جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دلايل ايجاد دندان هاي كج كه نياز به لمينت دارند كدام است؟

از مهم ترين دلايلي كه مي توان براي دندان هاي كج كه نياز به لمينت كردن دارند ، پيدا كرد، اين است كه:

فك كودكان كوچك است و كمبود فضا وجود دارد و به دليل وجود همين فضاي كم سبب مي شود كه دندان ها از مسير اصلي خود منحرف شوند و در جاي مناسب خودشان رشد ننمايند.

وجود برخي عادات نامطلوب و نامناسب مانند مكيدن انگشت در سنسن كودكي كه سبب مي گردند دندان هاي كودكان كج شوند.

استفاده ي بيش از اندازه از پستانك و يا شيشه ي شير در كودكان نيز مي تواند سبب كج شدن دندان هايشان شود.

بسياري از كودكان نيز با استفاده از زبانشان تماس بيش از حدي را با دندان هاي در حال رشد خود مي گيرند كه همين مورد نيز مي تواند كج شدن دندان ها را در پي داشته باشد.

تغذيه ي نامناسب و يا تغذيه اي كه ضعيف مي باشد موجب مي شود تا دندان هاي كودكان رشدشان ضعيف شده و پوسيدگي دندان در آن ها ظاهر شود و در نتيجه دندان هايشان كج در بيايد.

حتما بخوانيد :

برخورد ضربه اي خاص به صورت كه مي تواند موجب شود كه دندان ها حركت كرده و در نهايت كج شوند.

وجود امري به نام ژنتيك و وراثت نيز بسيار زياد مي باشد كه لازم است بدانيد اگر يكي از والدين شما داراي دندان هاي كج مي باشد احتمال اين كه شما هم دندان هاي كج داشته باشيد بسيار زياد است.

مورد ديگر اين است كه در زمان كودكي اگر مراقبت درستي از دندان ها نشود، امكان كج شدن آن ها بعدا نيز ميسر مي گردد.

اين موارد تمامي مي توانند عاملي باشند براي اين كه دندان هاي شما يا كج دربيايند و يا كج بشوند. برخي از آن ها را مي توان با پيشگيري حل نمود اما برخي مانند عوامل ژنتيكي را بايد درمان كرد.

اگر هنوز در با درمان لمينت دندان به عنوان يك راه براي دندان هاي كج آشنا نيستيد كليك كنيد.

منبع : كلينيك دنداپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۹:۲۲ توسط:netware موضوع:

هزينه و قيمت لمينت دندان در سال 1400 چقدر است؟

لمينت دندان نوعي ونير دندانپزشكي (لايه هاي نازك هم رنگ دندان) است كه براي پوشاندن يا اصلاح مشكلات ظاهري دندان ها و زيباسازي طرح لبخند به سطح جلوي دندان ها متصل مي شود. چيزي كه در اين مقاله به آن پرداخته شده است اطلاعاتي درباره قيمت لمينت دندان در سال 1400 به عنوان يك روش عالي براي اصلاح طرح لبخند و زيباسازي دندان ها است. در اين مقاله سعي شده كه به صورت كامل نحوه محاسبه هزينه ها و دليل بالا بودن آن ها را توضيح دهيم.

قيمت حدودي لمينت دندان در سال 140 چقدر است؟

هزينه لمينت دندان به صورت حدودي در سال 1400 بين 2.800.000 تا 3.500.000 به ازاي هر واحد لمينت خواهد بود.

اگر بخواهيم به صورت دقيق درباره هزينه اصلاح طرح لبخند با لمينت دندان صحبت كنيم بايد عوامل مختلفي را در نظر بگيرم. براي مثال بيشترين چيزي كه در هزينه اين نوع ونيرها تاثير گذار هستند، انتخاب متخصص ترميمي و زيبايي يا دندانپزشكي است كه اين لمينت ها را نصب مي كند.

چنانچه به يك كلينيك تخصصي ترميمي و زيبايي مراجعه كنيم نتيجه نصب لمينت ها قابل قبول، طبيعي و بر اساس اصول زيبايي شناسي طرح لبخند بوده و قيمت لمينت دندان در نهايت زيادتر خواهد بود. اما اگر به يك دندانپزشك عمومي مراجعه كنيد احتمالا هزينه ها كمتر خواد بود ولي نبايد انتظار داشت كه كيفيت كار بسيار بالا باشد.

( چنانچه هنوز با تمامي روش هاي اصلاح طرح لبخند آشنا نيستيد اينجا كليك كنيد.)

هزينه لمينت موقت در سال 1400

اگر قصد اصلاح طرح لبخند و زيباسازي دندان با لمينت دندان داريد بايد انتظار داشته باشيد كه دست كم 2 جلسه به مطب يا كلينيك دندانپزشكي ترميمي و زيبايي مراجعه كنيد.

در جلسه اول دندان هاي شما بررسي مي شود و بخشي از ميناي دندان جهت قرار گرفتن لمينت روي دندان تراشيده مي شود. پس از تراشيدن دندان، از آن قالب گرفته مي شود و بر اساس آن قالب يك لمينت دندان موقت براي شما ساخته مي شود. سپس قالب را به لابراتوار مي فرستند تا بر اساس فرم قالب دندان، لمينت دندان نهايي ساخته شود.

از آنجا كه براي توليد لمينت موقت مواد بكار مي رود، بايد هزينه اين مواد به صورت جداگانه پرداخت شود. يعني به جز هزينه اي كه براي لمينت دائمي پرداخت مي كنيد بايد يك هزينه جدا در حدود 1 ميليون تومان هم بابت لمينت موقت پرداخت كنيد.

حتكا بخوانيد : هزينه بليچينگ دندان در سال 1400 چه قدر است ؟

قيمت لمينت دندان دائمي چقدر است؟

در لابراتوار بر اساس قالبي كه از دندان يا دندان هاي شما گرفته شده است يك لمينت دائمي و منحصر به فرد كه مخصوص دندان شما است ساخته مي شود. هزينه اين لمينت با قيمت لمينت موقت جدا است و به طور ميانگين 3 ميليون تومان به ازاي هر واحد است.

رفرنس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۰:۲۰ توسط:netware موضوع:

لمينت دندان ارزان

با اين وجود كه تبليغات گسترده اي براي لمينت دندان ارزان انجام مي شود ولي بايد بدانيد لمينت ‌دنداني كه كيفيت مطلوبي داشته باشد به هيچ عنوان ارزان نيست و براي هر دندان حداقل تا ۳ ميليون تومان هزينه بر مي دارد.در ادامه اين مقاله با كلينيك دندانپزشكي تاج همراه باشيد تا اطلاعات بيشتر در رابطه با قيمت لمينت دندان كسب كتيد.

لمينت دندان چيست ؟

لمينت دندان يكي از روش هاي نوين دندان پزشكي است كه مي تواند مشكلات زيادي را كه از لحاظ ظاهري براي دندان اتفاق مي‌افتد حل كند. همچنين تاثير بسيار زيادي براي زيباتر شدن لبخند و بالا رفتن اعتماد به نفس فرد مي گذارد.قيمت لمينت دندان ارزان نيست و نسبت به مركز دندانپزشكي كه از آن استفاده مي‌كنيد مي‌تواند قيمتش متفاوت باشد.

انواع لمينت دندان

لمينت دندان انواع مختلفي دارد و بسته به نوع  آن روي دندان گذاشته مي شود. لمينت دندان داراي دو نوع مي باشد كه عبارتند از:

  • لمينت سراميكي
  • لمينت كامپوزيت

در واقع لمينت دندان يك ورقه پوسته نازكي است كه با استفاده از مواد خاصي براي دندان فرد طراحي مي شود. لمينت مي تواند بسته به سليقه فرد رنگ هاي مختلفي داشته باشد و همچنين فرد مي تواند اندازه و طول مورد نظري كه نياز دارد را انتخاب كند. لمينت دندان در كنار زيبايي كه به صورت و لبخند مي دهد، براي درمان هم استفاده مي شود.( اگر هنوز با انواع كامپوزيت دندان آشنا نيستيد كليك كنيد.)

آيا لمينت مي تواند دندان ها را از بين ببرد؟

پاسخ اين سوال كه اكثر افراد با آن مواجه مي شوند اين است كه مسلماً اگر متخصص دندانپزشك شما در كنار تخصص دندانپزشكي، تخصص مربوط به زيبايي دندان را هم داشته باشد و همچنين داراي تجربه كافي باشد به هيچ وجه دندان هاي طبيعي شما آسيب نمي بيند. اما اگر غير از اين باشد و دندانپزشك شما تازه كار بوده و همچنين تخصص زيبايي دندان را نداشته باشد به هيچ عنوان نبايد اين كار را انجام دهد چون اين كار بسيار حساس بوده و اگر به درستي انجام نشود باعث آسيب زدن به دندان اصلي مي شود.

بيشتر بخوانيد : ترميم دندان پوسيده چگونه است ؟

آيا لمينت دندان ارزان است؟

با اينكه اكثر مكان هايي كه كار زمينه دندان را انجام مي‌دهند و جديداً تبليغات گسترده‌اي در اين زمينه انجام داده اند، بيشتر تبليغ شان بر اين اساس است كه لمينت دندان ارزان انجام مي دهند، اما بايد بدانيد لمينت ‌دنداني كه كيفيت مطلوبي داشته باشد به هيچ عنوان ارزان نيست و براي هر دندان حداقل تا ۳ ميليون تومان هزينه بر مي دارد.

طول عمر و شكستگي لمينت

 لمينت دندان طول عمر مخصوص به خود را دارد و دائمي نيست اما اگر به درستي استفاده شود مي توان طول عمر آن را بالا برد مواردي كه بايد براي مراقبت از لمينت دندان استفاده كرده عبارات است از:

  • خود داري از جويدن و گاز زدن غذاهاي سفت و سخت مانند ته ديگ هاي خشك و يخ
  • خود داري از خوردن مايعات و غذاهاي رنگي
  • خود داري از خوردن مايعات خيلي سرد و خيلي گرم
  • خود داري از كشيدن سيگار
  • استفاده مداوم از مسواك و نخ دندان

منبع : مركز دندانپزشكي كودكان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۱:۰۲ توسط:netware موضوع:

جراحي ايمپلنت دندان چگونه صورت مي گيرد؟

نحوه انجام دادن عمل جراحي ايمپلنت به نوع كاشت و وضعيت استخوان فك فرد بستگي دارد. ايمپلنت دندان به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود كه اين روشها عبارتند از:

  • ايمپلنت فوري
  • ايمپلنت يك مرحله اي
  • ايمپلنت دو مرحله اي
  • ايمپلنت فوري و بارگذاري اوليه
  • ايمپلنت در همان روز

در ادامه به توضيحات انواع روشهاي ايمپلنت مي پردازيم:

ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري به گونه اي است كه يك دندان كشيده مي‌شود و بلافاصله ايمپلنت در محل كشيدن دندان قرار ميگيرد كه اين مدل ايمپلنت بسته به شرايط استخوان و بافت دهان بيمار ممكن است به صورت يك مرحله اي و دو مرحله اي انجام شود اين روش براي تمام بيماران تجويز نمي شود.

ايمپلنت يك مرحله اي

در ايمپلنت يك مرحله اي متخصص ترميم و زيبايي دندان در محل دنداني كه تازه كشيده شده و يا دنداني كه قبلا كشيده شده و بهبود يافته ايمپلنت را قرار مي‌دهد و بلافاصله بعد از اينكه ايمپلنت را قرار داد دندان را به آن پيچ مي كند. اين مرحله مزيتي كه دارد اين است كه ديگر براي جراحي مرحله دوم احتياجي نيست.

بيشتر بخوانيد :

ايمپلنت دو مرحله اي

ايمپلنت دو مرحله اي همانند ايمپلنت يك مرحله‌اي در محل دندان تازه كشيده شده و يا دنداني كه كشيده شده و بهبود يافته قرار گرفته مي‌شود و بعد از آن با لايه اي از لثه پوشيده مي شود تا ديده نشود. اين مرحله اول درمان است؛ ولي برخلاف ايمپلنت يك مرحله‌اي كه در اين قسمت به پايان مي رسد، مرحله بعدي اين مدل چند هفته يا چند ماه بعد صورت مي گيرد.روش كار ايمپلنت فوري و بارگذاري اوليه يك روش كاملاً متفاوت با ايمپلنت فوري مي باشد اين روش يك مرحله‌اي است.

به اين صورت كه در يك جلسه ايمپلنت را در محل دندان كشيده شده قرار مي دهند و در همان جلسه دندان جديد روي آن قرار مي گيرد. قبل از اينكه اين كار را انجام دهند بايد دندان به مدت ۶ ماه از تماس مستقيم با دندان هاي مخالف دور نگه داشته شود و پس از آن بازسازي شود.معمولاً اين تكنيك بيشتر در قسمتي از دهان مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه زيبايي براي آن اهميت بسيار زيادي دارد مانند دندان هاي جلويي

ايمپلنت در همان روز

روش ايمپلنت در همان روز به اينگونه است كه ابتدا چندين ايمپلنت روي جاي دندان كشيده شده پيچ مي شود بعد از چند ساعت يك قرص كامل دندان موقت يا دائمي روي آن نصب مي شود.  اين روش اغلب براي درمان فك پايين مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين در اين روش اگر دندان موقت مورد استفاده قرار بگيرد معمولا بعد از طي كردن كامل دوره بهبودي، يك بريج دائمي جايگزين آن مي شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ايمپلنت دندان اينجا كليك كنيد.

رفرنس :كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۰:۳۸ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي چند دندان به چه نحوي انجام مي شود؟

ارتودنسي دندان فوايد بي شماري براي افراد دارد. ظاهر بسياري از بيماران بعد از انجام درمان ارتودنسي، تغييرات مثبت زيادي مي كند؛ به علاوه ارتودنسي دندان با سلامتي كل بدن ما در ارتباط است و بر كارهايي مانند جويدن مواد غذايي، صحبت كردن و حتي تميز كردن دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان هم اثر گذار است. علي رغم تمام فوايد و نكات مثبت درمان ارتودنسي، تحمل دستگاه هاي ارتودنسي براي برخي از افراد مشكل است.

براي بعضي از بيماران، به ويژه كساني كه ناهنجاري و مشكلات كمي در دندان هاي خود دارند اين سوال پيش مي آيد كه آيا مي توانند فقط چند دندان خود را ارتودنسي كنند؟ يا بايد از درمان ارتودنسي براي تمامي دندان هايشان استفاده كنند؟ به عبارت بهتر آيا امكان انجام ارتودنسي چند دندان وجود دارد؟ اگر چنين امكاني وجود داشته باشد، هم بيمار سختي هاي كمتري را تحمل مي كند و هم هزينه‌هاي ارتودنسي او كاهش مي يابند.

اهميت درمان ارتودنسي چيست؟

بعضي از افراد كه دندان هاي نسبتا مرتبي دارند و بي نظمي به صورت محدود، فقط در چند دندان آنها ديده مي شود، تصور مي كنند كه انجام ارتودنسي براي آنها ضرورتي ندارد. در اصل اين افراد تصور مي كنند كه انجام درمان ارتودنسي فقط زماني لازم است كه دندان ها به شدت نامنظم باشند. بايد بگوييم كه اين تصور غلط است؛ زيرا حتي اگر چند دندان شما كج باشند؛ همان آسيب ها را براي سلامتي شما به دنبال خواهند داشت.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي پنهان

·         ارتودنسي اقساطي

ارتودنسي چند دندان

اگر تصور مي كنيد كه فقط چند دندان شما، نه همه دندان ها، به اصلاح از طريق درمان ارتودنسي نياز دارند، بايد ابتدا نزد يك متخصص ارتودنسي برويد. متخصص ارتودنسي تنها به معاينه كردن دندان هاي شما اكتفا نمي كند؛ بلكه او به كمك ابزار تشخيصي ديگري مانند عكس برداري هاي راديوگرافي، تهيه قالب از فكين و دندان ها و تهيه مدل هاي گچي آنها، به دقت وضعيت دندان هاي شما را بررسي مي كند و حتي ممكن است معلوم شود كه كل فك شما به ارتودنسي نياز دارد.

اما اگر فرد خوش شانسي باشيد و فقط چند دندان شما، آن هم در مجاورت يكديگر و در يك فك، كج و نامنظم باشند؛ در اين صورت متخصص ارتودنسي مي تواند از درمان ارتودنسي فقط براي چند دندان محدود شما استفاده كند يا حتي مشكل شما را تنها با يك نگه دارنده ساده حل كند؛ البته هميشه چنين وضعيتي وجود ندارد.

طول مدت درمان ارتودنسي چند دندان

منطقي است اگر تصور كنيد كه در صورت انجام ارتودنسي فقط براي چند دندان، طول مدت درمان ارتودنسي به نسبت انجام ارتودنسي براي كل دندان هاي فك كمتر است. البته در مورد طول مدت درمان ارتودنسي، ما نمي توانيم يك نظر قطعي به شما بدهيم؛ زيرا بايد حتما متخصص ارتودنسي دندان هاي شما را به دقت معاينه كند و تنها ارتودنتيست است كه مي تواند بگويد كه درمان ارتودنسي شما تا چه مدتي طول مي كشد.

در اين مورد دو امكان وجود دارد؛ يكي آنكه فقط براي چند دندان از ارتودنسي استفاده مي شود و مدت زمان كمي، مثلا شش ماه درمان شما طول خواهد كشيد يا ممكن است با اينكه فقط براي چند دندان از درمان ارتودنسي استفاده شده است، باز هم طول مدت درمان ارتودنسي به اندازه حالت عادي و زماني است كه همه دندان ها به انجام ارتودنسي نياز دارند.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۱:۲۲ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي خوب است يا بد ؟؟

ناهنجاري هاي دهان و دندان يكي از معضلات شايع در حوزه دهان و دندان است كه درمان آن با استفاده از ابزار مخصوص ارتودنسي امكان پذير است. ما در اين مقاله سعي داريم به اين سوال كه آيا ارتودنسي خوبه يا بد پاسخ دهيم. پس با ما همراه باشيد.

به درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان با استفاده از ابزار ارتودنسي كه شامل براكت، بريس و سيم مي شود، ارتودنسي مي گويند. ارتودنسي دندان نه تنها باعث درمان و اصلاح ناهنجاري هاي دهان و دندان مي شود، بلكه چهره اي جذاب و طرح لبخندي دلنشين را به ارمغان مي آورد. اصولا ارتودنسي يك روش درماني مناسب است كه به بهبود چهره و اصلاح و درمان ناهنجاري هاي دندان و فك و مشكلات بايت دندان منجر خواهد شد. ارتودنسي تنها زماني بد است كه بيمار در رعايت نكات بهداشتي، درماني و پزشكي سهل انگاري كند و باعث آسيب به دستگاه هاي ارتودنسي و ايجاد خلل در روند درمان ارتودنسي شود.

بيشتر بخوانيد :

مزاياي ارتودنسي

ارتودنسي مزاياي بي شماري دارد كه در زير به تعدادي از آن ها اشاره مي كنيم.

۱. اصلاح و درمان ناهنجاري هاي دندان

يكي از مهم ترين و در واقع اولين مزيت ارتودنسي است. در اين روش براكت ها بر روي دندان نصب مي شوند و سيم ارتودنسي از بين براكت ها عبور داده مي شود و دندانپزشك سيم ها را سفت و محكم مي كند كه به دندان ها فشار وارد كند و آن ها را در جهت مناسب حركت دهد و ثابت كند.

۲. جلوگيري از پوسيدگي دندان

دندان هايي كه دچار ناهنجاري هستند، محل مناسبي براي رشد باكتري ها به شمار مي روند. ته مانده غذاهاي مصرفي در بين دندان هاي ناهنجار مي مانند و باعث پوسيدگي دندان ها مي شوند. با استفاده از ارتودنسي، اين فاصله هايي كه بين دندان ها وجود دارند، اصلاح و درمان مي شوند و از پوسيدگي دندان ها جلوگيري به عمل مي آورند.

۳. پيشگيري از التهابات لثه

دندان هاي نامرتب و ناهنجار، فشار زيادي را به لثه ها وارد مي كنند كه اين امر باعث حساس شدن لثه ها و بروز التهابات لثه را مي شود. درمان هاي ارتودنسي باعث خنثي شدن اين فشارها بر روي لثه مي شود و از بروز التهاب لثه، جلوگيري مي كند.

۴. پيشگيري و رفع مشكلات دستگاه گوارش

دندان هاي ناهنجار باعث مي شوند غذا خوب جويده نشود و هضم غذا را با مشكل مواجه سازد كه مي تواند باعث ايجاد مشكلات گوارشي شود. وقتي درمان ارتودنسي انجام مي شود، دندان ها مرتب شده و غذا خوب جويده مي شود و از بروز مشكلات گوارشي جلوگيري به عمل مي آورد يا اگر دچار مشكلات گوارشي شده باشيد، آن را برطرف مي كند.

5. پيشگيري از ساييدگي و شكستگي دندان ها

وقتي دندان ها صاف و مرتب نباشند، در هنگام غذا خوردن و حرف زدن باعث ساييده شدن دندان ها به يكديگر مي شود و ميناي دندان را تخريب مي كند و در نتيجه دندان ها شكسته مي شوند. ارتودنسي از اين ساييدگي هاي دندان جلوگيري مي كند و ديگر ميناي دندان از بين نمي رود كه بتواند باعث شكسته شدن دندان ها شود.

۶. زيبايي چهره و لبخند

دندان هاي ناصاف و نامرتب در هنگام لبخند زدن به شدت خود را نمايان مي كنند و در چهره فرد تاثيرات منفي مي گذارد. ارتودنسي، دندان ها را صاف و مرتب مي كند و چهره اي جذاب و لبخندي دلنشين را براي فرد به ارمغان مي آورد.

۷. كمك به رعايت هر چه بهتر بهداشت دهان و دندان

وقتي دندان هاي نامرتب و به هم ريخته به كمك ارتودنسي اصلاح مي شوند، مسواك به راحتي در بين دندان ها حركت مي كند و باكتري ها به راحتي از بين مي روند و رعايت بهداشت دهان و دندان را به بهترين نحو ممكن تضمين مي كند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۳:۲۸ توسط:netware موضوع:

انتخاب بهترين رنگ ها در ارتودنسي دندان رنگي

ارتودنسي دندان رنگي چيست؟ در طول درمان ارتودنسي، ممكن است رنگ دندان ها به رنگ خاكستري يا قهوه اي تيره شود، تغيير رنگ دندان يك پديده نادر است، اما ممكن است به عنوان اختلالي در بيماران ايجاد شود كه ممكن است رابطه پزشك و بيمار را مختل كند.

چند بار مي توانم  رنگ براكت ها  را تغيير دهيم؟

 اينكه ارتودنتيست شما چند بار بريس شما را تنظيم مي كند بسته به سرعت حركت دندان هاي شما متفاوت خواهد بود، اما براي بيشتر افراد، اين تنظيمات هر شش تا هشت هفته يك بار اتفاق مي افتد. هر بار كه متخصص ارتودنسي شما بندهايتان را محكم مي كند، فرصتي براي انتخاب نوارهاي رنگي جديد خواهيد داشت، شما مي توانيد مجددا رنگ سابق را انتخاب كنيد و يا متناسب با استايل جديد خود رنگ آنها را تغيير دهيد.

آيا در انتخاب رنگ ارتودنسي رنگي آزاد هستم؟

ارتودنسي رنگي چنانچه قبلا هم گفتيم تنوع رنگي بسياري در بريس ها به شما داده است كه مي توانيد هر كدام را كه مي پسنديد انتخاب كنيد. اما پيشنهاد مي كنيم تا قبل از هر اقدامي براي اينكار به موارد زير توجه نماييد، براي اينكه دندان هاي خود را سفيد تر نشان دهيد مي توانيد از كش هاي سفيد رنگ براي اينكار استفاده كنيد اما به ياد داشته باشيد كه كش ارتودنسي سفيد ميزان توجه بيشتري را براي حفظ تميزي و سفيد نگهداشتن آنها را مي طلبدرنگ زرد دندان هاي شما را زردتر نشان خواهد داد.

اگر از افراد خاص پسند هستيد و انتخاب شما هميشه مشكي است بايد بگوييم اينبار در اشتباه هستيد؛ چرا كه با انتخاب كش هاي سياه رنگ دندان هاي سالم خود را پوسيده نشان خواهيد داد؛ بنابراين با اينكه اين شماييد كه رنگ بريس هاي خود را انتخاب مي كنيد اما براي داشتن بهترين انتخاب بايستي كمي انتخاب هاي خود را محدود كرده و عوامل بسياري را در نظر بگيريد.

بندهاي رنگي ارتودنسي

به طور كلي دستگاه ارتودنسي ثابت از اجزاي متفاوتي تشكيل شده است كه مي توان به بريس ها و براكت ها همراه با كش ارتودنسي اشاره كرد، براكت ارتودنسي عموما به صورت فلزي مي باشد و در صورت نياز از روش هاي درماني متفاوت مي توان استفاده كرد كه شامل براكت هاي سراميكي و يا ارتودنسي ضفاف و … مي شود .اما بندها و كش ارتودنسي رنگبندي هاي متفاوتي را شامل مي شود كه در جلسات مراجعه مي توانيد اين رنگ ها را انتخاب كرده و امتحان كنيدلازم به ذكر است كه بدانيد ارتودنسي رنگي در روش درمان ارتودنسي ثابت قابل استفاده مي باشد؛ زيرا در ارتودنسي متحرك، از براكت هاي فلزي ارتودنسي استفاده نمي شود و تنها مي توان از پلاك هاي متحرك استفاده كرد.

انواع رنگ هاي ارتودنسي را مي توان در موارد زير بيان داشت:

رنگ هاي سفيد و شفاف، كش هاي سفيد و شفاف براي افرادي كه نمي خواهند ارتودنسي آنها جلب توجه كند مناسب مي باشد؛ زيرا سبب جلب توجه كمتر مي شود، رنگ هاي نقره اي و خاكستري، كش هاي خاكستري به جهت هماهنگي رنگي با براكت هاي ارتودنسي بسيار مناسب مي باشد و ظاهر يكنواختي خواهد داشت، رنگ هاي نئوني روشن، رنگ هاي متاليك تيره، رنگ هاي شب رنگ، براي انتخاب هر يك از انواع رنگ كش ارتودنسي با پزشك خود مشورت كنيذ؛ زيرا برخي از رنگ ها در ارتودنسي رنگي سبب نازيبايي در دندان و لبخند مي شود.

منابع :

مجله ارتودنسي دندان orthoinfo

مجله دانستني هاي ارتودنسي orthodr


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۶:۲۴ توسط:netware موضوع:

تفاوت هاي ايجاد شده در ارتودنسي دندان قبل و بعد

رعايت بهداشت دهان و دندان با وجود دندان هاي نامرتب و دچار كجي كمي مشكل است كه در صورت انجام ارتودنسي تميز كردن دندان ها به راحتي انجام خواهد شد. ارتودنسي دندان حيطه درماني فراگيري دارد كه براي درمان انواع مختلف دندان ها مانند چرخش، بيرون زدگي، جا به جايي ريشه و تو رفتگي به كار مي رود؛ هم چنين ارتودنسي مي تواند با ايجاد هماهنگي بين دندان ها، مشكلات غذا خوردن و هضم غذا را برطرف كند.

قبل از ارتودنسي دندان ارتودنتيست چه كارهايي را انجام مي دهد؟

يك متخصص ارتودنسي براي اينكه متوجه بشود كه شما به ارتودنسي نياز داريد، ابتدا به معاينه فك و دندان هاي شما مي پردازد؛ بعد از آن مدل هاي گچي از دندان هايتان مي سازد و با انجام تصويربرداري اشعه ايكس از دندان هاي شما متوجه ضرورت نياز شما به ارتودنسي مي شود؛ سپس بهترين روش درماني را براي رفع ناهنجاري ها به شما پيشنهاد خواهد كرد.

انواع ارتودنسي دندان

درمان دندان ها و فك مي تواند با ارتودنسي ثابت يا متحرك انجام شود. در ارتودنسي ثابت امكان حركت دادن لوازم ارتودنسي براي بيمار وجود ندارد. اما در ارتودنسي متحرك امكان خارج كردن دستگاه هاي ارتودنسي از دهان وجود دارد. به معرفي انواع ارتودنسي مي پردازيم:

ارتودنسي فلزي

ارتودنسي لينگوال

ارتودنسي سراميكي

ارتودنسي ديمون

ارتودنسي اينويزيلاين

بيشتر بخوانيد : بهترين متخصص ارتودنسي در كرج

بعد از ارتودنسي دندان چه كارهايي بايد انجام داد؟

پس از نصب ارتودنسي، جهت مراقبت از آن به نكات زير توجه كنيد.

براي تميز كردن دندان ها مي توانيد از مسواك و نخ دندان هاي مخصوص ارتودنسي استفاده كنيد. استفاده از دهان شويه هاي حاوي كلرهگزيدين ممكن است باعث زرد شدن دندان ها شود؛ بنابراين از دهان شويه مناسب ارتودنسي استفاده كنيد.

در طي اين دوران از مصرف خوراكي هاي رنگي، سفت و چسبنده خودداري كنيد و از مصرف مواد غذايي سرشار از كلسيم و ويتامين خودداري كنيد.

مي توانيد پلاك هاي ارتودنسي متحرك خود را با آب و مسواك نرم يا با مواد مخصوص به خوبي تميز كنيد؛ سپس يك جعبه مخصوص پلاك هاي ارتودنسي تهيه كنيد و در مواقعي كه از پلاك ها استفاده نمي كنيد آنها را درون جعبه قرار بدهيد.

اگر براكت ها دچار شل شدگي يا شكستگي شدند، با ارتودنتيست خود تماس بگيريد و يك وقت اورژانسي بگيريد و نزد او برويد.

اگر ورزش هاي سنگين انجام مي دهيد، براي جلوگيري از آسيب به دندان ها از محافظ دهان استفاده كنيد.

براي كاهش درد مي توانيد نوشيدني هاي خنك، بستني و ميوه هاي يخ زده مصرف كنيد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۹:۵۸ توسط:netware موضوع:

تاثيرات و نتايج حاصل از كاشت ابرو توسط دكتر خوب

ابرو به عنوان يكي از اجزاي تاثيرگذار در زيبايي همانند موهاي سر ممكن است دچار ريزش شود. همانگونه كه اختلالات ژنتيكي، هورموني يا بيماري‌ها بر سلامت موها تاثير بدي دارند، ابروها را هم دچار ريزش مي‌كنند. به علاوه اينكه افرادي هستند كه به طور طبيعي با مشكل كم پشتي ابرو يا حتي عدم رشد مو در ناحيه ابرو روبرو هستند. بديهي است كه رنگ ابرو، تراكم آن بلند يا كوتاه بودن آنها همگي در تغيير چهره‌ي افراد موثر است. بنابراين اين وجود اين دو جزء كوچك در چهره بيش از آن چه كه فكر مي‌كنيد، مهم است. افرادي كه با مشكلات رشد ضعيف ابرو يا ريزش آن مواجه هستند، مي‌توانند با مراجعه به كلينيك‌هاي معتبر زيبايي، نسبت به رفع اين مشكلات اقدام كنند.

 

بعد از انجام عمل، ناحيه ابرو با تراكم بالايي از فوليكول و مو كاشته مي شود و پس از مدتي كوتاه معمولا دو هفته، تمامي موهاي كاشته شده توسط پزشك متخصص ميريزند؛ اما اين يك اتفاق طبيعي است و پس از ريزش موها، دوباره موهاي جديدي در آن ناحيه شروع به جوانه زدن و رويش مي كنند. معمولا نتايج قطعي و نهايي حاصل از كاشت فوليكول پس از گذشت 6 الي 9 ماه پس از پيوند ابرو به طور كامل نمايان مي شود. در اكثر بيماران، تقريبا بعد از مدت ذكر شده 60 درصد موهاي كاشته شده جوانه زده و رشد مي كنند و براي مدت هاي طولاني پس از پيوند ابرو طبيعي بدون تغيير باقي مي مانند. موهاي كاشته شده توسط پزشك متخصص كاشت مو خوب  كاملا طبيعي و زيبا به نظر مي رسند و هيچ تفاوتي با ساير موهاي طبيعي نخواهند داشت و تشخيص اين كه شخص پيوند ابرو انجام داده تقريبا غير ممكن است. يكي از ويژگي هايي كه پس از كاشت ابرو توسط پزشك خوب و متبحر ديده مي شود اين است كه جهت و زاويه رويش موهاي كاشته شده با ساير موهاي طبيعي تفاوتي ندارد و همگي يك جهت خواهند بود كه اين عامل در زيبايي و ظاهر ابرو ها تاثير زيادي دارد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۰:۳۴ توسط:netware موضوع:

اسباب بازيهاي كودكان ۱۲ تا ۱۸ ماهه

اسباب بازيهاي كودك يك ساله تا  كودك ۱۸ ماهه : خردسال شما اين روزها واقعاً در حال جهش است. و همين طور كه كوچولوي شما در خيابان راه مي رود، شما دلتان براي روزهايي قبل از آنكه اينگونه خوب از پاهايش استفاده كند تنگ شود. «فعال» واژه ­ي شايسته­ اي است كه كودكان در اين سن را توصيف كند، و آنها هر بازي و اسباب بازي كه باشد را دوست دارند، (مخصوصاً آنهايي بتوانند خودشان را غرق آن كنند). براي مثال توپ ­ها، قاب، سرسره. دستهاي كوچكشان هماهنگ ­تر شده و خردسال شما احتمالاً حالا راحت تر بازي مي كنند، قلعه مي ­سازند، خمير بازي مي كنند، نقاشي مي كشند، بازي برايشان دنياي از تجربيات است با خودشان مي گويند: «چه مي شود اگر توپ را بيندازيم؟» يا «چه مي شود اگر دستگيره را بكشم»

اسباب بازي خونه ­سازي: اين مكعب هاي مثلاً  آجر به اندازه­اي هستند تا خردسالتان ديوار يا هر چه كه دوست دارد را با آنها بسازد. اما وضعيت بخشترين قسمت اين فرآيند آن است ديوار بريزد.

اسباب بازي هاي كشيدني هل دادني: اين اسباب بازي ها به طفل شما اين امكان را مي دهند كه روي آنها بنشيند و دورخانه بچرخد. باركش ها عالي هستند. اما نوع كشيدني براي وقتي مناسب هستند كه قدري بزرگتر شد و راحت راه رفت و آن پشت سرشان بيايد. چيزي به آنها بدهيد تا به آن نگاه كند. اسباب بازيهاي كشيدني كه آويزان مي شوند، حباب ها، جغجغه، يا هر چيزي كه برايشان جالب است. مقاله ي خردسالان نوپا را بخوانيد و در اينترنت جستجو كنيد.

اسباب بازيهاي آشيانه درست كردن و اسباب بازي هايي جور شونده: خردسالان دوست دارند تا جور كنند، توده درست كنند، دوباره آنها را به هم بريزند و در واقع زندگي خود را بچينند. اسباب بازي هاي اينگونه براي آنها عالي هستند تا مهارتهاي ابتدايي حل مسئله را در خود تقويت كنند.

باشگاه كودك در منزل: يك ست كوچك مخصوص كودك كه بتوان از آن بالا رفت، قايم شد، ليز خورد و خلاصه تمامي مهارت هاي حركتي را در آن امتحان كرد مناسب است. اما اين ها گران و قيمتي هستند و سريع از مصرف خارج مي شوند.

مداد رنگي قابل شستشو و كاغذ: بگذاريد خرچنگ قورباغه كشيدن شروع شود، بيش تر از چند تا مداد به او ندهيد. افراط نكنيد. كاغذا را جايي روي زمين بچسبانيد بنابراين بتواند بدون تكان خوردن كاغذ كار خود را بكند.

اسباب بازي هاي راندني: حالتي كه بچه ها با خودشان يورتمه مي روند از راه رفتن آنها هم جذاب تر است. خيلي اسباب بازيهاي كوچك راندني با دسته براي اينكه بزرگسال وقتي كودك خسته است او را بكشند مناسب هستند. از نوع برقي استفاده نكنيد. آنها نگران هستند و جذابيت استفاده از قدرت را ندارند.

كتاب هاي مصور: خردسالتان از تماشاي كتابهاي تصويري با عكس از فعاليت ها و اشياء آشنا لذت مي برد. حتي اينكه كتابهاي خود را داشته باشد تا از بين آنها انتخاب كند برايشان حس غرور ايجاد مي كند.

حتما بخوانيد :

·         رشد كودك شش ماهه

·         رشد كودك هشت ماهه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۳:۵۵ توسط:netware موضوع: