماني كه براكت تعمير شده و دوباره به كار بيفتد. نكات زير براي مراقبت از براكت اهميت دارد:

غذا را به قطعات كوچك‌تر تقسيم كنيد. خوراكي‌ها و غذاهاي خام و سفت مانند هويج، سيب، كرفس و غيره ممكن است هنگام جويدن فشار زيادي بر براكت وارد كند بنابراين پيش از خوردن آنها به صورت خام، آنها را به قطعات كوچك‌تر تقسيم كنيد.

غذاهاي سفت يا چسبنده نخوريد. اين غذاها باعث صدمه ديدن براكت و دندان مي‌شوند . از جمله اين غذاها مي‌توان به ذرت بو داده، آجيل، چيپس، شكلات كشي و تافي، كارامل و كوكي اشاره كرد.

يخ و اشياء سخت نجويد. جويدن يخ يا مداد باعث صدمه ديدن براكت يا دندان‌ها مي‌شود.

منبع : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۴:۵۵ توسط:netware موضوع:

سن مناسب براي ارتودنسي بزرگسالان چه زمانيست؟

بهتر است بدانيد كه تا زماني كه دندان در دهان فرد وجود دارد ، مي‌توان درمان ارتودنسي دندان را انجام داد .

بنابراين در پاسخ به سوال چه زماني نياز به ارتودنسي داريم ؟

بايد گفت سن مناسب ارتودنسي و سن مناسب براي ارتودنسي بزرگسالان را به ­طور دقيق نمي­‌توان مشخص كرد .

همان­طور كه ارتودنسي در سن 30 سالگي ممكن است، ارتودنسي بالاي 30 سال نيز قابل انجام است

و پاسخ سوال آيا ارتودنسي در سن 40 سالگي امكان پذير است نيز، “بله” است .

البته مشخصا سن مناسب براي ارتودنسي بزرگسالان را مي­‌توان دقيق­تر بررسي و آن را مشخص كرد.

انجمن ارتودنسي آمريكا توصيه مي­‌كند كه اولين ويزيت ارتودنسي با مشاهده اولين مشكل ارتودنسي انجام شود.

همچنين، اين معاينه بايد قبل از 7 سالگي توسط دكتر متخصص ارتودنسي كودكان انجام شود.

با توجه به مواردي كه درباره سن مناسب براي ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي در سن 30 سالگي و ارتودنسي بالاي 30 سال گفتيم،

سن مناسب ارتودنسي براي شروع درمان ارتودنسي در 7 سالگي توسط دكتر متخصص ارتودنسي كودكان مي­تواند ضروري نباشد.

اما معاينه دقيق و زودهنگام، در تعيين بهترين زمان شروع درمان و كاهش عوارض ارتودنسي موثر است.

علاوه بر آن، چنين معاينه‌ه­اي در سن مناسب ارتودنسي، باعث تشخيص به موقع مشكلات شده و فرصت زيادي براي درمان فراهم مي­‌كند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

از كجا بدانيم چه زماني نياز به ارتودنسي داريم ؟

در پاسخ به سوال از كجا بدانيم چه زماني نياز به ارتودنسي داريم ؟ بايد گفت زماني كه با موارد زير رو به رو شديد به متخصص ارتودنسي مراجعه نماييد :

  • زماني كه به لبخند زيباتري نياز داريد .
  • حس كرديد بهبود دندان هايتان اعتماد به نفش شما را زياد مي كند .
  • در زمان 7 سالگي فرزند خود را به چك آپ اوليه نبرده ايد .
  • فرزند شما عادات دهاني مانند مكيدن انگشت دارد .
  • زماني كه دندان هاي بالاي شما ندادن هاي پايين را كاملا پوشانده است .
  • دندان هاي اضافي داريد .
  • دندان هاي شما نامرتب و يا جابه جا رشد كرده اند .
  • دندان هاي بيرون زده و يا كج داريد و يا يكي از دندان هايتان اصلا بيرون نيامده .
  • دندان قروچه مي كنيد .
  • شكافي در لب و يا كام داريد .
  • دندان هاي شما از هم فاصله دارند .
  • در جويدن و يا تكلم شما اختلال بوجود آمده .
  • لبخند لثه اي داريد .
  • مرتب گونه و يا زبانتان را گاز مي گيريد .
  • لب هاي خود را به راحتي نمي توانيد ببنديد .
  • دندان هاي شما درست روي هم قرار نمي گيرد.
  • فاصله زياد بين دندان هاي بالا و پايين .

منبع : https://www.orthoblog.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۹:۰۴ توسط:netware موضوع:

آيا مي توان بدون عمل جراحي شكل بيني را تغيير داد؟

بله چنين امكاني وجود دارد. اين روش دقيقا مشابه از بين بردن خطوط و چين و چروك پوستي با بوتاكس و فيلرها است با اين تفاوت كه در بيني استفاده مي شود. طي اين روش مواد مايعي تحت عنوان فيلر بيني به زير پوست بيني تزريق مي شود تا موقتا شكل بيني به حالتي كه ما دوست داريم تبديل شود.

تزريق فيلر به بيني چگونه انجام مي شود؟

طي اين روش يك ماده تزريقي شبيه ژل (معمولاً اسيد هيالورونيك) در زير پوست شما در مناطقي كه مي خواهيد خطوط يا حجم صاف تري ايجاد كنيد، قرار داده مي شود. در اين روش گاهي از بوتاكس نيز استفاده مي شود.

ماده پركننده در لايه هاي عمقي پوست قرار مي گيرد و قادر است شكل بيني را آنطور كه مي خواهيم تا نزديك 3، 4  يا 6 ماه حفظ كند.

روش تغيير شكل بيني بيني بدون جراحي در مقايسه با عمل زيبايي بيني بسيار ساده است.

شما ابتدا با پزشك مشورت مي كنيد و تحت معاينه و ارزيابي قرار مي گيريد.

شما روي تخت دراز مي كشيد (يا به صورت نيمه نشسته)

ناحيه بيني بي حس مي شود

فيلر به محل مورد نظر تزريق مي شود.

كل مراحل ممكن است بين 15 تا 45 دقيقه طول بكشد

شما به خانه باز مي گرديد

در عمل بيني بدون جراحي به كجاي بيني تزريق مي شود؟

محل تزريق فيلر بيني طي اين روش نوك بيني، پل بيني و دو طرف بيني خواهد بود. پس از اين نواحي براي اصلاح كامل فرم آن به هر بخشي كه لازم باشد تزريق انجام داده مي شود.

به طور كلي اهداف تزريق به بيني شامل موارد زير مي شود:

صاف كردن برجستگي هاي كوچك بيني

برجسته كردن نوك بيني

حجم داده به بيني هاي استخواني و كوچك

بلند كردن نوك بيني هايي كه دچار افتادگي تيپ هستند

صاف كردن خطوط و چين هاي احتمالي در بيني

عوارض عمل بيني بدون جراحي

براي اغلب افراد تنها عارضه اي كه ممكن است ايجاد شود ورم و مقداري قرمزي در ناحيه بيني است كه بعد از يكي دو روز فروكش مي كند. ساير عوارض جانبي احتمالي عبارتند از:

كبودي در محل تزريق

تورم

جابجايي مواد پركننده به اطراف ناحيه تزريق

حالت تهوع

بيشتر بخوانيد : بيمه عمل بيني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۱۵ توسط:netware موضوع:

درباره ارتودنسي دندان

اُرتودُنسي (به انگليسي: Orthodontics) يكي از رشته‌هاي تخصصي دندان‌پزشكي است. اين كلمه مركب است از دو واژهٔ لاتين «ارتو» به معناي «راست» و «درست»، و «ادوس» يا مشتق آن «دنس» به معناي «دندان». ارتودنسي يكي از مهمترين رشته‌هاي تخصصي دندانپزشكي است. همچنين اولين تخصص معرفي‌شده در دندانپزشكي مي‌باشد. كار ارتودنسي بيشتر تصحيح مال اكلوژن يا جفت‌شدن نامناسب دندان‌هاست. اين امر مي‌تواند ناشي از موقعيت نادرست دندان‌ها يا دو فك نسبت به هم باشد، يا ممكن است درجاتي از هر دو مشكل در يك فرد موجود باشد. درمان‌هاي ارتودنسي ممكن است تنها بر تصحيح موقعيت دندان‌ها و يا تغيير الگو و جهت رشد دو فك (درمان‌هاي ارتوپديك) متمركز باشد. ارتودنسي دندان به معني مرتب كردن و رديف كردن دندان ها است هدف از ارتودنسي دندان مرتب كردن دندان هاي فك بالا و پايين مي باشد و هر چقدر سن متقاضي ارتودنسي دندان كمتر باشد زمان كمتري خواهد برد اما به طور كلي ارتودنسي دندان نسبت به ساير درمان هاي دندانپزشكي زمان طولاني تر با به خود اختصاص مي دهد درمان ارتودنسي دندان را به طور متوسط 2 الي 3 مي توان تخمين زد. جالب است بدانيد عوامل ايجاد كننده مشكلات ارتودنسي دندان ژنتيك مي باشد مانند ارتفاع زياد يا كم صورت و يا بزرگي فك ها و در برخي مواقع عوامل محيطي مانند مكيدن انگشت به مدت طولاني يا از دست رفتن زود هنگام دندان هاي شيري هم مي تواند باعث بروز مشكل شود. ارتودنسي دندان به طور كلي مي توان به دو نوع دستگاه ارتودنسي متحرك ( ارتودنسي نامرئي ) و ارتودنسي ثابت تقسيم كرد. درمان شما چه با ارتودنسي متحرك باشد و چه از طريق ارتودنسي ثابت بايد به بهداشت دهان و دندان خود بيش از قبل اهميت بدهيد تا دچار مشكلاتي از قبيل پوسيدگي دندان ها، لك شدن دندان و غيره جلوگيري كنيد.

منابع :

https://www.orthotips.ir/

https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۸:۲۳ توسط:netware موضوع:

تفاوت بليچينگ و لمينت چيست؟

بليچينگ دندان يك روشي ساده براي سفيد كردن دندان است كه از مواد سفيد كننده مانند كارباميد پراكسايد و هيدروژن پراكسايد استفاده ميكند و به اين صورت عمل ميكند كه لكه هاي روي دندان را به قسمتهاي كوچكتر تقسيم و سپس پراكنده ميكند در نتيجه رنگ دندان‌ها روشن‌تر مي‌شود.

در لمينت دندان قالبي سراميكي كه ضخامتي حدود 6 ميليمتر دارد متناسب با قالب دندان ساخته شده و بر روي دندان قرار داده مي‌شود.لمينت دندان ضخامتهاي متنوعي دارد كه ميتواند كمتر از 6ميليمتر و يا بيشتر باشد.در ليمنيت هدف اصلي پوشاندن عيبهاي دنداني مانند تغيير رنگ دندان، شكستن دندان و فاصله‌ي بين دنداني است.در حاليكه در بليچينگ هدف فقط سفيد كردن دندان مي‌باشد.

تفاوت هزينه‌ي بليچنگ و لمينت دندان

قيمت بليچينگ دندان با توجه به تعداد دندان ها و تغيير رنگ دندان ميتواند متغير باشد.ولي هزينه لمينت دندان به صورت هر واحد دندان محاسبه مي‌شود.

يكي ديگر از سوالات متداول مراجعه كنندگان به كلينيك در مورد معايب و مضرات بليچينگ و لمينت است.به همين منظور در ادامه معايب هر كدام از اين روش‌ها را برايتان آورده‌ايم.

معايب بليچينگ دندان

با اين تفاسير بليچينگ بر روي تمام دندان‌ها عملكرد خوبي ندارد مثلاً براي دندان‌هايي كه داراي لكههاي قهوه‌اي هستند و يا بر اثر مصرف دارو يا جراحت دنداني تغيير رنگ داده اند اصلاًروش مناسبي نيست.بنابراين بهتر است حتماً براي انتخاب راه بهتر سفيد كردن با متخصص كلينيك مشاوره كنيد.

بليچينگ دندان به اين علت كه ضرري به دندان نمي‌رساند يكي از بهترين روش‌هاي سفيدكردن دندان نسبت به روش‌هاي ديگر است.

 معايب لمينت دندان

 مثل بسياري از خدمات ترميم دندان، نسبت به گرما و سرما حساسيت دارد و باعث دندان درد مي شود كه معمولا بعد از مدتي از بين مي‌رود.

ممكن است با مصرف بيش از حد نوشابه، سيگار، قليون و يا قهوه، لمينت رنگ بگيرد؛ پس هميشه مثل دندان طبيعي از آن مراقبت كنيد.

 در بيشتر موارد، دندان تراشيده مي‌شود و امكان بازگشت به حالت اوليه وجود ندارد، پس بايد نسب به انجام اين كار مطمئن باشيد و پزشك خوبي را انتخاب كنيد.

 در صورتي كه پزشك به درستي كار خود را انجام ندهد و يا چسب بي كيفيت استفاده كند، امكان دارد كه لمينت جدا و يا شكسته شود.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۰۹ توسط:netware موضوع:

چگونه طرح لبخند زيبايي داشته باشيم؟

داشتن لبخند زيبا يكي از معيار هاي اصلي جذابيت چه در خانم ها و چه در آقان محسوب مي شود. اما چگونه مي توان لبخند خود را اصلاح كرد؟ يا اين سوال كه اصلا روش هاي اصلاح طرح لبخند كدامند و چطور مي توان همانند يك ستاره سينمايي لبخندي جذاب داشت؟ اينها سوالاتي هستند كه تا انتهاي اين مطلب به آنها پاسخ خواهيم داد.

طرح لبخند چيست ؟

مهمترين بخش صورت هر فرد كه در اولين برخورد نظر افراد را به خود جلب مي كند، دندان هاي او است. پس به عنوان يكي از مهم ترين فاكتور هاي زيبايي صورت وجود هرگونه عيب و نقص در اين بخش مي تواند باعث شود كه يكي از معيار هاي زيبايي را از دست بدهيد. وجود دندان هايي سفيد، هم اندازه باعث مي شود طرح لبخند شما جذاب به نظر  برسد. ويژگي هايي كه براي طرح لبخند زيبا در نظر گرفته شده اند از استاندارد ترين ويژگي هاي يك لبخند زيبا هستند.در يك طرح لبخند زيبا، خط لب بالا مي بايست از محل اتصال دندان با لثه ها عبور كند. همچنين فاصله مياني بين بخش هاي تيز دندان به يك نسبت از دندان هاي عقبي نسبت به دندان هاي جلويي افزايش پيدا كند. همچنين هنگام لبخند زدن نبايد لثه فرد ديده شود. البته طرح لبخند زيبا فقط همين چند مورد ذكر شده نيست و عوامل ديگري هم در زيبايي لبخند افراد نقش دارند كه در ادامه به معرفي روش هاي اصلاح طرح لبخند كه در وب سايت كلينيك دندانپزشكي مبين به صورت كامل توضيح داده شده اند مي پردازيم.

كامپوزيت دندان

يكي از روش هاي اصلاح طرح لبخند استفاده از كامپوزيت است. كامپوزيت دندان كه با نام هاي ونير كامپوزيت و لمينت كامپوزيت هم شناخته مي شود از جمله روش هاي اصلاح طرح لبخند است. نكته اي كه وجود دارد اين است كه استحكام و جنس كامپوزيت دندان در زيباسازي لبخند تاثيير بسزايي دارد . كامپوزيت دندان روشي كم هزينه اي است و در آن دندان شما تراش داده نمي شود. در گذشته براي سفيد كردن دندان ها از روكش استفاده مي شد كه مستلزم تراش قسمت زيادي از دندان بود. اما امروزه با پيشرفت روش هاي نوين، بخصوص كامپوزيت دندان نيازي به تراش دندان نبوده و كامپوزيت روي دندان فرد چسبانده مي شود.

ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان يا كاشت دندان  روشي است كه براي جايگزين كردن يك دندان مصنوعي بجاي دنداني كه از دست رفته، به كار رفته و در استخوان فك قرار مي­گيرد. جنس پايه هاي ايمپلنت تيتانيوم خالص است و به شكل پيچ مي­باشد. روكش هايي به جاي تاج دندان روي اين ريشه هاي مصنوعي قرار مي­گيرد تا جاي خالي دنداني كه افتاده، پر شود. قطر ايمپلنت ها ۳ تا ۵ ميلي متر و طول آنها ۸ تا ۱۶ ميلي متر است. مدت زماني كه طول ميكشد تا ايمپلنت ها محكم به استخوان فك بچسبند، براي بيماران مختلف بسته به شرايط آنها، متفاوت است.

لمينت دندان

از ديگر روش هاي موثر در اصلاح طرح لبخند لمينت دندان است. لمينت دندان ها در دو نوع لمينت سراميكي دندان و لمينت كامپوزيتي دندان وجود دارند كه نوع لمينت كامپوزيتي دندان به دليل انتخاب نوع رنگ و ضخامت كه معمولا ۵/۰ ميلي متر است و همچنين عدم نياز به تراش دندان بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد. از ديگر مزاياي لمينت كامپوزيتي ميتوان به اصلاح طرح خنده و فرم دهي آن با توجه به فيزيك صورت اشاره كرد. همچنين شما مي­توانيد از خدمات ترميم كه به راحتي توسط متخصص انجام مي­شود بهره بگيريد. اگر قصد داريد از لمينت استفاده كنيد، پيشنهاد مي­شود در ابتدا از تجربه پزشك متخصص انتخابي اطمينان خاطر داشته باشيد. زيرا علاوه بر استفاده از مواد خوب و با كيفيت براي ساخت قلب هاي لمينت ، اين تجربه دكتر شما است كه مي­تواند زيبايي و جلوه خاصي به صورت شما بدهد. در غير اينصورت دهان و دندان هاي شما آسيب جدي خواهند ديد. همچنين عمر ماندگاري لمينت نيز به اين عوامل بستگي دارد كه معمولا ۷ تا ۱۰ سال است اما شما مي­توانيد با مراقبت و رعايت نكات بهداشتي و سلامت دهان و دندان اين طول عمر را بيشتر كنيد. عدم استعمال دخانيات، گاز نزدن به مواد غذايي سفت، نشكستن تخمه و آجيل و غيره مي­تواند در داشتن لمينت هاي همواره زيبا و ماندگار به شما كمك كند.

منبع : دندانپزشكي شبانه روزي تاج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۹:۴۴ توسط:netware موضوع:

اجرت طلا به چه چيزي بستگي دارد؟

زماني كه يك عمده فروش (طلا فروش) محصولات را از سازنده ميگرد، توافقي بين آن ها به وجود مي آيد كه در آن، بر اساس برخي فاكتورها، اجرت طلا يا دستمزد سازنده را مشخص ميكنند. كه در واقع خريدار بايد آن را پرداخت كند. فاكتورهاي مهم تاثير گذار  عبارتند از:

رابطه وزن قطعه ساخته شده با اجرت طلا

اجرت طلا را معمولا بر اساس وزن آن مشخص ميكنند. برخلاف تصور و انتظار بسياري از افراد كه فكر ميكنند هر چه وزن قطعه طلا بيشتر باشد، اجرت آن نيز بيشتر است، ما رابطه كاملا معكوسي بين اجرت و وزن طلا داريم.

به عبارتي هرچه وزن طلا بيشتر باشد برعكس تصورات طلا كم اجرت تر خواهد بود. اما وزن كمتر، اجرت بيشتري خواهد داشت. تعجب كرديد؟ حق داريد. اما بد نيست بدانيد سازنده طلا براي فرقي نميكند چه وزني از طلا را آماده ميكند. چه سبك باشد و چه سنگين او براي ساختش وقت ميگذارد و اتفاقا زحمت زيادي هم ميكشد. طلا ساز همان ميزان كه روي طلاي با وزن زياد كار ميكند، روي طلاي سبك هم كار ميكند. اما قيمت طلا كم وزن معمولا كمتر ميشود و اگر اجرت خوبي به سازنده نرسد نتيجه زحمتش بي ثمر ميشود.

فناوري كه براي ساخت قطع طلا بكار ميرود

فناوري به همه صنايع وارد شده و در خصوص طلاسازي ما نيز تعدادي فناوري و تجهيزات تخصصي داريم كه در ساخت و توليد انواع استايل و مدل طلا به ما كمك كنند. هرچند كه اين تجهيزات و فناوري ها كار دست و زحمت انساني را كاهش ميدهند، اما هزينه خريد، استفاده و نگهداري آن بالا است. بنابراين هزينه طلا و در نهايت اجرت طلا هم بالاتر ميرود.

البته بخش بزرگي از افزايش اجرات طلا ساخته شده، به خاطر قدرت مانور فناوري ها  و تجهيزات طلا سازي است. اگر به طلاي ساخته شده توسط اين تجهزات و نمونه هاي  انساني و دست ساز توجه كنيد، كاملا متوجه تفاوت آن ها خواهيد شد. طلاهاي ساخته شده با تجهيزات و ماشين آلات جديد بسيار ظريف، منظم، يكدست و متنوع هستند و در ظرف مدت زمان كمي هر مدلي كه ما بخواهيم را خواهند ساخت. بنابراين اجرت طلا دستي و ماشيني كاملا متفاوت است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

تاثير ظريف كاري و حجم كاري كه روي طلا صورت ميگيرد

يك سازنده طلا بسته به سفارش و يا طرحي كه در ذهن دارد يا سفارش داده ميشود ميتواند كارهاي مختلفي روي يك محصول طلا انجام دهد. سازنده ممكن است از متريال و لوزام اوليه متفاوتي استفاده كند كه هر كدام قيمت مختلفي دارند. براي مثال ممكن است انواع سنگ هاي قيمتي و نگين ها براي ساخت قطع طلا مورد نياز باشد.

سازنده ممكن است سنگ را تراش بزند تا طرح خاصي را روي سنگ يا خود طلا اجرا كند. همه اين اقدامات اصطلاحا به حجم كار طلاسازي مشهور است و هرچه حجم كار بالاتر باشد اجرت طلا هم بالاتر ميرود.

در اين بين تمام محصولات طلا همچون، انگشتر، گردنبند و … كه در بافت آن ها از سنگ قيمتي تراش خورده استفاه شده باشد اجرت بيشتري دارند. زيرا حجم كاري كه روي ان ها انجام ميشود زياد است. و غالبا از دستگاه ها و تجهيزات تخصصي براي ساختشان استفاده ميشود.

جداي از اجرت طلا، خود سنگ ها قيمت زيادي دارند و شما بايد هم اجرت بدهيد و هم هزينه سنگ را به صورت مجزا پرداخت كنيد.

رنگ قطعه طلاي توليد شده نيز ميتواند تاثير گذار باشد. براي مثال طلاي رزگلد يا طلاي سفيد نحوه ساخت متفاوتي دارد كه نيازمند وقت گذاشتن هستند. علاوه بر اين دقت و مهارت بالايي براي ساخت آن ها مورد نياز است.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۳۵ توسط:netware موضوع:

اجرت ساخت طلا

اجرت ساخت طلا همان سودي است كه طلاساز بابت ساخت طلا دريافت مي كند و به قيمت خام يك گرم طلا اضافه مي شود، مقدار اجرت ساخت طلا براي مدل طلاهاي مختلف متفاوت است و بستگي به نوع طراحي، نحوه تراشكاري و داشتن نگين و سنگ روي يك قطعه طلا دارد. توصيه مي كنيم در هنگام خريد يك قطعه طلا كه چشمتان را گرفته و قصد خريد آن را داريد، اين سوال را از طلافروشان به صورت واضح بپرسيد ( اجرت ساخت براي هر گرم اين طلا چند است؟ ) در اين صورت طلافروش با شفافيت بيشتري قيمت طلا را براي شما محاسبه مي كند البته خالي از لطف نيست كه بگوييم: حواستان به فاكتور خريد طلا هم باشد در اين فاكتور بايد اجرت ساخت با همان مبلغي كه به شما اعلام شده است جدا از قيمت خام طلا ذكر شود.

اجرت ساخت درصدي

اجرت ساخت برخي طلاها به صورت درصدي محاسبه مي‌شود و در اين حالت طلافروش به شما مقدار مشخصي درصد عنوان مي‌كند كه اين درصد را روي كل مبلغ طلا محاسبه مي‌كنند و آن به قيمت نهايي طلا اضافه مي‌كنند. به عنوان مثال ممكن است طلافروشي درصد اجرت ساخت را 20 درصد اعلام كند، كه 20 درصد كل مبلغ طلا را محاسبه مي‌كند و به قيمت نهايي اضافه مي‌كند.

در اين حالت افزايش و كاهش قيمت طلا در بازار روي ميزان اجرت ساخت تاثير مستقيم مي‌گذارد و با كاهش قيمت طلا، اجرت كمتر و با افزايش قيمت طلا، اجرت ساخت آن نيز افزايش مي‌يابد. اما نحوه محاسبه دقيق اجرت ساخت طلا در اين حالت درصدي به چه گونه است؟

فرض كنيد به طلافروشي مراجعه كرديد و قيمت يك گرم طلاي 18 عيار در آن روز 545,000 تومان است و اجرت طلايي كه شما انتخاب كرديد 20% درصد قيمت طلا است و قيمت نهايي آن به صورت زير محاسبه مي‌شود:

109,000 = %20 × 545,000

بيشتر بخوانيد : خريد النگو طلا

اجرت ساخت به تومان

اجرت ساخت طلا در برخي محصولات به تومان حساب مي‌شود و قيمت آن متغير است و طلا با طلا فرق مي‌كند. برخي اين نرخ را از 30000 تومان تا 10000 تومان اعلام مي‌كنند، كه خب اين نرخ بسته به نوع كار، تراشكاري و زماني كه مي‌برد متغير است. طلافروشان هنگام محاسبه قيمت نهايي طلا اين نرخ را به قيمت طلا خام اضافه مي‌كنند.

اجرت ساخت به تومان و درصد

در اين مورد، اجرت ساخت طلا هم به صورت درصدي و هم به تومان محاسبه مي‌شود. ممكن است طلافروش هم نرخ تومان به عنوان مثال 20000 تومان و هم درصد، به عنوان مثال 10 درصد را براي محاسبه اجرت ساخت استفاده كند.

در اين حالت ابتدا نرخ طلاي خام در ميزان درصد ضرب مي‌شود و بعد نرخ تومان اجرت به آن اضافه مي‌شود و قيمت نهايي طلا با اجرت ساخت اعلام مي‌شود. به عنوان مثال اگر قيمت خام طلا 545,000 تومان باشد، اجرت ساخت آن اينگونه محاسبه مي‌شود:

74,500= 20,000 + 54,500 = %10 × 545,000

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۸:۲۳ توسط:netware موضوع: