جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آموزش بينظير و تخصصي كوپ و پيرايشگري موي زنانه

پيرايش مو به شيوه كوپ يكي از جالبترين و زيباترين هنرهاي آرايشگريه. احتمالا يا تا حالا اسم كوپ به گوشتون نخورده و يا فقط چند بار اين اسم رو شنيديد. بهتون حق ميديم چون اين هنر چند سال بيشتر نيست كه توي كشورمون سر زبونا افتاده، و با وجود اينكه در ميان بسياري از دختران و خانم هاي امروزي پرطرفداره، اما هنوز جا داره كه بين همه خانما شناخته بشه و جا بيوفته. 

و خب اين خبر براي كسايي كه ميخوان آموزش كوپ و پيرايش موي زنانه رو بگذرونن يه خبر فوق العاده خوبه. چون ما داريم از يك حرفه پر درآمد و زودبازده صحبت ميكنيم. حرفه اي كه تعداد شاغلين اون معدود هستن. و هر كس تا چند سال آينده بتونه دوره هاي آموزشي مربوط به اين حرفه رو بگذرونه ميتونه درآمد خوبي براي خودش دست و پا كنه.

اگه دوست داريد بدونيد كه كوپ چيه و چجوري ميشه ازش يه درآمد خوب و ثابت به دست آورد بهتون پيشنهاد ميكنيم كه حتما اين مقاله از دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان رو با دقت بخونيد.

با اين سوال ساده شروع كنيم، كوپ چيه؟

كوپ بيشتر يك اصطلاحه و اشاره به كوتاه كردن موي خانم ها داره كه با انواع طرح ها و تكنيك هاي ظريفي همراهه. پيرايش موي زنانه رو با كوتاه كردن موي آقايون نبايد اشتباه بگيريد. 

هرچند كه خانم ها هم ميتونن مدل موي مردانه و كوتاه داشته باشن، اما ما منظورمون از كوپ، انواع مدل هاي زيبا، كار شده، طرحدار و متناسب با شكل و ظاهر صورت خانم ها است. 

نكته جالب درباره كوتاه كردن موي خانم ها اينه كه چون موي اون ها بلند هستش ميشه بينهايت طرح و مدل متنوع كوپ رو روي اون ها پياده كرد. براي همين شك نكنيد كه اين هنر هيچگاه از مد نمي افته و روز به روز به علاقمندان و مشترياش اضافه ميشه.

بيشتر بخوانيد : آموزش شينيون

چرا بايد دوره آموزشي كوپ و پيرايش موي زنانه رو ياد بگيرم؟

طرح هاي بكار رفته توي كوپ معمولا ظريف و بسيار چشم نواز هستند. هرچند كه اين هنر سال هاست در سراسر جهان رواج داره، اما تنها چند ساله كه خانم هاي كشورمون به هنر كوپ روي آوردن. براي همين تعداد پيرايشگران موي خانم كه بتونن كوپ كنند بسيار كمه.

بنابراين اگه ميخوايد از الان تا چند سال ديگه يكي از شاخه هاي پرطرفدار آرايشي رو ياد بگيريد، و هم يك درآمد خوب نصيبتون بشه، به نظر ميرسه يادگيري هنر كوپ ميتونه يك انتخاب خوب براي شما باشه. 

شما تنها چند سال ديگه ميتونيد اهميت اين جمله رو متوجه بشيد. چون كوپ يك هنر رو به رشد و پويا هستش كه محاله حداقل تا ۱۰ سال ديگه از رونق بيافته. دست كم تا يكي دو سال ديگه تعداد مشترياي كوپ بيشتر ميشه و اگه بخوايد اونموقه تازه يك دوره تخصصي پيرايش موي زنانه برداريد ضرر ميكنيد.

منبع : آموزشگاه آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۵:۲۳ توسط:netware موضوع:

در مورد ارتودنسي بيشتر بدانيد

اگر بخواهيد در مورد ارتودنسي بيشتر بدانيد بايد ابتدا از ريشه شناسي كلمه آن شروع كنيم كه ارتودنسي يكي از شاخه هاي دندانپزشكي است و از دو كلمه «ارتو» به معناي «راست» و «درست» و «دنس» به معناي «دندان» تركيب شده است.ارتودنسي به اصلاح نامنظم بودن دندان ها و نامتقارن بودن  فك ها مي پردازد و در رفع مشكلاتي مانند بلعيدن غذا، تكلم، تنفس دهاني  و سردرد نيز مي تواند موثر واقع شود.مي توان گفت پروسه هاي درماني در اين روش بيشتر جنبه زيبايي دارد اما هدف آن  بهبود عملكرد دهان و فك است.

انواع ارتودنسي

ارتودنسي ثابت

در اين نوع ارتودنسي اجزاي كوچكي چون براكت ها بر روي دندان چسبانده مي شوند كه با كمك كش ها و سيم هاي مخصوصي باعث حركت دادن دندان ها مي شود، در اين روش علاوه بر حركت دندان ها ريشه ها را نيز حركت مي دهد؛ درنتيجه ارتودنتيست مي تواند كنترل بيشتري بر روي دندان ها داشته باشد. براي چك و منظم كردن براكت ها بايد به طور منظم و ماهانه نزد ارتودنتيست خود برويد كه پروسه درماني مي تواند چند ماه يا چند سال باشد.

ارتودنسي متحرك

قابليت اصلي اين نوع ارتودنسي دندان ، برداشتن و گذاشتن آن است كه بايد الاينرها حدود 20 الي 22 ساعت براي درمان داخل دهان قرار بگيرند، بيمار مي تواند در هنگام غذاخوردن، مسواك زدن و نخ دندان كشيدن آن را از دهان خارج كند اما نتيجه دادن اين نوع درمان به ميزان همكاري بيمار وابسته است.الاينرها هر دو هفته يكبار بايد تعويض شود و يك قالب جديد در هر جلسه بايد ساخته شود كه باعث گران بودن آن شده است. اين نوع ارتودنسي به دليل اينكه قابل رويت نمي باشد در دسته «ارتودنسي نامرئي» نيز جاي مي گيرد.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي كيست ؟

ژنتيك در بروز اختلالات دهاني و فك چه قدر نقش دارد؟

در كشور ما جلو بودن فك بالا و بيني بسيار شايع است پس در اين مواقع بهتر است، پروسه درماني در سنين كودكي حدود 10 سالگي انجام شود.

طول دوره درماني با ارتودنسي چه قدر است؟

اين شيوه به ميزان ناهنجاري دهان و فك و سن بيمار بستگي دارد در حالت طبيعي افراد براي درمان مي توانند در حدود 12 الي 18 ماه  به نتيجه مورد نظر خود برسند، اما اگر ميزان ناهنجاري هاي دهان و فك شديد باشد بين 18 تا 24 ماه مي تواند طول بكشد اگر مشكلات استخواني نيز وجود داشته باشد بايد حدود 6 تا 12 ماه نيز به مدت زمان ذكر شده اضافه كرد.

كدام يك از لوازم ارتودنسي براي درمان مي تواند گزينه مناسبي باشد؟

دستگاه هاي ارتودنسي به صورت ثابت و متحرك وجود دارند كه در ارتودنسي متحرك بيمار مي تواند آن را از دهان خارج كند اما در ارتودنسي ثابت اين امكان وجود ندارد پس ارتودنسي متحرك به همكاري بيمار بستگي دارد اگر بيمار بعد از در آوردن بريس ها از دهان، فراموش كند آن را بر دهانش بگذارد يا آن را گم كند پروسه درماني مي تواند طولاني تر نيز شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۸:۲۲ توسط:netware موضوع:

روشهاي كاهش قيمت ارتودنسي دندان

قبل از اينكه اين موارد را براي شما بيان كنيم، در ابتدا بايد به يك نكته ي بسيار ضروري و مهم توجه داشته باشيد.

انتخاب ارتودنتيست داراي مهارت و باتجربه ميتواند اولين قدم براي كمك به كاهش هزينه هاي نهايي درمان شما باشد. يك متخصص ارتودنسي خوب با استفاده از برنامه درماني صحيح و خاص هر بيمار، ميتواند بسياري از مشكلات حين و بعد از درمان را كاهش داده و بدين ترتيب سبب كاهش هزينه ارتودنسي دندان شود. در نتيجه، اولين گام براي شما اين است كه ارتودنتيست خوب پيدا كنيد و در جلسه مشاوره، در رابطه با هزينه درمان و روشهاي كاهش آن، با ايشان صحبت كنيد.

اين روشها عبارتند از:

روش اول: استفاده از بيمه تكميلي

در ابتدا بايد بدانيد كه بيمه هاي سلامت، تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح، بيمه هاي  پايه كشور محسوب مي شوند و به دليل زيبايي بودن درمان ارتودنسي، تعرفه اي بابت آن پرداخت نميكنند. تنها در صورتي كه بيمار به دليل مواردي مانند تصادف و ضربه به صورت، دچار ناهنجاريها و مشكلات فكي شده باشد، بيمه هاي پايه بخشي از هزينه درمان را نيز تقبل ميكنند.

اما در رابطه با بيمه هاي تكميلي بايد به تعرفه هاي دندانپزشكي آن ها توجه كنيد. برخي از آنها قسمتي از هزينه هاي دندانپزشكي را به بيمه شدگان خود بازميگردانند. بيمه هاي تكميلي با توجه به شرايط قراردادي خود، مبلغي را به صورت ماهانه و يا سالانه از شما دريافت ميكنند و بسياري از موارد دندانپزشكي، از جمله ارتودنسي را تحت پوشش قرار مي دهند. شما بايد قبل از شروع درمان خود، با بيمه تكميلي و مطب ارتودنسي مد نظرتان، هماهنگي هاي لازم را انجام دهيد. برخي از كلينيك هاي ارتودنسي با بيمه تكميلي شما قرارداد دارند، اما انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي داراي مهارت اولويت بالاتري دارد. پس در ابتدا به دنبال يافتن ارتودنتيست خوب باشيد و با دريافت رسيد از كلينيك ارتودنسي، بخشي از هزينه را از بيمه دريافت كنيد.

بيشتر بخوانيد : دندان درد

روش دوم: پرداخت نقدي و كامل هزينه

شايد اين روش براي شما مبهم باشد و بگوييد كه چطور با پرداخت يكجا مي توانم هزينه درمان خود را كاهش دهم. بايد بگوييم كه شما با پرداخت كلي و نقدي، مي توانيد ميزان قابل توجهي تخفيف بگيريد.

روش سوم: مراجعه به دانشكده هاي دندانپزشكي

دانشكده هاي دندانپزشكي، در برخي از شهر ها وجود دارند كه دانشجو ها و رزيدنت هاي ارتودنسي با دريافت هزينه دولتي و بسيار كمتر از مطب هاي ارتودنسي، درمان را انجام مي دهند. اما اين مسئله مهم را در نظر بگيريد كه امكان عدم كيفيت كار آنها وجود دارد و شايد روند درمان و نتيجه نهايي آن، مورد قبول شما واقع نشود.

روش چهارم: اجتناب از پرداخت هزينه هاي اضافي

در نظر داشته باشيد كه قيمت ارتودنسي به خودي خود كم نيست و اگر شما توصيه هاي متخصص را رعايت نكنيد، مي توانيد سبب افزايش هزينه هاي درماني خود شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۳:۳۹ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت دندان در دوران بارداري

يكي از نگراني هاي اصلي مادران باردار در دوران بارداري به ويژه سه ماهه اول اين دوره، انجام روش هاي مختلف زيبايي و اصلاح طرح لبخند است. كامپوزيت دندان در دوران بارداري يكي از مهم ترين خدمات زيبايي دندان مي باشد كه بسياري از مشكلات ظاهري دندان را برطرف نموده و تاثير فوق العاده اي در اصلاح طرح لبخند خواهد داشت. انجام چكاب هاي دوره اي و توجه به سلامت دهان و دندان در دوره بارداري اهميت بسيار زيادي داشته و توصيه مي شود پيش از بارداري از سلامت دندان هاي خود اطمينان حاصل نماييد.

كامپوزيت دندان چيست؟

امروزه رسيدگي به سلامت و زيبايي دندان ها يكي از الويت هاي اصلي و بسيار مهم در زندگي افرادي است كه به زيبايي خود اهميت داده و از تاثير فراوان دندان ها بر زيبايي ظاهري خود آگاه هستند. كامپوزيت دندان در انواع مختلف آن، يكي از روش هاي نسبتا كم خطر در ترميم و زيبايي دندان  بوده و قادر به برطرف نمودن شكستگي، ترك، پريدگي و تغيير رنگ دندان ها در افراد مراجعه كننده مي باشد. كامپوزيت هاي دنداني، تركيباتي خميري شكل، متناسب با رنگ دندان و مقاوم در برابر تغييرات محيطي هستند كه توسط دندانساز با استفاده از مواد مختلف در لابراتوارهاي دنداني آماده سازي شده و به وسيله دندانپزشك متخصص در تعداد جلسات مختلف بسته به وضعيت دندان هاي بيمار بر سطح دندان هاي آسيب ديده نصب گرديده و طرح لبخند را زيباتر مي نمايند.

مشكلات دهان و دندان در دوران بارداري

دوران بارداري يكي از مهمترين دوران زندگي خانم هاي جوان بوده و احتياج به مراقبت هاي اصولي و ويژه جهت حفظ سلامت مادر و جنين خواهد داشت. تا چندين سال گذشته، انجام تمامي اقدامات دندانپزشكي در اين دوره ممنوع بوده و تحمل مشكلات دهان و دندان در موارد جدي، مشكلي غيرقابل تحمل و زجرآور تلقي مي گرديد. خوشبختانه امروزه درمان ها و روش هاي نوين بسيار زيادي در علم دندانپزشكي( دندانپزشكي بارداري )، اين مشكلات را تا حد بسيار زيادي مرتفع نموده و دغدغه هاي خانم هاي باردار در اين خصوص را تسكين بخشيده است.

شرايط كامپوزيت دندان در دوران بارداري

يكي از خدمات پرطرفدار زيبايي و اصلاح طرح لبخند در دوران بارداري، كامپوزيت دندان در انواع مختلف است. توصيه مي شود در خصوص انجام اين روش بسيار محتاط بوده و معاينه هاي پيش از انجام را دقيق انجام دهيد. كامپوزيت دندان در صورت نياز به عكس برداري با اشعه ايكس، انجام ترميم هاي سطحي، احتياج به ماده بي حسي و جرمگيري هاي دنداني، در دوران بارداري خطرناك بوده و توصيه مي شود اين درمان را به بعد از زايمان موكول نماييد.

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۹:۰۹ توسط:netware موضوع:

انواع ايمپلنت دندان

هنگامي كه دنداني در اثر پوسيدگي يا حادثه از بين مي رود، متخصص ايمپلنت پيچي را در جاي خالي دندان از دست رفته قرار مي دهد كه نقش ريشه دندان را ايفا مي كند. جايگذاري اين بيچ در دهان و سپس قرار گرفتن روكشي مشابه تاج دندان كه به رنگ طبيعي دندان است در يك يا دو مرحله انجام مي شود. زمان جوش خوردن انواع ايمپلنت دندان متفاوت است و بين سه تا پنج ماه متغير است.

ايمپلنت ها در سايزها و ابعاد مختلفي وجود دارند. متخصص دندانپزشك توسط دستگاه هايي مانند اسكن وضعيت دهان، دندان و فك را بررسي مي كنند و تصميم مي گيرند كه كدام يك از انواع ايمپلنت براي كاشت دندان بيمار مناسب مي باشد. اگر به طوري كلي به روش درمان ايمپلنت نگاه كنيد، به نظر سخت مي آيد اما در بعضي مواقع متخصص كاشت ايمپلنت فوري را پيشنهاد مي كند كه در يك جلسه قابل انجام است.

بيشتر بخوانيد : سفيد كردن دندان ها

مراحل كاشت ايمپلنت

نوع ايمپلنت دندان هر بيمار با ديگري متفاوت است و تكنيك هاي كاشت دندان نيز هميشه يكسان نيست. دو روش اصلي كاشت دندان به روش ايمپلنت عبارت است از:

ايمپلنت يك مرحله اي: در ايمپلنت تك مرحله اي، يك پيچ بلند كه معمولا از جنس تيتانيوم است مستقيما داخل استخوان فك قرار مي گيرد به صورتي كه بخشي از اين پيچ بيرون از لثه قرار مي گيرد و سپس لثه را بخيه مي زنند. بعد از گذشت سه الي پنج ماه كه ايمپلنت به فك جوش خورد، روكشي كه نقش تاج دندان را دارد به پيچ متصل مي كنند و ديگري نيازي به عمل جراحي مجدد نمي باشد.

ايمپلنت هاي ساب پريواستيل يكي از رايج ترين ايمپلنت هاي تك مرحله اي است كه معمولا بجاي اينكه مستقيما داخل استخوان قرار بگيرد، روي استخوان فك و زير لثه آن را جايگذاري مي كنند و مقداري از آن از بافت لثه بيرون مي ماند تا بتواند دندان را نگه دارد. اين روش براي بيماراني كه ارتفاع استخوان فكشان كافي نيست و استحكام كمي دارد و نمي توانند پيوند استخواني جديدي انجام دهند، مناسب است.

ايمپلنت دو مرحله اي: يكي ديگر از انواع ايمپلنت كه براي كاشت دندان به كار مي رود، ايمپلنت دو مرحله اي مي باشد كه در اين نوع روش دو بار عمل جراحي و بخيه زدن روي لثه صورت مي گيرد. در مرحله اول يك بار عمل جراحي بر روي استخوان فك و لثه انجام مي شود و مانند ايمپلنت هاي تك مرحله اي، پيچ را داخل استخوان فك و زير بافت لثه قرار مي دهند سپس لثه را توسط بخيه مسدود مي كنند تا از فشار وارده هنگام بهبود نواحي اطراف استخوان فك جلوگيري كنند.

بعد از گذشت چندماه و جوش خوردن پيچ به استخوان فك، يك عمل جراحي جزئي ديگر نيز روي لثه انجام مي شود. در اين عمل كناره هاي لثه را ترميم مي كنند و روكش كه همان تاج دندان است را روي پيچ قرار مي دهند. اندواستيل (Endosteal) يكي از رايج ترين و معروف ترين ايمپلنت هاي دو مرحله اي است. اندواستيل به شكل پيچ هاي كوچ تيتانيومي ساخته مي شود كه در داخل استخوان فك قرار مي گيرد و سپس دندان هاي مصنوعي روي آن قرار مي گيرد.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۳۷ توسط:netware موضوع:

هزينه اصلاح طرح لبخند هاليوودي

هنگام تصميم گيري براي اصلاح طرح لبخند خود، ضروري است كه به يك متخصص ارتودنسي معتبر و مجرب مراجعه كنيد. دندانپزشكي زيبايي، در برخي مواقع يك اقدام كاملا اختياري است، يعني از ديدگاه پزشكي الزامي تلقي نمي شود. به همين دليل هم، اكثر موسسات بيمه هزينه اصلاح طرح لبخند يا انجام هرگونه فرآيندهاي زيبايي دندان را حمايت نمي­كنند. در ادامه مشاهده مي نماييد كه چه عواملي بر روي هزينه درمان براي انجام اين فرآيندهاي زيبايي تاثير گذار هستند.

هزينه ارتودنسي

هزينه ارتودنسي با توجه به نوع ناهنجاري فك و دندان، شدت ناهنجاري، طول درمان، شيب دندان ها، وضعيت فكين، نيمرخ بيمار، ميزان شلوغي دندان ها، وضعيت راديوگرافي بيمار و غيره تعيين مي گردد. مثلا ممكن است بيماري علاوه بر نياز به ارتودنسي ثابت كه براي رديف كردن دندان ها به كار برده مي شود نياز به يك دستگاه ارتودنسي متحرك براي اصلاح فكين نيز داشته باشد. در اين مواقع هزينه ارتودنسي بيمار بيشتر مي شود. زيرا بيمار نياز به دو دستگاه مختلف دارد و مسلما طول درمان طولاني تري نيز خواهد داشت. همانطور كه اشاره شد برآورد هزينه دقيق بستگي به نوع ناهنجاري فك و دندان و عواملي كه در بالا به ان اشاره شد  دارد. از سوي ديگر تورم در جامعه و گران بودن تجهيزات دنداتپزشكي و مواد مصرفي ارتودنسي نيز در ميزان هزينه تاثير گذار است. به علاوه تجربه و مهارت متخصص ارتودنسي و كيفيت نوع موادي كه براي درمان استفاده مي شود در جمع هزينه ارتودنسي براي اصلاح طرح لبخند نيز موثر است.

حقيقتا هزينه ترميم و زيبايي دندان و اصلاح طرح لبخند هر چقدر هم كه باشد، در قبال تغييرات قابل توجهي كه در زندگي بيمار ايجاد مي­كند و مزاياي متعددي از لحاظ سلامت و زيبايي براي او به دنبال دارد، ناچيز است.

از مزاياي بهداشتي و سلامتي اين فرايند مي توان به كاهش فرسودگي يا پر كردن بيش از اندازه دندان ها و راحت‌تر بودن مراقبت و تميز كردن آن ها اشاره كرد. قطعا دندان‌هايي كه صاف و مرتب شده، ترميم و يا ارتودنسي شده‌اند، خيلي كمتر در معرض خطرات پوسيدگي و عفونت هستند. اصلاح طرح لبخند مي‌تواند به افزايش خود دوستي و اعتماد به نفس بيمار و نيز بازگرداندن زيبايي و جواني به صورت او كمك كند و حتي به بهبود حالت بدن (پاسچر) منجر شود.

درمان مشكلات عمده دندان ها، موجب سلامتي و حفظ بهداشت دهان و دندان بيمار مي شود و در نتيجه زيبايي دندان ‌ها و چهره بيمار را به دنبال خواهد داشت.

اصلاح طرح لبخند مزاياي دراز مدت زيادي هم براي سلامت كلي بيمار دارد، بيشتر مراجعه كنندگان مي‌توانند با اعتماد به نفس بالايي در موقعيت ‌هاي اجتماعي يا كاري مختلف، لبخند زده و در نتيجه از استرس و اضطراب و افسردگي دور شوند.

بيشت بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۰:۴۱ توسط:netware موضوع:

خدمات درماني دندانپزشكي كودكان

زماني كه والدين كودك خود را جهت معاينه نزد دندانپزشكي اطفال مي برند نگراني زيادي در انتخاب دندانپزشكي اطفال دارند

مهمترين اصل در انتخاب يك دندانپزشكي اطفال خوب ،محيط دندانپزشكي است .

محيط دندانپزشكي اطفال به هيچ وجه نبايد ترسناك باشد و كودك بايد در آن محيط احساس آرامش داشته باشد و با رغبت تمام وارد دندانپزشكي شود .

دندانپزشكي اطفال بايد از پرسنلي كه قابليت ارتباط با كودك را دارند استفاده كنند .

طبق نظر انجمن دندانپزشكي كودكان ايران، دندانپزشك كودك بايد گروههاي مختلف سني كودكان را بشناسد و نوع رفتار با آنها را بداند. واقعيت اين است كه دندانهاي شيري، آناتومي متفاوتي از دندانهاي دايمي دارند و طبعا درمان آنها نيز متفاوت از دندان هاي دايمي است.

خدمات ارائه شده در دندانپزشكي اطفال

معاينه و تشخيص

 درمان پوسيدگي دنداني و درمان ريشه( ترميم دندان )

درمان مشكلات پريودنتال و لثه اي

خدمات ارتودنسي پيشگيري

معاينه سلامت دهان نوزادان , ارزيابي ريسك پوسيدگي در مادر و كودك

مراقبت هاي دندانپزشكي پيشگيري شامل فلورايدتراپي و فيشورسلاينت

توصيه در رابطه با تغذيه و رژيم غذايي و نحوه شير خوردن نوزاد

مشاوره در زمينه عادات دهاني ( مثل پستانك و مكيدن انگشت )

درمان صدمات وارد به دندانها

انجام خدمات دندانپزشكي كودكان تحت بيهوشي عمومي و يا آرامبخشي

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي بارداري

دندان درآوردن كودك

زمان رويش دندان هاي شيري معمولا از سن 4 ماهگي تا 18 ماهگي مي باشد .

كودكان در سن 2-3 سالگي سري بيست تايي دندان هايشان تكميل مي شود . از اولين روز رويش دندان هاي كودك والدين وظيفه مراقبت از دندان هاي آن ها را در جهت حفظ دندان ها در مقابل پوسيدگي دارند .

به منظور اين حفاظت بايد تاجاي ممكن از شير دادن هاي شبانه به كودك پزهيز كنيم و بعد از هر وعده شير خوردن كودك دندان ها را شستشو دهيم .

كودك در حين رويش دندان، درد و التهاب زيادي را طي مي كند. التهاب لثه روي دندان در حال رويش، كودك را بي تاب مي كند وگاهي منجر به بي حالي و حتي تب در نوزادان ميشود. معمولا به والدين توصيه ميكنيم كه طي مراحل دندان درآوردن كودك ، اسباب بازي هاي بي خطري را در دسترس كودكان قرار دهند تا كودك ، محل رويش دندان را با آن ماساژ دهد و به اين ترتيب بتواند لثه در حال خارش خود را آرام كند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۶:۴۶ توسط:netware موضوع:

3دليل هديه دادن طلا

خريد هديه يكي از سخت ترين كارها است مخصوصا اگر آشنايي زيادي با فرد مورد نظر نداشته باشيم. در چنين شرايطي اصولا هديه هايي را مي خريم كه فكر مي كنيم اكثر افراد آن را دوست دارند و مورد نيازشان است. يكي از اين هديه ها طلا و جواهر است كه كمتر كسي را مي توان يافت كه طلا دوست نداشته باشد و از آن استفاده نكند. در اين مقاله 3 دليل هديه دادن طلا و جواهرات را براي شما بازگو مي كنيم.

3 دليل هديه دادن طلا

  • ارزش طلا و سرمايه گذاري
  • بازه قيمتي متنوع
  • مناسبت هاي هديه دادن طلا

ارزش طلا و سرمايه گذاري

از گذشته تا كنون طلا جزو مواردي بوده كه هميشه ارزشمند شمرده مي شده است. در دوران باستان هر چه يك فرد بيشتر به خود طلا آويزان مي كرده ثروتمند تر بوده است. حتي در زمان خواستگاري نيز داماد براي به رخ كشيدن دارايي خود به عروس و خانواده او طلا هديه مي داده. پس طلا هميشه گرانبها است و جدا از اينكه مي توان از آن استفاده كرد به عنوان يك سرمايه نيز شناخته مي شود و مي توان به جاي هديه هاي غيرضروري آن را به ديگري هديه داد.

بازه قيمتي

شما با هر بودجه اي مي توانيد اقدام به خريد طلا( خريد انگشتر طلا ، خريد دستبند طلا و....) كنيد. خوشبختانه براي خريد طلا در وزن هاي متفاوتي وجود دارد و دست ما براي انتخاب باز است. اگر بودجه در نظر گرفته شده شما كم است از محصولاتي استفاده كنيد كه در آن ها چرم، مهره و سنگ به كار رفته و با پلاكي از طلا تركيب شده است.

مناسبت هاي هديه دادن طلا

در هر مناسبتي از جمله عيد، تولد، عروسي، به دنيا آمدن كودك و… مي توان از طلا به عنوان هديه استفاده كرد. البته بايد با توجه به مناسب اقدام به انتخاب طلا كنيد. به عنوان مثال اگر قرار است به ديدن خانواده اي كه به تازگي صاحب فرزند شده اند برويد و مي خواهيد براي نوزاد به دنيا آمده طلايي بخريد بهتر است اين طلا متناسب با جنسيت و خود نوزاد باشد. اگر از سليقه شخص اطلاعي نداريد مي توانيد از طلا و جواهرات ساده تر استفاده كنيد. اصولا مدل هاي ساده مورد پسند اكثر افراد هستند.

منبع : طلا فروشي انلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۰:۲۲ توسط:netware موضوع:

تاثير كاشت ناخن در بارداري

علاقمندي بانوان به آراستگي و زيبايي صورت در زمان بارداري نسبت به غيربارداري زيادتر شده است زيرا بارداري زيبايي زنان را تحت تاثير قرار مي دهد، يكي از علائم بارداري در اين دوران اين است كه متوجه تغييراتي در پوست و مو و همچنين ناخن ها مي شوند. در ادامه  با آموزشگاه ارايشگري الماس نشان همراه باشيد تا شما را در اين باره راهنمايي كنيم.

كمبود برخي از ويتامين ها در اين دوران شيرين و حساس موجب ضعيف شدن موها و ناخن ها و موجب زردي شكنندگي ناخن ميشود و باعث مي شود كه خانم هاي باردار به فكر زيبايي آنها باشند ولي با وجود روش هاي زيادي كه براي آرايش ناخن ها وجود دارد اما يك نوع ترس و نگراني در دوران بارداري و استفاده از مواد آرايشي در خانم ها وجود دارد.

استفاده از خدمات آرايش و آموزش ناخن در زمان بارداري در صورتي مجاز است كه سالن زيبايي مجهز و بهداشتي باشد در غير اينصورت امكان منتقل شدن هر نوع عفونتي براي شخص و جنين وجود خواهد داشت .

محيطي كه براي آرايش ناخن ها توسط بانوان در دوران بارداري انتخاب مي شود بايد كاملا مطمئن و داراي مجوز از بهداشت باشد چرا كه بي تجربگي در استفاده از موادهاي شيميايي كه براي ناخن ها استفاده مي شود و همچنين استفاده از ابزارهاي ضدعفوني نشده توسط ناخن كارها اثرات بدي بر روي جنين مي گذارد و سلامت كودك را به خطر مي اندازد.

بيشتر بخوانيد : آموزش شينيون

روش هاي زيباكردن ناخن در زمان بارداري

روش هاي خانگي و طبيعي زيادي براي محافظت از ناخن ها و آراسته كردن آنها وجود دارد يكي از اين راهكارها استفاده از روغن هاي گياهي و ماساژ ناخن با اين روغن ها، داشتن يك رژيم غذايي مناسب كه تمام ويتامين هاي ضروري براي ناخن ها را دربرگيرد مي باشد.

تزيين ناخن با  روش هاي مانيكور و پديكور در دوران بارداري  تا زماني كه اصول بهداشتي رعايت شود بي خطر و عوارضي براي مادر و جنين ندارد سعي كنيد براي اينكار به سالن هاي زيبايي با تهويه مناسب مراجعه كنيد تا موادي كه در حين كار استفاده مي شود موجب تهوع در شما نشود.

اگر ناخن هايتان در اين دوران سالم هستند مي توانيد جهت تنوع از لاك ناخن هاي استاندارد با فرمولاسيون كه روي آنTOLUENE& FORMALADEHYDE FREE درج شده و بدون مواد شيميايي بي ضرر استفاده كنيد زدن لاك در زمان بارداري حس خوبي را به فرد منتقل مي كند در انتخاب رنگ لاك ناخن سعي كنيد از رنگ هاي شاد و زنده استفاده كنيد. صورتي كه در هواي آزاد يا در اتاق هاي با تهويه مناسب از لاك يا لاك پاك كن استفاده مي كنيد خطري براي شما و جنين نخواهد داشت.

منبع : دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۰:۴۶ توسط:netware موضوع:

فرق طلاي خام با شمش طلا و طلاي آبشده

شمش طلا داراي وزن، ابعاد و شماره انگ شده مشخص هستند. شمش را شركت هاي معتبر توليد مي كنند و در اختيار بانك هاي مركزي قرار مي دهند. در حالي من و شما مي توانيم طلاي خام از طبيعت پيدا كنيم. طلاي خام مي تواند به هر شكل و وزني باشد. ممكن است ناخالصي آن زياد باشد و براي استفاده احتياج به جدا كردن ناخالصي آن داشته باشيم.

همچنين ممكن است در بسياري از سايت هاي خبري صحبت از نحوه ي واردات طلاي خام به كشور باشد؛ منظور از واردات طلاي خام نيز وارد كردن شمش هاي طلا ۲۴ عيار شركتي از كشورهاي ديگر است كه قطعاً براي رونق به بازار طلا و جواهر چه در داخل كشور و چه در سطح جهاني الزامي است. حتي در اين مورد نيز رئيس اتحاديه طلا و جواهر به آسانتر و مطمئن كردن واردات طلاي خام يا شمش طلا به داخل كشور توصيه كرده است و در اين مورد گفته است: «اينكه واردات شمش طلا از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف شود، تصميم درستي بود كه گرفته شد زيرا اگر بخواهيم اين صنعت رونق يابد، بايد موانع كار را برطرف كنيم تا توان رقابت در بازارهاي جهاني را نيز داشته باشيم.» همچنين يكي از اين مشكلات واردات طلاي خام را نگهداري شمش طلا در گمرك دانست و گفت: «در گمرك فرودگاه بايد صندوق هاي ويژه اي براي نگهداري شمش طلاي وارداتي تعبيه شود تا واردكنندگان با خيال راحت محموله هاي خود را وارد كنند كه اميدواريم به زودي اين مشكل رفع شود.» در اينجا نيز منظور رئيس اتحاديه طلا و جواهر از طلاي خام شمش هاي شركتي ۲۴ عيار است.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

فرق طلاي خام با طلاي آبشده

بعضي از طلافروشان در بازار طلا، اصطلاحاً به طلاي آب شده با عيار ۱۸، كه از ذوب طلاهاي متفرقه ساخته مي شوند هم طلاي خام مي گويند، از اين رو قطعاً نام طلاي خام را از دهان بازاريان بسيار شنيده ايد بخصوص آن هم در روزهايي كه طلا نوسان دارد يا روزهايي كه بازار طلاي آبشده گرم است و بيشتر مردم براي سرمايه گذاري به سمت خريد و فروش طلاي آبشده مي روند تا بتوانند در خريد و فروش طلاي آب شده به دليل نپرداختن اجرت و ماليات، طلاي بيشتري بخرند. كه البته در اين باره رئيس اتحاديه طلا و جواهر براي كوتاه كردن دست متقلبان و جلوگيري از خريد و فروش طلاهاي خام تقلبي و غير مجاز توصيه مي كند: «تا جايي كه امكان دارد براي پس انداز و سرمايه گذاري به سمت طلاي آبشده يا طلا خام نرويد در غير اين صورت بهتر است از جايي معتبر خريد كنيد و علاوه بر آن از وزن و عيار آن مطمئن شويد.» به طور حتم هم منظور رئيس اتحاديه طلا و جواهر از خريد طلاي خام ، در اينجا آن طلايي كه از دل كوه با هزاران زحمت استخراج شده، نيست و منظورش همان طلاي آب شده است.

طلاي خام بهتر است يا سكه؟

برخي از افراد براي سرمايه گذاري، خريد طلا را انتخاب مي كنند. به صورت كلي، طلا جزو آن دسته از سرمايه هايي است كه در آن افراد، ريسك كمي را تجربه مي كنند و معمولاً با زيان مواجه نمي شوند؛ اما مهم است كه چه نوع طلايي را براي خريد انتخاب كنيد. هر كدام از انواع طلا اعم از خام، آب شده، سكه و زيور آلات طلا داراي ويژگي هاي مهمي هستند كه باعث شده تا سرمايه داران، يكي از آنها را انتخاب كنند. اگر ميان خريد طلا خام و سكه، نمي توانيد يكي را انتخاب كنيد، مطالعه اين بخش از مقاله مي تواند مفيد باشد. بر اساس اعلام كارشناسان اين حوزه، امكان تقلب در زمينه طلاهاي خام، زياد است. البته قبل از هر چيزي بايد عنوان كنيم كه خريد طلا به صورت خام مي تواند گزينه عالي براي سرمايه گزاري باشد؛ اما بايد در اين حالت، آن را از مراكز معتبري خريداري كنيد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۰:۳۳ توسط:netware موضوع: