جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مهم ترين خدمات دندانپزشك زيبايي

لمينت دندان مهم ترين و بيشترين كاربرد زيبايي دندان را دارد ، زيرا لبخند مهم ترين مساله در چهره مي باشد ، از اين رو لامينيت دندان ها باعث مي شود كه شما جذابيت و زيبايي چند برابر داشته باشيد .

لامينيت دندان كه با روش هاي مختلف روي دندان نصب مي شود مي تواند در بسياري از موارد كه فرد كانديد مناسبي براي ارتودنسي مي باشد جايگزين آن شده و مشكلات بهم ريختگي و بد فرمي دندان را بر طرف نمايد . حتي اين روش روي هم رفتگي و يا فواصل دنداني را بر طرف مي كند.

لامينيت دندان ها با روش هاي مختلف همراه با تراش دندان و يا بدون تراش دندان انجام مي شوند كه اين اقدام و نوع لامينيت به پيشنهاد پزشك و انتخاب بيمار بستگي دارد . دقت در انتخاب دندانپزشك زيبايي در رسيدن به نتيجه ي ايده آل و مورد رضايت تاثير به سزايي دارد. زيرا انتخاب اندازه و رنگ لامينيت و طراحي طرح لبخند توام با هنر و علم پزشكي مي باشد و علاوه بر داشتن علم دندانپزشكي و تكنيك هاي دندانپزشكي نياز به ذوق هنري و علم زيبايي شناختي نيز مي باشد .

از اين رو توصيه مي شود تمامي نمونه كار هاي دندانپزشك ترميم و زيبايي دندان  را به خوبي مشاهده و آناليز نماييد تا بتوانيد تصميم جدي تري براي لامينيت دندان بگيريد . به ياد داشته باشيد كه دندان ها بعد از چشم ها دومين عنصر مهم در زيبايي صورت مي باشند

بيشتر بخوانيد :

ونير كامپوزيت

ايمپلنت دندان 

لامينيت دندان راز زيبايي هنرپيشه ها

لامينيت دندان كه امروزه به لبخند هاليوودي نيز معروف است با ايجاد درخشندگي و سفيدي خيره كننده باعث مي شوند كه دندان هاي شما زيبا و مرتب شده و از درخشندگي و ترتيب مناسبي برخوردار باشند . براي داشتن دندان هاي زيبا ، مرتب ، سفيد و بدون پوسيدگي و بد رنگي مي توانيد از اين روش درماني استفاده نماييد و لذت داشتن يك لبخند زيبا را تجربه نماييد .

حتما بخوانيد : دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۷:۱۰ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي زيبايي (لبخند هاليوودي)

مجموعه فرايند هاي ترميم زيبايي دندان همه و همه با يك هدف انجام ميشود و آن هم طراحي لبخند زيبا و اصولي است.اين همان چيزي است كه از آن با عنوان لبخند هاليوودي ياد ميشود. از جمله ي اين درمان ها ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

زيبايي دندان با كامپوزيت

در اين روش با باندينگ (پيوند) كامپوزيت ها كه مواد همرنگ دندان هاي شما هستند ظاهر دندان هاي شما بهبود بخشيده ميشود. وقتي در اصلاح دندان هاي كج از اين روش استفاده ميشود به آن زيبايي دندان بدون ارتودنسي ميگويند.

لمينت سراميكي

در اين روش با پوسته ي نازكي همرنگ دندان عيوب دندان پوشيده ميشود. در اين روش نياز به تراش دندان براي زيبايي است. براي اطلاعات بيشتر درباره ي اين روش و هزينه زيبايي دندان به اين روش به مقاله ي مربوطه با عنوان "لامينت دندان چيست؟" مراجعه كنيد.

روكش دندان براي زيبايي

با استفاده از روكش هاي چيني دندان هايي كه آسيب وسيع تري ديده اند را ميتوان ترميم كرد. نسبت به ونير ها اين روكش ها قسمت بيشتري از دندان را ميپوشانند. پيشنهاد ميكنم براي اطلاعات بيشتر در زمينه روكش دندان براي زيبايي و مراحل، روش ها و قيمت روكش زيبايي دندان به مطلب مربوطه مراجعه كنيد.

بريج يا پل بين دنداني

بريج نيز  يكي ديگر از انواع روكش هاي زيبايي دندان محصوب ميشود. كه در حقيقت با استفاده از دو دندان مجاور به عنوان پايه، روكشي به شكل پل براي برگرداندن ظاهر زيباي دندان از دست رفته شما ايجاد ميشود.

ايمپلنت هاي دنداني

دندان هاي از دست رفته تاثير زيادي در ظاهر شخص و طرح لبخند وي دارند. مخصوصا وقتي در خط خنده ي فرد قرار داتشه باشند. ايمپلنت دندان راه حلي مطمئن براي اصلاح آن است.

جراحي زيبايي لثه

در به چشم آمدن زيبايي دندان زيبايي لثه سهم بسياري دارد. براي ايجاد يك طرح لبخند مناسب گاهي لازم است ارتفاع لثه اصلاح شود. اين عمل تحت عنوان جراحي زيبايي لثه انجام ميپذيرد.

بليچينگ دندان

بدرنگي دندان ها كه در اثر رنگ مواد غذايي، سيگار و ... به وجود مي آيد در زيبايي خنده بسيار موثر است. بليچينگ دندان در منزل و در مطب راه حل رفع اين بدرنگي ها و برگرداندن ظاهر زيبا به لبخند فرد است. بليچينگ در مطب به سرعت دندان ها را سفيد كرده و بليچينگ در خانه تضمين ماندگاري اين سفيدي است.

رديف كردن دندان بدون اورتودنسي

يكي از بيشترين استفاده هاي ما از باندينگ دندان، كامپوزيت لمينيت  يا كامپوزيت ونيرهست. اين روش ، امروزه در موارد زيادي به كمك افرادي آمده كه مي خواهند بدون درمانهاي اورتودنسي ، دندانهايي صاف و رديف داشته باشند. صاف كردن دندان ها در بسياري موارد به كمك تكنيك باندينگ دندان امكان پذير است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۰:۲۵ توسط:netware موضوع:

جنين، دشمن دندان مادر

ضرورت مراقبت‌هاي دندانپزشكي در زنان باردار

بارداري از جمله معدود شرايطي است كه وقتي براي يك خانم پيش مي‌آيد تقريباً تمامي زمينه‌هاي زندگي او را براي مدت 9 ماه تحت تأثير قرار مي‌دهد. يك خانم باردار خواسته يا ناخواسته از برخي شرايط عادي و روزمره اجتناب مي‌كند و بالعكس شرايطي را براي حفظ سلامت جنين خود مراعات مي كند كه شايد در حالت عادي به آنها بي‌توجه باشد.توجه به اين نكته ضروري است كه بارداري بيماري نيست اما با يك خانم باردار به واسطه شرايط خاص فيزيولوژيك بارداري به شكل يك بيمار رفتار مي‌شود. بنابراين مثل يك بيمار پاي بايدها و نبايدهايي وسط مي‌آيد كه تا قبل از بارداري از آنها خبري نبود و مراقبت‌هاي دندانپزشكي بارداري از آن جمله‌اند...

راي روشن شدن موضوع توضيح برخي مسائل علمي ضروري به‌نظر مي‌رسد. دوره بارداري به 3 دوره سه ماهه تقسيم مي‌شود كه 3 ماهه نخست حياتي‌ترين و مهم‌ترين آنها محسوب مي‌شود. در اين سه ماهه مخصوصا ماه نخست بارداري اندام‌زايي جنين آغاز مي‌شود و وجود برخي عوامل مضر كه به آنها «تراتوژن» مي‌گويند ممكن است باعث بروز اختلالات جدي در جنين شود؛ اختلالاتي كه به شكل انواع و اقسام بيماري‌ها و سندرم‌هاي مادرزادي بروز مي‌كند كه حاصل آن نوزادي معلول، عقب‌مانده و يا حتي مرده است.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي كودكان

اين عوامل تراتوژن شامل بسياري از داروها، برخي بيماري‌ها نظير سرخجه و موادي نظير سيگار، الكل و مواد مخدر هستند. پس دوري گزيدن مادر از اين عوامل كه حتماً توسط پزشك تبيين مي‌شود ضروري است.

سه ماهه سوم نيز از جهت خطر زايمان زودرس قابل اهميت است. در اين بين سه ماهه دوم بي‌خطرترين دوره بارداري به حساب مي‌آيد. بايد گفت درمان‌هاي دندانپزشكي و داروهاي مورد استفاده در آن به‌جز چند داروي خاص تقريباً هيچ منع تجويزي در دوران بارداري ندارند و خانم‌هاي باردار مي‌توانند بدون مشكل تحت درمان قرار گيرند.

اما در مورد راديوگرافي‌هاي درماني ذكر چند نكته ضروري است؛ نخست اين‌كه بر طبق محاسبات صورت گرفته ميزان اشعه لازم براي تهيه راديوگرافي از تمام دندان‌ها بسيار بسيار كمتر از مقدار اشعه‌اي است كه ممكن است به جنين آسيب وارد كند كه دور بودن محل تابش اشعه از رحم هم باعث كاهش اشعه جذب شده مي‌شود.

اما در عين حال قانوني در علم راديولوژي وجود دارد كه به موجب آن تابش اشعه به بيمار بايد تا حد امكان محدود و فقط در موارد ضروري صورت گيرد. يعني دندانپزشك با انجام يك معاينه باليني دقيق مي‌تواند تعداد راديوگرافي‌هاي مورد نياز را به حداقل ممكن كاهش دهد.

در عين حال استفاده از پيش‌بندهاي سربي كه ساير نواحي بدن را از معرض اشعه دور نگه مي‌دارد نگراني در مورد خطرات جذب اشعه را از بين مي‌برد اما به ‌هر حال قاعده بر اين است كه تا حد امكان از تهيه راديوگرافي از خانم‌هاي باردار اجتناب شود كه دليل آن بيشتر ايجاد يك اطمينان رواني در بيمار است.

منبع :https://www.tajdentalclinic.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۷:۴۴ توسط:netware موضوع:

انواع قفل زنجير طلا

قلاب يا قفل زنجير به شكل‌هاي مختلفي ساخته مي‌شود و هريك استحكام خاصي دارند. در زير انواع قفل زنجير طلا را معرفي كرده‌ايم كه در تصميم‌گيري بهتر به شما كمك مي‌كند.

قفل خرچنگي (لابستر): اين نوع قفل يادآور چنگك‌هاي خرچنگ است و حالت فنري دارد. يعني اگر پس از باز كردن آن را رها كنيد، به صورت خودكار بسته مي‌شود. براي باز و بسته كردن اين قفل بايد اهرم فنري را بكشيد تا قفل باز شود.

قفل زنجير توپي: اين نوع قفل مخصوص زنجيرهاي توپي‌شكل است. براي بستن اين قفل بايد توپك انتهاي زنجير را وسط قفل كه داراي فرورفتگي است قرار دهيد. سپس با هدايت توپك در جهت چپ يا راست و داخل قسمت باريك‌تر، قفل را محكم كنيد. از اين نوع قفل در دستبند هاي ظريف استفاده مي‌شود.

قفل حلقه‌اي فنري: اين قفل شبيه قفل خرچنگي است. با اين تفاوت كه شكل دايره‌اي دارد و اغلب هم به‌وسيله‌ي حلقه‌هاي درشت به بدنه يا زنجير گردنبند متصل مي‌شود. اين قفل هم ايمني خوبي دارد اما براي بستن آن بايد از كسي كمك بگيريد.

بيشتر بخوانيد : خريد طلا آنلاين         

قفل آهنربايي: همانطور كه از نامش پيداست از دو قسمت آهنربايي تشكيل شده است. اين دو قسمت روي هم قرار گرفته‌اند و اغلب زائده‌هايي هم دارند كه مانع از لغزش آنها روي يكديگر مي‌شود تا كاملاً ثابت بمانند. اين مگنت‌ها قوي هستند و باز و بسته كردن آنها آسان است، اما به اندازه قفل خرچنگي ايمني ندارند.

قفل جعبه‌اي يا باكس: اين قفل از دو بخش تيغه و شيار تشكيل شده است. براي بستن اين قفل بايد تيغه را درون شيار آن قرار دهيد. براي باز كردنش هم دكمه‌اي در آن تعبيه شده كه با فشار آن قفل باز مي‌شود.

قفل پيچي: اين قفل كاملاً شبيه پيچ است كه در يك محفظه مارپيچي قرار مي‌گيرد و با پيچاندن آن قفل بسته مي‌شود. از آنجا كه احتمال هرز شدن و باز شدن خودبه‌خود اين قفل زياد است، ايمني زيادي ندارد.

قفل چرخان: قفل چرخان داراي دو بخش مجزاست كه يكي حالت ميله‌اي دارد و ديگري شكل لوله‌ي توخالي است. با قرار دادن ميله داخل لوله و فشار دادن آن قفل محكم مي‌شود. قفل چرخان اغلب در ساخت دستبندهاي النگويي و النگو استفاده مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : خريد النگو طلا

قفل تاشو: قفل تاشو داراي يك بخش قفل و يك بخش حلقه است. بخش قفلي دو نيمه دارد كه توسط لولاي ظريفي به هم متصل شده‌اند. با قرار گرفتن بخش حلقه‌اي در ميان دو نيمه‌ي قفل و فشار دادن آن، گيره بسته و قفل محكم مي‌شود. از قفل تاشو اغلب در ساخت دستبند و گردنبند‌هاي ظريف و طرح جواهر استفاده مي‌شود.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۶:۰۶ توسط:netware موضوع:

مدل ابرو براي صورت

مدال ابرو و تناسب آن با فرم چشم و صورت مي تواند نقش به سزايي در زيبايي چهره شما داشته باشد در اين مقاله از مجموعه مقاله هاي اموزش آرايگشري الماس نشان سعي كرديم شما را با مدل ابرو متناسب هر صورت آشنا كنيم پس در ادامه همراه ما باشيد :

ممكن است كه به اين موضوع اهميت نداده باشيد ولي زيبا ساختن ابروها مي‌تواند چهره را زيباتر كند. مدل ابرو مي‌تواند به قيافه شما جلوه دهد يا جلوه آن را از بين ببرد. اگر ابرويتان با مدل صورت‌ هماهنگ نباشد، شكل صورت به هم خورده و مدل آن تغيير مي‌كند. پس اولين قدم اين است كه مدل چهره خود را بشناسيد و بعد مدل ابرويتان را انتخاب كنيد.

اگر صورتي كشيده داريد….

صورتهاي كشيده، اجزاي باريكي دارند. در اين مورد خيلي مهم است كه دم ابروي‌تان آنقدر كشيده باشد تا كاملا چپ تا راست فضا را پر كند. بهترين مدل ابرو براي صورت‌هاي كشيده، ابروي صاف و افقي است كه باعث مي‌شود چشم‌ها در يك راستا به نظر آيند و ظاهر چهره را بيضي‌تر نشان دهد.

پيشنهاد مي‌كنيم دم ابرو تا گوشه چشم كشيده شود. در صورت‌هاي كشيده، بايد تا حد امكان طول ابرو را افزايش بدهيد. پس وقتي مي‌خواهيد دم ابرويتان را فرم دهيد حواس‌ تان باشد. از طرفي اگر بيش از اندازه هم دراز شود، صورت‌تان پژمرده به نظر خواهد رسيد! بدترين فرم ابرو براي صورت‌هاي كشيده هم، ابروي زاويه‌دار با ارتفاعي بلند و دمي كوتاه است كه حالت درازي صورت را افزايش مي‌دهد پس ابروهاي‌تان را طوري درست نكنيد كه صورت‌تان درازتر به نظر برسد.

بيشتر بخوانيد :                              

اگر صورتي گرد داريد ….

اگر صورتي گرد داشته و هميشه با مدل ابروهاي‌تان مشكل داريد، بايد بگوييم كه بهترين فرم ابرو براي صورت‌هاي شما، ابروي زاويه‌دار با ارتفاعي بلند و دمي كوتاه است. اين مدل ابرو باعث مي‌شود گردي صورت‌تان پنهان شود و صورت‌تان بلندتر و باريك‌تر به نظر برسد اما زاويه ابروان خود را زياد شيب ندهيد، چراكه توجه را به گردي صورت‌تان جلب مي‌كند.

بدترين فرم ابرو براي صورت‌هاي گرد، فرم ابروي گرد است چرا كه باعث مي‌شود صورت گردتر به نظر برسد. از آنجايي كه صورت‌هاي گرد چارچوب مشخصي ندارند، يك ابروي زاويه‌دار زيبا مي‌تواند خودنمايي كند و چارچوبي براي اسكلت صورت‌تان تعريف كند. يعني همان چيزي كه در صورت‌هاي گرد پيدا نمي‌شود

منبع : آموزشگاه آرايشگري الماس نشان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۵:۳۶ توسط:netware موضوع:

طلا

طلا اولين فلز گرانبهايي بود كه در صنعت جواهرسازي مورداستفاده قرار گرفت. احتمالا دليل آن را مي‌دانيد! طلا هرگز زنگ نمي‌زد، سياه نمي‌شود و هميشه مثل آفتاب درخشان است. در اسطوره‌هاي باستاني از طلا به عنوان نور خدايان ياد شده است و به همين خاطر طلا براي مردم عادي مورد استفاده قرار نمي‌گرفت. فقط فرعون و ديگر شخصيت‌هاي مهم مصر اجازه استفاده از طلا را داشتند.

طلا را مي‌توان به صورت خالص در طبيعت به صورت دانه‌اي يا تكه‌اي در ميان سنگ‌ها، كاني‌هاي بلوري شده و مواد ته نشيني آبرفتي پيدا كرد.

طلا به دلايل زير ارزش بسيار بيشتري نسبت به ديگر فلزات دارد:

  • كميابي
  • كاربردپذيري آسان
  • تصفيه راحت
  • مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگي
  • رنگ متمايز
  • واكنش‌ناپذيري با ديگر عناصر

از اين فلز قيمتي براي ساخت انواع وسايل زينتي، زيورآلات و حتي ابزار جنگي و پزشكي استفاده مي‌شد.

طلا مي‌تواند با بسياري از فلزها آلياژ شود. اين آلياژها عموما براي رسيدن به درجه‌هاي مختلف سختي و نرمي‌، دماي ذوب مناسب، ايجاد رنگ متفاوت تهيه مي‌شوند. مس رايج‌ترين فلز در آلياژهاي طلاست و باعث قرمزتر شدن رنگ آلياژ مي‌شود. ميزان طلاي موجود در هر آلياژ از واحد ۲۴ يا واحد ۱۰۰۰ محاسبه و مطرح مي‌شود. طلاي ۱۸ عيار به معني ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلز ديگر و طلاي ۹۰۰ به معني ۹۰۰ واحد طلا و ۱۰۰ واحد فلز ديگر است. شايد جالب باشد بدانيد هند بزرگ‌ترين واردكننده طلا در جهان است به اين خاطر كه تقاضاي جواهرات طلا در اين كشور بسيار بالاست.

بيشتر بخوانيد : خريد آنلاين طلا  

طلاي زرد

طلاي ۲۴ عيار روشن‌ترين و درخشان‌ترين رنگ زرد طلايي را داراست. هر چه فلزات ديگري به آن اضافه شوند از درخشندگي و زردي آن بيشتر كاسته مي‌شود. در صنعت جواهر سازي، اغلب از روكش طلاي ۲۴ عيار روي مصنوعات استفاده مي‌شود تا درخشندگي رنگ آن حفظ شود. دليل اينكه از خود طلا به طور خالص در ساخت جواهرات استفاده نمي‌شود، نرمي زياد آن است كه باعث مي‌شود استحكام كمتري داشته باشد. از اين رو هميشه آن را با فلزات گرانبهاي ديگر آلياژ مي‌كنند. هر چه عيار طلا بالاتر باشد، ميزان سختي آن كمتر است اما در عوض خلوص بيشتري دارد

طلاي رزگلد

رنگ قرمز اين طلا از آلياژ مس و طلاي خالص حاصل مي‌شود. هر چه قرمزي جواهرات طلا بيشتر باشد، يعني مس بيشتري در آن استفاده شده و قيمت و ارزش آن كمتر است. در عوض، هر چه مس بيشتر باشد، رنگ رزگلد آن بيشتر خواهد بود. اين طلا را با نام «طلاي قرمز» هم ياد مي‌كنند. البته اگر مس كمتري در تركيب آن به كار رفته باشد، رنگ آلياژ صورتي مي‌شود كه به آن «طلاي صورتي» مي‌گويند. رزگلد نسبت به طلاي زرد و سفيد امروزي‌تر است و طرفداران بيشتري دارد.

طلاي سفيد

طلاي سفيد همان طلاي زرد است كه يك لايه فلز سفيد همچون نيكل، پالاديم يا پلاتين روي آن كشيده شده است. طلاي سفيد هميشه يك روكش روديوم دارد تا علاوه بر حفظ سفيدي، براق و درخشان هم بماند. ازآنجا كه برخي افراد به نيكل حساسيت دارند، به‌جاي نيكل از پالاديوم استفاده مي‌شود. اين فلزاز نيكل گران‌تر است اما احتمال اينكه واكنش‌هاي آلرژيك ايجاد كند كمتر است. اگر از پالاديوم در طلاي سفيد استفاده شود، ديگر نيازي به روكش روديوم نيست زيرا پالاديوم نوعي رنگ خاكستري به طلا مي‌دهد. معمولاً روكش روديوم وقتي ساييده مي‌شود طلا يه رنگ زرد كدر ديده مي‌شود.

منبع : طلافروشي اينرنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۶:۲۲ توسط:netware موضوع:

انواع سيم كشي دندان

درمان ارتودنسي ،ميتواند با مدل هاي مختلفي از وسايل و دستگاه ها كه اغلب مردم آنرا سيم كشي دندان مينامند .

سيم كشي متحرك چيست ؟

درمان هاي ساده، ممكن است با سيم هاي متحرك انجام شود . (وسيله اي كه براي ميتوان آنرا براي تميز كردن از دهان در آورد ) اين دستگاه، سيم هاي نازك و حساس با تعدادي فنر در كنار آنها هستند، كه با اعمال فشار ملايمي به دندان ،باعث حركت آنها ميشود .  

سيم كشي دائم چيست ؟

گاهي، دندانها به هدايت دقيق تري، نسبت به سيم كشي هاي متحرك دارند  در اين مرحله ،سيم كشي هاي دائم استفاده ميشود اين مدل ، داراي قلاب ها (براكت ها)و نوار هايي هستند كه موقتا به دندان، گير ميكنند .يك سيم انعطاف پذير، تمام قلاب ها را به هم متصل كرده و به دندان ها اجازه ي حركت ميدهد شما به تنهايي قادر به خارج كردن اين نوع سيم از دهان خود نيستيد ، به اين نوع ، سيم كشي دائمي گفته ميشود .

سيم كشي اساسي يا پايه چيست؟ ( ارتودنسي ثابت )

گاهي ممكن است فك در حال رشد تغيير حالت دهد ، در اين صورت بايد از سيم كشي پايه يا اساسي استفاده كرد اين عمل ،توسط قدرت ماهيچه هاي فك شما صورت ميگيرد و مختص نوع خاصي از مشكلات است .

سيم كشي مخفي چيست؟

آنها پلاستيك هاي سفت و بيرنگي هستند، كه براي مرتب كردن دندان ها استفاده ميشوند و شامل ست هاي مختلف از قالب هاي خاص است  هر بيمار ، قالب خاص خود را خواهد داشت و هر ست به مدت 2 هفته ، قبل از جايگزيني با ست بعدي ، استفاده ميگردد ؛ آنها از پلاستيك شفاف تهيه ميشوند ، بنابر اين نامرئي هستند اين بدين معناست كه هيچ كسي قادر به فهميدن اينكه شما در حال صاف كردن دندان هاي خود هستيد، نيست. اين قالب ها را ،بايد براي 22 تا 23 ساعت براي نتيجه ي مطلوبتر استفاده كرد و آنها براي خوردن ،نوشيدن ، مسواك زدن و براي تميز كردن فواصل بين دندان ها به راحتي قابل جا به جايي هستند براي استفاده از اين نوع درمان ،تمامي دندان هاي دائمي شما بايد در آمده باشند .

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي پيشگيري

سيم كشي هاي اينويزيلاين  يا همان ارتدونسي سريع بدون سيم كشي:

سيم كشي سريع شامل يك سري 18 تا 30 مدل سنتي ميشود و پلاستيكي، شفاف و پلاستيكي سفارشي است.سيم ها قابل جابجايي هستند و هر 2 هفته جايگزين مي شوند.

تقريبا ارتودنسي نامرئي هستند و بيماران مي توانند هر چه ميخواهند بخورند و بنوشند؛ اين روش براي مشكلات جدي دندان كار نمي كند؛ فقط در دسترس براي بزرگسالان و نوجوانان، نه كودكان؛ گران تر هستند . زود خراب ميشوند و هزينه ي كمي براي جايگزيني دارد؛ درمان ممكن است به طور بالقوه طول بكشد. سيم كشي سريع درمان ارتودنسي نسبتا جديد و هيجان انگيز است كه دندان ها را بسيار سريعتر از سيم هاي سنتي ثابت مي كند. سيم كشي سريع، گزينه درمان موثر براي بيماران با انواع مشكلات ارتودنسي است، از جمله:

• دندان هاي ناسازگار

• دندان هاي در هم

• فاصله بين دندان ها

• مشكلات جويدني

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۰:۴۷ توسط:netware موضوع:

مراحل و هزينه ارتودنسي بزرگسالان

در وهله اول بايد براي دريافت مشاوره بابت نوع براكت ها و جنس دندان هاي تان از دندانپزشك خود مشاوره دريافت كنيد تا پزشك اطلاعات لازمه در مورد چيستي و چگونگي اين روش را در اختيارتان قرار دهد.

مرحله بعدي مربوط به فرآيند معاينه باليني و تخصصي دندان ها است كه پزشك وضعيت دندان، لثه و فك بيمار را مورد ارزيابي قرار مي دهد.

برنامه ريزي براي درمان مرحله ديگري از فرآيند ارتودينس ياست كه انجام ان ضرورت دارد. زيرا در يك برنامه ريزي به خصوصي زمان مراجعه و انجام ارتودنسي به بيمار اطلاع رساني مي شود.

در اين مرحله براي نتيجه بخش بودن ارتودنسي دستياران و دندانپزشك در مورد رعايت بهداشت دهان و دندان شما را راهنمايي مي كند.

كارگذاشتن ارتودنسي داخل دهان و دندان را به عنوان اصلي ترين مرحله درمان از آن ياد مي شود. اين كار نياز به تخصص و مهارت بالاي دارد تا نصب ارتودنسي هيچ گونه آسيبي به لثه و يا دندان ها وارد نكند و در بازه زماني چند ساعته انجام مي شود.

نگهداري و چكاپ هاي منظم را مي توان به عنوان مراحل آخر ارتودنسي بزرگسالان دانست، اين مرحله تا 3-6 ماه ادامه دارد تا با بررسي هاي مداوم دندان ها به حالت اوليه باز نگردند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي يا كامپوزيت 

هزينه ارتودنسي بزرگسالان

ميزان هزينه درمان ارتودنسي شما با در نظر گرفتن عوامل متعددي برآورد مي شود كه شامل موارد زير مي باشد:

  • طول مدت زمان درمان
  • سن
  • ميزان و شدت وسعت مشكل دندان ها
  • نوع بريس و براكت
  • ميزان شهرت، تجربه و موقعيت مكاني دندانپزشك

*نكته قابل توجه اين است كه با توجه به اين كه عمل ارتودنسي جزو يكي از عمل هاي زيبايي دندان به شمار مي رود، برخي از شركت هاي بيمه طرف قرار داد هزينه مرتبط با آن را پوشش نمي دهند و بايد پيش از اقدام به انجام آن در مورد حمايت مالي بيمه سوال بپرسيد.

منبع : مجله ارتودنسي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۵:۳۱ توسط:netware موضوع:

ابزار‌هاي‌ ارتودنسي

متخصصان ارتودنسي دندان به طور معمول از ابزار مختلفي استفاده مي‌كنند. به طور كلي اين ابزارها و وسايل را مي‌توان در دو دسته ثابت و متحرك دسته‌بندي كرد، كه در ادامه با آن‌ها بيشتر آشنا مي‌شويد.

ابزار هاي ثابت ارتودنسي

اين ابزار متداول‌ترين دستگاه‌ها و ابزار مورد استفاده در تخصص ارتودنسي هستند. زماني كه دقت انجام پروسه و لزوم در نظر گرفتن جزئيات در دستور كار قرار بگيرد، متخصصان ارتودنسي از ابزار هاي ثابت براي برطرف كردن مشكلات عدم هماهنگي دندان مراجعان خود استفاده مي‌كنند.

نمونه هايي از لوازم و ابزار ارتودنسي ثابت عبارتند از:

بريس

اين ابزار ثابت شامل موارد زير مي باشد

  • براكت
  • سيم
  • بند

بندها حلقه‌هايي هستند كه معمولا به دور دندان‌ها ثابت مي‌شوند و در نقش لنگر بريس ها عمل مي‌كنند. اين ابزار توسط مواد مخصوصي به دندان متصل مي‌شوند. برخلاف بند ها كه به دندان‌هاي عقبي متصل مي‌شوند، از براكت ها معمولا در بخش جلويي دندان‌ها استفاده مي‌شود. سيم‌ها نيز به شكل قوس از داخل براكت ها عبور كرده و به باندها فيكس يا متصل مي‌شوند. با محكم شدن سيم، دندان‌ها تحت فشار قرار مي‌گيرند. و با گذشت زمان دندان‌ها به هماهنگي كامل و موقعيت مد نظر ارتودنتيست مي‌رسند.

اشخاصي كه از اين ابزارها براي تراز كردن دندان‌هاي خود استفاده مي‌كنند، بايد به صورت منظم و ماهانه براي چك كردن و يا سفت كردن بريس ها به متخصص ارتودنسي مراجعه كنند. طول مدت درمان با توجه به فاكتورهاي مختلف، متفاوت خواهد بود و مي‌تواند از چند ماه تا چند سال باشد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي لينگوال

فضا نگهدارنده ثابت

همانطور كه مي‌دانيد كودكان تا سن خاصي داراي دندان هاي شيري هستند. زماني كه دندان شيري مي‌افتد، اين احتمال وجود دارد كه دندان‌هاي مجاور، به سمت فضاي خالي حركت كرده و فضا را براي دندان اصلي كه قرار است جاي خالي را پر كند تنگ مي‌كنند. متخصص ارتودنسي از فضا نگهدارنده ثابت براي حفظ فضاي خالي استفاده مي‌كند، تا زماني كه دندان اصلي رشد كند و كج نشود.

فضانگهدارنده با قابليت جابجايي

اين ابزارها گزينه‌اي مناسب براي جايگزيني فضا نگهدارنده ثابت هستند.

ابزار ثابت ويژه

اين ابزار مي‌توانند به كنترل فشار وارد شده از سوي زبان يا مكيدن انگشتان كمك كنند. اين ابزار ويژه مي‌توانند به خصوص در هنگام خوردن غذا باعث ايجاد ناراحتي براي شخص استفاده كننده شوند. در نتيجه تنها بر حسب ضرورت از آن‌ها استفاده مي‌شود.

ابزار ارتودنسي متحرك

متخصصان ارتودنسي از ابزار متحرك براي درمان مشكلات جزئي مانند جلوگيري از مكيدن انگشت شست يا اصلاح دندان‌هاي كج شده استفاده مي‌كنند.

اين ابزارها فقط بايد هنگام تميز كردن، غذا خوردن يا كشيدن نخ دندان  بيرون كشيده شود. بعضي اوقات، متخصص ارتودنسي ممكن است به بيمار توصيه كند كه آنها را در حين انجام فعاليت‌هاي خاصي مانند نواختن سازهاي بادي يا دوچرخه سواري خارج كنند.

بيشتر بخوانيد : قيمت ارتودنسي

نمونه هايي از ابزار متحرك عبارتند از:

الاينر يا تراز كننده‌ها الاينر ها جايگزيني براي بريس ها هستند كه معمولا براي بزرگسالان مفيد هستند.

هدگير: هدف استفاده از هدگير در بيماران، اين است كه سرعت رشد فك فوقاني را كند كرده و دندان هاي بالا و پايين را در موقعيت هماهنگ با هم قرار دهند.

ضربه گير لب و گونه: اين ابزار متحرك براي كاهش فشار وارد شده از سوي گونه‌ها يا لب روي دندان ساخته شده‌اند.

اكسپندر يا وسيع كننده كام): اين ابزار به گونه‌اي طراحي شده است كه قوس فك بالا را گسترده تر كند. اكسپندر شامل يك صفحه پلاستيكي با پيچ هايي است كه در كف يا سقف دهان قرار مي گيرد. پيچ ها به مفاصل موجود در استخوان ها فشار مي آورند و آنها را به سمت بيرون هدايت ميكنند. متخصص ارتودنسي با كمك اكسپندر مساحت و پهناي سقف دهان را گسترش مي‌دهد.

نگهدارنده‌ ها: رتينر ها معمولا پس از پروسه هاي درماني ارتودنسي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين احتمال ميرود كه پس از پروسه هاي درماني، دندان ها به عقب برگردند. از نگهدارنده براي جلوگيري از اين اتفاق استفاده ميشود. در صورت اصلاح، ممكن است از آن‌ها براي جلوگيري از مكيدن انگشتان دست كودكان نيز استفاده شود.

به طور كلي دو نوع رتينر يا نگهدارنده متحرك وجود دارد:

نگهدارنده و رتينر هاولي. اين نگهدارنده از فلز و اكريليك ساخته شده است. آكريليك روي سقف دهان قرار مي گيرد و سيم دندان هاي قدامي را محاصره مي كند.

نوع ديگر رتينر از پلاستيك شفاف ساخته شده است. اين نگهدارنده روي دندان ها قرار مي گيرد و مانند يك الاينر نامرئي يا( ارتودنسي نامرئي ) به نظر مي رسد.

منبع : مجله ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۶:۴۶ توسط:netware موضوع:

مراقبت از ونير كامپوزيت

) مهمترين نكته در نگهداري ونير كامپوزيت، پرهيز از جويدن خوراكي هاي سفت است. جويدن غذا ها و خوراكي هاي سفت و سخت باعث آسيب رسيدن به ونير كامپوزيت مي شود.

در هنگام خوردن مواد خوراكي مانند فندوق و پسته و ... بايد احتياط كنيد تا باعث شكستن و لب پر شدن كامپوزيت نشود.

2) تا يك روز پس از انجام ونير كامپوزيت از نوشيدن چاي، قهوه، نوشابه و از اين قبيل مواد غذايي حاوي رنگدانه پرهيز نماييد زيرا مواد كامپوزيت در اين مدت مستعد تغيير رنگ هستند.

3) حدودا تا يك ماه پس از كامپوزيت دندان ها حساس مي شوند كه رفته رفته با گذشت زمان از اين حساسيت كاسته مي شود. در اين مدت از نوشيدن و خوردن غذا هاي خيلي سرد يا خيلي داغ پرهيز نماييد تا دچار دندان درد نشويد.

4) مسواك زدن بعد از هر وعده غذايي بخصوص بعد از خوردن و آشاميدن غذاهاي حاوي رنگدانه مهم مي باشد. اگر در مكاني هستيد كه به مسواك دسترسي نداريد مي توانيد چند ليوان آب بنوشيد. به طور كلي سعي كنيد بعد از انجام كامپوزيت، نوشيدن و خوردن اين مواد را به حداقل برسانيد.

بيشتر بخوانيد :

5) همانطور كه گفته شد مسواك زدن بعد از هر وعده غذايي مهم مي باشد. اما توجه داشته باشيد، مسواك زدن زياد باعث مي شود سطح صيقلي كامپوزيت از بين برود و كدر رنگ شود. كه در اين صورت بايد به دندانپزشكي مراجعه نماييد تا دندانپزشك سطح رويي كامپوزيت را پوليش دهد و به حالت صيقلي قبلي باز گرداند.

6) استفاده به تنهايي از مسواك براي حفظ پاكيزگي دندان هاي كامپوزيت شده كفايت نمي كند. همانطور كه بار ها گفته شده است، نخ دندان بايد در كنار مسواك نيز استفاده شود. علاوه بر اينكه دندان هاي معمولي و بدون كامپوزيت به حفظ بهداشت نياز دارند، دندان هاي كامپوزيتي نيز به حفظ بهداشت نيازمند هستند. نخ دندان بايد در آخر هر روز براي زدودن مواد غذايي باقي مانده در ميان دندان ها استفاده شود.

7) براي استفاده از خمير دندان بهتر است با دندانپزشك ترميم و زيبايي خود مشورت نماييد، زيرا امكان دارد دندانپزشك با توجه به نوع كامپوزيت، خمير دندان خاصي را معرفي كند. همچنين در استفاده از مسواك هاي مخصوص نيز بهتر است با دندانپزشك خود مشورت نماييد.

8) استعمال دخانيات نظير سيگار و قليان رنگ كامپوزيت را تغيير مي دهد. تا حد امكان سعي كنيد از استعمال دخانيات بپرهيزيد.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۱:۵۲ توسط:netware موضوع: