جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

سايز دقيق انگشت خود را به دست بياوريد

اگر قصد خريد طلاهايي مانند انگشتر و حلقه از اينترنت داريد، حتما بايد اندازه ها را به صورت دقيق به فروشنده بدهيد. يعني براي اينكه حلقه و انگشتر كاملا سايز شما يا كوچك و بزرگ نباشد، مي باست اندازه ها را به دست بياوريد.

براي مثال در خصوص خريد انگشتر طلا، شما مي توانيد مطابق تصوير زير اقدام كنيد تا به صورت دقيق براي انگشت مد نظرتان حلقه را خريداري كنيد. اگر قصد خريد طلا براي شخصي غير از خودتان داريد حتما و حتما بايد به روش زير اندازه انگشت دست را به دست بياوريد.

روش گرفتن اندازه انگشتر طلا

· ابتدا يك خط كش و نخ باريك و كوتاه تهيه كنيد

· نخ را به دور انگشت خود بپيچانيد

· نخ را با مشخص كردن انتها و ابتدايش روي خط كش قرار دهيد

· اندازه نخ را مشخص كنيد

· اندازه مشخص شده را در جدول بالا آن را معادلسازي كنيد تا سايز انگشتر طلاي شما به دست آيد

اگر نياز به خريد حلقه يا انگشتر طلا داريد و به خاطر كرونا و مسائل اينچنيني امكان مراجعه حضوري نداريد، ما توصيه مي كنيم كه تنها براي چند دقيقه به طلافروشي انلاين "طلاي آزادي" سر بزنيد. در اين فروشگاه طرح هاي مختلف انگشتر و حلقه طلا براي خريد وجود دارد كه از نظر هزينه بسيار مناسب هستند.

طلافروشي اينترتي "آزادي گلد" داراي تكنولوژي جديد طراحي، برش و ساخت قطعات طلاي كم وزن، ظريف و زيبا است. در اين فروشگاه هرچيزي كه شما دوست داشته باشيد بر اساس ايده و خلاقيت شما و تجهيزات اين فروشگاه ساخته مي شود. فرقي نمي كند شما چقدر بودجه داريد، با اين هزينه اي كه هم اكنون در اختيار داريد دست خالي از طلاي آزادي بيرون نخواهيد آمد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۴:۲۱ توسط:netware موضوع:

چرا دندانپزشكان عمومي هزينه ارتودنسي كمتري درخواست مي كنند؟

 اگر شما يا فرزندتان مشكل نامنظمي دنداني يا فكي داريد احتمالا شنيده ايد كه مي‌گويند كه "اول به دندانپزشك عمومي سر بزنيد، زيرا آن ها هزينه كمتري از يك متخصص ارتودنسي دندان مي‌گيرند".

ما در اين بخش مي خواهيم بدانيم كه چرا و به چه دليلي دندانپزشكان ممكن است درمان ارتودنسي انجام دهند و هزينه ارتودنسي كمتري نيز دريافت كنند. ما دست كم 3 دليل را مورد بررسي قرار داده ايم.

1. آن ها فقط مي توانند مشكلات جزئي ارتودنسي را برطرف كنند

دندانپزشكان هيچ دوره اي در خصوص ارتودنسي دندان پاس نكرده اند. آن ها هرآنچه كه درباره ارتودنسي مي‌دانند يا به صورت تجربي و محدود آموخته اند يا با خواندن كتاب ها و مقالات علمي دندانپزشك فراگرفته اند.

بنابراين هيچ كدام از آن ها به تمام مباحث رشته ارتودنسي وارد نيستند و از همه مهمتر تجربه درمان هاي پيچيده ارتودنسي را نيز ندارند. بنابراين آن ها در ساده ترين حالت تنها بيماراني را ويزيت مي كنند كه مشكلات پيش پا افتاده ارتودنسي دارند و روش هاي درمان آسان و بي دردسري نياز دارند. هزينه درمان مشكلات جزئي نيز بسيار پايين است.

اين درحالي است كه متخصصان ارتودنسي تمامي مشكلات ارتودنسي دندان را برطرف مي  كنند. و اگر شما مشكل پيچيده و بسيار شديد در خصوص نامنظمي دندان ها و فك داشته باشيد تنها مي‌بايست به يك ارتودنتيست اعتماد كنيد.

2. آن ها تنها ارتودنسي متحرك انجام مي دهند

در بخش قبل ذكر كرديم كه دندانپزشكان عمومي برخلاف يك متخصص ارتودنسي كه همه انواع مشكلات ارتودنسي را برطرف مي كنند، تنها قادرند مشكلات جزئي را درمان و مديريت كنند. و يكي از درمان هاي رايج و در عين حال ساده براي درمان مشكلات نامنظمي هاي جزئي دندان استفاده از ارتودنسي متحرك است.

در اين روش درمان، دندانپزشك تنها از دهان و دندان شما گرافي و عكس هاي 3 بعدي مي گيرد و آن ها را به لابراتوار ارسال مي كند. در لابراتوار نيز بر اساس داده هاي ارسالي تعدادي پلاك ارتودنسي نامرئي ساخته شده و توسط بيمار استفاده مي شود. اين ساده ترين روش درمان ارتودنسي است كه هزينه بسيار كمتري دارد. هزينه ارتودنسي دندان با اين روش ممكن است از 5 ميليون تومان به بالا باشد.

3. آن ها به دنبال جذب بيمار و مراجع بيشتر هستند!

دندانپزشكان عمومي مخصوصاً در شهرهاي كوچك و دورافتاده به دليل اينكه هيچ متخصصي وجود ندارد ممكن است اقدام به انجام درمان ارتودنسي كنند. اتفاقا به دليل نبود رقيب ممكن است هزينه ارتودنسي بيشتر و يا دست كم در حد بهترين متخصصان ارتودنسي شهرهاي بزرگ درخواست كنند.

اما آندسته از دندانپزشكاني كه در شهرهاي بزرگ مشغول به ارائه خدمات هستند ممكن است براي جذب بيمار و مراجع بيشتر با لابراتوارهاي داخلي طرف قرارداد شوند و هزينه هاي كمتري از بيماران بگيرند. لازم به ذكر است كه درمان هاي اينچنيني غير اصولي هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۹:۵۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي دقيقا به چه معناست؟

همين چند سال گذشته حدود 30 درصد از افرادي كه ارتودنسي دندان انجام مي‌دادند مايل بودند كه با دستگاه‌هاي ارتودنسي نامرئي به دندان‌هاي منظم دست يابند. اما به نظر مي‌رسد اين درصد در حال افزايش است و آخرين آمارها آن را 40 درصد نشان مي‌دهد. يعني 40 درصد كل افرادي كه قصد منظم كردن دندان هايشان را دارند با دستگاه هاي نامرئي درمان مي شوند.

در اين مقاله مي خواهيم بدانيم كه ارتودنسي نامرئي دقيقا به چه معناست، چه تفاوتي با ارتودنسي مرئي دارد و چرا گفته مي‌شود هزينه اين روش بيشتر از قيمت تمام شده درمان با دستگاه‌هاي مرئي و مرسوم است.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اگر بيمار يا مراجعي تحت ارتودنسي باشد اما هنگام لبخند زدن كسي متوجه اتصال دستگاه ها به دندان‌هايش نباشد (يا اين دستگاه‌ها به سختي ديده شود)، يعني آن شخص ارتودنسي نامرئي انجام داده. ارتودنسي با اين روش مزاياي زيادي دارد و اين روزها طرفداران بسيار زيادي پيدا كرده است.

روش‌هاي ارتودنسي كه با عنوان نامرئي شناخته مي‌شوند متنوع هستند و براي طيف وسيعي از بيماران مورد استفاده قرار مي‌گيرند. مهمترين دستگاه‌هاي نامرئي كه از آن‌ها با نام درمان نامرئي ياد مي‌شود عبارتند از:

ارتودنسي لينگوال (پيچيده‌ترين شيوه ارتودنسي كه به دليل دشوار بودن تنها متخصصاني آن را انجام مي‌دهند كه لقب بهترين متخصص ارتودنسي را يدك مي‌كشند)

ارتودنسي سراميكي كه در آن از براكت‌هاي بي رنگ و سراميكي دندان استفاده مي‌شود

ارتودنسي متحرك با پلاك‌هاي شفاف و بيرنگ كه در واقع قالب‌هاي پلاستيكي هستند و به آن‌ها الاينر شفاف گفته مي‌شود.

هزينه ارتودنسي نامرئي چقدر است؟

از آنجا كه تنوع دستگاه‌هاي نامرئي و كمتر قابل توجه، زياد است، بنابراين بازه يا محدوده هزينه ارتودنسي نامرئي نيز كمي گسترده‌تر است. به طور كلي هزينه درمان با اين شيوه ممكن است تا 35 ميليون تومان به ازاي هر دو فك افزايش يابد. 

البته در ميان دستگاه‌هاي نامرئي، پلاك‌هاي متحرك مشروط بر اينكه در ايران ساخته شده باشند حداقل هزينه ارتودنسي را دارند و اگر در خارج از كشور ساخته شده باشند بيشترين هزينه را در بر مي‌گيرند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۲:۴۲ توسط:netware موضوع:

لمينت و ونير كامپوزيت

لمينت دندان و ونير كامپوزيت دندان هر دو نوعي درمان زيبايي دندان هستند و در يك خانواده قرار دارند. به هر دوي اين درمان ها در اصطلاح دندانپزشكي ونير دندان يا (Dental Veneer) گفته مي شود. ونيرها در اصل لايه ها يا پوشش هاي بسيار نازكي از جنس مواد همرنگ دندان هستند كه به منظور زيبايي و برطرف كردن عيوب دنداني به سطح آن ها متصل مي شوند. در اين مقاله 3 تفاوت اصلي بين لمينت دندان و ونير كامپوزيت را توضيح داده ايم.

لمينت دندان چيست؟

لمينت ها نوعي ونير دنداني و ساختارهايي بسيار شبيه به ميناي دندان ما هستند. آن ها بسيار نازك و همرنگ دندان هستند. به اين ونيرها در اصطلاح عامه لمينت، لامينيت،لمينيت يا لمينت سرميكي هم گفته مي شود. اين ونيرها را در لابراتوار و به صورت اختصاصي براي پوشاندن سطح جلويي دندان ها آماده مي كنند و توسط دندانپزشك يا متخصص ترميم و زيبايي دندان با فرآيند خاصي به دندان مي چسپانند.

لمينت هاي سراميكي قادرند اغلب عيوب ظاهري دندان ها مانند لب پر شدگي، شكستگي، يا ترك دندان، تغيير رنگ آن ها، كوتاه و كج بودن دندان و .... را بپوشانند. اگر كسي بخواهيد عيوب ظاهري دنداني خود را با لمينت ها انجام دهد بايد دو جلسه به مطب يا كلينيك دندانپزشكي مراجعه كند.

طي يك جلسه ميناي دندان تراش مي خورد و مشخصات لازم جهت ساخت لمينت براي لابراتوار فرستاده مي شود. در جلسه دوم لمينت سراميكي ساخته شده توسط لابراتوار به مطب دندانپزشك فرستاده شده و برايتان نصب مي شود. به همين جهت گفته مي شود لمينيت ها ترميم ها و درمان هاي غيرمستقيم هستند.

ونير كامپوزيت چيست؟

ونيرهاي كامپوزيتي نوع ديگري از ونيرها هستند كه برخلاف لمينت ها در يك جلسه آماده نصب مي شوند. آن ها همان مشكلاتي كه لمينت برطرف مي كنند را برطرف مي كنند و هزينه بسيار كمتري هم در بر مي گيرند.

اگر بخواهيد با كامپوزيت ونير لبخند خود را اصلاح كنيد تنها نياز به يك جلسه داريد. به مطب دندانپزشك مراجعه مي كنيد، سطح دندان هايتان تميز مي شود و مواد كامپوزيت كه به حالت خمير هستند به صورت لايه لايه روي دندان هايتان قرار داده مي شود. هر لايه توسط تابش نور خاصي سفت شده و شكل داده مي شود. معمولا چند لايه نازك از كامپوزيت براي زيباسازي دندان ها كافيست.

تمام فرآيند آماده سازي و اصلاح لبخند با ونير كامپوزيت در مطب دندانپزشك و توسط او انجام داده مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۴:۲۳ توسط:netware موضوع:

آشنايي با انواع مختلف دستبند طلا

دستبند طلا در انواع مختلفي عرضه مي‌شود؛ از دستبند زنجيري ساده گرفته تا انواع دستبند سنگي، مهره‌اي، بافت، چرمي و … براي تعيين جنس دستبند بايد به سبك زندگي و تيپ و لباس‌هاي خود توجه كنيد. به طور مثال اگر تيپ كلاسيك داريد، دستبندهاي بافت براي شما مناسب نيست.

بيشتر بخوانيد :

دستبند طلا زنجيري (Chain): هيچ‌گونه سنگ و گوهري ندارد و ماهيت آن به اين صورت است كه كاملا ساده و شيك به‌نظر برسد.

دستبند طلا چارم (Charm): اغلب زنجيرهاي فلزي هستند كه آويز يا چشم‌زخم‌هاي كوچكي از آنها آويزان است. مزيت اين نوع دستبند اين است كه خودتان مي‌توانيد آن را به سليقه شخصي تزئين كنيد. چگونه؟ با اضافه يا كم كردن آويز به دستبند.

دستبند طلا مرواريدي (Pearl): مرواريد بسيار شيك و باكلاس است و شما مي‌توانيد آن را با هر تيپي ست كنيد.

دستبند تنيس (Tennis Bracelet): از يك رديفِ يكپارچه‌ي الماس روي پايه‌هاي چنگكي تشكيل شده است. با اينكه ماهيت اصلي دستبند تنيس با سنگ الماس است، اما در سال‌هاي اخير، در ساخت آن از ديگر سنگ‌ها هم استفاده مي‌شود.

دستبند النگويي: يك حلقه فلزي بدون هيچ گونه قفلي است كه بايد به درون مچ دست وارد شود. دستبندهاي النگويي معمولا به صورت چندتايي استفاده مي‌شوند و بسيار محبوب هستند. اين نوع از دستبندها را معمولا به صورت چندتايي در دست مي‌اندازند و حتي براي ست كردنشان از رنگ‌ها و جنس‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنند. النگو معمولا سفت و خشك است و از فلزات مختلفي همچون طلا، نقره، استيل، پالاديم و …ساخته مي‌شود.

دستبند آويزدار: را يكي از محبوب‌ترين انواع دستبند است و نوجوان‌ها طرفدار آن هستند. نمادهاي مختلفي به عنوان آويز در اين دستبندها استفاده مي‌شود و مي‌توانيد با توجه به سليقه‌ي خود آن‌ها را انتخاب كنيد.

دستبند چرمي: را مي‌توان با انواع لباس‌هاي اسپرت ست كرد.

دستبند قفلي: را مي‌توان يك النگوي سايز آزاد  نيز بشمار آورد زيرا با توجه به قفلي كه دارد براي بيشتر دست‌ها مناسب است. ولي دقت داشته باشيد كه اين دستبندها نيز محدوديت‌هاي خود را دارند و حتما قبل از خريد به حداكثر سايز آن توجه كنيد و از قطر دستبند اطمينان حاصل كنيد. در ساخت دستبندهاي قفلي نگين‌دار معمولا از كريستال‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود كه از جمله آن‌ها مي‌توان به كريستال‌هاي زيركونيا و كريستال‌هاي سواروسكي و همچنين الماس اشاره كرد.

خريد اينترنتي دستبند طلا

براي خريد اينترنتي دستبند طلا اول از همه بايد سايز صحيح دستبند را انتخاب كنيد. سپس مدل موردنظرتان را انتخاب كنيد و بعد بايد بر اساس رنگ پوست، سبك زندگي و تيپ خود متناسب‌ترين رنگ و طرح دستبند طلا را بخريد.دستبند طلا در اندازه استاندارد بايد كاملا روي مچ دست شما بنشيند و خيلي بالا و پايين نشود. توجه داشته باشيد كه اصولا پهن‌ترين قسمت مچ دست يا قسمت پايين استخوان مچ كه در كنار كف دست قرار دارد را براي سايز دستبند اندازه‌گيري مي‌كنند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۹:۱۶ توسط:netware موضوع:

آشنايي با انواع مختلف انگشتر

انگشتر طلا از ديرباز ارزش و جايگاه خاصي در ميان مردم داشته است. در دوران باستان هم از انگشتر به عنوان مُهر يا نمايش قدرت استفاده مي‌شده. در حال حاضر نيز يكي از زيورآلاتي است كه بيشترين استفاده را دارد. اين نوع زيورآلات در اكثر كشورها به عنوان تعهد و ازدواج مورد استفاده قرار مي‌گيرد. انداختن انگشتر در انگشت‌هاي مختلف معني و مفهوم خاصي دارد. معمولا انگشتر با جواهرات يا سنگ‌هاي قيمتي مانند الماس، زمرد، ياقوت، عقيق و … تزئين مي‌شود. استفاده از انگشتر در آقايان نيز بسيار مرسوم است.

انگشتر طلا طرح رينگ (Band): يك حلقه ساده است كه همه بخش‌هاي آن يك اندازه و عرض و پهنا دارد. اين انگشتر را با نام رينگ هم در ايران مي‌شناسيم كه اغلب براي حلقه‌هاي ازدواج و نامزدي از آن استفاده مي‌كنند.

انگشتر طرح سوليتر (Solitaire): زماني كه يك الماس يا سنگ قيمتي با هر شكل و اندازه‌اي بر يك انگشتر طلا يا پلاتين قرار مي‌گيرد، آن را سوليتر مي‌گويند.

انگشتر خوشه‌اي (Cluster): اين انگشترها از چندين سنگ در شكل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌هاي مختلف تشكيل شده است. اين مدل حلقه را نمي‌توان خيلي راحت با هر لباسي ست كرد. انگشتر خوشه‌اي براي استفاده روزمره هم گزينه خوبي نيست و هدف اصلي از طراحي و ساخت آن استفاده در مناسبت‌هاي خاص است.

انگشتر Halo: انگشتر هاله‌اي تقريبا شبيه حلقه‌هاي خوشه‌اي هستند يعني از تعداد زيادي سنگ در سايزهاي مختلف تشكيل شده است. با اين تفاوت كه يك سنگ مركزي دارند كه بيشتر تمركز انگشتر روي آن گذاشته شده است.

انگشتر كوكتل (Cocktail): انگشتر كوكتل مناسب خانم‌هايي است كه سنگ‌هاي بزرگ را بسيار دوست دارند.

انگشتر سنگ ماه تولد (Birthstone): اين انگشتر داراي سنگ ماه تولد فردي است كه از آن استفاده مي‌كند. برخي از ماه‌هاي تولد فقط يك سنگ دارند و برخي ديگر چندين سنگ مختلف را شامل مي‌وند. شما با آگاهي از سنگ ماه تولد خود مي‌توانيد مناسب‌ترين انگشتر را براي خود خريداري كنيد.

بيشتر بخوانيد : خريد گوشواره طلا  

خريد اينترنتي انگشتر طلا

براي خريد اينترنتي طلا بايد مطمئن باشيد نمونه مناسب خود را خريداري مي‌كنيد. مثلا اول از همه بايد بودجه خود را مشخص كنيد. با اين كار بسياري از گزينه‌هايي كه بيشتر از سقف خريد شما هستند از دايره انتخاب‌ها حذف مي‌شوند. سپس بايد به اين فكر كنيد كه آيا قرار است انگشتر طلا را هر روز و به طور مداوم بپوشيد يا براي مناسبت‌هاي خاص آن را خريداري مي‌كنيد. اگر قصد استفاده روزمره از انگشتر را داريد، بايد دوام و استحكام طلا را در اولويت انتخاب‌هاي خود قرار دهيد. طلاهاي رنگي به اين خاطر كه آلياژ ديگر فلزات و طلا هستند، دوام بيشتر و عمر طولاني‌تري دارند و براي استفاده‌هاي روزمره گزينه‌هاي مناسب‌تري بشمار مي‌روند.

منبع : طلافروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۱:۴۶ توسط:netware موضوع:

قبل از فر كردن مو نكات مهم آن را بخاطر بسپاريد

تجربه فر كردن موها براي تنوع براي كساني كه موهاي لخت وصافي دارند جذاب مي باشد خب فر كردن موها به دليل حالت دادن و پرپشتي به مو خيلي زيباتر از ديگر انواع موها است.مواد و ابزارهاي كه براي فر كردن مو استفاده مي شوند بسيار قوي بوده اند پس بعد از فر شدن مو نياز به محافظت بيشتري دارند پيشنهاد ما اين است اگر اهل رسيدگي زياد به مو هستيد موهايتان را پيش يك آرايشگر متخصص فر كنيد تا موهايتان را نسوزاند در غير اينصورت جزء موهاي وز و خشك زيبايي خاصي نصيبتان نمي شود.

در ادامه با دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان همراه باشيد تا بيشتر با نكات مهم فر كردن مو آشنا تر شويد…اگر قصد جدي براي فر كردن مو را داريد پس بايد قبل از شروع نوع مدل آن را انتخاب كنيد:

انواع مدل فر كردن مو

  • فر شيميايي
  • فر گرم
  • بيگودي الكتريكي
  • ديسپانسر سشوار

بيشتر بخوانيد :

مراحل قبل از فر كردن مو

۱/ يكي از ۴ مدل بالا را براساس حالت مو خود انتخاب مي كنيم:

بررسي كنيد كه چه مدل فري به صورتتان مي آيد، فر درشت يا ريز

اگر در انتخاب اينكه از چه مدل فري استفاده كنيد مردد هستيد بهتر است با يك متخصص حرفه اي در سالن زيبايي مشورت كنيد و در اين زمينه راهنمايي تان كند.

۲/ موها بايد در وضعيت سلامت كامل باشند تا در حين فر كردن مو دچار مشكل نشوند:

اگر موهاي وز و خشكي داريد كه در اثر گذاشتن رنگ آسيب ديده است .

اين مو نمي تواند بعد از فر شدن زيبايي درخشاني بدهد.

پس ابتدا موها را با ترميم بازسازي كنيد و بعد اقدام به فر كردن كنيد.

۳/ اندازه موها در فر كردن مو و زيبايي آن اهميت دارد:

مدل موي به اصلاح (خرد) كه مو در اين مدل كوتاه و بلند است.

براي فر كردن اصلا مناسب نمي باشد همچنين فر موي كوتاه به زيبايي موي بلند نمي شود.

۴/ موهاي فر نسبت به موهاي صاف نيازمند مراقبت و نگهداري زيادي هستند:

چه بسا كه مو از طريق انواع مدل فر كردن مو كه در بالا اشاره كرديم باشد.

پس اگر از حوصله بالايي برخوردار هستيد موهايتان را فر كنيد.

۵/ قبل از فر كردن موها نبايد موها را رنگ كنيد ميپرسيد چرا؟

به علت اينكه رشته هاي مو ضعيف شده و موي ضعيف هم نمي تواند مواد را كامل روي خود بگيريد.

منبع : https://www.almasneshansalon.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۴:۴۷ توسط:netware موضوع:

اونس طلا چيست؟

قطعا تا به حال بارها نام اونس يا عبارت اونس طلا را شنيده‌ايد. اونس يكي از واحدهاي اندازه‌گيري جرم است و معمولا آن را با نماد OZ نشان مي‌دهند كه از سرواژه كلمه Ounce گرفته شده است. اونس معمولي در سيستم تعيين وزن در جهان معادل با يك شانزدهم پوند است.

اما اونس براي اندازه‌گيري وزن فلزات گرانبها نيز كاربرد دارد. در اندازه‌گيري فلزاتي مانند طلا، نقره، پلاتين و پالاديم از اونس بين‌المللي تروا استفاده مي‌شود.

اصطلاح يك اونس طلا در واقع طلاي يك تكه يا ساچمه است كه يك اونس تروا وزن و ۹۹/۹۹ خلوص دارد. اين خلوص را با نام ۲۴ عيار هم مي‌شناسند.

انواع ديگري از انس هم وجود دارد كه با نام‌هاي اونس ماريا ترزا معادل ۲۸٫۰۶۶۸ گرم، اونس اسپانيايي معادل ۲۸٫۷۵ گرم، اونس متريك چيني معادل ۵۰ گرم و اونس متريك هلندي معادل ۱۰۰ گرم شناخته مي‌شوند.

بيشتر بخوانيد :

قيمت اونس جهاني طلا چگونه تعيين مي‌شود؟

انس طلا يا اونس جهاني طلا، در ميان كشورهاي امريكايي و اروپايي كاربرد دارد. در كشورهاي اسلامي مانند ايران يا كشورهاي حاشيه خليج فارس از عنوان مثقال طلا براي اندازه‌گيري وزن طلا استفاده مي‌شود.

قيمت اونس جهاني طلا با توجه به شرايط گوناگون در كشورهاي امريكايي و اروپايي تعيين مي‌شود.

عواملي همچون ايجاد تنش‌ها ميان كشورهاي تاثيرگذار جهاني مانند امريكا، كاهش ارزش سهام در بازارهاي بين‌المللي، ميزان رشد اقتصادي امريكا و افزايش نرخ بهره فدرال رزرو امريكا در تعيين قيمت اونس جهاني طلا موثر هستند.

اونس طلا قراردادي ميان معامله‌گران طلاست كه با يكديگر معامله مي‌كنند.

تبديل اونس به مثقال چگونه است؟

براي تبديل اونس طلا به مثقال نياز به محاسبات خاص و فرمول‌هاي مخصوصي است. اما به طور كلي با دانستن اينكه هر انس طلا و هر مثقال طلا چند گرم هستند، مي‌توانيد تبديل‌هاي مربوط به ان را انجام دهيد.

هر اونس طلا معادل ۳۱.۱ گرم و هر مثقال طلا برابر با ۴.۶۰۸ گرم است. حالا مي‌توانيد تبديل ميزان Ounceبه مثقال را انجام دهيد. براي اين كار به ماشين حساب زير توجه كنيد.

فرق اونس طلا با گرم طلا و مثقال طلا

همانطور كه اشاره كرديم، اونس طلا واحد اندازه‌گيري در امريكا و كشورهاي اروپايي است و نرخ آن براساس دلار محاسبه مي‌شود. مثقال نيز از جمله واحدهاي اندازه‌گيري وزن فلزات گرانبهاست كه در كشورهاي اسلامي همچون ايران و ديگر كشورهاي حاشيه خليج فارس رايج است. گرم طلا واحدي جهاني است كه ميزان وزني آن در مقايسه با Ounceو مثقال بسيار كمتر است.

منبع : طلافروشي آنلاين آزادي

رفرنس : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۰:۴۷ توسط:netware موضوع:

چند راه حل براي بهبود موهاي وز و خشك

موها از نظر ساختاري به چند دسته تقسيم مي شوند در اين ميان افرادي كه داراي موهاي وز دار هستند از ديگر مدل موها موهاي ضعيف تري دارند. به دليل اينكه  آب و چربي طبيعي مو از دست رفته و فوليكول‌هاي مو وزوز مي‌شود كه باعث خشك شدن و آسيب پذيري آن مي شود، خيلي وقت ها هم  با رفتارهاي غلط باعث وز شدن و خشك شدن موها مي شويم،محيط زندگي و شرايط آب و هوايي نقش مهمي در سلامت موها دارند و با مقداري تغيير در برنامه روزانه تان مي توانيد تا حدودي اين مشكلات را حل كنيد.

در اين مقاله از دوره هاي آموزش آرايشگري الماس نشان مي خواهيم شما را با را هاي حل اين مشكا آشنا كنيم.

با استفاده از محصولات زير مشكل وزي موهايتان  را حل كنيد

شامپو و كانديشنر مناسب مو براي بهبود موهاي وز و خشك

حواستان باشد از كانديشنر و شامپو هاي كه در تركيبات آن از سولفات تقلبي استفاده شده است اجتناب كنيد زيرا خيلي از شركت هاي سازنده شامپو اين افزودني مفيد((يك افزودني شيميايي است كه از روغن نارگيل به دست آمده و براي تميز كردن و كف كردن)) استفاده مي شود را با افزودني ديگري جايگزين كرده اند كه مشكل را نه تنها درست مي كند حتي بدتر هم مي كند.

در هنگام خريد شامپو به برچسب دقت كنيد و به دنبال كلمه گلوكز و تركيبات گليكوزيدي مانند سديم لوريل گلوكز يا لوريل گلوكز بگرديد.

تا خيالتان راحت باشد، اين مواد شيميايي پوست سر و موها را بشدت خشك مي‌كند.

در مقابل از شامپوهاي كه حاوي  منتول هستند و رطوبت پوست سر را تقويت مي كنند و همچنين رطوبت موها و صاف يا مجعد كردن موها را همراه داشته باشد.

استفاده از روغن هاي مخصوص براي بهبود موهاي وز و خشك

  • روغن گل مريم
  • سنبل
  • گل شمعدان
  • رزماري

چهار روغن بالا همگي در بهبود موهاي خشك و آسيب ديده مي تواند موثر باشد.

براي اينكه اين روغن ها را به شيوه درست مصرف كنيد بايد اندازه موهاي خود را در نظر بگيريد.

بين ۵ تا ۱۰ قطره متناسب با اندازه مو به شامپو اضافه كنيد.

پيشنهاد: مي توانيد يك شب قبل از استحمام روغن هاي گياهي را از شب تا صبح روي پوست و ريشه سر ماساژ دهيد و بگذاريد بماند يا اينكه چند دقيقه قبل از حمام كردن روغن را روي پوست سر ماساژ دهيد.

توجه: قبل از زدن شامپو پوست سر را به آرامي ماساژ دهيد تا منافذ پوست سر باز شوند.

بيشتر بخوانيد :

استفاده از ماسك‌ هاي مو خانگي به‌طور هفتگي

وقتي كه مو دچار وزي مي شود علت آن اين است كه چربي خود را از دست داده است با استفاده از ماسك هاي طبيعي شما بايد چربي طبيعي را به مو بدهيد تا طوبت مو بگردد ماسك هاي مصنوعي فقط يك لايه روي مو را تشكيل مي دهند و با شتستشو از بين مي روند درصورتي كه ماسك هاي طبيعي اثر قوي تر خواهند داشت كه تركيباتي شامل آرگان- نارگيل براي اينكار اين چربي‌هاي طبيعي به ساقه مو نفوذ مي‌كنند و رطوبت مو را تامين مي‌كنند.كي از بهترين و ساده ترين راه حل هاي تقويت موهاي وز شده آغشته كردن آن به كره است. كره كه از محصولات لبني پرطرفدار است، خاصيت فراواني براي تغذيه موهاي آسيب ديده شما دارد. پس بنا به حجم موهاي تان مقداري كره را كه از قبل از يخچال خارج كرده ايد به موها زده و با استفاده از كلاه مخصوص به مدت نيم ساعت بپوشانيد و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبكشي كنيد.

 

استفاده از سرم هاي مخصوص

بعد از اينكه موهايتان را شستيد و با حوله رطوبت آن را گرفت براي زدن سرم مو آماده شويد.

.توجه كنيد موها بايد براي زدن سرم مو خيس باشند

استفاده از روسري هاي ابريشمي يا زدن هدبند سر مي تواند از وز شدن پيشگيري كند

به هيچ وجه از پارچه هاي پشمي استفاده نكنيد حتي روي بالشتان را از جنس سيلك انتخاب كنيد.

جنس حوله بهتر است ميكروفيبري باشد تا اصطكاك كمتري ايجاد كند.

منبع : https://www.almasneshansalon.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۵:۴۰ توسط:netware موضوع:

نكات مهم پيش از خريد آنلاين دستبند طلا

هميشه بهتر است به جاي اينكه ساعت‌ها در مغازه‌ها يا سايت‌هاي فروش آنلاين دچار سردرگمي شويد، در مورد نوع دستبند مورد نظر و مناسب خود از قبل تحقيقاتي انجام دهيد. به عنوان مثال، در حالي كه دستبندهاي النگويي محبوب‌ترين گزينه و متناسب با هر نوع مچ دست هستند، اما دستبندهاي زنجيره‌اي امروزه بيشتر طبق مد مورد علاقه دختران جوان است. بنابراين پيش از تصميم براي خريد آنلاين و يا حتي حضوري دستبند طلا، حتما بايد به نكات مشخصي توجه كرد كه در ادامه به منظور كمك به شما به آنها اشاره كرده‌ايم:

به تناژ رنگ پوست دست خود دقت كنيد: تناژ رنگ پوست هر فرد متفاوت با ديگري است و معمولا به سه دسته گرم (Warm)، سرد (Cool) و خنثي (Neutral) تقسيم مي‌شود.

براي خانم‌هايي با تناژ رنگ پوست گرم، معمولا دستبندهاي از جنس طلا زرد و سفيد (با مرواريد) يا پلاتين گزينه عالي است. سنگ‌هاي قيمتي با رنگ‌هاي قهوه‌اي، نارنجي، سبز، زرد، هلويي و فيروزه‌اي نيز انتخاب مناسبي براي بين زنجيره دستبند هستند.

براي خانم‌هايي با تناژ رنگ پوست سرد، بهتر است دستبندهايي از جنس طلا سفيد، نقره يا پلاتين انتخاب شود. وجود الماس و مرواريد يا سنگ‌هاي قيمتي با رنگ‌هاي صورتي، بنفش، آبي، قرمز و سرخابي در بين زنجيره دستبند فكر عالي است.

براي خانم‌هايي با تناژ رنگ پوست خنثي، معمولا دستبندهاي از جنس طلا زرد و سفيد يا پلاتين بدون ترديد بهترين گزينه است؛ اما بدون وجود سنگهاي زرد يا آبي در بين زنجيره دستبند!

بيشتر بخوانيد :

اندازه مچ دست خود را در نظر بگيريد: اندازه استاندارد دستبند زنانه ۱۸ سانتي‌متر است. اصولا توصيه مي‌شود كه در هنگام خريد، سايز دستبند را به انداره نصف يا سه چهارم سانتي‌متر بزرگتر از مچ دست خود انتخاب كنيد. به اين روش، دستبند طلا به خوبي بر روي مچ دست قرار مي‌گيرد و خيلي نمي‌لغزد. البته بسياري از مدل‌هاي دستبند داراي حلقه‌هاي تنظيم‌شونده براي تطبيق با مچ دست هستند و سايز آزاد به حساب مي‌آيند. دقت كنيد كه حتما در هنگام اندازه‌گيري مچ دست خود، دست خود را مشت كنيد. اگر بازو و مچ بلند و باريكي داريد، دستبندهاي طلا چرمي، النگويي و چارم مي‌توانند دست شما را برجسته‌تر جلوه دهند. اما اگر بازوها و مچ دست شما پهن و بزرگ است، سبك‌هاي زنجيره‌اي ظريف مي‌تواند دست شما را باريكتر نشان دهد.

خلوص طلاي استفاده شده در دستبند را در نظر بگيريد: معمولا در مورد خلوص طلا از واحد عيار استفاده مي‌شود و در حال حاضر دستبندهاي طلا به صورت ۱۴، ۱۸، ۲۲ و ۲۴ عيار به فروش مي‌رسند. هر چه عيار طلا بالاتر باشد، خلوص آن نيز بالاتر مي‌شود. دستبند طلا شما براي تضمين خلوص بايد از طرف برندهاي معتبر داراي ضمانت باشد. در مورد دستبندهاي طلا داراي مرواريد و سنگ‌هاي قيمتي؛ از كيفيت بالا و اصل بودن آنها مطمان شويد.

– يك فروشنده جواهرات آنلاين معتبر پيدا كنيد: هميشه توصيه مي‌شود كه براي تهيه بهترين كيفيت دستبندهاي طلا، آنها را از يك فروشنده معتبر خريداري كنيد. فروشنده‌اي را انتخاب كنيد كه بتواند گواهي اعتبار ارائه دهد. يك فروشنده جواهرات آنلاين معتبر مزيت‌هايي مانند گارانتي ضمانت كالا و امكان بازگشت مرسوله دارد. در اين صورت اگر دستبند انتخابي شما گران باشد يا عيار بالايي داشته باشد، مطمئن هستيد كه در صورت بروز هرگونه خسارت، قابل تعويض است.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۴۷ توسط:netware موضوع: