جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهترين فصل و بهترين روز براي انجام عمل جراحي بيني

اعمال جراحي به طور كلي در دو دسته اورژانسي و الكتيو (اختياري و انتخابي) قرار مي گيرند. عمل اورژانسي بايد در اسرع وقت صورت گيرد. و اگر انجام آن را به وقت ديگري موكول كنيد احتمالا با جان خود بازي كرده ايد. اما عمل انتخابي اينگونه نيست. مي‌توان براي آن برنامه ريزي كرد و هر موقع كه شرايط جور شد آن را انجام داد. عمل رينوپلاستي نيز به همين شكل است. يعني يك عمل كاملا الكتيو است و بايد گشت تا بهترين زمان ممكن براي انجام آن را پيدا كرد.

نظر جراحان بيني درباره زمان مناسب عمل بيني چيست؟

نمي توان در پاسخ به اين سوال از يك روز خاص در تقويم نام برد. انتخاب يك تايم و زمان مناسب براي انجام عمل رينوپلاستي به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد. هرچند كه بيشتر اعمال مربوط به بيني در فصل بهار و يا اواخر تابستان است اما در نقاط مختلف زمين به صورت همزمان آب و هوا و شرايط جوي مختلفي در جريان است. بهتر است در اين خصوص فقط به بررسي كشور خودمان بپردازيم.

۶ ماهه دوم سال در ايران

ما در كشورمان طي ۶ ماهه دوم سال فصول پاييز و زمستان را تجربه مي كنيم. شايد برخي از افراد پيش خود فكر كنند كه با توجه به سردي هوا، در اين دو فصل نميتوان و درست نيست كه به عمل جراحي بيني اقدام كرد. اما اين تصور لزوما درست نيست و حتي با وجود سرماي اين دو فصل، رينوپلاستي مي تواند طي ۶ ماهه دوم سال نيز انجام شود.

اگر شخصي بتواند به راحتي و بدون دردسر دوره نقاهت خود را با وجود سرماي هوا پشت سر بگذارد، هيچ مانعي وجود ندارد كه او بيني خود را عمل نكند. فرقي نمي كند كه چندمين بار است شخصي اقدام به رينوپلاستي مي كند، در هر صورت جراحان براي بيماراني كه مي توانند پاييز و زمستان را به خوبي تحمل كنند، اين عمل را انجام ميدهند.

۶ ماهه اول سال در ايران

وقتي بتوان در فصول سرد نيز عمل بيني انجام داد، يعني بايد متوجه شده باشيد كه تغييرات دمايي چندان در انتخاب زمان عمل بيني نقشي ندارد. اوايل بهار مي تواند يكي از موقعيت هاي خاص و البته مطلوب براي انجام اين عمل باشد.

در ۶ ماهه اول، ما فصول بهار و تابستان را تجربه مي كنيم. همانطور كه گفته شد بهار مي تواند گزينه خوبي براي عمل رينوپلاستي باشد. تابستان نيز با وجود گرماي شديد باز هم مشكلي براي بيني شما ايجاد نمي كند.

نكته: فصول سرد در مقايسه با فصل هاي گرم مزيت جالبي دارند. براي مثال ورم بيني مي تواند با وجود دماي پايين در فصل هاي سرد زودتر فروكش كند. برعكس در تابستان، ورم مي تواند بيشتر باشد. و اصولا جراح بيني توصيه ميكند كه تا چند روز خود را از تابش مستقيم نور شديد خورشيد در اين فصل دور نگه داريد.

بيشتر بخوانيد : هزينه عمل بيني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۲:۳۳ توسط:netware موضوع:

نكات كلي درباره‌ي ست كردن مدل صورت با گوشواره

اگر نمي‌دانيد صورت شما چه فرمي دارد، يا نمي‌دانيد چه مدل گوشواره‌اي دوست داريد اما در عين حال مي‌خواهيد خوش‌تيپ و زيبا ديده شويد، توصيه مي‌كنيم سراغ گوشواره‌هاي ميخي الماس (با سنگ واقعي يا اتمي) برويد. مزيت اين گوشواره‌ها در اين است كه با هر تيپي از لباس‌هاي رسمي گرفته تا اسپرت و غيررسمي ست مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

به صورت كلي، اگر موهاي كوتاه داريد، چون هر گوشواره‌اي در گوش‌هايتان ديده مي‌شود خيلي فرقي نمي‌كند چه مدلي را انتخاب كنيد.

اما به كساني كه موهاي بلند دارند، توصيه مي‌كنيم آويزهاي بلند و گوشواره‌هاي سفيد و درخشاني انتخاب كنند كه برق آن از زير موهايشان ديده شود.

البته اگر قرار است موهاي بلند خود را در پشت سرتان جمع كنيد، فرقي ندارد چه مدل گوشواره‌اي انتخاب كنيد.

اگر موهاي بلوند و روشن داريد، بدون شك گوشواره طلاي زرد بسيار بهتر از طلاي سفيد يا پلاتين است.

برعكس، اگر موهاي تيره داريد بهتر است بدنبال خريد گوشواره‌هاي طلاي سفيد يا پلاتين باشيد.

اگر موهاي قرمز داريد، گوشواره طلا ي زرد گزينه بسيار خوبي است اما شك نكنيد كه رزگلد از آن هم بهتر است. گوشواره رزگلد چون از خانواده قرمز است، در زناني كه موهاي قرمز دارند جلوه بسيار بيشتري خواهد داشت.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۵۸ توسط:netware موضوع:

نكاتي كه در مورد استفاده از دستبند مردانه خوب است بدانيد

نگاهي كوتاه به دستبند مردانه و اهميت آن در تيپ آقايان

دستبند طلاي مردانه در انواع مختلفي عرضه مي‌شود؛ از دستبند زنجيري ساده گرفته تا انواع دستبند سنگي، مهره‌اي، بافت، چرمي و … براي تعيين جنس دستبند بايد به سبك زندگي و تيپ و لباس‌هاي خود توجه كنيد. به طور مثال اگر تيپ كلاسيك و كاملاً مردانه داريد، دستبندهاي بافت براي شما مناسب نيست. چون اغلب اين دستبندها رنگارنگ هستند و براي تيپ‌هاي هنري، بوهمي و تيپ‌هاي اسپرت طراحي شده‌اند و با كت‌وشلوار چندان جلوه زيبايي نخواهند داشت. . براي تيپ كلاسيك بهتر است زيورآلات هم كلاسيك باشد مثلاً دستبند تماماً طلا براي چنين تيپي بهترين گزينه است.

بيشتر بخوانيد :خريد انگشتر طلا

توجه داشته باشيد كه راز تكميل خوش‌تيپي مردان با دستبند اين است كه اكسسوري‌ حتماً همرنگ لباس‌هايي باشد كه به تن دارند.

برخي از دستبندهاي مردانه در بازار موجود هستند كه مهره يا تزئيناتي از آنها آويزان شده است. سعي كنيد تا حد امكان سراغ اين تيپ از اكسسوري‌ها نرويد.

اگر ساعت مچي به دست داريد و نمي‌خواهيد با دستبند، نماي آن را شلوغ كنيد، عاقلانه‌ترين كار اين است كه دستبند را به دست ديگر خود ببنديد.

توجه داشته باشيد كه هنگام استفاده از دستبندهاي سنگي و مهره‌اي در كنار ساعت، حتماً مهره‌هاي آنها گرد و بدون زاويه باشد تا تيزي نداشته باشد و به سطح ساعت آسيبي نرسانند.

طلاهاي درشت و بزرگ و زيورآلاتي كه جلب توجه مي‌كنند براي افراد جسور مناسب است.

هنگام خريد دستبند طلا مردانه توجه داشته باشيد كه دستبندهاي مردانه ساده براي آقاياني مناسب است كه شخصيت آرام و محافظه‌كار دارند.

هميشه دستبند و ساعت خود را از زير آستين بيرون بياوريد تا ديده شود.

منبع : آزادي گلد

رفرني : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۴:۱۹ توسط:netware موضوع:

۶ نكته براي ماندگاري طولاني تر آرايش روي پوست

۱ .تميز نگاه داشتن پوست

آرايش اگر روي پوست تميز باشد ماندگاري طولاني تري خواهد شد. پوست را لايه برداري كرده و آن را به صورت طبيعي با نوشيدن آب مرطوب نگاه داريد. روغن هاي روي سطح پوست موجب از بين بردن سريع آرايش مي شود، بنابراين پيش از آرايش پوست را تميز كرده و قبل از آن از مرطوب كننده استفاده كنيد. اگر آرايش را روي پوست خشك انجام دهيد زود پوسته پوسته مي شود.

۲. استفاده از پرايمر

مانند يك سد بين پوست و كرم پودر عمل مي كند. كمك مي كند پايه آرايش طولاني تر روي پوست بماند. پرايمر اجازه نمي دهد پوست چرب شود. پوست را يك دست كرده و اجازه مي دهد پوست به خوبي نفس بكشد. پرايمرها يكي از بهترين جذب كننده هاي چربي هستند. بنابراين رژگونه روي پوست ساعت ها خواهد ماند.

۳. استفاده صحيح از كرم پودر

بهتر است از كرم پودرهاي مرطوب اجتناب كنيد، زيرا ماندگاري زيادي ندارند. از نوع پودري يا ضد آب براي وقتي كه به ماندگاري طولاني تر نياز داريد استفاده كنيد. مقداري از كرم پودر را در مركز صورت زده و آن را به آرامي به اطراف تركيب كنيد. به آرامي دستمال را به دور صورت فشار دهيد تا كرم پودر ثابت شود.

بيشتر بخوانيد :

۴ . استفاده از يك پودر با كيفيت

حتي زماني كه عرق مي كنيد، اگر يك پودر مات با كيفيت زده باشيد طولاني تر خواهد ماند. از يك كرم پودر روشن تر و پودر تيره تر استفاده كنيد تا اگر آرايش پاك شد، چهره تان لكه دار ديده نشود. به گزارش پرشين وي از يك پودر مات و از يك برس بزرگ پرز دار براي زدن پودر استفاده كنيد.

۵. اجازه دهيد لب ها طولاني مدت بدرخشد

استفاده از برق لب يا رژلب هاي براق ماندگاري ندارند. بايد آنها را با يك فرمولاسيون مات جايگزين كنيد تا رنگ آن طولاني تر بماند. پيش از زدن رژلب حتما لب ها را مرطوب نگاه داريد. همچنين استفاده از خط لب مات نيز تا حدي رنگ رژ لب را بر روي لب حفظ مي كند. اگر فكر مي كنيد رژلب هايتان به ويژه در طول هواي گرم نتيجه بهتري در اين مورد نمي دهد مي توانيد آنها را برخي اوقات در يخچال نگهداري كنيد.

۶. روي ريمل كار كنيد

با زدن ريملي با فرمولاسيون ضد آب از ريخته شدن ريمل جلوگيري كنيد. اين كار باعث ماندگاري طولاني تر آن مي شود. به خاطر داشته باشيد كه ريمل همچنين اگر دو بار بر روي مژه پودري زده شده باشد ماندگاري اش بسيار طولاني تر خواهد شد.

رفرنس : الماس نشان

منبع : دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۹:۴۵ توسط:netware موضوع:

عوامل موثر بر هزينه ارتودنسي كودكان

به طور كلي هزينه ارتودنسي در كودكي بسيار كمتر از سنين بزرگسالي مي باشد. در ادامه مواردي كه هزينه ارتودنسي كودكان را تحت تاثير قرار مي دهند، بيان مي كنيم:

نوع و شدت ناهنجاري

ميزان و شدت مشكل و ناهنجاري دهان و دندان يكي از مهمترين مواردي است كه بر هزينه درمان تاثيرگذار است. طبعا هرچه شدت ناهنجاري بيشتر باشد، درمان پيچيده تر خواهد شد. البته اين نكته ي مهم وجود دارد كه ادامه داشتن رشد فك در سنين كودكي، سبب مي شود تا ناهنجاري هاي شديد فكي نيز، به راحتي به كمك دستگاه هاي ارتودنسي درمان شوند.

مدت زمان درمان

يكي ديگر از مواردي كه مي تواند بر هزينه ارتودنسي كودكان اثر داشته باشد، طول مدت درمان ارتودنسي است. در صورتي كه شدت ناهنجاري سبب زياد شدن طول دوره درمان شود، هزينه درمان نيز افزايش مي يابد.

نوع روش درماني

نوع روش درماني نيز از موارد مهمي است كه هزينه ارتودنسي را تحت تاثير قرار مي دهد. ارتودنسي به كمك روش ها و شيوه هاي متنوعي انجام مي شود كه ارتودنتيست با معاينه و بررسي نوع و ميزان ناهنجاري، بهترين روش درماني را انتخاب مي كند.

بيمه

در صورتي كه بيمه تكميلي شما هزينه هاي ارتودنسي را در تعرفه هاي خود قرار داده باشد، مي توانيد بخشي از هزينه درمان ارتودنسي كودك خود را از طريق بيمه تكميلي ارتودنسي دريافت كنيد.

هزينه هاي جانبي ارتودنسي كودكان

علاوه بر مواردي موثري كه بر هزينه درمان تاثير گذار مي باشند و پيش تر به آن ها اشاره كرديم، هزينه هاي جانبي ديگري نيز مي توانند بر هزينه نهايي ارتودنسي كودكان اضافه شوند كه در زير به بررسي آن ها مي پردازيم:

كشيدن دندان

گاهي برخي از كودكان به دليل داشتن ازدحام بيش از حد دنداني لازم است كه يك و يا چند دندان خود را بكشند. در اين موارد دكتر احمدرضا حسيني، بهترين متخصص ارتودنسي در تهران، به خوبي شرايط كشيدن دندان را بررسي كرده و تنها در صورت ضروت، دندان بيمار را خواهد كشيد. يك ارتودنتيست باتجربه سعي مي كند تا به كمك دستگاه هاي ارتودنسي تا حد امكان از كشيدن دندان كودك جلوگيري كند.

درمان بيماري هاي دهان و دندان

گاهي اوقات دندان دائمي كودك دچار پوسيدگي شده است كه در اين شرايط ارتودنتيست قبل از شروع درمان ارتودنسي به درمان پوسيدگي دندان مي پردازد.

هزينه هاي عكس برداري

به طور كلي قبل از شروع درمان، متخصص ارتودنسي با توجه به عكس هاي راديولوژي مربوطه به معاينه دقيق وضعيت دهان و دندان كودك مي پردازد كه مي توان اين هزينه ها را به هزينه كلي درمان اضافه كرد.

هزينه نگهدارنده ارتودنسي

بعد از اتمام دوره درمان، براي تثبيت موقعيت به دست آمده از دندان ها لازم است تا از ريتينر يا نگهدارنده ارتودنسي استفاده شود. البته ريتينر ارتودنسي هزينه بالايي به همراه ندارد، اما با اين حال مي توان آن را نيز جزئي از هزينه نهايي درمان محاسبه كرد.

منبع : http://www.bestdentists.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۳:۳۸ توسط:netware موضوع:

هزينه و قيمت ارتودنسي نامرئي

خبرخوش براي افرادي كه دندان‌هاي نامرتب دارند اين است كه مي‌توانند از ارتودنسي‌هاي نامرئي، ارتودنسي متحرك و راحتي استفاده كنند كه به هيچ وجه جلب توجه نمي‌كند. بنابراين بيمار مي‌تواند بدون نگراني و هراس از ديده شدن سيم‌ها در طول دوره درمان لبخند بزند. ارتودنسي نامرئي، كه كارآمدي آن به اثبات رسيده است، با بهره‌گيري از فناوري تصويربرداري ۳ بعدي ساخته مي‌شود. ايمپلنت دندان يا كاشت دندان مصنوعي يك روش محبوب و مؤثر براي جايگزيني دندان‌هاي از دست رفته است كه براي تركيب با دندان‌هاي ديگر طراحي شده است. ايمپلنت‌هاي دندان يك گزينه بسيار عالي و طولاني مدت براي بازگرداندن لبخند شما در كنار ارتودنسي دندان است. ارتودنسي ثابت، متداول‌ترين نوع ارتودنسي است و زماني استفاده مي‌شود كه دقت و ظرافت در كار اهميت دارد. اگر چه بيمار مي‌تواند در طي مراحل ارتودنسي ثابت به صورت عادي غذا بخورد، اما بايد براي جلوگيري از مشكلات ارتودنسي از برخي مواد غذايي و نوشيدني‌ها مانند نوشيدني‌هاي گازدار، شيريني‌هاي سفت و يا تافي با سيم كشي دندان اجتناب كند. افرادي كه در فعاليت‌هاي ورزشي شركت مي‌كنند، بايد به ارتودنتيست خود اطلاع دهند تا محافظ لثه مخصوص براي آنها ساخته شود.

بيشتر بخوانيد: متخصص ارتودنسي كيست ؟

هزينه ارتودنسي نامرئي بستگي به ميزان مشكل و نوع ارتودنسي دندان دارد. در صورتيكه درمان‌هاي مرحله اول با پلاك‌هاي متحرك انجام شود هزينه و قيمت ارتودنسي دندان كمتر خواهد بود، البته بسته به شدت مشكل و تعداد پلاك‌هاي مورد استفاده هزينه ارتودنسي نامرئي متفاوت خواهد بود. در بيماراني كه نياز به درمان ارتودنسي نامرئي دندان همراه با جراحي فك دارند، هزينه ارتودنسي دندان چون در دو مرحله قبل و بعد از درمان انجام مي‌شود بيشتر خواهد بود و هزينه درمان جراحي كه ممكن است توسط جراح فك و صورت انجام مي‌شود، جدا از هزينه و قيمت ارتودنسي نامرئي خواهد بود.

انجام درمان ارتودنسي و تقبل قيمت ارتودنسي دندان  فقط جنبه زيبايي ندارد، بلكه با اين شيوه دندان هاي مرتب شده و احتمال پوسيدگي و خراب شدن دندان هاي شما در آينده كمتر خواهد بود. سن ارتودنسي را مي توان از سنين كم در كودك آغاز نمود تا مراحل بعدي درمان در سنين بزرگسالاي زماني كمتري را نياز داشته باشد. انواع سيم كشي دندان و ارتودنسي هاي مختلفي شامل ارتودنسي ثابت ،نامرئي و ارتودنسي متحرك وجود دارد كه شما با مشورت با دندان پزشك و در نظر گرفتن هزينه ارتودنسي مي توانيد بهترين درمان را داشته باشيد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۵:۳۲ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامريي و اهداف آن

ارتودنسي نامريي روشي جديد در ارتودنسي متحرك براي  بيماراني است كه دوست ندارند در مدت زمان درمان دستگاه هاي ارتودنسي را كسي ببيند. ارتودنسي نامريي نتيجه پيشرفت دندانپزشكي بوده و براي كساني كه بر روي زيبايي خود حساس هستند بسيار مناسب است. ارتودنسي روشي در دندانپزشكي توسط دندانپزشك زيبايي است كه منجر به رديف كردن دندان ها و زيبايي دندان ها مي شود. ارتودنسي منجر به اصلاح تناسب فك و دندان مي شود. ارتودنسي توسط دندانپزشك زيبايي علاوه بر اين كه منجر به رديف شدن دندان ها مي شود بلكه نظم صحيح دنداني را به وجود مي آورد كه اين امر منجر به كاهش خراب شدن دندان ها ناشي از بي نظمي مي شود. براي آن دسته از بيماراني كه با دستگاه هاي ارتودنسي مشكل بخصوص در زمينه زيبايي دارند، ارتودنسي نامريي را پيشنهاد مي كنيم.

اهداف

از بين بردن نامرتبي دندان ها بدون مشكلات ظاهري در طول درمان

افزايش طول عمر دندان ها با از بين بردن مشكلات نامرتبي

از بين رفتن ناهنجاريهاي اسكلتي فك

چه كسي مي تواند از ارتودنسي نامرئي استفاده كند؟ ارتودنسي نامرئي براي اين كه مخاطبين شما متوجه براكت ارتودنسي بر روي دندان هاي شما نشوند گزينه بسيار مناسبي است. بنابراين از انواع ارتودنسي نامرئي ثابت و متحرك مي توان براي يك درمان موفق سود برد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

روش هاي مختلف ارتودنسي نامريي

  • ارتودنسي ثابت
  • ارتودنسي متحرك

در ارتودنسي با استفاده از سيم ها و انتقال نيرو به آن ها به مرور زمان دندان ها بجاي دلخواه مي روند. در ارتودنسي ثابت، ارتودنسي بصورت ثابت درون دهان فرد قرار داده مي شود و تنها مشكل آن رعايت بهداشت دندان ها است. براي رفع اين مشكل مي توان از ارتودنسي متحرك استفاده كرد.ارتودنسي نامريي را نيز مي توان به صورت ثابت و يا متحرك انجام داد. در روش ثابت مي توان از براكت هاي همرنگ دندان استفاده كرد و يا با استفاده از پلاك شفاف به روش متحرك ارتودنسي را انجام داد

هزينه ارتودنسي نامرئي نسبت به ارتودنسي مرئي چه تفاوتي دارد؟ عمولا ارتودنسي نامرئي هزينه بيشتر و گران تر ي نسبت به نوع استاندارد دارد. براي مثال ارتودنسي سراميكي همرنگ دندان نسبت به ارتودنسي ثابت با براكت فلزي گران تر است. همچنين هزينه ارتودنسي با الاينرهاي شفاف و نامرئي گران تر از ارتودنسي ثابت و مرئي است. به خصوص اگر تعداد الاينرها زياد باشد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۵۷ توسط:netware موضوع:

بهترين زمان عمل بيني از نگاه بهترين جراحان ايران

يكي از مهم‌ترين دغدغه هاي برخي از والدين، بد فرم بودن شكل بيني كودكان‌شان است. در برخي موارد، اين كودكان مشكل تنفسي دارند. و به سختي و با زحمت نفس مي كشند. در اين وضعيت والدين نگرن هستند كه مبادا مشكلي براي آن ها پيش بيايد. آن ها نميدانند كه كودكشان در چه سني ميتواند تحت عمل قرار بگيرد. ما در اين مقاله درباره بهترين سن و سال و بهترين زمان عمل بيني از نگاه بهترين جراحان رينوپلاستي ايران صحبت خواهيم كرد.

محدوده سني مناسب و بهترين زمان انجام عمل بيني چه وقتي است؟

در خصوص انجام بسياري از عمل هاي جراحي زيبايي، معمولا جراحان توصيه مي‌كنند كه به شرايط سني دقت شود. برخي از اعمال جراحي زيبايي مانند عمل بيني بايد در يك محدوده سني خاص انجام شوند. همانطور كه مي دانيد كودكان تا سنين خاصي در حال رشد هستند و بسياري از ساختارهاي آن‌ها از جمله استخوان و غضروف‌ها همچنان طي كودكي و نوجواني در حال رشد هستند. اگر مشكلي در اين ساختارها وجود داشته باشد، بايد تا لحظه توقف كامل رشد صبر كرد. و آنگاه اقدام به انجام عمل كرد. زيرا اگر قبل از اتمام تكامل و رشد استخوان و غضروف عمل كنيم، پس از مدتي نتايج با شكست مواجه مي شود و تمام وقت و هزينه عمل بيني بيهوده و بي نتيجه خواهد شد.

براي انجام عمل جراحي رينوپلاستي لازم است كه:

دختران نوجوان وارد ۱۵ تا ۱۶ سالگي شده باشند (متاسفانه خيلي از نوجوانا اقدام به عمل جراحي بيني در سن ۱۶ سالگي مينكنند كه چندان توصيه شده نيست.)

و پسران نيز سني حدود ۱۷ يا ۱۸ سال داشته باشند.

هرچند كه بسياري از جراحان حاذق ترجيح مي دهند تا پيش از سن ۱۸ سالگي اقدام به عمل بيماران خود نكنند تا بهترين نتايج به دست بيايد. بنابراين از يك نظر ميتوان گفت كه بهترين زمان عمل بيني سنين بعد از ۱۸ سالگي است.

تغييرات ايجاد شده در طول عمل زيبايي بيني

اين عمل تنها به منظور زيبايي صورت نمي گيرد. به طور كل اگر بيني شخصي از لحاظ آناتوميكي و حتي فيزيولوژي داراي ايراد باشد، به گونه اي كه تنفس او با مشكل مواجه شود نيز، مي تواند تحت عمل رينوپلاستي قرار بگيرد.

برخي از بيماران براي خوش فرم شدن بيني و صرفا به دلايل زيبايي‌شناختي اقدام به انجام چنين عملي مي‌كنند. در اين افراد تغييرات زير اعمال مي‌شود:

از بين بردن قوز يا هامپ بيني به كمك رسپ و سوهان

تغيير دادن وضعيت پل بيني

انجام آلار بيني به منظور تغيير سايز و اندازه سوراخ هاي بيني

ايجاد تغيير در تيپ بيني (نوك بيني)

متوازن كردن اندازه بيني با حالت چهره

انجام عمل ترميمي پس از تروما و ضربه

نوجوان خود را مجاب كنيد كه انتظارات منطقي از جراحي بيني خود داشته باشد

اكثر نوجواناني كه به تشخيص متخصص رينوپلاستي در سني قرار دارند كه عمل بيني انجام دهند معمولا انتظارات منطقي و درستي از نتايج ندارند. آن ها بيشتر احساسي برخورد ميكنند و كمتر به نظر بزرگترها و جراح اهميت ميدهند. اما بهتر است شما به نوجوانان خود بياموزيد كه دوره نوجواني با دوره هاي جواني و ميانسالي تفاوت دارد و بعدها ممكن است انتظاراتشان عوض شود. به آن ها بفهمانيد كه فعلا برايشان زود است عمل كنند و بهترين زمان عمل بيني براي آن ها در سنين بالا تر و بيشتر از ۱۸ سال است.

دكتر شكل بيني ام بايد حتما فلان باشد….

بارها گفته شده و اينبار هم تكرار ميكنيم كه شكل بيني هر كس بايد به فرم صورتش بيايد. بيشتر نوجوانان چيزي را از جراح خود ميخواهند كه اصلا به صورتشان نمي آيد يا در آينده ممكن است با توجه به فاكتورهاي ديگر صورتشان را از فرم بي اندازد. جراح هم تنفس و هم زيبايي را در نظر ميگيريد و شما نبايد اصرار كنيد كه هر نوع مدل بيني كه دوست داشتيد را پياده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۹:۱۶ توسط:netware موضوع:

بهترين زمان عمل بيني از نگاه بهترين جراحان ايران

يكي از مهم‌ترين دغدغه هاي برخي از والدين، بد فرم بودن شكل بيني كودكان‌شان است. در برخي موارد، اين كودكان مشكل تنفسي دارند. و به سختي و با زحمت نفس مي كشند. در اين وضعيت والدين نگرن هستند كه مبادا مشكلي براي آن ها پيش بيايد. آن ها نميدانند كه كودكشان در چه سني ميتواند تحت عمل قرار بگيرد. ما در اين مقاله درباره بهترين سن و سال و بهترين زمان عمل بيني از نگاه بهترين جراحان رينوپلاستي ايران صحبت خواهيم كرد.

محدوده سني مناسب و بهترين زمان انجام عمل بيني چه وقتي است؟

در خصوص انجام بسياري از عمل هاي جراحي زيبايي، معمولا جراحان توصيه مي‌كنند كه به شرايط سني دقت شود. برخي از اعمال جراحي زيبايي مانند عمل بيني بايد در يك محدوده سني خاص انجام شوند. همانطور كه مي دانيد كودكان تا سنين خاصي در حال رشد هستند و بسياري از ساختارهاي آن‌ها از جمله استخوان و غضروف‌ها همچنان طي كودكي و نوجواني در حال رشد هستند. اگر مشكلي در اين ساختارها وجود داشته باشد، بايد تا لحظه توقف كامل رشد صبر كرد. و آنگاه اقدام به انجام عمل كرد. زيرا اگر قبل از اتمام تكامل و رشد استخوان و غضروف عمل كنيم، پس از مدتي نتايج با شكست مواجه مي شود و تمام وقت و هزينه عمل بيني بيهوده و بي نتيجه خواهد شد.

براي انجام عمل جراحي رينوپلاستي لازم است كه:

دختران نوجوان وارد ۱۵ تا ۱۶ سالگي شده باشند (متاسفانه خيلي از نوجوانا اقدام به عمل جراحي بيني در سن ۱۶ سالگي مينكنند كه چندان توصيه شده نيست.)

و پسران نيز سني حدود ۱۷ يا ۱۸ سال داشته باشند.

هرچند كه بسياري از جراحان حاذق ترجيح مي دهند تا پيش از سن ۱۸ سالگي اقدام به عمل بيماران خود نكنند تا بهترين نتايج به دست بيايد. بنابراين از يك نظر ميتوان گفت كه بهترين زمان عمل بيني سنين بعد از ۱۸ سالگي است.

تغييرات ايجاد شده در طول عمل زيبايي بيني

اين عمل تنها به منظور زيبايي صورت نمي گيرد. به طور كل اگر بيني شخصي از لحاظ آناتوميكي و حتي فيزيولوژي داراي ايراد باشد، به گونه اي كه تنفس او با مشكل مواجه شود نيز، مي تواند تحت عمل رينوپلاستي قرار بگيرد.

برخي از بيماران براي خوش فرم شدن بيني و صرفا به دلايل زيبايي‌شناختي اقدام به انجام چنين عملي مي‌كنند. در اين افراد تغييرات زير اعمال مي‌شود:

از بين بردن قوز يا هامپ بيني به كمك رسپ و سوهان

تغيير دادن وضعيت پل بيني

انجام آلار بيني به منظور تغيير سايز و اندازه سوراخ هاي بيني

ايجاد تغيير در تيپ بيني (نوك بيني)

متوازن كردن اندازه بيني با حالت چهره

انجام عمل ترميمي پس از تروما و ضربه

نوجوان خود را مجاب كنيد كه انتظارات منطقي از جراحي بيني خود داشته باشد

اكثر نوجواناني كه به تشخيص متخصص رينوپلاستي در سني قرار دارند كه عمل بيني انجام دهند معمولا انتظارات منطقي و درستي از نتايج ندارند. آن ها بيشتر احساسي برخورد ميكنند و كمتر به نظر بزرگترها و جراح اهميت ميدهند. اما بهتر است شما به نوجوانان خود بياموزيد كه دوره نوجواني با دوره هاي جواني و ميانسالي تفاوت دارد و بعدها ممكن است انتظاراتشان عوض شود. به آن ها بفهمانيد كه فعلا برايشان زود است عمل كنند و بهترين زمان عمل بيني براي آن ها در سنين بالا تر و بيشتر از ۱۸ سال است.

دكتر شكل بيني ام بايد حتما فلان باشد….

بارها گفته شده و اينبار هم تكرار ميكنيم كه شكل بيني هر كس بايد به فرم صورتش بيايد. بيشتر نوجوانان چيزي را از جراح خود ميخواهند كه اصلا به صورتشان نمي آيد يا در آينده ممكن است با توجه به فاكتورهاي ديگر صورتشان را از فرم بي اندازد. جراح هم تنفس و هم زيبايي را در نظر ميگيريد و شما نبايد اصرار كنيد كه هر نوع مدل بيني كه دوست داشتيد را پياده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۵۸ توسط:netware موضوع:

رژيم غذايي “لاغري به صورت طبيعي”

آيا يك زن خانه‌ دار واقعي مي‌تواند به شما مشاوره‌ ي واقعي رژيم غذايي را ارائه دهد؟ رژيم لاغري “لاغري به صورت طبيعي” را بخوانيم:

بتني فرانكل يكي از زنان خانه‌ دار واقعي تلويزيون واقعيت شهر نيويورك، يك آشپز و رژيم گيرنده‌ي سابق است. به جاي گرفتن رژيم، او تغيير رابطه‌ي شما با غذا را توصيه مي‌كند. فرانكل ۱۰ قانون براي از دست دادن وزن دارد و تمام اين قوانين از اصل اساسي يكساني پيروي مي‌كنند: خوب غذا بخوريد، اما با صرفه‌ جويي غذا بخوريد. شما مي‌توانيد سيب‌ زميني سرخ‌كرده يا كيك بخوريد اما بايد مقادير آن اندك بوده و كل بشقاب را نخوريد.

آيا اين رژيم مؤثر است؟

مطالعه‌ي خاصي روي اين برنامه صورت نگرفته است؛ اما ديدن سهم وعده‌هاي غذايي و متعادل كردن انتخاب‌هاي غذايي مي‌ تواند كالري كه مي‌خوريد و مي‌نوشيد را كاهش دهد و اين كار به شما كمك مي‌كند تا لاغر شويد.

چه چيزي مي‌ توانيد بخوريد

برنامه‌ ي فرانكل مملو از سبزيجات به همراه مقداري غلات سبوس‌ دار و پروتئين بدون چربي است. او خوردن سبزي‌هاي ارگانيكي كه به صورت محلي رشد كرده‌اند، غلات سبوس‌ دار، مرغ و گوشت گاو و اجتناب از مواد غذايي بسته‌ بندي و فراوري‌ شده را توصيه مي‌ كند.

هيچ غذايي ممنوع نيست. شما مي‌توانيد تقريباً هر چيزي كه دوست داريد را به وفور بخوريد تا زماني كه به غذاهاي سالم تكيه كرده و اندازه‌ ي هر وعده‌ ي غذايي خود را محدود سازيد.

بيشتر بخوانيد : انواع رژيم لاغري كدام اند ؟

سطح تلاش: متوسط

شما بايد به آنچه كه مي‌ خوريد و ميزان آن توجه نماييد. فرانكل استفاده از بشقاب‌ هاي كوچك را به جاي تمركز بر روي اندازه‌ ي وعده‌هاي غذايي پيشنهاد مي‌دهد؛ اما كماكان شما نياز به يك ايده‌ي كلي براي شمارش كالري غذاها داريد.

محدوديت‌ها: به نظرمي رسد برخي از برنامه‌هاي غذايي نمونه‌ ي او بسيار كم‌ كالري بوده و مواد مغذي آن كم باشد. با پيروي از اين برنامه، شما مي‌ توانيد بسيار كمتر از ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ كالري را در روز ميل كنيد كه براي زنان توصيه مي‌شود و ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ كالري كه براي مردان توصيه مي‌ شود. خوردن كمتر از ۱۲۰۰ كالري بدون قرار گرفتن تحت نظارت پزشك مي‌تواند مخاطره‌ آميز باشد. فرانكل يك متخصص بهداشت حرفه‌اي نيست. شما بايد از برآورده شدن نيازهاي تغذيه‌ اي خود مطمئن شويد.

شما همچنين نياز به اراده قوي براي محدود ساختن خويش به چند گاز از غذاهاي موردعلاقه‌ تان داريد. گاز زدن به يك كيك براوني براي برخي افراد عالي به نظر مي‌ رسد اما براي ديگران، مي‌ تواند يك مشكل باشد.

پخت‌ وپز و خريد: شما مي‌توانيد خريد كرده و غذاهاي خودتان را طبخ كنيد. كتاب فرانكل دستورالعمل‌هاي نمونه براي كمك به شما براي برنامه‌ ريزي وعده‌هاي غذايي را فراهم مي‌كند.

مواد غذايي يا غذاهاي بسته‌بندي شده: خير

در جلسات حضوري: خير

ورزش: ورزش بخشي از اين برنامه نيست. فرانكل فعال ماندن را توصيه كرده و انجام شكلي از ورزش كه آن را دوست داريد را پيشنهاد مي‌كند.

آيا محدوديت يا ارجحيت‌هايي براي رژيم غذايي وجود دارد؟

بله. فرانكل افتخار كردن به ارجحيت‌هاي رژيم غذايي‌ تان را پيشنهاد مي‌ كند، فارغ از اينكه رژيم غذايي شما فاقد گلوتن يا فاقد لاكتوز، گياه‌ خواري يا كوشر است.

نكات ديگري كه بايد بدانيد

هزينه: هزينه‌ ي ديگري غير از خريد خواروبار متداول خود نداريد.

پشتيباني: بايد به تنهايي اين رژيم را انجام دهيد.

بيشتر بخوانيد : لاغري موضعي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۴:۲۸ توسط:netware موضوع: