جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بريج يا ايمپلنت دنداني

دندان يكي از مهمترين اعضاي صورت است كه تاثير بسزايي در زيبايي هر شخص دارد. متاسفانه افراد زيادي وجود دارند كه به روش هاي مختلفي يك يا چند تا از دندان هاي خود را از دست داده اند. امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي روش هايي براي جايگزيني دنداني كه به هر روشي از دست رفته است وجود دارد كه از جمله آنها مي‌توان به بريج دنداني و يا ايمپلنت اشاره كرد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با اين دو روش آشنا كنيم و به شما بگوييم كه كدام يك براي شما مناسب تر است. با ما همراه باشيد.

بريج يا ايمپلنت

ابتدا و قبل از هرچيزي اجازه دهيد تا شما را با 7 تا از مزاياي ايمپلنت دندان آشنا كنيم. بعد از خواندن اين بخش حتما بخش معايب را با دقت بيشتري بخوانيد.

  • آن ها به تسهيل بهداشت دهان و دندان كمك مي كنند
  • به جلوگيري از تحليل استخوان كمك زيادي مي كنند
  • عملكرد دندان ها را انجام مي دهند
  • ايمپلنت ها ظاهر طبيعي و زيبايي دارند
  • ماندگاري بسيار طولاني دارند
  • به متفارن ماندن صورت كمك مي كنند
  • از كج شدن دندانهاي ديگر جلوگيري مي شود

همانطور كه در مقدمه نيز اشاره كرديم، بريج دندان يكي از روش هاي جايگزين كردن دندان است كه ميتوانيد به جاي دنداني كه اخيرا از دست داده ايد از آن استفاده كنيد. به دليل پايين بودن هزينه بريج در مقايسه با ساير روش هاي جايگزيني دندان از جمله ايمپلنت ها، معمولا از بريج بيشتر استفاده ميشود.

همچنين راجع به جرمگيري دندان بيشتر بدانيد.

همانطور كه از نام آن پيداست، يك پل دندانپزشكي شكاف و فاصله اي كه بين دو دندان وجود دارد را ميبندد و به مانند پلي بين دو دندان عمل ميكند. به دليل اينكه اين دندان هاي مصنوعي نوعي رابط بين دنداني و پر كننده جاي خالي هستند به آن ها بريج ميگويند. (بريج در انگليسي يعني پل به همين دليل ما در فارسي به آن ها پل هاي دنداني هم ميگوييم.)

بريج دنداني شامل يك يا چند دندان مصنوعي است كه به هم متصل شده و در جاي خالي دنداني كه ديگر وجود ندارد قرار ميگيرد. پل ها معمولا به دندان هاي مجاور متصل ميشوند (از پشت) يا اينكه بر روي ايمپلنت ها دنداني سوار مي شوند.

راجع به پيوند استخوان دندان نيز بيشتر بدانيد.

عوارض ايمپلنت

زماني كه در حال تحقيق، جستجو يا سبك و سنگين كردن چيزي هستيم بايد به جز مزاياي آن، درباره معايب، نكات منفي و عوارضش نيز اطلاعاتي در اختيار داشته باشيم. بنابراين بياييد در كنار مزاياي ايمپلنت دندان، به معرفي برخي از معايب آن نيز اشاره اي داشته باشيم. ما در اين بخش به 6 تا از معايب ايمپلنت دندان پرداخته ايم كه خواندن آن ها خالي از لطف نخواهد بود.

  1. ممكن است با خطرات جراحي روبرو شويد
  2. كاشت ايمپلنت دندان براي هر شخصي مناسب نيست
  3. فرآيند ايمپلنت گذاري كامل يك فرآيند زمانبر و طولاني است
  4. در موارد نادر احتمال شكست ايمپلنت وجود دارد
  5. هزينه ايمپلنت دندان زياد است
  6. پروتزهاي ايمپلنت نياز به جايگزيني دارند

سخن آخر

با تمامي اين تفاصيل تصميم نهايي به عهده شما است كه آيا مي‌خواهيد جاي خالي دندان خود را با ايمپلنت پر كنيد و يا با بريج دنداني اما، براي اينكه از تصميمي كه مي‌گيريد مطمئن باشيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيد و يا از مقالات معتبري كه در اينترنت راجع به اين موضوع وجود دارند استفاده كنيد. براي همين مي‌خواهيم به شما وبسايت خوب تهران دنتال ايمپلنت را معرفي كنيم كه مقالات بسيار ارزشمند و علمي را در اين زمينه دراختيارتان قرار مي‌دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۰:۳۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي و هر آنچه بايد راجع به آن دانست

ارتودنسي يكي از بهترين درمان ها براي از بين بردن ناهنجاريط ها و روشي مطمعن براي صاف كردن دندان هاي كج است. همانطور كه در مقاله ارتودنسي دندان هم اشاره كرديم، دندان يكي از مهمترين فاكتور هاي زيبايي براي هر فرد است كه نبود آن و يا ناهنجار بودن آنها، مي‌تواند مشكلات زيادي را از قبيل ضعف در قدرت تكلم، خوردن و آشاميدن ايجاد كند. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي را راجع به ارتودنسي در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي نامرئي و انواع آن

به طور كلي سه نوع ارتودنسي نامرئي دندان وجود دارد، ارتودنسي نامرئي لينگوال، ارتودنسي نامرئي شفاف و ارتودنسي سراميكي كه هر كدام در شرايط خاصي مورد استفاده قرار مي‌گيرند و خواص مخصوص به خود را دارند. بايد بدانيد كه ارتودنسي لينگوال و سراميكي هر دو جزو دسته ارتودنسي نامرئي ثابت محسوب مي‌شوند، در ادامه به برسي آنها خواهيم پرداخت.

ارتودنسي لينگوال

در اين نوع ارتودنسي ثابت، دستگاه ها و براكت و بريس ها پشت دندان ها قرار مي‌گيرند و به نوعي مخفي مي‌شوند از همين رو به آن ارتودنسي مخفي نيز گفته مي‌شود، چرا كه به ظاهر از روي دندان ها چيزي مشخص نيست.

الاينر هاي شفاف

ارتودنسي با الاينر هاي شفاف به دو دليل در ميان مردم محبوبيت دارد، اولي اين كه اين نوع از ارتودنسي همانطور كه از اسمش پيداست، شفاف بوئه و به راحتي قابل مشاهده نيست. دليل دوم متحرك بودن اين نوع از ارتودنسي است. شما مي‌توانيد هر وقت كه مايل بوديد دستگاه را از دهان خود خارج كنيد ، اين امر باعث مي‌شود تا هنگام غذا خوردن و مسواك زدن شما راحت تر باشيد.

بايد توجه داشته باشيد كه شما نبايد در طول شبانه روز بيشتر از 4 ساعت دستگاه را از دهان خود خارج كنيد.

ارتودنسي نامرئي با الاينر هاي شفاف، داراي اسم هاي گوناگوني نزد مردم و پزشكان است. اما اگر نخواهيم از بحث اصلي خارج شويم بايد بگويييم كه علت محبوبيت اين ارتودنسي چيست.

براكت سراميكي

در اين نوع از ارتودنسي ثابت براكت هايي استفاده مي‌شوند كه كاملا همرنگ دندان ها بوده و از دور به راحتي قابل تشخيص نيستند. تفاوت اين ارتودنسي با ارتودنسي ثابت معمولي تنها در براكت ها است كه در ارتودنسي نامرئي از براكت هاي همرنگ دندان استفاده مي‌شود، كه اصطلاحا سراميكي گفته مي‌شود و در ارتودنسي ثابت از براكت هاي فلزي استفاده مي‌شود.

مراحل انجام ارتودنسي

ابتدا پزشك متخصص بيمار را معاينه مي‌كند و بعد از دهان بيمار يك قالب برداشته مي‌شود. اين قالب گيري مي‌تواند با استفاده از يك اسكنر سه بعدي صورت بگيرد و به صورت يك فايل كامپيوتري به دست خواهد آمد. بعد از قالب گيري و برنامه ريزي براي حركت دندان ها تمام پلاك ها توسط يك پرينتر سه بعدي ساخته شده و تحويل بيمار مي‌دهند. بيمار موظف است تا طبق برنامه پزشك پيش برود و به ترتيب از پلاك ها استفاده كند تا نتيجه نهايي حاصل شود.

ارتودنسي سراميكي يا شفاف

انتخاب اينكه شما بايد از ارتودنسي شفاف استفاده كنيد يا سراميكي به عهده پزشك شما است. هر كدام از دستگاه هاي ارتودنسي براي شرايطي خاص ساخته شده اند و موضوع انتخاب آنها سليقه اي نيست. اگر شما نياز به درمان ارتودنسي داريد حتما بايد با يك پزشك و يا مشاور متخصص در اين زمينه صحبت كنيد تا بهترين راه را پيش روي شما قرار دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۷:۲۸ توسط:netware موضوع:

پنج تا از مهم ترين كاربرد هاي كامپوزيت دندان در دندانپزشكي

كامپوزيت دندان يكي از مهمترين و معروف ترين موادي است كه در هر كلينيك و يا دندانپزشكي امروزه پيدا مي‌شود. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با پنج تا از مهم ترين كاربرد هاي كامپوزيت دندان بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات مفيدي را راجع به اين ماده مشهور و پرطرفدار در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت دندان از جمله مواد بسيار بسيار كاربردي در دندانپزشكي مدرن است و تقريبا در هر شاخه دندانپزشكي دست كم چند كاربرد دارند و در تمامي كلينيك هاي دندانپزشكي نيز استفاده مي شود. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعاتي درباره اين ماده دندانپزشكي و كاربردهاي آن است.

كامپوزيت‌ هاي دنداني نوعي مواد صناعي رزيني يا به عبارت ديگر پركننده‌ هاي دندانپزشكي بر پايه رزين هستند. آن ها گروهي از رزين ‌هاي مصنوعي هستند كه در دندان پزشكي به عنوان ماده مستحكم‌ كننده، پركننده و يا حتي چسب استفاده مي‌ شوند. اين مواد كاربردي داراي خواص مطلوبي هستند كه با توجه به ويژگي ‌هاي خاص حفره دنداني بيمار مي‌ توانند استفاده شوند.

كاربرد هاي مهم كامپوزيت دندان

دليل استفاده از كامپوزيت در دندانپزشكي (در وهله اول) همرنگ بودن دندان و استحكام قابل توجه آن است. اين ماده طوري ساخته شده كه به خوبي و بهتر از مواد ديگر به دندان متصل مي شود و تا حدي نيز ويژگي هاي ميناي دندان را تقليد مي كند.

  1. اينله و انله دندان: اينله و انله دو نوع روش ترميم دندان هاي آسياب يا خلفي هستند كه به هر دليلي آسيب زيادي ديده باشند. زماني كه نتوان با روش معمولي (پر كردن)، پوسيدگي هاي وسيع اين دندان ها را ترميم كرد، از اينله و انله استفاده مي كنيم.
  2. پر كردن دندان: رايجترين كاربرد كامپوزيت دندان، پر كردن دندان هاي آسيب ديده يا دچار پوسيدگي است. اغلب افراد دست كم يكبار دندان خود را پر كرده اند و جنس اغلب پر كردگي ها از آمالگام، كامپوزيت، طلا با سراميك است.
  3. ونير دندان: ونير دندان يا (Dental Veneer) روكش هاي بسيار نازكي هستند كه به جهت زيبايي به سطح دندان ها متصل مي شوند. آن ها با روكش دندان يا تاج مصنوعي دندان كه در اصطلاح به آن ها كراون يا (Crown) نيز گفته مي شوند تفاوت دارند.
  4. باندينگ دندان: باندينگ دندان فرآيند ترميم يا زيباسازي دندان با كمك مواد دندانپزشكي مانند كامپوزيت دندان است. باندينگ در اصل يك تكنيك است.
  5. اتصال انواع پروتز دندان:

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم اطلاعات مفيدي را راجع به 5 تا از اصلي ترين كاربرد هاي كامپوزيت، اين ماده پرطرفدار و مشهور بين مردم آشنا كنيم. شايد در آينده نيز راجع به هر كدام از آنها توضيحاتي را در اختيار شما قرار دهيم. در كل كسب اطلاعات بهترين راه براي تصميم گيري با خيال راحت و بدون پشيماني است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۳:۴۶ توسط:netware موضوع:

دندانپزشكي بارداري، كشيدن دندان و دهانشويه

دوران بارداري دوران بسيار حساسي است و بايد مراقبت هاي ويژه اي در اين دوران صورت بگيرد. در اين دوران اختلالات هورموني به اوج خود مي‌رسند و كوچك ترين اشتباهي مي‌تواند منجر به آفريده شدن يك خطر بزرگ براي مادر و جنين شود. امروز مي‌خواهيم حول محور دندانپزشكي بارداري، راجع به استافده از دهانشويه و كشيدن دندان در اين دوران صحبت كنيم.با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و بيهوشي در بارداري

پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي در بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود..

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

دهانشويه

دهانشوهي يك تركيب شيميايي است كه بسيار براي دندان ها مفيد بوده و به راحتي مي‌تواند باعث نابودي پلاك هاي دنداني شود. راجع به اين موضوع كه آيا استفاده از دهانشويه در دوران بارداري مضر است يا نه بايد حتما با پزشك خود مشورت كنيد.

 دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

سخن آخر

همانطور كه بارها اشاره كرديم، تحقيق كردن بهترين راه براي اين است كه شما بتوانيد با خيال راحت راجع به آينده و سلامتي خود تصميم بگيريد. امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات مفيدي را راجع كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در بارداري در اختيارتان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۰:۱۹ توسط:netware موضوع:

صفر تا صد ارتودنسي را بدانيد

واژه ارتودنسي در واقع به معناي صاف كردن دندان است. از قديم تا به امروز واژه ارتودنسي تغييرات زيادي داشته است تا به اين صورت در آمده است. ارتودنسي به عنوان يك رشته در دانشگاه ها تدريس مي‌شود كه يكي از تخصص هاي دندان پزشكي مي‌باشد. امروز با ما در اين مقاله همراه باشيد تا اطلاعات مفيد و جامعي را در رابطه با ارتودنسي در اختيارتان قرار دهيم.

انواع ارتودسني

در پايين به برسي چند نوع از انواع ارتودنسي پرداختيم:
همچنين همه چيز را راجع به ارتودنسي با ليزر بدانيد.

ارتودنسي ثابت

زماني كه ارتودنتيست براي حل مشكلاتي مثل كج بودن دندان، دستگاه ارتودنسي رو با چسپ به دندوناي شما وصل كنه و به شما بگه كه تا پايان دوره درمان نبايد دستگاه ها رو برداشت، اصطلاحا ميگن شما تحت درمان ارتودنسي ثابت هستيد.

يعني چون دستگاه ها و تجهيزات مورد استفاده براي اصطلاح حالت دندان هاي شما فيكس و ثابت هستند اسم درمانش هم ميشه ارتودنسي ثابت. بريس ها رايجترين دستگاه هاي ثابت هستند كه توي اصطلاح عامه بهش ميگن سيم كشي دندون! از اين نوع دستگاه ها براي اصلاح مشكلات متوسط تا شديد ارتودنسي استفاده ميشه.

راجع به ارتودنسي خفيف نيز بيشتر بدانيد.

ارتودنسي نامرئي

بازم برگرديم سر مبحث دستگاه هاي ارتودنسي دندان. متخصص ارتودنسي  ممكنه براي صاف كردن دندوناي شما از يه سري دستگاه استفاده كنه كه يا واقعا ديده نميشن و يا اينكه به سختي تشخيص داده ميشن. البته بهتون بگم كه ما چيزي به نام نامرئي نداريم.

مگه ميشه آخه يك چيز نامرئي دندوناي ما رو صاف كنه كسي هم نبينه؟ تازه پاش پول هم بديم؟ (بيشتر يه اصطلاحه. ما آدما كلا زيادي توي همه چي اغراق ميكنيم. نامرئي نيست! شفافه و يا اينكه زيادي توي چشم نيست!!)

چرا ارتودنسي ؟؟

زيبايي و طراحي لبخندي جذاب، اولين علتي هستش كه ما رو به سمت به اصطلاح سيم كشي دندان سوق ميده. اما به جز  زيبايي، بهبود عملكرد هم از دلايل رو آوردن به اين رشته هستش.

اگه به ظاهر بعضي از آدماي اطرافتون نگاه كرده باشيد مي بينيد كه همه وضعيت دندان ها و فك‌شون (استخوان فك) طبيعي و نرمال نيست. بعضي هاشون به نظر ميرسه كه يكي از فك هاشون جلوتر از اون يكيه (بهش ميگن اوربايت و آندربايت)، بعضياشون دندوناشون خيلي در هم و برهمه و شلوغه (بهش ميگن كراودينگ يا ازدحام دندان)، يه سريا وقتي دهنشون رو ميبندن يه فاصله بين دندوناي بالا و پايينشون در بخش جلو دهانشون هست (بهش ميگن اپن بايت)، بعضي ها هم بين دندوناشون فاصله وجود داره (بهش ميگن گپ بين دندان) و و و ….

همچنين همه چيز را راجع به هزينه ارتودنسي دندان بدانيد.

اين مشكلات و مشكلاي مشابه ديگه، در ظاهر ممكنه فقط قيافه رو تغيير بده اما ميتونه تكلم و قدرت جويدن رو هم تحت تاثير قرار بده. حتي بعضيا كه مشكلشون خيلي شديده ممكنه درد دندون، درد گردن، سر و گوش رو تجربه كنند. اينا بايد درمان شن و وظيفه درمان اين مشكلات هم بر عهده متخصص ارتودنسي دندان هستش.

سخن آخر

اميدواريم كه اين مطلب كوتاه براي شما مفيد بوده باشد. روي آوردن به سمت ارتودنسي دندان يك قدم بزرگ در بهبود زيبايي و سلامت فك و دندان هر شخص است. اما ارتودنسي به روش هاي مختلفي انجام مي‌شود ممكن است زمان هاي متفاوتي هم بيمار تحت درمان قرار بگيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۷:۰۰ توسط:netware موضوع:

همه چيز را درمورد ارتودنسي بايد بدانيم.

اگر فك و دندان شما وضعيت طبيعي و نرمالي ندارد و در موقعيت خوبي نيست، نياز به درمان ارتودنسي دندان داريد. با كمك اين درمان، بيشتر مشكلات دنداني مانند انحرافات فكي و يا كج بودن دندان برطرف خواهد شد. براي آشنايي كامل با اين روش درماني، حتما ادامه اين مقاله را بخوانيد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي براي جلو بودن فك بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

ارتودنسي چيست؟

با توجه به اين كه در اين چند سال فرهنگسازي گسترده اي توسط دندان پزشكان در مورد سلامت دهان و دندان صورت گرفته است، حتما تاكنون درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن شنيده‌ايد و با آن آشنا كامل داريد.

“ارتودانتيكس” يا يعني دانش و مهارت اصلاح دو مشكل ناهماهنگي و نامنظمي دندان‌ها و روابط غير طبيعي بين فكي. هر وقت كه فك و دندان، نظم و تراز طبيعي خود را از دست بدهد، متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست با روش‌هاي مختلفي، اقدام به منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

علت مراجعه به متخصص ارتودنسي

اين روزها ارتودنسي و مراجعه به ارتودنتيست كاملا در حال جا افتادن است و بسياري از مردم مي‌دانند با كمك اين درمان چه چيزهايي را مي‌توانند درمان كنند. اما به هر حال، اجازه دهيد تا درباره مشكلاتي كه ارتودنتيست‌ها مي‌توانند اصلاح كنند صحبت كنيم.

همچنين راجع به ارتودنسي اقساطي بيشتر بدانيد.

به طور كلي اگر شما يا فرزندتان يكي از مشكلات زير را داشته باشيد، مي‌توانيد براي درمان و معاينه به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنيد:

•        كج بودن دندان ها

•        وجود فاصله بين دندان ها

•        اكستروژن يا بيرون زدن دندان‌ها

•        آندربايت يا جلوزدگي فك پايين

•        اينترون يا داخل رفتگي دنداني

•        كراودينگ يا شلوغي و ازدحام دندان‌ها

•        اوربايت يا جلو بودن بيش از حد فك بالا

•        فاصله بين دندان هاي فك پايين و بالا در جلو يا اپن بايت

•        انحراف فك

•        كراس بايت يا قرار گرفتن دندان هاي يك فك پشت دندان هاي فك ديگر.

روش اصلاح ناهنجاري ها به كمك ارتودسني

از بين بيماران مراجع به مطب‌هاي پزشكان ارتودنتيست، هيچ دو نفري به طور دقيق يك مشكل با جزئيات يكسان را ندارند. براي همين روش و مراحل درمان براي تمامي بيماران يكسان نيست. با اين وجود تعدادي مرحله مشترك وجود دارد كه همه بيماران آن ها را در طول درمان طي خواهند كرد.

همه چيز را راجع به دندانپزشكي بارداري بدانيد.

قالب گيري

بعد از معاينه بيماران، فرآيند قالبگيري دندان را داريم. اينكار، مخصوصاً براي بيماراني كه قصد انجام ارتودنسي نامرئي دارند حتما انجام مي‌شود. هدف از اين كار ساخت پلاك ارتودنسي است و همچنين پيش بيني مسير پيشرفت در طول درمان. در واقع، ما با اينكار مي‌خواهيم ببينم دندان‌هاي شما بايد چطور حركت كنند تا به حالت صاف و منظم درآيند و براي اين كار چقدر زمان مورد نياز است.

سخن آخر

شما هم اگر فكر مي‌كنيد مشكل نامنظمي فك و دندان داريد و يا از قبل مي‌دانيد از اين مشكلات رنج برديدو هم اكنون شما را آزار مي‌دهد، تنها بايد به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنيد. و در نظر داشته باشيد كه  عدم درمان يا به تاخير انداختن اين فرآيند، منجر به نتايج به مراتب بدتري خواهد شد. و احتمال اين وجود دارد كه هزينه‌هاي بيشتري را در بر داشته باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۳:۵۳ توسط:netware موضوع:

كيا و هيونداي، مشكلات فني

خودرو هاي كيا و هيونداي دو تا از بزرگ ترين كمپاني هاي خودرو سازي كره اي هستند كه سال ها است در زمينه توليد خودرو فعاليت دارند و شهرت جهاني دارند. امروز در اين مقاله قصد داريم علاوه بر معرفي كردن شركت خودرو سازي كيا موتورز به شما عزيزان راجع به برخي از مشكلات فني كيا و هيونداي با هم صحبت كنيم تا اطلاعات مفيدي را در اين زمينه كسب كينم. با ما همراه باشيد.

تاريخچه كمپاني خودروسازي كيا موتورز

كيا موتورز كه در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو توليد كرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها يك سال، توليدش را به 95٫000 دستگاه افزايش داد. در سال 1992، كيا موتورز آمريكا، در ايالات متحده آمريكا شروع بكار نمود. ﺍولين خودروي دﺍرﺍي برند كيا، در ﺍياﻻت متحده ﺍز طريق 4 شعبه نمايندگي فروش در پورتلند، اورگن و در فوريه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، كيا به صورتي روش‌مند فعاليت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمايندگي‌هاي فروش در سال 1994 مدل كيا سفيا ﺍين شركت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتي، ﺍندك خط توليد محصول ﺍين شركت، ﺍز طريق مدل كيا اسپورتيج، شركت گسترش يافت.

كيا موتورز به كره‌اي: شركت خودروسازي كره‌اي است، كه به‌عنوان زيرمجموعه‌اي از هيونداي موتور گروپ، محسوب مي‌شود و در سال ۲۰۱۳ با توليد ۲٫۷۵ ميليون دستگاه خودرو، دومين خودروساز كره جنوبي شناخته شد. شركت خودرو سازي كيا موتورز هم‌اكنون داراي ۸ كارخانه توليدي است .

شركت كياموتورز پس از آغاز فعاليت خود در سال 1944 به عنوان يك كارگاه توليدي لوازم يدكي كيا،دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول كره جنوبي، در شش دهه گذشته توانسته‌است به عنوان نيروي محركه وسيله نقليه موتوري كره‌اي با ادعاي «توليد اولين اتومبيل كشور» همچنين «صادرات اولين اتومبيل از كره» پديدار شود.نام «كيا» برخاسته ﺍز نامي چيني-كرهﺍي ﺍست كه شامل كلمه «كي» (برﺁمدن) و «ﺁ» (به معناي ﺁسيا) ﺍست. بهﺍختصار نام ﺍين شركت معناي «برﺁمده ﺍز ﺁسيا» رﺍ ﺍلقا مي‌كند.

برسي مشكلات فني هيونداي و كيا

اصولا زماني كه خودروهاي سانتافه و اپتيما و سوناتا ياتاقان ميزنند شما اگر شانس داشته باشيد و متوجه صداي غير طبيعي موتور شويد و آن را سريعا خاموش كنيد، با مشكل شاتون زدن مواجه نخواهيد شد ولي در عمل به دليل صداي سيستم صوتي و عدم تسلط فني راننده به مسائل فني، ممكن است ياتاقان به حدي لق شود كه شاتون بشكند و از سيلندر بيرون بزند.پ

بابت تعمير اين موتور ها بايد برخي نكات را در نظر داشته باشيد.ميلنگ اين موتور چنانچه تمايل داشته باشيد موتور استاندارد تعمير شود، بايد تعويض گردد، ياتاقان هاي 25 و 50 موجود در بازار علي رقم تبليغات و ادعا هاي بازاريان، جنيون هيونداي و كيا نيست و اصولا اين خودروساز به هيچ وجه ياتاقان 25 و پنجاه توليد نميكند و شديدا عمليات تراشكاري و پوليش كاري را رد و ممنوع كرده است.

سخن آخر

اگر شما به عنوان يك مصرف كننده با علم و دانش كافي به سراغ خريد يك خودرو برويد متوجه خواهيد شد كه چقدر براي شما اين امر مفيد خواهد بود. همچنين ما در پايان اين مقاله نيز قصد داريم تا به شما بگوييم اگر خودرو كيا يا هيونداي داريد و نمي‌دانيد قطعات يدكي اين خودرو ها را از كجا بايد تهيه كنيد تا از اصلت و كيفيت آن مطمئن باشيد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما قطعات خودروي خود را از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو تهيه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۰:۱۴ توسط:netware موضوع:

همه چيز را راجع به جرم گيري دندان بدانيم

جرم و يا همان تاتار به پلاك هاي سفت و سخت شده اي مي‌گويند كه ديگر با مسواك زدن از روي دندان ها نمي‌روند بايد با جرمگيري از ميان بروند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با جرمگيري و طول درمان و شيوه انجام آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

جرمگيري چيست؟

اغلب كساني كه درمان ارتودنسي را شروع مي كنند قبل از آن، بايد به يك متخصص لثه يا ساير متخصصين دندانپزشكي مراجعه كنند. اين افراد معمولا مشكلاتي در خصوص بافت لثه و يا دندان خود دارند كه بدون برطرف شدن آن ها ترجيح مي دهيم ارتودنسي را شروع نكنيم. براي مثال جرمگيري دندان يكي از اين پروسه ها است كه بيشتر افراد بايد قبل از آغاز درمان، جرم گيري كنند. در اين مقاله درباره علت جرمگيري دندان قبل از ارتودنسي و فوايدش اطلاعاتي ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسي داريد حتما ابتدا اين مقاله را بخوانيد.

طريقه به وجود آمدن جرم

بزاق دهان به طور طبيعي داراي املاح و مواد معدني است كه در قسمت هايي از دندان ها رسوب مي كنند. به مرور زمان ميكروب هاي دهاني و مانده مواد غذايي به اين رسوبات اضافه شده و اولين مراحل  تشكيل پلاك دندان آغاز مي شود. در مراحل اوليه پلاك دندان به آساني با مسواك و نخ دندان قابل پاك شدن هستند. اما اگر به موقع از روي دندان برداشته نشوند اين پلاك ها به مرور حجيم شده. سپس به جرم تبديل مي شود.

جرم ها از بافت سختي به نام تارتار تشكيل شده اند كه از تجمع و گرد همايي پلاك هايي كه به موقع تميز نشده اند تشكيل شده اند. جرم ها در شكل گيري مشكلات زير مقصر هستند و اين مساله خود اهميت جرمگيري قبل از ارتودنسي دندان را نشان مي دهد:

همچنين راجع به روش هاي زيبا سازي طرح لبخند نيز بيشتر بدانيد.

علت جرمگيري دندان در هر شش ماه

اگر شما بهداشت دهان و دندانتان را به خوبي رعايت كنيد و هر شش ماه يكبار دندان هايتان را جرمگيري كنيد توانسته ايد يك شستشوي حرفه اي دندانپزشكي انجام دهيد. تميز كردن حرفه اي دندان ها شامل اندازه گيري دندان ها ، حذف پلاك و تميز كردن لكه ها و صاف كردن سطح دندان است. اين كار به منظور حفظ سلامتي دندان ها و لثه هاي شما انجام مي شود.

مراجعه هر شش ماه يكبار شما به دندانپزشك باعث مي شود كه حتي اگر علائمي از بيماري لثه مشاهده شود بتوانيد هرچه سريعتر آنرا برطرف كنيد.

سخن آخر

تحقيقات و مطالعه مقالات علمي معتبر باعث مي‌شود تا ما بتوانيم به راحتي بهترين تصميم را بگيريم و جلوي بروز هر گونه پشيماني را نيز بگيريم. مسائل پزشكي از حساسيت بالايي برخوردارند و ما بايد هميشه با دقت نسبت آنها تصميم بگيريم. امروز در اين مقاله قصد داريم تا سايتي را به شما معرفي كنيم كه مي‌توانيد مقالات متعددي كه كاملا علمي هستند را راجع به مسائل دندانپزشكي در آن مطالعه كنيد. سايت پايگاه سلامت دهان و دندان به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۲:۲۲ توسط:netware موضوع:

همه چيز را راجع به جرم گيري دندان بدانيم

جرم و يا همان تاتار به پلاك هاي سفت و سخت شده اي مي‌گويند كه ديگر با مسواك زدن از روي دندان ها نمي‌روند بايد با جرمگيري از ميان بروند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با جرمگيري و طول درمان و شيوه انجام آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

جرمگيري چيست؟

اغلب كساني كه درمان ارتودنسي را شروع مي كنند قبل از آن، بايد به يك متخصص لثه يا ساير متخصصين دندانپزشكي مراجعه كنند. اين افراد معمولا مشكلاتي در خصوص بافت لثه و يا دندان خود دارند كه بدون برطرف شدن آن ها ترجيح مي دهيم ارتودنسي را شروع نكنيم. براي مثال جرمگيري دندان يكي از اين پروسه ها است كه بيشتر افراد بايد قبل از آغاز درمان، جرم گيري كنند. در اين مقاله درباره علت جرمگيري دندان قبل از ارتودنسي و فوايدش اطلاعاتي ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسي داريد حتما ابتدا اين مقاله را بخوانيد.

طريقه به وجود آمدن جرم

بزاق دهان به طور طبيعي داراي املاح و مواد معدني است كه در قسمت هايي از دندان ها رسوب مي كنند. به مرور زمان ميكروب هاي دهاني و مانده مواد غذايي به اين رسوبات اضافه شده و اولين مراحل  تشكيل پلاك دندان آغاز مي شود. در مراحل اوليه پلاك دندان به آساني با مسواك و نخ دندان قابل پاك شدن هستند. اما اگر به موقع از روي دندان برداشته نشوند اين پلاك ها به مرور حجيم شده. سپس به جرم تبديل مي شود.

جرم ها از بافت سختي به نام تارتار تشكيل شده اند كه از تجمع و گرد همايي پلاك هايي كه به موقع تميز نشده اند تشكيل شده اند. جرم ها در شكل گيري مشكلات زير مقصر هستند و اين مساله خود اهميت جرمگيري قبل از ارتودنسي دندان را نشان مي دهد:

همچنين راجع به روش هاي زيبا سازي طرح لبخند نيز بيشتر بدانيد.

علت جرمگيري دندان در هر شش ماه

اگر شما بهداشت دهان و دندانتان را به خوبي رعايت كنيد و هر شش ماه يكبار دندان هايتان را جرمگيري كنيد توانسته ايد يك شستشوي حرفه اي دندانپزشكي انجام دهيد. تميز كردن حرفه اي دندان ها شامل اندازه گيري دندان ها ، حذف پلاك و تميز كردن لكه ها و صاف كردن سطح دندان است. اين كار به منظور حفظ سلامتي دندان ها و لثه هاي شما انجام مي شود.

مراجعه هر شش ماه يكبار شما به دندانپزشك باعث مي شود كه حتي اگر علائمي از بيماري لثه مشاهده شود بتوانيد هرچه سريعتر آنرا برطرف كنيد.

سخن آخر

تحقيقات و مطالعه مقالات علمي معتبر باعث مي‌شود تا ما بتوانيم به راحتي بهترين تصميم را بگيريم و جلوي بروز هر گونه پشيماني را نيز بگيريم. مسائل پزشكي از حساسيت بالايي برخوردارند و ما بايد هميشه با دقت نسبت آنها تصميم بگيريم. امروز در اين مقاله قصد داريم تا سايتي را به شما معرفي كنيم كه مي‌توانيد مقالات متعددي كه كاملا علمي هستند را راجع به مسائل دندانپزشكي در آن مطالعه كنيد. سايت پايگاه سلامت دهان و دندان به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۱۱ توسط:netware موضوع:

ساخت استخر فايبرگلاس، آيا اين استخرها سمي هستند؟

طراحي و ساخت استخرهاي بتني بسيار متنوع و البته زمانبر و پرهزينه است. استخرهاي وينيل نيز با اينكه مقرون به صرفه هستند اما ماندگاري بالايي ندارند. استخر فايبرگلاس نيز بسيار با دوام است، تعمير و نگهداري آن كم هزينه است و ماندگاري بالايي دارد. اما برخي ميگويند كه ساخت استخر فايبرپلاس خطرناك است. زيرا احتمال مسموم شدن با فايبرگلاس وجود دارد. آيا واقعا چنين تصوري درست است؟ آيا ديگر نبايد از اين استخرها استفاده كنيم؟ با ما همراه باشيد تا به اين سوالات پاسخ دهيم و ببينيم آيا واقعا قرار است با شنا در اين استخرها مسموم شويم يا نه.

آيا استخر فايبرگلاس سمي است؟

پاسخ كوتاه: نه ، براي شما سمي نيستند.

پاسخ طولاني: تنها تنفس يا تماس با فايبرگلاس خام مي تواند مضر باشد زيرا مواد سازنده و اوليه آن براي پوست يك عامل تحريك كننده محسوب ميشوند. خبر خوب اين است كه فايبرگلاسي كه در استخرهاي شما به كار ميرود اصلا سمي نيست.

شما نه در مرحله ساخت و نه در حين نصب استخر فايبرگلاس ،در معرض آن قرار نخواهيد گرفت. اين استخرها در كارگاه ساخته مي شود و بعد از آماده شدن به محل شما منتقل ميشوند. استخر فايبرگلاس كه شما در آن شنا خواهيد كرد، داراي يك لايه محافظ براق است كه هم از شما محافظت مي كند و هم يك سطح راحت براي پياده روي، شنا و نشستن زير آب فراهم ميكند.

آيا امكان دارد كه استخر فايبرگلاس بشكند و قطعات آن داخل آب بريزند؟

بله امكان دارد. اگر ساخت استخر فايبرگلاس خود را به دست شركتي سپرده باشيد كه نامعتبر باشد، امكان دارد از مواد نامرغوب براي ساخت استخر استفاده كند يا استاندارهاي موجود را رعايت نكند. درنتيجه استخر ميتواند با كوچكترين فشاري بشكند و شما در معرض سميت فايبرگلاس قرار بگيريد.

بيشتر بخوانيد : نگهداري استخر

چه كسي در برابر اثرات سمي فايبرگلاس آسيب پذير است؟

پاسخ كوتاه: كسي كه با فايبرگلاس خام در ارتباط است، مثل سازندگان استخر

پاسخ بيشتر: افرادي كه مستقيماً با فايبرگلاس كار مي كنند ، متخصصاني آموزش ديده هستند كه براي محافظت از خود ، ماسك و لباس مخصوص مي پوشند. خوشبختانه ، اين مسئوليت سازنده است كه كاملاً در محيط امن قرار بگيرد و شما به عنوان يك مصرف كننده به هيچ عنوان با فايبرگلاس خام در تماس يا ارتباط نخواهيد بود.

به عنوان صاحب استخر، تمام آنچه شما بايد نگرانش باشيد، حفظ مواد شيميايي، تميز نگه داشتن استخر و نگهداري از استخر است. مگر اينكه قصد داشته باشيد استخر خود را كنده و آن را آتش بزنيد!!!!

آيا استخرهاي فايبرگلاس براي محيط زيست مضر هستند؟

پاسخ كوتاه: نه

پاسخ طولاني: بر خلاف استخر بتوني، استخر فايبرگلاس منافذ بزرگي ندارد تا بتواند جلبك ها را در خود پرورش دهد. اين استخرها از يك لايه محافظ و نرم برخوردار است كه در برابر رشد جلبك ها مقاومت مي كند. اين يعني در اين استخرها يا جلبك رشد نميكند و يا اگر جلبكي باشد بسيار كم است. در نتيجه هزينه ضدعفوني استخر كمتر ميشود كه اين براي طبيعت نيز مفيد است. علاوه بر اين، فايبرگلاس قابل بازيافت نيز هست.

به نظر شما استخر وينيل و بتني ممكن است سازگاري بيشتري با محيط زيست داشته باشند و مقرون به صرفه ترند؟ نه! اين استخرها ممكن است در كوتاه مدت ارزان باشند، اما در آينده بايد براي نگهداري از استخر هزينه هاي زيادي صرف كنيد. در ثاني طول عمر اين استخرها كمتر از استخرهاي فايبرگلاست است.

آيا استخرهاي فايبرگلاس ايمن هستند؟

پاسخ كوتاه: بله

 

پاسخ طولاني: فايبرگلاس خام به خودي خود مي تواند مضر باشد و اين يك واقعيت است. نبايد با آن مستقيما در تماس بود يا آن را استنشاق كرد، اما با اين وجود اين ماده خطرناكترين ماده روي زمين هم نيست. در ثاني هنگام ساخت استخر فايبرگلاس توليد كنندگان با دقت هرچه تمام مواد فايبرگلاسي را با يك لايه محافظ ميپوشانند و درنتيجه ديگر براي استفاده كننده كان سمي نخواهد بود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۴:۳۷ توسط:netware موضوع: