جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كاربرد پايه جواهرات چيست؟

پايه جواهرات براي همه‌ي انواع زيورآلات طلا مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ از انواع انگشتر گرفته تا دستبند، گردنبند، نيم‌ست و سرويس طلا . از رايج‌ترين مدل‌هاي پايه‌ي جواهرات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

پايه جواهر ديواره‌دار يا حفره‌اي (Bezel)

اين پايه با ديواره‌هاي خود دورتادور نگين را احاطه مي‌كند. از اين پايه اغلب براي محافظت و نگهداري سنگ‌هايي كه تراش فانتزي دارند همانند الماس گلابي شكل استفاده مي‌شود. نوع ديگر آن به صورت قوسي، فقط قسمتي از سنگ و نگين را در بر مي‌گيرد كه به آن، مدل نيمه ديواره مي‌گويند.

پايه جواهر چنگه‌اي (Prong)

جواهرات پايه چنگه‌اي براي مدل‌هاي تك نگين كاربرد دارد. به اين دليل كه هدف از طراحي آن جلب توجه بيننده به نگين جواهر است نه فلز پايه. از اين پايه جواهر براي نگين‌هاي با ارزش بسيار بالا و الماس استفاده مي‌كنند. به اين خاطر كه طراحي آن باعث مي‌شود تا نور بيشتري به الماس تابيده شود و در نتيجه درخشش و زيبايي بيشتري پيدا كند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد انگشتر طلا

پايه جواهر چنگه‌اي V شكل (V-prong)

اين پايه‌ي جواهرات، چنگكي دارد كه از سمت بالا به صورت V  خميده شده است. از پايه چنگه‌اي V شكل براي سنگ‌هاي داراي گوشه‌هاي زاويه‌دار است برش مربعي الماس گلابي شكل استفاده مي‌شود. چون چنگه‌هاي پايه به خوبي از زواياي تيز نگين‌ها محافظت مي‌كند.

پايه جواهر تيفاني (Tiffany)

پايه تيفاني داراي ۶ چنگك است و به منظور درخشش هر چه بيشتر الماس طراحي و ساخته شده است. از آنجا كه كمپاني تيفاني آن را ساخته و ديگر برندها اجازه استفاده از اين طرح را ندارند، نام پايه هم به همان نام تجاري شركت شناخته مي‌شود.

پايه سوليتر (Solitaire)

پايه جواهرات سوليتر به اين گونه است كه فقط يك سنگ در مركز آن قرار مي‌گيرد. اين مدل بسيار محبوب و رايج است و اغلب با مدل چنگه‌اي همراه است. اما سوليترهايي هم هستند كه به شكل پايه ديواره‌اي طراحي مي‌شوند.

پايه كانالي (Channel)

اين پايه مخصوص، الماس‌هاي گرد است و ظاهري براق و مجلل را به وجود مي‌آورد. با انتخاب الماس‌هاي گرد، طراح صفي مرتب از سنگ‌ها را با درخششي بيشتر از سنگ‌هاي باگت خلق مي‌كند.

پايه سنگفرشي (Pavé)

وقتي كه سطح طلا  از تعدادي سنگ و نگين ريز پوشيده شده باشد، پايه سنگفرشي (Pavé) ناميده مي‌شود. اين نام براي اين انتخاب شده كه سطح آن مانند يك تكه از خيابان با سنگ‌هاي گرانيتي فرش شده است

منبع : مجله طلا و جواهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۲:۳۹ توسط:netware موضوع:

تفاوت سايز گردنبند مردان و زنان

سايزهاي استاندارد گردنبند براي زنان

گردنبند طلا  زنان ۵ اندازه استاندارد دارد. اين گردنبندها تقريبا در همه زنان در يك جاي مشخص از اندامشان قرار مي‌گيرد؛ مگر اينكه خانمي بسيار قد بلند يا برعكس، بسيار قد كوتاه باشد. در چنين صورتي، احتمال اينكه اندازه گردنبند او با بقيه زنان فرق داشته باشد زياد است. اما سايزهاي استاندارد گردنبند زنانه به شرح زير است:

سايز گردنبند چوكر ۱۶ اينچ (۴۰ سانتي‌متر) است.

سايز گردنبند پرنسس ۱۸ اينچ (۴۵ سانتي‌متر) است. البته اين سايز ممكن است بين ۱۷ تا ۱۹ اينچ يعني ۴۳ تا ۴۸ سانتي‌متر متغير باشد. گردنبند پرنسس به اندازه‌اي است كه روي يقه لباس قرار مي‌گيرد.

سايز گردنبند Matinee (نمايشي) حدود ۲۰ اينچ (۵۰ سانتي‌متر) است كه اغلب تا زير يقه لباس آويزان است.

اگر گردنبندي مي‌خواهيد كه تا روي سينه‌هاي شما آويزان باشد بايد سراغ زنجيرهايي به طول ۲۰ اينچ (۵۵ سانتي‌متر) برويد.

اگر هم مي‌خواهيد گردنبند تا زير سينه‌ها و نزديكي ناف ادامه داشته باشد، بايد اندازه ۲۴ اينچي (۶۰ سانتي‌متري) انتخاب كنيد.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد آنلاين طلا

۲- سايزهاي استاندارد گردنبند براي مردان

گردنبند مردانه ۴ اندازه استاندارد دارد و اندازه آنها به سايز گردنبند زنانه نزديك است. سايزهاي استاندارد گردنبند مردانه به شرح زير است:

مرداني كه گردن‌هاي كوتاه دارند بهتر است گردنبند با سايز ۱۸ اينچ (۴۵ سانتي‌متر) انتخاب كنند. اين اندازه اغلب تا پايين گردن ادامه دارد.

رايج‌ترين و محبوب‌ترين سايز گردنبند مردانه ۲۰ اينچ (۵۰ سانتي‌متر) است كه تا پايين يقه لباس بلندي دارد.

انتخاب گردنبند با سايز ۲۲ اينچ (۵۵ سانتي‌متر) براي كساني مناسب است كه مي‌خواهند گردنبند آنها تا پايين يقه‌شان بلندي داشته باشد.

مرداني كه مي‌خواهند گردنبند تا زير سينه و بالاي ناف آنها آويزان باشد بايد سراغ سايز ۲۴ اينچي (۶۰ سانتي‌متري) بروند

.بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا

۳- سايزهاي استاندارد گردنبند براي كودكان

به ياد داشته باشيد اندازه گردنبند كودكان با گردنبند بزرگسالان متفاوت است. كودكان اصولا قدهاي كوتاه‌تر و گردن‌هاي باريك‌تر دارند، بنابراين بايد سايز گردنبند آنها با بزرگسالان فرق داشته باشد. تقريبا بيشتر گردنبندهايي كه براي كودكان ساخته مي‌شوند بين ۱۴ تا ۱۶ اينچ (۳۵ تا ۴۰ سانتي‌متر) اندازه دارند.

بيشتر بخوانيد : طلا فروشي آنلاين آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۸:۲۸ توسط:netware موضوع:

تعرفه ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي دندان چند دهه ايي است كه مورد توجه افراد، مخصوصا بزرگسالان شده است. يكي از دلايل اصلي آن هم پنهان بودن دستگاه ارتودنسي در آن است. اما نكته مهم در اين مدل از ارتودنسي اين است كه هر كسي نميتواند از اين نوع درمان استفاده كند و تنها مخصوص افرادي است كه شدت بي نظمي دنداني در آن ها كم باشد. زيرا توانايي اين دستگاه ارتودنسي در جابجايي دندان كمتر از ارتودنسي نوع ثابت است كه در آن از براكت هاي فلزي استفاده مي شود. ارتودنسي نامرئي انواع مختلفي دارد كه به صورت مختصر به بيان هر كدام از آنها ميپردازيم و سپس فاكتور هاي تعيين كننده هزينه ارتودنسي نامرئي را بيان خواهيم كرد:

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ثابت

هزينه ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

با توجه به اينكه اكثر لوازم و تجهيزات ارتودنسي به صورت وارداتي است و نرخ ارز تاثير زيادي در آن دارد، باعث شده هزينه ارتودنسي نامرئي و ساير روش هاي ارتودنسي مسئله ايي بسيار مهم براي عموم باشد.

به طور كلي نوع ارتودنسي نامرئي، در تعيين هزينه نهايي درمان بسيار تاثير گذار است اما بجز آن فاكتور هاي ديگري در تعيين قيمت نهايي ارتودنسي دندان نقش دارد كه برخي از آن ها به شرح زير مي باشد:

ارتودنسي تك فك باشد و يا براي هر دو فك انجام شود

نوع دستگاه و تجهيزات بكار برده شده براي درمان

نياز و يا عدم نياز به جراحي فك، قبل از ارتودنسي

جنس براكت هاي ارتودنسي (سراميك، فلزي و … )

سن بيمار

داشتن و يا فقدان دندان نهفته

طول مدت درمان بيمار

ميزان و شدت ناهنجاري و بي نظمي فكي و دنداني

ميزان همكاري بيمار در طول درمان

نوع درمان نگهدارنده ارتودنسي كه پس از درمان انجام ميگيرد

بررسي اين فاكتور ها و پيش بيني ميزان هزينه كلي درمان در روز اول توسط متخصص ارتودنسي با معاينات انجام شده، بيان ميشود. هزينه ارتودنسي نامرئي همانند ساير روش هاي درماني، معمولا در طي درمان و با پيشرفت روند درماني فرد اخذ مي گردد. بخشي از هرينه در ابتداي درمان و مابقي آن در طول درمان ، به صورت اقساطي قابل پرداخت مي باشد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۱:۴۰ توسط:netware موضوع:

انواع سيم كشي دندان

درمان ارتودنسي دندان ،ميتواند با مدل هاي مختلفي از وسايل و دستگاه ها كه اغلب مردم آنرا سيم كشي دندان مينامند .

سيم كشي متحرك چيست ؟ (ارتودنسي متحرك )

درمان هاي ساده، ممكن است با سيم هاي متحرك انجام شود . (وسيله اي كه براي ميتوان آنرا براي تميز كردن از دهان در آورد ) اين دستگاه، سيم هاي نازك و حساس با تعدادي فنر در كنار آنها هستند، كه با اعمال فشار ملايمي به دندان ،باعث حركت آنها ميشود .  

سيم كشي دائم چيست ؟(ارتودنسي ثابت)

گاهي، دندانها به هدايت دقيق تري، نسبت به سيم كشي هاي متحرك دارند  در اين مرحله ،سيم كشي هاي دائم استفاده ميشود اين مدل ، داراي قلاب ها (براكت ها)و نوار هايي هستند كه موقتا به دندان، گير ميكنند .يك سيم انعطاف پذير، تمام قلاب ها را به هم متصل كرده و به دندان ها اجازه ي حركت ميدهد شما به تنهايي قادر به خارج كردن اين نوع سيم از دهان خود نيستيد ، به اين نوع ، سيم كشي دائمي گفته ميشود .

سيم كشي اساسي يا پايه چيست؟

گاهي ممكن است فك در حال رشد تغيير حالت دهد ، در اين صورت بايد از سيم كشي پايه يا اساسي استفاده كرد اين عمل ،توسط قدرت ماهيچه هاي فك شما صورت ميگيرد و مختص نوع خاصي از مشكلات است .

سيم كشي مخفي چيست؟ (ارتودنسي نامرئي)

آنها پلاستيك هاي سفت و بيرنگي هستند، كه براي مرتب كردن دندان ها استفاده ميشوند و شامل ست هاي مختلف از قالب هاي خاص است  هر بيمار ، قالب خاص خود را خواهد داشت و هر ست به مدت 2 هفته ، قبل از جايگزيني با ست بعدي ، استفاده ميگردد ؛ آنها از پلاستيك شفاف تهيه ميشوند ، بنابر اين نامرئي هستند اين بدين معناست كه هيچ كسي قادر به فهميدن اينكه شما در حال صاف كردن دندان هاي خود هستيد، نيست. اين قالب ها را ،بايد براي 22 تا 23 ساعت براي نتيجه ي مطلوبتر استفاده كرد و آنها براي خوردن ،نوشيدن ، مسواك زدن و براي تميز كردن فواصل بين دندان ها به راحتي قابل جا به جايي هستند براي استفاده از اين نوع درمان ،تمامي دندان هاي دائمي شما بايد در آمده باشند .

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۵:۵۰ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي لينگوال و هزينه آن

در اين طلب مي خواهيم بدانيم كه ارتودنسي لينگوال چيست و قيمت ارتودنسي لينگوال چقدر است؟ ارتودنسي لينگوال يكي از انواع روش هاي ارتودنسي نامرئي است و براي كساني بيشتر مناسب مي باشد كه در موقعيت هاي اجتماعي خاص مايل به ديدن براكت و سيم ارتودنسي توسط ديگران نمي باشند. در اين روش براكت و سيم در پشت دندان قرار ميگيرند و زماني كه دندان ها در حال صاف شدن مي باشند، هيچ گونه اثري از دستگاه ارتودنسي مشخص نيست.

در واقع براكت هاي اين نوع ارتودنسي همانند ارتودنسي هاي معمولي مي باشند و تنها تفاوتشان در اين است كه اين نوع دستگاه هاي ارتودنسي در پشت دندان قرار مي گيرند، به طوري كه كسي متوجه وجود ارتودنسي در داخل دهان نمي شود.

براي انجام ارتودنسي بهتر است كه قبل از آن با هزينه اين نوع آن آشنا شويد، در اين مقاله توضيحاتي درباره قيمت ارتودنسي لينگوال بيان كرده ايم، با مطالعه اين مقاله ميتوانيد اطلاعات لازم را در اين مورد كسب كنيد.

در اين نوع ارتودنسي براكت و سيم در پشت دندان قرار گرفته و در ظاهر دندان چيزي از دستگاه ارتودنسي مشخص نيست. در ارتودنسي سنتي دستگاه ها در جلوي دندان قرار ميگيرند ولي در ارتودنسي لينگوال به دليل قرار گرفتن دستگاه ها در پشت دندان سختي كار بيشتر و پيچيده تر است، بنابراين هزينه بيشتري هم دارد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي ارزان

قيمت ارتودنسي لينگوال

ارتودنسي يك از روش هاي بسيار موثر براي منظم كردن دندان ها و اصلاح ناهمانگي آن هاست ولي به دليل مدت زمان زيادي كه بايد بر روي دندان ها قرار گيرد و هزينه زياد آن كه به عوامل زيادي بستگي دارد، بسياري از افراد از انجام آن صرف نظر مي كنند.

خيلي از افراد به دليل تاثيري كه دستگاه ارتودنسي دندان بر روي زيبايي چهره ميگذارد نيز از انجام آن خودداري مي كنند ولي ارتودنسي لينگوال اين مشكل را حل كرده است؛ براكت ها از پشت روي دندان قرار ميگيرد و از جلو ديدي ندارد. اگر زيبايي دندان ها و لبخندتان و تاثيرش بر چهره تان برايتان مهم است طبيعتا هزينه برايتان موضوع مهمي نخواهد بود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۹:۲۸ توسط:netware موضوع:

انواع ارتودنسي و هزينه آن

ارتودنسي، نوعي از دندانپزشكي است كه دندان ها و مشكلات هماهنگي فك و..با استفاده از آن اصلاح مي شود. بنابراين علاوه بر اين كه يكي از مهمترين روش هاي درماني است، تاثير زيادي بر زيبايي نيز دارد.

چه مواردي در ارتودنسي اصلاح خواهد شد:

ازبين رفتن فاصله اضافي بين دندان ها، قرارگيري دندان ها در سر جاي خود، اصلاح دندان هاي كج شده، قراگيري دندان ها در يك راستا، برطرف شدن مشكلات فك و...

ارتودنسي چيست؟

معمولا ارتودنسي براي حل مشكلات در فك پايين، دندان هاي فوقاني، دندان هاي كشيده شده و يا نامرتبي دندان و.. صورت مي گيرد.

اگر اين مشكلات و نشانه ها را داريد، حتما بايد تحت درمان قرار بگيريد زيرا به مرور زمان و با رشد  و بالارفتن سن، وضعيت دندان ها بدتر خواهد شد.

فرايند ارتودنسي دندان چگونه است؟

به طور كلي در يك فرآيند ارتودنسي مراحل زير انجام مي شود:

 بريس ها در جاي خود قرار گرفته ، براكت هاي كوچك بر هر دندان قرارگرفته و سيم ها به براكت ها متصل مي شود. فشار ملايم و مستمري كه ايجاد مي شود باعث اصلاح دندان ها به آرامي خواهد شد.

خطرات ارتودنسي

به طور كلي ارتودنسي يك راه درماني موثر براي اصلاح دندان ها است و معمولا عوارضي براي ارتودنسي مشاهده نشده است ، اما رعايت نكردن برخي از نكات باعث ايجاد مشكلات وعوارضي خواهد شد.

•    عدم رعايت بهداشت دهان و دندان

•    عدم پاكسازي و تميز كردن براكت ها ، دندان و...

•    رفتار نكردن طبق توصيه هاي دندان پزشك

•    مسواك نزدن به صورت مرتب و با دقت

•    هر زمان كه ارتودنسي را  برمي داريد مهم است كه با برس و مسواك مورد نظر، دندان ها را تميز كنيد.

انواع  روش هاي ارتودنسي

ارتودنسي ثابت :

از شايع ترين و رايج ترين انواع ارتودنسي است . زماني كه از ارتودنسي ثابت استفاده مي كنيد نبايد غذاهايي مانند : نبات، شيريني هاي سخت و.. مصرف كنيد.

با استفاده ازبراكت هاي ثابت، ارتودنسي انجام شده و قابل جا به جايي نيستند و براكت ها به هردندان چسبيده و ثابت است.

ارتودنسي متحرك : ازبراكت هاي قابل جا به جايي استفاده مي شود، اما حركات دندان را محدود كرده و معمولا براي مشكلات جزئي و يا بخشي از درمان انجام خواهد شد.

ارتودنسي ديمون

در حال حاضر از محبوبترين ارتودنسي ها مي باشد. پرده هاي ديمون از مكانيك اسلايد براي اتصال سيم ها استفاده مي كند. و بسيار سبك و راحت هستند.

دندان ها دراين روش قادربه حركت هستند و اصطكاك و فشار كمي به دندان ها وارد مي شود.

اين روش نياز به بازديد كمتر توسط پزشك داشته داشته و تميز كردن براكت ها راحت تر است.

جراحي فك : در مواردي كه دندان و فك مشكلات جدي تري دارند بايد جراحي انجام شده و درمان جدي صورت گيرد.

ارتودنسي لينگوال : دراين روش براكت ها در قسمت پايين و پشت دندان هاي فك قرار مي گيرد. ارتودنسي در اين روش معمولا هزينه بيشتري دارد.

براكت خود بازو بسته شونده : در اين روش سايش روي دندان ها كاهش يافته و فشار وارد شده به دندان كاهش ميابد.

ارتودنسي نامرئي: دراين روش ارتودنسي، پلاك هاي شفاف كه از پلاستيك هستند، دندان ها را به آرامي اصلاح مي كنند.

هزينه ارتودنسي

براي اينكه هزينه ارتودنسي مشخصي شود لازم است ارتودنتيست ، بيمار را بينيد و با توجه به نوع آن ها  و نوع ارتودنسي هزينه مشخص مي شود.حتي ممكن است جراحي نياز داشته باشد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۰:۲۴ توسط:netware موضوع:

دسته بندي روش‌هاي درمان ارتودنسي براساس سن

شما مي توانيد در هر سني درمان ارتودنسي را شروع كنيد. سن شما پيچيدگي درمان مورد نياز، مدت زمان آن و قيمت نهايي را تعيين مي كند.

چهار مرحله از درمان هاي ارتودنسي عبارتند از:

معاينه زودهنگام ( ارتودنسي پيشگيري يا ارتودنسي كودكان )

هرچه زودتر به مشكلات احتمالي دندان هاي خود رسيدگي كنيد، در مراحل بعدي درمان ارتودنسي و در طول زندگي به مشكلات كمتري بر خواهيد خورد. يك معاينه در سن 7 الي 8 سالگي، دندان هايي كه قرار است دربيايند و يا مشكلات تراز فك را تشخيص و حل خواهد كرد.

مكيدن انگشت شست مي تواند دندان‌ها را به سمت جلو سوق داده و ظاهر و شكل فك كودك در حال رشد شما را تغيير دهد. تنفس از راه دهان و خروپف نشانه هايي است به محض مشاهده آن ها بهتر است براي معاينه زودهنگام كودك خود نزد يك متخصص ارتودنسي ببريد.

درمان زودهنگام در سنين كم (7-11 سالگي)

درمان زودهنگام از بروز مشكلات بالقوه جدي دهان و دندان جلوگيري كرده و به نتايجي دست پيدا كرده كه در صورت بالا رفتن سن و توقف رشد صورت و فك، دستيابي به آن ها امكان پذير نمي باشد. اين امرهمچنين از نياز به جراحي فك در آينده جلوگيري مي كند.

درمان در سنين نوجواني (12-19 ساله)

بين 12 تا 19 سالگي تمام دندان هاي دائمي ظاهر شده اند. با درمان سنتي ارتودنسي دندان ، تراز دندان ها و تعادل صورت حاصل مي شود. رسيدگي به درمان در اين مرحله به كاهش خطر بروز هرگونه مشكل فك مانند سندروم مفصل گيجگاهي فكي چيست (TMJ) و جلوگيري از ساييدگي دندان ها كمك مي كند. ارتودنسي نامرئي گزينه خوبي براي نوجواناني است كه نگران ظاهر خود مي باشند.

درمان در سنين بزرگسالي (20 سال به بالا)

با پيشرفت تكنولوژي، در حال حاضر طيف وسيعي از درمان هاي موجود براي افراد 20 سال به بالا كه به درمان ارتودنسي نياز دارند، در دسترس است. بريس هاي شفاف يا رنگ دندان، ارتودنسي نامرئي و بريس‌هايي كه مي توانند به داخل دندان ها بچسبند همگي از گزينه هاي موجود پيش روي افرادي بوده كه مي‌خواهند در سنين 20 سالگي( ارتودنسي بزرگسالان ) به بعد براي درمان ارتودنسي اقدام كنند. براي عدم تعادل شديد فك و صورت، ممكن است متخصص ارتودنسي شما با يك جراح دهان و دندان براي دستيابي به نتيجه نهايي و مورد نظر شما مشورت و همكاري كند.

بيشتر پيشرفت ها در اين پروسه مي توانند از طريق درمان ارتودنسي به روش غير جراحي حاصل شوند. با اين حال در مواقع عدم تعادل صورت حاد نيز ممكن است به نوعي جراحي فك نياز شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۴:۱۹ توسط:netware موضوع:

اصلاح طرح لبخند دندان و زيبايي خنده

اصلاح طرح لبخند چيست؟

به منظور انجام اصلاح طرح لبخند، ظاهر صورت، رنگ پوست، دندان (رنگ، طول، عرض، شكل و نماي دندان )، بافت لثه و لب ها براي ايجاد يك طرح لبخند زيبا در نظر گرفته مي شود. اصلاح طرح لبخند دندان به دلايل مختلف و با روش هاي متفاوتي توسط دندانپزشك زيبايي، صورت مي گيرد. مراقبت‌هاي خانگي و رعايت بهداشت دهان و دندان، در كنار مراجعه منظم به دندانپزشك زيبايي به تعداد حداقل دو بار در سال، اهميت بسيار زيادي در سلامت دندان‌ها دارد. مسواك زدن و كشيدن نخ دندان، مهمترين عادت‌هاي روزانه براي سلامت و بهداشت دهان و دندان هستند. مسواك زدن و كشيدن نخ دندان به روش صحيح و اصولي، و يادگيري روش استفاده از نخ دندان ارتودنسي نه تنها دندان‌ها و لثه‌ها را در برابر بيماري محافظت مي‌كند، بلكه جمعيت باكتري‌هايبيماري‌زايي كه عامل بروز ساير بيماري‌ها در بدن مي‌شوند را نيز كاهش مي‌دهد.

ونير دندان در طول سال‌هاي گذشته بطور چشمگير در دندانپزشكي زيبايي توسعه پيدا كرده است. به اين ترتيب امروزه از سيستم‌هاي جديدتر ونير دندان كه با استفاده از مواد پرسلاين ساخته شده و بسيار شبيه به ميناي دندان هستند، براي رفع مشكلات ظاهري دندان‌ها استفاده مي‌شود. اين شرايط به معني اين است كه لامينت دندان به صورت يك جسم خارجي در دهان قابل تشخيص نبوده و به خوبي با طرح لبخند فرد هماهنگ مي‌شود. سيستم‌هاي مدرن ونير دندان همچنين نيازمند ايجاد تغيير زياد در وضعيت دندان‌ها براي كار گذاشتن نيستند. در حقيقت ميناي دندان از اهميت زياد در حفظ سلامت دندان برخوردار بوده و لازم است تا حد ممكن با استفاده از سيستم‌هاي مدرن بدون وارد شدن آسيب به مينا امكان دستيابي به نتايج درماني و زيبايي مورد نظر بيمار فراهم شود.

انواع شيوه هاي اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند معمولاً شامل چند عمل زيبايي و ترميمي مي‌شود كه به نقاط قوت و ضعف لبخند و دندان‌هاي شما بستگي دارد. هنگامي كه با دندانپزشك درباره اصلاح طرح لبخند مشورت مي‌كنيد، او در عين در نظر گرفتن ظاهر صورت، رنگ مو، رنگ پوست، دندان‌ها و لب‌هايتان جنبه‌هاي قابل اصلاح در لبخند شما را لحاظ مي‌كند. تمام عمل‌هاي اصلاح طرح لبخند بر اساس آنچه كه بيماران دوست دارند در لبخند خود تغيير دهند، برنامه‌ريزي مي‌شوند. اصلاح طرح لبخند مي‌تواند شامل هر يك و گاهي اوقات تركيبي از عمل‌هاي دنداني زير باشد:

تعويض دندان‌هاي از دست رفته با ايمپلنت‌هاي دنداني , بريج‌ها , يا دندان مصنوعي  تغيير رنگ دندان با سفيد كردن دندان, روكش‌هاي دنداني , يا ونيرهاي پروسلين

 تعويض آلياژهاي پر كردن دندان با آلياژهاي طبيعي‌تر و همرنگ دندان

ترميم دندان‌هاي كج يا فاصله‌دار با ونيرهاي پروسلين يا ارتودنسي شفاف و بريس‌ها

 اطمينان حاصل كردن از قرار گيري دندان در جاي مناسب نسبت به ساير دندان‌ها از لحاظ طول

تغيير خط لثه براي به دست آمدن لبخندي جذاب تر با تغيير قوس لثه

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۹:۰۶ توسط:netware موضوع:

تفاوت طلاي دست‌ساز و ماشيني

شما حتما تا به حال با زيورآلاتي كه از جنس طلا ساخته شده‌اند سر وكار داشته‌ايد؛ البته بيشتر خانم‌ها از اين

جنس زيورآلات استفاده مي‌كنند؛ آقايان هم با اينكه خيلي از طلا استفاده نمي‌كنند كم و بيش با آن آشنايي دارند. براي خانم‌ها معمولا مهم است كه در جشن‌ها و ميهماني‌ها براي زينت دادن و زيباتر كردن وجهة خود از چه طلايي استفاده مي‌كنند؟

طلاي ماشيني چيست؟

از نام اين مدل هم مشخص است كه اين نوع زيورآلات نه به وسيلة دست بلكه توسط دستگاه ساخته مي‌شوند.

انواع وسايل زينتي مانند انگشتر طلا ، النگو، دستبند، گوشواره، گردنبند طلا  و… ابتدا توسط متخصصان در اين زمينه

طراحي مي‌شوند و سپس قالب آن به دستگاه داده مي‌شود؛ جنس خام سازنده كه از عنصر اصلي طلا و عناصر

مكمّل ديگر ساخته شده است بصورت مايع مذاب وارد ماشين مي‌شود و به طور اتوماتيك قالب‌گيري شده و سپس سرد و آماده مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

طلاي دست‌ساز چيست؟

همان‌طور كه از اسم آن برمي‌آيد به نوعي از وسيله‌هاي زينتي كه عنصر اصلي سازندة آنها طلا باشد، طلاي دست‌ساز مي‌گويند؛ معمولا افرادي به سمت اين شغل جذب مي‌شوند كه به هنر دست يا سازه‌هاي دست‌ساز

علاقه داشته باشند، البته طلاسازي همواره از مشاغل پُرسود بوده و هست.

در اين هنر پُر زحمت ابتدا مقدار طلاي مورد نظر متناسب با مدل قالب‌گيري مي‌شود، سپس شكل خام با ابزارآلات مختلف توسط دست فُرم مي‌گيرد و اصلاح مي‌شود؛ به عنوان مثال مي‌تواند روزنه‌هايي روي آن ايجاد شود و روي آن سنگ‌هاي قيمتي كار گذاشته شود، يا توسط سوهان و سمبادة نرم منحني‌هايي روي مدل خام ايجاد شود و با پيچ و تاب خاصي كه به آن مي‌دهد آن را زيباتر كند.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۰۸ توسط:netware موضوع:

شناختن راه‌هاي تقلب طلافروشان

اين كه شما بدانيد طلافروشان متقلب از چه راه‌هايي براي كلاه گذاشتن سر مشتريانشان وارد مي‌شوند امري ضروري است، اكثر مشتريان طلا فكر مي‌كنند تقلب طلافروش‌ها زير سر ترازو طلافروشان و ماشين حساب‌هاي مخصوص طلافروشان است؛ اما بايد بگوييم كه اين دو ابزار مهم طلافروشان از جانب بازرسان اتحاديه بررسي مي‌شوند در نتيجه تخلفات طلافروشان از جاي ديگريست كه كمي هوشياري و دقت مي‌خواهد تا آن‌ها را متوجه شويم، از جمله اين تخلفات به شرح زير است:

گرانفروشي:

نوسانات بازار طلا مهم‌ترين متهم در اين تخلف است و به‌دليل آنكه در سال‌هاي اخير قيمت طلا دقيقه‌اي بالا و پايين مي‌شد اين مشكل هم شدت گرفت؛ همچنين با افزايش نوسانات بازار طلا، مردم رو به خريد طلا آوردند و مشتريان طلا بيش از هر موقع به خريد انواع مصنوعات طلا و مسكوكات طلا يا خريد طلا آب شده و شمش‌هاي طلا رو آوردند و آب را براي يك سري از طلافروشان سودجو گِل آلوده‌تر كردند و باعث شدند كه طلافروشان از اين آشفته‌بازار سود زيادي نصيبشان شود و با هر قيمت من در آوردي طلا را به بسياري از مردم بفروشند.

كم‌فروشي:

يكي از مشكلاتي كه برخي از خريدارها را راهي اتحاديه مي‌كند، بحث كم‌فروشي از سوي طلافروشان است. بعضي از فروشندگان طلا از بي‌خبري مشتري‌ها استفاده مي‌كنند و طلا را با وزن كمتر از وزن توافق‌شده به فروش مي‌رسانند؛ به‌عنوان مثال ممكن است فردي براي انگشتري با وزن ۶ گرم پول بدهد اما خريدار به او انگشتري با گرم پايين‌تر بفروشد، به همين دليل است كه هميشه توصيه مي‌كنيم كه وزن را خودتان هم از روي ترازوي طلافروشان نگاه كنيد و آن را با وزني كه در فاكتور مي‌نويسند، تطبيق دهيد.

بيشتر بخوانيد :خريد انگشتر طلا

خريد و فروش سكه:

متأسفانه يا خوشبختانه، افرادي خارج از صنعت طلا و جواهر، سكه را خريد و فروش مي‌كنند؛ مانند افرادي كه در بازار يا چهارراه استانبول به‌صورت سرپايي سكه مي‌خرند و مي‌فروشند. در اين مدل معامله شاهد بودهايم كه سكه تقلبي يا غيربانكي خريد و فروش شده است كه شكايت‌هاي متعددي را درپي داشته است؛ پيشنهاد مي‌كنيم اگر به خريد و فروش سكه علاقه داريد، در دي اجرت مقاله « نكات اساسي در مورد سكه‌هاي طلا » را بخوانيد تا بيشتر سر از آن در بياوريد.

طلاي دست‌دوم:

فروش طلاي كهنه به جاي نو، تخلف ديگري است كه به‌ندرت با آن مواجه شده‌ايم. در اين شيوه طلافروشان، طلاي كهنه يا دست دوم را از مشتريان خريداري مي‌كنند و آن را به جاي نو به مشتري مي‌فروشند، توجه داشته باشيد كه تشخيص طلاي نو با طلاي متفرقه و دست دوم در بعضي مواقع بسيار سخت است، شما مي‌توانيد در هنگام خريد طلا به قسمت قفل طلاجات دقت كنيد اگر خط و خش داشت، آن طلا دست دوم است و شما بايد آن را بدون اجرت از فروشنده بخريد و نه به عنوان يك قطعه طلاي نو!

منبع : فروشگاه آنلاين طلا و جواهر آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۱۸ توسط:netware موضوع: