جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طرح لبخند مناسب براي چهره هاي مختلف

اين روزها اصلاح طرح لبخند شايد يكي از دغدغه هاي بسياري از افراد جامعه است. همه دوست دارند تا زيباترين لبخند و چهره را داشته باشند اما گاهي به دليل وجود مشكلاتي همچون بي نظمي در چيدمان دندان ها و يا رنگ بد آنها از اين نعمت محروم خواهند شد.

در واقع مي توان گفت كه لبخند زيبا حاصل هماهنگي ميان اجزا صورت و دندان ها مي باشد. گاهي به دليل عدم وجود هماهنگي لازم مي بايست تغييراتي در فرم لثه و حتي طول دندان ها و فاصله دندان ها ايجاد شود تا بتوان به هارموني لازم دست يافت.

زيبايي لبخند بي شك امري تصادفي و اتفاقي نيست و اگر خوب به لبخندهاي زيبا توجه كنيم حتما درخواهيم يافت كه مجموعه هماهنگ در اجزا صورت و لثه و دندان ها باعث حاصل شدن اين صحنه زيبا شده است.

در طراحي يك طرح لبخند زيبا و متناسب عوامل مختلفي در نظر گرفته مي‌شود:

  • محل و فرم دندان‌ها،
  • شكل كلي قوس دندان‌هاي بالا و پايين،
  • اندازه و نسبت فك به صورت،
  • فرم لب‌ها،
  • و ميزان ديده‌شدن لثه و دندان‌ها در حين لبخند زدن

بررسي‌ها و يا به اصطلاح آناليزهاي مختلفي وجود دارد كه در طراحي يك لبخند زيباتر و جذاب‌تر به دندانپزشك زيبايي كمك مي‌كند.

در ادامه، به مهم ترين آناليزهاي مورد استفاده در طراحي لبخند توسط دندانپزشك زيبايي اشاره مي‌كنيم.

بيشتر بخوانيد : بليچينگ دندان

آناليز فرم دندان

ارزيابي شكل دندان‌ها يكي از شاخص‌هاي تعيين‌كننده در طراحي لبخند است. فرم دندان‌ها تأثير بسزايي در القاي شخصيت فرد به ديگران در عكس‌ها و روابط اجتماعي رودررو دارد.

آناليز لثه

ارزيابي ميزان ديده‌شدن و همچنين ضخامت لثه بايستي در طراحي لبخند مد نظر قرار داده شود.

وقتي دندانپزشك زيبايي روي طرح لبخند هر فرد كار مي‌كند، بايستي «بايوتايپ» خاص فرد را در نظر بگيرد، چرا كه بايوتايپ يا ضخامت لثه فرد در انتخاب نوع درمان عاملي تعيين‌كننده است.

حتماً بخوانيد: مواد غذايي و نوشيدني هاي ممنوعه براي ونير كامپوزيت

همچنين ميزان ديده شدن لثه در حين لبخند زدن شاخصي مهم است كه خود به عوامل مختلفي از جمله فرم و ميزان رشد فك، ميزان حركت و كنار رفتن لب‌ها در حين صحبت، لبخند زدن و خنديدن، و شكل و اندازه و موقعيت دندان‌ها ربط دارد.

حتما بخوانيد : جراحي زيبايي لثه

آناليز فرم لب

ارزيابي فرم لب‌هاي هر فرد در روند طراحي لبخند اهميت خاصي دارد. قرينه يا عدم قرينه بودن لب‌ها، متناسب بودن اندازه لب‌ها، و ميزان بيرون زده بودن آن در هارموني لبخند با چهره تأثير زيادي دارد.

فرم لب‌ها در عكس‌ها و تصاويري كه از نماي روبرو و نماي طرفي يا نيم‌رخ از شخص تهيه مي‌شود مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون روش هاي اصلاح طرح لبخند كليك كنيد.

منبع : ارتمان درمان

رفرنس : https://www.donya.dental/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۴:۲۶ توسط:netware موضوع:

مراحل ارتودنسي چگونه انجام مي گيرد؟

هر كدام از مراحل ارتودنسي دندان شامل چند اقدام دندانپزشك مي‌باشد كه به طور كامل به شرح آن مي پردازيم.

1. راديوگرافي و قالب‌گيري

معمولاً عكس راديوگرافي پانوراميك دهان (عكس همه دندان‌ها) و عكس هر يك از دندان‌ها به صورت جداگانه لازم است.

متخصص ارتودنسي دندان قالب‌هايي را از دندان‌هاي فك بالا و سپس فك پايين تهيه مي‌كند. هنگام قالب گرفتن حس مي‌كنيد كه دهانتان با ماده بتونه مانند پر شده است، اين مرحله زمان كوتاهي مي برد.

2.  اقدامات اوليه

دندانپزشك پس از بررسي تصاوير راديوگرافي و قالب‌ها، برنامه درماني مناسب فرد را طرح ريزي مي‌كند.

چنانچه فضاي بين دندان‌هاي خاصي خيلي كم باشد، ممكن است نياز به استفاده از جداكننده‌هاي فلزي يا پلاستيكي ما بين دندان‌هايتان، قبل از ادامه مراحل ديگر ارتودنسي، داشته باشد.ممكن است نياز باشد تعدادي از دندان‌هايتان را بكشيد. در برخي موارد در طول روند درمان و نه در آغاز آن، اين امر لزوما بايد انجام شود. هر گونه مشكل دندان ها بايد قبل از قرار دادن بريس درمان گردد؛ حفره‌هاي پوسيدگي پر شود و تمامي مشكلات رفع شود. ممكن است نياز باشد تعدادي از دندان‌هايتان را بكشيد. در برخي موارد در طول روند درمان و نه در آغاز آن، اين امر لزوما بايد انجام شود.

دندان‌هاي بيمار بايد كاملاً تميز شوند. اگر دندان‌هاي حساسي داريد، حداقل به مدت دو هفته از خميردندان ضدحساسيت استفاده كنيد تا حساسيت دندان ها قبل از شروع ارتودنسي دندان برطرف شود.

3. قرار دادن بريس

دندانپزشك يا دستيار دندانپزشك، دندان‌ها را خشك مي‌كند و آن‌ها را با اسيد سفيد كننده‌ مخصوصي، جهت اتصال با سيمان نگهدارند براكت ها آماده مي كند. سعي كنيد اين اسيد را روي زبانتان نگه نداريد.

براكت‌ها روي دندان‌ها قرار داده مي‌شوند و خيلي سريع، نور پلاسما با شدت بالا روي سطح براكت تابانده مي‌شود تا اتصال صورت گيرد.سيم قوسي از بين تمام براكت‌ها به نحوي مي‌گذرد كه به گونه ها فشار وارد نكند. اگر احساس كرديد كه سيم ارتودنسي دندان درون گونه‌تان فرو مي‌رود به دندانپزشك بگوييد تا سيم را كوتاه كند.كش‌هاي كوچكي  روي براكت‌ها قرار مي گيرد تا آن‌ها را روي سيم نگه دارد و حس فشار ايجاد كند. قابل ذكر است در صورت استفاده از براكت‌هاي ديمون نيازي به استفاده از كش نيست.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي رايگان

·         ارتودنسي سريع

4. تنظيم ارتودنسي دندان در هر ماه يكبار

بريس را بايد هر 4 تا 6 هفته يكبار مجددا تنظيم كرد. در اين مراجعه‌ها كه زمان كمي طول مي كشد، پزشك كش‌هاي قبلي (قطعه‌هاي مسدود كننده) و گاهي سيم را نيز درمي‌آورد. ممكن است اين كار كمي دردناك باشد كه دليل آن بيش از هر چيز وارد شدن فشار روي دندان‌ها است. پس از تنظيم، دندان‌ها تا چند ساعت يا چند روز درد خواهد كرد. در طول اين مدت، غذاي نرم ميل كنيد. تا زمان مراجعه بعدي، درد دندان‌ها كاملاً از بين رفته است.

5. درآوردن بريس

درآوردن بريس راحت و سريع انجام مي‌شود. دندانپزشك هنگامي كه زمان درآوردن بريس فرا برسد، قوس پشت بريس‌ها را با سيم‌چين مخصوص مي‌برد و به اين ترتيب پيوند متصل كننده بين براكت و دندان از بين مي‌رود. اين حركت عليرغم صداي بلندش، دردي را به وجود نمي‌آورد. همه ي براكت‌ها از روي دندان‌ها جدا مي‌شوند و لايه‌اي از پلاستيك پيوندي را روي دندان به جا مي‌گذارند. سپس دندانپزشك با استفاده از يك وسيله دستي با سرعت بالا پلاستيك را از روي دندان‌ها تميز كرده و تمام محل‌هاي برداشتن پلاستيك را با مينا پوشش مي‌دهد و در نهايت پوليش مي‌كند.

6. قرار دادن پلاك

ماه‌ها يا سال‌ها وقت و هزينه هنگفتي را صرف كرده‌ايد، رنج و دردسرها را تحمل كرده ايد تا دندان‌هايي صاف و مرتب داشته باشيد و به تازگي از تحمل آن در دهان راحت شده‌ايد. اما در واقع اين پايان كار نيست چون بايد پلاك بگذاريد تا دندان‌ها در موقعيت جديدشان باقي بمانند. استفاده از پلاك طبق تجويز دندانپزشك، به ويژه ظرف يك سال نخست پس از جداكردن بريس، اهميت زياي دارد، زيرا تقريبا 9 ماه طول مي‌كشد تا رباط‌هاي اطراف دندان موقعيت جديدشان را حفظ كنند. اگر از پلاك به طور منظم استفاده نكنيد، دندان‌هايتان دوباره جابه‌جا خواهد شد. بسياري از افراد پس از گذشت يك سال تنها شب‌ها، آن هم چند شب در هفته، از پلاك استفاده مي‌كنند.

 

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۴:۰۷ توسط:netware موضوع:

سيستم ميني اسكرو

يكي از مهمترين اركان درمان هاي ارتودنسي دندان انكوريج يا پشتيبان حين بستن فضاهاي دنداني مي باشد. در گذشته براي تقويت انكوريج از خود دندانها كمك گرفته مي شد از اينرو مقداري حركت ناخواسته دنداني اجتناب ناپذير بود ولي طي يكي دو دهه اخير از انكوريج هاي استخواني (ميني اسكرو) استفاده مي شود. ميني اسكرو (Temporary Anchorage Device) پيچي است كه داخل استخوان فك پيچانده شده و با عنوان لنگرگاهي مطمئن جهت حركت دندانها بكار مي رود.

ميني اسكرو وسيله جديدي در ارتودنسي است كه تحول بسيار بزرگي در اين رشته ايجاد نموده است.بسياري از درمان هاي ارتودنسي كه در گذشته نيازمند تركيب درمان ارتودنسي و جراحي فك بوده است امروزه با گذاشتن يك ميني اسكرو توسط متخصص ارتودنسي با درمان ارتودنسي به تنهايي قابل انجام است.گذاشتن اين وسيله در دهان بسيار آسان بوده و حتي بدون استفاده از بي حسي نيز قابل انجام است.اين وسيله هيچگونه ناراحتي براي بيمار ايجاد نمي كند يطور خلاصه درمان با اين روش كوتاهتر وآسانتر مي شود.

اين تكنيك تحول بزرگي را در درمان برخي از ناهنجاري هاي فكي-صورتي سبب شده است. در گذشته نه چندان دور درمان بعضي از ناهنجاري هاي فكي-صورتي توسط ارتودنسي به همراه جراحي Orthognathic surgery انجام مي شد ولي با ورود ميني اسكرو به عرصه ارتودنسي مي توان اين دسته از ناهنجاري ها را بدون جراحي و فقط با ارتودنسي درمان نمود.

 مزاياي ميني اسكرو:

قرار دادن ميني اسكرو در دهان بسيار ساده مي باشد و متخصص ارتودنسي مي تواند در مطب و تحت بي حسي موضعي آن را در محل مورد نياز قرار داد.

جنس ميني اسكرو از تيتانيوم مي باشد و بدن به خوبي آن را مي پذيرد.

برداشتن ميني اسكرو از داخل دهان بسيار ساده و بدون درد مي باشد.

 معايب ميني اسكرو:

لق شدن ميني اسكرو يكي از معايب آن مي باشد، اگرچه مي توان با انتخاب ميني اسكرو با طول و قطر مناسب و همچنين انتخاب محل و زاويه مناسب قرار دادن ميني اسكرو بر اين مشكل فايق آمد.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي سنتي

 

·         ارتودنسي زيبايي 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۹:۲۴ توسط:netware موضوع:

نحوه كشيدن نخ دندان در طول درمان ارتودنسي

نخ دندان يك بافته نايلوني است كه براي برداشتن خرده هاي غذايي و پلاك بين دنداني بكار مي رود. كشيدن نخ دندان هنگامي كه روي دندانهاي خود براكت ارتودنسي دندان داريد مشكل تر و در عين حال از هر زمان ديگري مهمتر است. اين كار براي بيماران ارتودنسي به دو شيوه صورت مي گيرد:

1- استفاده از سوپر فلاس

يك نوار سوپرفلاس سه بخش دارد:

• يك انتهاي محكم و مستقيم

• يك قسمت مياني اسفنجي

• يك انتهاي نخ معمولي

مرحله اول: بخش انتهايي محكم و مستقيم نخ را از زير واير بين دو دندان رد كنيد.

مرحله دوم: انتهاي معمولي نخ را به آرامي به ناحيه تماس بين دو دندان برده و با حركتي C شكل به صورت بالا و پايين به ديواره هر دندان بكشيد.

هر دو مرحله را براي هر دندان تكرار كنيد. پس از كشيدن نخ دندان بين سيم ارتودنسي و براكت ها نوبت به دندانهاي ديگري كه روي آنها براكت نيست مي رسد كه به روش معمول انجام خواهد شد. هميشه پس از مسواك زدن و كشيدن نخ دندان، دهان خود را با آب بشوييد.

بيشتر بخوانيد :

·         ارتودنسي سريع

·         ارتودنسي كامل

2- استفاده از فلاس تريدر

فلاس تريدر ارتودنسي ابزاري يك بار مصرف و ارزان است كه به راحتي در هر مغازه اي كه مسواك و خمير دندان يافت مي شود قابل دسترس مي باشد. طول كوتاهي از نخ دندان را داخل فلاس تريدر رد كرده و سپس به كمك فلاس تريدر نخ را از پشت سيم ارتودنسي عبور دهيد. در ادامه نخ را در ناحيه تماس دندانها بالا و پايين ببريد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۳:۱۸ توسط:netware موضوع:

مراحل و نحوه صحيح مسواك زدن در ارتودنسي ثابت

مرحله اول

براي اين منظور بايد از مسواك مخصوص ارتودنسي دندان كه تهيه كرده ايد استفاده كنيد. مسواك زدن را در ۶ مرحله انجام دهيد. اين ترتيب به شما كمك مي كند تا هيچ سطحي از سطوح دنداني مسواك نزده باقي نماند.

در ابتدا از بيرون دندانها شروع كنيد. الياف مسواك عمود بر براكت ها بوده و از حركات چرخشي با دامنه كوتاه استفاده كنيد.

مرحله دوم

مسواك را با زاوبه ۴۵ درجه نسبت به لثه گرفته و با دقت مطابق شكل شيار لثه را تميز كنيد. حركات ويبره جلو عقب يا به طرفين، با دامنه حركتي ۱ يا ۲ ميلي متر در ناحيه نوك موهاي مسواك، شيار لثه اي را تميز خواهد كرد. اين حركت هم در سطح بيروني (سطح لبي) و هم سطح داخلي (سطح زباني) دندان ها انجام مي شود.

مرحله سوم

سطح خارجي دندان بين براكت و لثه، تميز مي شود. در حالي كه مسواك زاويه تقريبي ۱۳۵ درجه با سطح خارجي دندان دارد، مطابق شكل از حركات چرخشي با دامنه كوتاه يا حركات لرزشي(ويبره) به طرفين استفاده كنيد.

بيشار بخوانيد :

·         ارتودنسي كامل

·         ارتودنسي اقساطي

مرحله چهارم

باقيمانده سطح خارجي دندان يعني فاصله بين براكتها تا سطح جونده دندانها تميز مي شود . درحالي كه مسواك زاويه تقريبي ۴۵ درجه با سطح خارجي دندان دارد و جهت الياف مسواك به سمت براكت ها مي باشد، با حركات چرخشي با دامنه كوتاه يا حركات ويبره به طرفين، دندان ها را تميز كنيد.

مرحله پنجم

سطح جونده دندانها را با دقت و با حركات ويبره جلو عقب، تميز كنيد. دقت كنيد كه تمامي دندانها در اين مرحله تميز شوند. مسواك عمود بر سطح، قرار مي گيرد تا شيارهاي روي سطح دندان كاملاً پاكسازي شوند.

مرحله ششم

سطح داخلي دندانها را تميز كنيد . اين عمل را باقراردادن پاشنه مسواك در ناحيه طوق دندان و با حركات ويبره به بالا و پايين انجام مي شود. ضمنا تميز كردن سطح زبان و سقف كام نيز به وسيله مسواك نرم توصيه مي گردد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان

رفرنس : https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۷:۰۵ توسط:netware موضوع:

دكتر خوب براي كاشت ابرو در تهران بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

پيوند ابرو يكي از ايمن ترين جراحي هاي زيبايي است.اما اين ايمني به تخصص و مهارت پزشكي كه شما انتخاب كرده ايد بستگي دارد.يك پزشك متخصص كاشت مو خوب و كارآزموده مي داند كه از چه ناحيه اي از سر گرافت هاي مو را استخراج كند ، چطور آنها را آماده و تار تار كند و با چه زاويه اي در قسمت هاي مختلف ابرو  بخواباند.به اين ترتيب ،نه تنها نتيجه عمل طبيعي و مطلوب خواهد بود بلكه عوارض احتمالي آن را نيز تقريبا به صفر مي رساند.

تحصيلات و دانش مرتبط داشته باشد

پزشكي كه عمل كاشت ابرو را انجام مي دهد، علاوه بر اينكه بايد متخصص پوست و مو باشد ،مي بايست دوره هاي آموزشي مورد نياز را نيز گذرانده باشد. پزشكاني كه عضو انجمن متخصصين پوست ايران هستند اولويت بيشتري دارند.

از مهارت و تجربه كافي برخوردار باشد.

داشتن مهارت و تجربه كافي در عمل كاشت ابرو (مانند هر تخصص ديگري) يكي از فاكتورهاي تعيين كننده  يك دكتر خوب براي كاشت ابرو است. زيرا نتيجه جراحي را مطمئن تر و ماندگار تر خواهد كرد.

براي اطلاع از اين مهارت مي توانيد به نمونه كارهاي جراح دقت كنيد. همچنين با افرادي كه كاشت ابروي خود را با پزشك مورد نظر انجام داده ند صحبت كنيد و از نتايج و ميزان رضايتشان بپرسيد.

اين كه سايت و يا صفحه اي مجازي صرفا از روي تحصيلات يك فرد آن را به عنوان بهترين دكتر كاشت ابرو در تهران معرفي مي كند كافي نيست. به طور كلي تبليغات صرفا براي معرفي جراح مي باشد و اين شما هستيد كه انتخاب مي كنيد كدام دكتر مهارت كافي در اين زمينه را دارد.

در اجراي تكنيك هاي جديد كاشت ابرو توانايي لازم را داشته باشد.

پزشكي را براي كاشت ابرو انتخاب كنيد كه در جلسه مشاوره بطور كامل درباره نحوه انجام كارخود توضيح دهد. دكتر خوب براي ترميم ابرو ، از روش ها و تكنيك هاي اصولي و استاندارد كه ايمن و پر بازده هستند ، جهت پيوند ابروي طبيعي استفاده مي كند.

علاوه بر اين، چنين پزشكي بايد در اين زمينه كاملا به روز باشد، از جديدترين تكنيك ها مطلع باشد و بتواند با توجه به انتظارات متقاضي و بررسي ويژگي هاي موهاي ناحيه اهداكننده و موهاي طبيعي ابروي بيمار بهترين كاشت ابرو را طبيعي ترين حالت ممكن و كم ترين عوارض انجام دهد.

منبع : نسخه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۰:۳۴ توسط:netware موضوع:

مشكلات گاز گرفتن كودك

سن : كودك يك ساله تا  كودك دو ساله

گاز گرفتن كودك : اگر كودك شما گاز مي گيرد، نترسيد. در اين مرحله از رشد، اين عمل كودك طبيعي است و نشان دهنده  اين است كه كودك چيزي را مي خواسته ولي به آن نرسيده است.

در اكثر مواقع كودك زماني گاز مي گيرد كه چيزي مثل اسباب بازي بخواهد و يا بخواهود تا توجه شما را جلب كند. اگر عواملي كه  كودك را ترغيب به گاز گرفتن مي كند بشناسيم و از آن ها جلوگيري كنيم، مي توانيم از گاز گرفتن  هم جلوگيري كنيم و  در نتيجه مجبوز نباشيم تا از ديگران عذرخواهي كنيم.

بگذاريد كودك با ناكامي هاي خود كنار بيايد. درباره احساساتش صحبت كنيد و به او كمك كنيد تا روي مهارت گفتاري خود كار كند و بتواند راه هاي ديگري را براي بيان خواسته هايش پيدا كند.

رشد كودك شما در شانزده ماهگي

كودك آرام و تپلي كه از بيمارستان با خود آورده بوديد كجا رفته است؟ اكنون كه كودك شما مي تواند راه برود، چربي‌هاي بدنش از بين رفته و چهره كودكانه تري پيدا كرده است.

در سال دوم

رشد كودك شما به صورت قابل ملاحظه اي كند مي شود. در اولين ماه ها وي در حدود ۱.۸ كيلوگرم افزايش وزن خواهد داشت، اما در تمام طول دومين سال فقط در حدود ۱.۳ تا ۲.۲ كيلوگرم چاق تر شده است.

اكنون كودك لاغرتر از دوران قبل است. شكم بزرگ، صورت، بازوها، و پاهايش در اثر راه رفتن، دويدن، و پريدن لاغر و باريك شده است.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۴:۱۶ توسط:netware موضوع:

چگونه هر روز ۵۰۰ كالري كمتر مصرف كنيم؟( بخش دوم )

۶. انتخاب هوشمندانه غذا در رستوران ها

اگر دقت كرده باشيد اغلب رستوران ها ظروف غذاي بزرگي دارند و حجم هر بار سرو غذا در آن ها بيشتر از حالت استاندارد و معمولي است. اگر قصد كاهش كالري داريد مي توانيد به صورت هوشمندانه هم از خوردن غذاي رستوران لذت ببريد و هم وزن كم كنيد.

يك راه اين است كه شما به گارسون بگوييد ظروف غذاي بيرون بر براي شما مهيا كند تا نصف غذا را در رستوران ميل كنيد و نصف ديگر آن را به خانه ببريد تا در وعده غذايي بعدي ميل كنيد. يك راه ديگر اين است كه به عنوان پيش غذا سالد بيشتري بخوريد و وعده غذايي را سبك تر انتخاب كنيد.

۷. به غذاهاي سرخ شده “نه” بگوييد

 سرخ كردن غذا مقدار زيادي كالري ناسالم و چربي اشباع شده به هر وعده اضافه مي كند.

بنابراين براي كاهش كالري دريافتي سعي كنيد كه نحوه طبخ و آماده سازي غذا را تغيير دهيد. مثلا به جاي مرغ يا ماهي سرخ شده سعي آن ها را كباب كنيد.

يا مثلا سيب زميني سرخ كرده را كنار بگذاريد زير يك وعده بزرگ از سيب زميني سرخ كرده مي تواند تقريباً ۵۰۰ كالري به يك وعده غذايي اضافه كند. در عوض سيب زميني آب پز مصرف كنيد يا به جاي سيب زميني كلا سبزيجات بيشتر ميل كنيد.

بيشتر بخوانيد :

۸. پيتزاهاي نازك و كم ملات ميل كنيد

پيتزا يكي از مواردي است كه در ميز و سفره افراد داراي اضافه و زن و چاقي وجود دارد. متاسفانه اغلب پيتزاها پرملات و حاوي مواد پر كالري هستند. لازم نيست كه براي كاهش كالري كاملا قيد پيتزا را بزنيد بلكه تنها كافي است كه حجم پيتزا و ميزان مواد بكار رفته در آن را كاهش دهيد. با ناك كردن ضخامت پيتزا و كاهش ملات آن ميتوان تا ۵۰۰ كالري در طول روز كاهش داد.

۹. براي خوردن ميان وعده از بشقاب كمك بگيريد

سعي كنيد ميان وعده هاي خود را درون كاسه يا بشقاب بريزيد. تجربه ثابت كرده كه اگر مثلا چيپس را در بسته بندي خود مصرف كنيم احتمالا تمام آن را در مدت زمان كمي ميخوريم اما ارگ آن را درون كاسه بريزيم كمتر مصرف خواهيم كرد.

۱۰. از مصرف الكل خودداري كنيد

 كاهش مصرف الكل براي بسياري از افراد يك روش آسان براي كاهش كالري است. الكل هيچ ارزش غذايي ندارد ، بنابراين وقتي الكل مينوشيد، به اصطلاح كالري خالي دريافت مي كنيد. اين تنها خود ماجرا نيست بلكه عمق فاجعه اين است كه هر بار با مصرف الكل احتمالا چيزهاي ديگري هم با آن مصرف مي شود كه در مجموع كالري دريافتي را به بيشتر از ۵۰۰ افزايش ميدهد.

منابع :

https://www.dranbara.com/

https://www.dr-abdo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۹:۴۹ توسط:netware موضوع:

خريد لوازم يدكي هيونداي و مواردي كه شما در هنگام خريد بايد بدانيد !!!

داشتن اطلاعات درباره ي خريد لوازم يدكي هيونداي يا قطعات هر نوع خودروي ديگري فقط مناسب فروشندگان و تعميركاران نيست و براي صاحبان خودرو نيز مي تواند ضروري و كار آمد باشد. مطمئنا شما كه صاحب خودرو هستيد با داشتن اطلاعات در خصوص لوازم يدكي خودروي خود ميتوانيد چه از لحاظ اقتصادي و چه از لحاظ فني براي تامين قطعات مورد نياز خودروي خود اقدام كنيد.

ما در اينجا قصد داريم تا نحوه خريد لوازم يدكي و هر آنچه كه شما ممكن است در هنگام مراجعه به تعميرگاه با آن مواجه شويد را در ادامه ي اين مطلب از استار پارت براي شما بيان كنيم.

شماره فني (( Part Number )) خودرو چيست؟

تمامي قطعات و لوازم يدكي هيوندا و كيا داراي شماره فني مخصوص و منحصر به فرد هستند . البته لازم به ذكر است بعضي مواقع قطعات برخي از خودروها ي اين دو شركت خودرو سازي به صورت مشترك نيز استفاده ميشوند. زيرا برخي شماره هاي فني قطعات خودروهاي اين دو شركت با هم مشترك مي باشند .در صورت آشنا نبودن شخص تامين كننده قطعه و استفاده از كد هاي فني مشابه باعث اختلال در عملكرد سيستم هاي ديگر خودرو مي شود. كد هاي فني اشتباه ميتواند باعث اختلال در عملكرد سيستم هاي ديگر خودرو شود كه نياز به تنظيم مجدد قطعه خواهد بود و بايد زمان و هزينه بيشتري را براي تعمير و تعويض قطعات صرف كرد.

پس حتما درهنگام خريد لوازم يدكي خودروي خود با افراد مطمئن و داراي صلاحيت در اين زمينه مشورت كنيدوخريد خود را انجام دهيد

توصيه ما اين است كه براي خريد لوازم يدكي هيونداي و كيا و يا هر خودروي ديگري با هر برندي كه مورد استفاده شما مي باشد راهنمايي و ارائه مشاوره را به دست كارشناسان مربوطه دراين حرفه سپرده تابا پيشنهادمناسب ترين ودرست ترين وبه صرفه ترين قطعات شما رادر جهت خريدمناسب قطعه همراهي كنند.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۴:۰۷ توسط:netware موضوع:

كاربرد اسيد سيتريك در مواد غذايي و نوشيدني ها

اسيد سيتريك يك ماده نگهدارنده، امولسيفاير، طعم دهنده و تسريع كننده است كه به طور گسترده اي در بسياري از صنايع به خصوص در مواد غذايي، آشاميدني، دارويي، محصولات آرايشي و بهداشتي كاربرد دارد. اسيد سيتريك به طور گسترده در گونه هاي جانوري، گياهان و ميوه ها وجود دارد. اين اسيد بي رنگ، بي بو و بسيار محلول در آب است.

آيا مي دانستيد كه به دليل پايين بودن قيمت و سهولت در توليد، فروش اسيد سيتريك در صنايع غذايي به عنوان يك ماده افزودني بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد؟ اين اسيد با اضافه شدن به مواد غذايي و نوشيدني ها طعم تند و ترش مي بخشد كه باعث افزايش اشتها و افزايش طعم مي شود. برخي از شركت ها از آن براي تهيه محصولات غذايي خود مانند شيريني و نوشابه استفاده مي كنند. مثلا در نوشابه اي كه ميخوريد و يا كيك و شيريني هايي كه شايد همين الان هم در حين خواندن اين مقاله با چاي نوش جان ميكنيد هم اسيد سيتريك وجود دارد.

حتما بخوانيد :

اين اسيد  بيشتر در شيريني هاي ترش به شكل يك پودر سفيد خوب كه به عنوان "نمك ترش" نيز شناخته مي شود، كاربرد دارد. برخي از افراد به طور خاص آن را به غذاي خود اضافه مي كنند تا طعم غذا تغيير پيدا كند. علاوه بر استفاده از آن به عنوان يك افزودني، اسيد سيتريك به عنوان يك ماده نگهدارنده طبيعي در مواد غذايي مورد استفاده قرار مي گيرد. با افزايش اسيديته، شرايط كم pH توليد شده از رشد باكتري ها و قارچ ها جلوگيري مي كند. بنابراين عمر غذا يا نوشيدني را طولاني تر مي كند. همچنين از تخريب مواد غذايي به ويژه كنسرو جلوگيري مي كند. هم چنين از آن، به عنوان طعم دهنده در تهيه و توليد ويتامين C به شدت استفاده مي شود.

منبع : فروشگاه مواد شيميايي جهان شيمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۶:۳۸ توسط:netware موضوع: