جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

لمينت مژه در خانه

لمينت مژه در خانه امروزه يكي از پرطرفدارترين آرايش در بين خانم ها،  محسوب مي گردد.

لمينت كردن در واقع به معني كراتينه كردن مژه هاست تا بلندتر و زيباتر از چيزي كه به طور طبيعي هستند، به نظر برسند.

در اين تكنيك آموزش اكستنشن مژه ، ماده بيس و پايه براي افزايش زيبايي و استحكام تارهاي مژه، همان كراتينه (نوعي پروتئين به كار رفته در ساختار پوست و مو) است كه باعث محافظت از سطح ساختار مژه ها مي شود.

در اين ميان گاهي اوقات بدليل فرصت كم براي وقت گرفتن از سالن هاي زيبايي و يا صرفه جويي در مخارج خانم ها تصميم مي گيرند كه خود دست به كار شوند و اين فعاليت را انجام دهند.

يكي از مزاياي بسيار عالي لمينت مژه ها، امكان انجام آن در خانه است، بدون اينكه نياز به مهارت يك متخصص و يا حضور كارشناس زيبايي را داشته باشيد، فقط كافيست كه با نحوه انجام آن آشنا شويد و وسايل مورد نيازش را تهيه نماييد.

حالا  اگر مي خواهيد با دستان خودتان به سراغ مژه ها برويد در اين مطلب قصد داريم تا آموزش دهيم چگونه در خانه لمينت مژه انجام دهيد.

بيشتر بخوانيد : آموزش اكستنشن مو

قبل از آغاز اين فرآيند بايد مواد لازم آن را تهيه كنيد. دقت كنيد براي تهيه اين اقلام به سراغ برندها و توليدكنندگان معتبر برويد و از محصولات آنها استفاده كنيد، هم بدليل بهداشتي بودن و هم بدليل رعايت استانداردها و فرمولاسيون مربوط به توليد محصولات زيبايي، تا تاثيرگذاري هرچه بهتر و بيشتر روي زيبايي مژه هاي شما بصورت ملموس قابل مشاهده باشد.

اما مواد مورد نياز:

  • شانه كوچك مژه
  • كراتين
  • رنگ مژه
  • سرم مخصوص لمينت مژه
  • ميكرو براش
  • شروع فعاليت

اول از همه، مژه ها را كامل بشوريد و سپس با شانه كوچك مژه، مژه ها را به خوبي شانه و مرتب كنيد، اين كار باعث مي شود تا مواد در تماس كامل با مژه ها قرار بگيرند.

حالا نوبت به چسباندن پدهاي سيليكوني در كنار پلك هاي بالا و پايين مي رسد.

سپس براي اينكه مژه ها حداكثر جذب رنگدانه اي كه ميخواهيم به آنها بدهيم را داشته باشند، ابتدا سرم سفت كننده مژه را استفاده مي كنيم، به سرم سفت كننده كمي فرصت دهيد تا كامل جذب مژه ها شود.

در اين مرحله از رنگ مژه استفاده مي كنيم تا مژه ها يكدست و زيبا، مشكي شوند، دقت كنيد براي بهتر رنگ گرفتن مژه ها و رسيدن به مشكي مدنظر مي توانيم چند بار اين مرحله را تكرار كنيم.

نياز هست يادآوري كنيم و و به خاطر داشته باشيد، در تمامي مراحل و بعد از استفاده هر كدام از مواد مخصوص، از شانه كوچك مژه براي مرتب كردن مژه ها بهره مي بريم تا تاثير گذاري مواد روي مژه ها بيشتر شود.

حدودا ۱۰ دقيقه بعد رنگ مژه ها را پاك مي كنيم.

حالا براي ضخيم تر شدن و فيكس شدن رنگ در مژه ها نوبت به استفاده از كراتين مي رسد، سعي كنيد كاملا تمام تارهاي مژه را به آن آغشته نماييد. اجازه دهيد تا نيم ساعت روي مژه هاي بماند و بعد مژه ها را با پنبه پاك كنيد و با آب گرم بشوييد.

منبع : الماس نشان

رفرنس : دوره هاي آموزش آرايشگري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۷:۴۳ توسط:netware موضوع:

4ويژگي بهترين رژيم لاغري چيست؟

همان طور كه در بخش قبل نيز اشاره شد، رژيم لاغري كه شامل تمام گروه هاي مواد غذايي باشد و آهسته و پيوسته به كاهش وزن كمك كند يك رژيم لاغري اصولي است. بنابراين هر نوع برنامه غذايي كه از اين دو اصل پيروي كند جزء بهترين برنامه هاست.

متخصصان تغذيه به جز دو اصل ذكر شده، معتقدند اگر برنامه هايي كه براي لاغري در نظر گرفته مي شوند ويژگي هاي زير را داشته باشند قابل اعتمادتر و سالم تر هستند.

۱. ثابت شده كه موفقيت آميز است

برنامه‌هاي غذايي كه ادعا مي‌شود بهترين‌ بوده و نتايج قطعي دارند زياد هستند. اما بايد در انتخاب يكي از آن‌ها هوشمندانه عمل كرد. به دنبال انتخاب رژيمي باشيد كه تحقيقات زيادي پيرامون آن انجام شده و كارايي آن با درصد موفقيت بالا اثبات شده باشد.

براي مثال گروهي از محققان پيرامون كارايي “رژيم لاغري كم كربوهيدارت” تحقيق انجام دادند. آن ها افراد شركت كننده در تحقيق را در دو دسته قرار دادند. يكي از گروه ها از برنامه غذايي كم كربوهيدرات پيروي مي كردند و گروه ديگر رژيم كم چربي را دنبال كردند.

بعد از ۱۲ هفته دنبال كردن رژيم هاي غذايي، محققان متوجه شدند كه افرادِ گروهِ كم كربوهيدارت ۹.۵ كيلو وزن كم كرده بودند، اما گروه ديگر تنها ۴.۱ كيلوگرم لاغر شده بودند. اين گروه نشان داد كه رژيم لاغري كم كربوهيدارت وزن زيادي را كاهش مي دهد و فوايد ديگري هم دارد.

۲. به لاغري شما در دراز مدت كمك مي‌كند

تمام برنامه‌هاي غذايي كه در دسته رژيم لاغري سريع گنجانده مي‌شوند مي‌توانند به نوعي براي سلامتي شما مضر باشند. شايد بگوييد اتفاقا من افرادي را مي‌شناسم كه با رژيم لاغري سريع توانسته‌اند وزن زيادي از دست دهند.

بله در واقع چنين چيزي امكان پذير است. و شما مي‌توانيد در مدت زمان اندكي وزن زيادي از دست بدهيد. اما به چه قيمتي؟ چرا مي گوييم رژيم لاغري سريع خوب نيست؟

خيلي ساده است. بدن ما توانايي وفق پيدا كردن با شرايط جديد را دارد، اما اگر تغييري بسيار سريع باشد، بدن نمي‌تواند به سرعت خود را با آن وفق داده يا هماهنگ كند. زماني كه سرعت ايجاد تغييري بيشتر از سرعت هماهنگي بدن با آن باشد، قطعاً مشكلات زياد و بعضاً جبران ناپذيري ايجاد مي شود.

در ساده ترين حالت، بدن به هيچ عنوان طرفدار تغييرات سريع نيست و با آن ها مخالف است چون مي داند چنين تغييراتي سلامتي آن را به خطر مي اندازد. بنابراين بهترين رژيم لاغري، آن رژيمي است كه به شما كمك كند تا در ميان مدت و دراز مدت وزن كم كنيد و اصلا ادعاي سريع بودن نداشته باشد.

بيشتر بخوانيد : محاسبه bmi

۳. متناسب با وضعيت و توانايي بدن شما است

فرض كنيد به شما يك ليست داده اند كه در آن ۳۰ برنامه غذايي نوشته شده است. به شما گفته شده كه تمامي اين ۳۰ برنامه غذايي براي لاغري عالي هستند و در  مدت زمان مناسبي به شما كمك مي كنند بيشتر اضافه وزن خود را از دست دهيد. اما سوال اينجاست كه آيا تمام اين ۳۰ برنامه لاغري براي شما كارساز هستند؟

قطعا خير! قرار نيست هر برنامه اي كه با عنوان بهترين روش لاغري به ما معرفي مي شود حتما جوابگو باشد و منجر به كاهش وزن سالم ما شود. براي لاغري، ما تنها بايد رژيم هايي را دنبال كنيم كه متناسب با شرايط و وضعيت بدني ما تنظيم باشند.

به عنوان مثال با اينكه رژيم كتوژنيك يك روش لاغري بسيار خوب است اما افرادي كه آسيب كليوي دارند، افراد در معرض بيماري قلبي، زنان باردار يا شيرده، افراد مبتلا به ديابت نوع ۱، بيماري كبدي يا لوزالمعده و هر كسي كه نياز به برداشتن كيسه صفرا دارد، نبايد رژيم كتو را امتحان كنند.

۴. مانع از مصرف غذاهاي مورد علاقه شما نمي‌شود

تجربه ثابت كرده رژيمي كه افراد را از خوردن اغلب غذاها منع مي‌كند شكست مي‌خورد و يك رژيم لاغري اصولي نيست. مخصوصاً اگر قرار باشد در ليست مواد غذايي منع شده، غذاهاي مقوي و مغذي باشند نبايد از آن رژيم پيروي كرد

منبع : https://www.dranbara.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۵۳ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي فلزي بهتر است يا نامرئي

ارتودنسي فلزي بهتر است يا نامرئي يكي از سوالات متداولي است كه افراد براي درمان ارتودنسي و صاف شدن دندان هاي خود از متخصص ارتودنسي مي پرسند. صاف شدن دندان ها توسط متخصص ارتودنسي با چندين روش انجام مي شود اما با اين حال، بيشترين گزينه هاي ترجيحي ارتودنسي فلزي يا براكت هاي فلزي سنتي و ارتودنسي نامرئي هستند كه هر دو از مزايا و معايبي برخوردار مي باشند.

ممكن است تصميم گيري براي انتخاب اينكه ارتودنسي فلزي بهتر است يا نامرئي دشوار باشد اما اگر شما با عملكرد و مزايا و معايب هر يك از آنها آشنا باشيد مي توانيد بهتر تصميم گرفته و به لبخند زيبا و دندان هاي يكدست و مرتب دست يابيد.

سال هاي طولاني است كه روش ارتودنسي فلزي با براكت هاي نقره اي رنگ خود به بسياري از بيماران كمك كرده تا ناهنجاري هاي دندان ها و فك خود را برطرف كنند. با توجه به نتايج مثبتي كه تمام بيماران از روش ارتودنسي فلزي( ارتودنسي ثابت )  گرفته اند نمي توان به راحتي اين روش درماني زيبايي را منسوخ دانست و آن را با روش ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين جايگزين است.

نكته اينجا است كه ارتودنسي سنتي با براكت هاي فلزي خود هنوز هم نتايج به مراتب بهتري را در مدت زمان كوتاهتري نسبت به ارتودنسي نامرئي دارد. پس چرا بايد اين سوال براي همه مطرح باشد كه ارتودنسي فلزي بهتر است يا نامرئي؟

دليل اين امر، زيبايي ظاهري ارتودنسي نامرئي و راحتر بودن استفاده از آن است. در حقيقت با قرار گرفتن پلاك هاي شفاف ارتودنسي نامرئي در دهان، هيچكس متوجه نمي شود كه شما تحت درمان هستيد و ظاهر شما تغييري نخواهد كرد.

نكته ديگر اين است كه پلاك هاي شفاف ارتودنسي نامرئي آسيبي به بافت دهان شما نمي رسانند و درد و ناراحتي كمتري براي شما ايجاد مي كنند. تميز كردن دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان نيز با ارتودنسي نامرئي بسيار راحت تر است.

اما به خاطر داشته باشيد كه اگر روش ارتودنسي نامرئي را به ارتودنسي فلزي ترجيح داديد بايد با دندانپزشك و متخصص ارتودنسي خود همكاري كامل داشته باشيد. چون استفاده منظم از پلاك هاي شفاف مهمترين عامل در نتيجه اصلاح دندان ها با اين روش است.

منبع : https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۲۱ توسط:netware موضوع:

كدام روش ارتودنسي را انتخاب كنيم؟ ارتودنسي رنگي، ارتودنسي متحرك يا ارتودنسي نامرئي؟

ارتودنسي نامرئي يكي از روش هاي درماني در دندانپزشكي است كه به رفع مشكلات دندان ها مانند بهم ريختگي آنها كمك مي كند. با كمك ارتودنسي رنگي، ارتودنسي متحرك يا ارتودنسي نامرئي مي توان دندان هاي كج و آنهايي كه در جاي مناسب خود قرار ندارند را كاملا صاف و منظم كرد.

عملكرد براكت ها در ارتودنسي نامرئي چگونه است؟

در درمان با ارتودنسي نامرئي، براكت ها با فشاري كه روي دندان ها طي يك دوره زماني مشخص وارد مي آورند آنها را به آرامي طي يك جهت خاص حركت مي دهند. در حقيقت، براكت ها موجب مي شود ريشه هاي دندان در استخوان فك تغيير شكل داده و جابجا شوند.

زماني كه موقعيت دندان ها تغيير كردند نوبت به ريتينر مي رسد. ريتينر يا نگهدارنده اين امكان را به استخوان ها و لثه ها مي دهد تا با گذشت زمان اطراف دندان را فرا گيرند و تغييراتي را كه در دندان ها رخ داده پايدار و دائمي نمايند.

با وجود اينكه ارتودنسي نامرئي يك روش دائمي براي اصلاح و ترميم دندان ها در نظر گرفته مي شود اما اگر به درستي از ريتينر استفاده نكنيد، امكان بازگشت دندان ها به حالت قبل وجود دارد.

براكت هاي ارتودنسي بسته به مشكلات دندان فرد مي توانند وضعيت آنها را حداقل تا شش ماه اصلاح نمايد. اما در صورتي كه شرايط دندان ها بسيار پيچيده و شديد باشد شايد مجبور باشيد چند سال آنها را در دهان خود تحمل كنيد.

البته استفاده از نگهدارنده براي تثبيت نتايج نيز به اين طول درمان اضافه مي كند. متخصصين ارتودنسي به منظور اينكه وضعيت دندان هاي بيمار را طي دوران درمان با ارتودنسي نامرئي مرتبا كنترل كرده و تغييرات جديدي اعمال كنند قرار ملاقات هاي منظمي ترتيب مي دهند.

بيشتر بخوانيد :

 ارتودنسي بزرگسالان

هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟

مزايا و معايب ارتودنسي نامرئي

مزايا:

-           مهمترين مزيت ارتودنسي اينويزالاين، نامرئي بودن و نامشخص بودن آن در دهان است و شخص به راحتي مي تواند لبخند زده و يا صحبت كند.

-           يكي ديگر از مزيت هاي ارتودنسي نامرئي اين است كه هيچ گونه فلزي در آن وجود نداشته و در نتيجه آسيبي به لثه هاي شما وارد نمي آيد.

معايب:

-           ارتودنسي نامرئي نسبت به براكت هاي معمولي گران تر است.

-           در برخي موارد اثربخشي اين نوع ارتودنسي از براكت هاي معمولي كمتر است از اين رو قبل از درمان بايد با متخصص ارتودنسي صحبت نماييد كه آيا اين گزينه براي شما مناسب است يا خير.

در نهايت براي اينكه اطمينان يابيد براكت ها و درمان ارتودنسي براي شما كارآمد و سريع است بايد تمامي دستورالعمل ها و توصيه هاي متخصص ارتودنسي را به دقت رعايت نماييد.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۳:۲۰ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي لينگوال ( ارتودنسي نامرئي ) را مي دانيد چيست؟

همان طور كه مي دانيد ارتودنسي روش هاي درماني مختلفي دارد كه يكي از آن ها ارتودنسي لينگوال مي باشد. كه براكت و سيم و الاستيك وسايل مورد نياز هستند كه در دهان به كار برده مي شوند و اين دستگاه ها در سمت زبان پشت دندان ها گذاشته مي شود.

براكت هاي لينگوال به دليل اين كه در قسمت داخلي دهان قرار مي گيرند به همين به خاطر موقعيت قرارگيريشان به آن ها ” براكت داخلي ” مي گويند. اما ديگر براكت ها كه در روش هاي ديگر ارتودنسي دندان  به كار گرفته مي شوند در قسمت بيروني دهان قرار مي گيرند.

با توجه به اين كه روش لينگوال با موقعيت قرارگيري برعكس نسبت به ديگر روش هاي ارتودنسي انجام مي شود . اما در نوع دستگاه مورد استفاده يا همان سخت افزار و چگونگي درمان آن  با ديگر دستگاه ها شباهت زيادي دارند.

مزاياي ارتودنسي لينگوال:

• مزيت بسيار مهمي كه دارد  غير قابل ديدن آن مي باشد به همين دليل به آن ارتودنسي نامرئي نيز مي گويند.

هنگامي كه شخصي با  توجه و دقت به داخل دهان شما نگاه نمايد ممكن است به صورت گذري متوجه دستگاه اين نوع ارتودنسي شود. ( مخصوصا اگر لينگوال در داخل فك پايين و روي دندان هاي پايين استفاده كنيد). وگرنه لينگوال به راحتي قابل مشاهده نمي باشد.

كساني كه در استفاده از دستگاه ارتودنسي خجالت مي كشند و نمي توانند ارتودنسي ثابت را انجام دهند استفاده از روش لينگوال كه نامرئي مي باشد بهترين انتخاب است.

•در صورتي كه دندان دچار چرخ شد يا فضاي هاي خالي بين دندان بسته شد و براي رفع مشكلات پيچيده مثل تغيير ارتفاع دندان مي توان ارتودنسي لينگوال انجام داد.

•در صورت عدم رعايت بهداشت و مراقبت هاي لازم بيمار از دندان هايش زماني كه دندان او دچار تغيير رنگ شود در پشت دندان ظاهر مي شود و در ظاهر جلوي دندان چيزي قابل مشاهده نمي باشد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

معايب ارتودنسي لينگوال عبارتند ار:

•مهم ترين و اصلي ترين مشكل روش لينگوال استفاده از آن و جايگذاري آن در داخل دهان مي باشد.

•به دليل مشكلاتي كه در نصب براكت هاي لينگوال وجود دارد به همين دليل بيمار بايد طول دوره جلسات طولاني تري را با دكتر خود نسبت به ارتودنسي ثابت داشته باشد.

با اين وجود با بهبود و پيشرفتي كه در طراحي اين سيستم ارتودنسي به وجود آمده است مشكلات آن كمتر شده است.

كساني كه مي خواهند ارتودنسي لينگوال  انجام دهند براي اين كه بدانند براكت هاي آن با شرايط آن ها سازگار مي باشد بهتر مي باشد با يك دكتر متخصص ارتودنسي جلسه مشاوره داشته باشند تا به اين موضوع پي ببرند.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۸:۳۷ توسط:netware موضوع:

انواع پلاك متحرك ارتودنسي:

همانطور كه گفته شد پلاك متحرك ارتودنسي كه جهت حركات خفيف دنداني به كار مي روند در بزرگسالان و تحت عنوان ارتودنسي نامرئي شناخته مي شوند. اين دستگاه ها به صورت پلاك هاي پلاستيكي شفاف كه هر دو هفته بايد عوض شوند براي بيماران ساخته مي‌شوند كه براي حركات خفيف دنداني ساخته شده است و در مقاله ارتودنسي نامرئي در بخش مقالات اين سايت مي توانيد به تفصيل در مورد اين درمان‌ها اطلاعات كسب كنيد، اما پلاك هاي متحرك كه براي كودكان ساخته مي شوند همانطور كه در فيلم مقاله مشاهده مي‌شود معمولا از پلاستيكي تحت عنوان آكريل كه اكثرا صورتي مي باشد ساخته مي شوند و برعكس ارتودنسي نامرئي داراي اجزاي سيمي مي‌باشند، پس شفاف و همرنگ دندان محسوب نمي‌شوند. دستگاه‌هاي ارتودنسي متحرك كودكان از آنجايي كه سطح تماس بيشتري با استخوان دارند تاثيرات استخواني بهتري را در كودكان ايجاد مي‌كنند. مثلا براي گسترش فك در كودكان بهتر است متخصص ارتودنسي از دستگاه متحرك استفاده كند تا تأثيرات بيشتر به صورت استخواني ايجاد شود. همچنين در نظر داشته باشيد معمولاً در كودكان پس از استفاده از دستگاه متحرك ارتودنسي، در آينده نياز به درمان ارتودنسي ثابت مي باشد. ارتودنسي ثابت در حل مشكلات نامرتبي دندانها بسيار قوي تر از متحرك مي باشد.

قيمت ارتودنسي متحرك چقدر است؟

قيمت ارتودنسي متحرك به مواردي چون شدت مشكل ارتودنسي و طول زمان ارتودنسي متحرك در كودكان بستگي دارد. در بسياري از موارد در كودكان چون شروع درمان بعدي نياز به بالغ شدن كودك و رويش تمام دندان‌هاي دائمي دارد مي تواند باعث طولاني شدن درمان و افزايش قيمت ارتودنسي متحرك شود. در ارتودنسي متحرك كودكان در نظر داشته باشيد اغلب نياز به ارتودنسي ثابت آينده و در نتيجه در نظر گرفتن هزينه ارتودنسي ثابت مي باشد. در موارد ارتودنسي متحرك بزرگسالان يا ارتودنسي نامرئي تعيين قيمت بستگي به شدت مشكل و هزينه‌هاي لابراتوار دارد كه در چند مقاله در بخش مقالات سايت به طور كامل راجع به آن بحث شده است.

منبع : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۰:۵۳ توسط:netware موضوع:

بهترين قيمت ارتودنسي در تهران

احتمالا شما نيز عبارت هزينه يا قيمت ارتودنسي را در گوگل سرچ كرده و با اعداد و ارقام مختلف و زيادي مواجه شده ايد. اين اعداد و ارقام شما را بدتر گيج كرده و در انتخاب به اشتباه مي اندازد. براي همين ما تصميم گرفتيم مطلبي تهيه و در آن بهترين قيمت ارتودنسي را بر اساس دلايل و عوامل مهم و اساسي به شما معرفي كنيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

قيمت ارتودنسي در سال 1400

با بررسي عوامل تاثير گذار در قيمت ارتودنسي، نوبت آن شده است ميانگين و رنج قيمتي انواع ارتودنسي را با هم يه نگاهي بيندازيم.

ارتودنسي ثابت با بريس هاي معمولي

به طور كلي هزينه ارتودنسي ثابت با بريس هاي معمولي چيزي بين 4 تا 5 ميليون تومان است. با اين حساب ميانگين قيمت ارتودنسي ثابت 4,500,000 است. در نظر داشته باشيد كه اين هزينه تنها براي يك فك است و چنانچه بخواهيد هر دو فك را با هم درمان كنيد بايد 8 تا 10 ميليون تومان پرداخت كنيد.

قيمت ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي نامرئي يكي از پرطرفدارترين روش هاي ارتودنسي دندان و مورد توجهبراي ارتودنسي بزرگسالان است. مهمترين دستگاه هاي نامرئي اينويزيلاين ها، الاينرها و ساير پلاك هاي شفاف ارتودنسي هستند. با اين حال ارتودنسي هاي ديمون شفاف، لينگوال و سراميكي نيز جزء اين نوع ارتودنسي به شمار مي روند. با اين حال براكت هاي سراميكي بيشتر از ساير دستگاه هاي ديگر توسط بزرگسالان به كار برده ميشوند و قيمت آن ها چيزي بين 7 تا 8 ميليون تومان متغير است.

در نظر داشته باشيد كه اين قيمت تنها براي يك فك است و اگر همه دندان هاي هر دو فك شما مشكل داشته باشند بايد 14 تا 15 ميليون تومان پرداخت كنيد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

قيمت ارتودنسي ديمون با بريس هاي سِلف لايتينگ

ارتودنسي ديمون يكي از بهترين روشهاي درمان و اصلاح فرم ناهماهنگ دندان ها است. ارتودنسي با اين روش بسيار راحت تر بوده و طول دوره درمان نيز كمتر است. اين روش درد كمتري دارد و همچنين نياز بسيار كمي به جلسات تنظيم سيم دارد.

هزينه ارتودنسي دندان با روش ديمون گرانتر از بريس هاي فلزي معمولي است. اين روش حدودا 6 ميليون تومان گرانتر از ارتودنسي ثابت معمولي است. به عبارتي هزينه ارتودنسي ديمون 10 تا 11 ميليون تومان است. باز هم تاكيد ميكنيم كه اين قيمت تنها براي يك فك است. يعني براي هر دو فك شما بايد نزديك 20 ميليون تومان پرداخت كنيد.

هزينه ارتودنسي لينگوال يا پشت دنداني يا زباني

ارتودنسي لينگوال يك سيستم پيچيده ارتودنسي دندان است كه اجزاي آن به پشت دندان ها متصل ميشوند. در حالت عادي ما سيم ها و براكت ها و ساير اجزاء را به جلو دندان ها متصل ميكنيم و اين كار ساده تري است. اما روش لينگوال هم سخت و هم پيچيده تر است بنابراين هزينه بيشتري هم خواهد داشت.

هزينه لينگوال نيز مانند سيستم هاي ديمون و سراميكي بيشتر از ارتودنسي ثابت معمولي است. هزينه ارتودنسي دندان با روش لينگوال حداقل  6 ميليون تومان هزينه در بر خواهد داشت. گاها اين هزينه ميتواند به بالاي 10 ميليون تومان هم برسد. اين قيمت تنها براي يك فك است.

قيمت ارتودنسي نامرئي با اينويزيلاين ها

زماني كه صحبت از ارتودنسي نامرئي به ميان مي‌آيد بيشتر منظورمان پلاك هاي متحرك و شفاف ارتودنسي است. به دليل متحرك بودن اين پلاك ها بعضا به آن ها ارتودنسي متحرك نير گفته ميشود. مشهورترين دستگاه هاي شفاف و نامرئي اينويزيلاين ها هستند. قيمت ارتودنسي دندان با كمك اين دستگاه ها از همه گرانتر است و چيزي بين 17 تا 20 ميليون تومان براي شما هزينه خواهد داشت. اين رقم براي هر دو فك است.

منبع : https://www.orthoblog.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۴:۴۱ توسط:netware موضوع:

سلامت دهان و دندان در بارداري

x-ray دندان در بارداري

به بانوان باردار توصيه مي‌كنيم كه هر زمان در طول اين نه ماه به دندانپزشك مراجعه كردند، حتماً باردار بودن خود را به دندانپزشك اطلاع دهيد تا هم از درمان‌هاي خاص دوران بارداري برخوردار شوند و هم دندانپزشك احتياط و مراقبت بيشتري را به كار بگيرد. اگر به دلايل اورژانسي يا ضرورت تشخيص مشكل دنداني نياز به x-ray دندان باشد، دندانپزشك بارداري تمام نكات احتياطي لازم را براي محافظت از مادر و جنين رعايت مي‌كند. دندانپزشك از پيشبند سربي و گردنبند تيروئيدي براي محافظت از شكم، تيروئيد و بقيه قسمت‌هاي بدن استفاده مي‌كند.

عصب‌كشي دندان در دوره بارداري

دندان عفوني يا با پوسيدگي گسترده نياز به درمان سريع دارد. عصب‌كشي (روت كانال) يكي از متداول‌ترين درمان‌هاي اين ناراحتي است كه در آن پالپ زير دندان عفوني قبل از پخش شدن عفونت در ناحيه پري اپيكال برداشته مي‌شود. از آنجايي كه احتمال دارد وضعيت نامناسب دهان و دندان به جنين آسيب بزند، عصب‌كشي بايد در صورت ضرورت انجام شود. عصب‌كشي غالباً درماني ضروري است و به نفع مادر و جنين است. پس از عصب‌كشي مانند هر درمان ديگري احتمال بروز عوارض وجود دارد، هر چند عصب‌كشي حداقل خطر را براي مادر و جنين دارد.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي كودكان 

كشيدن دندان در دوره بارداري

كشيدن دندان در دوران بارداري بايد با احتياط لازم انجام شود تا نوزاد در شكم مادر كوچك‌ترين آسيبي نبيند. بنابراين دندانپزشكان معمولاً دندان را در دوران بارداري نمي‌كشند. با اين حال اگر عفونت دندان زياد و غيرقابل ترميم دندان باشد و احتمال پخش شدن عفونت وجود داشته باشد، دندانپزشك كشيدن دندان را توصيه مي‌كند. دندانپزشك براي كشيدن دندان در هر يك از سه ماهه بارداري برنامه مخصوصي دارد:

سه ماهه اول: اندام‌هاي جنين در سه ماهه اول شكل مي‌گيرد. در نتيجه اگر مادر هنگام كشيدن دندان مضطرب و نگران باشد، جنين در برابر نقص‌هاي مربوط به شكل‌گيري اندام‌هاي حياتي بسيار آسيب‌پذير خواهد بود. به همين دليل دندانپزشكان عموماً كشيدن دندان را در سه ماهه اول انجام نمي‌دهند.

سه ماهه دوم: جنين در اين دوران در حال رشد است، بنابراين دندانپزشكان اين دوران را زمان مناسبي براي كشيدن دندان و انجام ديگر درمان‌هاي دندانپزشكي مي‌دانند.

سه ماهه سوم: مادر آينده نمي‌تواند به راحتي براي مدتي طولاني روي صندلي دندانپزشكي دراز بكشد. به علاوه احتمال خونريزي در زمان كشيدن دندان بيشتر است و ممكن است براي مادر خطرناك باشد.

درمان ارتودنسي در دوران بارداري

شروع درمان ارتودنسي يا ادامه دادن درمان در دوران بارداري هيچ اشكالي ندارد. مادر بايد متخصص ارتودنسي را از باردار بودن خود يا برنامه داشتن براي بارداري مطلع كند. بانوان باردار در بعضي موارد اضافه وزن پيدا مي‌كنند و اندازه صورت يا دهانش تغيير مي‌كند. در اين شرايط دندانپزشك قالب‌گيري جديدي از دهان و دندان‌ها انجام مي‌دهد، سپس پلاك ارتودنسي نامرئي (اينويزيلاين) را تنظيم و اندازه آن را تغيير مي‌دهد، تا مطمئن شود كه وسايل ارتودنسي اثر لازم را مي‌گذارند. به علاوه زمان بين جلسات ارتودنسي كمتر مي‌شود تا سيم‌هاي ارتودنسي فلزي يا وسايل ارتودنسي لينگوال همراه با تغييرات وزن بدن تنظيم شود

منبع : تاج دنتال 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۴:۱۱ توسط:netware موضوع:

چند نكته براي خريد سرويس طلا

در انتخاب سرويس طلا به صورت اينترنتي حتما به فاكتورهاي زير توجه كنيد:

اگر رنگ پوستتان تيره است بهترين گزينه براي شما انتخاب طلاي زرد است

و اگر رنگ پوستتان به صورت سفيد يخي است بهترين گزينه، طلاي سفيد است زيرا زيبايي شما را دو چندان ميكند.

روش ديگر براي انتخاب رنگ سرويس طلا، هماهنگ كردن آن با رنگ حلقه يا انگشتر است.

هماهنگي و تناسب سرويس طلا با ويژگي هاي صورت: سعي كنيد اجزاي سرويس طلاي خود را با توجه به شكل صورت خود انتخاب كنيد. براي اين منظور از راهنماي زير كمك بگيريد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

خريد سرويس طلا براي صورت قلبي شكل:

نوع گوشواره: كشيده، و دراز

نوع گردنبند: كوتاه

صورت گرد، مربعي و حتي مثلثي شكل هستند:

نوع گوشواره: كشيده، مستطيلي و در برخي موارد اشكي شكل.

نوع گردنبند: گردنبند كوتاه

صورتي كه به فرم مستطيل است:

نوع گوشواره: گرد و حتي الامكان كوتاه

نوع گردنبند: بلند و آويزان

صوت به فرم بيضي: معمولا هر نوع سرويس طلايي به اين صورت ها مي آيد

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۵:۲۰ توسط:netware موضوع:

مزايا خريد از فروشگاه اينترنتي طلا چيست؟

خريد طلا از فروشگاه هاي اينترنتي مزايا بسيار زيادي دارد كه شايد دسترسي هميشگي به محصولات عرضه شده، يكي از مهم ترين فوايد آن باشد. ساير مزاياي خريد طلا از طريق اينترنت  عبارتند از:

جستجوي راحت محصولات (تنها با جستجوي يك كلمه كليدي مثل گوشواره طلا در سايت مي توانيد در كسري از ثانيه همه گوشواره هاي سايت را ببينيد)

كاهش خطر دزدي حين خريد يا جابجا كردن از مغازه به خانه (چون طلاي اينترنتي از طريق امن‌ترين روش ها به محل شما ارسال ميشود)

تنوع محصولات سايت اينترنتي خيلي بيشتر از مغازه ها است

فروشگاه هميشه به روي شما باز است و شما هر وقت خواستيد مي توانيد همه محصولات را با هم مقايسه كنيد.

امكان خريد در هر نقطه از كشور و هر ساعت از شبانه روز براي شما فراهم است

برخي از فروشگاه هاي اينترنتي خريد طلا، به دليل اينكه هزينه هاي اضافي مثل هزينه خدمات، نيروي انساني و ... كمتري مي پردازند، اجناس خود را با قيمت معقول و كمتري به فروش ميرسانند

براي بالا رفتن فروش يا براي قدرداني از مشتريان، فروشگاه هاي اينترنتي براي مناسبت هاي خاصي كد تخفيف ارائه ميدهند.

بعضي از سايت ها به مشتري اين امكان را ميدهند در صورتي كه از كالا خوششان نيامد تحت شرايط خاصي كالا را بازگردانند.

بيشتر فروشگاه هاي اينترنتي طلا، معمولا كالاهاي خود را ضمانت مي كنند. براي مثال ممكن است محصولاتشان را براي 1 سال گارانتي كنند.

اگر شما جنسي از يك فروشگاه اينترنتي بخريد و بعدها آسيبي ببيند، همان فروشگاه ميتواند طلاي شما را تحويل گرفته و به بهترين شكل تعمير كند. (چون كالا از خودشان است تعميرات آن را نيز به بهترين شكل ميپذيرند)

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۰:۴۰ توسط:netware موضوع: