جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

۷ اشتباهي كه به پوست شما آسيب ميزند

عدم استفاده از كرم ضدآفتاب

آفتاب در كنار تمام فوايد و مزايايي كه براي بدن ما دارد، ميتواند به پوست ما هم آسيب برساند. قرار گرفتن در معرض نور خورشيد آن هم به صورت محدود، هيچ خطري براي ما ندارد. اما زماني كه بيش از حد در معرض خورشيد باشيم كم كم آسيب هاي پوستي، خود را نشان ميدهند. اغلب كساني كه در بيرون و فضاي باز كار ميكنند معمولا با مشكلات پوستي مثل خشك شدن و يا ترك برداشتن پوست مواجه هستند. در برخي مواقع حتي احتمال ابتلاء به سرطان پوست هم وجود دارد.

براي پيشگيري از مشكلات ذكر شده شما بايد حتما از كرم هاي ضد آفتاب استفاده كنيد. قرار نيست كه هر روز و طي سال كرم بزنيد، تنها زماني كه بيرون ميرويد و يا زماني كه تابش نور خورشيد بسيار شديد است و … اين كرمها ميتوانند از چروك و پير شدن پوست جلوگيري كنند.

لايه برداري بيش از حد پوست

در حالت ايده آل، از لايه برداري هاي فيزيكي صورت مانند اسكراب هاي صورت و پاك كننده ها فقط بايد دو يا سه بار در هفته استفاده شود.  لايه برداري پوست راهي عالي براي خلاص شدن از شر لايه هاي آسيب ديده و مرده پوست است. با كمك اين لايه بردارها پوست ميتواند دوباره خود را بازسازي كرده و جوان شود. اما استفاده بيش از حد از آن ها ميتواند براي پوست بسيار خطرناك باشد. لايه برداري بيش از حد مي تواند منجر به پوسته پوسته شدن، كم آبي شديد پوست، مرگ سلولهاي سالم و بسياري مشكلات ديگر شود. در حد اعتدال لايه برداري كنيد. بنابراين در خصوص مراقبت از پوست به هيچ عنوان اين اشتباه را حداقل مشا تكرار نكنيد.

نشستن صورت پيش از خوابيدن

خانم ها معمولا به صورت روزانه آرايش ميكنند. داشتن آرايش صورت هيچ ايرادي ندارد اما عدم پاك كردن آن ميتواند مشكل ساز باشد. خانم هايي كه قبل از خوابيدن به طور كامل مواد آرايش صورت خودشان را پاك نميكنند، ميتوانند به مشكلات پوستي متنوعي دچار شوند. يك بار پاك نكردن هيچ ايرادي ندارد. اما اگر عادت كنيد كه به خاطر تنبلي يا خستگي هميشه آرايش خودتان را قبل از خواب پاك نكنيد، حتي احتمال ابتلاء به سرطان پوست در شما وجود دارد.

سيگار كشيدن

دلايل زيادي براي ترك سيگار وجود دارد. افزايش سلامت پوست را به ليست دلايل ترك سيار هم اضافه كنيد. يك مطالعه از دانشگاه ميشيگان رابطه مستقيمي بين استعمال سيگار و آسيب پوستي را نشان داده است. همچنين مشخص شده كه هرچه فرد بيشتر به كشيدن سيگار ادامه دهد، آسيب پوستي نيز بدتر مي شود. دليل اين امر اين است كه سيگار كشيدن رگهاي خوني را محدود كرده و بر جريان خونرساني در سطح پوست تأثير مي گذارد. در اين وضعيت پوست از حالت صاف و يكدست خودش خارج شده و تمايل به ايجاد چين و چروك بيشتر ميشود. زيرا اكسيژن كافي به سلول هايي آن نميرسد. استعمال دخانيات همچنين توليد كلاژن را مختل مي كند.

استفاده نكردن از مرطوب كننده ها

هميشه بعد از دوش گرفتن از ژل ها و ساير مواد مرطوب كننده استفاده كنيد. اينكار باعث چرب شدن پوست و همچنين دام در رطوبت مي شود. رطوبت جوهره مراقبت از پوست است. هواي خشك و گرم ميتواند با كاهش رطوب پوست، موجبات بيماري هاي پوستي را فراهم كند. بنابراين مخصوصا در روزهاي گرم سال، حتما از مرطوب كننده ها و نرم كننده هاي پوست استفاده كنيد. در شهرهاي بزرگ هم وجود آلودگي ميتواند روي رطوبت پوست تاثير بگذاريد. بنابراين در اين شهرها نيز حتما مرطوب كننده استفاده كنيد.

خواب ناكافي

يكي از مهمترين فاكتورهاي موثر در مراقبت از پوست، داشتن خواب كافي و با كيفيت است. با وجود دغدغه هاي زندگي مدرن بيشتر افراد خواب كافي و خوبي ندارند به همين دليل پوست آن ها نيز در سلامتي كامل و شرايط ايده آل وجود ندارد. خواب ميتواند به جوانسازي پوست كمك كند و در روند توليد سلول هاي جوان، تازه و قوي پوستي موثر باشد. در شبانه روز بايد دست كم ۷ تا ۹ ساعت خواب با كيفيت داشته باشيد. اگر از مشكلات پوستي رنج ميبريد و يا نميخواهيد در آينده پوستتان دچار مشكل شود حتما خواب كافي داشته باشيد و در كنار آن حتما از آرايش پوست هم غافل نشويد.

قبل از خواب حتما مواد آرايشي را از صورت و پوست خودتان تميز كنيد زيرا ماندن اين مواد متيواند باعث بسته شدن منفافذ پوستي شده و زمينه ساز بيماري هاي مربوط به پوست و مو شود. علاوه بر اين حتما هر ۷  تا ۱۰ روز ملافه هاي بالش و تخت خودتان را بشوييد زيرا عرق و ساير تركيبات چسپيده به آن ميتوانند در طول خواب به پوست شما چسپيده و به آن آسيب بزنند.

دوش گرفتن با خيلي گرم و يا داغ

معمولا اغلب افراد با نزديك شدن به فصول سرد سال هوس حمام و دوش آب داغ به سرشان ميزند. اينكار خيلي وسوسه انگيز و دوست داشتني است اما لازم است كه هيچگاه چنين كاري انجام ندهيد. و يا آن را به حداقل برسانيد. چرا؟ چون آبي كه خيلي گرم باشد و يا نزديك به داغ باشد، به پوست شما آسيب ميزند. در واقع سلول هاي پوست تحريك شده و بعد از اينكه خودتان را كاملا خشك كرديد در طولاني مدت ممكن است با خشكي پوست مواجه شويد كه اصلا قابل تحمل نخواهد بود. بنابراين براي مراقبت از پوست حتما با آب ولرم كه نه خيلي سرد و نه خيلي گرم باشد دوش بگيريد.

دوست داريد نكات بيشتري درباره مرابت از پوست و آرايش ياد بگيريد؟

نكات ذكر شده در اين مقاله همگي پايه علمي دارد و ما همواره از چنين نكات علمي براي آموزش به هنرجوهاي خودمان استفاده ميكنيم. اگر دوست داريد دوره ها آموزشي مثل (آموزش ناخن، آرايش دائم، آموزش بافت مو و ….) را با چاشني نكات علمي و دست اول ياد بگيريد خوشحال ميشويم حتما در دوره هاي آموزش آرايگشري مجموعه الماس نشان شركت كنيد. ما براي اين دوره ها از جامع ترين سرفصل ها و بهترين مدرسان حوزه آرايش بهره ميبريم. اگر سوالي در اين خصوص داريد ميتوانيد از طريق شماره هاي تماس، فرم تماس آنلاين و شبكه هاي اجتماعي آن را مطرح كرده تا كارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

منبع : الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۴:۲۵ توسط:netware موضوع:

ضرورت و هدف از انجام ارتودنسي چيست ؟

سلامت بودن بدن در بسياري از موارد مهمتر از زيبايي ظاهري است اما تنها هدف از انجام ارتودنسي زيبايي دندان‌ها نيست و در بسياري از موارد جنبه درماني آن مهمترين نكته‌اي است كه از آن بايد در نظر داشت. گزينه‌هاي زير تا حد ملموسي نياز به انجام ارتودنسي براي مرتب‌سازي دندان‌ها را بيان مي‌كنند:

نامرتبي دندان‌ها احتمال پوسيدگي دندان را بالا خواهد برد زيرا پاكسازي و مسواك زدن دندان‌هاي نامرتب ممكن است به راحتي انجام نشود

بروز مشكلات متعدد براي لثه

بروز مشكلات متعدد در جويدن و سخت شدن هضم غذا براي دستگاه گوارش

وارد شدن فشار بيشتر به برخي ديگر از دندان‌ها كه بيرون‌تر از ساير دندان‌ها هستند (با ارتودنسي رفع خواهد شد)

زيبايي ظاهري چشم‌گيري بعد از مرتب شدن دندان‌ها حاصل خواهد شد

در مواردي درد گردن، پشت سر و يا حتي شانه‌ها ظاهر خواهند شد

بروز مشكلاتي از قبيل سندروم تي ام جي مانند درد فك، درد عضلات صورت، عدم كنترل در حركت فك و جويدن

بيشتر بخوانيد : قيمت ارتودنسي

هدف از انجام ارتودنسي چيست؟

با ضرورت نياز به ارتودنسي( ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي و..) آشنا شديد. اينكه بتوان براي دندان‌ها طول عمري تضميني ايجاد كرد نياز به انجام فرايندهاي متعددي دارد كه از جمله آنها مي‌توان به رعايت بهداشت دهان و دندان اشاره كرد. در مواردي با وجود رعايت بهداشت دهان و دندان ممكن است احتمال ايجاد پوسيدگي دندان وجود داشته باشد.

اين موضوع براي زماني است كه پاكسازي برخي از قسمت‌هاي دندان كمي دشوارتر از ساير قسمت‌ها باشد، يا فشار بيشتري براي برخي از دندان‌ها نسبت به برخي ديگر وجود داشته باشد. از اين رو نياز به انجام ارتودنسي براي منظم كردن دندان‌ها ايجاد مي‌شود تا از اين طريق بتوان بهتر به بهداشت دهان و دندان رسيدگي كرد. با انجام آن:

طول عمر دندان‌هاي فرورفته و نامنظم با كاهش احتمال پوسيدگي، افزايش خواهد يافت

بهداشت دهان و دندان به سهولت انجام خواهد شد

ظاهر زيباتري هنگام خنديدن و لبخند زدن براي فرد حاصل مي‌شود

منبع : https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۳:۲۲ توسط:netware موضوع:

تعرفه و پرداخت هزينه هاي ارتودنسي

هزينه درمان ارتودنسي شما بسته به نيازهاي فردي تان و طرح درمان متغير خواهد بود. كاركنان ما  و متخصص ارتودنسي با شما هزينه درمان و هر گزينه از برنامه پرداخت را بحث خواهند كرد، طوريكه شما بتوانيد بهترين انتخاب را براي خود و لبخند تان داشته باشيد. ما براي ايجاد برنامه پرداختي كه متناسب با بودجه شما باشد با شما همكاري خواهيم كرد، و مي دانيم كه قبل از شروع درمان چه انتظاري داريد.

هزينه ارتودنسى به فاكتورهاى بسيارى بستگى دارد ز قبيل :

هزينه ارتودنسى – بستگي به شدت نامرتبى دندان ها،

هزينه ارتودنسى – ناهنجارى هاى دندانى

هزينه ارتودنسى – اسكلتالى،

هزينه ارتودنسى – همكارى بيمار،

هزينه ارتودنسى – طول درمان،

هزينه ارتودنسى – نياز به جراحي ،

هزينه ارتودنسى – كشيدن يا نكشيدن دندان ،

هزينه ارتودنسى – ابزار و وسايل مورد استفاده

هزينه ارتودنسى –  نوع براكتها

هزينه ارتودنسى –  ارتودنسي نامريي

هزينه ارتودنسى –  ازپشت دندان

هزينه ارتودنسى – ديمون

هزينه ارتودنسى –   توسط دندانپزشك عمومي يا  دانشجوي رزيدنت سال اخر و يا متخصص ارتودنسي

هزينه ارتودنسى – كليه كارهاي درماني توسط پزشك متخصص انجام مي شود يا توسط پرستارها و دستياران

هزينه ارتودنسى – در مطب يا در درمانگاه

هزينه ارتودنسى – تعداد فاز درماني بيمار

هزينه ارتودنسى – نوع نگهدارنده پايان كار

هزينه ارتودنسى – شرايط خاصي كه حين درمان براي بيمار گاهي اوقات بوجود مي آيد (مانند بارداري و ….)

هزينه ارتودنسى – بيماران پيش فعال و داراي شرايط خاص كه همكاري بيمار به حداقل مي رسد

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك

كه برخى از اين موارد بعد از مشاوره اوليه بيمار با متخصص ارتودنسى در مطب مشخص مى شود. پس از مشاوره و اطلاع از هزينه ارتودنسي  مقدارى از هزينه بصورت پيش پرداخت و الباقى هزينه به صورت اقساط پرداخت مى شود.

پيش از شروع درمان ارتودنسى(براكت گذارى) متخصص ارتودنسى شما طرح درمان را به شما مى گويد و با شما جزييات مهم را مانند سوابق پزشكى، دندانپزشكى، كشيدن دندان، ترميم دندان هاى پوسيده شده، طرح درمان، ريتينرها، هزينه  ارتودنسي و شرايط پرداخت در ميان مى گذارد.

متخصص ارتودنسى باتوجه به روند درمان ارتودنسى با همكارى بيمار ممكن است درمان شما را (در صورت امكان) زودتر از موعد مقرر به پايان برساند.

هزينه ارتودنسى نامريى بيشتر از هزينه ارتودنسى ثابت و هزينه ارتودنسى زبانى ( از پشت دندان) بيشتر از هزينه ارتودنسى نامريى مى باشد .البته ارتودنسى نامريى و لينگوال در ناهنجاريهاي خفيف قابل اجرا مي باشد .

منبع : http://www.orthodr.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۹:۰۸ توسط:netware موضوع:

نكات مهم درباره ارتودنسي كه شايد ندانيد

ارتودنسي درماني مختص دوران نوجواني نيست و بسياري از بزرگسالان نيز حتي در سنين بالا از اين درمان ارتودنسي بزرگسالان بهره مند مي شوند.پس بهتر است ابتدا كمي در مورد دندان ها توضيح دهيم. دندان ها در بسياري از افراد در زاويه درست و فاصله مناسب از هم رويش نمي كنند. در بعضي افراد دندان ها ممكن است خيلي نزديك به هم يا روي هم رويش پيدا كنند و بدين ترتيب نامرتب و شلوغ خواهند بود.

ارتودنسي چيست؟

ارتودنسي علم تصحيح روابط نامناسب فك و دندان و جفت و رديف كردن دندان هاي نامنظم است. درنهايت، با انجام ارتودنسي مشكلات مربوط به نظم، ترتيب و قرارگيري دندان ها در فك برطرف شده و فرد مي تواند با كيفيت بهتري غذا بخورد و از زيبايي بيشتري هنگام صحبت كردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

دوره درمان ارتودنسي چند سال است؟

درمان ارتودنسي به طورمعمول حدودا يك سال ونيم تا ۲سال و نيم طول مي كشد، البته به دنبال آن براي حفظ روابط بين دنداني بايد تا مدتي از پلاك نگهدارنده استفاده كرد. همانطور كه گفته شد، مدت و زمان بستگي به نوع درمان و سن بيمار هم دارد.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي ثابت چيست؟

دراين نوع ارتودنسي اجزاي كوچكي به نام «براكت» توسط مواد دندانپزشكي روي سطح دندان چسبانده مي شود و بدون اينكه به دندان آسيبي برساند، توسط سيم ها و كش هايي مخصوص، دندان ها به سمت مورد نظر سوق داده مي شود. در اين روش ارتودنسي همه اين اجزا ثابت بوده و بيمار نمي تواند به صورت دلخواه آنها را از دهان خود خارج كند. اين روش ارتودنسي معمولا براي درمان هاي دنداني قابل اجراست، زيرا علاوه بر حركت دادن دندان ها، ريشه هاي آنها را هم حركت مي دهد، بنابراين ارتودنتيست كنترل بيشتري روي دندان ها دارد.

ارتودنسي متحرك چيست؟

از فك بالا و پايين بيمار قالب گرفته شده و پلاك بالا و پايين ساخته مي شود. اين روش مزيت هاي خاص خود را دارد؛ از جمله بيمار مي تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهانش بيرون آورده و بعد از استفاده ازمسواك و نخ دندان دوباره در دهانش بگذارد. اين روش براي افرادي كه سن كمتري دارند بهتر است، زيرا علاوه بر مشكلات دنداني، مي تواند ناهنجاري هاي استخواني فك ها را نيز رفع كند ولي در انجام حركات دنداني محدوديت دارد.

منبع : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۳:۲۹ توسط:netware موضوع:

ساز و كار عملكرد ارتودنسي لينگوال

چون بريس ارتودنسي لينگوال پشت دندان‌ها (در سمت زبان و كام) و نه جلوي دندان‌ها قرار مي‌گيرد، جايگزين مناسبي براي افرادي به شمار مي‌رود كه مي‌خواهند بدون جلب توجه و ديده شدن بريس‌ها دندان‌ها را مرتب كنند.

مرحله اول ارتودنسي لينگوال قالب گيري از دندان‌ها و ارسال قالب به لابراتوار است تا براكت دقيقاً متناسب با وضعيت دندان‌ها و اندازه فك بيمار ساخته شود. متخصص ارتودنسي پس از تهيه براكت بعد از حدود 6 هفته با استفاده از سيمان بريس‌ها را روي سطح داخلي دندان‌ها مي‌چسباند.

در ارتودنسي لينگوال نيز مانند روش‌هاي قديمي‌تر فشار ملايم اما مداومي بر دندان‌ها وارد مي‌شود تا دندان‌ها به آهستگي به سمت موقعيت مناسب جابجا شوند.

انواع ارتودنسي لينگوال

انواع مختلفي از الاينرهاي لينگوال وجود دارد كه متخصص ارتودنسي مي‌تواند بهترين نوع آن را متناسب با شرايط و نيازهاي خاص شما به شما توصيه نمايد. به طور كلي انواع مختلف بريس‌ها كه متخصصين ما توصيه مي‌كنند، عبارتند از:

بريس‌هاي مخفي اينكوگنيتو (Incognito) كه به صورت سفارشي و از جنس طلا ساخته مي‌شوند. اين بريس‌ها با بهره‌گيري از پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي روز ساخته مي‌شوند تا به بهترين و دقيق‌ترين شكل ممكن با اندازه دندان‌هاي شما مطابقت داشته باشد.

بريس‌هاي مخفي اس تي بي لايت (STB Light) كه يك جايگزين ارزان قيمت‌تر براي بريس‌هاي اينكوگنيتو محسوب مي‌شود، اما از نظر راحتي و كارآيي به همان خوبي مي‌باشد.

بريس‌هاي مخفي فوراستندنت (Forestadent 2D) كه به شكل بسيار صاف و با ضخامتي برابر با ۳/۱ تا ۶۵/۱ ميلي‌متر ساخته مي‌شوند. شكل كاملاً صاف اين بريس‌ها همراه با لبه‌هاي گرد و سطوح صيقلي آنها باعث شده است كه به گزينه شماره يك از نظر راحتي براي متقاضيان ارتودنسي لينگوال تبديل شود.

بيشتر بخوانيد :

مزاياي ارتودنسي لينگوال

يك راه حل تحريك كننده به لحاظ زيبايي در ارتودنسي استفاده از براكت هاي لينگوال مي باشد. اين براكت ها بجاي چسبيدن به سطوح بيروني دندانها به گونه اي اختصاصي طرح ريزي شده اند تا به پشت دندانها چسبيده و موقع لبخند زدن ديده نشوند. در واقع كسي متوجه بودن اين براكت ها پشت دندانهاي شما نمي شود مگر اينكه به داخل دهان شما با دقت نگاه كند. علاوه بر اين مزيت كه عنوان شد، هيچ دليل قانع كننده پزشكي و باليني ديگري براي استفاده از براكت هاي لينگوال نسبت به براكت هاي معمول وجود ندارد.

معايب ارتودنسي لينگوال

نبايد انتظار داشته باشيد كه دندانپزشك خانوادگي شما قادر به استفاده از اين سيستم براي شما باشد. حتي متخصص ارتودنسي ها مي بايست دوره اي تخصصي را پشت سر گذارند تا بتوانند با اين روش بيماران خود را درمان كنند. هر متخصص ارتودنسي اين انتخاب درماني را مطرح نمي كند. قرارگيري براكت هاي لينگوال پشت دندانها ممكن است سبب ناراحتي جدي براي بيمار گردد. از سويي چسباندن اين براكت ها مي تواند چالشي جدي براي متخصص ارتودنسي باشد، زيرا لازم است بيمار تا حد امكان سر خود را رو به عقب نگهدارد تا درمانگر بتواند پروسه قرارگيري براكت ها را دقيق تر انجام دهد. متخصص ارتودنسي نيز بايد بيشتر سر خود را در طي اين عمل خم كند.

براكت هاي لينگوال نسبت به براكت هاي شيوه معمول بهم نزديكتر قرار خواهند گرفت زيرا محيط داخلي قوس نسبت به محيط بيروني آن كوچكتر مي باشد. اين امر سبب مشكل تر شدن استقرار براكت ها و تنظيمات جلسات آينده مي گردد. به علاوه در ابتدا براكت هاي لينگوال نسبت به براكت هاي معمولي موجب ناراحتي بيشتري براي زبان بيمار مي شوند. همچنين متخصص ارتودنسي ها به دليل پروسه پيچيده و ملال آور روش لينگوال نسبت به براكت هاي سراميكي كه خود هزينه اي بالاتر نسبت به براكت هاي فلزي سنتي دارند مبلغ به وضوح بيشتري را از بيماران طلب مي كنند.

هزينه ارتودنسي لينگوال

هزينه بريس‌هاي لينگوال بيشتر از بريس‌هاي سنتي است زيرا پشت دندان‌ها نصب شده و نصب آنها براي متخصص ارتودنسي دشوارتر بوده و نياز با آموزش‌هاي حرفه‌اي دارد، تبحر و تجرب متخصص ارتودنسي عامل مهمي در هزينه ارتودنسي لينگوال است. در واقع، بسياري از دندانپزشكان بريس‌هاي لينگوال را توصيه نمي‌كنند بنابراين از دندانپزشك يا متخصص ارتودنسي در مورد مزايا، معايب و مناسب بودن ارتودنسي لينگوال براي خود سوال نماييد

منبع : http://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۸:۴۷ توسط:netware موضوع:

ترميم دندان بدون تاج

ترميم دندان بدون تاج يكي از سخت ترين انواع ترميم دندان مي باشد؛ چرا كه تاج قسمتي از دندان است كه در دهان ديده مي شود و در صورت عدم وجود تاج عملا دنداني در دهان شما ديده نمي شود. تاج دندان قسمت بيروني دندان است كه در صورت وجود عفونت در ريشه و پوسيده شدن قسمت داخلي دندان شروع به تحليل رفتن مي كند. اگر بيمار براي رفتن به دندانپزشك و درمان ريشه تعلل كند با كمترين فشار تاج دندان مي شكند. با شستن تاج دندان كار دندان سخت مي شود. در گذشته تنها كاري كه براي چنين دندان هايي انجام مي دندان كشيدن دندان بود اما امروزه به روش هاي درماني وجود دارد كه امكان نگه داشتن دندان را فراهم مي كند.

روش درمان دنداني كه قسمتي از تاج را از دست داده است

در صورتي كه قسمتي از تاج دندان شكسته شده باشد پزشك ابتدا بايد ريشه دندان را درمان نمايد. امكان دارد به دليل نازك شدن ديواره هاي تاج دندان هنگام گشاد كردن كانال هاي دندان قسمتي از شكسته شود. البته پزشك سعي مي كند تا آنجايي كه امكان دارد تاج دندان را حفظ نمايد اما در صورتي كه بيمار درمان دندان را به تاخير انداخته باشد و تاج دندان نازك شده و شكننده شده باشد. بعد از گذراندن مراحل عصب كشي دندان نوبت به ترميم تاج دندان مي رسد. پزشك براي ترميم دندان و زيباسازي دندان بر اساس ميزان سلامت تاج آن چند روش پيش رو دارد كه در ادامه درباره آنها صحبت خواهيم كرد.

روكش دندان

در صورتي كه قسمت كمي از تاج دندان جلويي باقي مانده باشد و يا درمان براي دندان هاي عقبي صورت گيرد پزشك از روكش دندان استفاده مي كند. به دليل فشار زيادي كه به دندان هاي عقبي هنگام حجويدن غذا وارد مي شود استفاده از روكش روش مطمئن تري مي باشد و ماندگاري طولاني تري خواهد داشت. البته در صورتي كه تاج دندان بيش از حد شكسته باشد ممكن است ماندگاري روكش كاهش يابد و با كمترين فشار روكش از دندان جدا شود.

لمينت دندان

در صورتي كه دندان هاي جلويي براي درمان نياز به ترميم داشته باشد از لمينت مي توان براي زيبا سازي آن استفاده نمود. روي دندان هاي جلويي فشار كمي وجود دارد و پزشك مي تواند با قالب گيري از دندان لمينت دندان را ساخته و دندان هاي بيمار را زيبا نمايد.

كامپوزيت

روش ديگري كه براي زيبا سازي دندان هاي جلويي به كار گرفته مي شود كامپوزيت دندان است. كامپوزيت نسبت به لمينت ماندگاري كمتري دارد اما هزينه انجام آن نسبت به روش هاي ديگر كمتر است. از اين روش براي ترميم سطحي دندان هاي عقبي نيز استفاده مي شود اما بيشترين استفاده از آن براي دندان هاي جلويي است و به دليل فشار كمي كه به اين دندان ها وارد مي شود مي توان گفت درمان مناسبي نيز مي باشد.

منبع : دندانپزشكي شبانه روزي تاج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۸:۰۷ توسط:netware موضوع:

نماد درخت زندگي در جواهرات

نماد درخت زندگي از طرح‌هايي است كه در صنعت طلا و جواهر بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در واقع، درخت زندگاني كه در علم، مذهب، فلسفه و اسطوره‌هاي باستاني هم مورد استفاده قرار گرفته، به شكل درختي پرشاخه نشان داده مي‌شود؛ كه نمادي از اين باور است كه تمام حيات بر روي كره زمين به هم مربوط است. يعني ريشه‌ي تمام موجودات يكي است.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

گفتيم درخت زندگي مقدس‌ترين درخت در ميان اقوام گوناگون است و در ميان دو راهب و نگهبان قرار گرفته است. نقش اين درخت از دوران پيش از تاريخ در هنر ايران به صورت نقوش سفال و نقش برجسته‌ها ديده مي‌شود و داراي اهميت زيادي است. اما از آنجا كه اين درخت نماد زندگي جاودانه و فنا ناپذيري است، بسياري از طراحان امروزي طلا و جواهر نيز از آن براي ساخت محصولات خود بهره مي‌گيرند.

در واقع، درخت زندگي يكي از نمادهايي است كه در صنعت طلا و جواهر بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. گالري پرسته هم نمونه‌هاي مختلفي از نماد درخت زندگي را طراحي و عرضه كرده است كه مي‌توانيد در فروشگاه آنلاين ما مدل‌هاي مختلف دستبند طلا ، گوشواره طلا و آويز طلا را ببينيد و در صورت تمايل خريداري كنيد.

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۵:۳۲ توسط:netware موضوع:

قيمت لمينت كل دندان ها

لمينت دندان يكي از روش هاي درماني و زيبايي نوين براي رفع مشكلات ظاهري دندان است كه انجام آن در ميان افراد مشهور كه فرصت و زمان انجام درمان هاي طولاني همچون ارتودنسي را ندارند بسيار رايج است. لمينت يا ونيزهايي كه يك به يك روي دندان نصب مي شوند و لبخند شما را دگرگون مي سازند در پروسه تكميل و مراحل انجام نكات مهمي را بايستي در خود عملي كنند تا شما يك طرح لبخند مناسب و جذاب داشته باشيد.

انواع لمينت دندان

لمينت دندان به طور كلي به دو دسته تقسيم مي شود كه از نظر جنس و ساخت متفاوت هستند:

لمينت سراميكي

اين نوع لمينت دندان از جنس سراميك است ونياز است پس از قالب گيري در لابراتوار ساخته شود به همين دليل به اين نوع لمينت دندان، روش غير مستقيم هم گفته مي شود. لمينت دندان سراميكي، ظاهري زيباتر دارد، ثبات رنگ بيشتري دارد و مقاوم تر است. البته ناگفته پيداست كه اين نوع لمينت دندان هزينه بيشتري هم خواهد داشت. لمينت دندان از جنس سراميك خود به زير شاخه هايي تقسيم مي شود كه برخي از آنها به اختصار توضيح داده مي شود.

لمينت كامپوزيتي

در اين نوع لمينت دندان، ونير از جنس كامپوزيت است و در مطب ساخته مي شود. استفاده از ونير كامپوزيتي را روش مستقيم هم مي نامند. لمينت دندان از جنس كامپوزيت شفاف تر است پس در مورد دندان هاي با رنگ خيلي زرد شايد نتيجه دلخواه حاصل نشود. در عوض در اين جنس لمينت دندان، قبل از نصب تغيير كمتري روي دندان اعمال مي شود و دندان ها به تراش كمتري نياز دارند( اگر شرايط دندان فرد مناسب باشد، بدون تراش انجام مي شود).

بيشتر بخوانيد : اصلاح طرح لبخند چگونه است ؟

قيمت لمينت دندان

تعرفه لمينت دندان در شهر تهران براي روش مستقيم يا لمينت دندان از جنس كامپوزيت از350 هزار تومان تا 800 هزار تومان براي هر دندان بوده در حالي كه قيمت لمينت دندان از جنس سراميك نسبتا بالاتر است . قيمت لمينت سراميكي دندان چيزي در حدود 700 هزار تومان تا كمي بيش از 2 ميليون تومان براي هر دندان ميباشد. به اين ترتيب ميتوان گفت هزينه لمينت دندان از جنس كامپوزيت بسيار مناسب تر از هزينه لمينت سراميكي دندان است.

لازم به ذكر است كه هزينه هاي ذكر شده در بالا براي لمينت دندان، تنها براي كمك به تخمين هزينه از جانب شماست. براي مثال هستند مطب هايي كه براي نصب لمينت دندان از نوع فوق باريك (لومينير)، هزينه اي معادل 3 تا 6 ميليون تومان طلب مي كنند.

منبع : دندانپزشكي شبانه روزي تاج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۱:۴۴ توسط:netware موضوع:

انواع ارتودنسي فلزي

ارتودنسي ثابت فلزي

ارتودنسي فلزي رايج‌ترين شكل از ابزارهاي مورد استفاده براي كودكان و يكي از انواع ارتودنسي ثابت دندان مي‌باشد. بريس‌هاي ارتودنسي فلزي عمدتاً از استيل ضد زنگ ساخته مي‌شوند و با استفاده از مواد پُركننده همرنگ دندان (رزين كامپوزيت) به روي سطح دندان‌ها چسبانده مي‌شوند. افرادي كه از اين نوع بريس استفاده مي‌كنند بايد در هنگام خوردن غذاهاي خشك و سخت خيلي مراقب باشند، زيرا اتصالات اين بريس‌ها مي‌تواند به راحتي شكسته شود و در روند درمان ارتودنسي اختلال ايجاد نمايد. يك سيم ارتودنسي با استفاده از كش‌هاي حلقه‌اي رنگي به تمامي براكت‌هاي فلزي بسته مي‌شود. رنگ كش‌هاي لاستيكي را هم مي‌توان در هنگام مراجعه به متخصص ارتودنسي براي انجام تنظيمات لازم و يا در فاصله بين اين مراجعات، عوض كرد. رنگ اين كش‌ها مي‌تواند نقره‌اي و همرنگ با خود بريس‌ها باشد و يا رنگ روشن‌تري داشته باشد. به موازات پيشرفت دوره درمان ارتودنسي، متخصص ارتودنسي از سيم‌هاي ضخيم‌تري استفاده مي‌كند تا بتواند نيروي بيشتري را بر روي دندان‌ها وارد كند. بعضي از بيماران به اين فرايند در اصطلاح «ضخيم كردن بريس» مي‌گويند. بريس‌هاي فلزي را در پايان دوره درمان مي‌توان به راحتي و بدون آنكه آسيبي به دندان‌ها وارد شود از آنها جدا كرد.

ارتودنسي ثابت سراميكي

بريس‌هاي ارتودنسي مي‌تواند به جاي استيل ضد زنگ از يك ماده سراميكي سخت ساخته شود تا رنگ آن همانند دندان‌ها باشد. اين باعث مي‌شود كه بريس‌هاي ارتودنسي از نظر ظاهري نيز زيباتر باشند و گزينه جذابي بخصوص براي ارتودنسي بزرگسالان باشد. سيم‌هاي ارتودنسي را نيز مي‌توان از نوع همرنگ با دندان‌ها انتخاب كرد تا موجب زيبايي بيشتر بريس‌ها شود. بريس‌هاي ثابت سراميكي از نظر كارآيي در جابه‌جا كردن دندان‌ها مي‌تواند همانند بريس‌هاي ثابت سنتي عمل كند. اما گاهي اوقات اين بريس‌ها براي دندان‌هاي رديف پايين توصيه نمي‌شود. زيرا جنس مواد اين بريس‌ها خيلي سخت است و در صورتي كه بيمار گاز عميق يا محكم بگيرد ممكن است به دندان‌هايي كه در مقابل براكت‌ها قرار دارند، آسيب وارد شود. جدا كردن بريس‌هاي سراميكي از روي دندان‌ها كمي سخت‌تر از بريس‌هاي فلزي سنتي است، با اين حال در اغلب موارد احتمال آنكه آسيبي به دندان‌ها وارد شود، خيلي كم است.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي ثابت خودتنظيم

تمامي توليدكنندگان بزرگ ابزارهاي ارتودنسي، بريس‌هاي خودتنظيم با برند خود را توليد مي‌كنند كه مي‌تواند از جنس فلز يا سراميك باشد. بعضي از اين سازندگان هم ادعاهاي زيادي در مورد مزاياي محصولات خود براي درمان ارتودنسي دارند. در اين بريس‌ها به جاي استفاده از كش براي نگه داشتن سيم‌هاي ارتودنسي در جايگاه خود، يك مكانيسم گيره داخلي تعبيه شده است كه سيم را در جاي خود نگه مي‌دارد و امكان كشيدن و تنظيم آن را با راحتي و آزادي بيشتري فراهم مي‌كند. تاكنون هيچ گونه شواهد علمي به دست نيامده است كه نشان دهد مكانيسم گيره‌اي نتايج بهتري را نسبت به بريس‌هاي ثابت سنتي و كش‌هاي لاستيكي حاصل مي‌كند. اما تحقيقات نشان داده است كه با استفاده از بريس‌هاي خودتنظيم، زمان لازم براي تعويض و تنظيم سيم‌ها و نيز احتمال تغيير رنگ آنها در فاصله بين مراجعات به متخصص ارتودنسي دندان ، كاهش پيدا مي‌كند. زيرا براي بستن سيم‌ها در اين روش از كش‌هاي رنگي استفاده نشده است.

ارتودنسي ثابت پشت دنداني

بريس‌هاي پشت دنداني برخلاف همه بريس‌هايي كه تا اينجا در مورد آنها بحث شد به سطح داخلي دندان‌ها متصل مي‌شوند و بنابراين از ديد كسي كه از بيرون نگاه مي‌كند، مخفي هستند. بسياري از متخصصين ارتودنسي اين روش را به بيماران خود توصيه مي‌كنند و مي‌توانند نتايج بسيار خوبي با اين روش به دست آورند. مشكلات و عوارض خاصي كه ممكن است استفاده كنندگان از ارتودنسي پشت دنداني با آن مواجه باشند شامل مشكل در صحبت كردن، زخم شدن زبان و مشكل در تميز نگه داشتن بريس‌ها مي‌باشد. قيمت بريس‌هاي پشت دنداني هم در حد قابل توجهي از ساير انواع بريس‌ها كه در بالا به آنها اشاره شد، گران‌تر مي‌باشد. قيمت بالاتر اين بريس‌ها به خاطر هزينه‌هاي بالاتر آزمايشگاهي كه آن را مي‌سازد و زمان طولاني‌تري كه براي نصب و تنظيم آنها لازم است، مي‌باشد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۴:۲۰ توسط:netware موضوع:

آيا مي توان از درمان ارتودنسي پيشگيري كرد؟

امروزه تصور مي شود درمان ارتودنسي براي اصلاح نا مرتب بودن دندان ها و صرف هزينه هاي گزاف امري اجتناب ناپذير است. با اين حال بايد گفت ارتودنسي پيشگيري اين امكان را فراهم آورده است تا با مراجعه به موقع به متخصص ارتودنسي و انجام معاينات لازم و عمل به توصيه هاي دندانپزشك متخصص ارتودنسي و انجام اقدامات درماني لازم در موقع مناسب از سيم كشي دندان ها در آينده پيشگيري نمود.

ارتودنسي پيشگيري( معمولا ارتودنسي ثابت )  در صورتي با موفقيت همراه است كه والدين با مراجعه با متخصص ارتودنسي از او بخواهند تا دندان هاي كودكان دلبند آن ها را در سنين اوليه زندگي بررسي نموده و در صورت وجود هر گونه مشكلي از نظر رديف بودن دندان ها، زيبايي دندان ها يا مشكلات فكي و اسكلتي اقدامات لازم را جهت پيشگيري انجام دهد.اهميت دندان هاي شيري و مراقبت از آن هادندان هاي شيري كودكان اهميت بسيار زيادي دارند و نبايد از سلامت آن ها غافل شد. دندانپزشك متخصص ارتودنسي مي تواند با كشيدن توالي دار دندان هاي شيري يا پيشگيري از مكيدن انگشت از بروز بسياري از مشكلاتي كه به درمان ارتودنسي نياز دارند، پيشگيري كند.دندانپزشك متخصص ارتودنسي با پيدا كردن علت وجود ناهنجاري در ترتيب دندان ها يا فك و صورت، اقدامات لازم جهت رفع علت را انجام داده و زمينه پيشگيري از بروز مشكلات دنداني و فكي در آينده را فراهم مي سازد.از آن جا كه رشد استخوان ها تا يكي دو سال بعد از بلوغ ادامه دارد، امكان تغيير در رشد استخوان  و هدايت اين رشد در مسير طبيعي و صحيح وجود دارد. در صورتي كه اشكالي در استخوان ها يا فك كودك وجود داشته باشد مي توان از اين پتانسيل رشد براي اصلاح عيب هاي استخواني مثل ناكافي بودن سايز فك استفاده كرد و از درمان ارتودنسي در آينده پيشگيري نمود. دندانپزشك متخصص ارتودنسي راهنمايي هاي لازم را در اختيار بيماران قرار خواهد داد.

بيشتر بخوانيد :

 قيمت ارتودنسي

مراجعه به موقع و منظم به دندانپزشك

براي پيشگيري از درمان ارتودنسي و بهره بردن از ارتودنسي پيشگيري مراجعه منظم و به موقع به دندانپزشك متخصص ارتودنسي اهميت بسزايي دارد. بهتر است از ابتداي رويش دندان هاي شيري اولين ملاقات با پزشك متخصص ارتودنسي نيز رقم بخورد. و اين چكاپ ها به طور منظم ادامه داشته باشد تا در صورت وجود هر گونه مشكلي بتوان نسبت به رفع آن اقدام نمود. ارتودنسي پيشگيري در رابطه با ناهنجاري هاي فكي و دنداني با علل ژنتيكي هم كمك كننده است. زيرا در صورت مراجعه به موقع به متخصص ارتودنسي و انجام اقدامات درماني لازم مي توان از بسياري از جراحي هاي فك پيشگيري نمود.

احتمال زمين خوردن و وارد شدن ضربه به فك يا چانه كودكان تقريبا همواره وجود دارد. در صورتي كه چنين اتفاقي روي داد و اين ضربه با شكستن دندان شيري همراه بود، حتما بايد به دندانپزشك متخصص ارتودنسي مراجعه نمود زيرا گاهي شكستگي هاي ريزي در فك به وجود مي آيد كه با احتمال اختلال رشد در فك همراه هستند. در همان زمان كودكي مي توان با كمك وسايل بسيار ساده ارتودنسي از اين اختلال ها پيشگيري و آن ها را اصلاح نمود. مراجعه ديرهنگام احتمال انحراف استخوان هاي فك و پيچيده شدن روند درمان را در پي دارد.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي متحرك 

بررسي وجود دندان هاي نهفته

مراجعه به دندانپزشك متخصص ارتودنسي در كودكي از نظر پيدا كردن دندان هاي نهفته هم اهميت دارد. گاهي تنها با شمردن دندان ها مي توان به وجود دندان نهفته پي برد و با انجام اقدامات درماني لازم ازنامرتبي دندان‌ها و از بين رفتن ريشه دندان‌ها يا حتي كيستيك شدن آن‌ها در آينده و نياز به اقدامات و درمان ارتودنسي پيچيده پيشگيري كرد.

ممانعت از ايجاد عادت هاي غلط در كودك

اصلاح برخي از عادت هاي نادرست كودكان نيز اهميت زيادي در پيشگيري از درمان ارتودنسي در آينده دارد. مكيدن انگشت دست يا پا، جويدن ناخن، فشار دادن زبان به سمت دندان هاي جلو و مكيدن لب ها احتمال ايجاد تغيير در ساختار فك كودك را افزايش مي دهند. با اصلاح اين عادات مي توان از درمان ارتودنسي در آينده اجتناب كرد.

ارتودنسي فقط كارگذاشتن براكت فلزي روي دندان ها و مرتب كردن آن ها نيست، علت يابي به موقع و رفع برخي از مشكلات دنداني و فكي به كمك اقدامات بسيار ساده خود بخش عمده درمان ارتودنسي را تشكيل مي دهد. هدف اصلي ارتودنسي پيشگيري از ايجاد تغييرات دائمي غير صحيح در صورت است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۲:۱۵ توسط:netware موضوع: