جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پركردگي و ترميم دندان

براي ترميم دندان پوسيده، دندان پزشك قسمت پوسيده ي دندان را برداشته و سپس ناحيه ي خالي شده دندان را با ماده خاصي پر مي كند. همچنين مي توان براي ترميم دندان هاي ترك خورده، شكسته و يا دندان هايي كه با ناخن خوردن و دندان قروچه دچار فرسودگي شده اند از پركردگي استفاده كرد.

مراحل پركردن دندان

ابتدا دندان پزشك نواحي اطراف دندان پوسيده را بي حس مي كند. سپس از يك وسيله برشي مانند مته و يا ليزر براي برداشتن قسمت پوسيده شده ي دندان استفاده مي كند. انتخاب ابزار اين كار بستگي به سطح راحتي دندانپزشك، آموزش، و سرمايه گذاري در قطعه خاصي از تجهيزات و نيز موقعيت و ميزان پوسيدگي دارد.

در مرحله بعد دندان پزشك محل خالي شده از پوسيدگي را براي اطمينان از حذف كل پوسيدگي بررسي مي كند. سپس به منظور آماده سازي دندان براي مرحله پر كردن، اين حفره از باكتري ها و  باقي مانده هاي پوسيدگي پاك مي شود. در صورتي كه اين پوسيدگي دندان نزديك ريشه دندان باشد، ممكن است دندان پزشكتان از گلس اينومر، رزين كامپوزيت يا مواد ديگر براي محافظت از عصب استفاده كند. پس از پركردن اين حفره تقريبا كار دندانپزشك به پايان رسيده است و به صيقل آن دندان مي پردازد.

بيشتر بخوانيد :

نگهداري و مراقبت از پركردگي ها

پس از پركردن، دندان ممكن است حساس شده و دچار درد خفيفي شود اما پس از مدتي فروكش مي كند. در كل پس از پركردن دندان نبايد از بهداشت دهان و دندان خود غافل شويد و از محصولاتي استفاده كنيد كه مختص دندان هاي حساس مي باشند.

چه زمان بايد پركردگي ها را ترميم كرد

با اينكه پر كردگي ها بدون ترميم هم مي توانند سال ها دوام بياورند اما ممكن است به مرور زمان به دليل جويدن غذا ها فرسوده شوند. در صورتي كه عاداتي مانند دندان قروچه و سايش دندان ها را داريد پر كردگي هايتان زودتر دچار فرسودگي مي شوند و بايد ترميم شوند.

اگر نشانه هايي از فرسودگي مانند ترَك در پر كردگي ها مشاهده كرديد به سرعت به پزشكتان مراجعه كنيد تا پر كردگي تان ترميم شود. در صورتي كه پس از فرسوده شدن پر كردگي به پزشك مراجعه نكنيد و با همان دندان غذا بجوييد، ممكن است دندانتان دچار تَرَك شود و نيازمند ترميم هاي پيچيده تر باشد كه هزينه ي بيشتري نيز دارد. اگر اطراف پر كردگي ها پوسيده يا كرم خورده شود، ممكن است دندان پزشكتان براي ترميم آن دندان از روكش به جاي پر كردگي دوم استفاده كند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي ايده آل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۷:۵۳ توسط:netware موضوع:

آيا درمان‌هاي دندانپزشكي در دوران بارداري ايمن است؟

بسياري از مادران سوالاتي درباره اقدامات دندانپزشكي بارداري دارند. اينكه آيا انجام اين درمان‌ها مي‌تواند خطري براي كودك يا مادر داشته باشد؟ در پاسخ به اين نگراني‌ها بايد گفت مراجعه سالانه به دندانپزشك و انجام اقدامات پيشگيرانه در دوران بارداري نه تنها ايمن است، بلكه توصيه هم مي‌شود. در ادامه اين مقاله با كلينيك دندانپزشكي جنت آباد همراه باشيد تا با نكات كليدي در رابطه با دندانپزشكي بارداري آشنا شويد.

سايت انجمن بارداري امريكا (American Pregnancy Association) در مطلبي به مهم‌ترين نگراني‌ها و رايج‌ترين پرسش‌هاي مادران باردار درباره انجام درمان‌هاي دندانپزشكي پاسخ داده است كه آنها را در ادامه مي‌خوانيد:

- اقدامات پيشگيرانه و جرم‌گيري

افزايش سطح برخي هورمون‌ها در دوران بارداري سبب خونريزي لثه و تورم آن مي‌شود. گير كردن مواد غذايي بين دندان‌ها، اين التهاب را وخيمتر خواهد كرد. بنابراين انجام اقدامات دندانپزشكي در دوران بارداري براي جلوگيري از عفونت‌هاي دهان مانند بيماري‌هاي لثه ضروري است. چون عفونت‌هاي دهاني باعث زايمان زودرس مي‌شوند.

- كدام درمان‌هاي دندانپزشكي

انجام درمان‌هاي دندانپزشكي مانند ترميم دندان‌هاي پوسيده در دوران بارداري الزامي است. درمان‌هاي دندانپزشكي بهتر است در سه ماهه دوم بارداري انجام شود. در سه ماهه سوم به دليل سنگين بودن مادر، نشستن طولاني مدت دشوار خواهد بود. ايمن‌ترين اقدام اين است كه تمام كارهاي غير ضروري دندانپزشكي پس از تولد نوزاد انجام شود. با اين حال گاهي اوقات دندانپزشك ناچار به انجام اقدامات اورژانس مانند درمان ريشه (عصب كشي) يا كشيدن دندان در اين دوران خواهد بود. اقدامات زيبايي مانند سفيد كردن دندان‌ها بايد تا بعد از تولد نوزاد به تعويق بيفتد. بهتر است اگر درمان مشكل دندانتان ضروري نيست، بعد از اتمام بارداري و تولد نوزاد آن را انجام دهيد تا جنين در معرض خطر و آسيبي قرار نگيرد، حتي اگر آن خطر كوچك باشد.

- تزريق داروهاي بي‌حسي

در حال حاضر مطالعات متناقضي در مورد اثرات نامطلوب احتمالي داروهاي بي‌حسي روي جنين وجود دارد. ليدوكائين يكي از داروهاي مورد استفاده در دندانپزشكي است. اين دارو بعد از تماس با دندان مادر باردار از جفت عبور مي‌كند. در صورت نياز به درمان دندانپزشكي، مقادير داروهاي بي حسي بايد حداقل باشد، اما اگر مادر درد زيادي حس كرد، بايد مقدار بيشتري دارو استفاده شود.

- مصرف آنتي‌بيوتيك به دليل مشكلات دهان و دندان

اقدامات دندانپزشكي براي جلوگيري از ابتلا به عفونت، اغلب نيازمند تجويز آنتي‌بيوتيك است. آنتي‌بيوتيك‌هايي مانند پني‌سيلين، آموكسي‌سيلين و كليندامايسين در دوران بارداري بي‌خطر يا كم خطر هستند و پس از مشورت با پزشك زنان، مي‌توانند قبل و بعد از درمان‌هاي دندانپزشكي تجويز شوند.

- اشعه ايكس و راديوگرافي

معمولا توصيه مي‌شود انجام راديوگرافي‌هاي تشخيصي تا بعد از تولد نوزاد به تعويق بيافتد. با اين حال تهيه راديوگرافي براي انجام بسياري از درمان‌هاي دندانپزشكي ضروري است. انجمن راديولوژي آمريكا مي گويد از آنجا كه طي سه ماهه اول بارداري، اندام‌هاي جنين تشكيل مي‌شوند، تا حد امكان بايد جنين را طي اين مدت از هر خطري دور نگه داشت. اگر در سه ماهه سوم بارداي هم كار دندانپزشكي ضروري نداريد، آن را بعد از زايمان انجام دهيد.

بيشتر بخوانيد :

چگونه يك كلينيك تخصصي دندانپزشكي كودكان پيدا كنيم؟

ايمپلنت دندان چيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۱:۴۷ توسط:netware موضوع:

جنس ژل بليچينگ از چيست؟

بليچينگ دندان چيست؟

بليچينگ يا سفيد كردن دندان ها روشي است كه رنگدانه هايي كه باعث تغيير رنگ دندان ها شده اند را برطرف مي كند و باعث سفيد شدن دندان ها مي شود.

جنس ژل بليچينگ از هيدروژن پراكسيد است كه رنگدانه هاي ايجاد شده بين هرم هاي دنداني را اكسيد مي كند و آنها را از بين مي برد. اين ماده به مرور به قسمت هاي زيرين مينا در عاج نفوذ مي كند و باعث سفيد شدن دندان ها مي شود.

شايان ذكر است كه بليچينگ دندان يك روش دائمي نيست، بلكه نياز به تكرار و تمديد شدن دارد زيرا دندان ها مستعد تغيير رنگ و لكه پذيري هستند.

بيشتر بخوانيد …لمينت دندان چگونه است ؟

انواع بليچينگ دندان

انواع بيچينگ عبارتند از:

بليچينگ در مطب:

اين روش يكي از سريع ترين روش هاي سفيد كردن دندان ها است. دندانپزشك با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها محافظت مي كند؛ سپس مواد سفيد كننده را با غلظت بالا روي دندان ها قرار مي دهد. اين ماده به وسيله نور يا گرما فعال مي شود.

بليچينگ در مطب براي رسيدن به نتيجه مطلوب به تكرار نياز دارد و يكي از گران ترين روش هاي سفيد كردن دندان محسوب مي شود.

بليچينگ در خانه:

در اين روش دندانپزشك ترميمي خوب در يك جلسه از فك بالا و پايين شما قالب گيري مي كند؛ سپس در جلسه بعد يكي جفت تري را به همراه ماده اصلي بليچينگ به اندازه اي كه براي سفيد شدن دندان ها لازم است به شما مي دهد.

از نظر دندانپزشكان به منظور رسيدن به رنگ دلخواه بهتر است ابتدا بليچينگ در مطب و سپس بليچينگ در خانه انجام شود؛ زيرا بليچينگ در خانه ماندگاري بيشتري دارد.

در دوره اول مي توانيد حدود ۳۰ الي ۶۰ دقيقه از اين ماده استفاده كنيد؛ سپس اگر دچار حساسيت دنداني نشديد در دفعه دوم  ۲ الي ۴ ساعت از آن استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان چيست ؟

ميزان سفيد دندان ها تا چه زماني دوام دارد؟

درجه سفيدي دندان ها از فردي به فرد ديگر با توجه به ميزان زردي دندان ها، نوع سيستم سفيد كننده و شرايط دندان ها متفاوت است. بعضي افراد ممكن است با مصرف غذاها و نوشيدني هاي رنگي، دندان هايشان بعد از ۱ ماه تغيير رنگ بدهد، اما افرادي كه به بهداشت دهان و دندان خود اهميت بيشتري مي دهند ممكن است تا ۱ سال يا بيشتر به بليچينگ نيازي نداشته باشند.

آيا مي توان دندان هاي ارتودنسي شده را بليچينگ كرد؟

بهتر است بعد از پايان پروسه درمان با ارتودنسي اقدام به بليچينگ دندان ها كرد؛ زيرا بعد از اينكه دندان ها مرتب شدند ممكن است بخش هاي پوشيده شده بدون رنگ به نظر بيايند؛ پس در اين صورت مي توانيد از نتايج ايجاد شده در دندان هايتان لذت ببريد.

اقدامات قبل از بليچينگ

قبل از بليچينگ بايد دندان پوسيده را ترميم كرد؛ سپس در صورت نياز، به جرم گيري دندان ها اقدام كرد تا بتوان از بليچينگ نتيجه مناسبي دريافت كرد.

منبع: تاج دنتال كلينيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۱:۴۹ توسط:netware موضوع:

آيا ارتودنسي نامرئي قيمت مختلفي دارد؟

قيمت ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي نامرئي در حال حاضر براي بزرگسالان و نوجوانان داراي دندان هاي دائمي كاملا روش يافته تأييد شده است كه مي توانند صادقانه دستورالعمل هاي درمان را دنبال كنند، مهم ترين سوالاتي كه در ارتباط با ارتودنسي نامرئي وجود دارد، چه مدت بايد هر روز رديف كننده ها را بپوشند؟ چه چيزهايي مي توانند و چه چيزي نمي توانند بخورند و بنوشند؟ براي ملاقات هاي بعدي به دندانپزشك مراجعه كنند؟ قيمت ارتودنسي نامرئي چقدر است؟ و…

 بريس هاي نامرئي

بريس هاي نامرئي تمام مزاياي بريس هاي سنتي را فراهم مي كنند، اما بدون براكت هاي فلزي است و براي بزرگسالان كه علاقه مند به ديده نشدن ارتودنسي دندان هايشان هستند  قابل توجه است. به بيان ديگر افزايش تقاضا براي درمان ارتودنسي در بزرگسالان به ايجاد بريس هاي واضح، قابل جابجايي و پنهان دامن زده است، اكنون مي توانيد دندان هاي خود را با احتياط و راحت صاف كنيد. ما طيف گسترده اي از مهاربندهاي نامرئي را براي انتخاب شما در نظر گرفته ايم، از جمله ترازبندي هاي شفاف، بريس هاي ثابت و بريس هاي زباني پنهان،

قمت بريس هاي نامرئي

هزينه بريس هاي نامرئي مي تواند به ميزان قابل توجهي متفاوت باشد. اين معمولا نشان دهنده تجربه ارائه دهنده و كيفيت درمان شماست، به عنوان مثال تراز كننده هاي سفارشات پستي مي توانند ارزان تر از مراجعه به يك متخصص باشند، نكته منفي اين است كه درمان شما تقريبا بدون نظارت خواهد بود. درمان ارتودنسي بسيار سفارشي است، بنابراين تهيه يك قيمت ثابت متناسب با همه كارها آسان نيست.

هزينه تقريبي ارتودنسي نامرئي

را بيان كرد و قيمت ارتودنسي نامرئي را متخصص ارتودنسي با توجه به وضعيت دندان‌هاي بيمار مشخص مي‌كند، اما مي‌توان گفت قيمت ارتودنسي نامرئي فك بالا و پايين تقريبا يكسان است. فراموش نكنيم عواملي مانند برند

ارتودنسي نامرئي، بر قيمت ارتودنسي نامرئي فك بالا اثر خواهد گذاشت.

 عوامل تاثير گزار در هزينه ي ارتودنسي

برخي از عوامل موثر در هزينه ارتودنسي نامريي عبارت ند از:

ميزان حاد بودن مشكل دندان

درمان يك فك يا دو فك

طول دوره درمان ارتودنسي نامرئي

نياز به لوازم و دستگاه هاي اضافي براي درمان ارتودنسي نامرئي

منبع :

https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۱:۴۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي متحرك بهتر است يا ثابت ؟

ارتودنسي  دندان كه به آن صاف شدن دندان نيز گفته مي شود، كمك مي كند تا دندان هاي كج يا شلوغ تر از شوند تا عملكرد آن ها و ظاهر شما بهتر شود.  ارتودنسي مي تواند شامل قرار دادن بريس هايي بر روي دندان هاي شما باشد تا آن ها را به تدريج در موقعيت دل خواه قرار دهيد يا پوشاننده هايي را كه محافظ هاي پلاستيكي نازك ، شفاف و انعطاف پذير هستند و مي توانيد برداريد. ممكن است فكر كنيد كه فقط نوجوانان از بريس استفاده مي كنند، اما ارتودنسي مي تواند براي هر كسي كه به دنبال بهبود ظاهر يا عملكرد لبخند خود است  مناسب باشد. در اين مقاله سعي داريم مزايا و معايب هر يك را شرح دهيم.

معايب و مزاياي ارتودنسي متحرك

مزيت‌هاي وسيله ارتودنسي متحرك عبارت اند از:

از وسيله غير ثابت ارتودنسي مي‌توان به عنوان ورزش دهنده و پرورش درست عضله هاي دهان استفاده كرد.

برخي حركات دندان‌ مانند صاف كردن دندان كج شده، به راحتي با وسيله غير ثابت ارتودنسي امكان پذير است به شرطي كه تنها يك دندان هدف باشد.

غذا خوردن با وسيله غير ثابت ارتودنسي محدود نمي‌شود چرا كه هنگام غذا خوردن وسيله از دهان خارج مي‌شود بنابراين هر آن چه قبل از شروع درمان مي‌توانستيد مصرف كنيد در پي ارتودنسي متحرك نيز مي‌توانيد.

مسواك زدن و نخ دندان كشيدن همانند گذشته خواهد بود در حالي كه در ارتودنسي ثابت مسواك زدن و نخ دندان كشيدن سخت‌تر مي‌شود و بايد با دقت بيشتري انجام شود تا فضاي بين دندان و وسيله دهاني كامل تميز شود.

معايب وسيله غير ارتودنسي متحرك عبارت اند از:

از آنجايي ‌كه اين وسيله نيروي كمي به دندان‌ها وارد مي‌كند، در شرايطي كه لازم است چندين دندان حركت كنند، دوره درمان طولاني‌تر مي‌شود چرا كه در هر زمان حركت كمي انجام مي‌شود.

نتايج  دوره درمان بستگي به همكاري بيمار دارد و اگر بيمار همكاري لازم را نداشته باشد درمان به نتيجه نمي‌رسد، حتي ممكن است وضعيت بدتر شود.

در ارتودنسي متحرك نمي‌توان موارد شديد كلاس دو و كلاس سه را حل كرد، چرا كه در چنين مواردي بايد نيروي زيادي به صورت پيوسته اعمال شود.

از آنجايي ‌كه وسيله دهاني را بيمار مي‌تواند از دهان خارج كند، ممكن است به راحتي وسيله گم شده و يا زير پا بماند و خراب شود. اين امر باعث طولاني‌تر شدن دوره درمان و افزايش هزينه درمان مي‌شود.

به علت كمتر بودن نيروي اعمال شده توسط وسيله دهاني غير ثابت، امكان حركت دادن دندانهاي عقبي به جلو پس از كشيدن دندان، وجود ندارد.

مزايا و معايب ارتودنسي ثابت عبارت اند از:

مزايا

قابليت استفاده براي درمان ناهنجاري‌هاي شديد

جلوگيري از پوسيدگي دندان‌ها

كاهش خطر آسيب به دندان‌ها

افزايش طول عمر دندان‌ها

جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي لثه

معايب

طول مدت درمان بيشتر به نسبت ارتودنسي متحرك

امكان شكسته شدن وسايل ارتودنسي هنگام جويدن غذاهاي سفت و محكم

منابع :

https://www.orthoblog.ir/

http://www.orthodr.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۴:۵۸ توسط:netware موضوع:

قيمت ارتودنسي پنهان و انواع آن كدامند؟

قيمت ارتودنسي پنهان يكي از پر تكرارترين سوالاتي است كه بيماران از كادر درمان و و متخصصين مي‌پرسند. ما در اين مقاله انواع ارتودنسي پنهان را بررسي خواهيم كرد. سپس به بررسي كساني كه مي توانند از اين درمان استفاده كنند مي پردازيم. همچنين به سوال بسيار مهم كه آيا اين درمان بازگشت خواهد داشت و در آخر به بررسي قيمت ارتودنسي پنهان در سال ۹۹ خواهيم پرداخت.

انواع ارتودنسي پنهان يا نامرئي كدامند؟

در روش ارتودنسي پنهان، ارتودنسي ديده نمي شود. به عبارتي هنگامي كه فرد صحبت مي‌كند يا دهان خود را باز مي‌كند ارتودنسي‌ها ديده نمي شوند. به همين علت اين روش بسيار مورد توجه مردم قرار گرفته است. ارتودنسي پنهان را به سه روش انجام مي‌دهند ارتودنسي لينگوال، ارتودنسي با موارد همرنگ و ارتودنسي بدون سيم كه هر كدام را به صورت مختصر توضيح مي‌دهيم.

ارتودنسي لينگوال

در روش ارتودنسي نامرئي با براكت‌هاي لينگوال، سيم‌هاي ارتودنسي در سطح پشتي دندان‌هاي فك بالا و پايين چسبانده مي‌شود. اين نوع از ارتودنسي زياد پيشنهاد نمي شود. اين نوع از ارتودنسي پنهان داراي معايبي مثل شكسته شدن، گرفتن فضا زياد در دهان و مضاحمت ايجاد كردن براي زيان است. اين روش اصلا مورد پسند مردم قرار نگرفته است.

ارتودنسي با موارد همرنگ

اين روش با پلاك‌هاي همرنگ صورت مي‌گيرد. نكته مهمي كه در اين روش وجود دارد اين است كه آيا اين روش براي مشتري مناسب است يا خير.براي اين كه مشخص شود آيا اين روش براي مشتري مناسب است يا خير در اولين جلسه حضور و معاينه توسط پزشك مشخص مي‌شود. هنگامي كه اين روش توسط دندانپزشك تأييد شد و عمل صورت گرفت بايد بيمار هر دو يا سه هفته پلاكت نامرئي را تعويض كند. به خاطر قابل مشاهده نبود اين روش خيلي بيمارها تقاضا دارند كه از اين روش استفاده كنند. اين روش در بين بيمارن بسيار محبوب است.

ارتودنسي بدون سيم

اين روش يكي از پيشرفته ترين ارتودنسي هايي است كه در دنيا در حال حاضر انجام مي‌شود. اين روش با استفاده از تكنولوژي CAD/CAM، براي درمان هر بيمار، تعدادي رديف كننده‌هاي دنداني بدون سيم و با استفاده از پلاك‌هاي شفاف كه مختص همان بيمار مي‌باشد طراحي و ساخته مي‌شود.در اين روش به خاطر اين كه تمامي تغييرات توسط كامپيوتر برنامه ريزي شده دندان‌ها حرمت سريعي ندارند موجب ريزش دندان‌ها نمي شود كه اين موضوع بسيار مورد توجه بيماران بزرگسال است.

بيشتر بخوانيد : بهترين متخصص ارتودنسي در كرج

قيمت ارتودنسي پنهان سال ۹۹ چه نرخي دارد؟

معمولا پاسخ دادن به اين سوال براي موارد ديگر كار بسيار آساني است. اما قيمت ارتودنسي پنهان كار بسيار سختي است. قيمت ارتودنسي پنهان به عوامل زيادي بستگي دارد. عوامل متعددي براي ارزيابي قيمت ارتودنسي پنهان وجود دارد. از اين عوامل مي توان به معاينه اوليه، عكسبرداري با اشعه ايكس، هر گونه اصلاح دندان پزشكي ببيشتر و نوع بريس مورد استفاده مي‌توان نام برد.هزينه معاينه دندانپزشك مي‌توان در نوسان باشد.

چون ميزان طول درمان، مواد استفاده هنگام درمان و حتي مداخله ديگر پزشكان موجب مي‌شود كه هزينه معاينه دوره درمان بسيار متفاوت باشد. حتي عكس بردارري اشعه ايكس هم بسيار مي‌تواند متفاوت باشد. همچنين قيمت ارتودنسي پنهان به قيمت ارزهاي خارجي وابسته است و نوسان اين ارزها كاملا برروي قيمت ارتودنسي پنهان تأثير مي‌گذارد.همچنين زماني كه شما ارتودنسي را بر مي‌داريد هنوز درمان به پايان نرسيده است.

شما بايد از نگهدارنده‌ها براي تثبيت دندان استفاده كنيد. هزينه بازكردن و نصب نگهدارنده‌ها به صورت جدا محاسبه مي‌شود و شما بايد براي ادامه درمان هزينه جدايي پرداخت كنيد.استفاده از ارتودنسي‌هاي ارزان قيمت اصلا پيشنهاد نمي شود. احتمال اين كه اين ارتودنسي‌ها موجب ريزش دندان‌هاي شما بشود بسيار بالا است.شما بايد به توجه داشته باشيد كه دندان يكي از اعضا بسيار مهم بدن انسان است. نبايد به خاطر پرداخت هزينه پايين موجب ضرر به خودتان شويد.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۱:۵۹ توسط:netware موضوع:

دكتر خوب براي كاشت ابرو

دكتر خوب براي كاشت ابرو

انتخاب دكتر خوب براي كاشت طبيعي ابرو يكي از اساسي ترين تصميماتي است كه در زمان انجام عمل ترميم كاشت ابرو بايد انجام دهيم. بعبارت ديگر، پيوند ابرو توسط يك جراح متخصص كارآزموده باعث خواهد شد تا انجام عمل زيبايي به صورت حرفه اي ،طبيعي و كاملا بي عيب و ايراد صورت گيرد كه در نهايت باعث مي شود كه شخص به نتيجه دلخواه و مطلوب خود برسد.

علاوه بر اين، امكان بروز عوارض جانبي بعد از عمل كاشت پس از اين تكنيك بسيار كم است و فرد دوره نقاهت كوتاه تري را سپري خواهد كرد. بنابراين  اگر متقاضي عمل كاشت ابرو هستيد، اين مطلب را از دست ندهيد. زيرا قصد داريم شما را با نحوه انتخاب صحيح دكتر خوب براي كاشت ابرو آشنا كنيم .اما قبل از آن مختصري درباره نحوه كاشت ابرو صحبت مي كنيم.

بيشتر بخوانيد : متخصص كاشت موكيست ؟

دكتر خوب براي كاشت ابرو در تهران بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

پيوند ابرو يكي از ايمن ترين جراحي هاي زيبايي است.اما اين ايمني به تخصص و مهارت پزشكي كه شما انتخاب كرده ايد بستگي دارد.يك پزشك متخصص كارآزموده مي داند كه از چه ناحيه اي از سر گرافت هاي مو را استخراج كند ، چطور آنها را آماده و تار تار كند و با چه زاويه اي در قسمت هاي مختلف ابرو  بخواباند.به اين ترتيب ،نه تنها نتيجه عمل طبيعي و مطلوب خواهد بود بلكه عوارض احتمالي آن را نيز تقريبا به صفر مي رساند.

تحصيلات و دانش مرتبط داشته باشد

پزشكي كه عمل كاشت ابرو را انجام مي دهد، علاوه بر اينكه بايد متخصص پوست و مو باشد ،مي بايست دوره هاي آموزشي مورد نياز را نيز گذرانده باشد. پزشكاني كه عضو انجمن متخصصين پوست ايران هستند اولويت بيشتري دارند.

از مهارت و تجربه كافي برخوردار باشد.

داشتن مهارت و تجربه كافي در عمل كاشت ابرو (مانند هر تخصص ديگري) يكي از فاكتورهاي تعيين كننده  يك دكتر خوب براي كاشت ابرو است. زيرا نتيجه جراحي را مطمئن تر و ماندگار تر خواهد كرد.

براي اطلاع از اين مهارت مي توانيد به نمونه كارهاي جراح دقت كنيد. همچنين با افرادي كه كاشت ابروي خود را با پزشك مورد نظر انجام داده ند صحبت كنيد و از نتايج و ميزان رضايتشان بپرسيد.

اين كه سايت و يا صفحه اي مجازي صرفا از روي تحصيلات يك فرد آن را به عنوان بهترين دكتر كاشت ابرو در تهران معرفي مي كند كافي نيست. به طور كلي تبليغات صرفا براي معرفي جراح مي باشد و اين شما هستيد كه انتخاب مي كنيد كدام دكتر مهارت كافي در اين زمينه را دارد.

در اجراي تكنيك هاي جديد كاشت ابرو توانايي لازم را داشته باشد.

پزشكي را براي كاشت ابرو انتخاب كنيد كه در جلسه مشاوره بطور كامل درباره نحوه انجام كارخود توضيح دهد. دكتر خوب براي ترميم ابرو ، از روش ها و تكنيك هاي اصولي و استاندارد كه ايمن و پر بازده هستند ، جهت پيوند ابروي طبيعي استفاده مي كند.

علاوه بر اين، چنين پزشكي بايد در اين زمينه كاملا به روز باشد، از جديدترين تكنيك ها مطلع باشد و بتواند با توجه به انتظارات متقاضي و بررسي ويژگي هاي موهاي ناحيه اهداكننده و موهاي طبيعي ابروي بيمار بهترين كاشت ابرو را طبيعي ترين حالت ممكن و كم ترين عوارض انجام دهد.

منبع : سايت بهداشت و سلامت نسخه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۱:۲۳ توسط:netware موضوع:

عوارض و معايب جراحي لاغري

جراحي لاغري چه معايبي دارد؟

همانطور كه در مقالات قبلي گفته شد جراحي لاغري نيز مانند ساير روش هاي جراحي مزايا و معايب خاص خود را دارد. برخي از معايب آن عبارت است از:

پس از جراحي ممكن است بيمار مدام حالت تهوع و استفراغ داشته باشد كه در اين صورت بايد سريعاً به پزشك مراجعه نموده و درمان دارويي را شروع كند.

بيمار نمي تواند برخي غذاها را بخورد.

بيهوشي و داروهاي آن عوارضي دارند كه در برخي موارد بسيار شديد هستند. خطرات بيهوشي در حين عمل بيمار را تهديد مي كند.

ممكن است مري پس از عمل ورم كند.

در برخي موراد معده مسدود مي شود.

گاهي اوقات نتيجه عكس خواهد شد و به جاي كاهش وزن فرد دچار اضافه وزن مي شود و يا هيچ گونه كاهش وزني نخواهد داشت.

عفونت ديگر خطري است كه بيمار را تهديد مي كند.

تمامي معايب ذكر شده بسيار نادر بوده و با روش هاي جديد امكان بروز اين مشكلات بسيار كم است. برخي جراحان مجرب توانسته اند احتمال بروز اين مشكلات را به زير ۱ درصد برسانند و عملاً هيچ يك از اين موارد در حين و پس از عمل جراحي به وجود نخواهد آمد. اما اين معايب وجود دارند و نمي توان بدون بررسي از آن ها چشم پوشي نمود.

بيشتر بخوانيد :

متخصص جراحي لاغري كيست ؟

محاسبه شاخص توده بدني آنلاين

 جراحي لاغري چه عوارضي دارد؟

در صورتيكه طبق دستورالعمل هاي پزشك رفتار شود هيچ عوارضي به وجود نخواهد آمد اما مانند معايب، عوارض احتمالي نيز بايد مورد بررسي قرار گيرند.

سرگيجه در هنگام ايستادن

حالت تهوع

استفراغ

مسدود شدن روده

افت مداوم قند خون

زخم معده

طبق موارد ذكر شده مزاياي جراحي لاغري بسيار بيشتر از معايب و عوارض آن است. داشتن انتظارات واقع گرايانه از جراحي و تغيير سبك زندگي و عادات غذايي به اندازه ي خود جراحي اهميت دارند.

منابع

https://www.dr-abdo.ir/

https://www.dranbara.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۹:۲۹ توسط:netware موضوع:

چه لنت ترمزي بخريم ؟

در اين مقاله ازاستار پارتي نمايندگي خريد قطعات هيوندا و كيا ميخواهيم سوال مهم چه لنت ترمزي بخريم را بررسي كنيم.

همانطور كه ميدانيد يكي از حياتي ترين و مهم ترين قطعات خودرو لنت ترمز است.

چرا كه اگر لنت ترمز به درستي عمل نكند حوادث جبران ناپذيري روي ميدهد.

لنت ترمز چه كاربردي در خودرو دارد؟

لنت ترمز وظيفه ايجاد اصطكاك با ديسك چرخ و كاهش سرعت خودرو را دارد

اين قطعه در مبحث لنت ترمز چيست به طور كامل مورد بررسي قرار گرفته است.

حالا بايد به اين موضوع بپردازيم كه چگونه لنت ترمز مناسب خريداري كنيم.

خريد لنت ترمز

براي خريد لنت ترمز مناسب بايد به پارامترهاي خاصي توجه كرد كه برايتان شرح مي دهيم.

اصالت لنت ترمز

كمپاني هاي متعددي لوازم يدكي خودرو توليد مي كنند و لوازم توليد شده خود را راهي بازار مي كنند تا به دست مشتري برسد.

قبل از خريد مطمئن شويد كه لنت ترمز مناسب خودرو شما چه برندي است

براي مثال براي خودروهاي كيا و هيونداي بهترين برندهاي توليد كننده لنت ترمز برند جنيون ، موبيس و ماندو است.

سالم بودن جعبه، داشتن هلوگرام و باركد معتبر از نشانه هاي اصالت لنت ترمز است.

بيشتر بخوانيد :

انتخاب درست لنت ترمز

به طور كلي لنت ترمزها به 4 دسته تقسيم مي شوند : فلزي، نيمه فلزي، سراميكي و بدون آزبست يا ارگانيك

قبل از خريد آگاه شويد كه لنت ترمز مناسب خودرو شما كدام يك از 4 دسته بالاست.

اكثر خودروهاي موجود در بازار ايران از لنت ترمز فلزي و بدون آزبست استفاده مي كنند.

پس لنت ترمز مناسب خودرو خود را انتخاب و خريداري كنيد.

قيمت مناسب لنت ترمز

در شرايط موجود در كشور مانند تحريم ها و تغير لحظه اي قيمت ارز ك تاثير مستقيم بر قيمت كالاهاي مصرفب خصوصاً كالاهاي وارداتي دارد.

حتماً و حتماً از فروشگاه هايي لنت ترمز خريداري كنيد كه قيمت مناسبي به شما پيشنهاد دهند.

نكات مهم در خريد لنت

عمر مفيد لنت ترمز جلو 20000 كيلومتر رانندگي و عمر مفيد لنت ترمز عقب 40000 كيلومتر رانندگي است كه در مبحث زمان تعويض لوازم مصرفي خودرو مي توانيد اطلاعات بيشتري درباره عمر مفيد لوازم يدكي خودرو مطالعه كنيد.

در هر بار تعويض لنت ترمز از سلامت ديسك چرخ خودرو مطمئن شويد.

در زمان مقرر لوازم مصرفي خودرو را تعويض كنيد.

براي تعويض لنت ترمز حتماً به مكانيك متخضض مراجعه كنيد.

از راهنمايي فروشندگان لوازم يدكي استفاده كنيد.

منبع : https://www.star.parts/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۵:۵۱ توسط:netware موضوع:

مشكلات توليد نان و شيريني

دو چيز در مراحل تهيه نان ممكن است مشكل ساز باشند است:

يكي كيفيت آرد است. نانوايي نمي‌تواند كيفيت آرد را كنترل كند. وي فقط با كنترل فرآيند توليد، يعني افزودن مواد بهبود دهنده، مي‌تواند ثبات فرآيند توليد و كيفيت نان را بهبود بخشد.

مورد ديگر پير شدن نشاسته گندم است. پس از بيرون آوردن نان از فر، نشاسته فرآيند پيري خود را آغاز مي‌كند، يعني نان سفت شده و بيات مي‌گردد.

همه اين عوامل بر كيفيت محصول آرد تأثير مي‌گذارد. به منظور حل اين مشكلات، بسياري از نانوايان بهبود دهنده نان را انتخاب مي‌كنند.

بهبود دهنده نان

اصطلاح “بهبود دهنده نان” براي پذيرش طيف گسترده‌اي از مواد قابل استفاده در آرد گندم و خمير به منظور بهبود برخي از جنبه‌هاي رفتار خمير و كيفيت نهايي نان استفاده مي‌شود.

استفاده از اين اصطلاح معمول است و اغلب به افزودن چندين ماده در سطوح پايين با “حامل” مخلوط مي‌شود، ماده‌اي كه ممكن است خواص عملكردي داشته باشد يا نداشته باشد اما به پراكندگي كمك مي‌كند و ماده كامپوزيتي با كارايي راحت‌تري را فراهم مي‌كند.

فرمولاسيون مواد بهبود دهنده نان تحت تأثير كنترل قانوني بر روي ليست مواد اوليه مجاز كه ممكن است در توليد نان استفاده شود، خواهد بود.

نام هاي جايگزين بهبود دهنده‌هاي نان كه ممكن است در صنعت پخت و پز وجود داشته باشد عبارتند از:

نرم كننده هاي خمير، اشاره خاصي به اين واقعيت است كه مواد افزوده شده رئولوژي خمير را تغيير مي‌دهد.

كمك‌هاي پردازشي، كه عملكردي مشابه با نرم كننده‌هاي خمير را نشان مي‌دهد.

عوامل اكسيد كننده، كه به معني نقش ويژه تري در ايجاد شبكه گلوتن در خمير است.

مواد افزودني كه معمولاً روي مواد خاص استفاده مي‌شوند.

كنسانتره‌ها، شبيه به مواد بهبود دهنده اما با طيف وسيعي از مواد موجود (به عنوان مثال چربي، شكر و نمك) و معمولاً با مقادير بالاتر افزودن، استفاده مي‌شوند

بيشتر بخوانيد :

تفاوت بين بهبود دهنده نان شيرين و نان بخارپز شده چيست؟

نقش بهبود دهنده در فرآيند تخمير و عملكرد بهبود دهنده در بافت داخلي تقريباً يكسان است. اما روش گرمايش متفاوت است. نان پر شده بخارپز توسط بخار گرم مي‌شود، كه مي‌تواند سطح نان را صاف و براق كند.

منبع : جهان شيمي

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۸:۱۵ توسط:netware موضوع: