جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بوتاكس مو چيست و چه كاربردي دارد و هزينه آن چقدر است؟

هنگامي كه به چين و چروك فكر مي كنيد، ممكن است به آنابوتولينم توكسين A (بوتاكس) فكر كنيد. اين روش يك داروي تجويزي رايج است كه برخي افراد براي صاف كردن چين و چروك از آن استفاده مي كنند. اما در مورد بوتاكس بو چه ميدانيد؟ موهاي روي سر شما، مانند پوست شما نيز تماميت و خاصيت ارتجاعي خود را از دست مي دهد. درست مانند بوتاكس محصولات جديد مو به بازار عرضه شده كه به صاف و يكدست شدن، پرشدن و كاهش ريزش مو كمك ميكنند. اين مواد به عنوان بوتاكس براب موها شناخته ميشوند. آنچه در اين مقاله ميخوانيد درباره اين روش است. تمام نكات ذكر شده در اين مقاله از دوره آموزش كار با مواد، آموزش پوست و ساير آموزش هاي آرايشگري از سالن الماس نشان است.

آيا بوتاكس مو واقعا حاوي بوتاكس است؟

بوتاكس براي موها در واقع حاوي عنصر سم بوتولينوم كه عنصر اصلي بكار رفته در بوتاكس ميباشد نيست. در عوض، اين نامگذاري تنها يك اسم است كه براساس نحوه عملكرد محصول ساخته شده است. بوتاكس مو درست مانند بوتاكس و سم بوتولينيوم با شل كردن عضلات و صاف كردن پوست عمل مي كند، با اين تفاوت كه بوتاكس كردن مو با پر كردن و حجم دادن به تارهاي مو باعث صاف و يكدست شدن آن ها ميشود.

بيشتر بخوانيد : آموزش اكستنشن مو

بوتاكس از چه موادي تشكيل ميشود؟

بوتاكس مو در واقع يك درمان مو با تهويه عمقي است كه رشته هاي مو را با مواد پركننده يا فيلر، مانند كراتين مي پوشاند. اين درمان در هر قسمت از موهاي شكسته يا نازك يا مات در نظر گرفته ميشود. بهترين محصولات بوتاكس حاوي مواد زير هستند:

  • روغن خاويار
  • پپتيد BONT-L
  • ويتامين B-5
  • ويتامين هاي E
  • كمپلكس كلاژن

چه كساني ميتوانند موهايشان را بوتاكس كنند؟

در صورت داشتن هر كدام از موارد زير مي توانيد از بوتاكس مو استفاده كنيد:

  • مو خوره داشتن
  • موهاي بسيار نازك، فاقد حجم و مات
  • موي آسيب ديده
  • موهاي وز

بيشتر بخوانيد : آموزش شينيون مو

آشنايي با مراحل بوتاكس كردن مو

برعكس بوتاكس هايي كه براي صورت، لب و بخش هاي ديگر بدن تزريق ميشود ما در اين روش هيچگونه تزريقي نداريم بلكه استعمال مستقيم به مو داريم. بوتاكس مستقيما روي رشته هاي موي شما اعمال ميشود تا به تهويه بهتر موها كمك شود. مراحل انجام بوتاكس مو عبارتند از:

شروع كار با شستشوي موها با شامپو است تا كوتيكول هاي مو و رشته هاي موي شما از هم جدا شده و براي اعمال بوتاكس آماده شوند.

سپس محصول را از ريشه تا نوك مو ماليده و ماساژ ميدهند. بوتاس از ۲۰ تا ۹۰ دقيقه روي موهاي خيس و شسته شده باقي ميماند.

برخي از آرايشگران قبل از خشك كردن مو مواد را از مو پاك ميكنند و برخي ديگر صبر ميكنند تا مو خشك شود و بعد مواد را پاك كنند تا بوتاكس به راحتي به عمق مو نفوذ كند.

نتايج درمان مو با بوتاكس را بلافاصله بعد از خشك شدن موهاي خود مشاهده خواهيد كرد.

قيمت بوتاكس مو چقدر است؟

هزينه درمان با بوتاكس از ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار و به بالا متغيير است. قيمت ها بر اساس محل انجام بوتاكس (خانه يا آرايشگاه) و همچنين بر اساس موقعيت جغرافيايي متفاوت است. اگر درمان بوتاكس را در سالن انجام ميدهيد، قبل از مراجعه حتما قيمت بوتاكس مو را از آرايشگاه بپرسيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۵۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي مناسب چه افرادي است؟

ارتودنسي مناسب افرادي است كه دندان هايي با حالت نامناسب دارند و مي خواهند دندان هاي خود را با كمك ارتودنسي رديف كنند. ارتودنسي براي تمامي سنين مناسب است. براي دريافت مشاوره و نحوه درمان و نوع ارتودنسي مي توانيد به سيمادنت كلينيك مراجعه نماييد و با ارتودنسي اقساطي به راحتي درمان را آغاز كنيد و از پرداخت هزينه يكجا بپردازيد. اين روش براي افرادي مناسب است كه جلسات درماني آن ها طولاني است. در طول جلسات درمان مي توان هزينه ها را پرداخت نمود.

ارتودنسي داراي مزاياي زيادي است و همه افراد مي توانند از آن استفاده كنند. ارتودنسي يك شيوه درمان مناسب است كه باعث افزايش طول عمر دندان ها مي شود، معمولا در ارتودنسي با توجه به نوع درمان و درجه سختي كار ممكن است جلسات درمان طولاني شود، لذا در حين ارتودنسي نياز به صبر و همچنين دقت در نگهداري است.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي چيست ؟

بسياري از بيماراني كه نياز به ارتودنسي دارند، از گرفتن وقت مشاوره براي مراجعه به متخصص ارتودنسي ابراز نگراني مي كنند. بخشي از اين نگراني مربوط به عدم اگاهي از مسائل هزينه هاي ارتودنسي در درمانهاي ارتودنبسي مي باشد.  قبل از شروع درمان ارتودنسي بيماران مي خواهند بدانند كه “هزينه ارتودنسي چقدر است؟” عوامل زيادي بر هزينه ارتودنسي تاثيرگذار خواهند بود. هزينه درمان هاي  ارتودنسي به نوع ناهنجاري ، نحوه درمان ، مدت درمان ,  سن بيمار ، شدت ناهنجاري ، نوع دستگاه به كار برده شده اعم از ارتودنسي متحرك و يا ارتودنسي ثابت، دستگاه خارج دهاني , دستگاه داخل دهاني , ارتودنسي ديمون، ارتودنسي با براكت هاي هم رنگ دندان، ارتودنسي نامرئي يا invisalign، ارتودنسي لينگوال , درمانهاي ارتودنسي به همراه جراحي (ارتو سرجري), استفاده از ميني اسكروMiniscrew , استفاده از ميني پليت Miniplate و غيره بستگي دارد.

به عنوان مثال در بعضي بيماران ناهنجاري دنداني فكي با پلاك متحرك قابل اصلاح است كه  در اين صورت هزينه ارتودنسي كمتر خواهد شد. برخي از بيماران نياز به ارتودنسي ثابت فكين دارند كه دستگاههاي ثابت ارتودنسي بعد از رويش دندانهاي دائمي در دهان قرار مي گيرند . گروهي ديگر از بيماران نياز به درمان ارتودنسي متحرك و سپس ارتودنسي ثابت دارند  بعضي نياز به درمانهاي جراحي دارند .برخي نياز به ميني اسكرو Miniscrew و غيره  دارند , بنا بر اين روش درماني ارتودنسي براي هر فرد منحصر به خود اوست و متغيرهاي زيادي در هزينه نهايي بيمار تاثير دارد  هزينه ارتودنسي در جلسه اول كه ويزيت رايگان است به بيمار گفته مي شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۵:۲۶ توسط:netware موضوع:

آنچه درباره ارتودنسي لينگوال نمي دانيد

ارتودنسي لينگوال چيست؟

در واقع در ارتودنسي لينگوال ، براكت هاي ارتودنسي از پشت روي دندان چسبانده مي شود و ديد از جلو وجود ندارد ؛ اين درمان براي افرادي خاص كه در موقعيت هاي اجتماعي نمي خواهند براكت ها ديده شوند مورد استفاده است.

شكي نيست كه داشتن لبخندي زيبا و جذاب ارزش تحمل ناراحتي زودگذر را دارد.

علي رغم بهبود چشمگيري كه ارتودنسي به دست مي‌دهد، برخي به دليل جلب توجه احتمالي و شرمساري از ديده شدن سيم‌ها و بريس در شروع درمان، نسبت به درمان آن ترديد دارند، ارتودنسي لينگوال راه‌ حل مناسبي براي اين افراد است.

افراد مناسب براي انجام ارتودنسي لينگوال

بهترين و در واقع يگانه روش تعيين مناسب بودن ارتودنسي از پشت دندان مراجعه به متخصص ارتودنسي و مشاوره با ايشان است.

در مجموع اكثر بزرگسالان و نوجوانان كانديداي ايده‌آل اين نوع ارتودنسي مخفي محسوب مي‌شوند.

برخي متخصصان بيان كرده‌اند كه بايت (قرار گرفتن دندان‌ها روي يكديگر) بايد در وضعيت مناسبي باشد.

همپوشاني شديد دندان‌ها (اور بايت عمودي عمقي) هنگام جويدن يا روي هم گذاشتن دندان‌ها، نيروهاي شديدي را به براكت‌ها وارد مي‌كند و آنها را به جلو مي‌راند.

بيشتر بخوانيد :

انواع ارتودنسي لينگوال

برند مناسب با توجه به پيشنهاد متخصص ارتودنسي و ترجيح بيمار انتخاب مي‌شود.

ساز و كار عملكرد تمام بريس‌ها، صرف نظر از شركت سازنده آن، يكسان است و تفاوت تنها به طراحي و شيوه اتصال و محكم كردن بريس‌ها به پشت دندان مربوط مي‌شود.

پركاربردترين برندهاي ارتودنسي لينگوال عبارت‌اند از:

  • اينكاگنيتو
  • آي بريسز
  • اين اويشن
  • سيستم لينگوال سبك STb
  • لبخند مطمئن لينگوال QT

آيا درمان با سيستم لينگوال در ايران امكان پذير است؟

درمان با اين سيستم نيازمند داشتن لابراتور بسيار قوي مي باشد.

علي رغم اينكه چند لابراتور در ايران اين كار را انجام مي دهند، امكان انجام اين درمان به شكل معمولي براي همه ي افراد به سادگي امكان پذير نيست.

برعكس درمان با براكت از روي دندان ها در سيستم براكتي در پشت دندان كاملا بايد با برنامه ريزي كامل از قبل انجام شود و امكان خم كردن سيم ها در مطب براي انجام حركات دنداني بسيار محدود مي باشد.

هزينه‌ي ارتودنسي لينگوال

هزينه ارتودنسي لينگوال بسيار بالا بوده و ۴ تا ۵ برابر هزينه درمان با براكت ها از روي دندان ها مي باشد و معمولا هزينه درمان در اين روش درماني بالاي ۲۰ ميليون تومان مي باشد كه براي بسياري از افراد توجيح اقتصادي ندارد.

بازگشت هزينه ارتودنسي با سود فراوان همراه است و جذابيت و اعتماد به نفس را به ارمغان مي‌آورد؛ البته ارتودنسي لينگوال شرايط خاص و هزينه‌هاي بالاتري دارد چون بريس‌ها پس از قالب‌گيري و به صورت سفارشي تهيه مي‌شود، هزينه نسبت به ديگر ارتودنسي‌ها بالاتر است.

يكي از مهم‌ترين فاكتورهاي تعيين كننده هزينه، قيمت مواد مورد استفاده است: براكت و سيم روي هر دندان به طور جداگانه قرار مي‌گيرد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۵۲ توسط:netware موضوع:

تعرفه و هزينه ارتودنسي نامرئي

هزينه ارتودنسي نامرئي به عوامل مختلفي بستگي دارد. برخي از افراد ترجيح مي دهند براي كمتر شدن هزينه فقط دندان هاي رديف بالا را ارتودنسي نمايند، چرا كه حس مي كنند اين دندان ها در هنگام لبخند زدن بيشتر مشخص است. از اين رو فقط به ارتودنسي دندان هاي بالا اهميت مي دهند. البته به ياد داشته باشيد كه ارتودنسي صرفاً جنبه زيبايي ندارد بلكه يك روش درماني محسوب مي شود.

از آنجاييكه هر فرد شرايط مخصوص به خودش را دارد و بر اساس شرايط خود درمان دريافت مي كند، هزينه هاي درمان هر فرد نيز متفاوت است. اما مي توان گفت به طور كلي برخي عوامل روي قيمت ارتودنسي تاثير مي گذارند، اين عوامل عبارتند از:

مهارت متخصص

هرچقدر متخصص ارتودنسي را كه انتخاب مي كنيد از مهارت و تخصص بالاتري برخوردار باشد، بيمار نتيجه مطلوب تري كسب خواهد نمود. چراكه ارتودنتيست ماهر، فرآيند درمان را بدون خطا و فوت وقت انجام مي دهد. چنين دندانپزشكي علاوه بر فرآيند درمان، مي تواند راهنماي خوبي براي انتخاب روش درمان باشد. چنين فردي حتي اگر هزينه بالايي دريافت كند، نسبت به خدماتي كه ارائه مي دهد كاملاً ارزشمند است.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

شدت مشكلات بي نظمي دندان ها

شدت ناهنجاري هاي موجود در دهان و دندان ها، عامل ديگري است كه مي تواند بر هزينه درمان تاثير گذار باشد. واضح است كه مشكلات دنداني در هر فرد نسبت به فرد ديگر متفاوت مي باشد. براي مشخص شدن شدت بي نظمي دندان ها، روش مناسب براي درمان و محاسبه هزينه آن لازم است ارتودنتيست اقدام به معاينه دندان ها نمايد و سپس بر اساس آن شما را راهنمايي كند

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك

تعداد الاينر ارتودنسي نامرئي مورد نياز

هرچقدر تعداد دندان هايي كه نياز به درمان دارند بيشتر باشد، بيمار به الاينرهاي بيشتري نياز دارد. واضح است كه با بالا رفتن تعداد الاينرها، هزينه درمان بيشتر خواهد شد.

كلينيك تخصصي ارتودنسي نامرئي

برخي از كلينيك هاي ارتودنسي دندان به دليل مجهز بودن به بسياري از دستگاه ها، تكنولوژي ها و كادر درمان رده بالا، ممكن است هزينه هاي بالاتري براي درمان دريافت كنند. به ياد داشته باشيد كه هر فرد در طول عمر خود تنها يكبار دندان هاي خود را ارتودنسي مي كند. بنابراين بهتر است از بهترين و كم ريسك ترين روش، پزشك و كلينيك ارائه دهنده خدمات استفاده كند. ممكن است مراجعه به يك كلينيك هزينه بالايي داشته باشد، اما برخي از هزينه ها به دليل فراهم آوردن امكاناتي است كه براي رفاه هرچه بيشتر حال بيماران انجام شده است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۹:۱۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي پيشگيري چه زماني لازم است؟

سوال درستي است –براي اطمينان- اما تعداد زيادي از دندان پزشكان، متخصص هاي ارتودنسي و پدر و مادرها در كنار هم براي ايده ي ارتودنسي پيشگيري كار ميكنند، چيزي كه ميتواند باعث صرفه جويي زيادي در زمان و پول شود.

چرا نياز به ارتودنسي پيشگيري وجود دارد؟

ارتودنسي پيشگيري يا ارتودنسي كودكان  متخصص ها را قادر ميسازد راهي براي شناسايي و رفع مشكلات دندان در كودكان داشته باشند، كه اگر به اندازه ي كافي سريع انجام شود، از درمان هاي سخت و هزينه بر در آينده پيشگيري ميكند.

وقتي كودك شما رشد ميكند، ممكن است در هنگام يك معاينه ي معمولي توسط دندان پزشك مشكل هاي خاصي نمايان شوند. اين مشكلات دنداني ممكن است شامل جفت بودن بيش از حد يا دور بودن دندان ها از هم، اوربيت، آندربيت، دندان اضافي، كم بودن دندان ها، اختلالات فك، دندان نابه جا و برجسته بودن دندان ها باشد، اما فقط به همين موارد محدود نمي شود. چه چيزي باعث ايجاد اين نوع مشكلات ميشود؟ ژنتيك، تغذيه ي ضعيف، آسيب، مكيدن شست، بهداشت ضعيف دهان و دندان و بيماري هاي دندان همگي ميتوانند باعث شروع مشكلات مربوط به ارتودنسي شوند.

بيشتر بخوانيد :

چه نوع معيار هاي پيشگيرانه اي استفاده ميشوند؟

پاسخ اين پرسش متفاوت است و وابسته به موقعيت ميباشد. براي مثال، افتادن زودتر دندان آسيا ممكن است نيازمند قرار دادن يك نگه دارنده ي فضا براي پر كردن و نگه داشتن جاي دندان براي دندان دائمي باشد.

يك سربند كه روزي 12 تا 15 ساعت بسته ميشود و ممكن است بالا و پايين دندان آسيا را تراز نگه دارد.

اگر كودك شما انگشت شستش را مي مكيد، دستگاهي وجود دارد كه ميتواند ورود انگشت كودكتان به دهانش را مشكل كند و ادامه ي اين عادتي كه ميتواند منجر به آسيب جدي شود را ناممكن سازد.

اولين جايي كه از دندان دائمي ظاهر ميشود، راس آن است. اگر مشكلي وجود داشت، از وسايلي ميتوان استفاده كرد كه اين مشكل را تصحيح كند، اين كار احتمالا نياز به مراقبت هاي گسترده تر  و گران تر را كاهش مي دهد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۰:۰۶ توسط:netware موضوع:

تفاوت بين ارتودنسي سراميكي و فلزي

بريس ها با اعمال فشار مداوم در مدت زمان طولاني كار مي كنند و از براكت ها و سيم هاي قوس دار تشكيل شده اند. بريس هاي فلزي سنتي تر و قابل اعتماد هستند.

براكت هاي سراميكي از مواد شفاف سراميكي ساخته شده اند، آنها نسبت به براكت هاي فلزي كمتر مورد توجه قرار مي گيرند، البته ارتودنسي سراميكي از نظر كارايي تقريباً برابر با همتاي فلزي خود مي باشد.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي متحرك

ارتودنسي سريع

مقايسه براكت فلزي با سراميكي

دوام:

هرچند براكت هاي سراميكي محكم هستند ، اما از مواد متفاوتي ساخته شده اند كه مي توانند شكننده باشند؛ مثلا در شرايط سخت مثل ورزش ممكن است ارتودنسي با براكت فلزي گزينه بهتري باشد.

زمان:

براكت هاي فلزي دندانهاي شما را كمي سريعتر از سراميك حركت مي دهد.

هزينه:

به طور كلي ، بريس هاي فلزي نسبت به سراميكي ارزان تر هستند.

ظاهر :

اين قطعاً بزرگترين تفاوت است. براكت هاي سراميكي تقريباً به اندازه فلز قابل مشاهده نيستند. اما شفاف نيستند.

بريس هاي سراميكي گزينه اي ايده آل براي افرادي (به طور كلي بزرگسالان) است كه مي خواهند دندان هاي خود را صاف و تراز كنند ، اما در موقعيت هاي اجتماعي و حرفه اي نيز احساس خوبي خواهند داشت.

بريس هاي فلزي براي هر كسي قابل استفاده و عالي است ، به خصوص كساني كه ورزش مي كنند.

روش سراميكي يك جايگزين مناسب براي درمان سنتي ارتودنسي دندان  با براكت هاي فلزي است ، اگر يكي از دلايل شما براي عدم انجام ارتودنسي نمايان بودن براكت هاي داخل دهان است و نميخواهيد ديده شود بهتر است از روش هاي ديگر ارتودنسي مانند ارتودنسي سراميكي استفاده كنيد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۴:۴۸ توسط:netware موضوع:

مراحل مختلف ارتودنسي دندان

ارتودنسي دندان روشي است كه مي تواند كليه ناهنجاري هاي موجود در ترتيب قرار گرفتن دندان ها و يا مشكلات فك را برطرف سازد. اين روش كه روشي ثابت شده و تقريبا قديمي است معمولا بين 6 تا 30 ماه زمان لازم دارد تا بتواند ايرادات موجود در فك و دندان بيمار را برطرف سازد. مراحل مختلف ارتودنسي دندان، بسته به شدت ناهنجاري در فرد متفاوت است. پزشك متخصص ارتودنسي پس از معاينه اوليه و بررسي ايرادات مي تواند درباره مراحل مختلف و همچنين هزينه ارتودنسي به بيمار خود اطلاعاتي دهد. همكاري بيمار، مراجعه منظم به متخصص ارتودنسي و همينطور رعايت بهداشت دهان و دندان، اهميت به سزايي در تكميل روند درمان دارد.

قالب گيري براي ارتودنسي دندان

اولين مرحله از ارتودنسي دندان، مرحله قالب گيري است كه در اين مرحله متخصص ارتودنسي پس از معاينات دقيق باليني و راديوگرافيك از دندان هاي بيمار قالب گيري مي كند تا وضعيت دندان ها را در ابتداي درمان ارتودنسي ثبت نمايد.

تصويربرداري در ارتودنسي دندان

در اين مرحله از ارتودنسي دندان، بيمار بايد طبق تشخيص متخصص ارتودنسي مراحل زير را انجام دهد:

1.      عكس راديولوژي:

OPGيكي از راديوگرافي هاي ضروري جهت شروع درمان ارتودنسي مي باشد كه به وسيله آن، متخصص ارتودنسي قادر به ديدن دقيق ريشه دندان ها مي باشد و مي تواند كليه دندان ها را از لحاظ سلامت كلي مورد ارزيابي قرار دهد.

لترال سفالومتري: اين راديوگرافي جهت بررسي موقعيكين تهيه مي شود و از ملزومات شروع يك درمان ارتودنسي صحيح مي باشد. با بررسي اين راديوگرافي، متخصص ارتودنسي مي تواند كليه مشكلات اسكلتي بيمار را تشخيص دهد و در مورد طرح درمان مناسب وي تصميم گيري كند.

2.      فتوگرافي (عكس رنگي):

اين تصاوير جهت بررسي وضعيت بافت سخت و نرم داخل دهان و ارزيابي شاخص هاي زيبايي صورت در ابتداي درمان ارتودنسي تجويز مي شود.

معاينه بيمار در ارتودنسي دندان

در اين مرحله از ارتودنسي دندان، فك بيمار مجدد توسط متخصص ارتودنسي مورد بررسي قرار مي گيرد. پزشك متخصص با درنظر گرفتن هزينه ارتودنسي به صورت تقريبي و همچنين زمان بندي احتمالي و توضيح انجام روش هاي موجود در ارتودنسي دندان، بيمار را در جريان كليه مراحل و اقدامات و هزينه هاي ارتودنسي قرار خواهد داد.

قرار دادن بريس (براكت) در دهان براي ارتودنسي دندان

اگر بيمار گزينه ارتودنسي نامرئي  را انتخاب كند، پس از قالب گيري و انجام عكس برداري هاي لازم، علي رغم پرداخت هزينه ارتودنسي بيشتر مي تواند تنها در 20 الي 30 دقيقه حضور در مطب، ارتودنسي دندان را انجام دهد. در غير اينصورت جلسه مربوط به چسباندن بريس ها (براكت ها) در دهان حدود 2 ساعت زمان مي برد. متخصص ارتودنسي دقت و زمان بسيار زيادي را در اين مرحله براي قرار دادن براكت ها بر روي هر يك از دندان ها مي گذارد.

تنظيم جلسات براي مراحل ارتودنسي دندان

متخصص ارتودنسي پس از قرار دادن براكت ها (بريس ها) در دهان بيمار جلساتي را طبق برنامه زمان بندي تنظيم مي كند. اين جلسات براي مشاهده روند پيشرفت درمان بيمار و تنظيم حركات دنداني است. در طول هر يك از جلسات متخصص ارتودنسي مجدد نيروي لازم براي حركت دندان ها را تنظيم مي كند.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۲:۰۲ توسط:netware موضوع:

محاسبه هزينه ارتودنسي با توجه به نوع بريس،سن و شدت ناهنجاري

هزينه ارتودنسي

به طور كلي، هزينه ارتودنسي دندان به وضعيت دندان‌ها، قرار دادن بريس روي دندان‌هاي فك بالا يا پايين يا هر دو،  و نوع بريسي كه بيمار انتخاب مي‌كند، بستگي دارد. در بخش زير به عواملي كه در تعيين هزينه بريس نقش دارند اشاره مي‌كنيم. اطلاع داشتن درباره نوع خدمات و مواردي كه بايد به ازاي آن هزينه پرداخت مي‌شود، مي‌تواند به بيمار براي تصميم‌گيري كمك كند.

سن بيمار

از آنجايي كه بايد قبل از ارتودنسي همه دندان‌هاي بزرگسالي روئيده باشند، بايد كودك را در سن ۷ سالگي مورد ارزيابي قرار داد تا بتوان نياز به ارتودنسي كودكان را تائيد يا رد كرد. دندان‌هايي كه به تازگي روئيده‌اند و دندان‌هايي كه هنوز در حال رشد هستند به راحتي به درمان ارتودنسي جواب مي‌دهند. بنابراين هرچه زودتر فرايند درمان شروع شود، نتايج مورد نظر زودتر حاصل مي‌شود و هزينه بريس كاهش خواهد يافت.

انواع بريس

بريس‌هاي فلزي نسبت به گذشته پيشرفت بسيار زيادي كرده‌اند و در حال حاضر نسبت به موارد قبلي ساختار و وزن سبك تري دارند. بريس‌هاي فلزي از استيل ضد زنگ با درجه بالا ساخته شده‌اند داراي براكت فلزي هستند كه با استفاده از يك نوع سيمان مخصوص به دندان وصل مي‌شوند. براكت‌ها توسط سيم‌هاي مخصوص به هم متصل مي‌شوند كه با اعمال فشار بر دندان به حركت آنها به سمت محل اصلي و مناسب خود كمك مي‌كنند. برخي از انواع بريس‌هاي داراي براكت‌هايي هستند كه نيازي به اورينگ ندارند و بريس سلف ليگيت ناميده مي‌شوند. سيم‌هاي منحني از طريق كش‌هاي كوچكي كه اورينگ نام دارند به براكت‌ها متصل مي‌شوند، كه متخصص ارتودنسي هر بار كه بريس را سفت مي‌كند اقدام به تعويض آنها مي‌نمايد. بريس‌هاي فلزي كمترين قيمت را نسبت به ساير بريس‌ها دارند و به طور متوسط درمان با آنها حدود يك تا سه سال است.

بريس سراميكي

بريس‌هاي سراميكي شبيه بريس‌هاي فلزي هستند، اما براكت‌هاي آنها از مواد سراميكي روشن و شفاف ساخته شده است. اين بريس  نسبت به ساير بريس‌ها كمتر قابل مشاهده هستند كه اين مساله باعث شده به يك انتخاب مناسب براي افراد بزرگسالي كه به درمان ارتودنسي نياز دارند تبديل شود. بيماراني كه از اين نوع بريس‌ها استفاده مي‌كنند. متوجه شده‌اند كه گاهي اوقاف كش‌هاي اين نوع بريس‌ها تغيير رنگ مي‌دهد و باعث ايجاد لكه روي دندان مي‌شود. قيمت اين  بريس‌ها كمي بيشتر از بريس‌هاي فلزي است.

بريس‌هاي ديمون

اين نوع بريس‌ها در ميان متخصصين ارتودنسي به يك بريس محبوب تبديل شده است زيرا استفاده از اين بريس  دفعات مراجعه به متخصص را كاهش مي‌دهد و از تهاجم كمتري برخورد است. بريس ديمون، سلف ليگيت است و به جاي استفاده از كش براي متصل كردن سيم‌هاي منحني از مكانسيم لغزش استفاده مي‌كند. اين ‌بريس‌ها به سرعت نتايج مورد نظر را ايجاد مي‌كنند، زيرا دندان مي‌تواند بدون نياز به مرتب شدن، به صورت خود به خود شروع به حركت كند. اين امر باعث مي‌شود كه فشار و اصطكاك كمتري به دندان وارد ‌شود، بنابراين حركت كردن دندان با دندان درد كمتري همراه است. تميز كردن اين بريس‌ها بسيار ساده است. كاهش تعداد دفعات مراجعه به متخصص ارتودنسي به اين معناست كه فرايند درمان ارتودنسي با زمان و هزينه كمتري انجام مي‌شود.

بريس شفاف و متحرك

اينويزالاين يك نوع بريس شفاف است كه مي‌توان از آن به جاي بريس‌هاي فلزي يا ديمون استفاده كرد. در اين نوع بريس از تعدادي بريس شفاف و پلاستيكي استفاده مي‌شود كه شباهت زيادي به محافظ دندان دارد. اين نوع بريس طبق سفارش مشتري و بر اساس اندازه دهان و دندان او ساخته مي‌شوند. بيمار مي‌تواند هنگام غذا خوردن و تميز كردن، آنها را خارج كند و هر دو هفته يك بار آنها را با يك بريس جديد عوض كند. هر بريس مي‌تواند فرايند مرتب كردن دندان‌ها را يك مرحله جلوتر ببرد. پس از تكميل درمان ارتودنسي، استفاده از بريس شفاف توصيه مي‌شود. اين تجهيزات به حفظ نتايج مورد انتظار بيمار كمك مي‌كنند تا دندان در محل اصلي خود قرار بگيرد و حركت آن متوقف شود. به طور متوسط قيمت اين نوع بريس حدودا دو برابر ارتودتسي با بريس فلزي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۰۴ توسط:netware موضوع:

بارداري و دندانپزشكي زيبايي

رسيدگي به دندانهاي پوسيده، جرم گرفته، نامرتب و ... در هر دوره اي از زندگي لازم و ضروري است. در دوره بارداري نيز خانمها بي نياز از مراجعه به دندانپزشكي بارداري خوب نخواهند بود. اما براي همه خانمها يك سوال پيش ميآيد؛ اينكه ممكن است درمانيهاي دندانپزشكي زيبايي و ترميمي تاثيرات نامطلوبي بر سلامت مادر و كودك داشته باشد؟ در پاسخ به اين سوال ابتدا بايد به نكاتي كه خانمهاي باردار بايد به آن توجه كنند، متذكر شويم و سپس پاسخ را تشريح كنيم.

در پيش گرفتن رژيم غذايي مناسب بارداري

داشتن برنامه غذايي صحيح يكي از مهمترين نكاتي است كه در دوره بارداري بايد به آن اهميت داده شود. رژيم غذايي مادر براي حفظ سلامت و زيبايي دندانها بايد توسط دندانپزشك زيبايي تعيين شود. دندانپزشك به طور كامل به نيازهاي دندان و لثههاي بيماران مطلع است و براساس مواد غذايي محكم كننده ريشه دندان، برنامه غذايي مناسب را در اختيار خانمهاي باردار قرار ميدهد. مادر با پيروي از دستورات دندانپزشك در طول 9 ماه مواد غذايي را مصرف ميكند كه علاوه بر تاثير مستقيمي كه در سلامت دندانهاي وي دارد، ميتواند تاثيرات مطلوبي نيز بر سلامت دندانهاي كودك در آينده داشته باشد.

مشكلات و درمان هاي دندانپزشكي در دوران بارداري

هورمانهاي بدن بويژه در ماههاي آخر بارداري افزايش مييابد كه اين امر با التهاب شديد لثه همراه است و به تبع آن، لثهها قرمز و پف ميكنند و يا خونريزي شديد لثه رخ ميدهد. به منظور جلوگيري از اين اتفاقات، بايد تعداد دفعات مسواك زدن افزايش يابد.يكي ديگر از مشكلات دوران بارداري، افزايش رشد بافت لثه است كه در سه ماهه دوم شروع ميشود كه با نام «تومور بارداري» شناخته شده است و بصورت موضعي و تورم معمولا بين دندانها رخ ميدهد. در اين صورت لثه خونريزي كرده و با رنگ قرمز و سطحي شبيه توت مشخص هستند كه پس از فارغ شدن بايد توسط دندانپزشك زيباييبرداشته شود.رعايت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداري اهميت زيادي در سلامت دهان و دندان مادر و كودك دارد از اين رو استفاده مداوم از مسواك، دهانشويه و نخ دهان يكي از توصيههاي مهم در اين دوره است. در صورتي كه مادر متوجه هر گونه تغييري در دهان خود شود، بايد دندانپزشك خوب مراجعه كند.درمان بيماريهاي شديد لثه بايد در دوره بارداري مورد توجه قرار بگيرد چرا كه خطر زايمان زودرس را تا ۷ برابر افزايش ميدهد و ممكن است نوزاد با وزن غير طبيعي متولد شود. براساس پژوهشهاي صورت گرفته، ارتباط ميان بيماريهاي لثه و مسموميت بارداري ارتباط مستقيمي وجود دارد.

پيشگيري از بيماريهاي لثه اي در مادران باردار

بانوان بايد قبل از باردار شدن به دندانپزشك زيبايي خوب مراجعه كرده و تمامي دندانهاي خود را معاينه و در صورت نياز ترميم كنند. لثه بايد عاري از هرگونه بيماري باشد. انجام ارتودنسي در دوره بارداري با مشكلات عديده اي جمله تميز كردن آنها، ناتواني در مصرف برخي مواد غذايي مفيد از جمله مغزها، ناتواني براي مراجعه مكرر به دندانپزشك براي جابجايي و بازسازي براكتها و ... همراه است. به همين دليل درمان ارتودنسي بايد قبل از شروع بارداري پايان يابد.در صورتي كه در زمان باداري مشكلي براي خانمي رخ دهد و به مطب دندانپزشك زيبايي ترميمي مراجعه كند، بايد دندانپزشك را از باردار بودن خود آگاه كند.در سه ماهه اول و نيمه دوم سه ماهه سوم بارداري تا حد ممكن بايد از درمانهاي دندانپزشكي اجتناب شود، مگر در موارد ضروري كه هدف تنها درمان باشد و نه زيبايي.پرتوي ايكس در دوره بارداري ريسك پذير است و نبايد انجام شود. در صورتي كه انجام آن اجتناب ناپذير است، بايد در ماههاي آخر بارداري صورت بگيرد.براساس تحقيقاتي كه توسط دكتر ريچار كلين صورت گرفته است، درمانهاي دندانپزشكي ليزري هيچ خطري براي سلامت مادر و جنين ندارد.

در پايان توصيه ميكنيم انجام كليه فعاليت هاي ترميم و زيبايي دندان از جمله ( لمينت دندان ، بليچينگ ، ونيركامپوزيت ، ايمپلنت دندان و...) را در صورت امكان تا اتمام دوره بارداري به تعويق بندازين.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۷:۰۰ توسط:netware موضوع:

چه عواملي در افزايش احتمال عفونت ايمپلنت دندان موثر است؟

عوامل بيشماري هستند كه ميتواند در افزايش احتمال عفونت ايمپلنت هاي دنداني موثر واقع شوند از جمله:

1. بيماري لثه: لثههاي سالم معيار مهمي براي جراحي كاشت دندان بوده و شما نميتوانيد با وجود داشتن بيماري لثه اين عمل را انجام دهيد. بيماري لثه يا بيماري پريودنتال، عفونتي است كه ميتواند به لثه و استخوان فك آسيب بزند. زماني كه عفونت درمان نشود اطراف ايمپلنت گسترش يافته و ايمپلنت از دست مي رود. پس بايد قبل از كاشت، بيماري لثه را درمان كنيد تا از جلوگيري از عفونت ايمپلنت اطمينان حاصل كنيد.

2. سيگار كشيدن: سيگار كشيدن ميتواند سبب عفونت ايمپلنت شود زيرا كشيدن سيگار سبب محدوديت جريان خون در لثه شده و فرآيند بهبودي را كُند ميسازد. تحقيقات متعدد نشان دادهاند كه احتمال عفونت ايمپلنت در افراد سيگاري بالاي بيست درصد است. سيگاري بودن بدين معنا نيست كه شما كانديد مناسبي براي كاشت ايمپلنت نميباشيد اما در هر صورت براي رسيدن به نتيجه ي بهتر ايمپلنت، يك هفته قبل از آن و حداقل دو ماه پس از آن سيگار كشيدن را كنار بگذاريد.

3. تراكم استخوان فك نامناسب: كاشت ايمپلنت دندان به استخوان مناسب براي حمايت از پايه آن بستگي دارد. بدون وجود استخوان فك سالم، جراح نميتواند ايمپلنت را در فك شما با اطمينان كامل بكارد چون تحليل استخوان ميتواند استخوانها را شكننده كرده و خطر شكستگي و شل شدن پايه ايمپلنت را افزايش دهد. بيماري حاد لثه نيز ميتواند سبب تحليل استخوان فك شود. به هردليلي استخوان فك پس از كاشت ايمپلنت تحليل رود؛ احتمال عفونت ايمپلنت نيز افرايش مي يابد.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان چيست ؟

4. اختلال در سيستم ايمني بدن:اگر شما دچار بيماري خود ايمني يا بيماريهايي نظير رماتيسم مفصلي و ديابت باشيد، احتمال عفونت ايمپلنت وجود دارد چرا كه سبب ميشود روند بهبودي كُند شود. كند شدن روند بهبودي ايمپلنت ميتواند مانع از جوش خوردن استخوان فك با پايه ايمپلنت شود و درنتيجه احتمال عفونت ايمپلنت افزايش يابد.

5. مصرف داروهاي خاص: استفاده از برخي داروهاي خاص نيز ميتواند به گونهاي منفي ايمپلنت را تحت تأثير قرار دهد. از اين رو مهم است كه دندانپزشك خود را در مورد داروهاي مصرفي در جريان بگذاريد. در سال 2016، محققين دانشگاه مكگيل دريافتند كه داروهاي سوزش معده ممكن است احتمال رشد استخوان جديد پس از كاشت پايه ايمپلنت را كاهش داده و پيوند استخوان را تحت تأثير قرار دهند. همچنين در سال 2016، محققين در دانشگاه بوفالو نتايج مشابهي را در مورد افرادي كه داروهاي ضد افسردگي مصرف مينمودند گزارش كردند. درصورتيكه مصرف اين داروها موجب عدم تكميل فرايند اسئواينتگريشن شود؛ احتمال عفونت ايمپلنت به شدت افزايش مي يابد.

6. عدم رعايت بهداشت دهان و دندان: رعايت بهداشت مناسب پس از ايمپلنت نيز تأثير مهمي بر كاهش احتمال عفونت ايمپلنت دارد. اگر نميتوانيد به خوبي دهان و دندان خود را تميز نگه داريد كانديد مناسبي براي كاشت ايمپلنت نخواهيد بود.

7. جراح بي تجربه: تجربيات تمامي جراحان مشابه يكديگر نيست و اگر براي ايمپلنت نزد يك جراح بيتجربه برويد؛ احتمال عفونت ايمپلنت بسيار زياد است. دندانپزشك معمولا شما را به يك جراح دهان و دندان ارجاع مي دهد، اما بهتر است براي انتخاب جراح حرفه اي و باتجربه در كاشت ايمپلنت هاي دنداني تحقيق كنيد. يك جراح باتجربه ميداند كه چه تعداد ايمپلنت بايد در استخوان فك شما كاشته شود و محل كاشت پايه هاي ايمپلنت را به دقت بررسي و تعيين مي نمايد تا احتمال شل شدن ايمپلنت ها و عفونت آنها را پس از كاشت به حداقل برساند. محل كاشت و نحوه كاشت ايمپلنت هاي دنداني بسيار مهم است چون اگر سوار كردن تاج دندان سبب وارد آمدن فشار اضافي بر روي ايمپلنت و لق شدن آن شود احتمال عفونت ايمپلنت افزايش مي يابد.

منابع :

https://www.orthoblog.ir/

https://www.orthodentist.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۱:۲۶ توسط:netware موضوع: