جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ترميم و كامپوزيت

كامپوزيت يكي از همه گير ترين مواد دندانپزشكي ها است كه امروزه تقريبا در تمام دندانپزشكي ها و كلينيك هاي معتبر پيدا مي‌شود. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان آشنا كنيم و نكاتي را درباره آن به شما بگوييم. با ما همراه باشيد.

متخصص ترميم و زيبايي دندان

تخصص ترميم دندان نياز به تخصصي در حدود چهار سال دارد كه پس از شش سال از فراگيري موضوع دندانپزشكي حاصل مي شود. مرمت كننده دندانپزشكي علاقمند به تشخيص همه موارد ساده و پيچيده است و قبل از تدوين برنامه يا برنامه درماني شامل تمام قسمتهاي دهان، همه موارد را از همه جهات براي شخص تحت درمان تجزيه و تحليل و بررسي مي كند .

وظيفه پر كردن دندان

يك متخصص ترميم دندان در درمان شركت كند تا راحت ترين و مناسب ترين راه حل را ارائه دهد. براي متخصص ترميم دندان نيازي به ارائه راه حل ايده آل و گران تر نيست. بلكه او مي تواند متناسب با توانايي ها و نيازهاي شخصي كه در حال معالجه است چندين راه حل براي اين مشكل پيشنهاد كند. دندانپزشك همچنين مي تواند از راه حل هاي ارائه شده توسط يك متخصص ترميم دندان بهره مند شود و افق هاي جديد و متنوعي براي حل مشكل دارد. بنابراين ، دكتر ابساوي ، مشاوره با متخصص ترميم دهان و دندان در موارد پيچيده براي دندانپزشك امري مهم و عملي است.

چرا ترميم دندان

ترميم دندان لزوماً با تصادفات و شكستن دندانها در اثر گاز گرفتن يك شي خاص يا در اثر يك حادثه روبرو نيست. به هيچ وجه، مطمئناً اين موارد را شامل مي شود، اما فقط به آنها محدود نمي شود. يك متخصص ترميم دندان با مشكلات عملكردي دندان ها، مشكلات جويدن، مشكلات در ساختن فك ها و مشكلات بستن فك ها به يكديگر سروكار دارد. اين يك رشته گسترده است كه داراي قوانين و سيستم خاصي است كه ما در مورد آن صحبت نمي كنيم و زمينه ترميم دندان با جنبه زيبايي دندان ها، فرسايش دندان است. در تمام درجات آن، خواه فرسودگي طبيعي مربوط به زمان باشد، يا فرسايش در نتيجه شرايط آسيب شناختي كه در آن نيروي عظيمي روي دندان ها فعال مي شود. – گاهي اوقات در هنگام خواب – كه منجر به تخريب و خرد شدن غير عادي آنها مي شود. در مورد درمان اين موارد ، اين از درمان پيشگيرانه در موارد ساده است و فراتر از آن تا پانسمان دندان در موارد پيچيده تر است.

حرف آخر

ترميم و بازسازي دندان همراه با زيباسازي دندان همه و همه مي‌تواند توسط كامپوزيت صورت گيرد. اما برخي از افراد هنوز تفاوت بين كامپوزيت و لمينت را نمي‌دانند. براي همين ما به شما توصيه مي‌كنيم حتما و قطعا اگر تصميم استفاده از كامپوزيت دندان به را به هر دليلي داريد، مقالات مرتبطي كه در اينترنت وجود دارد را مطالعه كنيد و بعد تصميم بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۷:۵۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي و هر آنچه بايد بدانيد.

همانطور كه مي‌دانيد ارتودنسي روشي قطعي براي درمان ناهنجاري هاي فك و دهان ودندان است اما بسياري از افراد به اين موضوع توجه نمي‌كنند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا در مورد روشي از ارتودنسي كه مخصوص كساني است كه با ظاهر ارتودنسي مشكل دارند صحبت كنيم. ارتودنسي نامرئي. با ما همراه باشيد.

اينويزيلاين چيست؟

در روش ارتودنسي نامرئي از يك سري قالب هاي پلاستيكي شفاف استفاده مي شود.در اين روش از نيروي ثابتي براي حركت دادن دندان ها به صورت موثر استفاده شده است. اين ارتودنسي متحرك بوده و هر دو هفته يكبار تعويض مي شود. پلاك هاي اينويزيلاين شباهت زيادي به محافظ هاي سنتي دهان دارند كه از يك پلاستيك شفاف، سبك و نازك ساخته مي شود.

پلاك هاي اينويزيلاين در تمام طول شبانه روز بجز هنگام مسواك زدن و نخ دندان كشيدن بايد استفاده شود. در مدتي كه شما پلاك هاي متحرك را مي پوشيد، دندان هاي شما به تدريج حركت داده مي شوند . اين حركت تا زماني كه نتايج مورد نظر بدست آيد ادامه خواهد يافت.

ارتودنسي نامرئي براي چه كساني مناسب است؟

اينويزيلاين براي خيلي از افراد مناسب مي باشد اما همه ي مشكلات ارتودنسي را هم نمي تواند درمان كند. شما بايد توسط يك متخصص ارتودنسي ارزيابي شويد تا مشخص شود آيا كانديد خوبي براي اينويزيلاين هستيد يا خير. ارتودنسي نامرئي براي كودكان مناسب نيست.

بهتر است والدين قبل از اينكه بلوغ استخواني فرزندشان به حد نهايي خود برسد او را نزد يك متخصص ارتودنسي كودكان ببرند.

ساخت پلاك اينويزيلاين

قبل از اينكه برنامه ي درماني شما شروع شود ، يك قالب  از دندان هاي شما گرفته مي شود.تا بررسي شود كه آيا سيستم اينويزيلاين مي تواند دندان هاي شما را اصلاح كند يا خير. پس از اينكه استفاده از ارتودنسي نامرئي براي شما تاييد شد ،يك برنامه ي درماني دقيق با استفاده از يك نرم افزار  3d  براي شما طراحي مي شود.

اين نرم افزار يك سري از حالت هاي بهبود داده شده ي دندان هاي شما را كه در طول دوره درمان ايجاد شده است به متخصص ارتودنسي نشان خواهد داد .

هزينه ارتودنسي نامئي و حرف آخر

برخي در هنگام لبخند زدن فقط دندان هاي بالايشان پيداست پس فقط به ارتودنسي فك بالا اهميت مي‌دهند؛ چون كه در معرض ديد هم هست بيشتر تمايل دارند كه ارتودنسي نامرئي فك بالا را انجام دهند. البته بايد بدانيد كه ارتودنسي صرفا جنبه زيبايي ندارد بلكه درماني هم محسوب مي‌شود. قيمت ارتودنسي نامرئي فك بالا، در كفه قيمت تفريبي ارتودنسي قرار دارد و حداقل قيمت ارتودنسي نامرئي است.

بنابراين با توجه به عواملي كه گفته شد حتي نمي‌توان هزينه تقريبي ارتودنسي نامرئي را بيان كرد و قيمت ارتودنسي نامرئي را متخصص ارتودنسي با توجه به وضعيت دندان‌هاي بيمار مشخص مي‌كند؛ اما مي‌توان گفت قيمت ارتودنسي نامرئي فك بالا و پايين تقريبا يكسان است. فراموش نكنيم عواملي مانند برند ارتودنسي نامرئي، بر قيمت ارتودنسي نامرئي فك بالا اثر خواهد گذاشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۷:۱۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي كودكان

ارتودنسي دندان بدون شك اين ترين و مطمئن ترين راه براي درمان ناهنجاري هاي دهان ودندان و مرتب كردن دندان هاي نامنظم داخل فك است. بهترين سن براي شروع درمان ارتودنسي بدون شك سنين كودكي 8 تا 12 سال است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي كودكان آشنا كنيم با ما همراه باشيد.

وسايل ارتودنسي ثابت

اين ها رايج ترين دستگاه هايي هستند كه در ارتودنسي دندان استفاده مي شوند. در مواردي كه دقت مهم است از آنها استفاده مي شود. فرد مي تواند به طور معمول با وسايل ثابت غذا بخورد، اما بايد از مصرف برخي غذاها و نوشيدني ها مانند نوشيدني هاي گازدار، آب نبات سفت، آدامس و ساير غذاهاي چسبنده اجتناب كند.افرادي كه در ورزش هاي تماسي شركت مي كنند بايد اين موضوع را به متخصص ارتودنسي خود اطلاع دهند، زيرا ممكن است به محافظ مخصوص لثه نياز داشته باشند.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي نامرئي بر روي لينك كليك كنيد.

  • مهاربندها يا بريس هاي دنداني
  • نگهدارنده فضاي ثابت: اگر كودك دندان شيري خود را از دست بدهد، نگهدارنده فضا تا زماني كه دندان بزرگسال از بين نرود، حركت دو دندان در دو طرف فضاها را به داخل آن متوقف مي كند. يك باند در كنار فضا به يكي از دندان ها ثابت مي شود و يك سيم از باند به دندان ديگر مي رود.
  • وسايل ارتودنسي متحرك
  • لوازم ثابت مخصوص: اين موارد مي توانند به كنترل رانش زبان كمك كنند. ممكن است ناراحت كننده باشند، به خصوص هنگام غذا خوردن. بنابراين فقط در صورت لزوم استفاده مي شوند.

همچنين درمورد ارتودنسي متحرك نيز بيشتر بدانيد.

شرايط مراجعه به متخصص ارتودنسي

اگر فك ها و دندان ها به درستي رشد نكنند سوانسداد مي تواند ايجاد شود. دندان ها كج و نامرتب خواهند بود و ممكن است مجموعه هاي پايين و بالا دندان به طور مرتب روي هم قرار نگيرند.

درمورد ارتودنسي ثابت نيز بيشتر بدانيد.

مال اكلوژن يك بيماري نيست و بر سلامت جسمي تأثير نمي گذارد. اين يك تغيير در موقعيت دندان است. با اين حال ممكن است بر شكل صورت و ظاهر دندان ها تأثير بگذارد و در نتيجه باعث خجالت، عدم اعتماد به نفس و حتي افسردگي شود. دلايل آن شامل آسيب به دندانها يا استخوانهاي صورت و مكيدن مكرر شست يا انگشت و غيره است.

يك متخصص ارتودنسي مي تواند يك محافظ شبانه براي دهان فراهم كند تا مانع از دندان درآوردن و ساييدن دندان شود. مال اكلوژن شديد ممكن است بر غذا خوردن، گفتار و تميز نگه داشتن دندان تأثير بگذارد.

متخصص ارتودنسي و حرف آخر

دندانپزشك شما معمولاً مي تواند يك متخصص ارتودنسي را توصيه كند، يا ممكن است آنها خودشان بتوانند اين كار را انجام دهند. تعداد كمي از دندانپزشكان نيز به عنوان متخصص ارتودنسي آموزش ديده و واجد شرايط هستند. طبق AAO ، تنها 6 درصد از دندانپزشكان نيز ارتودنسيست هستند.

براي اينكه اطمينان پيدا كنيد كه كودك شما به درمان ارتودنسي نياز دارد يا نه8 كه در آينده اش تاثير نگذارد حتما به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۳:۰۵ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي رنگي

ارتودنسي يكي از بهترين و مطمئن ترين روش ه9ا براي درمان ناهنجاري هاي درون فك و دهان ودندان شما است. اما بسياري از افراد با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي نيز مشكل دارند و حاضر نيستند از اين دستگاه ها استفاده كنند. ارتودنسي رنگي روشي است كه لبخندي زيبا تر را به شما هديه مي‌دهد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي رنگي آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

بريس ارتودنسي رنگي

در ارتودنسي رنگي مي توان رنگ بريس را انتخاب كرد و سفارش داد. همانطور كه مي دانيد بريس، از براكت هاي فلزي كوچكي تشكيل شده است كه در طول درمان به دندان ها متصل مي شوند. همچنين سيمي نازك موجب به حركت در آوردن اين براكت ها مي شود كه بوسيله نوارهاي كشي كوچك، كه ليگاتور نام دارند در محل خود نگاه داشته مي شوند.

اين كش ها در رنگ هاي مختلف جذاب و شفاف وجود دارند. البته لازم به ذكر است كه مي توان از تركيب دو رنگ نيز استفاده كرد.

درمورد ارتودنسي نامرئي نيز بيشتر بدانيد.

انتخاب رنگ ارتودنسي

انتخاب رنگ يك مسئله شخصي و كاملاً سليقه اي است. مي توان از روش هاي مختلف براي انتخاب ارتودنسي رنگي كمك گرفت. در اين نوع ارتودنسي بريس هاي زيبا و رنگارنگ بسيار جذاب بوده و افراد مي توانند بر اساس سليقه خود  رنگ مورد نظر را انتخاب كرده و از آن لذت ببرند.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي متحرك بر روي لينك كليك كنيد.

از ديگر روش هاي انتخاب ارتودنسي رنگي، انتخاب رنگ بر طبق استايل فرد مثل نوع و رنگ لباس، رنگ كفش، رنگ گوشواره ها، رنگ كلاه، رنگ چشم  رنگ لاك و … است.

يكي از فاكتورهاي مهم در انتخاب رنگ ارتودنسي، رنگ پوست بيمار است. بهترين نوع انتخاب براي اين نوع ارتودنسي توجه به ويژگي هاي طبيعي فرد مثل رنگ مو، رنگ پوست و رنگ چشم مي باشد.

همچنين به افرادي كه پوست تيره يا سبزه دارند توصيه مي شود بيشتر رنگ هاي براق و شاد را انتخاب كنند. مثل فسفري، فيروزه اي و سرخابي و در افراد با پوست تيره  كه موهايي مايل به بنفش، نارنجي و آبي تيره دارند، رنگ هاي نئوني مناسب ترين رنگ براي آنها مي باشد.

آيا همه چيز را در مورد ارتودنسي سريع دندان مي‌دانيد.

هزينه ارتودنسي رنگي و حرف آخر

يكي از فاكتورهاي مهم در تصميم گيري در خصوص نوع ارتودنسي، هزينه و قيمت آن است. با اينكه ارتودنسي مي تواند از هزينه بالايي برخوردار باشد اما با توجه به مزايا و فوائدي كه براي فرد به همراه دارد، مي تواند نوعي صرفه جويي بشمار آمده و در طولاني مدت به نفع وي باشد.

اگر ناهنجاري فك و دندان به موقع و سر وقت انجام نشود و فرد تحت درمان قرار نگيرد، دندانها رفته رفته پوسيده شده و اين امر سبب از دست رفتن هر چه بيشتر آنها مي شود.

توصيه ما به شما اين است كه حتي اگر با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي به طور كلي مشكل داريدو ارزش سلامت شما خيلي بيشتر است و مي‌توانيد تا مدتي آن را تحمل كنيد. اميدواريم كه اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۹:۱۲ توسط:netware موضوع:

دهانشويه و كشيدن دندان در بارداري

در بارداري حتي كوچكترين چيز ها مي‌تواند براي مادر دردسر ساز باشد. براي همين اين مطلب را براي شما آماده كرديم تا در مورد كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در دوران بارداري بيشتر بدانيد. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي را در اين زمينه در اختيارتان قرار دهيم.

مراجعه به دندانپزشكي و بيهوشي

مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد و اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

خريد بهترين دهانشويه و سخن آخر

هنگام خريد دهان شويه، در نظر بگيريد مهم ترين فوايد دهانشويه براي شما چيست. به دنبال گزينه هاي بدون الكل باشيد تا نگران خطرات مرتبط با دهان شويه حاوي الكل نباشيد. حتما به دنبال دهان شويه مورد تأييد بگرديد و بررسي كنيد كه آيا آن به مواردي كه مي خواهيد درمان كنيد ، پاسخ مي دهد. اگر خود را مطمئن نمي دانيد ، دريغ نكنيد كه از دندانپزشك خود كمك بخواهيد!

هنگامي كه همه باكتري هاي موجود در دهان خود را پاك مي كنيد، اولين خط محافظتي خود را در برابر باكتري هاي مهاجم از بين مي بريد. به همين دليل، استفاده از دهان شويه مي تواند خطر ابتلا به عفونت هايي مانند هليكوباكتر پيلوري را افزايش دهد.

اگر شرايط خاصي داريد، براي مثال اگر باردار هستيد و مي‌خواهيد از دهانشويه استفاده كنيد، حتما قبل از انجام هر كاري با دندانپزشك بارداري خود مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۲:۵۹ توسط:netware موضوع:

شمع و لنت هيونداي

كمپاني هاي خودرو سازي كيا و هيونداي داراي لوازم يدكي مهم و حساس هستند. لوازم يدكي هيونداي بايد اصل و مرغوب باشد وگرنه مي‌تواند به خودرو شما آسيب برساند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با دو مورد از مهمترين لوازم يدكي هيونداي آشنا كنيم. شمع و لنت دو تا از مهمترين لوازم يدكي در هر خودرويي است كه بايد براي خريد آنها يكسري نكات را رعايت كرد. با ما همراه باشيد.

شمع ماشين چيست و چگونه كار مي‌كند؟

موتور ماشين هاي به اصطلاح دورن سوز كه عمدتا از بنزين براي روشن شدن كمك ميگيرند بدون وجود الكتريسيته كار نميكند. نه تنها سيستم سوخت رساني بلكه اغلب بخش هاي ماشين نيز با برق و الكتريسيته ناشي از روشن شدن موتور كار ميكنند.

در اين بين، يكي از بخش هاي خودرو كه نقش مهمي در روشن شدن ماشين دارد شمع ها هستند. اين شمع ها با كمك واير شمع به سيستم احتراق ماشين متصل هستند.

دينام با چرخش خود نيروي الكتريسيته توليد كرده و سپس به شمع ها منتقل ميكند. سپس شمع ها با جرقه زدن، يك قوس الكتريكي ايجاد كرده و موجبات جابجايي پيستون و سرانجام توليد نيرو را فراهم ميكنند.

لنت خودرو چيست و چگونه كار مي‌كند؟

زماني كه خودرو ميخواهد از توقف بايستد نيازمند يك اصطكاك قابل توجه است. وظيفه توليد اين اصطكاك مستقيما برعهده سيستم ترمز است كه آن هم نهايتا از لنت ترمز براي توقف استفاده ميكند. لنت ها به محض اينكه ما پا روي پدال ترمز گذاشتيم به سمت ديسك ها فشرده شده و با ايجاد يك اصطكاك قابل توجه باعث كم شدن سرعت و در نهايت توقف كامل خودرو ميشوند.

طول عمر شمع خودرو

اغلب كمپاني هاي خودرو در دفترچه راهنماي خودرو خود ميزان و مدت عملكرد درست شمع را مينويسند. معمولا بايد حدود 50 هزار كيلومتر سالم باشند و به خوبي كار كنند. اما زمان تعويض شمع ميتواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفي بستگي دارد.

زمان تعويض لنت هيونداي

نكات زير ميتوانند به شما كمك كنند تا بفهميد چه زماني نياز به تعويض لنت ترمز كيا داريد:

  • وارسي چشمي ساده: زماني كه لنت ها سالم باشد شما بايد با نگاه كردن از ميان رينگ ها بتوانيد حداقل 3 ميلي متر از ضخامت لنت ها را ببينيد. اگر نتوانيد با  چنين صحنه  اي مواجه شويد بهتر است كه سريعا به فكر تعويض آن ها باشيد.
  • چراغ هشدار: خودوهاي نويني مثل هيونداي و كيا اغلب سنسور لنت ترمز دارند و زماني كه لنت ها رو به كاهش هستند آلارم ميدهند. با اولين آلارم شما بايد يك دست كامل لنت هيونداي يا كيا را تعويض كنيد.
  • شنيدن صداي عجيب مثل خرخر از لنت: معمولا زماني كه ضخامت لنت ها كم ميشود صداهاي خاصي از آن هنگام ترمز كشيدن از آن شنيده ميشود. اما اگر اين صدا خرخر و شبيه به صوت بود احتمالا كل لنت ترمز هيونداي شما تمام شده و نياز به تعويض داريد.
  • لرزيدن غيرعادي پدال ترمز: وقتي حس كرديد حين ترمز گرفتن ترمز، پدال زير پايتان در حال لرزيدن است وقت تعويض لنت خودرو رسيده  است.

سخن آخر

بسياري از افراد هنگام خريد لوازم يدكي خودرو هايي همچون كيا و يا هيونداي مي‌ترسند كه مبادا قطعه مورد نظر اصل نباشد و يا از كيفيت مناسبي برخوردار نباشد. ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه براي خريد هر يك از قطعات كيا و يا هيونداي حتما از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد تا از اصل بودن كالاي خريداري شده اطمينان داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۵:۳۰ توسط:netware موضوع:

مزايا و معايب ونير كامپوزيت چيست؟

مزايا

ونير كامپوزيت يا پيوند دندان يكي از كم تهاجمي‌ترين گزينه‌هاي درماني براي بهبود لبخند شما است. در مقايسه با روكش‌هاي پرسلن جايگزين، مزاياي ونيرهاي كامپوزيت را مي‌توان در ليست زير ذكر كرد:

در اكثر موارد نيازي به تراشيدن دندان نيست. اين امر باعث مي‌شود كه ونير كامپوزيت به يكي از مطلوب‌ترين فرم‌هاي درماني دندانپزشكي تبديل شوند. ونير كامپوزيت يك درمان برگشت‌پذير محسوب مي‌شوند زيرا به هيچ تراشي روي دندان لازم ندارد.

برخلاف ونير پرسلن، ونير كامپوزيت لزوماً نيازي به پوشاندن تمام سطوح دندان ندارند. اين امر آن‌ها را به گزينه‌اي ايده‌آل براي بستن يا كاهش شكاف بين دندان‌ها تبديل كرده است. براي مثال شكاف‌هايي كه بيشتر بين دندان‌هاي جلويي ديده مي‌شود كه در غير اين صورت به عنوان دياستم شناخته مي‌شود.

كامپوزيت در مقايسه با گزينه‌هاي جايگزين به راحتي قابل تعمير هستند. اگر ونير چيني شكسته يا تراشيده شود، آزمايشگاه بايد يك ونير جديد بجاي آن بسازد. ونير كامپوزيت به راحتي و به طور مستقيم قابل تعمير هستند. بنابراين ونير كامپوزيت يك راه حل بسيار ارزان‌تر و مناسب‌تر است.

برداشتن ونيرهاي كامپوزيت بسيار ساده‌تر از ونيرهاي پرسلن است. اين امر به اين دليل است كه براي قرار دادن ونير كامپوزيت، در وهله اول هيچ دنداني تراشيده نشده و از بين نرفته است.

درمان معمولاً در يك جلسه انجام مي‌شود زيرا ونيرهاي كامپوزيتي به طور مستقيم روي دندان‌ها قرار مي‌گيرند. با ونير كامپوزيت تحول لبخند شما فوري است.

ونيرهاي كامپوزيت معمولاً ارزان‌تر از ونيرهاي پرسلن يا تاج هستند.

تقريباً هر كسي مي‌تواند ونير كامپوزيتي داشته باشد.

معايب

ونير كامپوزيت در مقايسه با ونير پرسلن به عنوان يك روش جايگزين مضرات زير را دارد:

ونيرهاي كامپوزيت زودتر از ونير پرسلن لكه مي‌گيرند اما به طور مرتب مي‌توان آن‌ها را جلا و تميز كرد. رژيم غذايي و عادات فرد مي‌تواند نقش زيادي در ميزان لكه شدن ونيرها داشته باشد.

كيفيت و ظاهر ونيرهاي كامپوزيتي بستگي به مهارت و تجربه شخص توليد كننده دارد. به نظر مي‌رسد كه براي داشتن يك ونير كامپوزيت خوب و طبيعي فقط يك دندانپزشك خوب كافي نيست.

ونيرهاي كامپوزيت را نمي‌توان سفيد كرد. اما اين در مورد هر نوع روكش دندان از جمله روكش پرسلن نيز صادق است. بيمار بايد ابتدا دندان‌هاي خود را سفيد كند و سپس ونير كامپوزيتي را روي آن قرار دهد. سپس مي‌توان رنگ ونيرها را با دندان‌هاي سفيد شده هماهنگ كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۰:۰۳ توسط:netware موضوع:

مزايا و معايب ونير كامپوزيت چيست؟

مزايا

ونير كامپوزيت يا پيوند دندان يكي از كم تهاجمي‌ترين گزينه‌هاي درماني براي بهبود لبخند شما است. در مقايسه با روكش‌هاي پرسلن جايگزين، مزاياي ونيرهاي كامپوزيت را مي‌توان در ليست زير ذكر كرد:

در اكثر موارد نيازي به تراشيدن دندان نيست. اين امر باعث مي‌شود كه ونير كامپوزيت به يكي از مطلوب‌ترين فرم‌هاي درماني دندانپزشكي تبديل شوند. ونير كامپوزيت يك درمان برگشت‌پذير محسوب مي‌شوند زيرا به هيچ تراشي روي دندان لازم ندارد.

برخلاف ونير پرسلن، ونير كامپوزيت لزوماً نيازي به پوشاندن تمام سطوح دندان ندارند. اين امر آن‌ها را به گزينه‌اي ايده‌آل براي بستن يا كاهش شكاف بين دندان‌ها تبديل كرده است. براي مثال شكاف‌هايي كه بيشتر بين دندان‌هاي جلويي ديده مي‌شود كه در غير اين صورت به عنوان دياستم شناخته مي‌شود.

كامپوزيت در مقايسه با گزينه‌هاي جايگزين به راحتي قابل تعمير هستند. اگر ونير چيني شكسته يا تراشيده شود، آزمايشگاه بايد يك ونير جديد بجاي آن بسازد. ونير كامپوزيت به راحتي و به طور مستقيم قابل تعمير هستند. بنابراين ونير كامپوزيت يك راه حل بسيار ارزان‌تر و مناسب‌تر است.

برداشتن ونيرهاي كامپوزيت بسيار ساده‌تر از ونيرهاي پرسلن است. اين امر به اين دليل است كه براي قرار دادن ونير كامپوزيت، در وهله اول هيچ دنداني تراشيده نشده و از بين نرفته است.

درمان معمولاً در يك جلسه انجام مي‌شود زيرا ونيرهاي كامپوزيتي به طور مستقيم روي دندان‌ها قرار مي‌گيرند. با ونير كامپوزيت تحول لبخند شما فوري است.

ونيرهاي كامپوزيت معمولاً ارزان‌تر از ونيرهاي پرسلن يا تاج هستند.

تقريباً هر كسي مي‌تواند ونير كامپوزيتي داشته باشد.

معايب

ونير كامپوزيت در مقايسه با ونير پرسلن به عنوان يك روش جايگزين مضرات زير را دارد:

ونيرهاي كامپوزيت زودتر از ونير پرسلن لكه مي‌گيرند اما به طور مرتب مي‌توان آن‌ها را جلا و تميز كرد. رژيم غذايي و عادات فرد مي‌تواند نقش زيادي در ميزان لكه شدن ونيرها داشته باشد.

كيفيت و ظاهر ونيرهاي كامپوزيتي بستگي به مهارت و تجربه شخص توليد كننده دارد. به نظر مي‌رسد كه براي داشتن يك ونير كامپوزيت خوب و طبيعي فقط يك دندانپزشك خوب كافي نيست.

ونيرهاي كامپوزيت را نمي‌توان سفيد كرد. اما اين در مورد هر نوع روكش دندان از جمله روكش پرسلن نيز صادق است. بيمار بايد ابتدا دندان‌هاي خود را سفيد كند و سپس ونير كامپوزيتي را روي آن قرار دهد. سپس مي‌توان رنگ ونيرها را با دندان‌هاي سفيد شده هماهنگ كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۹:۴۵ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن

كامپوزيت دندان يكي از پركاربرد ترين مواد دندانپزشكي است كه در تمامي كلينيك ها پيدا مي‌شود. از اين ماده علاوه بر ترميم و زيبايي دندان و طرح لبخند براي پركردن دندان نيز استفاده مي‌شود. دراين مقاله با ما باشيد تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن آشنا كنيم.

كامپوزيت دندان چيست؟

كامپوزيت‌ هاي دنداني نوعي مواد صناعي رزيني يا به عبارت ديگر پركننده‌ هاي دندانپزشكي بر پايه رزين هستند. آن ها گروهي از رزين ‌هاي مصنوعي هستند كه در دندان پزشكي به عنوان ماده مستحكم‌ كننده، پركننده و يا حتي چسب استفاده مي‌ شوند. اين مواد كاربردي داراي خواص مطلوبي هستند كه با توجه به ويژگي ‌هاي خاص حفره دنداني بيمار مي‌ توانند استفاده شوند.

اتصال انواع پروتز

اول بگذاريد كمي درباره پروتز دندان صحبت كنيم. در پزشكي و دندانپزشكي  زماني كه يك عضو يا ارگاني از بدن دچار آسيب شد و يا كاملا از كار افتاد، براي آن يك جايگزين مصنوعي قرار مي دهند. معمولاً اين اندام يا عضو مصنوعي به شكل و ظاهر اندام از دست رفته يا آسيب ديده است و عملكرد آن را انجام مي دهد.

در دندانپزشكي نيز يك سري پروتز و ايمپلنت داريم كه جايگزين دندان آسيب ديده يا از دست رفته مي شوند. مثلا ايمپلنت دندان يك پروتز ثابت و كامل است كه جايگزين دندان از دست رفته مي شود و روكش دندان نيز يك پروتز جزئي است كه جايگزين تاج دندان مي شود.

گاهي اوقات براي اتصال برخي پروتزها مانند روكش دندان يا بريج از كامپوزيت دندان استفاده مي شود. كامپوزيت همانطور كه گفته شد در ابتدا به حالت خمير است و با كمك نور، حالتي سفت و سخت به خود ميگيرد. به طور مشابه براي پسپاندن براكت هاي ارتودنسي نيز ممكن است از كامپوزيت دندان كمك گرفته شود.

ونير دندان

ونيرها قادرند طيف وسيعي از مشكلات زيبايي دندان ها را برطرف كنند. اين ونيرها معمولاً از جنس سراميك يا كامپوزيت هستند. به ونيرهاي سراميكي اصطلاحاً لمينت دندان و به ونيرهايي كه از جنس كامپوزيت رزين هستند ونير كامپوزيت گفته مي شود. شايد يكي از مهمترين كاربردهاي كامپوزيت دندان در دندانپزشكي، استفاده از آن ها براي ساخت همين ونيرها باشد.

براي اينكه طرح لبخند را با كمك ونيرهاي كامپوزيتي زيباتر كنند ابتدا يك لايه نازك خمير كامپوزيت را به سطح دندان اعمال مي كنند و آن لايه را با كمك لايت كيور از حالت خميري در آورده و سفت و سخت مي كنند. براي اصلاح طرح لبخند لازم است چند لايه كامپوزيت اعمال و سخت شود. 

حرف آخر

ما در اين مقاله سعي كرديم تا كاربرد هاي مهمي از كامپوزيت دندان را در اختيارتان قرار دهيم اما هنوز بسياري تفاوت كامپوزيت و لمينت دندان را نمي‌دانند. براي اينكه تفاوت اين دو را بدانيد و در بسياري زمينه هاي ديگر اطلاعات خود را افزايش دهيد بهترين راه تحقيق كردن و دريافت اطلاعات است. اميدواريم اين مطالب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۶:۳۱ توسط:netware موضوع:

دهانشويه و كشيدن دندان در بارداري

دوران بارداري دوران بسيار سختي است كه نيازمند مراقبت هاي ويژه اي است. همانطور كه قبلا هم اشاره كرديم اختلالات هورموني در دوران بارداري مي‌توانند باعث بروز هر مشكلي شوند. پس عقل حكم ميكند تا براي انجام هر كاري ابتدا با يك متخصص مشورت كنيم و بعد تصميم قطعي را براي انجام آن كار بگيريم. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را هر چه بيشتر با كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در بارداري آشنا كنيم. با ما باشيد.

كشيدن دندان و بيهوشي

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشك بارداري است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

عصب كشي در بارداري

اگر پوسيدگي دندان به قسمت داخلي دندان شما در انتهاي عصب برسد، مي‌تواند بسيار دردناك باشد. عصب كشي مي‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترميم دندان با تاج طبيعي، جلوي درد را بگيرد، بنابراين نيازي به كشيدن دندان نيست.

اگر نمي‌توانيد درد دندان را تحمل كنيد، مي‌توانيد عصب كشي را در هر مرحله از بارداري انجام دهيد و نبايد آن را به تأخير بياندازيد. با اين حال، از آنجايي كه اشعه‌ي ايكس براي اين كار استفاده مي‌شود، زمان ايده آل براي انجام آن در سه ماهه‌ي دوم است.

دهانشويه چيست؟

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

حرف آخر و چند نكته

دهانشويه از جمله مواد شيميايي است كه براي بهداشت دهان و دندان توصيه مي‌شود اما در هنگام بارداري بهتر است قبل از تصميم براي استفاده از آن با يك مشاور متخصص در اين زمينه صحبت كنيد و از عواقب آن مطلع شويد. تحقيق كردن هميشه بهترين راه براي جلوگيري از هر گونه پشيماني است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۲:۱۷ توسط:netware موضوع: