جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ماليات خريد طلا حذف شد

طبق ماده ۲۶ قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده، خريد طلا معاف از ماليات و عوارض شده است و زين‌پس واحدهاي طلافروشي نمي‌توانند هنگام فروش طلا به مشتريان، ماليات را نيز در فاكتورهايشان لحاظ كنند.

حسن روحاني رئيس جمهوري اين قانون را ۱۲ تيرماه ابلاغ كرده است؛ براساس بخش مربوط به طلا، جواهر و پلاتين اين قانون، اصل طلا، ‌جواهر و پلاتين به كار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور، معاف از ماليات و عوارض مي باشد.

ضمن اينكه، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده كالاهاي موضوع اين بند مشمول ماليات و عوارض با نرخ ۹ درصد مي باشد.

همچنين در بند ۳ اين بخش از قانون جديد ماليات برارزش افزوده آمده است كه پس از راه اندازي سامانه موديان، عرضه كنندگان كالا و خدمات مربوط به اين بند مكلفند كليه عمليات خريد و فروش خود را در سامانه مزبور ثبت كنند.

بيشتر بخوانيد :

درج ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتين، اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده به تفكيك در صورتحساب الكترونيكي الزامي است. در صورت كتمان و يا عدم ثبت تمام يا برخي از معاملات در سامانه مذكور، مشمول جريمه اي معادل ۹ درصد ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتين است كه غيرقابل بخشودگي مي باشد. اين جريمه علاوه بر جريمه مذكور در بند ب ماده ۳۶ اين قانون است.

ابراهيم محمدولي رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران در همين مورد مي گويد:  ماليات بر ارزش افزوده ايرادات و اشكالاتي داشت كه خوشبختانه قانونگذاران متوجه شدند و الان هم در حال اصلاح آن هستند. طلايي كه هر گرمش حدود يك ميليون و ۶۰ هزار تومان است با اجرت، حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان مي‌شود و لذا ارزش افزوده ۹ درصدي براي يك گرم طلا در اين وضعيت تحريم‌ها و غيره خيلي سنگين است.

محمدولي با بيان اينكه ما حدود هشت سال بود كه از دولت و سازمان امور مالياتي و نمايندگان مجلس حل اين معضل درخواست مي‌كرديم افزود: خوشبختانه بالاخره پذيرفتند و مجلس هم مصوب كرد.اخيراً شنيدم رئيس جمهور ابلاغ كرده كه طلا هم از ارزش افزوده معاف شده اما تا زماني كه بخشنامه نشود قانون سازمان امور مالياتي بر اساس همان دستورالعمل قبلي كار مي‌كند.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۵:۳۶ توسط:netware موضوع:

آموزش تاتو و آرايش دائم صورت

تاتو و آرايش دائم يكي از جديدترين مباحثي است كه در حوزه آرايش بانوان مطرح شده است. اين مدل آرايش، همانطور كه از نامش پيدا است، مي تواند براي يك مدت طولاني به صورت افراد زيبايي ببخشد. و شما را از مراجعه هاي مكرر به سالن هاي آرايش باز مي‌دارد. در آموزش تاتو آرايش دائم با كمك ابزار تخصصي تاتوي آرايشي، در بخش هايي از صورت تغييرات دائمي ايجاد ميشود.

ما در اين مقاله قصد داريم كه درباره آرايش دائم  (آموزش تاتو )با كمك تاتو، اطلاعاتي به شما كاربران  دوره هاي اموزش آرابشگري وبسايت الماس نشان ارائه دهيم. اين مقاله مقدمه اي بر آموزش تاتو و آرايش دائم صورت است. با ما همراه باشيد.

وقتي مي‌گوييم آرايش با تاتو منظورمان چيست؟

آرايشگران در آرايش دائم به منظور ايجاد طرح هايي در بخش هاي مختلف صورت مثل، ابروها، لب، چشم و بخش هاي ديگر، از تاتو استفاده ميكنند. براي اين نوع آرايش نام ها مختلفي گذاشته اند. بسته به بخشي از بدن كه آن را تاتو مي‌كنند، نام هاي مختلفي به اين روش اطلاق مي‌شود.

با كمك اين روش، در داخل پوست، انواع مختلفي رنگدانه ها تزريق ميشود تا ساختار خاصي مثل لب يا ابرو را به يك رنگ دلخواه در بياورند.

تايج اوليه تاتو صورت به چه صورت است؟

پس از اعمال رنگ به داخل پوست، ممكن است پوست دچار تورم شود. به دليل جذب بالاي رنگدانه ها، نتيجه اوليه آرايش ممكن است بسيار پر رنگ باشد. اما اين كاملا طبيعي است. تورم و التهاب احتمالي ميتواند باعث بروز چنين وضعيتي شود.

با گذشت چند روز از تاتو، رنگ بصورت دلخواه شما در خواهد آمد و تورم و التهاب پوست فروكش ميكند.

اگر شخصي نياز به آرامش دائم با ماندگاري بالا داشته باشد….

به طور معمول مواد رنگي يا رنگدانه هاي مورد استفاده در اين روش، تا چند سال بدون تغيير در پوست باقي خواهند ماند. و اينكه انتظار داشته باشيم رنگدانه ها براي باقي طول عمر دقيقا مثل روز اول تزريق باقي بمانند، كمي دور از واقعيت است.

معمولا بعد از چند سال رنگ به كار رفته كم كم و تحت تاثير برخي عوامل رو به كمرنگ شدن ميگذارد. اينكه رنگ بكار رفته چقدر طول بكشد تا اثرش كمتر و خودش كمرنگتر شود به فاكتورهاي زير بستگي دارد:

علل زيست محيطي (مثلا كساني كه در اقليم جغرافيايي گرم و خشك زندگي ميكنند و مدام پوستشون خشك ميشه، متوجه ميشن طول عمر رنگدانه ها كمتره)

نوع و كيفيت مواد به كار رفته براي تاتو

ميزان مهارت فرد و دقت او در تزريق و جاي دهي رنگدانه ها در پوست

سبك زندگي شخصي كه تاتو كرده است

و

كساني كه دوست دارند براي مدت هاي طولاني رنگ اعمال شده را حفظ كنند بايد پس از كمرنگ شدن، دوباره اقدام به تمديد آرايش دائم پوست صورت كنند.

منبع : آموزش گريم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۴:۰۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي در سنين بزرگسالي

تا زماني كه دندان، لثه و استخوان فك سالم باشد، مي‌توان در هر سني ارتودنسي را انجام داد. ارتودنسي در سن بزرگسالي تفاوت‌هاي زيادي با ارتودنسي كودكان دارد. تنوع روش‌هاي ارتودنسي بزرگسالان نسبت به ارتودنسي كودكان بيشتر است و طول درمان، به علت مشكلاتي همچون سخت حركت كردن دندان‌ها، مشكلات مربوط به لثه و بيماري‌هاي لثه‌اي و از دست دادن دندان‌ها، بيشتر از طول درمان ارتودنسي كودكان است.

چرا بايد بزرگسالان هم ارتودنسي انجام دهند؟

همه افراد دوست دارند هنگام لبخند زدن، ويتريني از دندان‌هاي مرتب و درخشان را نمايش دهند. متأسفانه بسياري از افراد از اين نعمت زيبا محروم‌اند. اين افراد از ناهنجاري‌هاي دنداني رنج مي‌برند و معمولاً دندان‌هاي كج و نامرتبي دارند. شايد اين مشكل در گذشته راه حل هاي چنداني نداشت اما امروزه ارتودنسي بزرگسالان، راه حلي براي درمان ناهنجاري‌هاي دنداني در بزرگسالي است.

ارتودنسي در همه سنين قابليت انجام دادن دارد و براي انجام آن تنها لازم است دنداني وجود داشته باشد و لثه سالم باشد. ارتودنسي در سن بزرگسالي با ارتودنسي در سنين ديگر كمي متفاوت است. بزرگسالاني كه دچار اختلالات فكي و دنداني هستند، حتماً بايد ارتودنسي انجام دهند چرا كه عدم انجام اين درمان، عواقب جبران ناپذيري خواهد داشت.

يكي از دلايلي كه ارتودنسي در سن بزرگسالي بايد انجام شود، تقويت اعتماد به نفس فرد است. بزرگسالان مرتباً در جامعه حضور دارند و اگر فردي از چهره خود رضايت كافي نداشته باشد، باعث سركوب اعتماد به نفس خود خواهد شد. از طرفي لبخند يك هديه خداوندي است كه آن را بايد بخشيد. افرادي كه دندان‌هاي نامرتبي دارند، معمولاً دندان‌هاي خود را مخفي مي‌كنند و نمي‌توانند به راحتي لبخند بزنند.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي كيست ؟ 

روش‌هاي ارتودنسي در سن بزرگسالي

براي انجام ارتودنسي در بزرگسالي بايد زماني اقدام كرد كه رشد فك و دندان‌ها به طور كامل به پايان رسيده باشد. روش‌هاي ارتودنسي در سن بزرگسالي تنوع بيشتري نسبت به ارتودنسي كودكان دارد. ارتودنسي فلزي، ارتودنسي لينگوال يا ارتودنسي زباني، ارتودنسي نامرئي، ارتودنسي متحرك و ارتودنسي سراميكي از انواع ارتودنسي‌هايي است كه در بزرگسالان استفاده مي‌شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۴۶ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي متحرك براي كودكان

ارتودنسي متحرك كودكان يكي ديگر از روشهاي درمان براي اصلاح ناهنجاري هاي مربوط به دندان ها و فك است .كودكان مي توانند با استفاده از ارتودنسي كودكان  تمام مشكلات مربوط به فك ،جلو بودن دندان ها و.. را برطرف كند . ارتودنسي دندان در هر سني انجام مي شوند،اما ارتودنسي در سن پايين از مزاياي بالايي بر خوردار است،دكتر جوانمرد دندانپزشك اطفال به همين دليل به والدين توصيه مي كنند كه در صورت وجود اختلالاتي كه تنها با استفاده از ارتودنسي دندان برطرف مي شود ،هر چه زودتر اقدامات درماني را لحاظ كنند ،تا در كوتاهترين زمان و با صرف هزينه كمتر لبخندي زيبا را براي كودكان خود ايجاد كنند .

ارتودنسي انواع مختلفي دارد  و براساس اختلالات موجود و كاربرد آن ها مي تواند ارتودنسي را در دوسته ثابت و متحرك قرار داد . در اين مقاله در رابطه با ارتودنسي متحرك  صحبت مي كنيم .

ارتودتسي متحرك

در طي ارتودنسي متحرك دكتر جوانمرد دندانپزشك اطفال ،از پلاك هاي متحرك استفاده مي كند ،پلاك هاي متحرك اين قابليت را دارند كه همراه با  با ارتودنسي ثابت و يا به تنهايي به كار گرفته شوند .

ارتودنسي متحرك اين قابليت را دارد كه خود فرد آن را از داخل دهان خارج كند ،اين نوع از ارتودنسي كه فرد قابليت جابه جايي آن را دارد ارتودنسي متحرك ناميده مي شود .

كودكاني كه مشكلات دنداني و فكي آن ها جزئي و ناچيز است ،دندانپزشك اطفال به والدين استفاده از ارتودنسي متحرك را پيشنهاد مي كنند ،اما اگر اين اختلالات شدت داشته باشند ،لازم است تا با كمك ارتودنسي ثابت اين اختلالات برطرف گردد .

ارتودنسي متحرك در حالت كلي شامل دو قسمت مي باشد :

پلاك هاي متحرك ساده ،كه براي حركات جزئي دندان ها تعبيه شده اند

پلاك هاي متحرك ،كه  به منظور برطرف كردن اختلالات مربوط به فك استفاده مي شوند .

توصيه مي شوند تا ارتودنسي متحرك تنها در زمان مسواك كردن دندان ها  و انجام هر گونه مراقبت هاي بهداشتي دهان و دندان خارج گردد تا كودك در كوتاه ترين زمان ممكن ،تمام اختلالات موجود را با استفاده از ارتودنسي برطرف سازد .

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي

نتيجه درمان با استفاده از ارتودنسي متحرك

لازم به ذكر است كه نتيجه كار در ارتودنسي متحرك تا حد بالايي به  همكاري و مراقبت هاي بيمار بستگي دارد . لازم است تا تمام توصيه ها و تجويزات دندانپزشك در خصوص ارتودنسي دندان را لحاظ كنيد تا بهترين نتيجه حاصل شود .

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۴:۰۱ توسط:netware موضوع:

متخصص ارتودنسي يا همان ارتودنتيست كيست؟

دندانپزشك، پزشكي است كه با چندين قسمت از بدن مانند دهان، فك، دندان ها، لثه ها و اعصاب كار مي كند. ارتودنتيست ها در بخش تخصصي تر اين رشته فعاليت مي كنند. اولويت آنها صاف كردن دندان ها است. به عبارت ساده تر، همه ارتودنتيست ها دندانپزشك هستند اما تعداد كمي از دندانپزشكان ارتودنتيست هستند.

يك متخصص ارتودنسي ،جرم گرفتگي، انسداد دندان ها و شكل نادرست فك و دندان هاي نا مرتب را تشخيص مي دهد و سعي مي كند هر مشكلي كه كشف كرده را حل كند. در صورت عدم درمان ناهنجاري هاي مختلف دندان ها، با گذشت زمان بدتر مي شوند.

متخصص ارتودنسي چه كاري انجام مي دهد؟

يك متخصص ارتودنسي دندان  براي درمان دندان هاي نادرست، دوره هاي ويژه اي را آموزش مي بيند. اگر دندانپزشك شما را به يك متخصص ارتودنسي ارجاع دهد،يعني دندان هاي شما كاملاً شكل درست ندارند، ارتودنتيست كسي است كه به احتمال زياد توصيه اي براي تنظيم كردن دندان ها به شما خواهد كرد .  

ارتودنتيست چقدر به آموزش نياز دارد؟

ارتودنتيست ابتدا بايد آموزش منظم دندانپزشكي را دريافت كند. يك دانشكده دندانپزشكي به طور كلي براي فارغ التحصيلي چهار سال كلاس نياز دارد. بيشتر دندانپزشكان در اين مرحله متوقف شده و شروع به فعاليت پزشكي خود مي كنند. اما ارتودنتيست ها نمي توانند در اين مرحله فعاليت خود را آغاز كنند .

براي به دست آوردن مجوز طبابت به عنوان ارتودنتيست، فرد بايد كلاس هاي بيشتري را طي كند. بيشتر دانشكده هاي دندانپزشكي قبل از اينكه دانشجو واجد شرايط ارتودنتيستي شود، دو تا سه سال ديگر به او آموزش مي دهند. به طور كلي، يك ارتودنتيست دندانپزشكي است كه تقريباً دو برابر دندانپزشكان آموزش را دريافت مي كند، كه بيشتر آن در زمينه صاف كردن دندان ها مي باشد .

چه گزينه هاي درماني ارتودنسي موجود است؟

متخصص ارتودنسي با استفاده از دانش و تخصص خود در بي نظمي هاي صورت و حركات دندان مي تواند به شما كمك كند تا يكي از گزينه هاي درماني مناسب را براي خود و يا فرزندتان انتخاب كنيد.

بين صفحات ثابت و جداشونده، پرانتزهاي فلزي( ارتودنسي ثابت ) ، پرانتزهاي سراميكي، بريسهاي زباني (ارتودنسي نامرئي) و ترازهاي شفاف، روش هاي درماني متناسب با هر نياز و شيوه زندگي وجود دارد. بهتر است قبل از تصميم گيري در مورد گزينه درماني مورد نظر خود، با متخصص ارتودنسي خود ملاقات كنيد زيرا هر مورد متفاوت است و ممكن است به يك مورد خاص براي ارتودنسي نياز داشته باشيد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۷:۴۰ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي ثابت دوفك

منظور از ارتودنسي ثابت اين است كه بيمار نمي تواند دستگاه ارتودنسي را از دهان خارج نمايد. در دستگاه ارتودنسي ثابت دو فك اجزا به صورت نگين هايي برروي دندان چسبانده شده و ثابت مي گردند. به اين نگين ها براكت مي گويند. اين روش درماني برخلاف ارتودنسي متحرك، وابسته به همكاري بيمار نمي باشد.

هدف ارتودنسي ثابت دوفك

از اهداف ارتودنسي ثابت مي توان به موارد زير اشاره كرد:

حركت دندان ها در فضاي مناسب

تنظيم دندان هاي شلوغ

اصلاح روابط دندان هاي دو فك

ارتودنسي ثابت جهت ايجاد لبخند زيبا از طريق هماهنگ كردن و رديف كردن دندان هاو لب ها با يكديگر انجام مي شود. با انجام ارتودنسي، دندان ها عملكرد بهتري داشته، تميز كردن آنها راحت تر است و فاصله بين دندانها تنظيم ميشود. اين وضعيت باعث افزايش اعتماد به نفس فرد وافزايش عملكرد و كيفيت زندگي در فرد ميشود. لازم به ذكر است كه با توجه به شرايط خاص فكي و دنداني انواع مختلف ارتودنسي هاي ثابت موجود مي باشد كه متخصص ارتودنسي بسته به نوع و شدت ناهنجاري از تكنيك ها وابزار مختلف استفاده ميكند.

كشيدن دندان در ارتودنسي ثابت

در برخي موارد هنگام ارتودنسي ثابت نياز است كه بعضي از دندان هاي بيماركشيده شود.اين دندان بر اساس نوع ناهنجاري،شدت ناهنجاري و سن مراجعه كننده فرق دارد اما معمولا دندان هاي آسياهاي كوچك فك بالا و پايين كشيده مي شود.در ارتودنسي ثابت دو فك هرگز نبايد دندان نيش را كشيد حتي اگر دندان نيش كاملا بيرون زده باشد يا نهفته باشد.تنها زماني مي توان دندان نيش را كشيد كه دندان نيش در موقعيتي قرار گرفته باشد كه امكان حركت دادن آن وجود نداشته باشد.

در ارتودنسي ثابت معمولا دندان هاي آسياي كوچك كشيده مي شوند و دندان نيش در فضاي مناسب قرار مي گيرد.گاهي اوقات بر اساس شرايط ممكن است لازم باشد يك دندان ثنايا از فك پايين در قسمت جلو كشيده شود.فواصل دنداني كشيده شده با رفع شلوغي دندان هاي ديگر يا عقب بردن دندان هاي قدامي فك بالا و پايين پر مي شوند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي 

ارتودنسي ثابت دو فك چه مشكلاتي را درمان و اصلاح ميكند؟

چنان چه مشكل عدم تراز دندان هاي شما جزئي باشد مي توانيد از ارتودنسي متحرك براي برطرف كردن ناهنجاري دندان هايتان استفاده كنيد.اما اگر مشكل تراز دندان هايتان شديد باشد تنها راه برطرف كردن آن استفاده از ارتودنسي ثابت است.شايع ترين مشكلاتي كه مي توان با ارتودنسي دندان  ثابت برطرف كرد عبارت است از :

وجود فاصله زياد بين دندان ها

شلوغي دندان ها به دليل كوچك بودن يكي از فك ها

پيشروي شديد يكي از فك هاي بالا و پايين(به طور مثال يكي از فك ها بيش از اندازه از ديگري جلوتر است)

كراس بايت

و….

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۲:۴۵ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي براي كودكان و نوجوانان

ارتودنسي متحرك  نامرئي براي كودكان و نوجوانان : بريس ارتودنسي نامرئي به طور سفارشي از مواد پلاستيك شفاف براي مرتب كردن دندان‌هاي نوجوانان و بزرگسالان تهيه مي‌شود. چون در ساخت بريس‌هاي ارتودنسي نامرئي از پلاستيك شفاف استفاده مي‌شود، اين بريس‌ها جلب توجه نمي‌كند و اكثر اطرفيان حتي متوجه نمي‌شوند كه فرزندتان تحت درمان ارتودنسي است.

متخصص ارتودنسي دندان توصيه مي‌كند وضعيت دندان‌هاي كودكان و مرتب بودن آنها در سنين پايين بررسي شود، چون مشكلات ارتودنسي را مي‌توان پيش از درآمدن دندان‌هاي دائمي تشخيص داد.

چنانچه مشكلات مربوط به نامرتب بودن دندان‌ها در اين مرحله تشخيص داده شود، معمولاً مي‌توان آنها را پيش از آن كه آسيب دائمي به سلامت دهان و دندان‌هاي كودك بزنند، با موفقيت درمان كرد.

متخصصين ارتودنسي درمان با ارتودنسي نامرئي را به نوجواناني ارائه مي‌دهند كه تمايل دارند دندان‌هاي خود را بدون جلب توجه همكلاسي‌هاي خود رديف و مرتب كنند، اما ارتودنسي نامرئي را براي كودكان پيشنهاد نمي‌دهند.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

مزاياي ارتودنسي نامرئي براي كودكان و نوجوانان

ارتودنسي نامرئي در مقايسه با بريس‌هاي فلزي از مزاياي متعددي برخوردار است كه مهم‌ترين آنها عبارت است از:

نامرئي و متحرك بودن پلاك‌ها اين اجازه را به نوجوانان مي‌دهد تا هنگام غذا خوردن راحت باشند.

حذف مشكل شكستن براكت يا آزاردهنده بودن سيم‌ها

از آنجايي كه پلاك‌هاي ارتودنسي نامرئي متحرك است، مي‌توان آنها را هنگام مسواك زدن از دهان خارج كرد. به اين ترتيب بهداشت دهان و دندان بهتر رعايت مي‌شود.

اين پلاك‌ها راحت هستند و چون سيمي در ساخت آنها به كار برده نشده است، سايش ايجاد نمي‌كنند.

چون از سيم و فلز استفاده نمي‌شود، زمان حضور بيمار در مطب براي تنظيم پلاك كاهش مي‌يابد.

دندان پيش از درمان با دوربين‌ سه‌بعدي اسكن مي‌شود. به اين ترتيب نيازي به قالب‌گيري قديمي با گچ نيست و مدل تهيه شده دقت بسيار بالاتري دارد.

ارتودنسي نامرئي اين اجازه را به بيمار مي‌دهد تا طرح درماني خود و وضعيت نهايي دندان‌ها را پيش از شروع درمان به صورت مجازي ببيند.

ارتودنسي نامرئي اين اجازه را به نوجوانان علاقه‌مند به ورزش‌هاي پربرخورد مي‌دهد تا بدون نگراني از بريده شدن دهان با براكت‌هاي تيز همچنان بريس را در دهان داشته باشند. به علاوه اگر استفاده از محافظ دهان لازم باشد، به سادگي مي‌توان پلاك را از دهان خارج و محافظ را جايگزين آن كرد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۲۹ توسط:netware موضوع:

انواع روش هاي ايجاد لبخند هاليوودي

در كلينيك دندانپزشكي جنت آباد براي ايجاد طرح لبخند هاليوودي از روش هاي زيادي استفاده ميكنند كه در اين قسمت به معرفي برخي از آنان مي پردازيم.

باندينگ دندان

بايد بدانيد كه باندينگ دندان يك روش دندانپزشكي مطمئن و بي خطر مي باشد كه براي دندان هايي مورد استفاده قرار مي گيرد كه ترك خورده و يا تغيير رنگ داده است. همچنين از اين روش ميتوان براي حذف فضاهاي خالي بين دندان ها و نيز تغيير اندازه يا شكل دندان استفاده كرد. اين روش در زمان كم و كمتر از يك ساعت امكان پذير است. در باندينگ دندان مي توان از بهترين رنگي كه با دندان فرد مطابقت دارد براي تغيير رنگ دندان استفاده كرد.

ونير پرسلاين يا لمينت دندان

لمينت دندان ها كه امروزه در بين بسياري از بازيگران و افراد جامعه طرفدار پيدا كرده است يكي از گام هايي است كه براي داشتن لبخند هاليوودي مي توانيد طي كنيد. لمينت دندان (لمينت بدون تراش) كه يك نوع روكش محسوب مي شود بر روي دندان ها قرار مي گيرد و به اين ترتيب مشكلات ظاهري آنها همچون خراشيدگي، كجي، و تغيير رنگ را پنهان مي كند. فقط در طول دو جلسه درماني، لمينت دندان مي تواند به شما يك لبخند حيرت انگيز هديه دهد.

روكش دندان

يكي ديگر از خدماتي كه مي توانيد در كلينيك دندانپزشكي الهيه دريافت كنيد روكش دندان مي باشد كه به عنوان يك روش ترميم سريع دندان هاي آسيب ديده در بين دندانپزشكان شناخته شده است. اين روكش از جنس سراميك با دوام مي باشد مطابق با رنگ طبيعي دندان ها انتخاب مي شود و هيچگونه آسيبي را نيز به دندان ها وارد نمي كند.

پر كردگي به رنگ دندان

يكي از مسائلي كه بسياري از افراد با آن روبرو هستند اين است كه وقتي دندان هايشان خراب مي شوند و آن را با استفاده از فلزي قديمي پر ميكنند اين پر كردن به رنگ سياه بوده و تضادي را با رنگ دندان هاي آنها ايجاد مي كند. اما در كلينيك دندانپزشكي جنت آباد براي اينكه دندان ها ظاهري زيبا و همچنين لبخند هاليوودي به بيماران خود هديه كنند در هنگام پر كردن دندان ها از مواد كامپوزيت دنداني سفيد استفاده مي كنند كه ايمن تر از روش هاي قديمي بوده و همچنين زيباتر جلوه مي كند.

كاشت دندان

وقتي يك يا چند دندان خود را به دلايل مختلف از دست مي دهيد مطمئنا اعتماد به نفس شما از دست مي رويد و تمايلي به صحبت كردن با ديگران و به نمايش گذاشتن دندان هاي خود نداريد. از همين رو در كلينيك دندانپزشكي جنت آباد براي از بين بردن اين مشكل كاشت دندان يا همان ايمپلنت دندان را به بيماران خود توصيه مي كنند اين روش علاوه بر اينكه دندان هايي سالم و تازه در اختيار شما قرار ميدهد باعث مي شود تا لبخند هاليوودي نيز به دست آوريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۹:۰۱ توسط:netware موضوع:

تفاوت طلاي آب‎شده با شمش طلا

شمش‌هاي طلا قطعاً تفاوت زيادي با طلاي آبشده دارند و خب البته از هر نظري كه حساب كنيد شمش‌هاي طلا ارزشمندتر هستند. اولين تفاوت طلاي آبشده با شمش، در عيار آن هست. همانطور كه گفتيم طلاي آب شده همان طلاجات مستعمل يا طلاهاي از مد رفته و خاك گرفته ويترين طلافروشان است. كه چون عيار اين طلاجات ۱۸ است در نتيجه عيار طلاي آبشده ۱۸ است يا كمي بيشتر يا كمتر از ۱۸ عيار هست. اما شمش‌هاي طلا، ۲۴ عيار هستند و كمترين ناخالصي را دارند به همين خاطر است كه گاهي به شمش‌هاي ۲۴ عيار نيز طلاي خام هم گفته مي‌شود

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

دومين تفاوت اين هست كه طلاي آبشده فقط در ايران خريد و فروش مي شود در حالي كه شمش طلا بين‌المللي هست. درست هست كه شكل هر دو يكي هست ولي چون عيار آنها فرق دارد، گواهي استاندارد بين الملي به طلاي آبشده تعلق نمي‌گيرد. براي اينكه طلاي ابشده به عنوان شمش باشد بايد عيار آن حداقل ۹۵۰ باشد.

سومين تفاوت در ابعاد آن‌ها مي‌باشد. طلاي آبشده در اشكال مختلف موجود هست و هيچ قاعده‌اي ندارد در حالي كه شمش، بين الملي مي‌باشد و داراي وزن و ابعاد مشخصي هست. چون اكثرا كارگاه‌هاي طلاسازي از طلاي ابشده براي ساخت مصنوعات طلا استفاده مي كنند، راحت تر هستند كه طلاي آبشده به صورت مفتول (منظور به صورت باريك و دراز مي‌باشد.) باشد و هر اندازه كه بخواهند ببرند و از آن براي كار خود استفاده كنند.

اما چهارمين تفاوت: درست برعكس طلاي آب شده شمش‌هاي شركتي طلا بسيار معتبر با علائم حك شده بر روي آن و با عياري مشخص و تضمين شده در بازار عرضه مي‌شوند. خب مسلماً محصولي كه از اعتبار زيادي برخوردار است و ما با خيال راحتتري آن را خريداري مي‌كنيم كمي گرانتر از محصولي فاقد اعتبار است.

پنجمين تفاوت را مي‌توان در اجرت آن‌ها دانست. شمش‌هاي ۲۴ عيار شركتي اجرت و كارمزد مشخصي دارند كه توسط اتحاديه صنف طلا و جواهر هر كشور اعلام مي‌شود و در مقابل آن طلاي آب شده بدون اجرت و بدون هيچ كارمزدي در بين مردم خريد و فروش مي‌شوند. كه همين دليليست كه مردم و سرمايه گذاران به خريد و فروش طلاي آب شده بيشتر علاقه دارند تا شمش‌هاي ۲۴ عيار شركتي!

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۵۱ توسط:netware موضوع:

موقع خريد طلا دقت كنيد/ تغيير در قانون ماليات بر ارزش افزوده

طبق قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده از اين پس ۹ درصد ماليات خريد طلا، فقط به سود و اجرت تعلق مي‌گيرد و اصل قيمت طلا از اين ماليات معاف است.

از اين پس در صورت خريد طلا بايد دقت كرد كه ۹ درصد ماليات را روي قيمت اصلي طلا حساب نكنند و تنها سود و اجرت طلافروش شامل ماليات مي‌شود

بيش از يك سال است كه لايحه حذف ماليات بر ارزش افزوده طلا تصويب شده است و قرار بود اين مصوبه در سال ۹۹ اجرا شود. فعالان بازار طلا معتقد بودند ماليات بر ارزش افزوده طلا هزينه سنگيني به قيمت نهايي مصنوعات و زيورآلات طلا تحميل مي‌كند و همين موضوع انگيزه خريد طلاي دست دوم را تقويت كرده و سازندگان زيورآلات طلا را با مشكل مواجه كرده است.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا

اما از ۱۲ تير ماه امسال دريافت ماليات از اصل طلا حذف شده و اين اتفاق مهمي براي بازار طلا محسوب مي‌شود.

محمدجواد حيدري، يك توليدكننده طلا در گفتگويي راديويي گفته است: بر اساس قانون جديد ماليات بر ارزش‌افزوده كه ۱۲ تير ماه امسال به دولت ابلاغ شد، ماليات بر ارزش افزوده تنها از سود و اجرت كالا دريافت مي‌شود و ماليات‌ستاني از اصل طلا منتفي است.

گلدنيوز نيز با استناد به همين گفته‌ها نوشته است: طبق اين مصوبه، مردم از اين پس خواهند توانست طلاي ساخته شده و زيورآلات را نيز به عنوان كالاي سرمايه‌اي خريداري كنند و در واقع ضمن كمك به چرخه توليد، نيازي به خريد طلاي آب شده و سكه غيربانكي نيست.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۲:۵۲ توسط:netware موضوع: