جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت كامپوزيت و بليچينگ دندان

بليچينگ دندان يا كامپوزيت دو روش از روش هاي مختلفي هستند براي سفيد كردن دندان ها به كار مي روند. اصلي ترين تفاوت كامپوزيت و بليچينگ در فرايند و مراحل انجام آن است. همانطور كه توضيح داديم براي سفيد كردن دندان با كامپوزيت يك ماده خارجي روي دندان هاي بيمار قرار مي گيرد و براي مدتي طولاني حدود 3 تا 5 سال طرح لبخند بيمار را اصلاح مي كند. در صورتيكه در بليچينگ، ماده خارجي بلافاصله از روي دندان ها پاك شده و در اثر واكنش شيميايي ايجاد شده؛ دندان هاي بيمار سفيد و درخشان مي شوند.

ديگر تفاوت هاي كامپوزيت و بليچينگ دندان عبارتند از:

            رنگ:

دو روش درماني بليچينگ دندان و كامپوزيت ونير هر دو مي توانند دندان ها را سفيد كنند اما اين سوال كه بلچينگ دندان يا كامپوزيت كدام روش بهتري است بايد به دقت بررسي شود. بايد در نظر داشته باشيد كه كامپوزيت اثرات طولاني مدتي نسبت به بليچينگ دندان دارند.

زماني كه دندان ها با بليچينگ دندان سفيد مي شوند با استعمال دخانيات و يا مصرف مواد غذايي يا نوشيدني هاي رنگي به سرعت تغيير رنگ مي دهند اما كامپوزيت اينگونه نيست. از آن گذشته كامپوزيت ونير با طيف رنگ هاي مختلف عرضه شده و بهترين رنگ متناسب با دندان هاي شما انتخاب خواهند شد. كامپوزيت ونيرها اگر به درستي نصب و پوليش شوند طول عمر بيشتري نسبت به بليچينگ دندان  خواهند داشت.

            طول عمر و ماندگاري:

بايد اذعان داشت كه بليچينگ دندان طول عمر و ماندگاري زيادي ندارد. اين در حالي است كه ماندگاري كامپوزيت دندان مي تواند تا 5 سال و ياحتي بيشتر طول بكشد. اگر فرد مراقبت هاي صحيح را از كامپوزيت ونير به عمل آورد مي تواند به مدت زيادي از رنگ دندان ها و لبخندي زيبا لذت ببرد. اما بليچينگ به سرعت مي تواند دچار تغيير رنگ شده و از اين رو ماندگاري كامپوزيت دندان بسيار بيشتر از طول عمر بليچينگ مي باشد. معمولا بليچينگ بايد سالي يك بار تكرار شود

         درمان ساير مشكلات دندان:

كامپوزيت ونير به جز تغيير رنگ و سفيد كردن دندان ها مي تواند ساير مشكلات دندان ها را نيز حل نمايد. مشكلاتي نظير ترك خوردگي، شكستگي، لب پر شدن دندان ها، پر كردن فواصل ميان آنها، بد فرمي و پر كردن دندان هاي جلويي به راحتي با كامپوزيت ونير حل مي شوند. كامپوزيت ونير يك روش اصلاح طرح لبخند است درصورتيكه بليچينگ دندان صرفا رنگ دندان ها را تغيير مي دهد.  

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۹:۳۵ توسط:netware موضوع:

بهترين زنجير طلا

محكم ترين زنجيرهاي طلا و جواهر كدام مدل هستند: هنگام خريد زنجير طلا و جواهر يكي از مهمترين عواملي كه بايد در نظر گرفت اين است كه آيا زنجير به اندازه كافي استحكام دارد؟ آيا مي تواند يك آويز سنگين را نگه دارد؟ احتمال پاره شدن آن چقدر است؟

بيشتر بخوانيد :

 آنچه كه يك زنجير طلا و جواهر را مستحكم مي كند، نوع اتصال، نوع فلز به كار رفته در آن و ضخامت زنجير طلا و جواهر مي باشد. محكم ترين زنجيرها نمونه هايي هستند كه داراي اتصالات جداگانه و لحيم شده هستند. اين زنجيرهاي طلا و جواهر حتي اگر ضخيم باشند انعطاف پذير هستند و اگر پيچ يا گره بخورند از هم جدا نمي شوند. همچنين تعمير آنها بسيار راحت است. همچنين، نوع فلز به كار رفته نيز در محكم بودن زنجير مؤثر مي باشد. فلزاتي مانند پلاتين و طلا و نقره مقاوم هستند. ضخامت زنجير نيز نقش مهمي در دوام آن خواهد داشت. زنجيرهاي طلا و جواهر ضخيم در برابر آسيب مقاومت بيشتري دارند. محكم ترين انواع زنجيرهاي طلا و جواهر عبارتند از: * زنجيرهاي طلا و جواهر تسمه‌اي: در اين نمونه هر زنجير به صورت جداگانه لحيم شده و بهم متصل مي شود. اين زنجيرها معمولا سنگين و ضخيم هستند كه آنها را بسيار بادوام و مستحكم مي كند. * زنجير طلا و جواهر لنگري: زنجير لنگري از بيضي هاي در هم قفل شده و بهم پيوسته تشكيل شده است كه بين هر بيضي يك ميله قرار دارد. اين زنجيرها به طور معمول در برابر پيچش مقاوم هستند. * زنجيرهاي طلا و جواهر فيگارو: در زنجيرهاي فيگارو اندازه حلقه‌ها با هم برابر و يكسان نيست به اين صورت كه يك حلقه بزرگتر و به دنبال آن چند حلقه كوچكتر قرار مي گيرند و در صورت آسيب ديدن به راحتي تعمير مي شوند. * زنجيرهاي طلا و جواهر كابلي: اين زنجيرهاي ساده و محكم متشكل از پيوندهاي بيضي يكسان مي باشند. * *زنجير طلا و جواهر گندمي : اين زنجير از حلقه‌هاي بيضي‌ شكل پيچ‌ خورده تشكيل شده كه به نظر ظريف مي رسد اما بسيار مستحكم است و به راحتي گره نمي خورد و پاره نمي شود. منبع: جولري شاپينگ گايد

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۸:۳۳ توسط:netware موضوع:

انواع فرم صورت براي مدل مو عروس

آرايش كردن باتوجه به فرم صورت مي تواند معايب صورت را بپوشاند، ما دراين مقاله از مجموعه مقاله هاي آموزش آرايشگري الماس نشان چگونگي اين كار را براي شما خواهيم گفت:

مدل مو براي صورت بيضي

در بين انواع مدل صورت بهترين مدل بيضي مي باشد و در انتخاب هر نوع آرايش و مدل موي دستتان باز است، موي كوتاه،بلند،فر،صاف و… فرقي ندارد فقط تعادل بين گردي صورت و فرم بيضي برقرار شود.

مدل مو براي صورت گرد

افراد داراي صورت گرد، معمولا چانه گردي هم دارند، صورت گردها بايد موهاي خود را مدلي كوتاه كنند، كه صورت آنها باريك تر وكشيده تر به نظر بيايد. مثلا چتري هاي خودرا كوتاه كنيد، تا گردي صورتتان كمتر شود.موهايتان را از قد چانه كوتاهتر نكنيد، زيرا صورت را چاق تر نشان مي دهد.

پف دادن مو روي فرق سر براي صورت گرد هم مناسب است و همينطور لايت (هايلايت) كردن موها ، حواستان باشد كه مدل موي پسرانه و بسيار كوتاه اصلا مناسب فرم صورت شما نيست. همچنين بستن موها در پشت سر اگر به سفتي كشيده شود گردي صورت را بيشتر نمايان مي كند.

بيشتر بخوانيد :

مدل مو براي صورت مربعي

براي افرادي كه صورت مربعي شكل دارند بهتر است موهاي خود را بر روي صورت قرار ندهند. در اين فرم چهره، شما بايد صورت خود را با موي بلند كشيده تر كنيد. اگر موهايتان يكدست و صاف باشد و بلندي آن تا زير شانه بيايد كه خيلي بهتر مي باشد. هرگز موهايتان را كوتاه نكنيد، زيرا صورت شما مربع تر به نظر مي آيد.

مدل مو براي صورت مثلثي

كساني كه داراي صورت مثلثي هستند بايد موهايشان را طوري كوتاه كنند كه پهناي ناحيه پيشاني را بيشتر كنند و همچنين عرض چانه و گونه خود را كمتر كنند. بنابراين مدل مـو بايد در ناحيه گوش و بالاتر پر پشت تر بوده و بـه تـدريج به سـمت گـردن و پشـت گـردن بــاريك گردد. فر و حالت دار بسيار مناسب اين فرم صورت مي باشد. چتري هاي خود را كوتاه نكنيد و از مدل هاي شلوغ و درهم برهم بيشتر استفاده كنيد.

مدل مو براي صورت لوزي

 بيشتر مدل ها با چهره شما سازگار است و مشكل چنداني نداريد.اما مدل هاي خيلي كوتاه براي اين فرم مناسب نيستند چون قسمت بالاي صورت را پهن تر ميكنند و همچنين از مدل هاي شلوغ بپرهيزيد.

مدل مو براي صورت مستطيل

صورت هاي لاغر و كشيده بايد موهايشان هميشه كوتاه باشد تا صورتتان كوتاه تر و تپل تر به نظر بيايد. و قد موهايتان هم سطح چانه نباشد تا كشيدگي كمتر شود.

 مدل مو براي صورت گلابي

افرادي كه پيشاني باريكي دارند ولي چانه پهني دارند براي اين نوع بايد حجم موها را در قسمت بالاي گوش زيادتر كنند.

 مدل مو براي صورت قلبي

موي بلند به اين افرادي كه داراي چانه باريك و پيشاني پهن مي باشد، بسيار مناسب است. حجم موها را در قسمت چانه زيادتر كنند.

ما از طرف آموزشگاه ارايشگري الماس نشان زيبايي دوچندان را براي شما آرزومنديم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۱:۱۷ توسط:netware موضوع:

راهنماي ارتودنسي ثابت | مزايا و معايب

روش هاي درماني مؤثري براي مشكل ناهنجاري دهاني وجود كه يكي از آن ها ارتودنسي ثابت مي باشد. در روش ارتودنسي به روش ثابت دندانپزشك با استفاده از ماده ي مخصوص و بدون ضرر براكت ها را بر روي سطح دندان بيمار مي چسباند، و سپس به كمك واير و كش هاي ارتودنسي سبب حركت و صاف شدن دندانها مي گردد. بيمار بايد در اين طول دوره درماني خود دستگاه ارتودنسي را در دهان خود نگه دارد و نمي تواند در اين مدت براكت ها را از دهان خود خارج نمايد. با توجه به حرفه و تخصص متخصص ارتودنسي و نظارت او بر درمان، بيمار مي تواند در طول دوره بازه زماني درمان خود نتيجه ي مطلوبي را براي حل اختلالات دهان و دندان  خود دريافت نمايد

ارتودنسي به روش ثابت چه مزايا و معايبي دارد؟

معايب ارتودنسي ثابت :

به دليل ماهيت طولاني بودن ارتودنسي ثابت و قرار گرفتن طولاني مدت براكت ها و بريس بر روي دندان ها و در صورتي كه بيمار به خوبي رعايت بهداشت دندان و دهان را نداشته باشد دندان هاي او ممكن است دچار تغيير رنگ شوند و جاي دستگاه ها بماند. بيمار ممكن است در ابتداي درمان ارتودنسي به روش ثابت دچار درد شود كه اين موقتي مي باشد و پس از آن كه بريس و سيم ها جاي خود را در دهان باز كردند اين درد كاهش مي يابد يا قطع مي شود و ديگر مشكلي در خوردن غذا و جويدن مواد غذايي نخواهد داشت.

بريس ها و سيم هاي استفاده شده در ارتودنسي ثابت بسيار آسيب پذير بوده و به همين دليل در صورتي كه بيمار از مواد غذايي سفت استفاده كند امكان شكستن آن ها وجود دارد. گاهي ممكن است بيمار در طول دوره درماني خود نتواند به خوبي قبل از درمان صحبت نمايد و دچار اختلال در تكلم شود. و در آخر فرد به دليل آن كه به مدت طولاني و زياد از اين دستگاه ثابت استفاده مي كند احساس خواهد كرد كه زيبايي ظاهري اش كمتر شده يا از بين رفته است.

بهتر است درمان ارتودنسي ثابت را براي فرزندان خود پس از دوران كودكي و بلوغي او انجام دهيد به دليل آن كه بيمار بايد ارتباط و تعامل نزديك تري را با دندانپزشك داشته باشد و همكاري او در اين دوران نيز بيشتر مي باشد.

بيشتر بخوانيد :

مزايا ارتودنسي ثابت :

ارتودنسي در رفع مشكلات حاد ناهنجاري دندان بهترين انتخاب است به دليل قوي بودن نيرويي كه سيم و بريس ها به برآمدگي  هاي فكي و دندان ها وارد مي كند و با فشار مناسب به دندان ها، دندان ها در رديف درست خود قرار خواهند گرفت.

كساني كه نامرتبي دندان ها و مشكلات فك آن ها بسيار شديد تر مي باشد بهترين گزينه براي انجام درمان ارتودنسي به روش ثابت خواهند بود.

در كل تشخيص انجام ارتودنسي ثابت بر عهده ي دكتر متخصص ارتودنسي مي باشد و به شرط سلامت استخوان و لثه هيچ محدوديت سني براي بيمار وجود ندارد.

هزينه ارتودنسي ثابت نسبت به ساير روش هاي ارتودنسي به صرفه تر است

منبع : مجله ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۱۳ توسط:netware موضوع:

هزينه ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

ارتودنسي دندان چند دهه ايي است كه مورد توجه افراد، مخصوصا بزرگسالان شده است. يكي از دلايل اصلي آن هم پنهان بودن دستگاه ارتودنسي در آن است. اما نكته مهم در اين مدل از ارتودنسي اين است كه هر كسي نميتواند از اين نوع درمان استفاده كند و تنها مخصوص افرادي است كه شدت بي نظمي دنداني در آن ها كم باشد. زيرا توانايي اين دستگاه ارتودنسي در جابجايي دندان كمتر از ارتودنسي نوع ثابت است كه در آن از براكت هاي فلزي استفاده مي شود. ارتودنسي نامرئي انواع مختلفي دارد كه به صورت مختصر به بيان هر كدام از آنها ميپردازيم و سپس فاكتور هاي تعيين كننده هزينه ارتودنسي نامرئي را بيان خواهيم كرد:

بيشتر بخوانيد :

با توجه به اينكه اكثر لوازم و تجهيزات ارتودنسي به صورت وارداتي است و نرخ ارز تاثير زيادي در آن دارد، باعث شده هزينه ارتودنسي نامرئي و ساير روش هاي ارتودنسي مسئله ايي بسيار مهم براي عموم باشد.

به طور كلي نوع ارتودنسي نامرئي، در تعيين هزينه نهايي درمان بسيار تاثير گذار است اما بجز آن فاكتور هاي ديگري در تعيين قيمت نهايي ارتودنسي دندان نقش دارد كه برخي از آن ها به شرح زير مي باشد:

ارتودنسي تك فك باشد و يا براي هر دو فك انجام شود

نوع دستگاه و تجهيزات بكار برده شده براي درمان

نياز و يا عدم نياز به جراحي فك، قبل از ارتودنسي

جنس براكت هاي ارتودنسي (سراميك، فلزي و … )

سن بيمار

داشتن و يا فقدان دندان نهفته

طول مدت درمان بيمار

ميزان و شدت ناهنجاري و بي نظمي فكي و دنداني

ميزان همكاري بيمار در طول درمان

نوع درمان نگهدارنده ارتودنسي كه پس از درمان انجام ميگيرد

بررسي اين فاكتور ها و پيش بيني ميزان هزينه كلي درمان در روز اول توسط متخصص ارتودنسي با معاينات انجام شده، بيان ميشود. هزينه ارتودنسي نامرئي همانند ساير روش هاي درماني، معمولا در طي درمان و با پيشرفت روند درماني فرد اخذ مي گردد. بخشي از هرينه در ابتداي درمان و مابقي آن در طول درمان ، به صورت اقساطي قابل پرداخت مي باشد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۱۴ توسط:netware موضوع:

براي سيم كشي دندان‌ها چقدرهزينه كنيم؟

آموزش به خود در مورد اينكه چرا هزينه‌هاي درمان اهميت دارد، ايده خوبي است. درك عوامل تعيين كننده به اين معني است كه شما ارزش و كيفيت درماني كه دريافت مي‌كنيد را بهتر خواهيد فهميد. پيچيدگي درمان و مدت زمان مورد نياز براي پاسخگويي به نيازهاي ارتودنسي شما بزرگترين عوامل تعيين كننده هزينه هستند. هزينه درمان ارتودنسي مي‌تواند به بسياري از عوامل بستگي داشته باشد:

سن بيمار

شدت مشكل

پيچيدگي مكانيزم درمان

طول كلي درمان

هزينه دقيق درمان پس از يك ارزيابي كامل تعيين مي‌شود كه در آن پزشك چندين قالب، عكس و اشعه ايكس مي‌گيرد. برآورد هزينه درمان شما معمولا مي‌تواند در اولين مراجعه انجام شود. انتخاب يك متخصص ارتودنسي تصميمي است كه بايد توجه زيادي به آن اختصاص يابد. زيبايي و طول عمر لبخند شما (و يا لبخند كودك شما) به اين تصميم وابسته است.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ارزان

عوامل تعيين كننده هزينه ارتودنسي

درجه ناهمواري

شدت ناهماهنگي دنداني و وضعيت سلامتي دهان شما به تعيين هزينه كلي درمان كمك خواهد كرد. در طول ارزيابي اوليه شما، پزشك اشعه ايكس و يك معاينه كامل انجام خواهد داد تا تعيين كند آيا پوسيدگي و بيماري‌هاي لثه وجود دارد كه ابتدا بايد مورد توجه قرار گيرد. در بعضي موارد ممكن است كشيدن دندان‌ها براي ايجاد فضاي كافي جهت صاف كردن دندان‌ها لازم باشد.

انواع بريس

رايج ترين نوع بريس‌ها، بريس‌هاي فلزي معمول هستند. اگر چه تكنولوژي به گونه اي آن‌ها را ساخته است كه اين براكت‌هاي فولاد ضد زنگ مي‌توانند كوچكتر شوند و كمتر قابل توجه باشند، اما همچنان هم مي‌توانند زيبايي دهان را در زندگي اجتماعي، شخصي يا حرفه اي شما بر هم بزنند. براي جلوگيري از اين احساس در بيماران، پزشكان گزينه‌هاي ديگري مانند بريس سراميكي شفاف يا اينويزيلاين (ارتودنسي نامرئي )را ارائه مي‌دهند. بريس‌هاي شفاف پيشرفته ۳M ، نامرئي و سفارشي ساخته شده هستند تا با رنگ دندان طبيعي شما ادغام شوند. اين بريس‌ها مقاوم در برابر لكه هستند و از تغيير رنگ در طول فرآيند درمان جلوگيري مي‌كنند. اينويزيلاين در سال‌هاي اخير تبديل به يك درمان بسيار محبوب شده است. اين الاينرهاي شفاف قابل جابجايي و تقريبا نامرئي هستند. از پلاستيك صاف ساخته شده اند تا از ناراحتي ناشي از بريس‌ها و سيم‌هاي فلزي جلوگيري شود. آن‌ها مي‌توانند براي غذا خوردن، مسواك زدن دندان‌ها يا تميز كردن آن‌ها برداشته شوند، تا هر گونه مواد غذايي كه در دستگاه موجود در دهان شما گير كرده اند، به راحتي برطرف شود. بسته به عوامل خاص، ميانگين هزينه بريس و هزينه متوسط ​​اينويزيلاين در برخي موارد ممكن است قابل مقايسه باشد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك

طول درمان

ميزان اصلاح مورد نياز طول مدت درمان شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد. ناهماهنگي شديد دندان‌ها و تغيير مكان استخوان و صورت نياز به درمان بيشتري دارند كه نياز به مراجعات بيشتري را مي‌طلبد و به هزينه كلي اضافه مي‌شود. ناصافي خفيف دندان‌ها مي‌تواند به طور معمول با بريس‌هاي سريع يا الاينر شفاف MTM  در مدت كوتاه سه تا شش ماه برطرف شود.

مهارت‌هاي پزشك

اگر چه انتخاب متخصص ارتودنسي داراي سطح بالايي از تجربه و تخصص ممكن است نسبت به افرادي كه در اين زمينه تازه كار هستند، هزينه بيشتري داشته باشد، اما اين امر تضمين خواهد كرد كه شما سطح مراقبتي بالاتر و نتايج بهتري را دريافت خواهيد كرد. يك متخصص ارتودنسي بي تجربه مي‌تواند درد ناخوشايند و آسيب دائمي براي دندان ايجاد كند كه منجر به درمان طولاني تر و پر هزينه تر مي‌شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۷:۱۹ توسط:netware موضوع:

دندان‌هاي سالم و مرتب در بزرگسالان

داشتن لبخند زيبا در هرسني احساس خوبي به انسان مي‌دهد. نامرتب بودن دندان‌هاي پايين كه قبلاً مانعي براي لبخندتان نبود، در بزرگسالان بيشتر نمايان مي‌شوند و اين موضوع باعث مراجعه به ارتودنتيست‌ها در سنين بالاتر مي‌شود.

آيا درمان نا‌مرتب بودن دندان‌ها در بزرگسالان و كودكان متفاوت است؟

اصولا درمان كجي دندان‌ها در افراد بالغ و كودكان مشابه است ولي تغييرات شرايط دهان و دندان در بزرگسالان (مثل خراب شدن دندان‌ها يا ريشه آن‌ها و كمتر شدن قدرت ترميم در لثه) باعث سخت شدن اين موضوع شده است. به همين سبب بايد روشي ترجيح داده شود كه فشار كمتري به دندان‌ها وارد شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

آيا ارتودنسي مخصوص بزرگسالان وجود دارد؟

انجام ارتودنسي بزرگسالان  با سيم‌ها و براكت‌ها به روش سنتي فشار زيادي بر دندان وارد مي‌كند و با مرور زمان شايد اين فشار افزايش پيدا كند. متاسفانه دندان‌هاي بزرگ سالان به اين فشارها تحمل ندارند و بايد روشي ديگر جايگزين شود. افراد بالغ مي‌توانند از روش‌هاي ديگر ارتودنسي مانند ارتودنسي اينويزالاين( ارتودنسي نامرئي ) استفاده كنند. اين نوع درمان را مي‌توان بر روي دندان‌هايي كه بي‌نظمي كم‌تري دارند نيز استفاده كرد.

ارتودنسي رنگ دنداني

ارتودنسي رنگ دنداني يك روش درمان ارتودنسي است كه در آن به جاي براكت‌هاي فلزي، از براكت‌هايي از جنس سراميك استفاده مي‌شود. اين براكت‌ها معمولاً شكننده‌تر هستند ولي در صورت شكستن، مي‌توان با براكت جديد جابه‌جا كرد، اين روش درماني، طول درمان بيش‌تري دارد. اما به دليل حساسيت بيش‌تر بزرگسالان به ديده شدن براكت‌ها، ميزان تقاضاي درمان ارتودنسي رنگ دنداني، در اين گروه سني بيش‌تر است.

بيشتر بخوانيد : قيمت ارتودنسي

آيا ارتودنسي نامرئي واقعي است؟

بله! اگر مي‌خواهيد براكت‌هاي شما ديده نشوند، نباشد مي‌توانيد ازدرمان ارتودنسي با براكت‌هاي لينگوال استفاده كنيد. اين براكت‌ها به جاي روي دندان، به پشت دندان‌ها وصل مي‌شوند. اين نوع درمان پيچيده‌تر است و نياز به متخصص باتجربه در اين نوع درمان دارد. اين نوع درمان در بعضي از شرايط مانند بي‌نظمي شديد دندان‌ها و ساختارهاي دنداني خاص كارساز نيست.

درمان ارتودنسي به روش لينگوال براي بيمار سخت‌تر است. چون اين براكت‌ها مستقيم با زبان در تماس هستند، در بعضي مواقع باعث تغيير در وضعيت صحبت‌‌كردن مي‌شوند و علاوه بر اين زمان درمان كمي بيشتر از روش سنتي است. تنظيم اين براكت‌ها نيز به دليل پيچيده بودن آن زمان بيش‌تري نياز دارد. به هر حال، نامرئي بودن اين درمان جذابيت خاصي براي بزرگسالان دارد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۱:۱۶ توسط:netware موضوع:

بارداري و دندانپزشكي

در دوران بارداري ، بسياري از هورمون هاي خانوم ها تغيير مي كند ، به همين دليل خونريزي در لثه ها و تورم آنها دور از تصور نخواهد بود .

درد دندان و هر دردي براي خانوم هاي باردار مضر است ، پس در دوران بارداري نبايد درد دندان ها را تحمل كرد و بهتر است ، براي مشورت به دندانپزشك متخصص مراجعه كرد.

 دندانپزشك با توجه به شرايط بيمار، روش درماني متناسب را به او پيشنهاد مي دهد .در دوران بارداري مي توان كارهاي ضروري دندانپزشكي را انجام داد كه عصب كشي و پر كردن دندان ها شامل آن مي شود ، البته توصيه پزشكان اين است كه بهترين زمان براي مراجعه به دندانپزشكي بارداري از ماه سوم تا ششم بارداري است و درصد بروز خطر در اين ماه ها را بسيار پايين مي دانند .

البته بهتر است كارهايي را كه براي دندان ها ضروري نيست را به ماه هاي بعد از بارداري موكول كنيد . كارهايي كه مربوط به زيبايي دندان هاست مانند سفيد كردن و ... را بعد از زايمان انجام دهيد و تنها مجاز به انجام كارهاي اورژانسي دندان ها مي باشيد .

براي خانوم هاي باردار ، نشستن طولاني مدت روي صندلي دندانپزشكي ، مخصوصا در ماه هاي آخر ، بسيار دشوار است. درست و يا غلط بودن در استفاده از ، داروهاي دندانپزشكي هنوز هم مشخص نشده است و در مورد تاثيراستفاده از اين داروها براي خانوم هاي باردار، شبهاتي وجود دارد به طوريكه هنوز هم به قطع ضررهاي احتمالي آن ها مشخص نشده است  و عده اي از پزشكان هم استفاده از آنها را بلامانع مي دانند . البته استفاده از داروهايي مانند پني سيلين  ، اريترومايسين ، آموكسي سيكلين كه توسط پزشك براي درمان عفونت هاي دنداني شما تجويز شده است بلا مانع خواهد بود .

• راديوگرافي در دوران بارداري

بهتر است گرفتن عكس هاي مورد نياز براي معالجه دندان ها را به بعد از دوران زايمان موكول شود ، اما در پاره اي از شرايط اورژانسي مانند پر كردن دندان ها ، پزشك مجبور به گرفتن عكس هاي راديوگرافي است . انجام اين كار درماه هاي اول بارداري بسيار خطرناك است زيرا در اين ماه ها  بدن جنين در حال رشد و شكل گيري است و اندام هاي حياتي در حال تشكيل شدن هستند به همين دليل خانوم هاي باردار مي بايست در اين ايام نسبت به استفاده از داروها و همچنين انجام راديوگرافي و .... بسيار حساس باشند و حتما پزشك را از بارداري خود مطلع كنند.

• پندهايي براي مراقبت از دندان ها در دوران بارداري

1. در هنگام مراجعه به دندانپزشك ، براي آنكه خودتان و جنين تان در شرايط راحت تري قرار بگيريد بهتر است يك بالش كوچك همراه خود داشته باشيد.

2. بهتر است در هنگام نشستن روي صندلي پاهايتان را روي هم قرار ندهيد زيرا فشار زيادي را به شما منتقل خواهد كرد .

3. كارهايي كه مربوط به زيبايي دندان هايتان مي شود را به دوران بعد از زايمان خود موكول كنيد.

4. حتما حتما حتما دندانپزشك را از بارداري خود مطلع كنيد .

5. در طول دوران بارداري ، از غذاهاي سالم استفاده كنيد  و بعد از مصرف غذا ها سعي كنيد دندان هاي خود را مسواك زده و به طور مرتب از نخ دندان استفاده كنيد .

نكته : بهتري است انجام امور مربوط به دندانپزشكي زيبايي ( ايمپلنت دندان ، لمينت دندان ، كامپوزيت دندان ، بليچينگ دندان و....) كه لزومي به انجام ان ها نيست تا پايان دوره بارداري به تعويق بيفتد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۶:۲۹ توسط:netware موضوع:

نكاتي براي داشتن لب هاي برجسته

مراحل كار

لايه برداري پوست لب:

هر سه روز يكبار لايه برداري را  با درست كردن اسكراب لب كه شامل عسل و شكر و وازلين مي باشد را انجام دهيد اينكار باعث نرمي و صاف شدن لبتان مي شود، و باعث از بين رفتن سلول هاي مرده پوست لب مي شوند. قبل از زدن رژلب پوست لب را با استفاده از مسواك يا ليف حمام مرطوب كنيد و روي لب بكشيد، مراقب باشيد كه به شدت اين كار را انجام ندهيد چون لايه برداري بيش از اندازه باعث مي شود پوست لب تحريك و  خشك و خون بيفتد.

نرم كننده لب:

مراقبت از پوست لب  قبل از خواب و هر روز بعد از بيدار شدن از خواب از يك نرم كننده مناسب استفاده بكنيد.

معجزه چاي كيسه اي:

چاي كيسه اي رو بعد از استفاده كردن از آب داغ خارج كرده و اجازه دهيد حرارتش كم تر شود، سپس حدود ۳ دقيقه چاي را بر روي لب هايتان بگذاريد.

استفاده از سايه سفيد:

براي بزرگ و پرحجمي لب هايتان كمي سايه چشم سفيد بالاتر از كمان لب بزنيد و بعد با يك خط لب مقدار كمي بالاتر از خط طبيعي لبتان خط لب بكشيد مراقب باشيد اين حد بيشتر نشود چون جلوه بدي پيدا مي كند همون مقدار كم باعث  لبتان را بزرگتر و زيباتر مي كند.انتخاب رنگ خط لب بايد رنگي يكسان با لبتان يا كمي پررنگتر باشد.

بيشتر بخوانيد :

رژلب قرمز:

براي داشتن لب هاي كه جلب توجه كند و جذاب باشد از رژ قرمز براي ملاقات هاي خاصتان استفاده كنيد.

نوشيدن آب:

براي حجيم شدن لب هايتان آب بنوشيد، اگر كلا جنس پوست خشكي داريد آب بيشتري روزانه مصرف كنيد تا به پوستتان آب كافي برسد.در اين صورت لب هاي شما نرم و برجسته تر مي شوند.اگر در پوست لبتان ترك خوردگي مشاهده كرديد نشان از آن دارد كه بدن شما احتياج به آب بيشتري دارد.

رژلب ارزان:

رژلب مي تواند باعث خشكي لب شما شود از رژلب هاي با كيفيت كه كمي گران تر هستند تهيه كنيد. اگر يه برق لبي نياز داريد كه مرطوب كنندگي عالي داشته باشد وازلين را جايگزين برق لب كنيد.

نكته:

هيچ وقت نگذاريد مدت طولاني بگذرد و شما از نرم كننده هاي لب استفاده نكرده باشيد چون به مرور زمان باعث خشكي، ترك خوردگي و … مي شود.

منبع : https://www.almasneshansalon.com/

رفرنس : دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۱:۵۴ توسط:netware موضوع:

يك متخصص ارتودنسي خوب بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

تخصص در ارتودنسي

ارتودنسي رشته اي تخصصي است و يك متخصص ارتودنسي خوب ، فردي است كه دانش ، مهارت و تجربه ي كافي در اين زمينه داشته باشد .

براي تشخيص يك متخصص ارتودنسي خوب از بد، مي توانيد به عكس كار ها قبلي مراجعه كنيد يا از تجربه ي كاربران قبلي بپرسيد .كارهايي از قبيل ارتودنسي ثابت، ارتودنسي متحرك، ارتودنسي نامرئي ،جراحي فك و

تجربه يكي ديگر از عوامل تاثير گذار بر مهارت يك متخصص ارتودنسي است ، بنابراين داشتن چند سال سابقه ي كار بسيار اهميت دارد .

ارتباط مناسب با بيماران

متخصص ارتودنسي خوب با داشتن ارتباط دوستانه و صميمانه با بيماران خود، آن‌ها را راضي نگه دارد.

همچنين، بايد با توضيح دادن كامل به بيمار كه قرار است چه كارهايي را انجام دهد، به آن آرامش بدهد.

توضيح درباره نحوه پرداخت و هزينه ارتودنسي كردن، از ديگر موضوعاتي است كه متخصص ارتودنسي خوب بايد درباره آن صحبت كند.

رابطه مناسب با كودكان

داشتن ارتباط مناسب با كودكان و آگاهي با روانشناسي كودكان، براي هر متخصص ارتودنسي خوب يك امر ضروري است.

شما با مراجعه كودكتان نزد متخصص ارتودنسي، بايد اين اطمينان را داشته باشيد كه ضمن درمان سريع و مناسب فرزندتان، براي مراجعات بعدي راضي و بدون ترس و استرس برگردد نه اينكه از محيط كار و رفتار متخصص استرس داشته باشد.

همچنين متخصص بايد داراي تجربه كافي در درمان ناهنجاري هاي فك و دندان كودكان و بزرگسالان باشد و بر هر دو گروه سني براي درمان مسط باشد.

سوالاتي كه از متخصص ارتودنسي خود بايد بپرسيم

از متخصص ارتودنسي بخواهيد كه در رابطه با طرح درمان ارتودنسي، مدت زمان درمان ارتودنسي و وسايل و تجهيزاتي كه استفاده مي كند به شما اطلاعات جامعي بدهد.

همچنين هزينه ارتودنسي بايد متناسب با كيفيت درمان ارتودنسي ارائه شده از سوي ارتودنتيست باشد.

در نهايت با تطابق جواب اين سوالات و بررسي هاي بيشتر از مراجعه كنندگان قبلي و… بهترين متخصص ارتودنسي را پيدا كنيد.

منبع : orthoinfo


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۰۳ توسط:netware موضوع: