جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

6 راه حل براي رفع لبخند لثه اي و اصلاح آن

روش هاي زيادي براي اصلاح لبخند لثه اي وجود دارد. اما انتخاب صحيح درمان براي شما به پيدا كردن علت اصلي بروز اين مشكل بستگي دارد. 6 گزينه درماني اين مشكل شامل موارد زير است:

1.درمان ارتودنسي دندان

اگر خط لثه شما پايين است اما شدت زيادي ندارد (جزئي است) و علت اصلي اين مشكل شما انحرافات و ناهنجاري هاي جزئي تا متوسط فكي است (و يا اينكه فك هاي شما همپوشاني خوبي ندارند) درمان ارتودنسي مي تواند راه گشا باشد.

دستگاه هاي ارتودنسي دندان  مانند بريس ارتودنسي ثابت و يا ارتودنسي متحرك مي تواند با كمك يك متخصص ارتودنسي خوب مشكلات جزئي تا متوسط دندان و فكي را همراه با لبخند لثه اي برطرف كند.

2. ونير و روكش دندان

گاهي اوقات پايين بودن خط لثه به خاطر اين نيست كه بافت لثه رشد پيدا  كرده يا متورم است. بلكه به دليل تحليل دندان ها يا سايش ميناي دندان است.

در اين شرايط، طول دندان ها كاش ميابد و بايد دندان ترميم شود. بهترين روش براي ترميم دندان هاي كوتاه شده يا ساييده شده روكش دندان يا استفاده از ونيرهايي مانند لمينت دندان يا ونير كامپوزيت است.

طي فرآيند نصب روكش دندان بخش زيادي از دندان تراشيده مي شود و سپس يك تاج يا روكش مصنوعي دندان روي دندان قرار داده مي شود.

لمينت دندان نيز پوسته هاي نازكي هستند كه با تراشيده شدن جزئي دندان ها روي سطح جلويي آن ها متصل مي شوند.

ونير كامپوزيت ها را بدون اينكه بافت دندان تراشيده شود به بخش هاي مختلف دندان ها باند يا متصل مي كنند.

بيشتر بخوانيد : هزينه لمينت دندان

3. جراحي افزايش طول تاج دندان

گاهي اوقات علت لبخند لثه اي عدم روش برخي از دندان ها است. آن ها يا اصلا از لثه در نيامده اند و يا اينكه به صورت نيمه نهفته هستند. در چنين شرايطي عمل جراحي افزايش طول تاج انجام داده مي شود.

طي اين عمل بخشي از بافت لثه و يا حتي استخوان برداشته مي شود تا دندان نهفته و نيمه نهفته به طور كامل خارج شود. لثه و دندان با اين عمل در موقعيت نرمال و مناسب خود قرار مي گيرند.

4. جراحي لب

در برخي افراد لب فوقاني كوچك يا كوتاه است و يا حتي ممكن است عضله كنترل كننده لب فوقاني بيش فعال باشد به اين معني كه لب را بيش از حد بالا نگاه ميدارد. اين باعث مي شود كه طرح لبخند شما لثه اي باشد.

جراحي تغيير وضعيت يا موقعيت لب فوقاني مي تواند به كاهش لثه اي بودن لبخند شما كمك كند و جايگزين مناسبي براي عمل جراحي تهاجمي و پيچيده اي مثل جراحي فك است.

5. ليزر درماني

با استفاده از ليزرهاي مخصوص دندانپزشكي، دندانپزشك مي تواند به از بين بردن بافت اضافي لثه كمك كند. مزيت ليزر در اين است كه ديگر نيازي به استفاده از تيغ جراحي براي برش و سپس بخيه بافت لثه نيست.

6. ژنژيوكتومي

ليزر در افرادي بافت لثه آن ها ضخيم و بيش از حد است به طوري كه بخش زيادي از دندان ها را پوشانده گزينه چندان مناسبي نيست. در چنين شرايطي احتمالا نياز به ژنژيوكتومي يا برش و جدا كردن بافت اضافه لثه است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۲:۱۲ توسط:netware موضوع:

اگر در طول ارتودنسي با پوسيدگي دندان مواجه شديم چه كنيم؟

سالانه ميليون ها نفر در سراسر جهان دندان هاي خود را با انواع روش هاي ارتودنسي منظم، هماهنگ و تراز مي كنند. هم بزرگسالان و هم كودكان مي توانند با كمك بهترين  متخصص ارتودنسي به اين مهم دست يابند و از ساير مزاياي آن بهره مند شوند. سواي فوايد بيشمار ارتودنسي دندان، اما اين درمان ممكن است چالش هايي را نيز پيش روي  افراد قرار بدهد. براي مثال افراد زيادي هستند كه مستع پوسيدگي دندان هستند و از اينكه دندان هايشان در طول ارتودنسي پوسيده تر شود مي ترسند. اين مقاله را براي اين دست افراد نوشته اين تا به آن ها  نشان دهيم چيزي براي ترسيدن از پوسيدگي دندان در ارتودنسي وجود ندارد و حتي با دليل قانع كننده اهميت ارتودنسي در از بين بردن پوسيدگي را بيان ميكنيم .

ممكن است برخي اوقات به دليل عدم رعايت بهداشت يا عدم عمل به توصيه هاي متخصص ارتودنسي يا هر دليل ديگري يك يا چند دندان شما در طول ارتودنسي دچار پوسيدگي شود. حتي بعضي اوقات ممكن است با وجود تلاش در راستاي حفظ دهان و دندان به درجاي از پوسيدگي دندان ها مواجه شويد. تكليف چيست؟ با اين پوسيدگي چه كنيم؟

خبر خوب اين است كه حتي با وجود بريس هاي ارتودنسي شما مي توانيد با روش هاي مختلفي اقدام به ترميم دندان پوسيده كنيد. يعني ارتودنسي هيچ مانعي براي پر كردن يا ترميم دندان پوسيده شما ايجاد نخواهد كرد. و اصولا لازم نيست صبر كنيد تا مدت زمان ارتودنسي تمام شود، تا بعد از درمان اقدام به ترميم كنيد. همزمان با مراجعه به يك متخصص ترميمي ميتوانيد دندان را ترميم و پر كنيد.

شدت پوسيدگي و نوع درمان آن در طول ارتودنسي

البته به اين نكته هم توجه كنيد كه درمان و ترميي پوسيدگي دندان در طول ارتودنسي به محل پوسيدگي يا پوسيدگي هاي احتمالي هم ربط دارد. اگر پوسيدگي شديد بوده و در محلي باشد كه براكت ها يا ساير بخش هاي بريس مانع از ترميم مي شوند، به طور موقت ممكن است بريس در آن بخش برداشته شود. و بعد از ترميم دندان دوباره كار گذاشته ميشود. اما در اغلب موارد بدون برداشتن بريس ها ترميم انجام مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۰۸ توسط:netware موضوع:

كاربرد پايه انگشتر و تاثير آن بر زيبايي انگشتر

انگشتر يكي از محبوب‌ترين و پرفروش‌ترين انواع زيورآلات است كه مرد و زن از آن استفاده مي‌كنند. گاهي حتي استفاده از انگشتر در انگشت‌هاي مختلف دست، بيانگر مفاهيم مختلفي است. به طور مثال وقتي انگشتر طلا را در انگشت يكي مانده به آخر و در دست چپ مي‌اندازيد يعني به ديگران نشان مي‌هيد كه متاهل هستيد.

البته در اينجا ما قصد نداريم در مورد خود انگشتر برايتان صحبت كنيم. بلكه مي‌خواهيم در مورد انواع پايه‌هايي كه براي انواع انگشترها استفاده مي‌شوند توضيحات كاملي ارائه دهيم. فايده‌ي آشنايي با پايه‌ي انگشتر چيست؟ اينكه مي‌توانيد بر اساس آن بهترين انتخاب را داشته باشيد و خيالتان راحت باشد كه نگين روي انگشتر به درستي و در زيباترين حالت در جاي خود ثابت است. به طور مثال، شما براي نمايش درخشش و درشتي يك سنگ الماس گران‌قيمت نبايد از پايه‌هايي استفاده كنيد كه فضاي اطراف سنگ را مي‌پوشانند. چون اين كار مانع از درخشش الماس مي‌شود و در عوض بهتر است مثلاً پايه‌ي چنگه‌اي انتخاب كنيد.

يا مثلاً اگر دوست داريد سنگفرشي از جواهرات ريز را روي انگشتان خود داشته باشيد، بهتر است سراغ پايه انگشتر Pavé برويد تا با درخشش و طراحي خاصش همه‌ي نگاه‌ها را به دست‌هاي شما جلب كند.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

به طور كلي، اهميت انتخاب صحيح انواع پايه انگشتر در اين است كه شما مي‌توانيد ارزش، زيبايي، درخشش و جلوه‌ي فلز و سنگ‌ها را در بهترين و متناسب‌ترين حالت نمايش دهيد. به طور كلي پايه انگشتر بايد بر اساس ويژگي‌هاي طلاي شما و هدفتان از استفاده از نگين انتخاب شود. هرچه تعداد دندانه‌هاي پايه‌هاي چنگه‌اي انگشتر كمتر باشد، نور بيشتري با سنگ برخورد مي‌كند و در نتيجه نور بيشتري هم بازتاب داده مي‌شود. حالا براي اينكه با انواع پايه انگشتر آشنا شويد در زير مدل‌هاي مختلف را معرفي كرده‌ايم.

منبع : https://www.azadi.gold/

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۹:۲۳ توسط:netware موضوع:

آرايش صورت مخصوص ميهماني

اگر مي خواهيد وقتي به مهماني مي رويد، صورت زيبا و جذاب بدور از آرايش زننده داشته باشيد و آرايش شما كاملا طبيعي جلوه كند راز آن در شناخت آرايش هر يك از بخش هاي صورت مي باشد و اينكه چگونه بتوانيد مشكلات صورت را محو كنيد. ادامه با دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان همراه باشيد تا شما را در اين امر راهنمايي كنيم.

تكنيك آرايش ملايم

روزهايي كه براي مهماني و ديد و بازديد ها است آراستگي ظاهري بيشتر اهميت پيدا مي كند اما نه با آرايش زياد و سنگين، اين نشان دهنده اين است كه شما با اصول زيبايي آشناييت نداريد.

كرم پودر

از كرم پودرهاي داراي مرطوب كننده كه راحت تر روي پوست صورت مي خابند استفاده كنيد، يك كرم پودر مايع سبك از پودر بهتر است از كرم هاي كه بصورت جذب پوست مي شوند استفاده كنيد.براي پوشش دهي چروك ها از كرم پودر خيلي زياد استفاده نكنيد باعث مي شود چروك پوستتان برجسته تر و چهره را پيرتر نشان مي دهد.

بيشتر بخوانيد : آموزش گريم

كانسيلر

براي پوشاندن تيرگي پوست دور چشم هيچ وقت از كانسيلر پوشاندن لك هاي پوست استفاده نكنيد چون كانسيلر پوشش دهي لك بسيار غليظ هستند و نمي توانيد براي پوست نازك زير چشم تان از آن استفاده كنيد، با برس كانسيلر زير چشم رو نقطه گذاري كنيد و نقطه ها رو با انگشت پخش كنيد در اين صورت خستگي چشم تان برطرف مي شود.

ريمل ضدآب

ريمل ضدآب به دليل اينكه كمتر زيرچشم مي ريزد و سياهي ندارد مورد توجه است ولي اين ريمل به دليل فرمول قوي كه دارد مژه را خشك و با بالا رفتن سن مژه نازك مي شود، پس براي زيباترشدن مژه چشم هايتان روي محل رويش مژه را مداد قهوه اي بكشيد و سپس با يك ريمل سبك نه ضدآب به مژه حالت بدهيد

بيشتر بخوانيد : اموزش تاتو

سايه

استفاده كردن از سايه هاي مات زيبايي چهره را بيشتر مي كند  شما نيز مي توانيد رنگ هاي مثل خاكستري، هلويي، بنفش و…براي چشم هايتان استفاده كنيد ولي استفاده از سايه هاي براق مخصوصا در سنين بالا  موجب نمايان شدن چروك هاي ريز پلكتان مي شود.براي پلك هاي افتاده كافي است يه خط چشم باريك و به سمت گوشه بيروني چشم ها بكشيد.

 رژلب

از رژلب هاي با رنگ تيره فاصله بگيريد چون رنگ تيره در هر كجا كه استفاده مي شوند كوچك كننده هستند و باعث مي شود سفيدي دندان ها كمتر ديده شود. اگر  در سن ميانسالي به سر مي بريد بهتر است از رژلب با رنگ روشن استفاده كنيد چون حجم لب با بالارفتن سن كمتر مي شود.

ابرو

زياد ابروهايتان را دست نزنيد، مخصوصا اگر در سن ميانسالي به سر مي بريد. زياد برداشتن ابرو باعث ميشه ابرو كم پشت و يا اصلا رشد نكند. براي پر كردن نواحي خالي ابرويتان مي توانيد با كمك يك مداد  و يا يك سايه ابرو از قسمت داخل ابرو به بيرون با يك برس زاويه دار ابرو را پرتر كنيد براي كشيدن مداد ابتدا با مداد ابرو نقطه گذاري مي كنيد و سپس اين نقاط را بهم وصل مي كنيد.

منبع : الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۲:۱۲ توسط:netware موضوع:

4 روش تضميني براي اصلاح لبخند لثه اي( بخش دوم )

درمان ارتودنسي دندان

در بيشتر افرادي كه لبخند لثه اي دارند به صورت همزمان دندان ها نيز نامرتب هستند. در چنين مواردي ليفت لثه با ليزر و ارتودنسي دندان بايد حتما انجام شود. زيرا تا دندان ها مرتب نشوند ليفت لثه فايده اي ندارد.

در چنين افرادي ممكن است ليفت لثه ابتدا انجام شود تا دستگاه هاي ارتودنسي نصب شوند. در طول يا انتهاي درمان نيز، از ليزر براي بالا بردن بافت لثه و از بين بردن التهابات آن استفاده مي شود.

فقط در نظر بگيريد كه اگر لبخند لثه اي داريد و دندان هاي نامرتب است حتما و حتما بهترين متخصص ارتودنسي دندان را براي درمان خود را خود انتخاب كنيد. زيرا ارتودنسي با ليزر كار هر متخصصي نيست. معمولا متخصصاني كه در ليست هاي اينترنتي موسوم به بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران قرار دارند همگي در مطب خود ارتودنسي با ليزر دارند و مراجعه به آن ها توصيه مي شود.

تزريق بوتاكس براي درمان لبخند لثه اي

فعاليت بيش از حد عضلات درگير در بالا بردن لب فوقاني يكي از علل لثه اي شدن لبخند است. افرادي كه عضلات فعال و بسيار پر تحرك دارند زماني كه صحبت مي كنند و يا لبخند ميزنند قدرت عضلات بالابرنده لب بالايي شان بسيار زياد است. در اين افراد مي توان با تزريق بوتاكس به صورت موقت عضله را غيرفعال يا ضعيف كرد. نتايج موقتي است و نياز به تمديد دارد.

 تزريق فيلر و ژل پر كننده لب

در برخي افراد ضخامت و اندازه لب بالا بسيار كم است به طوري كه نازكي لب باعث شده حين لبخند زدن بخش زيادي از بافت لثه ديده شود. در چنين مواردي بهتر است براي رفع و يا اصلاح لبخند لثه اي اقدام به تزريق فيلر يا پر كننده هاي پوستي كرد.

حجم مشخصي از فيلر توسط يك پزشك واجد شرايط براي حجم دهي و افزايش ضخامت به لب هاي نازك در اين روش توصيه مي شود. فقط توصيه مي شود كه قبل از تزريق فيلر و ژل به لب حتما با يك متخصص ارتودنسي خوب مشورت كنيد. چون تزريق ژل له لب موقتيي است و نياز به تمديد مجدد دارد.

عمل جراحي لب فوقاني

اگر براي غيرفعال كردن يا كاهش فعاليت عضلات بالابرنده لب بالا مايل نيستند كه بوتاكس را امتحان كنيد، مي توانيد با عمل جراحي لب چنين كاري انجام دهيد. در طي اين عمل عضلات درگير با بالا كشيدن لب كمي سست شده و يا به طولشان افزوده مي شود. باا انجام اين عمل ديگر حين لبخند زدن لب بيش از حد بالا كشده نمي شود و لبخند لثه اي به راحتي اصلاح يا درمان مي شود.

تنها ايراد عمل جراحي لب اين است كه اگر توسط يك جراح خوب صورت نگيرد احتمالا اسكار يا رد زخم به جاي بماند يا زيبايي صورت را به خطر بي اندازه. در انتخاب جراح حتما دقت كنيد.

بيشتر بخوانيد :

هزينه بليچينگ دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۶:۵۲ توسط:netware موضوع:

4 روش تضميني براي اصلاح لبخند لثه اي( بخش دوم )

درمان ارتودنسي دندان

در بيشتر افرادي كه لبخند لثه اي دارند به صورت همزمان دندان ها نيز نامرتب هستند. در چنين مواردي ليفت لثه با ليزر و ارتودنسي دندان بايد حتما انجام شود. زيرا تا دندان ها مرتب نشوند ليفت لثه فايده اي ندارد.

در چنين افرادي ممكن است ليفت لثه ابتدا انجام شود تا دستگاه هاي ارتودنسي نصب شوند. در طول يا انتهاي درمان نيز، از ليزر براي بالا بردن بافت لثه و از بين بردن التهابات آن استفاده مي شود.

فقط در نظر بگيريد كه اگر لبخند لثه اي داريد و دندان هاي نامرتب است حتما و حتما بهترين متخصص ارتودنسي دندان را براي درمان خود را خود انتخاب كنيد. زيرا ارتودنسي با ليزر كار هر متخصصي نيست. معمولا متخصصاني كه در ليست هاي اينترنتي موسوم به بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران قرار دارند همگي در مطب خود ارتودنسي با ليزر دارند و مراجعه به آن ها توصيه مي شود.

تزريق بوتاكس براي درمان لبخند لثه اي

فعاليت بيش از حد عضلات درگير در بالا بردن لب فوقاني يكي از علل لثه اي شدن لبخند است. افرادي كه عضلات فعال و بسيار پر تحرك دارند زماني كه صحبت مي كنند و يا لبخند ميزنند قدرت عضلات بالابرنده لب بالايي شان بسيار زياد است. در اين افراد مي توان با تزريق بوتاكس به صورت موقت عضله را غيرفعال يا ضعيف كرد. نتايج موقتي است و نياز به تمديد دارد.

 تزريق فيلر و ژل پر كننده لب

در برخي افراد ضخامت و اندازه لب بالا بسيار كم است به طوري كه نازكي لب باعث شده حين لبخند زدن بخش زيادي از بافت لثه ديده شود. در چنين مواردي بهتر است براي رفع و يا اصلاح لبخند لثه اي اقدام به تزريق فيلر يا پر كننده هاي پوستي كرد.

حجم مشخصي از فيلر توسط يك پزشك واجد شرايط براي حجم دهي و افزايش ضخامت به لب هاي نازك در اين روش توصيه مي شود. فقط توصيه مي شود كه قبل از تزريق فيلر و ژل به لب حتما با يك متخصص ارتودنسي خوب مشورت كنيد. چون تزريق ژل له لب موقتيي است و نياز به تمديد مجدد دارد.

عمل جراحي لب فوقاني

اگر براي غيرفعال كردن يا كاهش فعاليت عضلات بالابرنده لب بالا مايل نيستند كه بوتاكس را امتحان كنيد، مي توانيد با عمل جراحي لب چنين كاري انجام دهيد. در طي اين عمل عضلات درگير با بالا كشيدن لب كمي سست شده و يا به طولشان افزوده مي شود. باا انجام اين عمل ديگر حين لبخند زدن لب بيش از حد بالا كشده نمي شود و لبخند لثه اي به راحتي اصلاح يا درمان مي شود.

تنها ايراد عمل جراحي لب اين است كه اگر توسط يك جراح خوب صورت نگيرد احتمالا اسكار يا رد زخم به جاي بماند يا زيبايي صورت را به خطر بي اندازه. در انتخاب جراح حتما دقت كنيد.

بيشتر بخوانيد :

هزينه بليچينگ دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۶:۳۴ توسط:netware موضوع:

مسبب پوسيدگي دندان چيست؟

پوسيدگي نوعي خرابي دندان است و زماني اتفاق مي افتد كه ميكروب ها (باكتري ها) ي دهان، اسيد هاي خورنده توليد كنند كه باعث تجزيه دندان شوند و رفته رفته باعث ايجاد سوراخي در دندان مي شوند كه به آن كرم خوردگي دندان نيز مي گويند.اگر پوسيدگي دندان به موقع درمان نشود، مي تواند باعث درد، عفونت و از دست رفتن دندان شود.

هر دندان شامل سه لايه است:

–  لايه سخت بيروني كه ميناي دندان ناميده مي شود

لايه مياني كه دنتين نام دارد

–  به مركز دندان پالپ (pulp) گفته ميشود. اين  قسمت شامل اعصاب و عروق خوني است.

هر قدر لايه هاي بيشتري تحت تأثير پوسيدگي قرار بگيرند، آسيب بيشتري رخ مي دهد.

باكتري ها و غذا ها مي توانند باعث پوسيدگي شوند. ماده اي چسبنده و شفاف به نام پلاك (Plaque) مدام روي دندان ها و لثه در حال ساخته شدن است. پلاك شامل باكتري هايي است كه از قند موجود در مواد غذايي تغذيه مي كنند.

زماني كه اين باكتري ها تغذيه مي كنند، اسيد توليد كرده و در طول زمان اين اسيد ها ميناي دندان را تخريب و باعث پوسيدگي مي شوند.

عواملي كه شما را بيشتر در معرض پوسيدگي دندان قرار مي دهند عبارتند از:

مسواك نزدن و عدم استفاده مداوم از نخ دندان و همچنين عدم مراجعه به دندانپزشك براي چكاپ و تميز كردن دندانها.

-خوردن غذاهايي كه قند و كربوهيدرات فراوان دارند كه باكتري هاي دهان از آنها تغذيه مي كنند.

عدم دريافت فلورايد كافي كه باعث مقاومت دندان در برابر اسيد هاي توليد شده توسط پلاگ شده و مانع پوسيدگي دندان ها مي شود. اين ماده به بسياري از منابع آب شهري افزوده مي شود.

كمبود بزاق دهان: بزاق باعث شستن قند و غذا هاي مضر مي شود و به اين ترتيب از پوسيدگي دندان ها جلوگيري مي كند. خشكي دهان مي تواند به علت بيماري هايي مانند زرستومي(Xerostomia)(خشكي دهان) يا سندروم شوگرين (سندروم خشكي چشم و دهان)(Sjögren’s syndrome)، مصرف برخي داروها و نفس كشيدن از دهان باشد. افراد مسن تر بيشتر دچار خشكي دهان مي شوند.

ديابت داشتن.

– استعمال دخانيات و استفاده از مواد مخدر جويدني و يا بودن در معرض دود سيگار

بيشتر بخوانيد : درمان ارتودنسي با ليزر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۲:۰۷ توسط:netware موضوع:

انواع سكه طلا در بازار ايران چه هستند؟

سكه طلا چيست؟

سكه طلا، قطعه‌اي فلزي به شكل دايره و تخت است كه وزن، جنس، عيار و شكل مشخصي دارد. هركدام از انواع سكه‌ها در دو طرف خود داراي اشكال و علائم رسمي مختلفي هستند

سكه طلا در گذشته پشتوانه مالي بسياري از كشورها بوده و در برخي از كشورها هنوز هم هست (برخي ديگر از كشورها پشتوان‌هاي مالي ديگري دارند) در نتيجه ضرب آن بايد بصورت كاملا قانوني انجام شود. عيار طلاي سكه‌هاي طلا در ايران (طرح جديد و قديم) 900 از 1000 است. اما منظور از عيار چيست؟

بيشتر بخوانيد :

تا اينجا سعي شد كه انواع سكه طلا را ازنظر مفاهيم عيار، وزن و طرح موردبررسي قرار دهيم. حال نوبت اين است كه بدانيم بر اساس اين مفاهيم چه نوع سكه‌هايي در بازار ايران وجود دارد.

به‌طوركلي سكه‌هاي تمام بهار آزادي، نيم بهار و ربع بهار اصلي‌ترين انواع سكه طلا ايران را تشكيل مي‌دهند. همان‌طور كه در بالاتر گفتيم انواع سكه بهار آزادي در بازار به دو نوع طرح قديم و طرح جديد (امامي) تقسيم مي‌شوند. هر دو نوع اين سكه‌ها داراي عيار ۲۲ (۹۰۰ گرم طلا در هر هزار گرم) و وزن ۸٫۱۳۳ گرمي هستند؛ بنابراين عملاً ازنظر ارزش فيزيكي برابر هستند؛ اما نوع استفاده بانك مركزي از سكه امامي به‌عنوان شاخص اصلي اقتصاد داخلي باعث شده است كه سكه طرح امامي هميشه گران‌تر از انواع سكه طلا بهار آزادي طرح قديم باشد.

نيم‌سكه، ربع‌سكه و سكه يك گرمي نيز داراي عيار ۲۲ هستند كه به ترتيب داراي وزن‌هاي ۴٫۰۶۶۵، ۲٫۰۳۲۲۵ و ۱٫۰۱ گرمي است.

در بين انواع سكه طلا مي‌توان سكه يك گرمي را جزو آخرين و جديدترين انواع سكه طلا دانست. درواقع با افزايش بهاي سكه و كم شدن توانايي خريد خانوارها و براي اين‌كه خريدوفروش سكه بتواند رونق خود را حفظ كند، بانك مركزي اقدام به ضرب سكه‌هاي يك گرمي با عيار بالا (۲۲) كرد. اين سكه‌ها توانست نياز مصرف‌كننده به داشتن سكه طلا با عيار بالا و قيمت پايين‌تر را برطرف كند.

انواع ديگر سكه‌ها نيز در بازار موسوم به سكه‌هاي پارسيان وجود دارد. اين سكه‌ها ازنظر عيار پايين‌ترين انواع سكه طلا محسوب مي‌شوند و عياري برابر با ۱۷ (۷۵۰ از ۱۰۰۰ گرم) دارند. اين سكه‌ها به سبب داشتن عيار پايين و همچنين تنوع وزني از ۰٫۱ گرم تا ۲ گرمي باعث شد كه خريدار خوبي را به سمت خود جذب كند. اين سكه‌ها بر اساس وزني كه به‌صورت حك‌شده روي پوشش آن‌ها نوشته‌شده قيمت‌هاي مختلفي دارند اما مسلماً مي‌توان گفت كه قيمت آن‌ها بسيار كمتر از قيمت انواع ديگر سكه‌هاي طلا محسوب مي‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۸:۲۲ توسط:netware موضوع:

انواع سكه طلا در بازار ايران چه هستند؟

سكه طلا چيست؟

سكه طلا، قطعه‌اي فلزي به شكل دايره و تخت است كه وزن، جنس، عيار و شكل مشخصي دارد. هركدام از انواع سكه‌ها در دو طرف خود داراي اشكال و علائم رسمي مختلفي هستند

سكه طلا در گذشته پشتوانه مالي بسياري از كشورها بوده و در برخي از كشورها هنوز هم هست (برخي ديگر از كشورها پشتوان‌هاي مالي ديگري دارند) در نتيجه ضرب آن بايد بصورت كاملا قانوني انجام شود. عيار طلاي سكه‌هاي طلا در ايران (طرح جديد و قديم) 900 از 1000 است. اما منظور از عيار چيست؟

بيشتر بخوانيد :

تا اينجا سعي شد كه انواع سكه طلا را ازنظر مفاهيم عيار، وزن و طرح موردبررسي قرار دهيم. حال نوبت اين است كه بدانيم بر اساس اين مفاهيم چه نوع سكه‌هايي در بازار ايران وجود دارد.

به‌طوركلي سكه‌هاي تمام بهار آزادي، نيم بهار و ربع بهار اصلي‌ترين انواع سكه طلا ايران را تشكيل مي‌دهند. همان‌طور كه در بالاتر گفتيم انواع سكه بهار آزادي در بازار به دو نوع طرح قديم و طرح جديد (امامي) تقسيم مي‌شوند. هر دو نوع اين سكه‌ها داراي عيار ۲۲ (۹۰۰ گرم طلا در هر هزار گرم) و وزن ۸٫۱۳۳ گرمي هستند؛ بنابراين عملاً ازنظر ارزش فيزيكي برابر هستند؛ اما نوع استفاده بانك مركزي از سكه امامي به‌عنوان شاخص اصلي اقتصاد داخلي باعث شده است كه سكه طرح امامي هميشه گران‌تر از انواع سكه طلا بهار آزادي طرح قديم باشد.

نيم‌سكه، ربع‌سكه و سكه يك گرمي نيز داراي عيار ۲۲ هستند كه به ترتيب داراي وزن‌هاي ۴٫۰۶۶۵، ۲٫۰۳۲۲۵ و ۱٫۰۱ گرمي است.

در بين انواع سكه طلا مي‌توان سكه يك گرمي را جزو آخرين و جديدترين انواع سكه طلا دانست. درواقع با افزايش بهاي سكه و كم شدن توانايي خريد خانوارها و براي اين‌كه خريدوفروش سكه بتواند رونق خود را حفظ كند، بانك مركزي اقدام به ضرب سكه‌هاي يك گرمي با عيار بالا (۲۲) كرد. اين سكه‌ها توانست نياز مصرف‌كننده به داشتن سكه طلا با عيار بالا و قيمت پايين‌تر را برطرف كند.

انواع ديگر سكه‌ها نيز در بازار موسوم به سكه‌هاي پارسيان وجود دارد. اين سكه‌ها ازنظر عيار پايين‌ترين انواع سكه طلا محسوب مي‌شوند و عياري برابر با ۱۷ (۷۵۰ از ۱۰۰۰ گرم) دارند. اين سكه‌ها به سبب داشتن عيار پايين و همچنين تنوع وزني از ۰٫۱ گرم تا ۲ گرمي باعث شد كه خريدار خوبي را به سمت خود جذب كند. اين سكه‌ها بر اساس وزني كه به‌صورت حك‌شده روي پوشش آن‌ها نوشته‌شده قيمت‌هاي مختلفي دارند اما مسلماً مي‌توان گفت كه قيمت آن‌ها بسيار كمتر از قيمت انواع ديگر سكه‌هاي طلا محسوب مي‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۷:۰۲ توسط:netware موضوع:

نماد گل در جواهرات

 

صدها سال است كه گل‌ها با عشق پيوند خورده‌اند. در زمان ويكتوريا، المان گل در جواهرات ( انگشتر طلا ، گردنبند طلا و...) براي نشان دادن احساسات به كار گرفته شد. به اين ترتيب چيزي فراتر از طراحي‌هاي متداول شكل گرفت. هر نوع گل نوعي نشانه سمبوليك با معناي متفاوت است كه در قالب يك گردن آويز، گوشواره و يا دستنبد هديه داده مي شود. موقع خريد جواهرات گل دقت داشته باشيد كه سمبل هر گل به چه معناست. به اين ترتيب با كمي ذكاوت مي توانيد احساس خود را به هديه گيرنده منتقل كنيد. در ادامه اين مقاله با با آزادي گلد همراه باشيد تا شما را در اين رابطه راهنمايي كنيم.

نماد گل رز در جواهرات

معرفي نماد گل در جواهرات را با گل عشاق شروع مي كنيم. گل رز نمادي از عشق و دوستي در همه دنياست. معمولا عشاق به يكديگر رز قرمز هديه مي‌دهند. همين موضوع الهام‌بخش طراحان جواهر بوده و انواع ست جواهرات با طرح گل رز ساخته شده است. در روم و يونان باستان از گل رز بدون استفاده از كلمات استفاده مي‌شد يك شاخه گل راز دل عاشق را برملا مي كند. رنگ هاي ديگر زر در جواهرات كم و بيش همين معنا را منتقل مي كنند:

  • رز سفيد نمادي از پاكي و بي گناهي
  • رز صورتي نماد تحسين و قدرداني
  • رز نارنجي نماد شور و اشتياق
  • رز بنفش نماد عشق در نگاه اول

نماد گل ميخك در جواهرات

نماد گل در جواهرات ارتباط تنگانگي با رنگ دارد. براي مثال گل ميخك نمادي از دوستي است ولي در واريته‌هاي مختلف ميخك اين مفهوم تا حدودي تغيير مي كند.

  • ميخك سفيد: نماد پاكيف عشق خالص و خوش شانسي
  • ميخك صورتي: نماد راستگويي و صداقت
  • ميخك قرمز: نماد عشق و زيبايي
  • ميخك بنفش: نمادي از غير قابل پيش بيني بودن

نماد گل اركيده در جواهرات

اركيده هم مثل بسياري از گلهاي زيباي طبيعي واريته‌هاي رنگي زيادي دارد. اركيده قرمز نمادي از عشق و زيبايي است. اما ديگر رنگ‌هاي اركيده هر كدام مفهومي خاص دارند.

  • اركيده سفيد: نماد گل در جواهرات با مفهوم فروتني
  • اركيده بنفش: نماد احترام، تحسين و وفاداري
  • اركيده زرد: نماد شادي و شروع دوباره

نماد گل سوسن در جواهرات

گل سوسن در جواهرات نمادي از پاكي و بي گناهي است. معمولا براي نشان دادن اعتقاد به بكر بودن و فروتني فرد به او نمادي از سوسن سفيد را هديه مي‌دهند. ديگر رنگ هاي سوسن هر كدام معاني گسترده‌اي دارند:

  • سوسن نارنجي: نمادي از احساسات شهواني
  • سوسن زرد: نمادي از شادماني
  • سوسن دشتي: سمبل قلب پاك، دوست داشتني بودن

زنبق، سوسن سفيد

نماد گل لاله در جواهرات

گل لاله داراي رنگ‌هايي زيبا با نماد خاص خود است. لاله قرمز نمادي از عشق جاودانه و بي‌پايان استو در ادبيات ايران اشاره به خون فرهاد دارد. وقتي فرهاد از عشق شيرين جان سپرد از هر قطره خون عاشق، يك لاله قرمز صحرايي روييد. در بين ديگر ملل دنيا نيز روايت‌هايي مشابه از لاله سرخ وجود دارد. اما ديگر رنگ‌هاي لاله چه مفهومي را انتقال مي دهند؟

  • لاله سفيد: نمادي از بخشش و گذشت
  • لاله زرد: نمادي از تفكرات شاد و مثبت
  • لاله بنفش: نماد وفاداري هميشگي

منبع : https://www.azadi.gold/shop/

صدها سال است كه گل‌ها با عشق پيوند خورده‌اند. در زمان ويكتوريا، المان گل در جواهرات ( انگشتر طلا ، گردنبند طلا و...) براي نشان دادن احساسات به كار گرفته شد. به اين ترتيب چيزي فراتر از طراحي‌هاي متداول شكل گرفت. هر نوع گل نوعي نشانه سمبوليك با معناي متفاوت است كه در قالب يك گردن آويز، گوشواره و يا دستنبد هديه داده مي شود. موقع خريد جواهرات گل دقت داشته باشيد كه سمبل هر گل به چه معناست. به اين ترتيب با كمي ذكاوت مي توانيد احساس خود را به هديه گيرنده منتقل كنيد. در ادامه اين مقاله با با آزادي گلد همراه باشيد تا شما را در اين رابطه راهنمايي كنيم.

نماد گل رز در جواهرات

معرفي نماد گل در جواهرات را با گل عشاق شروع مي كنيم. گل رز نمادي از عشق و دوستي در همه دنياست. معمولا عشاق به يكديگر رز قرمز هديه مي‌دهند. همين موضوع الهام‌بخش طراحان جواهر بوده و انواع ست جواهرات با طرح گل رز ساخته شده است. در روم و يونان باستان از گل رز بدون استفاده از كلمات استفاده مي‌شد يك شاخه گل راز دل عاشق را برملا مي كند. رنگ هاي ديگر زر در جواهرات كم و بيش همين معنا را منتقل مي كنند:

  • رز سفيد نمادي از پاكي و بي گناهي
  • رز صورتي نماد تحسين و قدرداني
  • رز نارنجي نماد شور و اشتياق
  • رز بنفش نماد عشق در نگاه اول

نماد گل ميخك در جواهرات

نماد گل در جواهرات ارتباط تنگانگي با رنگ دارد. براي مثال گل ميخك نمادي از دوستي است ولي در واريته‌هاي مختلف ميخك اين مفهوم تا حدودي تغيير مي كند.

  • ميخك سفيد: نماد پاكيف عشق خالص و خوش شانسي
  • ميخك صورتي: نماد راستگويي و صداقت
  • ميخك قرمز: نماد عشق و زيبايي
  • ميخك بنفش: نمادي از غير قابل پيش بيني بودن

نماد گل اركيده در جواهرات

اركيده هم مثل بسياري از گلهاي زيباي طبيعي واريته‌هاي رنگي زيادي دارد. اركيده قرمز نمادي از عشق و زيبايي است. اما ديگر رنگ‌هاي اركيده هر كدام مفهومي خاص دارند.

  • اركيده سفيد: نماد گل در جواهرات با مفهوم فروتني
  • اركيده بنفش: نماد احترام، تحسين و وفاداري
  • اركيده زرد: نماد شادي و شروع دوباره

نماد گل سوسن در جواهرات

گل سوسن در جواهرات نمادي از پاكي و بي گناهي است. معمولا براي نشان دادن اعتقاد به بكر بودن و فروتني فرد به او نمادي از سوسن سفيد را هديه مي‌دهند. ديگر رنگ هاي سوسن هر كدام معاني گسترده‌اي دارند:

  • سوسن نارنجي: نمادي از احساسات شهواني
  • سوسن زرد: نمادي از شادماني
  • سوسن دشتي: سمبل قلب پاك، دوست داشتني بودن

زنبق، سوسن سفيد

نماد گل لاله در جواهرات

گل لاله داراي رنگ‌هايي زيبا با نماد خاص خود است. لاله قرمز نمادي از عشق جاودانه و بي‌پايان استو در ادبيات ايران اشاره به خون فرهاد دارد. وقتي فرهاد از عشق شيرين جان سپرد از هر قطره خون عاشق، يك لاله قرمز صحرايي روييد. در بين ديگر ملل دنيا نيز روايت‌هايي مشابه از لاله سرخ وجود دارد. اما ديگر رنگ‌هاي لاله چه مفهومي را انتقال مي دهند؟

  • لاله سفيد: نمادي از بخشش و گذشت
  • لاله زرد: نمادي از تفكرات شاد و مثبت
  • لاله بنفش: نماد وفاداري هميشگي

منبع : https://www.azadi.gold/shop/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۲:۱۲ توسط:netware موضوع: