جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي پيشگيري و رشد فك در كودكان و افزايش فضا براى رويش دندان‌ها

بسياري از والدين به دنبال پاسخ اين پرسش هستند كه آيا با رشد فك در كودكان فضا براى رويش دندان‌ها باز مي‌شود؟ در اين مقاله به بررسي ارتودنسي پيشگيري و رشد فك در كودكان و افزايش فضا براى رويش دندان‌ها مي‌پردازيم.

دلايل انجام ارتودنسي در كودكان

وجود هر يك از مشكلات زير در كودك، از دلايل انجام ارتودنسي در كودكان است:

اشكال در جويدن غذا/ از دست دادن زودهنگام دندان‌هاي شيري/ تنفس از راه دهان/ كرودينگ يا شلوغي و نامرتبي دندان‌ها و يا رويش دندان اضافه/ مكيدن انگشت شست/ موقعيت نامناسب فكين/ گاز گرفتن گونه از درون دهان به دليل رويش نامناسب دندانها/ عدم قرار گيري دندان‌هاي جلو بر روي هم و يا قرار گرفتن به شكل غيرطبيعي/ نامتقارني صورت به علت نامرتبي دندان ها يا موقعيت فكين/ دندان قروچه

سن مناسب براي ارتودنسي در كودكي

توصيه ما اين است كه كودكان را در سن 7 سالگي نزد متخصص ارتودنسي كودكان برده تا مورد معاينه قرار گيرند.

يك متخصص ارتودنسي حاذق با معاينه قادر است پيش بيني كند كه كودك در آينده دچار مشكلات مرتبط با ارتودنسي هم چون كرودينگ و … خواهد شد يا مسير رشد فك و رويش دندانها صحيح است و احتمال بروز اين مشكلات در كودك وجود ندارد

در صورت تشخيص زودهنگام مشكلاتي نظير كرودينگ يا شلوغي دندانها، موقعيت نامناسب فكين، عدم قرار گرفتن دندانهاي بالا و پايين روي هم، از دست دادن زودهنگام دندانهاي شيري و… توسط متخصص ارتودنسي دندان ميتوان براي برطرف كردن آنها اقدامات لازم را انجام داد. با تشخيص زودهنگام دوره درمان نيز كوتاهتر شده و بهترين نتيجه حاصل خواهد شد.

گاهي تشخيص مشكل به گونه‌اي است كه نياز به هيچ مداخله درماني ندارد و فقط نياز است كه روند رشد فك و دندان‌ها زير نظر پزشك باشد. در اين صورت جاي نگراني نيست و تنها بايد مطمئن شويد كه مشكل موجود، حاد و جدي است يا فقط يك مرحله گذرا است و هيچ گونه اقدام درماني نياز ندارد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي بزرگسالان

ارتودنسي پيشگيري و مزيتهاي انجام آن

تشخيص زود هنگام و اقدام به درمان زودهنگام، در صورتي موثر خواهد بود كه قوس دنداني و فكها هنوز تكميل نشده است و در حال رشد است. انجام ارتودنسي پيشگيري اين مزيت را دارد كه فك كودك هنوز در حال رشد است و ميتوان تا اندازه قابل توجهي اين مشكلات را برطرف كرد. به طور كلي با تشخيص زودهنگام دوره درمان بسيار كوتاهتر خواهد بود.

هم چنين اقدام به ارتودنسي پيشگيري از بروز مشكلات جدي‌تر پيشگيري مي‌كند و موجب آسانتر شدن انجام درمان ارتودنسي در سنين بالاتر با دوره درمان كوتاهتر ميشود.

در ارتودنسي پيشگيري، در بسياري موارد فضاي مورد نياز براي رشد دندانهاي دائمي با كمك وسايل ارتودنسي مخصوص ايجاد شده و با تعدادي براكت رشد دندان‌ها و فك‌ها هدايت ميشود.

ارتودنسي پيشگيري در حقيقت مرحله نخست درمان است و مرحله دوم و تكميلي درمان در سنين بالاتر با قرار دادن براكت‌هاي ارتودنسي انجام مي‌شود. اما درمان تكميلي بسيار آسان و كوتاه خواهد بود.

انجام ارتودنسي پيشگيري دستاوردهاي زير را به ارمغان ميآورد:

كاهش احتمال شكستگي دندان‌ها ي متمايل به جلو، هدايت رشد فكي به مسير صحيح، بهبود ظاهر كودك و افزايش اعتماد به نفس او

بهبود قرارگيري دندانها بر روي هم

رفع عادات غلط كودك هم چون مكيدن انگشت، زبان زدن به دندان‌ها و گاز گرفتن لب و گونه از داخل

رشد دندان‌هاي دائمي در مسير صحيح

منبع : https://www.orthodentist.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۵:۵۱ توسط:netware موضوع:

هدف از درمان ارتودنسي ثابت توسط دندانپزشك چيست؟

ارتودنسي ثابت بر خلاف ارتودنسي متحرك و ارتودنسي نامرئي بدين معنا مي باشد كه دستگاه ارتودنسي بر روي دندانها ثابت شده و از دهان خارج نمي شود .

از ارتودنسي كه براي مرتب كردن دندانها ، مرتب شدن و بر روي هم قرار گرفتن دندانها فك بالا و پايين و حركت دادن دندانها استفاده مي شود . به دليل كوچك بودن فك يا بزرگ بودن دندانها به صورت نامرتب بر روي فك قرار مي گيرند .

دندانپزشكان به كمك ارتودنسي در ماه حدود يك ميليمتر مي توانند دندانها را جابجا كنند . با توجه به نوع مشكلي كه دندانها دارند امكان دارد دندانپزشك مجبور به كشيدن چند دندان بيمار شود . بيمار در ماه بايد يك مرتبه به پزشك مراجعه كند تا روند درمان توسط دندانپزشك بررسي شود .دندانپزشك در هر معاينه سيم ها ، كش ها و فنرها را بررسي و آنها را سفت مي كند . در ارتودنسي ثابت كه بر روي دندانها براكت قرار مي گيرد و از بين آنها سيم عبور مي كند . بر روي براكتها كشهايي قرار مي گيرد كه اين كشها حالت رنگي يا سفيد دارند . در هر نوبت معاينه كشها عوض مي شود اما براكتها ثابت است .

در صورتيكه بافت لثه سالم باشد در هر سني ارتودنسي قابل اجرا مي باشد . اما بهترين زمان براي ارتودنسي قبل از بلوغ مي باشد . دندانپزشكان بهترين سن براي ارتودنسي را 8 – 9 سالگي مي دانند . در اين سن چنانچه بيمار دچار مشكل فك نيز باشد با استفاده از دستگاه هاي ارتودنسي مشكل بيمار رفع مي شود اما اگر در سنين بالا اقدام به اين كار نمايد بايد از جراحي براي رفع مشكل فك استفاده شود . در شرايطي كه فك بيمار مشكلي نداشته باشد و فقط براي مرتب شدن دندانها از ارتودنسي استفاده مي شود سن 10 تا 12 سالگي سن مناسب مي باشد اما در سنين بالاتر نيز اين كار قابل انجام مي باشد .

صاف شدن دندانها توسط ارتودنسي چه مقدار زمان مي برد :

با توجه به نوع ناهنجاري دندان طول دوره ي دندان متفاوت مي شود . معمولا درمان ارتودنسي ثابت بين 6 تا 22 ماه مي باشد . بعد از برداشتن براكتها ، دندانپزشك از نگهدارنده هاي پلاستيكي براي ثابت شدن دندانها استفاده مي كنند . بيمار در ابتداي استفاده از اين نگهدارنده ها بايد در كل طول روز بر روي دندانهايش باشد اما هرچقدر جايگاه دندانها ثابتر شود مدت استفاده از اين نگهدارنده ي پلاستيكي در طول شبانه روز كمتر مي شود .

مراقبت هايي كه بيمار در طول مدت درمان ارتودنسي بايد انجام دهد :

-حضور منظم  و به موقع در مطب

رعايت بهداشت دهان و دندان و تميز كردن براكتها و مراقبت از آنها

-بعد از گذاشتن براكتها بر روي دندان توسط دندانپزشك امكان دارد بيمار در صحبت كردن يا خوردن مواد غذايي دچار مشكل شود كه البته به مرور اين مشكل برطرف مي شود

-به علت بالا بودن هزينه و طولاني بودن مدت درمان توصيه مي شود در صورت وجود ناهنجاريهاي دنداني زودتر به دندانپزشك مراجعه كنيد تا زمان درمان طولاني نشود

-در طول مدت درمان بيمار بايد از خوردن مواد غذايي سفت و آدامس خودداري كند

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ارزان

مزاياي استفاده از ارتودنسي :

1-ارتودنسي باعث مي شود دندانها مرتب شده و در جايگاهشان قرار بگيرند

2-با مرتب شدن دندانها راحتتر مي شود آنها را تميز كرد

3-در روند درمان ارتودنسي ثابت دندانپزشك مجبور نيست به همكاري بيمار تكيه كند

4-احتمال بازگشت دندانها به حالت اوليه ي خود در ارتودنسي ثابت بسيار كم است

براي رسيدن به نتيجه ي بهتر بيمار بايد در زمانهاي مشخص شده به دندانپزشك مراجعه كند و به تمام توصيه ها عمل كرده و بهداشت دهان ودندان را به خوبي رعايت كند .

منبع : https://www.orthotips.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

سريعترين ارتودنسي چقدر طول مي كشد؟ اصلا ارتودنسي سريع يعني چه؟

به دنبال سريعترين ارتودنسي بودن كاملا طبيعي است: هميشه اين نگراني براي مردم وجود دارد كه “ارتودنسي ممكن است سال هاي زيادي طول بكشد” و بنابراين نگراني از زمان طولاني درمان ارتودنسي يكي از دلايل فرار از ارتودنسي است!

در اين مقاله با ذكر دليل و ارايه چندين نمونه نشان خواهيم داد كه اين “پيش فرض” درست نيست!

قبلا در مقاله زير از همين سايت  به بحث متوسط طول مدت درمان ارتودنسي -در كنار تعدادي ديگر از شايعترين سوالات ها در مورد ارتودنسي- اشاره كرده ايم و توصيه مي كنيم حتما به اين مقاله هم سري بزنيد:

 سخني صادقانه در مورد ارتودنسي

بيشتنر بخوانيد : هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟

اما به طور خلاصه:

زمان متوسط براي طول مدت ارتودنسي، اغلب در حدود حداقل  ۱ سال براي وقتي كه دندان كشيده نمي شود و حدود حداقل  ۱٫۵ سال براي وقتي كه دندان كشيده مي شود خواهد بود.

البته در مواردي كه پيچيدگي كار زياد باشد و يا مشكل شديد باشد ممكن است درمان به بيشتر از ۲ سال هم بكشد. اما درمان طولاني زماني قابل قبول است كه در نهايت نتيجه ايده آل يا مناسب حاصل شود و اين اطاله درمان به علت بي نظمي بيمار و يا ضعف متخصص ارتودنسي نبوده نباشد!

اما بسيار پيش مي آيد كه مردم به خاطر نگراني از بلند بودن مدت درمان ارتودنسي ،  دست به كارهاي جايگزين (مثل: ارتودنسي سريع ، ارتودنسي در يك جلسه! ، صاف كردن بدون ارتودنسي و …) مي زنند در حاليكه در واقع اين پيش فرض صحيح نيست!

حتي بسياري از همكاران دندانپزشك هم ممكن است باور نكنند يا اطلاع نداشته باشند كه

بسياري از مشكلات (حتي گاهي به ظاهر پيچيده) را در مدتي كوتاه در حدود ۶ ماه و حتي كمتر مي توان با سريعترين ارتودنسي اصلاح كرد!

منابع :

https://www.orthodentist.ir/

http://www.orthoinfo.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۲:۳۹ توسط:netware موضوع:

نكاتي درباره هزينه ايمپلنت

يك واحد جراحي و روكش ايمپلنت مارك Sewon medix از كشور كره ۴/۵۰۰/۰۰۰ تومان (قيمت ايمپلنت كره اي چهار ميليون و پانصد هزار تومان)

اين ايمپلنت FDA آمريكا دارد و در كشور آمريكا نيز فروش بالايي دارد و از نظر Design و تكنولوژي سطح هم رديف ايمپلنت osstem كره مي باشد كه بالاترين فروش را در كره دارد. مزيت اين سيستم نسبت به بقيه ايمپلنت هاي كره اي اين است كه دريلينگ استخوان كمتري نياز دارد.

يك واحد جراحي و روكش مارك HumanTack آلمان نيز ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان ميباشد

يك واحد جراحي ايمپلنت مارك Zimmer آمريكا ۴٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان و قيمت پروتز ايمپلنت آمريكايي زيمر ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است. لازم به ذكر است كه برند zimmer جز پنج برند اول جهان مي باشد . و درد بعد از جراحي ايمپلنت بسيار كم مي باشد .

يك واحد جراحي برند ITI سوئيس(اشترومن) ۴٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان و هزينه پروتز ايمپلنت سوئيسي ITI نيز ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است. لازم به ذكر است كه اين برند نيز جزو بهترين مارك هاي ايمپلنت مي باشد. (برند اول جهان)

قيمت ايمپلنت فوري

يك واحد جراحي ايمپلنت فوري برند ITI سوئيس مدل TIZR SLA Active (فوري) به قيمت ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان و هزينه پروتز ايمپلنت فوري آي تي آي مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان مي باشد كه در اين مدل مي توان روكش را يكماهه تحويل بيمار داد. البته به شرط اينكه كيفيت و حجم استخوان خوب باشد. به بيماراني كه عجله دارند اين مدل ايمپلنت توصيه مي شود.

خب شايد براي شما سوال پيش بيايد كه دلايل اختلاف قيمت كاشت ايمپلنت چيست؟

قيمت ايمپلنت به عوامل زيادي بستگي دارد كه زير به تعدادي از آنها اشاره ميشود:

برند سازنده خود ايمپلنت دندان

متخصص كاشت ايمپلنت كه مهمترين عامل موثر در قيمت ايمپلنت ميباشد

آيا ايمپلنت شما ضمانت ميشود؟

در ايران معمولا از ايمپلنت هاي كره اي، اروپايي و آمريكايي استفاده مي شود. اما كشور سازنده ايمپلنت تنها فاكتور مداخله كننده در كيفيت آن محسوب نمي شود. ايمپلنت هاي كره اي خود به چندين گروه تقسيم مي شوند.

همين طور بسياري از ايمپلنت هاي اروپايي هم در بازار وجود دارند كه قيمت و كيفيت آن ها حتي كمتر از محصولات كره اي ميباشد. تشخيص ايمپلنت مناسب و آگاهي از كيفيت برند هاي مختلف براي مريض امري دشوار است و لازم است حتما از نوع برند و معتبر بودن آن آگاهي حاصل گردد.

اگر ايمپلنت گذاشته شده ضمانت گردد و در صورت Fail شدن يك ايمپلنت ديگر بدون هزينه براي شما گذاشته شود و هزينه هاي جانبي ايمپلنت مانند پودر استخوان و … نيز براي بار دوم از شما دريافت نگردد بر قيمت ايمپلنت موثر است.

در صورتي كه بهترين برند ايمپلنت هم توسط فردي غير متخصص براي شما مورد استفاده قرار گيرد ممكن است عواقب ناخوشايندي را براي شما به همراه داشته باشد.

پيشنهاد مي شود كه شما ابتدا جراح مورد نظر را انتخاب نماييد و سپس اين جراح است كه با توجه به ميزان تجربه خود و همچنين بودجه شما ايمپلنت مناسب را با رعايت انصاف به شما معرفي خواهد كرد.

براي اطلاع از انواع و قيمت ايمپلنت دندان مي توانيد به صفحه قيمت ايمپلنت مراجعه نماييد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۵:۱۶ توسط:netware موضوع:

جنس پوست خود را بشناسيد

انواع پوست:

۱. پوست خشك

اين پوست به نظر شفاف مي رسد و با بافت ظريفي مشخص شده است. اگر پوست خشكي داشته باشيد ، درست پس از شستشوي صورتتان احساس مي كنيد صورتتان بسيار سفت شده و كشيده مي شود تا آنكه كمي مرطوب كننده به آن بزنيد. پوست خشك همچنين خطوط ظريفي به حول دهان يا چشم ها ايجاد مي كند.

۲ . پوست چرب

پوست چرب در نتيجه توليد بيش از حد چربي است كه منجر به ايجاد لك، كك و مك و جوش مي شود. منافذ پوست چرب عموما باز هستند و بافت آن در مقايسه با انواع ديگر پوست ضخيم تر و درشت تر است.

۳ . پوست معمولي

برخي از خوش شانس ترين افراد داراي پوست نرمال هستند ، اين نوع پوست، نرم با بافت يك دست است. هيچ ناحيه چرب يا خشكي ندارد و داراي هيچ نوع منافذباز قابل مشاهده نيست، اگرچه گاهي اوقات ممكن است دچار دانه هاي قهوه اي كك و مك شوند كه آن نيز در نتيجه واكنش پوست به محيط طبيعي اطراف است.

بيشتر بخوانيد :

۴ . پوست مختلط

بيشتر افراد داراي پوست مختلط هستند و عموما در قسمت بيني ، چانه و وسط پيشاني پوست چربي داشته و بقيه قسمت هاي پوستشان معمولي يا خشك است.

۵ . پوست حساس

پوست حساس معمولا خشك است ولي ظاهر بسيار ظريفي دارد. منافذقابل مشاهده اي ندارد و با لك هاي كوچك قرمز مشخص شده است. پوست حساس وقتي در معرض آب، لوازم آرايش حاوي مواد شيميايي قوي، پودر شوينده، گرد وغبار و… قرار مي گيرد، آزرده مي شود. برخي افراد داراي پوست حساس همچنين در برابر تغييرات دما و قرار گرفتن در معرض آفتاب واكنش نشان داده و دچار قرمزي پوست، جوش، سوختگي يا خارش مي شوند. پوست حساس همچنين مستعد توسعه شكستگي و تورم رگ ها به همراه آلرژي است. در نتيجه اين نوع پوست نيازمند بيشترين مراقبت در بيشتر زمان ها است.

شما مي توانيد جهت شناخت دقيق تر پوست جهت درمان، دوره هاي آموزش پوست را در سالن زيبايي الماس نشان و زير نظر متخصصين اين مجموعه دوره ببينيد.

منبع : دوره هاي آموزش ارايشگري الماس نشان

رفرنس : آموزشگاه آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۰:۳۰ توسط:netware موضوع:

چرا به ارتودنسي پيشگيري نياز است؟

ارتودنسي پيشگيري – گاهي اوقات به نظر مي رسد زماني كه ما به والدين كودكان توصيه مي كنيم كه كودك شش ساله خود را به مطب يك ارتودنتيست ببرند شوكه مي شوند.

آنان در پاسخ مي گويند چرا يك ارتودنتيست بايد دندان هاي فرزند ما را ببيند در حالي كه او فقط شش سال دارد و دندان هاي شيري او هنوز نيفتاده است.

پاسخ اين سوال اين است كه ما براي اطمينان از درست درآمدن دندان هاي فرزند شما همه اقدامات پيشگيرانه را كه همان ارتودنسي پيشگيري( معمولا ارتودنسي ثابت )  است بايد از ابتداي بيرون آمدن دندان هاي دائمي فرزندتان انجام دهيم.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي سريع

متخصصان ارتودنسي پيشگيرانه معتقدند شناسايي و رهگيري مشكلات دندان در كودكان در زماني كه كودك هنوز به اندازه كافي رشد نكرده است مي تواند از درمان هاي پر هزينه و تهاجمي تر آينده جلوگيري كند.

مشكلات خاص ممكن است در طول معاينات منظم در مطب آشكار شوند.

يك ارتودنتيست آموزش ديده  مشكلات ظريف رشد فك و دندان در حال ظهور را به خوبي شناسايي كرده و تشخيص مي دهد.

اين در حالي است كه برخي از دندان هاي كودك هنوز نيفتاده اند.

مزيت اين تشخيص زود هنگام اين است كه برخي از مشكلات ممكن است راحت تر اصلاح شوند.

انتظار تا زماني كه تمام دندان هاي دائمي دربيايد و رشد فك وصورت كامل شود ممكن است اصلاح برخي از مشكلات را سخت تر كند.

به همين دليل به شدت توصيه مي شود كه همه كودكان يك چك آپ ارتودنسي قبل از سن 7 سالگي داشته باشند.

حتي اگر دندان هاي كودك از وسط تراز به نظر مي رسند ، ممكن است مشكلي وجود داشته باشد كه از ديد شما مخفي باشد ولي ارتودنتيست شما آن را تشخيص دهد.

حنما بخوانيد : هزينه ارتودنسي چه قدر است ؟

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۴:۰۶ توسط:netware موضوع:

نحوه اتصال دستگاه‌هاي ارتودنسي

دستگاه‌ها بعد از اتمام مشاوره و ترسيم مسير درمان، توسط متخصص ارتودنسي  به سطح دندان‌ها متصل مي‌شود و شما اكنون درمان خود را آغاز مي‌كنيد و مطابق يك اصطلاح اشتباه و عاميانه، شما اكنون سيم كشي دندان داريد. نگاهي به ويدئوي زير بي‌اندازيد تا متوجه شويد ما چگونه دستگاه‌ها را به سطح دندان‌هاي شما متصل مي‌كنيم.

تنظيمات دستگاه‌ها و جلسات دوره‌اي

بسته به اينكه روش ارتودنسي‌تان از چه نوعي است( ارتودنسي ثابت ،ارتودنسي متحرك و نامرئي و...) ، ما از شما مي‌خواهيم كه در طول مدت زمان ارتودنسي هر چند هفته يكبار، براي ويزيت دوره‌اي به مطب مراجعه كنيد. اين مراجعات (و جلسات ويزيت) بايد تا پايان دوره درمان، حتما به صورت منظم صورت بگيرد.

طي اين جلسات، ما سلامت دهان و دندان شما را چك كرده و دستگاه‌ها را تنظيم مي‌كنيم. براي ما بسيار مهم است كه اين جلسات، مطابق برنامهِ از پيش تعيين شده انجام شود (تا روند منظم شدن دندان‌ها به درستي و در مدت زمان پيش بيني شده انجام شود.)

در اين جلسات (كه معمولا به فاصله 3 تا 4 هفته يا حتي بيشتر خواهد بود)، به جز تنظيمات دستگاه، آموزش‌هاي لازم به بيماران ارائه مي‌دهيم و به سوالاتشان پاسخ خواهيم داد تا به آن‌ها كمك كنيم طول دوره درمان بهتري داشته باشند.

بيشتر بخوانيد :

برداشتن دستگاه‌ها و مشاهده نتايج درمان (از بهترين مراحل ارتودنسي دندان)

در جلسه آخر، ما دستگاه‌هاي ارتودنسي را از روي دندان‌هاي (منظم شده) شما برمي‌داريم. و براي بار اول، شما را با دندان‌هاي هماهنگ (و اين‌بار بدون بريس يا دستگاه ارتودنسي) روبرو مي‌كنيم.

اين، زيباترين لحظه در مطب ما است. چون بعد از ماه‌ها صبر و حوصلهِ‌ شما، و با كارهايي كه دكتر درويش پور انجام دادند (+ پيگيري‌هاي پرسنل مطب ما)، اكنون نتايج نهايي حاصل شده.

براي اينكه متوجه شويد چطور دستگاه‌ها را از روي دندان‌هايتان برمي‌داريم، حتما ويدئوي زير را تا انتها تماشا كنيد، تا نتيجه درمان را هم ببينيد. در روز آخرِ درمان، دندان‌هاي شما هم به منظمي دندان‌هاي اين بيمار خواهد بود.

حتما بخوانيد : ارتودنسي چه قدر هزينه دارد ؟

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۸:۳۳ توسط:netware موضوع:

آيا دندان هاي من بعد از ارتودنسي تا آخر صاف و يكدست باقي ميمونن؟!

هم بله و هم نه! همش به خودتون بستگي دارد. اول بگذاريد درباره طبيعت و ماهيت دندان ها صحبت كنيم. دندان هاي ما ظاهرا ثابت هستند و هيچ تكاني نمخورن. اما واقعيتش رو بخواييد دندونا حركت ميكنند! اما چون خيلي محدود و خيلي نامحسوس حركت ميكنند ماها اصلا متوجه اين جابجايي نميشيم. اين يك چيز طبيعيه و اصلا جاي نگراني نداره. براي همينم بعد از اتمام ارتودنسي همچنان ممكنه دندان حركت كنه و حتي در شرايطي به حالت كج سابق برگرده.

براي حل اين مشكل متخصص ارتودنسي بعد از اتمام دوره درمان بهتون توصيه ميكنه كه يك وسيله به نام ريتينر يا نگهدارنده ارتودنسي استفاده كنيد. استفاده از اين دستگاهِ خيلي خوشگل و شفاف ديگه نميذاره كه دندوناي صاف شده شما كج بشند و به حالت سابق برگردن. اما اگر اين وسيله رو استفاده نكنيد چرا كه نه! دندونا دوباره كج ميشن اما نه خيلي زياد و مثل سابق!

بيشتر بخوانيد :

مراقبت از ارتودنسي دندان، چطور بايد حين درمان از دندان و دستگاه مراقبت كنيم؟

مهمترين مساله در درمان ارتودنسي مراجعه منظم و مكرر به متخصص ارتودنسي هستش. متخصص معمولا به شما يك برنامه ميده كه بايد مطابق اون برنامه و سر موعد مقرر به مطبش بريد. چرا؟ يكي از مهمترين دلايلش اينكه دستگاه هاي ارتودنسي دندان شما رو تنظيم كنه و مطمئن بشه دندوناتون اونجوري كه انتظار ميره دارن صاف ميشن.

براي اينكه بتونيد اين دوره رو با موفقيت پشت سر بگذاريد لطفا به چند تا نكته كوچولويي كه در ادامه نوشتم توجه كنيد:

هر روز مسواك بزنيد

 علاوه بر دندونا، شما بايد دستگاه ارتودنسي رو هم حتما تميز كنيد تا خراب نشن و يا پلاك پشتشون تشكيل نشه. دندون هاتون رو با يه خمير دندان خوب مسواك بزنيد.

غذا و نوشيدني هاي شيرين نخوريد

از اونجايي كه اين مواد ميتونن به دندونا بچسپن و تميز كردنشون خيلي سخته! نخوريم بهتره. به زحمت تميز كردنش  نمي ارزه! به علاوه، بعضي از اين مواد خوراكي ميتونه به دستگاه ها آسيب بزنه پس اينكارو با خودتون نكنيد لطفا.

استفاده از دهانشويه رو فراموش نكنيد

اگر براتون مقدوره به جهت اينكه بهتر بتونيد بهداشت دهان و دندان خودتون رو رعايت كنيد از خمير دندان حاوي فلورايد استفاده كنيد و در كنارش هم دهانشويه هاي خوب اين مدلي تهيه كنيد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۶:۰۵ توسط:netware موضوع:

از كجا بايد متوجه شوم كه كودك من نياز به ارتودنسي دارد؟

تشخيص با كمك دندانپزشك كودكان

بهتر است والدين بعد از رويش اولين دندان هاي شيري (در سن ۶ ماهگي)، در خصوص مراقبت از دندان‌هاي شيري، از كمك دندانپزشك اطفال استفاده كنند. اين كمك گرفتن‌ها مي‌تواند به صورت جلسات ويزيت دوره‌اي انجام شود و تا درآمدن بيشتر دندان‌هاي دائمي ادامه داشته باشد. چنانچه هر مشكلي در خصوص هماهنگي دندان‌ها و فكين كودك وجود داشته باشد، دندانپزشك به شما اطلاع خواهد داد و در صورت لزوم شما را به يك متخصص ارتودنسي كودكان ارجاع مي‌دهد.

تشخيص بر اساس مسائل ارثي و ظاهري

علاوه بر اين، كودكاني كه نياز به درمان و مداخله ارتودنسي دارند، (به دنبال مشكلاتي كه در بخش قبل خوانديد و ديديد) معمولا علائم مشخصي دارند، كه مي‌توان آن‌ها را حتي بدون مراجعه به متخصص ارتودنسي تا حدودي تشخيص داد. به جز اين، اغلبِ مشكلاتِ ارتودنسي، ريشه در وراثت و مسائل ژنتيكي دارند. و باعث مي‌شوند كودكاني كه والدين‌شان مشكلات ذكر شده را داشته‌اند، از گزند اين معضلات در امان نباشند. به دنبال مشاهده هر گونه ناهماهنگي، نامنظمي يا عدم تراز در دهان و دندان فرزندان و همچنين علائم زير، كودكان خود را به يك متخصص ارتودنسي خوب نشان دهيد.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي بزرگسالان

قيمت ارتودنسي

۱۴ علامتي كه نشان مي‌دهد كودك شما به مداخله متخصص ارتودنسي نياز دارد

افتادن زودتر از موعد دندان‌هاي شيري يا دير درآمدن دندان‌هاي دائمي

مشكل در جويدن غذا

تنفس دهاني

صدا دادن فك‌هاي كودك حين صحبت كردن يا جويدن

مشكلات گفتاري

گاز گرفتن مداوم لب‌ها و بخش داخلي لپ‌ها

آسيب ديدن مزمن لثه‌ها

پوسيدگي دندان‌ها (با وجود مسواك زدن، نخ دندان كشيدن يا استفاده از دهانشويه‌ها. كه نشان دهنده شلوغي و كج بودن دندان‌ها است)

عدم تعادل صورت

دندان قروچه

غيرطبيعي بودن ظاهر

سردرد، گوش درد و بعضا درد در مفاصل فكي

داشتن سابقه خانوادگي هر كدام از مشكلات ارتودنسي

وارد شدن آسيب به دندان ها، فك و صورت در نتيجه تروما، صدمه و آسيب فيزيكي به كودك

و…..

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۷:۵۰ توسط:netware موضوع:

هفنه اول پس از ارتودنسي متحرك چگونه مي گذرد ؟

ميدونيد سخت ترين مرحله ارتودنسي چيه؟ شايد با خودتون بگيد اون لحظه اي كه مثلا پلاك متحرك يا بريس فلزي و يا ارتودنسي نامرئي (همون سيم كشي) ارتودنسي ثابت، نصب ميشه. اما اين نه تنها سخت و دردناك نيست كه اتفاقا خيلي هم باحاله.

سخت ترين بخش ارتودنسي از ۱ تا ۷ روز بعد از نصب دستگاه ها است. چون دندوناي شما قبلا تحت فشار نبود و هيچ نيرو يا چيزي نبوده كه اونا رو وادار كنه جابجا بشن. اما الان به خاطر پلاك ارتودنسي متحرك تحت فشارن و بايد به واسطه نيرويي كه از طرف پلاك ارتودنسي متحرك بهشون وارد ميشه كم كم يه تكوني به خودشون بدن و يكم جابجا بشن.

اين باعث ميشه شما:

يكم احساس ناراحتي كنيد

ترشح بزاق دهنتون يكم بيشتر بشه

لثه ها يكم تحريك بشن و مثلا يه نمه دچار خارش بشن

لبها و بخش داخلي گونه هاتون يكم ممكنه با پلاك ارتودنسي اولش حال نكنه

ممكنه يكم توي صحبت كردن دچار مشكل بشيد

اين مشكلات جزئي ممكنه بعد از اينك قالب اول رو گذاشتيد اذيتتون كنه اما نهايتا تا ۱ هفته بعدش كاملا از بين ميرن و جاي نگراني ندارن.

بيشتر بخوانيد :

چطوري مشكلات هفته اول بعد از ارتودنسي متحرك رو برطرف كنيم؟

اگه احساس درد داشتيد كه خيلي نادره مي‌تونيد مسكن بدون نسخه مثل ايبوپروفن يا استامينوفن مصرف كنيد.

اگه در صحبت كردن مشكل داشتيد حتما و حتما يكم تمرين كنيد. با صداي بلند آواز بخونيد و يا اينكه يه كتاب رو با صداي رسا و بلند براي خودتون بخونيد تا به شرايط عادت كنيد و مشكلتون برطرف بشه.

اگه بزاق داخل دهانتون بعد از گذاشتن پلاك شفاف زياد شد به جاي تف كردنش سعي كنيد اونو آروم قورت بديدو بزاق همون روز اول زياد ميشه كه طبيعيهو بعدش قط ميشه.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۲:۰۵ توسط:netware موضوع: