جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكات مهم براي بالا بردن كيفيت استخر و پايين تر آوردن هزينه هاي ساخت استخر(بخش 2)

ساخت استخر و البته نگهداري آن نيازمند صرف هزينه و البته زمان است. اما با دنبال كردن نكاتي كه در اين صفحه توضيح داده شده، مي توان تا حد زيادي هزينه هاي استخر را كاهش داده و كيفيت آن را افزايش داد.

1-استفاده از تايمر هاي تصفيه بابت كنترل اتوماتيك پمپ تصفيه استخر و جكوزي

با استفاده از تايمرهاي اتوماتيك ميتوان در زمان هايي كه كمتر از استخر استفاده  ميشود مقدار كار كرد پمپ ها را كاهش داد براي مثال استخري كه در محاسبات در هر ۲۴ ساعت  چهار بار بايد كل آب استخر از فيلتر عبور كند را مي توان در زماني كه از آن استفاده نمي شود يك الي دو بار كل آب استخر از روي فيلتر عبور كند كه اين كار علاوه بر كاهش مصرف برق در پمپ نيز موجب پايين آمدن استهلاك در سيل و بلبرينگ پمپ ها و نيز  كاهش استهلاك در فيلتر استخر ميشود.

2-استفاده از سنسورها جهت جلوگيري از آب گرفتگي تصفيه خانه

به دليل عدم وجود چاه جذبي و تخليه مناسب آب در زمان تركيدگي لوله و نشتي از  تجهيزات  تصفيه خانه، جهت تخليه و عدم آبگرفتگي تصفيه خانه پيشنهاد شركت براي آگاه سازي سريع تر و حتي قبل از آب گرفتگي كامل تجهيزات ، نصب يك عدد سنسور كنترل سطح مايعات مي باشد كه در زمان اولين نشتي و آب گرفتگي سطحي اين سنسور عمل كرده و آژير به صدا در آيد تا مسئول استخر و يا سرايدار ساختمان از آب گرفتگي يا نشتي آگاه شود و اقدامات لازم را انجام دهند تا باعث جلوگيري از حسارت هاي جدي به تصفيه خانه شود.

بيشتر بخوانيد : نگهداري استخر

3- استفاده از لامپ هاي استخري ال اي دي  به جاي لامپ هاي هالوژني با توان بالا

در لامپ هاي استخري ال اي دي استاندارد بسته به مقدار طول استخر ميتوان لنز هاي پرتاب نور را براي نفوذ و پخش نور در آب تغيير داد و لامپ مناسب و مورد نظر را انتخاب نمود در لامپ هاي ال اي دي از فرايند شيشه و اورينگ براي آبندي استفاه نميشود و كل برد و لامپ ها در داخل رزين هستند كه اين كار باعث مي شود در صورت آپارات صحيح كابل به هيچ عنوان آب وارد لامپ نشده و باعث طول عمر آن ميشود .

يكي ديگر از ويژگي هاي لامپ هاي ال اي دي توان مصرفي بسيار پايين آن ميباشد. براي مثال يك لامپ ال اي دي ۳۶ وات نور پردازي مشابه به يك لامپ حبابي با توان مصرفي ۳۰۰ وات را دارد ونكته ديگر اين است كه در لامپ هاي ال اي دي ميتوان از رنگ بندي هاي مختلفي استفاده كرد و يكي ديگر از كاهش هزينه هاي آنها پايين آمدن مقدار قطر كابل هاي زير كار ميباشد  كه در لامپ هاي ال اي دي ميتوان از سيم  با قطر۱.۵ استفاده نمود ولي در يك لامپ حبابي بايد از سيم ۴ استفاده شود كه اين كار باعث كاهش در هزينه هاي اجرا مي شود.

4-استفاده از فيلترهاي استيل به جاي فيلتر هاي فايبر گلاس

با توجه به راحتي كار با فيلترهاي فايبر گلاس براي كارفرما ها در زمان استفاده از فيلتر و بكواش زدن هاي دوره اي به دليل وجود شير شش راه بر روي فيلتر لازم شد نكاتي دررابطه با اين  فيلتر ها گفته شود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۷:۰۱ توسط:netware موضوع:

نكات مهم براي بالا بردن كيفيت استخر و پايين تر آوردن هزينه هاي ساخت استخر

ساخت استخر و البته نگهداري آن نيازمند صرف هزينه و البته زمان است. اما با دنبال كردن نكاتي كه در اين صفحه توضيح داده شده، مي توان تا حد زيادي هزينه هاي استخر را كاهش داده و كيفيت آن را افزايش داد.

۱- استفاده از لوله هاي يو پي وي سي  در تجهيزات و لوله كشي هاي زير كار استخر

به جاي لوله هاي گالوانيزه كه اين امر به دليل وجود كلر در آب استخر و مقاومت لوله هاي يوپي وي سي در برابر كلر باعث طول عمر بيشتر درلوله ها مي گردد و نيز در بازار هزينه لوله هاي يوپي وي سي از لوله هاي گالوانيزه عدد قابل توجه اي كمتر مي باشد.

۲. استفاده از اسكيمر براي تصفيه آب هاي سطحي استخر

در استخر هاي سرپوشيده بابت تصفيه آبهاي سطحي استخر براي پايين آمدن هزينه ها بهتر است از اسكيمر بر روي ديواره استفاده شود تا از مخازن سر ريز در داخل تصفيه خانه استفاده شود . اين امر باعث كم شدن فضاي استفاده شده در تصفيه خانه و نيز حذف يك مخزن سر ريز در داخل تصفيه خانه مي شود . كه در نتيجه كم شدن هزينه هاي بابت كندكاري اتاقك تصفيه خانه و هزينه مخزن و لوله و اتصالات بين مخزن و پمپ ها مي شود.

بيشتر بخوانييد : نعمير استخر

۳- كاشيكاري استخر در زمان ساخت به جاي رنگ كردن آن .

اينكار علاوه بر زيبايي باعث عمر بيشتر استخر نيز مي شود  در صورتي كه رنگ هاي استخر به صورت تقريبي هر سال و يا در بهترين حالت هر ۲ سال يك بار نياز به ترميم و رنگ كاري مجدد دارند.

۴-استفاده از كنترلرهاي ديجيتالي  كنترل دماي آب استخر

كه اين كار علاوه بر كنترل دقيق دماي آب استخر در زمان نگهداري و استفاده از استخر در دراز مدت باعث كاهش هزينه ها از قبيل استهلاك در پمپ ها و تجهيزات نيز باعث كاهش مصرف گاز در زمان استفاده از استخر مي شود.

۵-تهويه مناسب در استخر هاي سر پوشيده با استفاده از سنسورهاي كنترل رطوبت در اگزاست فن هاي استخر مي توان تهويه مناسبي در محوطه استخر ايجاد كرد كه اين كار علاوه بر كاهش مقدار كاركرد فن اگزاست و كاهش استهلاك در فن و كاهش مصرف برق نيزباعث ايجاد يك هواي مناسب در محيط استخر شده و در درازمدت باعث جلوگيري از پوسيدگي در تجهيزات روشنايي و تجهيزات فلزي در محيط استخر مي شود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۱:۲۱ توسط:netware موضوع:

چگونه مي‌توان سايز انگشتر را بزرگ يا كوچك كرد؟

بعد از يك دوره كاهش وزن، امكان دارد كه اندازه حلقه شما براي انگشتتان كمي بزرگتر شود. خوشبختانه طلا فروشي‌ها به راحتي مي‌توانند انگشت شما را اندازه بگيرند و مطابق آن سايز انگشترتان را نيز كمتر كنند و انگشترتان را با اندازه‌اي جديد تحويل شما دهند.

براي كوچك كردن انگشتر ، تعميركار طلا اول حلقه را برش مي‌دهد و بخش از آن را بريده و كنار مي‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهاي آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دايره‌اي خود بر مي‌گردد. براي بزرگ كردن انگشتر هم طلاساز پس از برش حلقه، آن را مي‌كشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات ديگر براي پر كردن اين فاصله بهره مي‌گيرد.

به طور كلي، متخصص‌هاي طلا و جواهر، انگشتر را برش مي‌دهند تا اندازه آن را بزرگ يا كوچك كنند و سپس دوباره حلقه را جوش مي‌دهند. در انتها هم دقيقا روي همان قسمتي كه برش انجام شده هويه‌كاري انگشتر  انجام مي‌شود. اما توجه داشته باشيد كه انگشترها پس از تغيير سايز، از محلي كه بريده و دوباره هويه‌كاري شده‌اند ضعيف مي‌شوند. فرقي هم نمي‌كند كه اين برش و جوش‌كاري در كدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زيادي روي آن بخش وارد شود، احتمال شكستن حلقه زياد خواهد بود. بنابراين، بهتر است در زمان خريد دقت كافي داشته باشيد و انگشتري تهيه كنيد كه قابليت تغيير سايز داشته باشد تا به راحتي بتوانيد آن را به سايز دلخواهتان درآوريد.

بيشتر بخوانيد :

براي انگشتري كه براي دست گشاد شده مي‌توانيد خودتان در خانه از چسب سيليكون هم كمك بگيريد. به اين صورت كه مقدار بسيتر كمي سيليكون شفاف را در بخش داخلي حلقه بريزيد. سپس با يك تكه چوب يا پلاستيك سطح آن را صاف كنيد تا برآمدگي نداشته باشد. انگشتر را در جايي ثابت بگذاريد تا سيليكون خشك شود. بسته به نوع سيليكون، ممكن است خشك شدن آن، بين ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بكشد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۶:۵۵ توسط:netware موضوع:

هر آنچه بايد درمورد كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در دوران بارداري بدانيم

ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در مورد استفاده از دهانشويه و كشيدن دندان در بارداري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا در دوران بارداري بدانيد بايد چه نكاتي را رعايت كنيد تا به سلامت خود و جنين داخل شكمتان آسيبي وارد نشود. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

كشيدن دندان و عصب كشي در بارداري

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان دربارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

اگر پوسيدگي دندان به قسمت داخلي دندان شما در انتهاي عصب برسد، مي‌تواند بسيار دردناك باشد. عصب كشي مي‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترميم دندان با تاج طبيعي، جلوي درد را بگيرد، بنابراين نيازي به كشيدن دندان نيست.

اگر نمي‌توانيد درد دندان را تحمل كنيد، مي‌توانيد عصب كشي را در هر مرحله از بارداري انجام دهيد و نبايد آن را به تأخير بياندازيد. با اين حال، از آنجايي كه اشعه‌ي ايكس براي اين كار استفاده مي‌شود، زمان ايده آل براي انجام آن در سه ماهه‌ي دوم است.

بيهوشي قبل از جراحي

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

استفاده از دهانشويه در دوران بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند.

فوايد دهانشويه

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم.

  • مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  • بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  • به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند
  • علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد
  • ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  • به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند
  • مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه استفاده از دهانشويه  و كشيدن دندان در بارداري و دندان پزشكي بارداري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا در اين دوران بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود و جنينتان بگيريد و در آينده دچار پشيماني نشويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۰:۴۲ توسط:netware موضوع:

لنت ترمز و جعبه فيوز

لنت ترمز و جعبه فيوز اتوموبيل دو تا از اصلي ترين قطعات يدكي خودرو هستند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با اين دو قطعه بيشتر آشنا كنيم و به شما بگوييم كه اين دو قطعه را، به عنوان لوازم يدكي كيا و هيونداي كه بسيار با اهميت هستند را بايد از كجا تهيه كنيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

لنت ترمز

زماني كه خودرو ميخواهد از توقف بايستد نيازمند يك اصطكاك قابل توجه است. وظيفه توليد اين اصطكاك مستقيما برعهده سيستم ترمز است كه آن هم نهايتا از لنت ترمز براي توقف استفاده ميكند. لنت ها به محض اينكه ما پا روي پدال ترمز گذاشتيم به سمت ديسك ها فشرده شده و با ايجاد يك اصطكاك قابل توجه باعث كم شدن سرعت و در نهايت توقف كامل خودرو ميشوند.

در خصوص طول عمر لنت ترمز هيونداي و كيا هيچ قانون نوشته شده خاصي وجود ندارد. طول عمر آن ها هرچند به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد اما بيشتر وابسته به شيوه رانندگي و راندن شما دارد. اما به صورت حدودي برآورد ميشود كه طول عمر هر لنت تا 80 هزار كيلومتر باشد و بعد از آن بايد تعويض شود.

چگونه متوجه تمام شدن لنت ترمز شويم ؟

نكات زير ميتوانند به شما كمك كنند تا بفهميد چه زماني نياز به تعويض لنت ترمز كيا يا هيونداي داريد:

  1. چراغ هشدار
  2. وارسي چشمي ساده
  3. شنيدن صداي عجيب مثل خرخر از لنت
  4. كشيدن فرمان در زمان ترمز
  5. لرزيدن غيرعادي پدال ترمز

جعبه فيوز

جعبه فيوز در واقعا جعبه اي است كه فيوزها و رله هاي (كليدهاي الكتريكي سريع) يك سيستم الكتريكي را در خود جاي داده است. در كاربردهاي خودرو معمولاً يك جعبه فيوز اوليه (كه شامل موتور ولتاژ بالا و فيوزها و رله ها است) به همراه جعبه فيوز ثانويه كه حاوي فيوزها و رله ها به لوازم جانبي است وجود دارد. اكثر وسايل نقليه همچنين داراي جعبه فيوز داخل اتاق يا صندوق خودرو هستند كه معمولاً در سمت راننده تعبيه ميشود. اين جعبه وظيفه كنترل بخش هاي داخلي اتاق را دارد.

در حالي كه بيشتر پنل هاي فيوز طوري ساخته شده تا دوام زيادي داشته باشد، اما گاهي اوقات مي توانند با مشكلاتي روبرو شده و در كاركرد وسيله نقليه مشكلي ايجاد كنند. معمولاً يك جعبه فيوز مشكل دار چند علائم سده ايجاد مي كند كه مي تواند در مورد مشكلات و مسائل احتمالي به راننده هشدار دهد. اگر شما نيز هر كدام از علائم زير را در ماشين خود مشاهده يا احساس ميكنيد جهت بررسي دقيق به يك مكانيك خوب مراجعه كنيد و در صورت لزوم خود را آماده تعويض و خريد جعبه فيوز داخل اتاق خودرو كنيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در رابطه با لنت ترمز و جعبه فيوز، به خصوص در مورد خودرو هاي كره اي مثل هيونداي و كيا در اختيارتان قرار دهيم. اگر قصد تعويض هر كدام را داريد و نمي‌دانيد بايد آن قطعه را از كجا تهيه كنيد تا از كيفيت و اصالت آن مطمئن باشيد، پيشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو مي‌باشد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۶:۳۱ توسط:netware موضوع:

عوارض ارتودنسي و طول درمان آن

امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در مورد عوارض ارتودنسي دندان و طول درمان آن به شما عزيزان ارائه دهيم. ارتودنسي يكي از بهترين راه ها براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان ها است. تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

عوارض ارتودنسي

هرچند كه نمي‌توان به موارد زير عارضه گفت، اما براي  آگاهي بيشتر افراد ما تلاش كرده ايم كه برخي از عوراض مهم درمان ارتودنسي را در اين مقاله ليست كنيم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهيد شد.

تجربه اتصال دستگاه هاي ارتودنسي به دندان‌ها براي همه افرادي كه تاكنون ارتودنسي نكرده اند كمي عجيب است. به دليل اينكه دستگاه‌هاي ارتودنسي از همان ابتدا شروع به حركت دندان‌ها مي‌كنند، ممكن است افراد درد جزئي احساس كنند. كه اين طبيعي است و عارضه محسوب نمي‌شود.

درد ارتودنسي به دليل وارد شدن فشار و نيرو از سمت سيم ارتودنسي به دندان ها و وادار كردن آن ها به تغيير موقعيت است.

با كمك داروهاي ضد درد بودن نسخه به راحتي مي‌توان اين درد و ناراحتي را تسكين داد. افراد حتي ممكن است در ابتداي درمان احساس كنند كه دندانشان لق شده است. اما اين موضوع حقيقت ندارد و فقط يك احساس است به همين دليل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسي را اصلا جزء عوارض ارتودنسي دندان ليست نمي‌كنيم.

كاهش عوارض ارتودنسي با پيشرفت هاي امروزه

به لطف ورود تجهيزات مدرن و امروزي به حوزه دندانپزشكي امروزه بسياري از عوارض ارتودنسي به شدت كاهش يافته و بيماران مي‌توانند با خيال راحت تري درمان را شروع كرده و با موفقيت به اتمام برسانند.

براي مثال براكت هاي ارتودنسي ديمون در كمترين زمان ممكن و با حداقل درد و عوارض به شكلي موثرتر از براكت هاي سنتي دندان هاي بيماران را صاف، هماهنگ و منظم ميكند. به همين دليل اكثريت قريب به اتفاق بيماران امروزه بدون هيچ عارضه اي درمان هاي ارتودنسي را به پايان ميرسانند.

طول درمان ارتودنسي

مراجعان و بيماراني كه تحت درمان ارتودنسي دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند كه مدت زمان ارتودنسي آن ها كوتاه باشد. روش هايي وجود دارد كه روند درمان را تسريع ميبخشد اما شما چه بخواهيد چه نخواهيد بايد براي دست كم 6 ماه و بيشتر تحت درمان باشيد. ادامه مقاله را بخوانيد تا درباره مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسي بيشتر بدانيد

مدت زمان ارتودنسي با توجه به نيازها و انتظارات شخصي بيماران به طور تقريبي بين 6 الي 36 ماه  طول مي كشد. و اينكه طول دوره درمان شما چقدر خواهد بود به عوامل مختلفي بستگي دارد كه در ادامه با آن ها آشنا خواهيد شد. در نظر داشته باشيد كه هر چه طول دوره درمان بيشتر شود هزينه ارتودنسي دندان نيز افزايش ميابد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در مورد ارتودنسي، عوارض آن و طول درمان آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم از مطالعه اين مطلب لذت برده باشيد و به اطلاعاتتان افزوده شده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۴:۳۱ توسط:netware موضوع:

با كاربرد هاي كامپوزيت دندان بيشتر آشنا شويد

كامپوزيت يكي از پركاربرد ترين روش هاي ترميم و زيبا سازي طرح لبخند است كه امروزه ميليون ها نفر در سراسر دنيا در حال استفاده از آن هستند. ما امروز در اين مطلب سعي داريم تا شما عزيزان را با ونير كامپوزيت و  كاربرد هاي آن بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ونير چيست؟

قبل از اينكه بخواهيم وارد مبحث ونير كامپوزيت شويم، ابتدا لازم است كه با ونير دندان آشنا شويد. ونير يك پوسته نازك و معمولا همرنگ دندان است كه جهت زيبايي بهتر دندان ها و پنهان كردن مشكلات و عيوب ظاهري آن ها، به سطح جلوي دندان متصل مي شوند. برخلاف تصور برخي از افراد، ونيرها روكش دندان نيستند و با روكش فرق دارند. چندين نوع ونير دندان وجود دارد كه دو نمونه مشهور از آن ها، ونير كامپوزيت و لمينت دندان است. در اين مقاله درباره نوع اول مطالبي خواهيد خواند.

ونير كامپوزيت

همانطور كه گفته شد، كامپوزيت ونير يا (composite veneers) نوعي ونير است. در اصل اين ونيرها، پوسته ها و لايه هاي بسيار نازك ساخته شده از رزين كامپوزيت هستند كه به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند. بنابراين نامگذاري آن ها مستقيما اشاره به جنسشان و ماده اي كه از آن ساخته مي شود دارد.

كاربرد هاي ونير كامپوزيت

از اين ونيرها براي اصطلاح طرح لبخند يا طراحي آن و به منظور برطرف كردن موارد زير استفاده مي‌شود:

  1. دندان شكسته
  2. دندان لب پر شده
  3. كج بودن دندان
  4. تغيير رنگ دائمي دندان ها
  5. لكه هاي روي دندان
  6. وجود فاصله بين دندان ها
  7. كوتاه يا بلند بودن يك يا چند دندان
  8. دندان ترك خورده

درمان ارتودنسي دندان جداي از برطرف كردن مشكلات ساختاري و شلوغي دندان ها و فك، برخي از موارد بالا را برطرف كند. براي مثال بستن فاصله بين دندان، كج بودن دندان ها و كوتاه يا بلند بودن آن ها به راحتي با ارتودنسي قابل اصلاح هستند. و براي برطرف كردن آن ها اگر برايتان مقدور است به جاي متخصص ترميمي و زيبايي به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنيد. اما تغيير رنگ، ترميم شكستگي، لب پر شدگي، لكه روي دندان و … با ارتودنسي قابل ترميم نيست.

اگر زمان كافي براي بهبود طرح لبخند خود نداريد و مي خواهيد خيلي سريع مشكلات ظاهري دندان هايتان را برطرف كنيد، پيشنهاد دندانپزشكان ترميمي و زيبايي دندان استفاده از ونير كامپوزيت مستقيم است.

در روش مستقيم، مواد مستقيما به دندان ها متصل مي شود و سپس مواد شكل داده ميشوند تا مشابه دندان واقعي به نظر برسند. اما در روش ونير كامپوزيت غير مستقيم، متخصص، يا ونير را در مطب و خارج از دهان بيمار مي سازد، يا دستور ساخت آن را به يك لابراتوار در بيرون از مطب مي دهد. هزينه اين ونيرها نسبت به نمونه مستقيم بيشتر است، ماندگاري بالاتري دارند و از همه مهمتر در برابر سايش مقاوت بالايي دارند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مفيدي را درمورد كاربرد هاي كامپوزيت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم براي ترميم و زيبا سازي طرح لبخند مي‌توانيد از كامپوزيت دندان استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۸:۰۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي و جويدن آدامس با ارتودنسي

ارتودنسي يك درمان تخصصي براي اصلاح نا هنجاري هاي دهان و دندان است. امروز در اين مطلب سعي داريم تا شما را با ارتودنسي نامرئي بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را درمورد يكي از معضلات ارتودنسي يعني جويدن آدامس با ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي

آمار و ارقام نشان مي‌دهد از ميان افرادي كه ارتودنسي دندان انجام مي‌دهند نزديك به 30 درصد، افراد بزرگسال و بالاي 20 سال هستند. و حدود يك سوم از اين افراد، دوست ندارند كسي متوجه شود آن‌ها تحت درمان ارتودنسي هستند (با اينكه از خودِ درمان راضي هستند.) متخصصان ارتودنسي به اين افراد و كلاً تمام مراجعاني كه دوست ندارند دستگاه‌هاي ارتودنسي‌شان قابل توجه و در چشم باشد، ارتودنسي نامرئي را پيشنهاد مي‌دهند كه هم كارايي بالايي دارد و هم توجه زيادي را به خود جلب نمي‌كند.

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

همچنين درمورد ارتودنسي از داخل نيز بيشتر بدانيد.

اين دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند، “ارتودنسي ثابت” و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.

همه چيز را درمورد ارتودنسي رنگي بدانيد.

يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتدونسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي دندان به روش خانگي، اينجا كليك كنيد.

جويدن آدامس با ارتودنسي

مراجعان و بيماران ما معمولا سوالات زيادي در خصوص نگهداري و مراقبت از ارتودنسي دندان از ما ميپرسند. يكي از رايجترين سوالاتي كه طي اين سال ها از ما بارها پرسيده شده اين است كه آيا افرادي كه ارتودنسي كرده اند ميتوانند آدامس بجوند؟ آيا اينكار عواقب خاصي دارد؟ ما در اين مقاله درباره جويدن آدامس و تاثيرات آن بر درمان ارتودنسي دندان مطالبي ارائه خواهيم داد.

سخن آخر

ما ماروز در اين مطلب سعي كرديم تا همه چيز هاي مهم را درمورد ارتودنسي نامرئي و جويدن آدامس با ارتودنسي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۳۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي لينگوال و متخصص ارتودنسي دندان

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در مورد ارتودنسي لينگوال در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم متخصص ارتودنسي دقبقا كيست و بايد چه ويژگي هايي داشته باشد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي لينگوال چيست؟

در اين مقاله به طور كامل درباره ارتودنسي لينگوال مطالبي ارائه شده است. چنانچه كنجكاو هستيد كه اين ارتودنسي چيست و چگونه انجام مي شود يا مزايا و معايب آن كدامند حتما اين مقاله را بخوانيد.

در اصطلاحات پزشكي و دندانپزشكي واژه لينگوال، اشاره به هرچيزي كه نزديك زبان يا در ارتباط با زبان دارد. مثلاً ما يك عصب داريم كه كف دهان و زبان را عصب دهي مي كند و به آن عصب لينگوال گفته مي شود. يك روش ارتودنسي هم داريم كه به آن لينگوال گفته مي شود زيرا دستگاه ها (سيم وبراكت) در اين روش نزديك به زبان هستند، در سمت زبان هستند. در واقع برعكس “ارتودنسي ثابت” معمولي كه دندان ها به جلوي دندان ها وصل هستند، در اين روش دستگاه ها به پشت دندان متصل هستند به همين دليل به اين روش درماني ارتودنسي پشت دنداني، لينگوال يا زباني هم گفته مي شود.

همچنين درمورد ارتودنسي دندان پنهان بيشتر بدانيد.

تفاوت ارتودنسي معمولي و ارتودنسي لينگوال

همانطور كه در بخش قبل اشاره كرديم، بريس هاي زباني دقيقاً شبيه به ارتودنسي ثابت با بريس هاي فلزي معمولي هستند اما با يك تفاوت بسيار شاخص. ما بريس هاي معمولي را به سطح جلوي دندان ها متصل ميكنيم. يعني به راحتي ديده ميشوند. اما ابتكار عمل در ارتودنسي لينگوال به اين صورت است كه بريس ها ديگر قابل مشاهده نيستند. چرا؟

چون ما آن ها را به سطح خلفي يا پشت دندان ها متصل ميكنيم. اين ترفند خودش نوعي ارتودنسي نامرئي است زيرا بدون اينكه كسي متوجه درمان شما شود بعد از مدتي دندان هاي شما صاف و يكدست ميشوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتباط بين كشيدن دندان عقل و ارتودنسي اينجا كليك كنيد.

متخصص ارتودنسي

لازمه معرفي يك متخصص كه در زمينه‌اي مهارت، دانش و تخصص دارد، آشنايي با رشته تخصصي او است. به عنوان كسي كه نياز به درمان ارتودنسي دندان داريد، ابتدا بهتر است كه با تعريف ارتودنسي دندان آشنا شده و در حد كافي بدانيد اين رشته چيست و چگونه به شما كمك مي‌كند. ما در مقاله‌اي به صورت كامل و شفاف در خصوص اين رشته دندانپزشكي اطلاعاتي براي مراجعان و بيماران نوشته‌ايم كه بهتر است پيش از وارد شدن به مبحث اصلي، آن را در صفحه (ارتودنسي دندان) مطالعه كنيد. اما اگر وقت كافي نداريد، مي‌توانيد به اين تعريف كوتاه و خلاصه بسنده كنيد.

“ارتودنسي دندان يك رشته تخصصي در دندانپزشكي است كه به درمان يا اصلاح ناهنجاري‌هاي فكي و همچنين نامنظمي‌هاي دندان‌ها مي‌پردازد “

درمورد عوارض ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

سخن آخر

قبل از هر چيزي اگر شما در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما مقالات بيشتري را در زمينه ارتودنسي دندان از وبلاگ ما مطالعه كنيد. امروز در اين مطلب سعي كرديم تا علاوه بر آشنا كردن شما با ارتودنسي لينگوال، اطلاعات بسيار خوبي را نيز درمرود متخصص ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۸:۰۶ توسط:netware موضوع:

چرا ونير كامپوزيت

كامپوزيت يكي از پركاربرد ترين مواد دندان پزشكي است كه امروزه در تمام كلينيك هاي دندانپزشكي مواد آن يافت مي‌شود. امروز در اين مطلب سعي داريم تا شما را بيشتر با ونير كامپوزيت و كاربرد هاي آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در رابطه با آن به شما عزيزان بدهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ونير كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت يك نوع ماده بسيار پركاربرد در دندانپزشكي است كه ما در درمان‌هاي ترميمي؛ به طور گسترده از آن استفاده مي‌كنيم. زماني كه بخواهيم از كامپوزيت به عنوان يك لايه پوشاننده دنداني يا ونير استفاده كنيم، اصطلاحاً به آن ونير كامپوزيت دندان مي‌گوييم. بنابراين منظور از كامپوزيت ونير، استفاده از مواد كامپوزيت ترميمي، به عنوان ونير و پوشاننده سطوح دنداني است.

ونير در واقع يك لايه پوششي است كه اغلب به منظور زيبايي يا ترميم، روي سطوح مختلف دنداني قرار داده مي‌شود. ما انواع مختلفي ونير داريم كه مهم‌ترين آن‌ها، لمينت دندان (ونير سراميكي) و ونير كامپوزيت‌ها هستند. اين مقاله به صورت اختصاصي درباره لايه‌هاي پوششي كامپوزيت دندان است.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به بريج هاي دنداني مي‌توانيد اينجا كليك كنيد.

مراحل نصب ونير كامپوزيت

ونير كامپوزيت دندان جزء درمان‌هاي ترميمي مستقيم به شمار مي‌روند. به اين معني كه مواد كامپوزيتي در مطب، توسط دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي آماده شده و به صورت مستقيم روي سطح دندان‌ها متصل مي‌شود. ما در ادامه مراحلي كه ميبايست براي نصب كامپوزيت به دندان ها طي كنيد را توضيح داده ايم.

ابتدا بايد يك كلينيك دندانپزشكي ترميمي و زيبايي پيدا كنيد و به صورت تخصصي تحت معاينه قرار بگيريد. دندانپزشك با دقت تمام دندان ها را معاينه مي كند و دندان هايي كه دچار مشكل ظاهري هستند و علل احتمالي مشكل را مشخص مي كند.

براي اينكه بتوان مواد كامپوزيت دندان را به سطح دندان ها اعمال كرد بايد آن ها را از قبل تميز كرد. بنابراين دندانپزشك سطح دندان ها را به خوبي تميز كرده و خشك مي كند.

بسيار مهم است كه نتيجه درمان طبيعي باشد و مصنوعي جلوه نكند. بنابراين لازم است كه رنگ كامپوزيت استفاده شده براي شما نزديك به رنگ دندان هاي طبيعي خودتان باشد. بنابراين در اين مرحله سايه رنگ دندان هايتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ كامپووزيت نهايي آماده مي شود.

پس از مشخص شدن سايه رنگ (ميزان روشني و تيرگي دندان مواد)، مواد كامپوزيتي به صورت لايه لايه روي سطح دندان قرار داده مي شود. هر بار كه يك لايه نازك از مواد روي دندان قرار گرفت، دندانپزشك آن لايه را به نور خاصي خشك مي كند. بعد از اعمال نور به مواد، ونير كامپوزيت دندان سفت و وسخت خواهد شد.

با قرار گرفتن آخرين لايه روي دندان، اكنون نوبت به صيقل دادن يا پاليش كردن مي رسد. دندانپزشك با ابزار بي خطري سطح دندان را طوري صيقل مي دهد كه طبيعي تر به نظر برسد.

همچنين درمورد پر كردن دندان نيز بيشتر بدانيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در مورد ونير كامپوزيت در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم كاربرد هاي آن چيست. همچنين مراحل نصب آن را نيز قدم به قدم با هم در اين مطلب بررسي كرديم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

اگر قصد داريد تا از ونير كامپوزيت استفاده كنيد، پيشنهاد ما به شما اين است كه با مطالعه مقالات وبسايت تهران دنتال ايمپلنت، اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۴:۴۶ توسط:netware موضوع: