جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

شرح مراحل عمل جراحي كاشت ايمپلنت دندان

روش جراحي بسته به نوع ايمپلنت كاشته شده و همچنين وضعيت بيمار ممكن است متفاوت باشد. بنابراين نمي توان گفت كه براي مثال 10 مرحله براي اين عمل وجود دارد. با اين حال در همه تكنيك هاي موجود تعدادي مرحله وجود دارد كه مشترك هستند. اين مراحل در ادامه توضيح داده شده اند.

1. برنامه ريزي براي شروع درمان

اولين مرحله از مراحل ايمپلنت دندان مراجعه به يك متخصص و جراح است. معاينه فيزيكي دندان ها و بررسي وضعيت سلامت شخص همراه با گرفتن تصاوير راديولوژي از مهمترين اقداماتي است كه در اين مرحله انجام مي شود.

2. آماده شدن براي جراحي

معاينات اوليه به دندانپزشك شما اين امكان را مي دهد تا تشخيص دهد كه آيا شما به درمان هاي اضافي مانند پيوند استخوان نياز داريد يا خير. بسته به مقدار توده استخواني مورد نياز، پيوند استخوان مي تواند همزمان با جراحي ايمپلنت يا در يك جلسه جداگانه انجام شود.

3. كاشت ايمپلنت ها

اين مرحله بسته به تعداد ايمپلنت مورد نياز و پيچيدگي شرايط فرد مي تواند در هر بيمار متفاوت باشد. به طور معمول، اين مرحله از كاشت مي تواند بين 1-6 ساعت طول بكشد. به شما بي حسي موضعي داده مي شود تا ناحيه دهانتان كاملا بيحس شود. براي اتصال ايمپلنت ها به استخوان فك، بافت لثه باز شده و ناحيه استخواني كه قرار است ايمپلنت در آن قرار گيرد در معرض ديد قرار مي گيرد. سپس دندانپزشك متخصص از يك مته مخصوص براي ايجاد فضاي كاشت استفاده مي كند و سپس پايه ايمپلنت را در استخوان فك قرار مي دهد. سپس لثه ها بخيه ميكند.

بيشتر بخوانيد :

4. مرحله ريكاوري و دوره نقاهت

پس از اتمام مراحل عمل، مرحله بعدي دوره نقاهت ايمپلنت دندان خواهد بود. پايه ايمپلنت كاشته شه در استخوان بايد طي يك بازه زماني توسط بافت استخواني احاطه شود يا به اصطلاح استخوان با آن جوش بخورد. دوره بهبودي چيزي بين 4 تا 6 ماه طول خواهد كشيد.

5. اتصال اباتمنت و روكش دندان

هنگامي كه لثه شما بهبود پيدا كند، دندانپزشك شما، اباتمنت را به پايه ايمپلنت (همان پيچ داخل استخوان) متصل مي كند. سپس يك روكش دنداني موقت روي اباتمنت سوار ميكند. اين روكش مخصوص شما نيست و پس از اينكه يك روكش دندان منحصر به فرد براي شما ساخته شود، روكش موقت نيز برداشته ميشود. فرآيند آماده شدن و اتصال روكش ايمپلنت شما به طور معمول حدود 4-10 روز طول مي كشد.

6. مراقبت هاي پس از درمان

معمولاً برخي از افراد كبودي ها و تورم بافت را به دنبال عمل جراحي كاشت دندان با ايمپلنت تجربه مي كنند. اين وضعيت معمولاً يك عارضه جانبي كوتاه مدت است و موفقيت طولاني مدت كاشت جديد شما متكي به رعايت بهداشت دهان و دندان است. شما بايد بهداشت دهان و دندان خود را بيشتر رعايت كنيد و هر 6 ماه يكبار براي بررسي سلامت ايمپلنت به دندانپزشك يا متخصص خودتان مراجعه كنيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد

رفرنس : https://www.donya.dental/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۶:۰۰ توسط:netware موضوع:

آيا بيمه خدمات دندانپزشكي را تحت پوشش قرار ميدهد؟

به طور كلي بيمه هاي سلامت به ندرت خدمات دندانپزشي را تحت پوشش قرار ميدهند و تنها در مواردي كه درمان روي برطرف كردن مشكل خاص و پزشكي تمركز داشته باشد حاظر به برگرداندن هزينه ها خواهد بود. با اين حال برخي از پروسه ها ميتواند تحت پوشش بيمه باشند. در واقع اگر ميخواهيد به دنبال زنده كردن هزينه ارتودنسي و ساير تعرفه هاي دندانپزشكي باشيد بهتر است به فكر بيمه تكميلي باشيد. يعني بيمه دندانپزشكي را بايد در خدمات بيمه هاي تكميلي جستجو كنيد.

نحوه كاهش هزينه ارتودنسي و ساير خدمات دندانپزشكي با بيمه تكميلي چگونه است؟

شما به دو صورت ميتوانيد اقدام به كاهش هزينه ارتودنسي با بيمه كنيد. اول ميتوانيد به شركت هاي بيمه كه با مراكز، كلينيك ها و مراكز دندانپزشكي قرار دارند مراجعه كنيد و هزينه اي براي خدمات دندانپزشكي به صورت ماهانه يا سالانه پرداخت كنيد. سپس به مراكز طرف قرارداد مراجعه كنيد و مستقيما هزينه ارتودنسي با بيمه را كاهش دهيد.

يا اينكه ميتوانيد با مراجعه به مطب يك كلينيك يا مطب بهترين متخصص ارتودنسي كارهاي درمان را شروع كنيد و سپس با گرفتن برگه درمان به شركت بيمه اي كه خود را براي خدمات دندانپزشكي بيمه كرده ايد مراجعه كرده و بخشي از هزينه ها را برگردانيد. البته در نظر داشته باشيد كه اين نوع بيمه هاي تكميلي نيز مانند بيمه تامين اجتماعي هزينه هاي پروسه هاي زيبايي مانند ايمپلنت دندان، لمينت و ساير ونير ها را تحت پوشش ندارد و در موارد بسيار خاصي ارتودنسي را نيز پوشش ميدهد.

محدوديت هاي سني براي بيمه ارتودنسي

برخي از شركت هايي كه كارت خدمات دندانپزشكي ارائه ميدهند براي ارتودنسي شرايطي را درج كرده اند. براي مثال سن و سال يكي از اين شرايط است. از شركتي كه كارتش را تهيه ميكنيد بپرسيد كه محدوديت سني خدمات بيمه اي آن ها چگونه است.

بيمه هاي تكيميلي كارفرماي شما چيست؟

برخي از كارفرمايان كاركنان و كارمندان شركت ها يا ادارات خود را علاوه بر بيمه هاي معمولي تحت پوشش بيمه تكميلي قرار ميدهند. از شركت بيمه تكميلي كارفرماي خودتان بپرسيد كه آيا هزينه ارتودنسي دندان با بيمه را تقبل ميكنند يا خير. البته خيلي كم پيش مي آيد هزينه ها برايتان كاهش پيدا كند. با اين حال تلاش خود را انجام دهيد.

بيمه شخصي دندانپزشكي و ارتودنسي

اگر از طريق كارفرماي خود پوشش ارتودنسي نداريد ، مي توانيد يك طرح دندانپزشكي فردي يا پوشش ارتودنسي خريداري كنيد. اين برنامه ها از از طريق شركت هاي مختلفي موجود است و از يك ارائه دهنده تا ارائه دهنده ديگر آن متفاوت خواهد بود.

اگرچه ممكن است هزينه ارتودنسي دندان با بيمه هاي اين چنيني كاهش يابد اما باز هم مقدار كاهش هزينه براي شما بسيار كم خواهد بود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك چيه ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۲:۰۹ توسط:netware موضوع:

بهترين زمان ارتودنسي دندان

چرا بايد ارتودنسي كرد

اغلب افراد دندان هاي ترك خورده، شكسته، ناصاف و در هم دارد كه از طريق درمان ارتودنسي باعث صاف و منظم شدن دندان ها مي شود و ظاهر آن ها را زيباتر مي كند. حتي تميز كردن آن ها راحت تر است. برخي افراد فقط دندان هاي آن ها جلوتر از فك پايين است. ظاهري نازيبا و ناخوشايند دارد و احتمال زيادي وجود دارد كه اين دندان ها برجسته، دچار آسيب ديدگي و صدمه شود؛ اما به درمان ارتودنسي مي‌توان آن ها را حركت و در جاي درست و مناسب قرار داد.

در بعضي از افراد فك بالا و پايين با هم منطبق نبوده و در جاي درست خود هنگام گاز زدن قرار نمي گيرد كه با درمان ارتودنسي قابل درمان است. زماني كه دندان‌ها به صورت صحيح و درست كنار هم قرار نمي‌گيرند، مي‌تواند موجب درد و فشار روي ماهيچه هاي فك شود و مشكلاتي در فكر ايجاد كند. همچنين باعث سردرد بيمار مي‌شود كه با درمان ارتودنسي و قرار گرفتن بريس ها ايجاد مي شود.

بهترين سن براي ارتودنسي كودكان چه سني است

بهترين زمان ارتودنسي در دوران كودكي از زماني است كه استخوان هاي فك متوقف نشده و رشد نكرده است؛ زيرا بسياري از مشكلات دنداني و فك به كمك ارتودنسي برطرف مي‌شود؛ اما بزرگسالان هم مي توانند درمان ارتودنسي را انجام دهد و اين عمل در سنين بالاتر امكان پذير است. به هر حال داشتن دندان هاي صاف و منظم و لبخند زيبا با اهميت تر از سن ارتودنسي است. در كودكان بايد صبر كرد تا تعداد كافي دندان در دهان رشد كند و سپس درمان شود. زمان شروع ارتودنسي هنگام رشد دائمي دندان ها است كه با افتادن دندان هاي دائمي آغاز مي شود.

بيشتر بخوانيد :

·         هزينه ارتودنسي

·         متخصص ارتودنسي كيست ؟

بهترين زمان ارتودنسي دندان از نظر سازمان دندانپزشكي آمريكا

سازمان دندان‌پزشكي آمريكا بهترين زمان را براي بررسي معايب دندانپزشكي در سن هفت سالگي مي داند و بهترين سن براي درمان ارتودنسي در سن هشت تا نه سالگي است. چرا كه در اين سن رويش مجدد دندان ها و تغيير دندان قابل تشخيص است و اگر مشكلاتي براي شكل دندان ها و حتي سلامت آن ها به وجود آيد، قابل تشخيص و درمان است. در اين سن دندان‌هاي آسياب شروع به رشد كرده و دندانپزشك پس از معاينه مي تواند حالت و فرم دندان‌ها را ارزيابي كند. دندانپزشك مي تواند مشخص كند دندان هاي بالا و پايين در چه زاويه اي جلو يا عقب حركت كنند.

نظر كلي دندانپزشكان ايراني، اروپايي و آمريكايي اعتقاد به اين است كه بهترين فرصت تا ده سالگي يا دوازده سالگي و بعد از آن به دليل رشته كامل دندان ها و فك نتيجه دلخواه را به دست نمي آورد. بسياري از افراد در سنين بالاتر و بزرگ سالي در حالي كه رشد دندان‌ها و فك به پايان رسيده است، به جهت صاف كردن دندان هاي نامرتب و شلوغ، متقاضي استفاده از درمان ارتودنسي هستند. انجام هر كاري در اين سن امكانپذير نيست ولي اگر لثه هاي بيمار سالم باشد و تحليل لثه صورت نگرفته باشد و دندان ها در دهان وجود داشته باشد، امكان انجام ارتودنسي صرفا براي رديف كردن دندان ها وجود دارد ولي تغييرات فك و رفع ناهنجاري ها ممكن نيست.

 

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۶:۱۸ توسط:netware موضوع:

درمان دندان قروچه چيست؟ چطور آن را متوقف كنيم؟

براي مديريت و متوقف كردن دندان قروچه روش هاي مختلفي وجود دارد. ما براكسيسم را مي توانيم با اقداماتي در خانه متوقف كنيم اما اغلب اوقات براي مديريت و توقف كامل آن بايد از يك دندانپزشك يا يك متخصص ارتودنسي خوب كمك بگيريم. چند روش ساده خانگي براي متوقف كردن يا درمان دندان قروچه عبارتند از:

كاهش يا قطع مصرف غذاها و نوشيدني هاي كافئين دار

قطع كامل مصرف الكل و نوشيدني هاي الكي به واسطه اينكه براكسيسم با وجود اين نوشيدني ها بدتر مي شود.

اجتناب از جويدن آدامس زيرا به بيشتر شدن فشار و تنفش بر عضلات صورت منجر مي شود.

ريلكس كردن فك با گرما و رطوبت پيش از خواب

مديريت سطح استرس

آموختن نحوه صحيح كنترل احساسات

ارتودنسي دندان

چنانچه با روش هاي خانگي نتوان به درمان براكسيسم كمك كرد، بايد به متخصص ارتودنسي مراجعه شود. زيرا اغلب اوقات عدم تراز دندان ها مي تواند موجب دندان قروچه شود يا دست كم تاثير آن را بيشتر كند.

با منظم شدن دندان به كمك دستگاه هاي ارتودنسي ثابت ،محرك  و  ارتودنسي نامرئي  يا حتي انجام جراحي فك مي توان تا حد زيادي تاثيرات مخبر به هم ساييده شده دندان ها را كاهش داد و يا به طور كامل متوقف كرد.

نايت گارد يا محافظ دنداني

چه تحت درمان ارتودنسي باشيد چه نه، ممكن است متخصص ارتودنسي يا دندانپزشك عمومي براي مديريت درمان قروچه به شما نايت گار يا محافظ دنداني پيشنهاد دهد. اين محافظ ها براي براكسيسم شبانه يا به هم ساييده شدن دندان ها در طول خواب مناسب است.

نايت گاردها متناسب با شكل و موقعيت دندان هاي شما ساخته مي شوند و مانع از تحليل رفتن ميناي دندان به واسطه دندان قروچه مي شوند. با اين محافظ ها حتي اگر دندان قروچه را درمان نكنيد دست كم مطمئن هستيد كه بيشتر از اين دندان ها آسيب نخواهند ديد.

برخي از بيماران ما كه با مشكل براكسيسم مواجه هستند به صورت شبانه از اين نايت گاردها استفاده مي كنند و پس از اتمام دوره درمان ارتودنسي متوجه مي شوند كه مشكل آن ها كاملا برطرف شده.

 بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد ارتودنسي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۱:۵۸ توسط:netware موضوع:

قيمت ارتودنسي نامرئي

اگر از بين تمام ارتودنسي ها به رسيده ايد به ارتودنسي نامرئي قيمت آن را هم بررسي كرده ايد؟

روش ارتودنسي، يكي از قديمي‌ترين و محبوب‌ترين روش‌ها براي اصلاح مشكلات فك و دندان‌ها و هم چنين زيباتر كردن چهره افراد و بهبود عملكرد دندان‌ها است. در سال‌هاي اخير استقبال مردم از اين روش افزايش پيدا كرده است؛ زيرا افراد به اهميت داشتن دندان‌هاي سالم و زيبا پي برده‌اند. مي‌دانيم كه يكي از اهداف درمان ارتودنسي، اصلاح و مرتب كردن دندان‌ها براي بهبود زيبايي چهره است، اما خود دستگاه‌ها و ابزار ارتودنسي ممكن است ظاهر زيبا و جذابي نداشته باشند و يا بعضي از افراد تمايلي براي آشكار شدن درمان ارتودنسي خود نداشته باشند؛

از اين رو همين موضوع مي‌تواند عاملي باشد تا افراد انجام ارتودنسي را به تعويق اندازند. اما امروزه علم دندان پزشكي پيشرفت زيادي كرده است و بريس‌هاي ارتودنسي فلزي، تنها ابزار براي درمان ارتودنسي نيستند؛ از اين رو در اين مقاله قصد داريم، شما را با ارتودنسي نامرئي آشنا كنيم و تمام نكات در مورد ارتودنسي نامرئي، قيمت و هزينه‌هاي آن را مورد بررسي قرار دهيم.

ارتودنسي دندان چيست و چه اهميتي دارد؟

ارتودنسي دندان يك روش درماني موفق براي اصلاح فك يا دندان‌هايي است كه در جايگاه مناسب خود قرار ندارند. اگر فك يا دندان‌هاي ما وضعيت صحيح و مناسبي نداشته باشند، آسيب‌هاي زيادي به سلامتي ما مي‌زنند؛ همچنين تاثيرات منفي زيادي بر ظاهر ما مي‌گذارند؛ از اين رو روش ارتودنسي دندان با رفع كردن اين مشكلات، فوايد بسيار زيادي براي ما خواهد داشت. بعضي از دلايل اهميت ارتودنسي دندان عبارتند از:

اصلاح بايت بيمار؛ كه باعث مي‌شود دندان‌ها هنگام بستن دهان، به طرز مناسبي روي هم قرار بگيرند و از اين رو نيروهاي مخربي به دندان و لثه‌ها وارد نشود.

با اصلاح رابطه فك ها يا مرتب كردن دندان‌ها، تكلم بيمار نيز بهبود پيدا خواهد كرد.

روش ارتودنسي با رفع مشكلات فك و دندان‌ها، زيبايي چهره را چند برابر كرده و از اين رو اعتماد به نفس افراد را به شدت افزايش مي‌دهد.

اگر دندان‌ها با روش ارتودنسي مرتب و اصلاح شوند، عملكرد آنها هنگام جويدن مواد غذايي بهتر مي‌شود.

ارتودنسي نامرئي قيمت

ارتودنسي نامرئي به دليل مزيت ظاهري كه دارد، يعني نامرئي بودن و ديده نشدنش، در بيشتر مواقع هزينه بالاتري نسبت به روش ارتودنسي معمولي، يعني بريس‌هاي فلزي ارتودنسي دارد. اگر بيمار خيلي به ظاهر ارتودنسي خود اهميت دهد، ناچار است چنين هزينه‌اي را پرداخت كند؛ اما تعيين قيمت و هزينه‌هاي ارتودنسي به عوامل متعددي بستگي دارد و فاكتورهاي گوناگوني اين هزينه‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهند؛ پس ما نمي‌توانيم يك نرخ و قيمتي را براي ارتودنسي نامرئي اعلام كنيم. براي اطلاع از هزينه‌هاي ارتودنسي نامرئي لازم است حتما به مطب متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد تا بعد از اينكه متخصص ارتودنسي شما را معاينه كرد، هزينه درمان را مشخص كند. بعضي از فاكتورهاي تاثيرگذار رويهزينه ارتودنسي عبارتند از:

نوع درمان ارتودنسي

جنس و نوع مواد به كار رفته در درمان ارتودنسي

سن بيمار

شدت مشكلات و ناهنجاري‌هاي فك و دندان

تبحر و مهارت متخصص ارتودنسي

هزينه‌هاي جانبي درمان ارتودنسي

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۰:۱۳ توسط:netware موضوع:

چگونه مي توان بليچينگ دندان را به طور طبيعي انجام داد؟

استراتژي هاي زير ممكن است به بليچينگ دندان كمك كنند:

ايجاد تغييرات در رژيم غذايي

از خوردن غذاهايي كه دندان ها را خراب مي كنند مي تواند باعث لكه دار شدن بيشتر دندان ها شوند جلوگيري كنيد. غذاها و نوشيدني هاي حاوي تانن مانند شراب و چاي، مي توانند دندان ها را لكه دار كنند. قهوه و نوشابه هاي تيره و آب ميوه نيز مي تواند باعث لكه دار شدن آنها شود.

غذاهاي اسيدي با ساييدن ميناي دندان باعث زرد شدن دندان مي شوند. افرادي كه نگران رنگ دندان خود هستند بايد از مصرف بيش از حد مركبات، قهوه و نوشابه خودداري كنند. در روش ديگر ، آنها هميشه بايد دندان هاي خود را بعد از خوردن اين مواد غذايي  مسواك بزنند.

دندانپزشكان معمولاً توصيه مي كنند براي مسواك زدن 30 دقيقه پس از غذا خوردن صبر كنيد. اسيدها مي توانند ميناي دندان را ضعيف كنند، بنابراين مسواك زدن خيلي زود باعث آسيب مي شود.

ترك سيگار يا محصولات دخانيات مي تواند خطر لكه هاي نيكوتين را كاهش دهد. همچنين مي تواند از پوسيدگي دندان و بيماري لثه جلوگيري كند، كه هر دو مي توانند به ميناي دندان آسيب برسانند و باعث مشكلات بهداشت دهان و دندان شوند.

بيشتر بخوانيد :

سعي در روغن كشيدن

روغن كشيدن اصطلاحي براي شستن دهان با روغن براي از بين بردن آلودگي ها، باكتري ها و بقاياي آن است. اين جايگزين مسواك زدن يا نخ دندان كشيدن منظم نيست؛ اما برخي تحقيقات نشان مي دهد كه شستن دهان با روغن هاي خاص ممكن است به سفيد شدن دندان كمك كند.

انجمن دندانپزشكي آمريكا (ADA) در مورد روغن كشيدن دندان ها يك نوع روش دندانپزشكي غير متعارف مي دانند و بيان كردند “هيچ مطالعه علمي معتبر نشان نمي دهد كه روغن كشيدن باعث كاهش پوسيدگي و سفيد شدن دندان ها مي شود” براي امتحان اين روش، دهان را پس از مسواك زدن با روغن يك دقيقه بشوييد، سپس آن را تف كنيد. روغن هاي مناسب روغن كشيدن شامل:

  • روغن نارگيل
  • روغن آفتابگردان
  • روغن كنجد

مسواك زدن با جوش شيرين

جوش شيرين مي تواند لكه هاي سطح دندان را به آرامي صيقل دهد. برخي از افراد نگران اين هستند كه جوش شيرين بسيار سخت است و ممكن است ميناي دندان را خرد كند؛ اما تحقيقات انجام شده در سال 2017 نشان داد كه اين يك روش ايمن براي از بين بردن لكه ها است. جوش شيرين همچنين ممكن است به مبارزه با باكتري ها كمك كند، كه نشان مي دهد ممكن است بتواند پلاك را كاهش دهد و از پوسيدگي دندان جلوگيري كند.

سفيد شدن با ميوه

ميوه پاپايا حاوي آنزيمي است كه ممكن است به سفيد شدن دندان كمك كند. پاپائين و بروملين، آنزيم هايي هستند كه به ترتيب در پاپايا و آناناس وجود دارند، هر دو ممكن است به سفيد شدن دندان كمك كنند.

مطالعه اي در سال 2012 شواهد اوليه اي را نشان داد كه محلول هاي حاوي اين مواد مي توانند اثرات سفيدكنندگي متوسطي را ايجاد كنند. با اين حال، نويسندگان مطالعه ميگويند تحقيقات بيشتري براي تعيين موثر بودن اين آنزيم ها لازم است.

منبع :

http://www.orthodr.ir/

http://www.orthoinfo.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۸:۰۵ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي متحرك نامرئي چيست و چگونه استفاده مي شود؟

ارتودنسي متحرك نامرئي يكي ديگر از روش هاي درمان بهم ريختگي دندانها محسوب مي شود و چون دامنه حركت هايي كه مي تواند ايجاد كند محدود است معمولا براي كودكان به كار گرفته مي شود. در ارتودنسي متحرك نامرئي ارتودنتيست يك قالب از فك بالا و پايين بيمار تهيه مي كند و بعد از آن پلاكي براي دندان هاي بيمار تهيه مي شود. از مزيت هايي كه ارتودنسي متحرك دارد مي توان به خارج كردن آن هنگام غذا خوردن و مسواك زدن اشاره كرد.

رعايت بهداشت در اين روش نيز از اهميت بسزايي برخوردار است و البته در اين نوع ارتودنسي نسبت به ارتودنسي ثابت آسان تر است، به همين دليل ريسك پوسيدگي دندان در اين روش كاهش مي يابد. در صورتي كه بهم ريختگي و ناهنجاري دندان بسيار باشد روش ارتودنسي نامرئي متحرك توصيه نمي شود و فرد بهتر است براي كسب نتيجه مطلوب و ايده آل ارتودنسي ثابت انجام دهد. روش ارتودنسي متحرك در موارد شايعي براي حل مشكلات و ناهنجاري هاي استخواني فكين در سنين رشد به كار مي رود.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي كودكان چگونه است ؟

مزاياي استفاده از ارتودنسي متحرك نامرئي چيست؟

  • قابل پاك كردن براي مسواك زدن.
  • پوشش پالاتال لنگرگاه را افزايش مي دهد.
  • تنظيم آسان قابل تنظيم.
  • است براي كاهش اوربيت در كودك در حال رشد و جلوگيري از استفاده از دستگاه پايين تر.
  • مي توان اكريليك را ضخيم كرد و باعث ايجاد صفحه صاف و گزش قدامي يا پوششي باكال مي شود.
  • به عنوان نگهدارنده منفعل يا نگهدارنده فضاي.
  • مي تواند براي انتقال نيرو به دندانهاي ديگر استفاده مي شود.

معايب استفاده از ارتودنسي متحرك نامرئي چيست؟

  • لوازم خانگي را مي توان كنار گذاشت
  • فقط حركات كج ممكن است
  • تكنيك خوب مورد نياز
  • تأثير مي گذارد
  • كشش بين فكي
  • قابل اجرا نيست دستگاه هاي متحرك پايين سخت است تحمل
  • ناكارآمد براي حركات چندگانه فردي دندان

هزينه تقريبي اين ارتودنسي؟

پرداخت هزينه ارتودنسي به اين صورت است كه يك سوم از هزينه به عنوان پيش پرداخت و مابقي طي ده تا دوازده ماه قسط در طول درمان شما به صورت ماهيانه دريافت مي شود. برخي در هنگام لبخند زدن فقط دندان هاي بالايشان پيداست پس فقط به ارتودنسي فك بالا اهميت مي‌دهند؛ چون كه در معرض ديد هم هست بيشتر تمايل دارند كه ارتودنسي نامرئي فك بالا را انجام دهند. البته بايد بدانيد كه ارتودنسي صرفا جنبه زيبايي ندارد بلكه درماني هم محسوب مي‌شود.

قيمت اين ارتودنسي فك بالا، در كفه قيمت تفريبي ارتودنسي متحرك قرار دارد و حداقل قيمت ارتودنسي متحرك نامرئي است؛ بنابراين با توجه به عواملي كه گفته شد حتي نمي‌توان هزينه تقريبي ارتودنسي متحرك نامرئي را بيان كرد و قيمت ارتودنسي نامرئي را متخصص ارتودنسي با توجه به وضعيت دندان‌هاي بيمار مشخص مي‌كند؛ اما مي‌توان گفت قيمت ارتودنسي نامرئي فك بالا و پايين تقريبا يكسان است. فراموش نكنيم عواملي مانند برند ارتودنسي متحرك نامرئي، بر قيمت ارتودنسي نامرئي فك بالا اثر خواهد گذاشت.

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۷:۵۹ توسط:netware موضوع:

لمينت دندان در كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال

لمينت دندان چيست ؟

لمينت دندان يا (ونير پرسلين) نوعي ونير دندانپزشكي است كه به سطح جلوي دندان‌ها متصل مي‌شود. اين ونير يك لايه نازك و همرنگ دندان است كه براي برطرف كردن عيوب ظاهري دندان‌ها و اغلب به منظور زيبايي استفاده مي‌شود. اتصال لمينت دندان يكي از خدمات اصلي ترميم و زيبايي دندان در كلينيك دنيا دنتال است و در اين صفحه، به شرح اين پروسه براي مراجعان كلينيك و كاربران سايت (يا خلاصه آن‌هايي كه قصد انجامش را دارند) خواهيم پرداخت.

گالري تصاوير قبل و بعد لمينت دندان

قبل از اينكه بخواهيد درباره روال كار اتصال ونيرهاي پرسليني يا لمينت‌ها در دنيا دنتال بيشتر بدانيد پيشنهاد مي‌كنيم كه گالري تصاوير قبل و بعد مراجعان ما را مشاهده بفرماييد. تعداد تصاوير بيشتر است و تنها به درج تعدادي از آن ها اكتفا شده است.

بيشتر بخوانيد : قيمت لمينت دندان در سال 1400 چه قدر است ؟

فيلم لمينت دندان (شامل مراحل نصب و نتايج پروسه)

اين فيلم به خوبي مراحل اتصال ونيرهاي پرسليني را نشان مي‌دهد. ويدئو را با دقت نگاه كنيد و ادامه مقاله كه توضيحات بهتر و زبان ساده‌تر بيان مي‌كند را مطالعه بفرماييد.

ما لمينت دندان را به چه كساني توصيه مي‌كنيم؟

هدف اولِ نصبِ لمينت براي دندان‌ها، زيبايي و اصلاح طرح لبخند است. يعني بيشترين مراجعان و متقاضيانِ اين پروسه، افرادي هستند كه قصد دارند لبخند زيباتري داشته باشند. اما زيبايي تنها هدف اتصال لمينت دندان نيست و ما اغلب توصيه مي‌‍كنيم افرادي كه يك يا چند مورد از مشكلات زير را تجربه مي‌كنند براي نصب لمينت به متخصصين ترميمي و زيبايي دندان مراجعه كنند:

وجود فاصله بين دندان ها (بيشتر از 0.5 ميليمتر و معمولا بين دندان هاي جلو)

كج بودن جزئي دندان‌ها (كه ارزش انجام ارتودنسي دندان را ندارد)

تغيير رنگ دائمي دندان‌ها (به طوري كه با هيچ روش ديگري مانند بليچينگ دندان برنميگردد)--> هزينه بليچينگ دندان در سال 1400

كوتاه يا بلند بودن دندان ها نسبت به هم

وجود شكستگي هاي جزئي تا متوسط در سطح دندان

وجود لب پر شدگي در لبه هاي دنداني

منبع : كلينيك دندانپزشكي قيطريه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۵:۲۱ توسط:netware موضوع:

توصيه‌هاي كلي براي خانم‌هاي بارداري دچار دندان درد:

دلايل مختلفي وجود دارد كه ميزان مشكلات دهان و دندان در دوران بارداري براي خانم‌ها افزايش مي‌يابد. يكي از علت‌ها، مشكلات لثه ناشي از تغييرات هورموني در دوران بارداري است، علت‌هاي ديگر مصرف بيشتر مواد قندي در دوران بارداري، بيماري صبحگاهي و افزايش اسيديته دهان به دنبال آن، كاهش بهداشت زنان باردار به دليل خستگي و كم حوصلگي و… هستند. به همين دليل مراقبت‌هاي بهداشتي قبل از تصميم به بارداري براي تمام خانم‌ها توصيه مي‌شود.

بر خلاف تصور عامه، خود بارداري به خودي خود منجر به از دست رفتن دندان‌ها نمي‌شود و با مراقبت‌هاي قبل و حين بارداري مي‌توان از مشكلات دهان و دندان در دوران بارداري جلوگيري كرد.

بيشتر بخوانيد :

– از درمان كانال ريش (عصب كشي) در دوران بارداري نترسيد. در مراجعه به برخي از همكاران ما ممكن است آن‌ها به دليل محافظه كاري بيش از حد (كه دليل آن هم باورهاي غلط بيماران است) از ارائه درمان براي شما خودداري كنند. اما همكاران و مراكز ديگري هستند كه حتما درمان مورد نياز شما را ارائه مي‌دهند. در ‌‌نهايت در فقدان همه اين‌ها يك متخصص درمان ريشه مطمئنن درمان شما را انجام خواهد داد.

– سعي نكنيد كه با مصرف طولاني مدت دارو‌هاي مختلف، درد را تحمل كنيد. دارو‌ها احتمالا زيان‌هاي بيشتري متوجه خود شما و بالطبع فرزند آينده شما خواهند كرد. سه ماهه دوم بارداري بهترين زمان براي مراجعه به دندان‌پزشكي است ولي هر زماني كه درد داشتيد كنترل درد شما با درمان‌هاي معمول دندان‌پزشكي قابل انجام است.

– قبل از مراجعه به دندانپزشك بارداري  مي‌توانيد با پزشك معالجي كه در دوران بارداري تحت نظر او هستيد (مثلا متخصص زنان و زايمان) مشورت كرده و توضيحات مكتوب او را براي آغاز درمان دندان‌پزشكي بگيريد.

– عوامل بسياري وجود دارند كه خداي ناكرده موجب بروز مشكلات براي جنين، نقص جنين، سقط و بروز مشكلات پزشكي براي خانم‌هاي باردار مي‌شوند. هيچ كدام از اين عوامل از نظر علمي ربطي به درمان‌هاي استاندارد دندان‌پزشكي ندارند. مواردي بوده است كه افرادي به دليل ازدواج فاميلي و ژنتيك، مصرف داروهاي شيميايي و… نوزادشان با نقايصي به دنيا آمده است و از سر ناآگاهي به دنبال شكايت از دندان‌پزشك خود رفته‌اند. چنين شكايت‌هايي هرگز به نتيجه نرسيده است اما دندان‌پزشكان را نسبت به ارائه درمان به خانم‌هاي باردار محتاط‌‌تر كرده است. اصلاح چنين ناآگاهي‌هايي در جامعه در گرو همكاري مشترك بيماران و دندان‌پزشكان است.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۵:۳۳ توسط:netware موضوع:

نگاهي به تاريخچه‌ي معروف‌ترين برندهاي جواهرات در دنيا

گران‌‌ترين برندهاي طلا و جواهر در جهان شامل نام‌هايي است كه احتمالاْ زياد به گوشتان خورده؛ برندهايي همچون تيفاني اند كو، پياژه، كارتيه، شوپارد، بولگاري و …. در ادامه اين مقاله از طلا فروشي اينترنتي كيش طلا نگاهي كوتاه داريم به تاريخچه‌ي فعاليت‌هاي 4 برند مشهور و لوكس. تا اگر قصد خريد طلا هايي از اين قبيل را داريد اطلاعات بيشتري داشته باشيد.

۱- هري وينستون

يكي از مدعيان بي‌چون و چراي جهان و از برندهاي مسلم دنيا در حوزه توليد سنگ‌هاي الماس، Harry Winston است. يكي از عالي‌ترين جواهرات هري وينستون، «الماس اميد» است كه داستان درازي در طول تاريخ دارد. اين الماس با حدود ۴۵.۵۲ قيراطي در كشور هند ريشه دارد و بين پادشاهان بسياري دست به دست شده. اما در نهايت در سال ۱۹۴۹ ميلادي توسط هري وينستون كه يك تاجر جواهر نيويوركي بود خريداري شد. البته وينستون اين سنگ را در سال ۱۹۵۸ به موزه ملي تاريخ طبيعي آمريكا اهدا كرد و از آن زمان در نمايشگاهي دائمي در آن موزه باقي مانده‌است. الماس اميد به مبلغ ۲۵۰ ميليون دلار بيمه شده‌است.

۲- كارتيه

يكي ديگر از گران‌ترين برندهاي طلا و جواهر در جهان ، كارتيه است. دفتر مركزي كارتيه در پاريس فرانسه قرار دارد و اولين بار در سال ۱۸۴۷ ميلادي توسط «لويي كارتيه» تاسيس شد. البته بعدها شركت سوئيسي «ريشمون» كارتيه را خريد و اكنون تحت مالكليت اين كمپاني است. اين شركت نيز تاريخچه‌ي طولاني در طراحي و عرضه جواهرات لوكس در جهان دارد. مزايده‌هاي كارتيه جزو گران‌قيمت‌ترين و اشرافي‌ترين مزايده‌هاي جواهر در جهان است. در اين مزايده‌ها جواهرات بي‌قيمت خانواده‌هاي سلطنتي عرضه مي‌شود.

۳- ون كليف آرپلز

«ون كليف آرپلز» يكي از برندهاي لوكس، گران و مشهور جهان در حوزه جواهرات است. اين شركت فرانسوي در توليد ساعت هم فعاليت مي‌كند. اين برند لوكس طلا و جواهر در جهان براي مهارت در استفاده از سنگ‌هاي ظريف و گران‌قيمت و تكنيك‌هايي كه براي سوار كردن جواهر روي پايه استفاده مي‌كند شهرت جهاني دارد. همچنين اين برند براي استفاده از طراحي حيوانات، گل‌ها و طبيعت در كالاهاي لوكس خود نيز مشهور است. در بيشتر جواهرات برند ون كليف آرپلز شما به سختي مي‌توانيد پايه‌ي نگين را ببينيد. اين هنر و مهارت باعث مي‌شود تا الماس و ديگر سنگ‌هاي قيمتي به طور كامل ديده شوند. در نتيجه جواهر درخشش و جلوه‌ي بي‌نظيري پيدا مي‌كند كه در نوع خود بسيار خاص است.

۴- بوچلاتي

بوچلاتي يكي از لوكس‌ترين برندهاي طلاي دست‌ساز در جهان است. طراحي‌هاي اين مارك، تجاري و عامه‌پسند نيستند و از آن طرف، چندان هم انتزاعي نيستند كه كسي از آنها سر درنياورد. ارزش هنري چيزي بوده كه تقريبا در بيشتر آثار اين برند جواهرسازي مي‌توان ديد. اين خانه‌ي لوكس جواهرسازي به استايل رُمي كه ريشه در كشور ايتاليا دارد وفادار مانده است. در بسياري از دستبندهاي اين كمپاني مي‌توانيد اين اصالت را ببينيد. اين برند اولين بار در سال ۱۹۱۹ ميلادي توسط ماريو بوچلاتي در شهر ميلان ايتاليا تاسيس شد. سنت‌گرايي، مهارت و طراحي منحصربه فرد در ساخت جواهرات دست‌ساز در كنار خلاقيت و استفاده از بهترين مواد، همگي باعث شدند تا جواهرات بوچلاتي در ديگر كشورهاي جهان نيز محبوب شوند.

بيشتر بخوانيد :

·         خريد دستبند طلا

 

·         خريد حلقه ازدواج 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۵:۰۶ توسط:netware موضوع: