جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چند مورد از مهمترين مشكلات دندان كودكان كه بايد جدي گرفت كدامند؟

پوسيدگي دندان كودكان

اصلي ترين، شايع ترين و پر بحث ترين مشكل دندان در كودكان كه نيازمند توجه فوري و پيشگيري است، پوسيدگي دندان در كودكان است. به دلايل مختلفي دندان كودكان راحت تر دچار پوسيدگي مي شود و به همين علت بايد در همان سنين كودكي و زماني كه اولين دندان هاي شيري در مي آيند به منظور پيشگيري و آموزش هاي لازم به دندانپزشك متخصص اطفال و كودكان مراجعه كنيم.

حساسيت دندان ها

يكي ديگر از مشكلات دندانپزشكي كودكان كه نسبتاً شايع است حساسيت دندان ها است. اگر متوجه شده ايد كه شما با خوردن غذاها يا نوشيدني هاي سرد و گرم يا تنفس در هواي سرد  و گرم مشكلاتي در دندان خود تجربه مي كند احتمالا دندان هايش حساس هستند.

براي پيشگيري از حساسيت دندان ها در كودكان از راه حل هايي مانند فيشور سيلانت يا فلورايد تراپي استفاده مي شود. با اين روش ها حساسيت دندان به عنوان يكي از شايع ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان كاملا قابل درمان و كنترل است.

حتما بخوانيد : ارتودنسي دندان چيست ؟

بيماري لثه

بيماري لثه چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن با التهاب لثه همراه است. يه اين مرحله از بيماري جنجويت اطلاق مي شود كه اغلب به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاك ايجاد مي شود. و مي تواند به آسيب استخوان و از دست رفتن دندان منجر شود.

با افزايش توليد و تجمع پلاك و تبديل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاك دندان) لثه قرمز و متورم ميشود و ممكن است علائم دگيري مانند بوي بد دهان، خونريزي از لثه و يا حساسيت دندان ايجاد شود.( جهت كشس اطلاعات بيشتر پيرامون علل و درمان بوي بد دهان كليك كنيد.)

مشكلات و معضلات افتادن دندان ها شيري

براي اغلب بچه ها شل شدن و افتادن دندان ها يك فرآيند جالب و مهيج است. آن ها طي يك فرآيند كاملا طبيعي دندان ها موقت و شيري خود را به مرور زمان از دست داده تا دندان هاي دائمي جايگزين شوند.

اغلب كودكان دندان شيري را بدون علائم آزاردهنده خاصي از دست مي دهند و مشخصا بدون درد اين فرآيند را تجربه مي كنند. اما گاهي اوقات ممكن است تاخير در افتادن دندان و يا زودتر از موعد افتادن دندان هاي شيري مشكلات دندانپزشكي كودكان را بيشتر كند.

بنابراين اگر كودك شما در مدت زمان از دست دادن دندان هاي شيري مشكلاتي مانند درد و يا موارد مشابه را تجربه مي كنند حتما از دندانپزشك كودكان خود كمك بگيريد.

بسياري از كودكان از دندانپزشكي مي ترسند

ترس و اضطراب كودكان البته ارتباط مستقيمي با دهان و دندان ندارد و يك مشكل فرعي دندانپزشكي در كودكان نيست. با اين حال، همين ترس مي تواند روي مراجعات منظم و برنامه ريزي شده كودكان به مطب دندانپزشكي تاثير منفي بگذارد.

اين مساله به عنوان يكي از رايج ترين مشكلات دندانپزشكي كودكان، ممكن است نياز به اقدامات جدي تر مانند درمان ريشه دندان يا عصب كشي دندان، كشيدن دندان، پر كردن دندان و …. را كه قاعدتا بايد فوري انجام شوند به تعويق بي اندازد.

رفرنس

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۱:۵۷ توسط:netware موضوع:

دندانپزشك كودكان چه خدماتي را ارائه مي دهد؟

1- روكش‌هاي استيل ضد زنگ

روكش‌هاي استيل ضد زنگ به منظور بازسازي دندان‌هايي كه پوسيدگي شديد دارند و نيز براي نگه داشتن پُركردگي‌هاي سفيد رنگ دندان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اگر پوسيدگي‌ دندان‌هاي قسمت عقب دهان درمان نشود، ممكن است آسيب‌هاي شديدي به مينا، عاج و حتي عصب (مغز) اين دندان‌ها وارد شود. در چنين مواردي دندان‌هاي آسيب‌ديده را نمي‌توان با مواد همرنگ دندان پُر كرد، بلكه بايد حتماً از روكش‌هايي از جنس استيل ضد زنگ براي بازسازي و ترميم آن‌ها استفاده كرد. اين روكش‌هاي نقره‌اي رنگ كه مطابق با شكل دندان كودك ساخته مي‌شود، بر روي دندان‌هاي شيري كودك چسبانده مي‌شود تا از آسيب‌ديدگي بيشتر اين دندان‌ها جلوگيري كند تا زمان طبيعي افتادن آنها فرا برسد.

2- پر كردن با مواد همرنگ دندان

از روش پر كردن با مواد همرنگ دندان براي ترميم دندانهاي جلو يا عقب دهان و يا هر قسمتي كه از نظر زيبايي ظاهري اهميت داشته باشد، استفاده مي‌شود. كامپوزيت‌ دندان نيز براي ترميم دندان‌هاي شكسته يا قسمت‌هاي پوسيده دندان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. رنگ مواد كامپوزيتي به گونه‌اي تنظيم مي‌شود كه حداكثر نزديكي را با رنگ طبيعي دندان‌ها داشته باشد.

3-درمان ارتودنسي پيشگيري

براي بررسي وضعيت رشد دهان و دندان كودك شما هيچ گاه زود نيست. متخصص دندانپزشك كودكان مي‌تواند هر گونه مشكل يا ناهنجاري از قبيل شلوغي، بي‌نظمي يا كجي دندان‌ها و يا مشكلات فك را خيلي زود تشخيص بدهد و درمان‌ها و مداخلات لازم را براي هدايت دندان‌ها در همان زمان در آمدن و رشد اوليه آن‌ها انجام دهد. ارتودنسي پيشگيري مي‌تواند از بروز مشكلات شديدتر و نياز به استفاده از درمان‌هاي پيچيده‌تر در آينده جلوگيري كند.

حتما بخوانيد : دندانپزشكي بارداري

4- كشيدن دندان

كشيدن دندان فقط به عنوان آخرين گزينه در مواردي كه شدت آسيب‌ديدگي دندان خيلي زياد باشد، استفاده مي‌شود. اگر يكي از دندان‌هاي آسياب شيري كودك كشيده شود، در جاي خالي آن يك نگهدارنده قرار داده مي‌شود.

5- عصب‌كشي    

عصب‌كشي دندان روشي براي درمان عفونت اعصاب و رگ‌هاي خوني در مغز دندان است. اين عمل معمولاً به دو دليل براي كودكان لازم مي‌شود: يكي به خاطر پوسيدگي شديد دندان (خرابي دندان) و ديگري به خاطر مصدوميت يا شكستگي دندان‌ها.

6-كشيدن دندان

كشيدن دندان فقط به عنوان آخرين گزينه در مواردي كه شدت آسيب‌ديدگي دندان خيلي زياد باشد، استفاده مي‌شود. اگر يكي از دندان‌هاي آسياب شيري كودك كشيده شود، در جاي خالي آن يك نگهدارنده قرار داده مي‌شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون دندانپزشكي كودكان اينجا كليك كنيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۵:۳۰ توسط:netware موضوع:

روش هاي جراحي زيبايي لثه چه هستند ؟

براي يك طرح لبخند لثه اي، يا خط لثه ناهموار و نازيبا، راه حلي هست؟

آيا با ليزر مي توان مشكل لبخند لثه اي رو درمان كرد؟

آيا جراحي زيبايي لثه با ليزر انجام ميشه؟

زماني كه نياز به مراجعه نزد يك جراح لثه باشه، از روش جراحي زيبايي لثه با ليزر يك روش آرام و ايمن استفاده ميشه.

از اين جراحي براي تغيير ظاهر لبخند بيمار به كار گرفته مي شه.

لبخندهاي لثه اي يا خط لبخندهاي ناهموار، ممكنه سريعا و راحت با ليرز دندانپزشكي درمان شوند.

تحليل لثه هم به راحتي و بدون مشكلي با روش هاي غير جراحي درمان مي شود.

برخي از اين مشكلات رو متخصص مي تواند انجام دهد.

بيشتر كردن طول تاج دندان براي لبخندهاي لثه اي يا دندان هاي كوتاه :

اولين جراحي تعلق مي گيره به دندان ها يا لبخندهاي لثه اي كه خيلي كوتاه به نظر مي رسند و به راحتي تنها در يك جلسه ويزيت با ليزر درمان مي شوند.

بافت اضافي لثه برداشته مي شود و گاها استخوان فك اضافي، به خاطر اينكه بيش از اندازه طبيعي دندان بيرون زده.

ري كانتور لثه براي هموار كردن خط لثه :

از برخي روش هاي مشابه به عنوان افزايش طول تاج استفاده ميشه.

در اين روش جراحي لثه بافت لثه برداشته ميشه و بافت استخواني اطراف آن شكل داده ميشه كه هماهنگ تر و متوازن تر به نظر ميرسه.

ري كانتور لثه همچنين به عنوان بخشي از آمادگي براي جايگذاري پرسلين ونير ها انجام ميشه.

روش هاي درماني غير جراحي براي تحليل لثه :

تحليل لثه يا جينجيوال، يك مشكلي است كه در آن ريشه هاي دندان بيرون زده.

به خاطر مشكلات زيبايي لثه، تحليل لثه هم يك ياز اولين علائم بيماري لثه مي باشد.

در نتيجه از يك روش غير جراحي زيبايي لثه استفاده ميشه و به طور جزيي از متدهاي از تهاجمي براي پيوند بافت لثه براي پوشش ريشه هاي بيرون زده استفاده ميشه.

بستن فاصله بين دندان ها :

فاصله اي بين دندان هاي جلويي مي باشد، مي تواند به خاطر بخش ضخيمي از بافت لثه كه فرنوم نام دارد باشد.

فرنوم طبيعتا بالاي خط لثه مي نشيند، اما در برخي موارد روي پاييني ها هم مي نشيند و دندان ها جلويي رو هل مي دهد.

روش فرنكتومي هم جز روش هاي جراحي زيبايي لثه ست.

براي برداشتن اين بافت انجام ميشه و در نتيجه فاصله بين دندان ها بسته ميشه.

فرنكتومي براي بيماراني كه پيچش زبان دارند :

همچنين اين روش جراحي براي برداشتن فرنوم زير زبان انجام ميشه، زمانيست كه اين پيچش براي گفتار و يا حركات زبان مشكل ايجاد مي كنه.

درمان لثه هاي متورم يا بزرگ شده :

همچنين لثه هايي كه بزرگ و متورم مي شوند، درمان مي شوند.

معمولا در بيماراني كه يكسري دارو مصرف مي كنند، مثلا داروهاي فشار خون، رخ مي ده.

در نتيجه لثه ها تغيير شكل داده مي شوند و ظاهرشان طبيعي تر ميشه و تميز كردنشون راحت تر.

رفرنس

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۹:۱۳ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي و عمل بيني

آيا شما هم دوست داريد بدايند كه مي شود در زمان عمل بيني هم ارتودنسي نمود؟ براي پاسخ به اين پرسش با ما همراه باشيد تا از ارتودنسي و عمل بيني با هم بيشتر بدانيد…

تعريف كوتاهي از ارتودنسي

ارتودنسي دو نوع است. ارتودنسي ثابت و متحرك.ارتودنسي از براكت ها و كش و سيم تشكيل شده است.ارتودنسي به اجزايي كه به صورت نگيني هستند و به هم متصل اند گفته مي شود و به اين نگين ها براكت گفته مي شود.

ارتودنسي و عمل بيني

يكي از شايع ترين عمل هاي زيبايي در ايران، عمل بيني است. اين نوع عمل يكي از شايع ترين عمل ها مي باشد و براي برطرف كردن  مشكلات مختلف بيني به كار مي‌رود. همچنين باعث بهبود يافتن چهره فرد مي شود.يكي از شايع ترين سوالاتي كه در دوران عمل زيبايي بيني پرسيده مي شود اين است كه آيا مي شود در دوران عمل بيني ارتودنسي هم انجام داد؟(با ما همراه باشيد)

آيا در درمان، ارتودنسي اولويت دارد يا عمل بيني؟

عمل بيني در دو موقعيت انجام مي شود.موقعيت اول براي كساني است كه بيني آن ها دچار شكستگي يا انحراف شده است.مورد دوم براي كساني است كه از بيني خود راضي نيستند و براي زيبايي بيني شان از عمل بيني استفاده مي كنند.

توصيه ما به شما درمورد اولويت در درمان ارتودنسي و عمل بيني اين است كه، اگر شما در موقعيت اول قرار داريد حتما بايد اول عمل بيني خود را انجام دهيد چون در اولويت قرار دارد؛ اما اگر در موقعيت دوم قرار داريد اول بايد ارتودنسي خود را انجام دهيد و بعد از آن عمل بيني خود را شروع كنيد.

حتما بخوانيد :

 

 

 

آيا مي توان ارتودنسي و عمل بيني را هم زمان انجام داد؟

يكي از رايج ترين و بيشترين سوالاتي كه پرسيده مي شود اين است كه آيا مي توانيم ارتودنسي و عمل بيني را همزمان انجام دهيم؟در طول مدت زماني كه شما از ارتودنسي استفاده مي كنيد، لب هاي شما حالت و شكل مي گيرد. براي انجام دادن عمل بيني هم، دكتر ها بعد از معاينه بيني تان به لب هايتان دقت مي كنند. ارتودنسي هم وقتي كه دندان ها باعث حركت دندان هاي شود، قابليت اين را دارد كه بر روي فرم لب ها تاثير بگذارد. به همين دليل بهتر است كه بيمار بعد از آن كه موقعيت لب ها و فكش تنظيم و تثبيت شد  عمل هاي زيبايي خود را انجام دهد.

چرا انجام ارتودنسي قبل از عمل زيبايي بيني باعث صرفه جويي در هزينه مي شود؟

شما در واقع با هزينه ي كم ارتودنسي، يك لبخند زيبا و سالم خواهيد داشت و بعد آن فقط يك بار عمل زيبايي بيني را انجام مي‌دهيد؛ ولي اگر عمل زيبايي بيني را جلوتر و قبل از درمان ارتودنسي انجام دهيد، شما در آخر به يك عمل روژين و يا ترميم عمل بيني هم نياز پيدا مي كنيد كه دوباره براي آن بايد هزينه اي جداگانه پرداخت كنيد.

 

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۴:۳۴ توسط:netware موضوع:

ملاك هاي انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب در كرج چيست؟

هيچ شخصي نمي تواند به طور قطع به شما بگويد كه يك متخصص ارتودنسي خوب در كرج كيست؛ زيرا معيارهاي موجود براي يك متخصص ارتودنسي خوب به طور قطع به نتيجه مورد انتظار شما از انجام درمان بستگي دارند. در اين مقاله ما تنها چند نكته را به شما آموزش مي دهيم كه مي توانيد با كمك آن ها يك متخصص ارتودنسي مناسب براي خود پيدا كنيد. برخي از ملاك هاي انتخاب يك متخصص ارتودنسي خوب در شهر كرج عبارتند از:

  • معيارهايي كه يك دندانپزشك ارتودنسي خوب بايد داشته باشد.
  • معيارهايي كه يك كلينيك دندانپزشكي خوب بايد داشته باشد.
  • معيارهايي كه كاركنان يك كلينيك دندانپزشكي خوب بايد داشته باشند.

يك ارتودنتيست مناسب چه ويژگي هايي دارد؟

يك متخصص ارتودنسي خوب بايد داراي مدرك دكتري عمومي دندانپزشكي باشد و در رشته تخصصي ارتودنسي يك دوره تخصص را گذرانده باشد. يك دندانپزشك ارتودنسي خوب و مناسب بايد سابقه كار و فعاليت در زمينه ارتودنسي داشته باشد. او بايد دلسوز بيماران خود باشد و در برابر سوالات و نگراني هاي آن ها با صبر و حوصله برخورد كند و به خوبي پاسخگو باشد. يك دندانپزشك ارتودنسي مناسب بايد همواره پيگير ادامه درمان و شرايط بيمارش باشد و بررسي كند كه آيا روند درماني به خوبي پيش مي رود يا خير؛ هم چنين يك دندانپزشك ارتودنسي خوب بايد با اخلاق باشد و نيازها و توقعات بيماران را در اولويت قرار داده و به خوبي به آن ها پاسخ دهد.

حتما بخوانيد :

ارتودنسي رايگان 

ارتودنسي فوري 

يك كلينيك ارتودنسي خوب چه ويژگي هايي دارد؟

يك مطب ارتودنسي خوب و مناسب احتمالا با لوازم به روز و پيشرفته تجهيز است و در اين كلينيك، براي انجام درمان از تكنولوژي روز دندانپزشكي دنيا استفاده مي شود. انجام يك ارتودنسي كم درد و موثرتر مي تواند با استفاده از ابزار و لوازم پبشرفته براي انجام ارتودنسي همراه باشد؛ همچنين يك كلينيك دندانپزشكي خوب و مناسب، هميشه اطلاعات خود را در زمينه ارتودنسي به روز مي كند و روش هاي جديد و متنوعي را براي انجام اين كار اجرا مي كند. يك كلينيك ارتودنسي خوب بهتر است با بروشورهاي آموزشي درباره ارتودنسي و مراقبت هاي آن تجهيز شده باشد.

كاركنان يك مطب ارتودنسي خوب چه ويژگي هايي دارند؟

كاركنان و كارمنداني كه در يك مطب ارتودنسي خوب كار مي كنند هميشه به نيازهاي بيماران توجه دارند و تمامي فعاليت هاي خود را در راستاي افزايش رضايت و آسايش بيماران تنظيم مي كنند. آنان دلسوز بوده و به خوبي به سوالات بيماران و مراجعين پاسخ مي دهند. كاركنان يك كلينيك ارتودنسي خوب، خوش برخورد هستند و هميشه با مهرباني، ادب و احترام با مراجعين برخورد مي كنند.

منابع :

http://www.orthodr.ir/

http://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۹:۴۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي پيشگيرانه و جلوگيري از مشكلات ارتودنسي

خيلي از افراد بر اين باورند كه ارتودنسي فقط كار رفع و درمان مشكلات و ناهنجاري هاي دندان و فك را انجام مي دهد. اما بايد بدانيد يكي از از مواردي كه در ارتودنسي استفاده مي شود و خيلي قابل توجه و مهم است، انجام ارتودنسي پيشگيرانه مي باشد.همانطور كه از نام اين ارتودنسي پيداست اين درمان از به وجود آمدن مشكلات مربوط به دندان و فك تا حد قابل توجهي كه در آينده ممكن است رخ دهد پيشگيري مي‌كند.

درمان ارتودنسي پيشگيرانه

ارتودنسي پيشگيرانه كه به آن ارتودنسي رهگيري هم گفته مي‌شود، مي تواند از سن ۲ تا ۶ سالگي كودك آغاز شود و بر روي شكل قوس هاي دنداني و جاي از دست دادن دندان هاي شيري زودرس و از عاداتي مانند مكيدن انگشت شست جلوگيري كند. گاهي اوقات درمان در اين مرحله مي‌تواند نياز به ارتودنسي را در آينده كاهش دهد.

هرچقدر والدين زودتر بتوانند متوجه عادات بدي كه در كودكشان وجود دارد آگاه شوند، درمان هايي كه در آينده براي كودكشان در نظر گرفته مي شود دشواري كمتري دارد و همين باعث مي شود تا بزرگسالي يك لبخند زيبا و دندان سالم داشته باشند. يكي از بيشترين مشكلات، مكيدن انگشت شست مي باشد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

اقدامات پيشگيرانه براي ارتودنسي

يكي از دلايل اصلي انجام ارتودنسي پيشگيرانه تشخيص آن است و اينكه پزشك متخصص ارتودنسي بتواند تشخيص دهد كه آيا كودك شما به درمان ارتودنسي پيشگيرانه نياز دارد يا خير.در برخي موارد هنگامي كه اقدامات پيشگيرانه انجام مي‌شود كودك مي‌تواند در آينده از از گذاشتن بريس ها روي دندانش جلوگيري كند، يا براي مدت زمان خيلي كوتاهي به آن نياز داشته باشد.البته اين را هم بايد بدانيد كه ارتودنسي پيشگيرانه هميشه براي هر شرايطي امكان پذير نيست. اما آگاهي از اوايل نياز هاي ارتودنسي كودك، مي تواند به آمادگي وي براي درمان هم كمك كند.

 مزيت هاي استفاده از درمان ارتودنسي پيشگيرانه

همانطور كه گفته شد مهمترين مزاياي ارتودنسي پيشگيرانه، برطرف كردن ناهنجاري هاي فك در آينده مي باشد. همچنين لازم است بدانيد با اين اصلاح، تمام اختلالات گفتاري هم برطرف مي شود. به طوري كه اگر والدين متوجه شوند فرزندشان در صحبت كردن مشكل دارد بايد نظر يك متخصص ارتودنسي را جويا شوند. همچنين اگر مشكلات فكي و دنداني داشته باشند، استفاده از ارتودنسي پيشگيرانه به راحتي مي تواند مشكلات گفتاري شان را هم برطرف كند.

از ديگر مزاياي ارتودنسي پيشگيري، سلامت و بهداشت دهان است به طوري كه وقتي دندان ها مرتب و در كنار هم قرار داشت باشند، مسواك زدن و نخ دندان كشيدن آن راحت تر شده و از پوسيدگي زودرس دندان ها جلوگيري مي‌ شود. همچنين باعث مي شود لبخند زيبا و منحصر به فرد  كودكتان  در آينده گرفته نشود.در كل فوايد ارتودنسي پيشگيرانه به صورت موردي عبارتند از:

  • عادت بهداشت دهان و دندان بهبود پيدا مي‌كند
  • كنترل جلو بودن فك و دندان ها
  • مدت زمان و پيچيدگي‌هاي درمان در بزرگسالي كاهش پيدا مي كند
  • دندان‌هاي دائمي در موقعيت صحيح خودشان رشد و هدايت مي شوند
  • از بروز مشكلاتي مانند شلوغي و فاصله افتادن بين دندان ها جلوگيري مي شود
  • رشد فك كنترل مي شود
  • اعتماد به نفس كودك حفظ مي‌شود

منابع

https://www.orthoblog.ir/

https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۶:۲۰ توسط:netware موضوع:

دانستني هاي ارتودنسي ديمون

ارتودنسي ديمون فقط در مورد ميله ها و سيم هاي انقلابي نيست، بلكه يك روش كاملا جديد براي درمان بيماران است. درمان سنتي اغلب نياز به برداشتن دندان هاي سالم يا استفاده از منبسط كننده هاي كام براي ايجاد فضا دارد. اين روش غالبا ناخوشايند است، مدت بيشتري طول مي كشد و مي تواند قوس باريك تري داشته و نيم رخ صافي ايجاد كند، لبخند هاي ديمون لبخند هاي كامل و طبيعي 10 دنداني است كه با نيرو هاي حساس از نظر زيست شناختي به دست مي آيد و به طور خاص براي بهبود نتيجه كلي صورت هر بيمار طراحي شده است

تفاوت بريس هاي سنتي و ديمون

بريس هاي سنتي در سمت چپ با الاستيك بسته مي شوند كه باعث اصطكاك و فشار شده و درمان را كند تر مي كنند. بريس هاي ديمون از مكانيزم لغزشي براي نگه داشتن سيم استفاده مي كنند كه به دندان ها اجازه مي دهد آزاد تر، سريع و راحت حركت كنند. بريس هاي ديمون به گونه اي طراحي شده اند كه راحت تميز شوند. بدون بند هاي الاستيك كه پلاك ها را جذب و جمع مي كند، بريس هاي ديمون بهداشت دندان را در طول درمان آسان مي كنند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كوتاه مدت

تفاوت ارتودنسي معمولي با ارتودنسي ديمون چيست؟

برخلاف براكت هاي سنتي كه به طور منظم بايد سفت و تنظيم شوند. براكت هاي ديمون از يك مكانيزم كشويي استفاده مي كنند كه در آن سيم به براكت متصل مي شود؛ همانطور كه دندان ها در حال تراز شدن هستند، اين براكت ها نيز به صورت طبيعي حركت مي كنند، اين قابليت موجب راحتي، ظاهر بهتر و توانايي مهيا كردن نتايج بهتر در زمان كمتر مي شود. بريس ديمون از روش هاي متنوعي براي حركت دادن دندان ها به محل درستشان استفاده مي كنند. اين سيستم از 3 نوع براكت رنگي، شفاف و فلزي استفاده مي كند، اگر از براكت هاي شفاف و همرنگ دندان در ديمون استفاده شود ميتوان نوع درمان شما را ارتودنسي نامرئي در نظر گرفت.

هزينه درمان در ارتودنسي ديمون

در ارتودنسي با توجه به روش درمان و نوع مواد استفاده شده هزينه ارتودنسي متفاوت است. ارتودنسي ديمون به دليل استفاده از براكت هايي با قفل و بست خودكار گران تر از ارتودنسي با براكت هاي معمولي است، البته نا گفته نماند كه تعداد جلسات مراجعه به متخصص ارتودنسي براي تنظيمات و بررسي مجدد دستگاه ارتودنسي در محاسبه هاي هزينه ها بي تاثير نمي باشد.

چگونگي استفاده از ارتودنسي ديمون

هنگام استفاده از ارتودنسي سنتي بايد هر 6 تا 8 هفته يك بار به متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد، با ارتودنسي ديمون، فواصل بين مراجعات طولاني‌تر مي‌شود. مراجعه به متخصص هر 10 هفته يك بار كافي است؛ پس از اينكه دندان‌ها به وضعت رضايت بخش رسيدند، زمان برداشتن بريس‌هاي ديمون فرا مي‌رسد. بريس‌هاي ديمون را مي‌توان به راحتي با يك ابزار خاص جدا كرد. اين فرايند معمولا بسيار ساده بوده و حدود پانزده دقيقه طول مي‌كشد؛ به دليل اينكه هيچ فشاري به دندان‌ها وارد نمي‌شود، جلسات معاينه بسيار كمتر دردناك خواهند بود، تنظيم سيم‌ها تنها شامل باز و بسته كردن يك در مي‌باشد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۴۷ توسط:netware موضوع:

كاشت مو در چه مواردي انجام ميشود؟

يكي از دغدغه هاي بسياري از افراد ريزش مو است عليرغم پيشرفتهايي كه در زمينة درمان ريزش مو صورت گرفته است ،كاشت مو روش درمان قطعي و نهايي ريزش مو هايي است كه منجر به طاسي شده اند.كاشت مو فرايندي است كه در آن موهاي شخص از يك ناحيه (ناحية دهنده ) برداشت و به ناحية ديگري (ناحية گيرنده) منتقل و در محل جديد پيوند ميشود. در جريان اين عمل موهاي شخص جابجا ميشوند و تعداد موهاي وي افزايش نمي يابد.

امروزه كاشت مو به تعداد زيادي انجام ميگيرد. تكنيكها و روشهاي كاشت مو همواره در حال پيشرفت است. پيشرفتهاي تكنيكي كه در سالهاي اخير در زمينه كاشت مو رخ داده است نتايج حاصله را به طرز قابل توجهي بهبود داده است. با بهره گيري از تكنيكهاي جديد ، رعايت نكات فني و انتخاب صحيح بيماران، ميزان رضايت مندي عمل بالا خواهد بود.موهاي كاشته شده دائمي بوده و دچار ريزش مو نخواهند شد.

حتما بخوانيد : متخصص كاشت مو كيست ؟

موارد كاربرد كاشت مو:

اين عمل بيشتر در افرادي كاربرد داردكه دچار ريزش موي غير قابل برگشت يا كم پشتي موي دائمي شده اند. اين موارد به طور عمده عبارتند از:

1- طاسي موي ارثي آقايان

2- ريزش موي ارثي در خانمها

3- طاسي مو در اثر آسيبهاي مانند سوختگي يا صدمات جراحي

4- كم پشتي هاي موي مادرزادي

كاشت مو براي مواردي كه مو در اثر بيماريهاي التهابي پوست دچار ريزش مو ميشود مانند ريزش موي سكهاي كاربرد چنداني ندارد.

منبع : سايت بهداشت و سلامت نسخه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۲:۴۱ توسط:netware موضوع:

نگراني هايي درمورد خواب كودكان: استفاده از بطري به عنوان ابزار كمكي

سن : كودك يك ساله تا كودك دو ساله

چرا اتفاق مي افتد؟

اينكه به كودكتان اجازه دهيد با يك شيشه شير يا آبميوه به تخت خواب برود تا بخوابد فكر خوبي نيست.نه تنها اينكار باعث اين مي شود كه كودك براي خواب رفتن به بطري وابسته شود بلكه قرار دادن يك شيشه شير در دهان كودكي كه خوابيده ميتواند باعث پوسيدگي دندان شود.

چه مي توان براي آن انجام داد؟

شما ميتوانيد از طريق كاهش دادن و نهايتا متوقف كردن غذا دادن در هنگام خواب ارتباط بين شيشه شير و زمان خواب را از بين ببريد.با كاهش ميزان  مايع درون شيشه به يك يا دو اونس شروع كنيد.طي هفته بعد با كاهش يك اونس در هر شب ميزان شير يا آبميوه را كاهش دهيد.مي توانيد شير خشك را رقيق كرده يا فقط آنرا با آب جايگزين كنيد تا پوسيدگي دندان را كاهش دهيد.

زماني كه بطري از بين رفت اگر كودكتان تا چند شب بهانه گرفت يا اعتراض كرد غافلگير نشويد.رست اعتماد ميدهد كه اگر چند شب تحمل كنيد تق زدن ها و اعتراض ها ازبين مي روند.اگر كودكتان يك شب راحت و مناسب براي وقت خواب نداشته باشد مثل يك خرس كوچك يا پتوي نرم الان وقت مناسبي است تا برايش فراهم كنيد.

حتما بخوانيد :

·         رشد كودك شش ماهه

 

·         رشد كودك ده ماهه 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۴:۱۰ توسط:netware موضوع:

رژيم غذايي صحيح و مناسب بعد از جراحي لاغري اسليو معده چيست؟

 

عمل اسليو معده نيز مانند ساير عمل‌هاي جراحي لاغري  نيازمند رعايت درست يك رژيم غذايي اصولي است. در غير اين صورت نتيجه دلخواه فرد را به دنبال نخواهد داشت. همان‌طور كه گفته شد در اين عمل حجم معده كاهش مي‌يابد و فرد بايد توجه داشته باشد كه براي جلوگيري از بروز هرگونه ناراحتي بايد تعداد وعده‌هاي غذايي خود را افزايش داده و از حجم مواد غذايي بكاهد. يك رژيم غذايي مناسب مي‌تواند شامل موارد زير باشد:

مصرف مايعات فراوان در روزهاي ابتدايي بعد از عمل

معمولاً توصيه مي‌شود افراد در هفته ابتدايي بعد از عمل از مايعات به صورت رقيق‌شده و به ميزان زياد استفاده كنند. اين روش باعث مي‌شود علاوه بر تأمين آب موردنياز بدن، به معده فشار وارد نشود. ممكن است در ظاهر خوردن مايعات به‌تنهايي سخت به نظر برسد اما بايد گفت كه خود شخص نيز بعد از عمل اشتهايي براي خوردن غذا نخواهد داشت. مايعات مناسب براي اين مدت عبارت‌اند از:

آب به همراه عسل

آب گوشت به صورت رقيق

آب ميوه‌ها و سبزي‌ها

نوشيدني‌هاي بدون گاز و بدون كافئين

بهترين نوشيدني براي سه روز اول بعد از عمل، محلول آب و عسل است كه مي‌تواند ايمني بدن را نيز افزايش دهد. براي كسب نتيجه مناسب، بهتر است مصرف مايعات صاف‌شده و رقيق تا ماه اول رعايت شود. به مرور مي‌توان غلظت اين مايعات را افزايش داد تا كم‌كم معده براي دريافت مواد غذايي غليظ‌تر آماده شود. اما بايد از مصرف نوشيدني‌هاي گازدار خودداري كرد.

مصرف غذاهايي به صورت پوره يا ميكس

بعد از گذشت ماه اول كه به مصرف مايعات اختصاص داشت، از ابتداي ماه دوم تا پايان ماه سوم مي‌توان غذاهايي به‌صورت پوره شده يا ميكس استفاده كرد. از غذاهاي مناسب براي اين مدت مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

مصرف انواع سوپ‌ها به صورت ميكس شده

استفاده از گوشت ماهي به صورت پوره يا له‌شده

پوره سيب‌زميني

مصرف انواع سبزي‌هاي بخارپز شده و له‌شده

در اين مرحله معده آمادگي دريافت غذاهاي جامد را دارد ولي همان‌طور كه گفته شد بايد به صورتي باشند كه هضم و گوارش آن­ها به سادگي انجام شود.

مصرف غذاهاي عادي البته با حجم كم

از ماه چهارم به بعد فرد مي‌تواند غذاهاي عادي را با حجم كم و در وعده‌هاي بيشتر مصرف كند.

امروزه انجام جراحي لاغري يك روش مرسوم براي كاهش وزن محسوب مي‌شود و افراد بايد توجه داشته باشند كه علاوه بر اين‌كه اين عمل‌ها بايد توسط متخصص جراحي لاغري آن انجام شود، رعايت رژيم غذايي بعد از عمل نيز براي حفظ سلامتي اهميت فراوان دارد و بايد به‌صورت جدي به آن توجه شود.

حتما بخوانيد :

·         محاسبه شاخص توده بدني زنان

 

·         عمل ساسي معده 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۸:۲۷ توسط:netware موضوع: