جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

5 فايده ساخت استخر طبيعي

استخرهاي طبيعي يا به قولي حوضچه هاي طبيعي به دليل اينكه هيچ تاثير منفي بر روي طبيعت نميگذارند، در مقايسه با ساير انواع استخرها، از جمله استخرهاي پيش ساخته مانند فايبرگلاس، استخرهاي بتني و … در ميان دوستداران محيط زيست بسيار پرطرفدار هستند. گذشته از تمام مزايايي كه حوضچه ها طبيعي دارند، ما در اين مقاله تنها به تعدادي از برجسته ترين فوايد ساخت استخر طبيعي براي خود انسان و طبيعي اشاره خواهيم كرد.

بهترين استخرهاي طبيعي ساخته شده به دست انسان

قبل از اينكه بخواهيم فوايد ساخت استخر طبيعي را بخوانيد تصوير چند حوضچه و استخر طبيعي كه توسط شركت هاي معتبر ساخت، نگهداري و تعمير استخر ساخته شده اند را نگاه كنيد.

5 فايده و مزيت ساخت استخر طبيعي

به حياط و باغ شما نمايي طبيعي و منحصر به فرد ميدهند

بر خلاف استخرهاي معمولي، استخرهاي طبيعي تنها از شن و سنگ هايي كه در اطراف خانه شما وجود دارند ساخته ميشود. (البته اگر در يك مطيط غيرشهري زندگي ميكنيد يا يك ويلا داريد.) تمام متريال هايي كه براي ساخت استخر طبيعي مورد استفاده قرار ميگيرند مستقيما از دل طبيعت هستند و ميتوانند نمايي چشم نواز و بسيار طبيعي داشته باشد.

حياط وحش را به خانه مي آوريد

برخلاف استخرهاي بتني و پيش ساخته  كه معمولا در اطراف آن موجودات زيبايي مثل سنجاقك، پروانه ها، قورباغه، ماهي، پرندگان و …. پرسه نميزنند، ساختر استخر طبيعي يك مزيت فوق العاده دارد. و آن جذابيت است. بدون اينكه هيچ ضرري براي شما و خانواده وجود داشته باشد، هر روز ميتوانيد شاهد حضور انواع پرنده ها، سنجاقكها و … باشيد كه براي آب خوردن به حوضچه طبيعي شما سر ميزنند يا در واقع جذب شده اند. مطمئن باشيد كه وجود همه اين موجودات ريز و درشت به نفع شما و استخر طبيعي شما خواهد بود. آرامشي كه شما با حضور اين موجودات در كنار استخر خود ميگيريد، بي نظير خواهد بود. مخصوصا اگر اين استخر از در يك حياط پر درخت و سرسبز ساخته باشيد و يا در ويلاي شخصي خود چنين كاري انجام داده باشيد.

يك استخر طبيعي هيچ وقت برايتان تكراري نميشود

يك استخر پيش ساخته يا بتني همواره يكنواحت هستند. يك نما دارند و اثري از تنوع در آن ها ديده نميشود. اما شما با ساخت استخر طبيعي ميتوانيد هر فصل يا هر ماه با چيزهايي جديد و متنوعي رو در رو شويد. بهار، تابستان، پايين و زمستان يك استخر طبيعي را بسيار زيباتر ميكنند. در فصل پاييز، برگ ريزان و صداي باران پاييزي را در استخر ميشنويد و ميبينيد، در زمستان يك حوضچه پر از يخ و برف، در بهار سبزه و درخت و پرنده و در تابستان آبتني بعد از يك روز سخت كاري در طبيعي ترين حالت ممكن.

كم مصرف ترين استخرهايي موجود در جهانند

در ساخت استخر طبيعي معمولا به جاي انرژي برق شهري و يا تاسيسات متنوع، از پنل هاي خورشيدي استفاده ميشود. از آنجايي كه ماهيت اين استخرها طبيعي است درنتيجه بايد از صفحات و پنل هاي اين چنيني براي كاهش مصرف انرژي و استفاده حداكثري از طبيعت جهت تامين انرژي استخر استفاده كرد. در اين استخرها حتي براي پمپاژ آب نيز از پنل هاي خورشيدي استفاده ميشود.

براي تميز كردن آب استخر طبيعي از مواد شيميايي استفاده نميشود

مواد شيميايي كه براي ضدعفوني آب استخر مورد استفاده قرار ميگيرند هيچگاه به صورت صد درصد عاري از عارضه نيستند و ميتوانند در دراز مدت به پوست آسيب بزنند. خوشبختانه ما در ساخت استخر طبيعي و نگهداري آن ها از مواد شيميايي استفاده نميكنيم و تنها از سيستم طبيعي و بيولوژيكي كه آب را به صورت طبيعي تميز ميكند بهره ميبريم. زماني كه شما استخر طبيعي خود را تميز ميكنيد، ميتوانيد از مواد اضافي و دفعي استخر به عنوان كود شيميايي براي گلدان هاي خود نيز استفاده كنيد.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۳:۵۶ توسط:netware موضوع:

معيارهاي مناسب براي خريد سرويس طلاي عروس

در خريد هر اكسسوري از طلا و جواهرات يكسري موارد را بايد به صورت استاندارد در نظر گيريد كه اين موارد در خريد سرويس طلاي عروس نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، چرا كه يك سرويس طلا از چند قطعه دستبند طلا، گوشواره طلا و گردنبند طلا تشكيل مي‌شود. پس شما بايد با توجه به اين قطعات معيارهاي مهم را مدنظر قرار دهيد.

عيار طلا

طلا جزء فلزهاي سبك به شمار مي‌رود و بايد تركيبات ديگري در آن لحاظ گردد تا از انعطاف‌پذيري آن بكاهد. عيار طلا درجه خلوص آن را به نمايش مي‌گذارد. اكثريت طلاهاي موجود در بازار ۱۸ عيار مي‌باشند. اصولا طلاي ۱۸ عيار ۷۵ درصد خالصي طلا دارد. ديگر عيار پرطرفدار در بازار ايران طلاي ۲۴ عيار است كه درجه خلوص آن بالاي ۹۵ درصد مي‌باشد و به طبع قيمت بالاتري نيز دارد. طلاهايي ديگري با عيار پايين نيز در بازار وجود دارد كه بسته به سليقه افراد انتخاب مي‌شود.

رنگ طلا

با توجه به اينكه طلا از سه رنگ سفيد، زرد و زرگلد تشكيل مي‌شود، انتخاب و خريد سرويس طلا بايد مطابق با رنگ پوست و لباس عروس صورت گيرد. سرويس طلا تكميل كننده جذابيت ست عروس مي‌باشد، پس در انتخاب رنگ طلا مطابق با لباس و پوست خود دقت لازم را به كار گيريد.

سنگ‌هاي قيمتي

برخي از عروس‌ها تمايل دارند از سرويس‌هاي طلا با سنگ‌ها قيمتي استفاده كنند، رنگ سنگ همانند رنگ طلا بايد با لباس و رنگ پوست فرد هماهنگي داشته باشد تا جلوه درخشنده‌اي را انعكاس دهد.

اندازه دستبند طلا

در هنگام خريد دستبند طلا سايز آن‌را مطابق با دست خود در نظر گيريد، از انتخاب دستبند گشاد و تنگ پرهيز كنيد.

خريد آنلاين طلا

با توجه به اينكه در مراسم عروسي خيلي كارها بايد انجام شود و ممكنه براي عروس و داماد خيلي زمانبر و خسته كننده باشد، خريد آنلاين طلا مي‌تواند نقش تاثيرگذاري در انتخاب سرويس طلا داشته باشد.

به راحتي با يك دستگاه و اينترنت مي‌توانيد زيباترين ترندهاي روز دنيا را مشاهده كنيد و گزينه‌هاي انتخابي را پيدا نماييد و براساس آن يك خريد موفق داشته باشيد. بزرگ‌ترين مزيت خريد آنلاين طلا اينست كه به زمان و مكان محدود نيستيد به راحتي در هر ساعتي مي‌توانيد اقدام به خريد طلا نماييد.

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۹:۱۹ توسط:netware موضوع:

اينله و انله و همه چيز راجع به آن

امروز روش هاي زيادي براي ترميم و زياباسازي دندان وجود دارد كه متاسفانه به خاطر كمبود مطالعه در جامعه و پايين بودن سطح اطلاعات عمومي در اين زمينه بسياري از افراد چيزي راجع به اينله و انله نشنيدند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ترميم دندان به روش اينله و انله آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

پر كردن دندان

پر كردن دندان به صورت معمولي، يك روش درماني نسبتا سريع است كه تنها در يك جلسه انجام مي شود. باز هم تاكيد مي كنيم كه با اين روش تنها پوسيدگي ها و آسيب ديدگي هاي جزئي تا متوسط ترميم مي شوند. و اگر آسيب گسترده باشد (مخصوصاً دندان هاي آسياب) را درگير كرده باشد، ديگر نمي توان با روش معمولي، دندان ها را ترميم كرد. اينجاست كه نياز به روش هاي پيچيده تري مانند اينله و انله دندان احساس مي شود.

اينله و انله چيست؟

انله يا (Onlays) نيز به صورت مشابه يك درمان ترميمي است كه براي درمان پوسيدگي گسترده دندان هاي خلفي (آسياب)  كابرد دارد. با اينكه اينله و انله با هم شباهت هاي زيادي دارند اما كاربرد انله وسيع تر و بيشتر از اينله دندان است.

اگر با كمك اينله بتوانيم فقط وسط سطوح جونده دندان آسياب را ترميم كنيم، با انله دندان مي توان دندان هايي كه هم وسطشان پوسيده شده و پوسيدگي يك يا بيش از 1 لبه دندان را درگير كرده ترميم كرد.

همچنين راجع به هزينه ايمپلنت دنداني نيز بيشتر بدانيد.

اگر پلاك و جرم دندان‌ها با كمك جرمگيري دندان برداشته نشود نيز، پوسيدگي دنداني ايجاد مي‌شود. همانطور كه گفته شد، چنانچه پوسيدگي جزئي باشد، دندان آسيب ديده با آمالگام و كامپوزيت و به روش معمولي ترميم مي شود. اما اگر پوسيدگي وسيع بوده و مركز دندان آسياب را درگير كرده باشد (به طوري كه با روش معمولي نتوان آن را پر كرد) از اينله (Inlay) دندان كمك مي گيريم.

بنابراين اينله دندان يك روش ترميم براي دندان‌هاي خلفي است. به اين صورت كه اگر يكي از دندان‌هاي خلفي در مركز سطوح جونده خود دچار پوسيدگي شديد و وسطع شده باشد (به طوري كه هنوز لبه‌هاي دنداني درگير نشده باشند) از اينله دندان براي ترميم آن استفاده مي‌شود.

جنس اينله و انله

از موادي مختلفي براي ترميم هاي اينله و انله استفاده مي شوند. طلا، سراميك، كامپوزيت، آماگام و …. تعدادي از اين مواد هستند. اما معمولا اين روزها بيشتر از سراميك و كامپوزيت جهت اين نوع ترميم و درمان كمك گرفته مي شود.

جالب تر اين است كه سراميك ها براي ترميم هاي نامبرده كاربرد بيشتري نسبت به كامپوزيت دارند. زيرا داراي استحكام و دوام بسيار بالايي هستند و بيشتر شبيه نسج دندان‌اند. برتري ديگر سراميك نسبت به كامپوزيت اين است كه كسي متوجه نمي شود كه دندان ترميم شده.

سخن آخر

در اين مطلب سعي كرديم تا شما را با روش ترميم دندان به كمك اينله و انله بيشتر آشنا كنيم. شما براي اينكه بدانيد براي ترميم دندان هايتان بايد از كدام يك از روش هاي ترميمي استفاده كنيد بايد حتما تحقيقات لازم را انجام دهيد. براي همين مي‌توانيد از وبسايت خوب ايمپلنت دندان براي كسب اطلاعات بيشتر استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۴:۵۳ توسط:netware موضوع:

لنت ترمز و شيشه شوي

لنت ترمز را كه همه ما مي‌دانيم از مهمترين قطعات خودرو است و بايد از كيفيت بالايي برخوردار باشد. اما چرا شيشه شوي. شايد باورتان نشود ولي شيشه شوي نيز مهم است و بايد بدانيد از چه شيشه شويي براي خوردويتان استفاده مي‌كنيد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با خصوصيات يك لنت و شيشه شوي خوب آشنا كنيم. به خصوص در خودرو هاي كره اي مثل هيونداي و كيا كه لنت جزء اصلي ترين قطعات كيا محسوب مي‌شود. با ما همراه باشيد.

لنت ترمز مناسب چه لنتي است؟

چنانچه بخواهيد ناگهان در خيابان‎‌ها و اتوبان متوقف شويد مجموعه‎‌اي از لنت‎هاي ترمز با كيفيت بالا مي‎تواند تفاوت ايجاد كند. وقتي پدال ترمز را فشار مي‎‌دهيد كوليس‎‌هاي ترمز خودرو، لنت‌‎هاي ترمز را در برابر روتورهاي متصل به چرخ‎‌هاي خودرو فشار مي‌‎دهند. اصطكاك بين لنت ترمز و روتورها باعث كند شدن وسيله نقليه شما مي‌‎شود. با گذشت زمان، اصطكاك باعث سايش لنت‎‌هاي ترمز مي‌‎شود و در نهايت نياز به تعويض دارد.

لنت‌‎هاي ترمز از طريق اصطكاك، انرژي جنبشي خودرو را به انرژي گرمايي تبديل مي‌‎كنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطكاك رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتي ترمز‎ها به صورت هيدروليكي استفاده مي‌‎شوند كوليس دو لنت را به هم فشار مي‌‎دهد يا روتور در حال چرخش را فشار مي‌‎دهد تا وسيله نقليه كند و متوقف شود.

هنگامي كه يك لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم مي‌‎شود مقدار كمي از اصطكاك خود را به ديسك منتقل مي‌‎كند و يك پوشش خاكستري بر روي آن باقي مي‎‌ماند. لنت ترمز و ديسك به يكديگر چسبيده و اصطكاك ايجاد شده خودرو را متوقف مي‎كند.

دليل خراب شدن لنت ترمز

خراب شدن لنت ترمز به عوامل زيادي مانند: نحوه رانندگي، محيط رانندگي و نوع لنت بستگي دارد. شايع‎‌ترين علت خرابي ترمز، بي‌توجهي مالك است. ترمزها مانند بسياري ديگر از قطعات خودرو داراي طول عمر محدودي هستند و بايد هر چند وقت يكبار از نظر سلامت بررسي شوند.

اگرچه بسياري از مارك‎‌هاي لنت داراي عمر طولاني هستند اما اين تخمين براساس الگوهاي استاندارد رانندگي است. معمولا رانندگي شهري با توقف‌هاي مقطعي و ترمزهاي ناگهاني همراه است. به همين دليل طول عمر لنت نسبت به حالت استاندارد آن كمتر خواهد بود.

چرا شيشه شوي مهم است؟

شيشه پاك كن يا شيشه‌ شوي خودرو بر خلاف تصور خيلي از دوستاني كه از آب در مخزن شيشه شور استفاده مي‌كنند بسيار نكته با اهميتي است. بايد ضمن استفاده از شيشه شور ماشين در انتخاب شيشه‎‌شور مناسب و استاندارد دقت كنيم و نكاتي را در نظر داشته باشيم. چرا؟؟

وظيفه پمپ شوينده

پمپ شوينده شيشه خودرو يك پمپ كوچك آب است. با روشن شدن اين پمپ، شوينده از مخزن شوينده كشيده شده و به وسيله نازل‌هاي شيشه شور به سمت شيشه جلويي خودرو اسپري مي‌شود. اين پمپ يك تجهيز الكتريكي است كه به مرور زمان مستهلك مي‌شود. وجود نشتي در لوله‌ها، گرفتگي نازل‌ها و يا خرابي خود پمپ از عمده‌ترين دلايل عملكرد نامناسب و عدم اسپري آب به روي شيشه هستند.

سخن آخر

امروز در اين مقاله خواستيم تا سطح اطلاعات شما را راجع به لنت ترمز و شيشه شوي افزايش دهيم. اما مهترين چيز تهيه يك لنت و يا شيشه شوي مناسب و با كيفيت است. اگر شما خودروي كره اي داريد و قصد تهيه لوازم يدكي آن را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۶:۵۶ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت دندان و دانستنيهاي آن

كامپوزيت به خودي خود يكي از پركاربرد ترين مواد موجود در هر كلينيك دندانپزشكي است و بسيار طرفدار دارد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با اين ماده پرطرفدار بيشتر آشنا كنيم و تغريبا همه چيز را به شما بگوييم تا سطح معلوماتتان بالا تر برود. با ما همراه باشيد.

ونير و ونير كامپوزيت چيست؟

ونير در واقع يك لايه پوششي است كه اغلب به منظور زيبايي يا ترميم، روي سطوح مختلف دنداني قرار داده مي‌شود. ما انواع مختلفي ونير داريم كه مهم‌ترين آن‌ها، لمينت دندان (ونير سراميكي) و ونير كامپوزيت‌ها هستند.

كامپوزيت يك نوع ماده بسيار پركاربرد در دندانپزشكي است كه ما در درمان‌هاي ترميمي؛ به طور گسترده از آن استفاده مي‌كنيم. زماني كه بخواهيم از كامپوزيت به عنوان يك لايه پوشاننده دنداني يا ونير استفاده كنيم، اصطلاحاً به آن ونير كامپوزيت دندان مي‌گوييم. بنابراين منظور از كامپوزيت ونير، استفاده از مواد كامپوزيت ترميمي، به عنوان ونير و پوشاننده سطوح دنداني است

كامپوزيت براي كودكان و نوجوانان

ونير دندان كامپوزيتي، براي كودكان و نوجوانان مناسب نمي باشد؛ زيرا به دليل رويش دندان ها امكان تغيير موقعيت لب و لثه وجود دارد كه منجر به نازيبايي ظاهر دندان ها مي شود.دندانپزشك مي تواند با استفاده از اين روش دندان هاي شكسته شده و پوسيده، ترك خورده يا سياه شده را ترميم كند. درضمن باعث زيباسازي و محافظت از لثه و بافت دنداني مي شود.چون ساختار و آناتومي دندان هاي افراد با هم فرق دارد ؛ پس انتخاب يك پزشك متخصص كه بتواند فرم مناسبي از ونيرها بر روي دندان ها ايجاد كند، بسيار مهم و حائز اهميت است.

ونير آي پي اس

نسل جديدي از كامپوزيت دندان است كه در آن از ذرات سراميك استفاده شده است. درنتيجه دوام بالايي دارد و به راحتي تغيير رنگ نمي دهد؛ اما اگر به درستي بر روي دندان ها قرار نگيرد مي تواند باعث متورم شدن لثه شود. مزيت مهم آن اين است كه اين روش، بدون تراش دندان است و نسبت به لومينيرز داراي قيمت ارزان تري است.

نصب كامپوزيت بر روي سطح دندان

ونير كامپوزيت دندان جزء درمان‌هاي ترميمي مستقيم به شمار مي‌روند. به اين معني كه مواد كامپوزيتي در مطب، توسط دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي آماده شده و به صورت مستقيم روي سطح دندان‌ها متصل مي‌شود. ما در ادامه مراحلي كه ميبايست براي نصب كامپوزيت به دندان ها طي كنيد را توضيح داده ايم.

ساخت كامپوزيت

كامپوزيت هاي دنداني از مخلوط رزين با چند ماده ديگر ساخته مي شوند كه به شكل خمير هستند و به وسيله دندان پزشك فرم داده مي شوند.

اين ماده توسط نور دستگاه لايت كيور سخت مي شود. اين نور سخت و قوي است به همين دليل باعث دوام اين نوع ونير مي شود تا ونير دندان تغيير ماهيت ندهد سپس ونير به وسيله ابزار خاصي پوليش مي شود تا به نتيجه دلخواه دست يابيم.

سخن آخر

جدا از اينكه كسب اطلاعات در كل بسيار مفيد است بايد بگوييم كه كسب اطلاعات باعث مي‌شود تا فرد بتواند بهترين تصميم را براي آينده خود بگيرد و جلوي بروز هر گونه پشيماني را نيز بگيرد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۲:۱۳ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي يا دندانپزشكي بارداري؟

دندانپزشكي با دندانپزشكي بارداري بسيار متفاوت است. علت آن است كه كلا سيستم بدن يك خانم باردار با ساير افراد متفاوت است. اختلالات هورموني و حساس بودن بيش از حد بدن نسبت به همه چيز در اين دوران مهمترين چيزي است كه حائز اهميت است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با دندانپزشكي بارداري و دندانپزشك بارداري آشنا كنيم و اطلاعات مفيدي را در اين مورد در اختيار شما قرار دهيم. كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در اين دوران. با ما همراه باشيد.

مراجعه به دندانپزشكي و كشيدن دندان در دوران بارداري

بله، نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

دهانشويه و استفاده از آن در بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

عوارض دهانشويه

جداي از تمام فوايد دهانشويه ها تعدادي عارضه در خصوص استفاده از آن ها وجود دارد كه در ادامه مورد بررسي قرار گرفته اند.

  • دهانشويه مي تواند فشار خون را افزايش دهد
  • به خشكي دهان و سرطان دهان كمك مي كنه
  • تر و خشك را با هم مي سوزاند!

سخن آخر

امروز در اين مقاله كشيدن دندان در بارداري و استفاده از دهانشويه در بارداري را مورد برسي قرار داديم. هدف ما از اين مطلب اين بود كه شما در دوران بارداري بيشتر مواظب خودتان باشيد و نكات بهداشتي درماني را جدي بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۲۲ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي و انواع آن؛ ارتودنسي ساده

ارتودنسي انواع مختلفي دارد. اين روش يكي از پرطرفدار ترين متد ها براي بازيابي نظم و ترتيب بين دندان ها است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و انواع آن به خصوص ارتودنسي ساده آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

متخصص ارتودنسي

دندانپزشكان زيادي هستند كه ادعا مي كنند مي توانند به خوبي به اصلاح نامنظمي هاي دنداني بپردازند. اما با وجود ادعاي آن ها، انجام اين كار را تنها بايد به يك متخصص ارتودنسي دندان (ارتودنتيست) واگذار كرد.

اين متخصصان پس از دريافت مدرك دندانپزشكي عمومي خود، با شركت در يك آزمون اختصاصي (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصي اصلاح ناهنجاري هاي دنداني و فكي مي شوند.

آن ها 3 يا 4 سال به صورت تخصصي آموزش هاي لازم را مي گذرانند و با مدرك معتبر تخصصي فارغ التحصيل مي شوند. طي اين چند سال آن ها با تمام علل نامنظمي هاي دنداني و تمام روش هاي اصلاح آن نامنظمي ها به وسيله دستگاه هاي پيشرفته آشنا مي شوند.

درمورد ارتودنسي متحرك نيز بيشتر بدانيد.

بهترين سن براي شروع درمان ارتودنسي

متخصصان معتقدند كه حتي اگر كودك مشكل خاصي در خصوص هماهنگي دندان هاي خود نداشته باشد بهتر است كه از سنين 6 تا 8 سالگي به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنند.

اگر مشكلي وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشكلات احتمالي (كج شدن دندان ها و …) پيشگيري مي كند. و اگر دندان هاي كودك نامنظم باشند يا مشكل فكي وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندك و هزينه پايين آغاز مي شود.

راجع به ارتودنسي نامرئي بيشتر بدانيد.

ساده ترين روش ارتودنسي

دندان هايي مرتب و منظم كه در يك رديف قرار داشته باشند، امروزه به عنوان يكي از معيارها و ملاك هاي زيبايي شناخته مي شوند. دندان هاي مرتب و رديف، تاثير زيادي در زيبايي و دلنشين بودن لبخند شما دارند. داشتن يك لبخند زيبا، يكي از موثرترين راه هاي جلب اعتماد افراد در برخورد اول است. به اين ترتيب، شما دلنشين تر و جذاب تر به نظر مي رسيد و راحت تر مي توانيد با ديگران ارتباط برقرار كنيد و اعتماد به نفس شما در روابط اجتماعيتان بيشتر مي شود.

همه چيز را راجع به ارتودنسي خفيف بدانيد.

همچنين دندان هايي مرتب و منظم، از طريق راحت تر كردن دسترسي براي مسواك زدن و نخ دندان كشيدن، سلامت و بهداشت دهان و دندان هايتان را ارتقا مي دهند و تا حد زيادي از پوسيده و خراب شدن دندان هاي شما جلوگيري مي كنند.

نكاتي راجع به ارتودنسي و سخن آخر

ارتودنسي دندان ها يكي از شاخه هاي علم دندانپزشكي است كه به درمان و زيباسازي دندان ها و فك هايي كه در موقعيت مناسبي قرار نگرفته اند و ناهنجاري دارند، كمك مي كند. براي انجام اين روش دندانپزشكي، دندانپزشك متخصص ارتودنسي كه ارتودنتيست نام دارد، دستگاه هايي به نام بريس هاي ارتودنسي را روي دندان هاي شما قرار مي دهد.

در اين مقاله سعي كرديم تا نكات و اطلاعات مهمي را راجع به ارتودنسي و ارتودنسي ساده در اختيارتان قرار دهيم، اميدواريم كه اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۴:۲۲ توسط:netware موضوع:

نحوه نگهداري از استخر پيش ساخته فايبرگلاس

با توجه به علاقه روز افزون ايراني ها براي خريد استخر پيش ساخته و آماده يا ساخت استخر، صنعت استخر سازي و نگهداري از آن ها در ايران رو به رشد است. يكي از بهترين نمونه هايي كه هر كسي ميتواند با هزينه معقول در بهترين شرايط داشته باشد استخر فايبرگلاس است. ما در اين مقاله درباره اين استخر و نحوه نگهداري از آن اطلاعات مفيدي به شما عزيزان ارائه خواهيم كرد.

استخر پيش ساخته فايبرگلاس چه نوع استخري است؟

همانمطور كه از نامش پيداست، اين استخرها پيش ساخته هستند و از جنس مواد اوليه فايبرگلاسي ساخته ميشوند. برخلاف استخرهاي بتني و مرسوم كه از بخش هاي مختلف فلزي و بتني ساخته ميشوند اين استخرها يكپارچه و يك تكه از جنس فايبرگلاس خام ساخته شده اند.

پوسته هاي استخر فايبرگلاس كه توسط توليد كننده ها و كارگاه هاي معتبر ساخته شده است معمولا از شش لايه مختلف مواد فايبرگلاسي تشكيل شده كه همه لايه ها با دقت در كنار هم چسپانده شده اند. اين استخرها را ميتوان در هر شكل و رنگي سفارش داد. دردسرهايي كه ساخت استخر بتني به سازندگان و مالكان تحميل ميكنند در ساخت استخر پيش ساخته فايبرگلاس به حداقل ميرسد زيرا ساخت آن ها در كارگاه است و يكجا در زمين جاسازي ميشود.

مزاياي استخر پيش ساخته فايبرگلاس

طول عمر، دوام و ماندگاري اين استخرها فوق العاده بالا است (بيشتر از ۳۰ سال)

نگهاري از آن ها بسيار ساده و كم هزينه تر است

نصب ساده اي دارند

مدت زمان نصب خيلي كم است

براي ساخت آن ها لازم نيست در محيط ريخت و پاش شود

براي نصب به تعداد كارگر كمتري نياز دارد

جلبك ها در اين استخرها دوام نمي آورند

و

مراقبت و نگهداري از استخر پيش ساخته فايبرگلاس

استخرهاي فايبرگلاس غير متخلخل هستند، به اين معني كه آنها طوري طراحي و ساخته ميشوند كه به هيچ عنوان جايگاهي براي رشد جلبك نيستند و حتي اگر جلبك در آن ها رشد كند به راحتي ميتوان آن ها را تميز كرد. در طرف مقابل، استخر بتني متخلخل است و شكاف، درز و عدم يكدست بودن سطوح استخر، بهترين فضا براي رشد و لانه گزيني  جلبك ها است كه اين يعني افزايش هزينه نگهداري استخر بتني.

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۳:۳۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي و دانستنيهاي آن

ارتودنسي يكي از بهترين خدمات دندانپزشكي است كه براي جلوگيري از پيشرفت ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دنداني است كه سالهاي بسيار طولاني در سراسر دنيا از اين علم استفاده مي‌كنند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و يكي از مشهور ترين نوع آن يعني ارتودنسي نامرئي آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

يكي از اصلي ترين خدماتي كه ما به مراجعانمان ارائه مي دهيم درمان ارتودنسي دندان در سنين مختلف و با تاكيد بر ارتودنسي كودكان است. ما در مجموعه خود از تعدادي متخصص ارتودنسي متبحر، باتجربه و شناخته شده بهره مي بريم كه هر كدام تجربه هزاران مورد موفق درمان ارتودنسي را در كارنامه خود دارند.

ارتودنسي نامرئي

درمان ارتودنسي با صاف و مرتب كردن دندان ها به بهبود ظاهر آنها كمك مي كند، به همين دليل از محبوب ترين خدمات زيبايي دندان به حساب مي آيد. اما افراد زيادي پس از شنيدن نام ارتودنسي دندان به ياد سيم هاي فلزي و ظاهر ناخوشايند دستگاه هاي ارتودنسي  و دندانپزشكي كودكان مي افتند. با اينكه مي توان گفت ارتودنسي ثابت از قديمي ترين و موثرترين درمان هاي ارتودنسي براي حل مشكلات پيچيده فك و دندان مي باشد، اما امروزه پيشرفت هاي فراواني در اين زمينه انجام شده است. نسل هاي جديد ارتودنسي سعي در حل اين مشكل داشته و بريس هايي با ظاهر شفاف يا نامرئي توليد كرده اند.

ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين يك سري قالب هاي شفاف و متحرك هستند كه با استفاده از پلاستيك سخت اقدام به صاف و مرتب كردن دندان ها (ترميم و زيبايي دندان) مي كنند. در اين ارتودنسي برخلاف ارتودنسي هاي فلزي، از هيچ گونه سيم يا براكتي استفاده نشده است. اگر نياز به درمان ارتودنسي داريد، ولي حتي فكر قرار دادن بريس هاي ثابت و فلزي آزارتان مي دهد، ارتودنسي نامرئي بهترين گزينه خواهد بود.

طول درمان ارتودنسي

به طور كلي مدت زمان ارتودنسي دندان با بريس هاي نامرئي 18 بوده كه ممكن است با توجه به پيچيدگي مشكل هر بيمار اين زمان افزايش يا كاهش پيدا كند. البته به خاطر داشته باشيد كه درمان ارتودنسي زمان بر بوده و به همين دليل طي كردن مسافت هاي زياد براي مراجعه به كلينيك ارتودنسي مي تواند واقعا خسته كننده و زمان بر باشد. در نتيجه سعي كنيد كلينيك ارتودنسي تان حتي الامكان نزديك محل زندگي يا كار خود انتخاب كنيد.

مراحل انجام ارتودنسي

افرادي كه براي منظم كردن دندان ها به كلينيك مراجعه مي كنند صرف نظر از اينكه روش درمانشان به چه شكل است، از آغاز تا انتها 7 مرحله اصلي را طي مي كنند. در ادامه مطلب به برسي اين مراحل خواهيم پرداخت:

  • معاينه و ارزيابي تخصصي + مشاوره
  • انجام برخي پروسه هاي دندانپزشكي در صورت نياز
  • آماده سازي دستگاه هاي ارتودنسي
  • نصب بريس و ساير دستگاه هاي مورد نياز ارتودنسي
  • چكاپ مستمر و جلسات دوره اي تنظيم دستگاه ها
  • برداشتن دستگاه ها و اتمام درمان
  • ثتبيت نتايج ارتودنسي با كمك نگهدارنده و ريتينرها

كلام آخر

در اين مقاله تلاش كرديم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و ارتودنسي نامرئي آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را راجع به اين دو در اختيار شما قرار دهيم. اميدواريم توانسته باشيم سطح معلومات شما را براي تصميم گيري بهتر بالا برده باشيم تا بتوانيد به راحتي و با خيال راحت به سراغ ارتودنسي برويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۰:۵۲ توسط:netware موضوع:

تفاوت طلاي سفيد و پلاتين چيست؟

در اين قسمت مي‌خواهيم تفاوت بين دو اين فلز گران‌بها (طلاي سفيد و پلاتين)، را از جهات مختلف ارزيابي كنيم:

1) از لحاظ تركيبات و ساختار فلز:

معمولاً از طلاي سفيد 18 عيار (در ايران) و طلاي سفيد 14 عيار (در خارج از ايران)، براي ساخت طلا و جواهرات استفاده مي‌شود. وقتي‌كه طلا با آلياژهاي ديگر مخلوط مي‌شود، محصولي قوي‌تر از طلاي خالص ايجاد مي‌شود (همچنين معروف به 24 عيار). براي مثال، يك حلقه الماس طلاي خالص 24 عيار كاملاً نرم خواهد بود به همين دليل است كه به‌ندرت از اين عيار طلا در جواهرات استفاده مي‌شود.

بنابراين، دليل اينكه طلا با آلياژهاي ديگر مخلوط مي‌شود، افزايش سختي آن و افزودن رنگ سفيد براي طلاي سفيد است.

2) نحوه نگهداري

بسياري از افراد به‌اشتباه معتقدند كه طلاي سفيد و پلاتين عملكرد يكساني را ارائه مي‌دهند زيرا در هنگام خريد به نظر مي‌رسد مشابه هستند. اما اين يك تصور غلط رايج است.

در فرايند توليد طلاي سفيد، فلزات سفيدي مانند پالاديوم، نيكل و نقره با طلاي زرد 24 عيار مخلوط مي‌شوند. پس از آلياژ نمودن طلاي سفيد، آن را آبكاري مي‌كنند تا ظاهري درخشان‌تر و سفيدتر ايجاد شود. به همين دليل، يك قطعه طلاي سفيد در هنگام خريد تقريباً مشابه پلاتين است. براي كسب اطلاعات بيشتر در باره اينكه آلياژ چيست به مقاله طلا و آلياژ طلا چيست و رنگ‌هاي طلا كدام است؟ مراجعه كنيد.

3) طول عمر و ماندگاري

پلاتين به‌عنوان بادوام‌ترين فلز جواهرات نام‌گذاري شده است. سطوح طلا و پلاتين متفاوت پوشيده مي‌شوند. وقتي هر دو ماده به هر سطحي بمالند، روكش طلاي سفيد در واقع تقريباً دو برابر سريع‌تر از پلاتين از بين مي‌رود.

به‌عنوان يك فلز گران‌بها، پلاتين به علت سختي آن باعث مي‌شود كه سنگ‌هاي قيمتي براي مدت طولاني‌تري در جاي خود ثابت بمانند.

يك قطعه جواهر ساخته شده از پلاتين و مي‌تواند مادام‌العمر باقي بماند. اگر يك قطعه جواهر پلاتين از بين رفته باشد، مي‌توان آن را بدون زحمت دوباره اصلاح يا تغيير اندازه داد و دوباره جلوه جديدي پيدا كرد.

بيشتر بخوانيد : خريد طلا

4) توانايي ضد حساسيت

جداي مسئله مالي، هنگامي‌كه تصميم مي‌گيريد مابين طلاي سفيد و پلاتين، يكي را خريداري كنيد، ممكن است احتمال وجود واكنش آلرژيك يا تحريك پوستي را در نظر بگيريد. فلزات ضد آلرژي با به‌حداقل‌رساندن عناصر بالقوه تحريك‌كننده، احتمال واكنش آلرژيك را كاهش مي‌دهند. پلاتين 90-95٪ خالص است و مي‌توان گفت تنها فلز ضد آلرژي واقعي است كه مي‌توانيد براي جواهرات خريداري كنيد. اگر پوست شما حساس است، بعضي از فلزات موجود در اختلاط طلاي سفيد ممكن است به‌راحتي آن را تحريك كند. اگر به طلا حساسيت داريد، مي‌توانيد با خيال راحت حلقه پلاتين خريداري كنيد.

5) قيمت

از لحاظ قياس هزينه طلاي سفيد و پلاتين، پلاتين به طور قابل‌توجهي قيمت بالاتري نسبت به طلاي سفيد دارد. از نظر تاريخي، پلاتين هميشه گران‌تر از طلاي سفيد است زيرا استخراج آن بسيار كمتر است و 30 برابر كمياب‌تر از طلا مي‌باشد. به عبارت دقيق‌تر، سالانه 80 تن پلاتين در مقايسه با 2700 تن طلا استخراج مي‌شود.

پلاتين همچنين از طلا سنگين‌تر و خالص‌تر است. اگر يك انگشتر از پلاتين ساخته شود وزن بيشتري نسبت همان انگشتر با طلا خواهد داشت؛ بنابراين، همان حلقه پلاتين، گران‌تر از انگشتر طلا فروخته مي‌شود، زيرا وزن و خلوص معمولاً قيمت فلزات گران‌بها را تعيين مي‌كند. علاوه بر اين كار با فلز پلاتين زمان بيشتري مي‌برد و به مهارت بيشتري نياز دارد. همچنين نقطه ذوب پلاتين دو برابر طلا بوده و باعث مي‌شود تا پلاتين نياز به آماده‌سازي بيشتري در مراحل توليد داشته باشد.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۹:۱۸ توسط:netware موضوع: