جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به سوالات رايج درباره دستگاه ها ثابت

مدت زمان ارتودنسي ثابت چقدر است؟

به طور كلي مدت زمان ارتودنسي از شخصي به شخص ديگر متفاوت است. به صورت ميانگين طول درمان با دستگاه هاي ارتودنسي ثابت 2 سال است. با اين حال در برخي بيماران ممكن است اين مدت زمان كمتر از 1 سال باشد و در برخي ديگر حتي به 3 سال زمان نياز باشد تا دندان ها در موقعيت ايده آل قرار بگيرند.

آيا بريس ارتودنسي ثابت باعث ضعيف شدن دندان ها ميشود؟

خير، هيچ يك از دستگاه هاي ارتودنسي دندان مادامي كه به درستي نصب شده باشند، به دندان شما آسيب نمي زنند و آن را تضعيف نمي كنند. طي 1 تا 2 روز بعد از نصب بريس توسط متخصص، دندان ها كم كم شروع به حركت مي كنند و اين ممكن است به بيمار حس لق شدن دندان را بدهد كه البته اين تنها يك حس است و دندان ها لق يا ضعيف نمي شوند.

آيا ارتودنسي ثابت به صورت دائمي دندان ها را صاف و منظم مي كند؟

بريس ها و ساير لوازم ارتودنسي مي توانند دندان هاي نامرتب و نامنظم را به موقعيت ايده آل برسانند. بعد از اينكه دندان ها مرتب شد بريس ها برداشته مي شود، و دندان ها ممكن است كم كم در دراز مدت دوباره كمي كج شده و نامرتبي برگردد. اما اگر از نگهدارنده ها يا ريتينر ارتودنسي به طور منظم استفاده كنيد ميتوانيد مانع از برگشت نامنظمي دندان ها شويد.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي متحرك

·         ارتودنسي نامرئي

بهترين سن براي ارتودنسي ثابت چه سني است؟

هم كودكان و هم بزرگسالان مي توانند تحت اين ارتودنسي قرار بگيرند و محدوديت سني خاصي براي اين درمان وجود ندارد. با اين حال در سنين كودكي و نوجواني كه هنوز استخوان ها در حال رشد هستند، درمان هاي ارتودنسي ثابت نتايج بهتري خواهد داشت.

آيا بريس ثابت ظاهر صورت من را تغيير خواهد داد؟

بله ارتودنسي مي تواند تغييراتي در چهره افرد ايجاد كند. البته نگران نباشيد زيرا تغييراتي كه بريس ها در چهره شما ايجاد خواهند كرد كاملاً مثبت خواهد بود!بريس ها به بهبود ظاهر شما كمك ميكنند زيرا مشكلات عدم تقارن لبخند را حل كرده و شما را در كل زيباتر ميكند.

 

منبع 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۸:۳۳ توسط:netware موضوع:

مراقبت بعد از جراحي لاغري شامل چه مواردي است؟

منظور از مراقبت بعد از جراحي لاغري چيست؟

آنچه كه شايد بيش از انجام عمل لاغري داراي اهميت است، مراقبت از شرايط جديد است. و اين جمله شامل اقدامات مختلفي خواهد شد. مثلا پيروي از رژيم غذايي خاصي كه بايد در روزها و ماههاي اول تا بعدتر رعايت شود، انجام فعاليت هاي ورزشي مناسب، عدم انجام بعضي از كارها و...

در قدم اول اگر رژيم غذايي در هفته ها و ماههاي اول به طور ويژه رعايت نشود، به طور حتم در كاهش وزن مشكل ايجاد خواهد شد و علاوه بر اين، به دليل انجام جراحي بر روي معده؛ ممكن است عدم رعايت رژيم غذايي تجويزي، سبب بروز آسيب به بدن هم شود.

به همين دليل، دقيقا تا 3 روز اول بعد از عمل، بيمار فقط بايد شربت آب و عسل ميل كند. در ادامه و در ماههاي اول و دوم، بايد غذا را به شكل مايعات صاف شده مصرف نمايد و از ماه سوم به بعد هم، وعده هاي غذايي شكل پوره و ميكس شده به خود مي گيرند تا آرام آرام معده با شرايط جديد خود، وفق پيدا كند.

 ويژگي هاي رژيم غذايي مناسب ( مراقبت بعد از جراحي لاغري) چيست؟

رژيم غذايي بعد از عمل لاغري با توجه به اهميتي كه دارد، بايد داراي ويژگي هاي زير هم باشد:

. رژيم غذايي نه فقط بعد از عمل كه بايد از حدود 1 ماه قبل از عمل لاغري شروع شود تا در اين مدت، تا جايي كه امكان دارد، كاهش وزن طبيعي اتفاق بيفتد.

. روند تبديل غذاهاي مايع به جامد بعد از عمل هم روندي تدريجي بوده و ممكن است تا دو يا سه ماه به طول بيانجامد.

. بعد از گذشت زمان و برگشت به شرايط معمول، بايد از وعده هاي غذايي سالم و البته ميان وعده هاي محدود و سبك استفاده شود.

. حتما بايد در رژيم غذايي خود مصرف ويتامين ها و مكمل ها را داشته باشيد.

. حتما بايد مصروف روزانه پروتئين را داشته باشيد.

. حداقل بايد روزانه 2 ليتر مايعات بنوشيد. بهتر اين است كه اين مايعات كالري دار نباشند.

جهت محاسبه شاخص توده بدني خود قبل و پس ار جراحي لاغري كليك كنيد.

آيا تمريناتي براي بهبودي سريعتر وجود دارد؟

بله. با انجام مراقبت بعد از جراحي لاغري به شكل نحوه صحيح خوابيدن و ورزش و پياده روي مي توانيد به بهبودي خود سرعت بيشتري ببخشيد. همه اين نكات مي تواند به افزايش گردش خون در بدن و عدم ايجاد لختگي كمك شاياني كرده و حتي مانع بروز بعضي از عوارض بعد از عمل شوند.

ورزش هاي مفيد بعد از عمل لاغري كدام هستند؟

ورزش هايي همچون پياده روي سبك، يوگا، شنا، ورزش هاي استقامتي، مي توانند براي بدن مفيد باشند. البته براي شروع ورزش بعد از عمل، بايد در حدود 6 ماه صبر كنيد. در ابتدا به شكل محدود به ورزش بپردازيد و به مرور تعداد روزهاي هفته و زمان آن را هم افزايش دهيد.

معمولا بعد از گذشت 6 ماه بعد از عمل و با وجود فعاليت هاي ورزشي كه در پيش خواهيد گرفت، مي توانيد تا 50 كيلوگرم از وزن اوليه خود را كاهش دهيد و اين عددي فوق العاده است.

منبع : https://www.dranbara.com/

 

رفرنس : مجله لاغري و تناسب اندام

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۸:۵۲ توسط:netware موضوع:

آيا در دوره كرونا مي توانيم پروسه هاي زيبايي دندان يا ارتودنسي انجام دهيم؟

پروسه هاي زيبايي دندان در اين روزها تحت عنوان طراحي يا اصلاح طرح لبخند شناخته مي شوند. اين پروسه ها شامل موارد زير مي شوند :

نصب انواع ونيرها شامل ونير كامپوزيت و لمينت دندان

بليچينگ دندان

جراحي زيبايي لثه

و ...

انجام اين پروسه ها به همراه درمان هاي ارتودنسي دندان يا كاشت ايمپلنت دندان قاعدتا در دوران كرونا غير اورژانسي تلقي شده و بهتر است كه به بعد از همه گيري موكول شوند. با اين حال در شرايطي مي توان اين پروسه ها را حتي در اين موقعيت انجام داد.

توصيه مي شود اگر قصدتان براي انجام اين اقدامات غير اورژانسي دندانپزشكي در دوره كرونا جدي است و مصمم هستيد ابتدا يك كلينيك دندانپزشكي خوب كه واجد شرايط باشد و موارد زير را رعايت مي كند انتخاب كنيد :

تمامي پروتكل هاي بهداشتي را به طور كامل با شدت بيشتر و با جديت رعايت مي كند.

بدون هماهنگي قبلي هيچ بيماري را به كلينيك راه نمي دهد.

سالن انتظار مناسبي داشته باشد و حتي الامكان بيش از 2 تا 3 نفر را داخل مطب ميزباني نكند.

تهويه مناسبي داشته باشد.

به طور منظم توسط شركت ها يا مراكز كنترل عفونت چك شده و مورد تاييد باشد.

تمام وسايل مصرفي را استريل نگاه دارد.

به طور كامل و مسئولانه پيگير وضعيت بيماران باشند.

و ...

توجه كنيد كه اما اگر چنين مركزي پيدا نكرديد لطفا انجام هرگونه اقدام دندانپزشكي غير اورژانسي را به بعد از پيك كرونا يا زدن واكسن موكول بفرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۴:۳۰ توسط:netware موضوع:

بيمه هزينه عمل بيني را در چه شرايطي پوشش مي دهد؟

مشكلاتي كه مي توانند بيمه ها را مجاب به پرداخت هزينه ها (يا بخش هايي از كل هزينه) كنند محدود هستند و در ادامه به صورت خلاصه مورد بررسي قرار گرفته اند.

تنگي مجراي بيني

مجراي بيني از ابتداي بيني شروع شده و مسير هوايي را تا ابتداي پشپ حلق ادامه مي دهد. گاهي اوقات به دليل وارد شدن ضربه به بيني و يا يك اتفاق ديگر ممكن است يكي از دو مجراحي بيني دچار تنگي شود.

اگر اين مشكل حاد باشد مي تواند تنفس را به خطر بي اندازد. هزينه عمل بيني در بيماراني كه قصد جراحي زيبايي بيني نيز دارند مي تواند توسط شركت هاي بيمه كاسته شود.

بزرگ بودن مخروط داخلي بيني

به مخروط هاي بيني در اصل شاخك بيني گفته مي شود كه ساختارهايي حياتي در داخل بيني ما هستند. اين شاخك ها استخوان باريك و اسفنجي برآمده از ديواره حفره بيني هستند كه وظيفه آن ها تعديل جريان هواي ورودي و خروجي از طريق بيني است.

بزرگ بودن اين شاخك ها مي تواند مشكل تنفسي ايجاد كند و درمان آن مي تواند شامل تكنيك جراحي نيز باشد. چنانچه براي برطرف كردن اين مشكل قصد عمل داريد بيمه بخشي از هزينه ها را پشش مي دهد.

شكستگي جزئي تا شديد استخوان ها بيني

شكسته شدن هر بخشي از استخوان بيني مي تواند معضيل بزرگي سواي از زيبايي براي عملكرد بيني و تنفس ما ايجاد كند. شكستگي مي تواند باعث وارد شدن آسيب به بافت نرم بيني نيز شود و احتمالا خونريزي را نيز بالا مي برد.

چنانچه قصد داريد در كنار ترميم بيني شكسته اقدام به عمل زيبايي بيني كنيد بخش هايي از هزينه عمل بيني (مربوط به ترميم شكستگي) توسط برخي بيمه ها تقبل مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۱۱ توسط:netware موضوع:

آشنايي با برخي از مهم ترين قطعات و لوازم يدكي خودرو

استارت

وقتي شما كليد استارت خودروي خودتان را فشار مي‌دهيد ، موتور استارت كه يك الكتروموتور است فعال شده و باعث روشن شدن ماشينتان مي شود. تجربه نشان داده است كه استارت بدون اطلاع قبلي و كاملا ناگهاني از كار مي‌افتد.استارت خيلي گران قيمت نيست و تعويض آن در اكثر خودروها به سادگي امكان پذير است. اگر استارت زديد و استارت خودروي شما كار نكرد به احتمال زياد موتور آن سوخته و بايد آن را تعويض كنيد.

كمپرسور كولر

رايج ترين مشكلي كه در سيستم كولر خودرو پيش مي‌آيد بروز نشتي در مدار كولر است. اگر نشتي كولر خودروي خود را چك كرديد و از عدم نشتي در مدار كولر خودروي خود مطمئن شديد ، ميتوانيد به سراغ كمپرسور كولر خود برويد .اكثر كمپرسورهاي كولر خودروها داراي يك كلاچ هستند كه در هنگام نياز كمپرسور را درگير ميكنند و در مواقع عدم نياز كمپرسور كولر را غير فعال مينمايند.اگر عمر اين كلاچ تمام شده باشد مي‌تواند سبب از كار افتادن كمپرسور شود.همچنين بروز ايراد در لوازم داخلي كمپرسور نيز مي‌تواند باعث شود كه كمپرسور فشار كافي را توليد نكند و افت فشار اين قطعه نيز مي‌تواند سبب كارنكردن سيستم كولر شود. به هر حال اگر هر كدام از اين مشكلات براي كمپرسور خودرويتان پيش آمد نياز خواهيد داشت تا آن را به يك تعميركار ماهر بسپاريد كه اگر نياز به خريد لوازم يدكي براي اين مشكل باشد به شما اعلام كند.

بيشتر بخوانيد :

پلوس

نام اصلي پلوس خودرو Axle Shaft است وظيفه‌ي انتقال نيرو از ديفرانسيل به چرخ را دارد. بيشترين مورد خرابي كه در پلوس خودروي شما پيش مي‌آيد، پاره شدن گردگيرهاي آن است.

سيبك فرمان

سيبك فرمان خودرو يكي از انواع اتصالات است كه حركت سيستم فرمان را به چرخ‌هاي جلو منتقل ميكند . اگر سيبك فرمان خودرويتان دچار مشكل شده، در هنگام افتادن خودرو در دست اندازها صداي بسيار بدي به گوش خواهد رسيد و شما بايد به يك تعميركار براي تعويض سيبك ها مراجعه كنيد. هميشه به مشتريان محترم پيشنهاد ميكنيم كه حتما از قطعات اصلي استفاده كنند و به خاطر اندك تفاوت قيمت ، درگير تعويض قطعات خودرويشان در فاصله زماني نزديك نشوند.خصوصا براي قطعاتي مانند سيبك و ….. كه در دسته قطعات جلوبندي قرار ميگيرد و معمولا به دليل مصرف مداوم از خودرو دچار فرسودگي ميشوند و نياز به تعويض پيدا ميكنند .

ميل سوپاپ

ميل سوپاپ با نام ميل بادامك نيز شناخته مي‌شود. كار ميل سوپاپ باز و بسته كردن سوپاپ‌هاي ورودي و خروجي است. پيشرانه‌ي يك خودرو مي تواند يك، دو، يا حتي چهار ميل سوپاپ داشته باشد.ميل سوپاپ‌ها قطعاتي هستند كه عمر بالايي دارند و معمولا خراب نمي‌شوند اما افت فشار روغن و يا كمبود روغن در پيشرانه‌ي خودرو مي تواند باعث آسيب به ميل سوپاپ شود.اگر مكانيك به شما گفت كه نياز به تعويض ميل سوپاپ وجود دارد مطمئن باشيد كه خودروي شما با مشكلي جدي مواجه شده است.

منبع : استارپات

رفرنس : نمايندگي فروش قطعات هيونداي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۶:۴۶ توسط:netware موضوع:

اسيد لاكتيك در كدام خوراكيها يافت مي شود؟

اسيدها طعم هاي متمايزي به غذاها اعطا مي كنند  از اسيد سيتريك موجود در ميوه ها گرفته تا اسيد استيك خورنده كه باعث توليد سركه مي شود. اين تركيب يك اسيد ملايم و همه كاره است كه توسط باكتري هاي ويژه اي توليد مي شود كه قادر به هضم لاكتوز در شير هستند. اگرچه اسيد لاكتيك در درجه اول با محصولات لبني در ارتباط است ، اما در طيف گسترده اي از غذاها يافت مي شود كه در ادامه شرح داده مي شود.

محصولات لبني

گونه هاي نسبتاً كمي از باكتري ها ، از جمله خانواده لاكتوكوك و لاكتوباسيلوس و برخي از خانواده هاي لكونوستوك و استرپتوكوك ، قادر به هضم لاكتوز موجود در شير هستند. آنها قندها را به انرژي تبديل كرده و اسيد لاكتيك را دفع مي كنند كه باعث كاهش pH شير و ايجاد محيط نامناسب براي ساير باكتري ها مي شود.

اين مسئله يك مزيت رقابتي براي آن باكتريها است و براي انسان نيز مزاياي گسترده اي دارد. اين دسته از محصولات شير ​​اسيدي يا “كشت شده” به راحتي خراب نمي شوند و خاصيت مغذي شير را براي مدت طولاني تري حفظ مي كنند. خامه ترش ، ماست ، پنيرها و بقيه محصولات لبني تخمير شده در جهان از طريق اسيد لاكتيك توليد مي شوند.

ترشي سنتي

اگرچه اين ماده با لبنيات شناخته مي شود اما باكتري هاي اسيد لاكتيك فرصت طلباني هستند كه مي توانند با استفاده از قندهاي ديگر نيز زنده بمانند. به عنوان مثال ، ترشي سبزيجات و محصولاتي مانند كلم ترشي به طور سنتي داراي اسيد لاكتيك هستند. نمك زدن به سبزيجات آب آنها را بيرون مي كشد ، كه به سرعت توسط لاكتوباسيل ها استعمار مي شود.

اين اسيديته باعث جلوگيري از رشد باكتري هاي بالقوه خطرناك و بيماري زا مي شود و به حفظ مواد غذايي كمك مي كند. گروه دوم باكتري ها اسيد لاكتيك را هضم كرده و اسيد استيك يا سركه  توليد مي كنند كه قوي تري است و روند كار را تسريع مي كند. ترشي حاصل مي تواند بسته به نسبت لاكتيك اسيد به اسيد استيك ملايم يا تيز باشد.

نان هاي ترش

نان خمير ترش مزه خاص خود را مديون باكتري هاي اسيد لاكتيك است كه در كنار مخمر در خميررشد مي كند. PH پايين ايجاد شده توسط باكتري ها نه تنها باكتري هاي مضر را دفع مي كند بلكه مخمرها و اسپورهاي كپك را كه تحمل اسيديته پايين را ندارند از بين مي برد. از طرف ديگر ، مخمرهاي نان با اسيديته پايين سازگار شده و عملكرد خود را بهتر انجام مي دهند.

بيشتر بخوانيد : اسيد فسفريك

محصولات سويا

باكتريهاي اسيد لاكتيك نقش مشابه ماده طعم دهنده و نگهدارنده را در محصولات تخمير سويا دارند كه در سراسر آسيا رايج است. بيشتر آنها  از جمله ميسو و سس سويا با خمير كردن دانه هاي سويا شروع مي شوند كه باعث ايجاد يك ماده اوليه مي شود. سپس استارتر به اين دانه ها اضافه مي شود و يك فرآيند تخمير پيچيده را با چندين خانواده مخمر و باكتري آغاز مي كند. باكتري هاي اسيد لاكتيك با اثر رحفاظتي مانع از رشد عوامل بيماري زا در محصول نهايي مي شوند.

منبع : https://www.jahanshimi.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۲:۲۹ توسط:netware موضوع:

۴ راه براي جلوگيري از شكستن النگو طلا

۱- استفاده از النگو در مواقع خاص

براي پيشگيري از شكستن يا آسيب ديدن النگوها بهتر است آنها را فقط در مناسبت‌ها، مراسم و مهماني‌ها استفاده كنيد. با اين كار باعث افزايش طول عمر، درخشش و زيبايي النگو خواهيد شد. اگر النگو طلا  شما به‌شكلي است كه نمي‌توانيد راحت آن را از دست خارج كنيد، بايد در نگهداري از آنها مراقب بيشتري به خرج دهيد و مواظب باشيد كه فشاري به آنها وارد نشود.

۲- احتياط هنگام انجام كارهاي سنگين

سعي كنيد هنگام انجام فعاليت‌هاي سنگين كه احتمال آسيب رسيدن به النگوهاي شما بيشتر است، النگوها را از دستان خارج كنيد تا از ضربه و كشيدگي جلوگيري شود.

هنگام انجام هرگونه حركات ورزشي، مخصوصا قبل از ورود به استخر النگوها را از دست خود خارج كنيد.

براي اينكه النگوها دچار فرسودگي و سايش نشوند، بهتر است كه هنگام انجام كارهاي خانه كه از مواد شوينده يا اسيدي استفاده مي­‌كنيد، النگوها را از دستان خود خارج كند.

هنگام درآوردن النگوها از دست، به روش صحيح و مطمئن اين كار را انجام دهيد تا حين انجام اين كار، النگوها­ي شما دچار تغيير شكل يا كشيدگي نشوند.

بيشتر بخوانيد :

۳- دقت و احتياط در زمان درآوردن النگوها

هنگام درآوردن النگوها از دست، از روش‌هاي صحيح و مطمئن استفاده كنيد تا حين انجام اين كار، النگوها­ي شما دچار تغيير شكل يا كشيدگي نشود. پس از خارج كردن النگوها از دست‌هاي خود، آنها را در محلي مطمئن مانند جعبه‌­ي جواهرات قرار دهيد كه خيالتان از وارد شدن آسيب‌هاي احتمالي به آنها راحت باشد.

۴- احتياط و دقت فراوان در استفاده­‌ي روزمره از النگوها براي پيشگيري از شكستن آنها

اگر امكان درآوردن مرتب النگوها را نداريد، در نگهداري از آنها بسيار كوشا و مراقب باشيد كه فشاري به آنها وارد نشود. اگر از طلا و جواهرات خود به خوبي مراقبت كنيد، جواهرات شما طول عمر بيشتري خواهند داشت و جلوه و زيبايي خود را حفظ خواهند كرد. در نتيجه، دوام و ماندگاري بيشتري خواهند داشت و به اين ترتيب شما مي­‌توانيد به چشم سرمايه‌­هاي طلايي به جواهرات خود بنگريد.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۵:۴۸ توسط:netware موضوع:

مشكلات و عوارض ناشي از كج شدن دندان ها

كج بودن دندان ها و عدم هماهنگي آن‌ها مشكل بسيار شايعي در ميان افراد مختلف است. هم در كودكان و هم در افراد بالغ و بزرگسال اين مشكل ديده مي‌شود. دندان هايي كه به طور كامل و متناسب با هم مطابقت ندارند و يا به صورت ساده تر، ناصاف هستند از جذابيت دندان هاي شما كم خواهند كرد.

اگر از ظاهر دندان هاي خود و در نتيجه ظاهر لبخند خود راضي نيستيد، يا اگر كج بودن دندان هاي شما مشكلات سلامتي يا گفتاري را برايتان ايجاد مي كند، مي توانيد آن ها را صاف كرده و صاحب لبخندي تاثيرگذار و زيبا باشيد. در اين مقاله با علل اصلي كج و ناصاف بودن دندان ها و همچنين نحوه تصحيح حالت دندان ها به منظور صاف كردن دندان بيشتر آشنا خواهيد شد.

بيشتر بخوانيد :

در بعضي موارد دندان‌هاي كج مي‌توانند بر كيفيت زندگي شما تأثير بگذارند. به عنوان مثال، دندان‌هاي ناهماهنگ و صاف ممكن است بر توانايي جويدن شما اثر بگذارند و هر بار كه غذا مي‌خوريد باعث بروز درد در دهان شما شود.

بعلاوه، ممكن است برخي از افراد با توجه به زشت يا نامرتب بودن فرم دندان ها از باز كردن دهان خود يا لبخند زدن خجالت بكشند. ساير معضلاتي كه ميتوانند ناشي از كج بودن دندان باشند عبارتند از:

بيماري پريودنتال: زماني كه دندان ها ناصاف باشند تميز كردن بين آن ها كار سختي است. اين وضعيت مي‌تواند به پوسيدگي دندان و بيماري لثه منجر شود. در صورت عدم درمان، التهاب لثه مي تواند منجر به پريودنتيت شود. پريودنتيت يك عفونت جدي است كه مي تواند باعث آسيب به استخوان ها و دندان ها شود.

مشكل در جويدن غذا: دندان‌هاي كج همچنين مي توانند در روند جويدن غذا اختلال ايجاد كنند كه اين مشكل ممكن است باعث بروز مشكلات در هضم غذا شود.

سايش بيش از حد: كج بودن دندان همچنين مي تواند باعث ساييدگي دندان ها به هم شود. در برخي مواقع ممكن است زبان، لب و يا لپ هاي خود را گاز بگيريد.

مشكلات گفتاري: اگر دندان‌هاي شما در موقعيت نادرستي قرار داشته باشند، مي‌توانند در نحوه بيان و اداي برخي كلمات و حروف مشكلاتي براي شما پيش بياورند.

كاهش اعتماد به نفس: نارضايتي از ظاهر صورت خود مي‌تواند منجر به احساس عدم اعتماد به نفس در شما و درنتيجه اجتماع گريزيتان شود.

منابع : كلينيك دندانپزشكي ايده آل

رفرنس : https://www.tajdentalclinic.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۶:۰۸ توسط:netware موضوع:

انواع پروتز دندان

پروتز دندان چهار نوع مي باشد كه هر كدام مي تواند جايگزيني براي دندان هاي از دست رفته باشد.در اينجا به بررسي انواع پروتز دندان و مزايا و معايب هر كدام مي پردازيم.

ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان نوعي پرتز دندان ثابت است كه به صورت جراحي داخل استخوان فك كاشته ميشود. ايمپلنت هاي دنداني در اصل مهمترين و بهترين روش جايگزين دندان هستند كه هرچند هزينه زيادي دارند اما به صروت گسترده در سراسر جهان توسط افراد پير و جوان مورد استفاده قرار ميگيرند. ايمپلنت ها ماندگاري زيادي دارند و ظاهري طبيعي به  لبخند شما ميدهند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ايمپلنت دندان كليك كنيد.

تاج دندانپزشكي

از تاج يا روكش دندان براي ترميم يك دندان كه در اثر پوسيدگي يا آسيب ديدگي به خطر افتاده است استفاده ميشود. روكش دندان در واقع نقش محافظ دندان هستند كه مانع از مرگ و از بين رفتن كامل دندان ها ميشوند. براي استفاده از تاج دندان بخش زيادي از ميناي دندان را تراش ميدهند سپس با كمك سمنت و چسپ مخصوصي به دندان آماده شده متصل ميشود.

روكش دندان اگر همراه با ايمپلنت دندان بكار برده شوند جزء مهمترين اجزاي يك واحد ايمپلنت دندان به شمار ميروند. روكش ها بالاي اباتمنت سوار ميشوند و نقس تاج دنداني شما را ايفا ميكنند.

بريج يا پل دندانپزشكي

براي پر كردن چجاي خالي ندين دندان از دست رفته كه در مجاورت يكديگر قرار دارند از پل هاي دندانپزشكي استفاده مي شود. يك پل يا بريج دندان شامل يك يا چند پانتيك يا دندان كاذب، ايمپلنت يا اتصالات فلزي است. چندين نوع پل دندانپزشكي وجود دارد كه همه آن ها جزء پروتز دندان ثابت دسته بندي ميشوند.

  • بريج كانتي لِور
  • بريج مريلند
  • بريج سنتي
  • بريج كامپوزيت
  • بريج بر پايه ايمپلنت

دنتچرز يا دندان مصنوعي

دندان مصنوعي مجموعه هايي از دندانهاي ساخته شده از روي دندان هاي واثعي خودمان  است كه روي لثه هاي قوس فكي بالا و پايين سوار ميشود. دندان هاي مصنوعي دو دسته هستند. يك دسته ثابت و ديگري متحرك. هر دو دسته ثابت و متحرك خودشان به دو نوع كامل و پارسيل تقسيم بندي ميشوند.

دندان مصنوعي متحرك

دندان مصنوعي متحرك را ميتوان به راحتي از دهان خارج كرد و هر زمان كه لازم بود آن ها را روي لثه ها سوار كرد. پروتر پارسيلي چون دندان مصنوعي به راحتي روي لثه ها حركت ميكند و احتمال افتادن آن زياد است. همچنين استفاده از اين دندان هاي مصنوعي باعث ايجاد ناراحتي در لثه ميشود. پروتز متحرك دندان را بايد قبل از خوابيدن از دهان خارج كرده و در داخل آب قرار داد.

دندان مصنوعي ثابت

دندان مصنوعي ثابت نيز همانطور كه از نامش پيدا است به لثه ها يا دندان هاي مجاور ثابت ميشوند و قابل جابجا شدن نيستند مگر توسط متخصص پروتز. يك دست پروتز كامل ثابت معمولا بر پايه ايمپلنت است. يعني ابتدا 2، 4 يا 6 ايمپلنت در فك كاشته ميشود و سپس دندان مصنوعي به آن ها متصل ميشود. دندان مصنوعي يا پروتز پارسيل ثابت نيز به دندان هاي مجاور متصل ميشود و مانند دندان هاي طبيعي خودتان است.

رفرنس

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۹:۲۷ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي كودكان با بيهوشي يا بدون بيهوشي؟

يكي از موارد پر استرس براي كودكان مراجعه به دندانپزشكي و درمان دندان ها است. بيشتر كودكان با دندانپزشك اطفال همكاري نمي كنند و باعث عدم تمركز دندانپزشك در حين درمان مي شوند. اين ترس بيشتر به دليل شنيده هاي تلخي است كه افراد از سابقه دندانپزشكي خود باز گو كرده اند. ترس  كودك از دندانپزشكي سبب مي شود  كه نتواند از خدمات  درماني به درستي استفاده كند، در بيشتر موارد بعد از عدم موفقيت براي قانع كردن كودك، دندانپزشك از مهار فيزيكي و نگه داشتن دست و پاي كودك توسط والدين و يا كمك دستيار استفاده مي كند. تمام اين موارد مي تواند مخرب باشد و تاثيرات نامطلوبي را داشته باشد. مي توان  راهكارهاي مختلفي را به كار برد تا  ترس كودك از دندانپزشكي را كاهش داد. با كاهش ترس كودك ديگر نياز به استفاده از بيهوشي عمومي و  قبول عوارض احتمالي آن نمي باشد.

موارد استفاده از بيهوشي در دندانپزشكي كودكان

متخصص دندانپزشك اطفال با توجه به تجربه و مهارتي كه دارد تا زماني كه در شرايط ضروري قرار نگيرد از بيهوشي استفاده نمي كند مگر اين كه كودك در شرايط نا مناسب فيزيكي يا روحي هم چون مبتلايان به سندرم دوان يا عقب ماندگان ذهني يا فيزيكي باشند.

هم چنين در كودكان كم سن و سال اغلب آن هايي كه كمتر از 3 سال سن دارند و نياز به انجام اعمال جراحي دندانپزشكي دارند و هنوز هم به مرحله از همكاري و تعامل بالا با دندانپزشك نرسيده اند.

كودكاني كه از ترس و اضطراب بالايي نيز برخوردارند از اين روش براي درمان و ترميم مشكلات دندان شان استفاده مي كنند.

لازم به ذكر است انجام بيهوشي در امور دندانپزشكي در محيط هاي بيمارستان و تحت نظر متخصص بيهوشي انجام مي شود تا از بروز هر گونه عارضه يا عواقبي جلوگيري شود.

بيشتر بخوانيد :

مزاياي دندانپزشكي اطفال بدون بيهوشي

دندانپزشك اطفال در مرحله ي اول سلامت كودك را مد نظر قرار مي دهد. بنابراين راهكارهاي مناسبي كه هيچگونه اختلال در سلامت كودك ايجاد نمي كند را براي درمان عوارض دهاني و دنداني كودك انتخاب مي كند.

شايد با كمي تامل به اين نكته پي ببريد كه بيهوش كردن كودكان در حين دندانپزشكي، بيشتر به منظور جلوگيري از ترس كودك در حين كار مي باشد.

برخي از كودكان به قدري از دندانپزشكي مي ترسند كه همكاري لازم با دندانپزشك را در حين درمان نمي كنند و اين علت باعث مي شود تا دندانپزشك براي راحتي كار خود كودك را بيهوش نمايد.

عوارض بيهوشي در دندانپزشكي كودكان

كودكان به نوسانات الكتروليت و قند خون بسيار حساس مي باشند. بنابراين اگر كودكي تحت بيهوشي قرار گيرد، بايد ميزان قند خون كودك به طور دائم تحت كنترل قرار گيرد تا مشكل ساز نشود.

مسئله ي ديگر؛ هيپوترم يعني پايين آمدن دماي بدن كودك در حين بيهوشي مي باشد. اين موضوع در ريكاوري كودك بعد از بيهوشي ممكن است مشكلاتي را به دنبال داشته باشد.

در برخي موارد ممكن است كودكي كه براي انجام درمان هاي دندانپزشكي تحت بيهوشي قرار مي گيرد، دچار اختلالات يادگيري در سنين بزرگسالي شود.

علاوه بر اين ممكن است مواد بيهوشي روي مسائل شناختي كودك نيز تاثير بگذارد.

لازم به ذكر است هرچه مدت زماني كه كودك بيهوش باشد، طولاني تر شود احتمال ايجاد عوارض نامطلوب و شدت آن نيز به مراتب بيشتر مي شود.

منبع : كلينيك دندانپزشكي كودكان تهران

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۳:۰۰ توسط:netware موضوع: