جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي يا لمينت؟ كدام بهتر است؟

دندان هاي كج و نامرتب مي تواند اعتماد به نفس شخص را پايين بياورد. اما خوشبختانه اين روزها گزينه هاي زيادي براي صاف و مرتب كردن دندان ها وجود دارد كه ارتودنسي و  لمينت دندان  دو مورد از محبوب ترين ها هستند. هر دوي اينها براي زيباتر كردن ظاهر دندان ها و لبخندي درخشان به وجود آمده اند اما عملكرد و مخاطب هر يك متفاوت از ديگري است. در اينجا به جزئيات عملكرد و ويژگي هاي لمينت و ارتودنسي دندان مي پردازيم تا ببينيم كدام يك براي چه افرادي كارآمدتر مي باشد.

فرق ميان ارتودنسي و لمينت دندان

لمينت دندان بيشتر كاربرد زيبايي دارد و در مواردي همچون سفيد و يكدست كردن دندان ها به كار مي رود. اما ارتودنسي دندان  براي اصلاح ساختار فك و دندان به وجود آمده و در برطرف كردن مشكلاتي مثل اوربايت، آندربايت، كراس بايت و غيره از آن استفاده مي شود.

 تنوع لمينت دندان نسبت به ارتودنسي محدودتر است‌. ارتودنسي انواع گوناگوني مثل ارتودنسي سيمي، لينگوال، سراميكي و همچنين  ارتودنسي نامرئي  دارد.

به علاوه پس از انجام لمينت، ديگر به مطب مراجعه نخواهيد كرد و مراقبتي جز رعايت بهداشت دهان و دندان نياز نيست. اما پس از آنكه دستگاه هاي ارتودنسي را نصب كرديد، بايد ويزيت هاي دوره اي (معمولا ماهانه) را انجام دهيد تا پزشك از وضعيت جديد دندان ها مطلع شده و در صورت نياز دستگاه ها را دوباره تنظيم كند.

لمينت دندان توسط دندانپزشك عمومي انجام مي شود اما براي انجام ارتودنسي دندان بايد به يك متخصص ارتودنسي مراجعه نماييد. متخصص ارتودنسي يك دوره تخصصي را در اين زمينه گذرانده و دانش تخصصي آن را دارد.

از كجا بدانم كدام به دردم مي خورد؟

اگر:

دندان هايتان زرد شده و با مسواك زدن هم نمي توان اين مشكل را برطرف كرد

بين دندان ها كمي فاصله وجود دارد

مي خواهيد اندازه دندان هايتان را كمي بزرگ تر يا كوچك تر كنيد

سطح دندان ها ناصاف است

دندان هايتان لب پر شده اند

مي توانيد لمينت دندان را به عنوان يك راهكار قطعي براي رفع اين مشكلات در نظر بگيريد و روي آن حساب كنيد. اما چنانچه:

دندان هاي شلوغي داريد

دندان ها به شدت كج شده و روي هم قرار گرفته اند

نامرتبي دندان ها به گونه ايست كه مسواك زدن و نخ دندان كشيدن را برايتان دشوار كرده

جويدن و گاز گرفتن لقمه هاي غذا برايتان مشكل و حتي دردناك است

مشكلاتي مثل اوربايت، كراس بايت، آندربايت داريد و هنگام بستن دهان، دندان ها به درستي روي هم قرار نمي گيرند

فرم دندان ها تقارن صورت را به هم ريخته

وقت آن است كه به يك دكتر ارتودنسي باتجربه مراجعه كنيد تا با انتخاب مناسب ترين دستگاه ها و ابزار، دندان هايي صاف و يكدست برايتان ايجاد نمايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۵:۰۶ توسط:netware موضوع:

هر آنچه بايد درمورد هزينه ايمپلنت هاي دنداني بدانيم

ايمپلنت هاي دنداني روش هاي بسيار مناسبي براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته به شمار مي‌آيند. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خبوي را در زمينه ايمپلنت هاي دنداني و همچنين هزينه ايمپلنت دندان را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم .با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

محدوده قيمت ايمپلنت دندان در سال  1400

اگر بخواهيم به صورت حدودي هزينه ايمپلنت دندان را درج كنيم، آن را به صورت بازه اي بين 4  تا 12 ميليون تومان عنوان مي كنيم. كه البته اين چيز عجيبي نيست. چون تعدد برند و انواع ايمپلنت واقعا زياد است و اين وسعت بازه اي كاملا قابل توجيه است.

علي الحساب اگر بخواهيم ميانگين در نظر بگيرم، اگر فرض را بر اين بگيريم كه ايمپلنت با كيفيت است و به خوبي كاشته شده باشد به صورت ميانگين بايد هزينه اي حدود 5 يا 6 ميليون تومان پرداخت كنيد. براي جزئيات بيشتر و مشاهده قيمت انواع ايمپلنت حتما ادامه مقاله را بخوانيد.

در جداول زير مي توانيد به صورت كلي نرخ كاشت هر  واحد ايمپلنت دنداني بر اساس كشور سازنده و برند آن را مشاهده كنيد. درقت كنيد كه هزينه كاشت يك واحد ايمپلنت به همراه روكش فلز سراميك يا pfm درج شده است.

اين ايمپلنت ها از نظر كيفيت در حد مطلوبي هستند و درجه دوم يا سوم در نظر گرفته مي شوند. مشروط به اينكه به خوبي از بهداشت دهان و دندان مراقبت كنيد و عمل كاشت را در يك مركز ايمپلنت حرفه اي انجام دهيد، مي توانيد از اين ايمپلنت هاي ارزان به جاي دندان يا دنداني هاي از دست رفته خود استفاده كنيد.

اين ايمپلنت ها درجه كيفيت بالايي دارند و كاشت آن ها در ايران رايج است. اگر مايل هستيد ايمپلنت شما دوام و كيفيت بيشتري داشته باشيد از خير ايمپلنت هاي ارزان گذشته و يكي از ايمپلنت هاي داخل جدل بالا را انتخاب كنيد.

قيمت بهترين ايمپلنت دنداني

سعي كرديم در جداول درج شده تا آنجا كه ممكن است هزينه ها را به روز وارد كنيم و از ارزان به گرانقيمت ترين ايمپلنت هاي موجود در ايران آن ها را مرتب كنيم. اگر به دنبال هزينه بهترين ايمپلنت دندان هستيد بايد در جدول آخر به دنبال گزينه مد نظر خود باشيد.

تمامي ايمپلنت هاي مندرج در اين جدول باكيفيت و به نوعي تاپ لول يا بهترين ايمپلنت هاي موجود در ايران هستند كه تضمين شده هستند. به جز هزينه ايمپلنت دندان، يك سري هزينه هاي فرعي ديگر هم داريم كه ممكن است براي كاشت مورد نياز باشد آن ها را پرداخت كنيد.

كلام آخر

ما امروز در اين مطالب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مناسبي را در زمينه ايمپلنت هاي دنداني و همچنين هزينه ايمپلنت دندان را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر قصد داريد تا اطلاعات بيشتري را در اين زمينه كسب كنيد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما مقالات متعددي كه در اين زمينه در اينترنت موجود است را مطالعه كنيد. اميدورايم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۷:۱۴ توسط:netware موضوع:

قيمت بليچينگ دندان و عوامل موثر بر آن

بليچينگ دندان يكي از بهترين روش هاي زيبا سازي طرح لبخند و سفيد كردن دندان ها است. ما امروز در اين مطلب علاوه بر اينكه قصد داريم تا شما را با بليچينگ دندان بيشتر آشنا كنيم، مي‌خواهيم اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه قيمت بليچينگ دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. لطفا تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

ميانگين هزينه بليچينگ دندان

همانطور كه مي دانيد بليچينگ دندان به روش هاي مختلف انجام داده مي شود اما دو نوع بليچينگ خانگي و بليچينگ در مطب رايج ترين و پر طرفدارترين روش هاي سفيد كردن دندان هستند. با در نظر گرفتن قيمت بليچينگ دندان با هر دو روش مي توان انتظار داشت كه هزينه اين درمان در سال 1400 چيزي بين 1.5 تا 2.5 ميليون تومان باشد. كه البته ممكن است از 1 ميليون تومان هم شروع شود.

هزينه بليچينگ دندان در منزل

هزينه بليچينگ دندان در منزل به مراتب كمتر از هزينه آن در مطب دندانپزشك است. در اين روش بسته به نوع مواد مورد استفاده، هزينه ممكن است بين 1 تا 1.5 ميليون تومان متغيير باشد.

در روش بليچينگ دندان در منزل، از همان موادي كه در مطب براي سفيد كردن استفاده مي‌شود بهره مي برند. اما درصد و غلظت مواد سفيد كننده در آن ها بسيار كمتر است. به عنوان مثال اگر درصد هيدروژن پراكسيد در مطب بين 35 تا 40 درصد است در روش بليچينگ خانگي درصد و غلظتش بيشتر از 3 تا 6 درصد نيست.

هزينه بليچينگ دندان در خانه البته مي تواند حتي بيشتر يا كمتر از چيزي كه عنوان كرديم باشد. به عنوان مثال برخي از شركت هاي توليد كننده كيت هاي بليچينگ به خاطر وارداتي بودنشان هزينه بالايي دارند.

همچنين اغلب اوقات پس از بليچينگ دندان در مطب ممكن است دندانپزشك به شما پيشنهاد دهد كه در دراز مدت چند بار بليچينگ در منزل را امتحان كنيد. براي اينكار او از دندان هاي شما قالب ميگيرد و سپس از شما مي خواهد كه ژل سفيد كننده با غلظت كم را مطابق دستورالعمل بدر قالب ريخته و روي دندان ها قرار دهيد. هزينه بليچينگ دندان در سال 1400 با اين روش هم چندان زياد نخواهد بود.

دوام سفيد كردن دندان ها در مطب

با كمك روش هاي نوين بليچينگ در مطب، امروزه مي توان انتظار داشت كه ماندگاري نتايج سفيد كنندگي دندان ها تا 6 ماه و حتي در برخي موارد تا 1 سال دوام داشته باشد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه بليچينگ دندان و هزينه هاي آن را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را درمورد آن به شما بگوييم. اگر قصد درايد تا در اين زمينه اطلاعات بيشتري كسب كنيد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما مقالات متعددي كه در اينترنت در اين زمينه قرار دارند را مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۳:۰۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي دندان چيست و چه كاربرد هايي دارد؟

ما امروز در اين مقاله با شما اينجاييم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه اينكه ارتودنسي چيست و چه كاربرد هايي دارد در اختيار شما عزيزان قرار دهيم . با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در اين زمينه بدانيد. همچنين مي‌خواهيم تا از مزايا و معايب ارتودنسي دندان نيز براي شما بيشتر بگوييم. با ما باشيد.

درمان ارتودنسي

افرادي كه براي منظم كردن دندان ها به كلينيك دنيا دنتال مراجعه مي كنند صرف نظر از اينكه روش درمانشان به چه شكل است، از آغاز تا انتها 7 مرحله اصلي را طي مي كنند. اين مراحل در تمامي مراجعان ما مشترك است اما برخي از مراجعان ممكن است چند مرحله اضافه را طي كنند كه توضيحات اين مراحل توسط متخصصان ارتودنسي دندان ما به طور كامل و با جزئيات به آن ها ارائه خواهد شد.

در ادامه با اين 6 گام از مراحل ارتودنسي دندان بيشتر آشنا خواهيد شد. چنانچه در هر گام سوالاتي برايتان پيش آمده حتما از طريق شماره تماس هاي موجود در سايت با همكاران ما تماس بگيريد تا به تمامي سوالات شما پاسخ دهند.

گام هاي ارتودنسي

در اين مرحله متخصصين ارتودنسي دنيا دنتال دهان و دندان مراجع را به صورت تخصصي معاينه و چك مي كنند. تمام سوابق دندانپزشكي از مراجع پرسيده مي شود. براي اغلب مراجعان ممكن است نياز باشد كه با كمك اشعه ايكس از دهان، فك و دندان هاي آن ها تصاويري گرفته شود تا وضعيت كامل شخص مشخص شود.

طي جلسه اول اگر متخصص ارتودنسي متوجه شود مراجع مشكل خاصي در دهان و دندان دارد، بيمار را به دندانپزشك ارجاع مي هد. پوسيدگي شديد دندان، بيماري لثه، شكستگي دندان، وجود زخم باز در دهان و … همگي مشكلاتي هستند كه با وجود آن ها امكان آغاز درمان وجود ندارد زيرا اگر با اين شرايط درمان ارتودنسي دندان شروع شود ممكن است مراجع طول دوره درمان سخت و غيرقابل تحملي را تجربه كند.

بسته به اينكه مشكل مراجع چيست (و شدت آن تا چه حد است) و اينكه سن او در چه محدوده اي قرار دارد، نوع روش يا دستگاه هاي ارتودنسي بكار رفته براي او متفاوت خواهد بود.

در اين گام دستگاه هاي آماده شده توسط متخصصان دنيا دنتال براي مراجع نصب مي شود. اگر روش درمان ارتودنسي ثابت باشد، ابتدا متخصص سطح دندان ها را تميز كرده و سپس آن ها را خشك مي كند.

نصب دستگاه ها تنها در يك جلسه انجام مي شود و بسته به نوع و شدت ناهنجاري از 4 ماه تا 1.5 سال ممكن است نياز باشد دستگاه ها به دندان ها متصل باشند. بيماران بايد در اين مدت زمان به صورت منظم بسته به نوع درمان هرچند هفته يكبار به دنيا دنتال مراجعه كنند تا توسط متخصص معاينه شده و دستگاه ها تنظيم شوند.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد در اين زمينه بيشتر بدانيد، پيشنهاد ما به شما مراجعه به وبسايت هايي است كه در مورد ارتودنسي بيشتر مي‌نويسند. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۹:۴۸ توسط:netware موضوع:

هر آنچه تا به حال درمورد هزينه ايمپلنت دندان نمي‌ دانتسيد

ما امروز در اين مطلب اينجاييم تا درمورد بهترين روش جايگزيني دندان يعني ايمپلنت هاي دنداني بيشتر با هم صحبت كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه هزينه ايمپلنت هاي دنداني در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را در مورد هزينه ايمپلنت هاي دنداني بدانيد.

قيمت ايمپلنت دندان در سال 1400

در ايران از برندهاي مختلفي براي كاشت ايمپلنت دندان استفاده مي شود. مهمترين برندها آمريكايي، سوئيسي، آلماني و كره اي است. هزينه ايمپلنت دندان به طور خلاصه به ازاي هر واحد ايمپلنت در جدول زير درج شده است.

ايمپلنت هاي ساخته شده در كشور آمريكا از بهترين جنس و مشخصات هستند. قيمت ايمپلنت آمريكايي مانند زيمر و بايو همانطور كه در جدول بالا ميبينيد بين 10 تا 13 ميليون تومان متغير است. ايمپلنت هايي كه در كشورهاي اروپايي ساخته ميشوند بسيار باكيفيت هستند و هزينه اي بالاتر از 10 ميليون به ازاي هر واحد دارند. در جدول زير قيمت ايمپلنت اروپايي را مشاهده ميكنيد.

ايمپلنتهاي ساخت كشورهاي آسيايي به دو دسته تقسيم ميشوند. اول نمونه هاي باكيفيت مانند انواع كره اي كه هم پاي ايمپلنت هاي آمريكايي و اروپايي هستند و دوم نمونه هاي بيكيفيت يا با كيفيت كمتر مانند ايمپلنت ايراني و چيني كه جزء ايمپلنت ارزان قيمت هستند و بايد حين انتخاب آن ها هوشيار باشيد.

همچنين درمورد هزينه دندان مصنوعي نيز بيشتر بدانيد.

ايمپلنت فوري

ابتدا اجازه دهيد درباره خود ايمپلنت فوري توضيحاتي ارئه دهيم. اين نوع ايمپلنت ها در واقع مشابه با ايمپلنت هاي معمولي هستند اصلا خود همان ايمپلنت ها هستند و تنها زمان كاشت و مراحل آن ها كمي متفاوت است. جريان از اين قرار است كه براي كاشت ايمپلنت هاي معمولي ما مجبوريم يك پروسه طولاني و زمان بر را طي كنيم و دست كم بين 3 تا 10 ماه براي اينكار اختصاص دهيم.

اما اگر همه چيز مهيا باشد و بيمار مايل باشد تا در يك روز و ي دست كم چند روز صاحب ايمپلنت باشد، يك متخصص مي تواند در كمترين زمان ممكن براي بيمار ايمپلنت بكارد. منظور از مهيا بودن همه چيز اين است كه بيمار بافت استخواني مستحم داشته باشد، هيچ بيماري دهان و دنداني مخصوصا در ناحيه لثه نداشته باشد از سلامتي عمومي خوبي بهره مند باشد.

متخصص دندان شص را خواهيد كشيد وو بلافاصله ايمپلنت را در استخوان فك خواهد كاشت. ممكن است حتحي پروتز ايمپلنت نيز در همان جلسه كار گذاشته شود و يا طي روزهاي آينده اين اتفاق رخ دهد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هزينه عكس OPG دندان بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

قصد كاشت ايمپلنت ارزان را داريد؟

كاربران به جز جستجوي عبارات كليدي مانند قيمت ايمپلنت دندان و يا هزينه ايمپلنت دندان، در خصوص ايمپلنت ارزان نيز جستجوهايي انجام مي دهند. البته به اين عزيزان حق هم مي‌دهيم زيرا با وجود بالا بودن هزينه ايمپلنت ها، بسياري از افراد ناچار هستند به دنبال پيدا كردن يك مركز دندانپزشكي باشند كه ايمپلنت ارزان براي آن ها انجام دهد. اما تجربه ثابت كرده كه كاشت ايمپلنت ارزان واقعا ارزشش را ندارد زيرا عوارض زيادي براي شما در پي خواهد داشت.

كلام نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ايمپلنت هاي دنداني و هزينه آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين مورد به شما بگوييم. اگر قصد داريد تا در اين زمينه اطلاعات بيشتري كسب كنيد، پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما از مقالات متعددي كه در اينترنت در زمينه ترميم و زيباسازي دندان و ايمپلنت دنداني است استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۰۸ توسط:netware موضوع:

عكس OPG دندان

امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي ديگر ديدن و پيدا كردن بيماري هاي پنهاني كه با چشم غير مسلح ديده نمي‌شوند، آنچنان هم كار دشواري نيست. ما امروز در اين مقاله اينجاييم تا شما را با عكس OPG دندان بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم . با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را درباره عكس OPG دندان بدانيد.

عكس  OPG دندان چيست؟

او پي جي يا OPG خلاصه شده عبارت (Orthopantomagram) نوعي اسكن دهان و دندان با كمك اشعه ايكس است كه يك تصوير واحد از همه دندان ها در فك هاي بالا و پايين را به صورت يكجا نشان مي دهد.

به جز دندان ها، با كمك اين عكس، نمايي از استخوان فك و مفصل گيجگاهي كه محل اتصال استخوان فك به جمجه است به نمايش در مي آيد. ادامه مقاله را بخوانيد تا با كاربردها، مزايا و هزينه عكس دندان  opg بيشتر آشنا شويد.

كاربرد و مزاياي عكس OPG دندان

با تصويربرداري او پي جي، مي توان به خوبي مسائل و مشكلات مربوط به سينوس هاي فك بالا، موقيعيت دندان ها (براي ارتودنسي)، و ساير ناهنجاري هاي استخوان هاي فك را تشخيص داد. ساير كاربردهاي عكس دندان opg  تشخيص موارد زير است:

  1. تعيين موقعيت پروتزها
  2. سينوزيت و مشكلات مربوط به سينوس ها
  3. لب پر شدن و ترك دنداني
  4. پوسيدگي هاي دندان
  5. كيست هاي استخوان فك
  6. عفونت پيشرفته لثه
  7. تومورها و توده هاي خوش خيم يا بدخيم سرطاني استخوان

گرفتن تصاوير اُ پي جي  نسبت به ساير گرافي هاي دندانپزشكي مزاياي زيادي دارد. موارد زير مهمترين مزيت هاي عكس دندان opg است:

  1. داراي خاصيت سه بعدي بودن عكس
  2. امكان تشخيص انواع كيست ها، تومورها و عفونت هاي موجود در داخل دهان و دندان
  3. امكان تشخيص بهتر ضايعات دهاني و دنداني
  4. امكان تشخيص دقيق و بهتر مشكلات ريشه دندان طي فرآيند درمان ريشه
  5. از همه مهمتر هزينه عكس دندان opg ارزان تر است

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد هاليتوزيس اينجا كليك كنيد.

چرا عكس OPG دندان

فلسفه استفاده از اين مدل عكس ها به شكل و ظاهر فك ما انسان ها بر مي گردد. از آنجايي كه فك ما به حالت قوسي است با كمك روش هاي معمولي راديوگرافي نمي توان تصاوير خوبي از دندان ها و فك به صورت يكجا گرفت. در واقع اينكار بسيار بسيار دشوار خواهد بود. به همين جهت تصوير برداري به روش نويني مانند opg روي كار آمد كه مخصوص گرفتن تصاوير از قوس فكي انسان ها است.

با كمك اين عكس دهان، مي توانيد به خوبي يك شكل واحد از داخل دهان تهيه كنيم به طوري كه تمام دندان ها در آن تصوير نمايان باشند. تقريبا بيشتر مشكلات دندان ها با كمك اين راديوگرافي قابل تشخيص هستند. از مزاياي اين روش عكسبرداري كاهش هزينه عكس دندان به نسبت روش هاي قديمي است.

درمورد هزينه ارتودنسي دندان بيشتر بدانيد.

سخن نهايي

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار كامل و جامعي را در زمينه عكس OPG دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين رابطه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. از اينكه تا اينجا مطلب با ما همراه بوديد سپاس گذاريم اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد و از آن استفاده كرده باشيد. در ضمن اگر مي‌خواهيد در اين زمينه و ساير زمينه هاي دندانپزشكي اطلاعات خوبي را كسب كنيد، پيشنهاد ما به شما مراجعه به وبسايت خوب، پايگاه سلامت دهان و دندان است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۵:۲۸ توسط:netware موضوع:

هزينه ايمپلنت هاي دنداني تا چقدر است؟

ايمپلنت دندان يكي از بهترين ره هاي جايگزيني دندان از دست رفته است. ما امروز در اين مطلب علاوه بر اينكه قصد داريم تا شما را با ايمپلنت هاي دنداني كمي آشنا كنيم، مي‌خواهيم اطلاعات بسيار خوبي را نيز در زمينه هزينه ايمپلنت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در اين رابطه به شما دوستان بگوييم. با ما تا آخر اين مطلب همراه باشيد تا همه چيز را بدانيد.

هزينه ايمپلنت دندان در سال 1400

در ايران از برندهاي مختلفي براي كاشت ايمپلنت دندان استفاده مي شود. مهمترين برندها آمريكايي، سوئيسي، آلماني و كره اي است. هزينه ايمپلنت دندان به طور خلاصه به ازاي هر واحد ايمپلنت در جدول زير درج شده است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ايمپلنت هاي سوئيسي اينجا كليك كنيد.

ايمپلنت هاي ساخته شده در كشور آمريكا از بهترين جنس و مشخصات هستند. قيمت ايمپلنت آمريكايي مانند زيمر و بايو همانطور كه در جدول بالا ميبينيد بين 10 تا 13 ميليون تومان متغير است. ايمپلنت هايي كه در كشورهاي اروپايي ساخته ميشوند بسيار باكيفيت هستند و هزينه اي بالاتر از 10 ميليون به ازاي هر واحد دارند. در جدول زير قيمت ايمپلنت اروپايي را مشاهده ميكنيد.

ايمپلنتهاي ساخت كشورهاي آسيايي به دو دسته تقسيم ميشوند. اول نمونه هاي باكيفيت مانند انواع كره اي كه هم پاي ايمپلنت هاي آمريكايي و اروپايي هستند و دوم نمونه هاي بيكيفيت يا با كيفيت كمتر مانند ايمپلنت ايراني و چيني كه جزء ايمپلنت ارزان قيمت هستند و بايد حين انتخاب آن ها هوشيار باشيد.

براي اينكه ايمپلنت دندان كاشته شود در اغلب مواقع نياز به انجام عمل جراحي و ساير درمان هاي دندانپزشكي است. هر كدام از اين درمان ها نيز هزينه هاي جداگانه اي دارند كه در مجموع به هزينه ايمپلنت دندان اضافه ميشود. اين درمان ها و هزينه هر كدام را در جدول زير ببينيد.

همچنين درمورد ويژگي هاي يك كلينيك دندانپزشكي خوب نيز بيشتر بدانيد.

قيمت ايمپلنت فوري

ابتدا اجازه دهيد درباره خود ايمپلنت فوري توضيحاتي ارئه دهيم. اين نوع ايمپلنت ها در واقع مشابه با ايمپلنت هاي معمولي هستند اصلا خود همان ايمپلنت ها هستند و تنها زمان كاشت و مراحل آن ها كمي متفاوت است. جريان از اين قرار است كه براي كاشت ايمپلنت هاي معمولي ما مجبوريم يك پروسه طولاني و زمان بر را طي كنيم و دست كم بين 3 تا 10 ماه براي اينكار اختصاص دهيم.

هزينه ايمپلنت فورب دندان بسته به برندي آن متفاوت است ولي اگر شما نياز به هيچ پروسه دندانپزشكي ديگري نداشته باشيد مي تواند با هزينه اي كمتر از روال عادي صاحب ايمپلنت شويد. اما اگر به دنبال ايمپلنت فوري خوب هستيد ميبايست به فكر هزينه كردن بيش از 7 ميليون تومان باشيد.

كلام آخر

ما امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه هزينه ايمپلنت هاي دنداني در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و بگوييم كه چه عواملي در تعيين هزينه ايمپلنت دندان موثر هستند و بايد به چه مواردي در اين زمينه توجه كرد. اگر مي‌خواهيد درمورد ايمپلنت دندان و موضوعات مرتبط با آن بيشتر بدانيد، حتما مقالات مرتبط با ايمپلنت دندان را كه در اينترنت وجود دارند را مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما دوستان مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۹:۵۳ توسط:netware موضوع:

پاسخ متخصصان به مهترين سوالات لمينت دندان

اگر درباره لمينت هاي دنداني كنجكاو هستيد و قصد داريد طرح لبخند خود را با كمك آن ها اصلاح كنيد احتمالاً سوالات زيادي در ذهن خود داريد. در اين مقاله به مهمترين پرسش ها پيرامون اين ونيرهاي دنداني پاسخ داده شده است.

1. آيا لمينت دندان در دوران بارداري قابل انجام است؟

خانم هايي كه حامله هستند معمولاً بايد به يك كلينيك دندانپزشكي كه خدمات دندانپزشكي بارداري ارائه مي دهند مراجعه كنند. آن ها در اين دوران، تمام مشكلات دهان و دندان را به خوبي و زير نظر متخصص برطرف مي كنند. اما انجام پروسه هاي زيبايي دندان در اين دوران به هيچ عنوان توصيه نمي شود. خانم هاي باردار بهتر است صبر كنند تا دوران بارداري به اتمام رسيده و پس از زايمان اقدام به نصب لمينت دندان كنند.

2. تفاوت روكش دندان با لمينت دندان چيست؟

روكش و لمينت دندان هر دو نوعي پروتز دنداني هستند كه به جهت زيبايي و ترميم دندان استفاده مي شوند. اما اين دو با هم متفاوت هستند. لمينت هاي دنداني لايه هاي بسيار نازكي هستند كه پس از تراشيدن جزئي ميناي دندان فقط به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند.

اما روكش هاي دنداني پس از اينكه دور تا دور تاج دندان تراشيده شد همچون كلاهي روي دندان را مي پوشانند. آن ها معمولا پس از عصب كشي دندان براي حفاظت از دندان عصب كشي شده استفاده مي شوند.

3. لمينت دندان چه تفاوتي با ونير كامپوزيت دندان دارد؟

لمينت و ونير كامپوزيت هر دو نوعي ونير دنداني هستند. آن ها لايه هاي نازكي هستند كه به جهت زيبايي دندان استفاده مي شوند. اين دو در جنس، استحكام، نحوه آماده سازي و اتصال با هم بسيار متفاوت هستند.

لمينت هاي دنداني در لابراتوار و به صورت غير مستقيم ساخته مي شوند و طي يك جلسه مجزا توسط دندانپزشك به سطح دندان متصل مي شوند. اما ونيرهاي كامپوزيتي از ابتدا تا انتها در مطب دندانپزشك و به صورت مستقيم به دندان متصل مي شوند.

4چه زماني به لمينت دندان نياز هست؟

لمينت ها راه‌حلي عالي براي افرادي هستند كه دندان‌هايشان دچار تغيير رنگ، سايش، شكستگي، نامرتبي، ناهمواري يا نامنظمي است. از اين ونيرها همچنين براي بستن فواصل دنداني استفاده مي شود و در كل تمام كاربردهاي آن ها جهت زيباسازي طرح لبخند است

5. هزينه لمينت دندان چقدر است؟

بسته به اينكه چه تعداد از دندان هايتان نياز به لمينت دارند و اينكه در كدام شهر يا كلينيك دندانپزشكي قصد انجام اين كار را داريد هزينه اين ونيرها به ازاي هر واحد بيششتر از 3 ميليون تومان است.

6. آيا دندان لمينت شده همچنان دچار پوسيدگي مي شوذ؟

اگر از لمينت ها به خوبي مراقبت شود طول عمر زيادي خواهند داشت و با مشكلاتي از قبيل پوسيدگي دندان مواجه نخواهيد شد. اما اگر بهداشت دهان و دندان رعايت نشود حتي با وجود لمينت شدن دندان، باز هم احتمال پوسيدگي وجود خواهد داشت.

7. آيا اين پروسه قابل برگشت است؟

از آنجايي كه يك لايه بسيار نازك از ميناي دندان بايد قبل از نصب لمينت هاي سراميكي تراشيده شود، اين پروسه برگشت ناپذير است. زيرا مينا ديگر نمي تواند خودش را ترميم كند. بنابراين حتي اگر لمينت خراب شود بايد دوباره آن را به لمينت دندان يا ونير كامپوزيت پوشش داد.

8. ماندگاري و طول عمر لمينت دندان چقدر است؟

ونيرهاي دنداني ساخته شده از سراميك طوري طراحي شده اند كه بين 10 تا 15 سال دوام داشته باشند. با اين حال در صورت مراقبت مناسب و اصولي از آن ها مي توان انتظار داشت كه بيشتر از 20 سال نيز دوام داشته باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۹:۵۳ توسط:netware موضوع:

پاسخ متخصصان به مهترين سوالات لمينت دندان

اگر درباره لمينت هاي دنداني كنجكاو هستيد و قصد داريد طرح لبخند خود را با كمك آن ها اصلاح كنيد احتمالاً سوالات زيادي در ذهن خود داريد. در اين مقاله به مهمترين پرسش ها پيرامون اين ونيرهاي دنداني پاسخ داده شده است.

1. آيا لمينت دندان در دوران بارداري قابل انجام است؟

خانم هايي كه حامله هستند معمولاً بايد به يك كلينيك دندانپزشكي كه خدمات دندانپزشكي بارداري ارائه مي دهند مراجعه كنند. آن ها در اين دوران، تمام مشكلات دهان و دندان را به خوبي و زير نظر متخصص برطرف مي كنند. اما انجام پروسه هاي زيبايي دندان در اين دوران به هيچ عنوان توصيه نمي شود. خانم هاي باردار بهتر است صبر كنند تا دوران بارداري به اتمام رسيده و پس از زايمان اقدام به نصب لمينت دندان كنند.

2. تفاوت روكش دندان با لمينت دندان چيست؟

روكش و لمينت دندان هر دو نوعي پروتز دنداني هستند كه به جهت زيبايي و ترميم دندان استفاده مي شوند. اما اين دو با هم متفاوت هستند. لمينت هاي دنداني لايه هاي بسيار نازكي هستند كه پس از تراشيدن جزئي ميناي دندان فقط به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند.

اما روكش هاي دنداني پس از اينكه دور تا دور تاج دندان تراشيده شد همچون كلاهي روي دندان را مي پوشانند. آن ها معمولا پس از عصب كشي دندان براي حفاظت از دندان عصب كشي شده استفاده مي شوند.

3. لمينت دندان چه تفاوتي با ونير كامپوزيت دندان دارد؟

لمينت و ونير كامپوزيت هر دو نوعي ونير دنداني هستند. آن ها لايه هاي نازكي هستند كه به جهت زيبايي دندان استفاده مي شوند. اين دو در جنس، استحكام، نحوه آماده سازي و اتصال با هم بسيار متفاوت هستند.

لمينت هاي دنداني در لابراتوار و به صورت غير مستقيم ساخته مي شوند و طي يك جلسه مجزا توسط دندانپزشك به سطح دندان متصل مي شوند. اما ونيرهاي كامپوزيتي از ابتدا تا انتها در مطب دندانپزشك و به صورت مستقيم به دندان متصل مي شوند.

4چه زماني به لمينت دندان نياز هست؟

لمينت ها راه‌حلي عالي براي افرادي هستند كه دندان‌هايشان دچار تغيير رنگ، سايش، شكستگي، نامرتبي، ناهمواري يا نامنظمي است. از اين ونيرها همچنين براي بستن فواصل دنداني استفاده مي شود و در كل تمام كاربردهاي آن ها جهت زيباسازي طرح لبخند است

5. هزينه لمينت دندان چقدر است؟

بسته به اينكه چه تعداد از دندان هايتان نياز به لمينت دارند و اينكه در كدام شهر يا كلينيك دندانپزشكي قصد انجام اين كار را داريد هزينه اين ونيرها به ازاي هر واحد بيششتر از 3 ميليون تومان است.

6. آيا دندان لمينت شده همچنان دچار پوسيدگي مي شوذ؟

اگر از لمينت ها به خوبي مراقبت شود طول عمر زيادي خواهند داشت و با مشكلاتي از قبيل پوسيدگي دندان مواجه نخواهيد شد. اما اگر بهداشت دهان و دندان رعايت نشود حتي با وجود لمينت شدن دندان، باز هم احتمال پوسيدگي وجود خواهد داشت.

7. آيا اين پروسه قابل برگشت است؟

از آنجايي كه يك لايه بسيار نازك از ميناي دندان بايد قبل از نصب لمينت هاي سراميكي تراشيده شود، اين پروسه برگشت ناپذير است. زيرا مينا ديگر نمي تواند خودش را ترميم كند. بنابراين حتي اگر لمينت خراب شود بايد دوباره آن را به لمينت دندان يا ونير كامپوزيت پوشش داد.

8. ماندگاري و طول عمر لمينت دندان چقدر است؟

ونيرهاي دنداني ساخته شده از سراميك طوري طراحي شده اند كه بين 10 تا 15 سال دوام داشته باشند. با اين حال در صورت مراقبت مناسب و اصولي از آن ها مي توان انتظار داشت كه بيشتر از 20 سال نيز دوام داشته باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۸:۳۳ توسط:netware موضوع:

شمع هيونداي جنسيس و ترموستات

هيونداي و كيا هر دو از بزرگتريم خودرو سازان كره اي هستند كه سال ها است در اين زمينه فعاليت دارند و بهترين ماشين هاي سدان و خانوادگي را توليد مي‌كنند. ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ترموستات كه از اصلي ترين لوازم يدكي هيونداي و كيا است و راهنماي خريد شمع هيونداي جنسيس را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را در مورد اينم دو به شما عزيزان بگوييم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ترموستات

اما هنگامي كه موتور در حال كار است و به دماي كار خاصي رسيده، يك سنسور در داخل ترموستات باعث باز شدن آن مي شود و اجازه مي دهد تا مايع خنك كننده مستقيما به موتور نرود و در عوض، جريان اين مايع به داخل رادياتور برود. مايع پس از خنك شدن از طريق رادياتور دوباره به موتور ميرود. كم كم آب خنك شده و دوباره زماني كه به دماي متعادل رسيد ترموستات ماشين بسته ميشود و آب مستقيما به موتور منتقل ميابد.

اگر با موارد زير روبرو هستيد احتمال اين ميرود كه ترموستات شما خراب شده يا آسيب ديده است. اين علائم شايعترين نشانه هاي خرابي ترموستات و لزوم تعمير يا خريد ترموستات مخصوا ترموستات آب هيونداي و كيا جديد است.

اولين و به طور بالقوه نگران كننده ترين علامت خرابي ترموستات ماشين، افزايش دماي آب طي 15 دقيقه ابتداي روشن بودن موتور است. اين علامت اغلب اولين نشانه عدم عملكرد صحيح ترموستات است.

تعويض شمع هيونداي جنسيس

موتور ماشين هاي به اصطلاح دورن سوز كه عمدتا از بنزين براي روشن شدن كمك ميگيرند بدون وجود الكتريسيته كار نميكند. نه تنها سيستم سوخت رساني بلكه اغلب بخش هاي ماشين نيز با برق و الكتريسيته ناشي از روشن شدن موتور كار ميكنند.

هر بار كه شمع جرقه ميزند بخش هايي هرچند جزئي و كوچك از الكترود از بين ميرود. هرچقدر بيشتر جرقه زده شود شمع نيز بيشتر فرسوده ميشود تا در نهايت ديگر جرقه نميزند و خودرو شما روشن نخواهد شد.

اغلب كمپاني هاي خودرو در دفترچه راهنماي خودرو خود ميزان و مدت عملكرد درست شمع را مينويسند. معمولا بايد حدود 50 هزار كيلومتر سالم باشند و به خوبي كار كنند. اما زمان تعويض ميتواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفي بستگي دارد.

كلام آخر

ما امرروز در اين مطلب قصد داشتيم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه شمع هيونداي جنسيس و ترموستات خودرو در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را درمورد اين دو قطعه به شما بگوييم . اگر قصد خريد اين دو قطعه را براي خودرو كره اي خود داريد پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما عزازان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۱۰ توسط:netware موضوع: