جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

داهنشويه و كشيدن دندان، بارداري

همانطور كه در مقاله هي پيشين نيز توضيح داديم، دوران بارداري دوراني است كه در آن اختلالات هورموني به حد اكثر خود مي‌رسند و بايد توجهات و مراقبت هاي ويژه اي در اين دوران صورت گيرد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با دو تا از سوالات دوران بارداري يعني استفاده از دهانشويه در بارداري و كشيدن دندان در اين دوران آشنا كنيم وپاسخ براي آنها را به شما بگوييم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و بيهوشي در دوران بارداري

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

دهانشويه در بارداري

براي اينكه پاسخ به سوالات راجع به استفاده از دهانشويه در بارداري را به دست بياوريد، بايد حتما با پزشك خود در اين مورد مشورت كنيد. دهانشويه يك ماده شيميايي است كه مي‌تواند پلاك هاي دنداني را از بين برده و باعث از بين رفتن بوي بد دهان شود.

از جمله فوايد دهانشويه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  2. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  3. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند: دهانشويه اي كه حاوي پراكسيد كارباميد يا پراكسيد هيدروژن باشد مي تواند تاثير سفيد كنندگي روي دندان داشته باشد. چنانچه دندان هاي شما به صورت جزئي دچار تغيير رنگ شده اند و يا روزانه به دليل پلاك، كمي زرد مي شوند، انتخاب اين دهان شويه ها مي تواند به سفيد شدن دندان هايتان كمك كند. اما اين روش به هيچ عنوان جايگزين مناسبي براي بليچينگ دندان ها نيست.علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد.
  4. مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  5. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد: دهانشويه ها به جز خوش بو كردن داخل دهان به شل و معلق كردن ذرات ريز مواد غذايي چسپيده به دندان ها كمك مي كنند. اگر پس از غذا و مسواك زدن، دهانشويه استفاده شود تاثيرش بيشتر خواهد بود.
  6. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند

سخن آخر

تحقيق كردن راجع به هر موضوعي و براي انجام هر كاري بهترين اقدام است. شما با تحقيق كردن احتمال اينكه بعد از انجام آنكار دچار پشيمانمي شويد را به صفر مي‌رسانيد و بهترين تصميم را مي‌گيريد. اميدواريم كه اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۳:۲۲ توسط:netware موضوع:

كيا اسپورتيج و روغن گيربكس

روغن گيربكس از جمله لوازم مهم مصرفي خودرو است كه بايد تحت برسي قرار داشته باشد و به موقع تعويض شود. اين روغن براي يكي از اصلي ترين قطعات كيا است كه گيربكس نام دارد. حالا چرا كيا؟ چون امروز در اين مقاله علاوه بر اينكه قصد برسي كيا اسپورتيج را داريم مي‌خواهيم روغن گيربكس مناسب را نيز براي اين خودرو معرفي كنيم. با ما همراه باشيد.

روغن گيربكس

روغن گيربكس مايعي است كه از آن براي روانكاري قطعات متحرك داخل گيربكس، جعبه فرمان و همچنين ديفرانسيل استفاده ميشود. به اين روغن همچنين واسكازين يا روغن جعبه دنده نيز گفته ميشود. اين روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصي استفاده ميشود كه گيربكس را از فشار آسيب محافظت ميكند. زماني كه حس كرديد كه دنده شما به خوبي جا نميرود يا اصلا جا نمي رود اولين چيزي كه بايد به آن شك كرد، اتمام روغن گيربكس ماشين يا كاهش غلظت مواد افرودني ويژه آن است. بنابراين اگر ماشين كيا يا هيونداي شما نيز در تعويض دندان دچار مشكل است حتما به فكر تعويض و خريد روغن گيربكس هيونداي يا روغن گيربكس كيا باشيد.

كيا اسپورتيج

كيا اسپورتيج مدل 2020 از خوش فرم ترين و خوش نشين ترين خودروهاي كيا در سال 2020 ميلادي است. اين ماشين هرچند كه قيمت بالايي دارد اما از هر نظر ميتواند نظر صاحب نظران و خريداران را به خود جلب كند. در اين مقاله ضمن ارائه يك راهنما در خصوص خريد لوازم يدكي اسپورتيج شما با با مدل 2020 اين ماشين و آپشن هاي آن آشنا مي كنيم.

لوازم يدكي اسپورتيج

استارپارتس عرضه كننده لوازم يدكي هيونداي و قطعات كيا چندين سال است كه با واردات و عرضه مستقيم محصولات و لوازم يدكي اصلي در بازار ايران مشتريان زياد دارد. ما تعدادي از قطعات اسپورتيج را در قالب محصولات براي معرفي در سايت قرار داديم. با كليك روي مدل كيا اسپورتيج خود ميتوانيد انواع لوازم يدكي مدل ماشين خود را از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو خريداري كنيد. چنانچه با كليك روي مدل ماشين قطعات مد نظر خود را نيافتيد مي توانيد با ما تماس بگيريد زيرا ممكن است قطعات اسپورتيج مد نظر شما هنوز در سايت درج نشده باشد.

زمان تعويض روغن گيربكس

روغن را در گيربكس هاي دستي ماشين هاي هيونداي و كيا ميتوانيد از 50 تا 100 هزار كيلومتر عوض كنيد. البته اگر فشار زيادي روي ماشين شما است و از آن زياد استفاده ميكنيد حدودا بعد از 30 هزارتا ميتوانيد روغن آن را تعويض كنيد. هرچند كه شرايط كاملا تعويض روغن گيربكس هيونداي و كيا در دفترچه آن ها ذكر شده است.

سخن آخر

بهترين راه براي اينكه از خودروي خود به بهترين شكل ممكن مراقبت كنيد و بتوانيد قطعات يدكي آن را سروقت خود عوض كنيد تحقيق كردن است. شما با تحقيق كردن و كسب اطلاعات راجع به هر موضوعي مي‌توانيد با خيال راحت تصميم خود را نهايي كنيد و هيچ پشيماني در آينده براي خود به وجود نياوريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۴۲ توسط:netware موضوع:

مراحل ساخت طلا و جواهرات

 

در اين بخش نحوه طراحي و ساخت طلا و جواهرات را با استفاده از شيوه‌هاي مدرن و نوين براي شما به صورت مرحله به مرحله توضيح خواهيم داد.

گام اول: طراحي اوليه

براي اينكه يك قطعه طلا و جواهر زيبا توليد شود، در گام اول بايد يك طرح اوليه از آن توسط طراح طلا و جواهرات ترسيم شود. اين بخش نقطه‌اي است كه جادو از آن شروع مي‌شود. در اين مرحله طراح تمامي جوانب، نيازها و مد روز را در نظر مي‌گيرد و با تركيب و قرار دادن آن‌ها در كنار خلاقيت خود طرح اوليه‌ را براي توليد جواهرات ايجاد مي‌كند.

در ابتدا طرح مورد نظر بيان مي‌شود و سپس متخصصين آن را ارزيابي مي‌كنند و در صورت گرفتن قبولي براي تبديل شدن به يك قطعه طلاي خاص و چشم نواز وارد مراحل بعدي مي‌شود.

گام دوم: پياده سازي طرح در CAD

نرم افزار CAD براي افزايش بهره‌وري طراحان، بهبود كيفيت طرح اوليه، افزايش دقت طراحي و ايجاد يك پايگاه داده مورد استفاده قرار مي‌گيرد. زماني كه طراح طرحي را در ذهن خود تجسم مي‌كند، ابتدا آن را بر روي كاغذ پياده سازي كرده و سپس آن را وارد چنين سيستمي مي‌كند. با استفاده از اين سيستم، طراحي كردن و اضافه كردن جزئيات بسيار راحت‌تر شده است.

گام سوم: پروتوتايپ سريع

پس از مشخص شدن طرح اوليه، جواهر مورد نظر با استفاده از اسكنر‌هاي سه بعدي ايجاد خواهد شد. در اين حالت نمونه اوليه به صورت سه بعدي توليد مي‌شود تا در صورتي كه عيبي وجود داشته باشد و يا نياز به تغييري باشد قبل از ايجاد نمونه نهايي آن را برطرف كنند. اين مدل‌ها اكثرا با استفاده از رزين توليد مي‌شوند.

گام چهارم: نمونه سازي نهايي

در اين مرحله مدل به وجود آمده‌اي كه با استفاده از رزين شكل گرفته است را به مدل نقره‌اي تغيير خواهند داد. مي‌توان گفت كه اين مدل، همان مدل نهايي است كه از روي آن قالب برداري مي‌گردد تا محصولات نهايي و جواهرات را مشابه آن توليد كنند.

گام پنجم: بدست آوردن قالب لاستيكي

ساخت قالب بخش جدايي ناپذير از فرآيند توليد طلا و جواهرات است. اين كار به طلاسازان كمك مي‌كند تا چندين محصول يك شكل را با سرعت بالا طراحي و توليد كنند. از مواد مختلفي براي توليد قالب استفاده مي‌شود كه مي‌توان به لاستيك طبيعي، سيليكون و فلز اشاره كرد. به روشي كه براي ساخت قالب استفاده مي‌شود، ولكانيزاسيون گفته مي‌شود.

گام ششم: ايجاد نمونه با استفاده موم

در اين مرحله و بعد از بدست آوردن قالب نهايي، از موادي مانند موم (Wax) استفاده خواهد شد و آن را داخل قالب مي‌ريزند تا شكل كامل قالب را به خود بگيرد. پس از بدست آوردن مدل‌هاي مومي آن‌ها را داخلي سيلندرهاي مخصوصي قرار مي‌دهند و دور آن را با استفاده از گچ مخصوص مي‌پوشانند و در دستگاه هواگير قرار مي‌دهند تا حفرات احتمالي از بين برود.

گام هفتم: خشك كردن موم

در اين مرحله به گچ و موم درون آن حرارت وارد مي‌كنند و باعث از بين رفتن موم داخل گچ مي‌شود و يك فضاي خالي به شكل قطعه جواهر مورد نظر داخل گچ پديدار مي‌گردد. در اين مرحله قالب مورد نياز طلا و جواهر بدست آمده است و بايد بعد از آن فرآيند ذوب و قالب گيري طلا را آغاز كرد.

گام هشتم: قالب گيري طلا

در اين مرحله و پس از خالي شدن قالب‌ها از موم، قالب را به كوره اصلي انتقال داده و طلاي ذوب شده را درون آن مي‌ريزند. پس از سرد شدن قالب‌ها گچ دور آن را شكسته و جواهرات طلا سرد شده را از دورن آن در خواهند آورد. در اين مرحله طلاهاي اضافي كه از طريق سوراخ قالب به جواهرات متصل است را بريده و قطعات را بر روي هم منتاژ مي‌كنند و آن‌ها را آمده پوليش دادن خواهند كرد.

گام نهم: پوليش دادن

در اين مرحله طلاهاي بدست آمده از داخل قالب را صيقل مي‌دهند. با پوليش جواهرات سطح آن‌ها صاف و براق خواهد شد. پوليش شامل سه مرحله غلت زدن، پيش صيقل و تميزي نهايي است.

گام دهم: تنظيم گوهر و پوليش نهايي

ست كردن جواهر مد نظر و چسباندن آن به صورت ايمن بر روي طلا يك نوع هنر به حساب مي‌آيد. براي ست كردن سنگ بر روي طلا از تكنيك‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود كه از بين آن‌ها مي‌توان به تكنيك‌هاي استفاده از شاخك، شاخك صفحه، فشار، قاب، دم ماهي و ساير تكنيك‌ها اشاره كرد.

بعد از قرار دادن جواهر بر روي قسمت مورد نظر نوبت به پوليش نهايي مي‌رسد. اين پوليش پس از قرار دادن سنگ قيمتي بر روي جواهرات طلا بدست آمده انجام مي‌شود و مي‌توان اين پوليش را، هم به صورت دستي و هم به صورت ماشيني انجام داد.

گام يازدهم: آبكاري روديوم

روديوم يك فلز گرانبها و به رنگ سفيد درخشان است. زماني كه قطعات طلا را با استفاده از روديوم روكش مي‌كنند، ظاهري سفيد درخشان به آن‌ها مي‌بخشند و جواهرات را در برابر خراش و كدر شدن مقاوم مي‌كنند. اين تكنيك را بر روي طلاي زرد پياده سازي مي‌كنند تا جذابيت بصري آن افزايش پيدا كند. از اين روش بر روي طلا سفيد نيز استفاده مي‌شود و باعث خواهد شد طلاي سفيد از آنچه كه هست سفيدتر ديده شود.

گام دوازدهم: كنترل كيفيت

در آخرين مرحله از مراحل ساخت طلا و جواهر، مي‌بايست محصولات نهايي از نظر كيفيت مورد بررسي قرار بگيرند. اين مرحله به سه شكل پياده سازي مي‌شود كه شامل اندازه گيري، بازرسي بصري و بازرسي مكانيكي مي‌باشد. با توجه به استانداردها و معيارهايي كه هر طلا ساز و برند طلا و جواهر دنبال مي‌كند، اين مرحله مي‌تواند كمي متفاوت باشد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۰:۳۷ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد بهترين انگشتر طلا

يكي از دغدغه هاي مردم هنگام خريد طلا اين است كه آن را با سنگ انتخاب كنند يا بدون سنگ؟ آن چه عموم مردم در نظر دارند اين است كه خريد زيورآلات طلا با سنگ، از ارزش آن هنگام فروش مي كاهد. بدين معني كه در هنگام فروش وزن سنگ از طلا كم شده، در نتيجه مقدار زيادي از ارزش پول شما كم مي شود.

    در اين مقاله از زيورآنلاين به اين بحث جذاب و پرمخاطب پرداخته ايم. پس تا آخر اين مقاله با ما همراه باشيد.انگشتر يكي از زيورآلاتي است كه هم در بين خانم ها و هم آقايان طرفداران زيادي دارد. براي خريد بهترين انگشتر طلا بايد به چه نكاتي توجه كنيم؟

به انگشتان خود توجه كنيد

    انگشتر طلاي خود را با توجه به مدل انگشتان خود كه مي تواند، كشيده، كوتاه، عريض و يا لاغر باشد انتخاب كنيد. به اين صورت كه اگر انگشتان بلند و لاغري داريد، مي توانيد انگشترهايي با نگين كوچك و گرد استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه جواهرات بزرگ و بسيار برجسته مناسب اين انگشتان نيستند. برعكس براي انگشتان عريض، توپر و كوتاه از انگشترهاي بزرگ تر با نگين مستطيلي استفاده كنيد. انگشت هاي كوتاه با انگشترهايي كه نگين هاي لوزي و اشكي دارند بسيار زيبا مي شوند.

بيشتر بخوانيد :

در انتخاب سايز انگشتر طلا دقت كنيد

    انگشتر طلا بايد به راحتي از بند انگشت عبور كند، اما آن قدر بزرگ نباشد كه در انگشت دائما بالا و پايين برود. انگشتر اگر تنگ باشد روي انگشت جا مي گذارد و دست كردن و درآوردن آن هم مشكل است.

به داخل انگشتر طلا خوب نگاه كنيد

     انگشترهاي يك تكه و توپر، در استفاده راحت تر هستند. انگشترهايي كه از داخل داراي ناپيوستگي هستند، روي انگشت شما جا باقي مي گذارند.

به نوع پايه انگشتر دقت كنيد

    پايه انگشتر داراي انواع مختلفي مانند پايه چنگه اي، پايه ديواره دار، پايه كانالي، پايه خوشه اي، پايه سنگ فرشي و... است. اين مسئله مخصوصا در انگشترهاي مخصوص بانوان بسيار اهميت دارد، پايه هايي مانند پايه چنگي به دليل برجستگي در بالاي نگين، در تماس با لباس، روسري مو و...گاهي آسيب رسان مي شود. اين پايه ها زيبايي بسياري دارند، اما بايد توجه داشت اگر براي استفاده دائم مي خواهيد آن را انتخاب كنيد ممكن است با تمامي اشياي اطرافتان درگير شويد!

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۴:۳۴ توسط:netware موضوع:

چهار فاكتور در انتخاب و خريد گردنبند!

چهار فاكتور اساسي وجود دارد, كه بايستي در خريد و يا انتخاب گردنبند مناسب خود, در نظر بگيريد. فرم گردن و شكل اندام بالاتنه دو فاكتوري است كه در انتخاب گردنبند مناسب شما بسيار تاثيرگذار است. همچنين فرم صورت و نوع يقه لباستان نيز, دو فاكتور ديگري است كه در انتخاب گردنبند و زيبايي بيشتر شما, تاثير بسزايي دارد.

فرم گردن:

بانواني كه به علت كهولت سن و يا نوع اندام, گردنشان داراي چين و چروك است, نبايد از گردنبندهاي تنگ و كوتاه استفاده كنند, چراكه توجه چشم را با ناحيه گردن و چروكهاي آن جلب ميكند و احتمالا خانمها علاقه اي به نشان دادن آن ندارند! در عوض به اين بانوان پيشنهاد ميكنيم كه براي خريد زنجير طلا، آنهايي كه كشيده تر هستند و مدالي جذاب و خيره كننده دارند را استفاده كنند. اگر دوست داريد تا گردنبند كارتير خريداري كنيد، حتما طول آن را در نظر بگيريد كه بلند نباشد. حتي بري آقاياني كه دوست دارند گردنبند كارتيه خريداري كنند نيز صدق مي‌كند و به دليل اينكه گردنبند مردانه طلا وزن بيشتري دارد در نتيجه قيمت زنجير طلا مردانه كارتيه، قيمت بيشتري دارد.

بيشتر بخوانيد :

فرم و اندام بدن:

اگر داراي اندام كشيده و قدي بلند هستيد, مطمينا گردنبندهاي ريز و كوتاه روي اندام شما جلوه ندارد و روي تنتان گم ميشود و به چشم نمي آيد. براي شما گردنبندهاي بلند و درشتتر را پيشنهاد ميكنيم, مثل مدل اپرا و گردنبندهاي طنابي!

فرم صورت:

فرم و شكل صورت انواع مختلفي دارد, اما اكثر افراد, صورتهايي با فرم بيضي و گرد و قلبي شكل دارند. طبق استانداردهاي زيبايي شناسي و مد, صورتهاي بيضي شكل مناسبترين فرم صورت هستند, و انواع گردنبندها در سايز و فرمهاي مختلف, براي صورتهاي بيضي شكل جايز و مناسب است. به همين ترتيب, صورتهاي مختلف با فرمهاي گوناگون, بايستي با انتخاب درست آرايش و پيرايش, صورتشان را به فرم بيضي نزديك كنند.

بنابراين, اگر صورتي گرد داريد, بايستي از زنجيرهايي كمي بلند و با مدال كشيده استفاده كنيد تا صورتتان كمي كشيده تر به نظر برسد.

گردنبندهايي با فرم “Y”, كه در سال اخير بسيار مورد توجه بوده و پيشنهاد طراحان مد ميباشد, براي صورتهاي گرد گزينه بسيار مناسبي است. بايستي به اين نكته توجه داشته باشيد كه گردنبندهاي choker به هيچ عنوان براي صورتهاي گرد مناسب نيست و از پوشيدن آن اجتناب كنيد.

منبع : طلاي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۶:۰۲ توسط:netware موضوع:

چهار فاكتور در انتخاب و خريد گردنبند!

چهار فاكتور اساسي وجود دارد, كه بايستي در خريد و يا انتخاب گردنبند مناسب خود, در نظر بگيريد. فرم گردن و شكل اندام بالاتنه دو فاكتوري است كه در انتخاب گردنبند مناسب شما بسيار تاثيرگذار است. همچنين فرم صورت و نوع يقه لباستان نيز, دو فاكتور ديگري است كه در انتخاب گردنبند و زيبايي بيشتر شما, تاثير بسزايي دارد.

فرم گردن:

بانواني كه به علت كهولت سن و يا نوع اندام, گردنشان داراي چين و چروك است, نبايد از گردنبندهاي تنگ و كوتاه استفاده كنند, چراكه توجه چشم را با ناحيه گردن و چروكهاي آن جلب ميكند و احتمالا خانمها علاقه اي به نشان دادن آن ندارند! در عوض به اين بانوان پيشنهاد ميكنيم كه براي خريد زنجير طلا، آنهايي كه كشيده تر هستند و مدالي جذاب و خيره كننده دارند را استفاده كنند. اگر دوست داريد تا گردنبند كارتير خريداري كنيد، حتما طول آن را در نظر بگيريد كه بلند نباشد. حتي بري آقاياني كه دوست دارند گردنبند كارتيه خريداري كنند نيز صدق مي‌كند و به دليل اينكه گردنبند مردانه طلا وزن بيشتري دارد در نتيجه قيمت زنجير طلا مردانه كارتيه، قيمت بيشتري دارد.

بيشتر بخوانيد :

فرم و اندام بدن:

اگر داراي اندام كشيده و قدي بلند هستيد, مطمينا گردنبندهاي ريز و كوتاه روي اندام شما جلوه ندارد و روي تنتان گم ميشود و به چشم نمي آيد. براي شما گردنبندهاي بلند و درشتتر را پيشنهاد ميكنيم, مثل مدل اپرا و گردنبندهاي طنابي!

فرم صورت:

فرم و شكل صورت انواع مختلفي دارد, اما اكثر افراد, صورتهايي با فرم بيضي و گرد و قلبي شكل دارند. طبق استانداردهاي زيبايي شناسي و مد, صورتهاي بيضي شكل مناسبترين فرم صورت هستند, و انواع گردنبندها در سايز و فرمهاي مختلف, براي صورتهاي بيضي شكل جايز و مناسب است. به همين ترتيب, صورتهاي مختلف با فرمهاي گوناگون, بايستي با انتخاب درست آرايش و پيرايش, صورتشان را به فرم بيضي نزديك كنند.

بنابراين, اگر صورتي گرد داريد, بايستي از زنجيرهايي كمي بلند و با مدال كشيده استفاده كنيد تا صورتتان كمي كشيده تر به نظر برسد.

گردنبندهايي با فرم “Y”, كه در سال اخير بسيار مورد توجه بوده و پيشنهاد طراحان مد ميباشد, براي صورتهاي گرد گزينه بسيار مناسبي است. بايستي به اين نكته توجه داشته باشيد كه گردنبندهاي choker به هيچ عنوان براي صورتهاي گرد مناسب نيست و از پوشيدن آن اجتناب كنيد.

منبع : طلاي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۵۳ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي رايگان

در اين مقاله، امروز قصد داريم تا همه چيز را راجع به ارتودنسي رايگان و شرايطش در اختيار شما قرار دهيم. با ما همراه باشيد تا اطلاعات مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

همه چيز راجع به ارتودنسي رايگان

ارتودنسي رايگان از جمله درمان هايي است كه مردم ترجيح مي دهند از آن استفاده كنند. اخيراً با افزايش آگاهي مردم، انجام ارتودنسي در بزرگسالان رو به رشد بوده است. در حال حاضر مردم نسبت به دندانپزشكي پيشگيرانه و دوام و ماندگاري دندان هاي طبيعي آگاه شده اند. همچنين به دليل توليد و در دسترس بودن براكت هاي سراميكي و لينگوال كه كمتر قابل ديدن هستند، درمان ارتودنسي قابل قبول تر شده است. درمان ارتودنسي نشانگر اهميت به سلامتي و زيبايي دهان و دندان بوده و دندانپزشكان به طور مداوم افراد را به مراقبت و درمان توضيه مي كنند.

ارتودنسي ارزان

بحث مربوط به درمان و زيبايي از جمله بحث هاي مهمي است كه با ساير خدمات تفاوت داشته و نبايد به بهاي پرداخت هزينه كمتر، سلامت خود را به خطر انداخت. يقيناً دريافت ارزانتر خدمات زيبايي، خطر تهديد كننده سلامتي را به دنبال خواهد داشت. هر چه ارتودنسي از هزينه پايين تري برخوردار باشد به همان نسبت كيفيت درمان ارتودنسي نيز پايين تر خواهد بود. از اينرو اين امر سبب بوجود آوردن مشكلات زيادي در آينده خواهد شد. ارتودنسي يك سرمايه گذاري روي زيبايي چهره و لبخند بوده و ارزش پرداخت هزينه را دارد. با صرف هزينه ارتودنسي مي توان در هزينه درمان دهان و دندان در آينده صرفه جويي كرد.

درمورد ارتودنسي نامرئي متحرك بيشتر بدانيد.

خدمات ارتودنسي

از آن جا كه حالت دندان ها تأثير بسزايي بر چهره فرد در هنگام خنديدن و لبخند زدن دارد و زمان درمان ارتودنسي طولاني است؛ در كنار ارتودنسي رايگان اما در برخي نقاط بعضي از هزينه هاي مربوط به آن نجومي و دور از تصور است. در هنگام انجام ارتودنسي و بالاتر بودن تعرفه آن از بودجه فرد، تنها راه حل مناسب مذاكره با متخصص و نزديك كردن شرايط مالي با شرايط پرداخت است. هزينه درمان ارتودنسي در ايران بصورت پيش پرداخت اوليه و اقساط بوده و در مطب هاي مختلف متفاوت است. با پرداخت اقساطي، انجام ارتودنسي براي تعداد زيادي از افراد امكان پذير خواهد شد.

همچنين راجع به ارتودنسي دندان كودكان و تجهيزات ارتودنسي نيز مطالعه كنيد.

هزينه و تعرفه ارتودنسي

اطلاع از هزينه دندانپزشكي، نقش مهمي در انتخاب دارد. همه افراد مايلند بدانند كه هزينه خدمات چقدر بوده و  با پرداخت هزينه مي توانند چه خدماتي را دريافت كنند. هزينه و قيمت نيز در درمان هاي زيبايي از اهميت زيادي برخوردار است. تفاوت قابل توجهي بين درمان ارتودنسي و ساير خدمات دندانپزشكي وجود دارد. بيشتر درمان هاي مربوط به دندانپزشكي در يك يا چند جلسه انجام شده و معمولاً نيازي به صرف وقت زيادي نيست. اما انجام ارتودنسي زمان دقيقي براي آن تعيين نمي شود، و  مشخص نبودن دقيق زمان درمان ارتودنسي، تعرفه و قيمت گذاري آن را مشكل مي سازد.

درمورد ارتودنسي اقساطي بيشتر بدانيد.

سخن آخر

براي اينكه راجع به ارتودنسي ارزان و يا رايگان  اطلاعات بيشتر را به دست بياوريد باد تحقيق كنيد و از مجله ارتودنسي استفاده كنيد. ببينيد آيا كلينيكي در محله زندگي شما با قيمت پايين ارتودنسي را انجام مي‌دهد يا خير. ارتودنسي يك درمان بسيار ضروري براي كساني است كه به آن نياز دارند. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۶:۲۰ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي ساده

ارتودنسي ساده اولين و مبتدي ترين روش براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي ساده و روش هاي انجام آن آشنا كنيم. تا انتهاي مقاله با ما باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم.

رعايت بهداشت

بهداشت دهان و دندان در طي اين پروسه بسيار ضروري است زيرا باكتري ها مي توانند باعث پوسيدگي دندان، بيماري هاي لثه و بوي بد دهان شما بشوند پس بايد ۲ بار در روزمسواك بزنيد، از نخ دندان براي تميز كردن لثه و نواحي زير سيم استفاده كنيد و دهان شويه نيز براي حفاظت از ميناي دندان هايتان بايد مورد استفاده قرار بگيرد.

انواع ارتودنسي و توضيحات آن

روش هاي درماني متعددي براي درمان با ارتودنسي وجود دارد كه هر كدام از اين روش ها با توجه به ميزان و نوع مشكل، هزينه هاي متفاوتي دارند كه در اينجا به معرفي انواع ارتودنسي مي پردازيم.

درباره ارتودنسي ثابت بيشتر بدانيد.

  1. ارتودنسي ديمون
  2. ارتودنسي سراميكي: ارتودنسي سراميكي از نظر عملكرد مشابه ارتودنسي فلزي است، اما براي درمان در اين روش از براكت هاي كامپوزيتي يا سراميكي استفاده مي‌شود. به دليل اينكه براكت ها هم‌رنگ دندان ها هستند، براي كساني كه نمي‌خواهند لوازم ارتودنسي  بر روي دندان هايشان زياد جلب توجه كند، ارتودنسي مناسبي خواهد بود.
  3. ارتودنسي لينگوال
  4. ارتودنسي اينويزيلاين: ارتودنسي اينويزيلاين از پلاك هاي شفاف و بي رنگي تهيه شده است كه در عين نامرئي بودن، متحرك نيز هستند. بيمار مي‌تواند در هنگام غذاخوردن يا مسواك زدن آن‌ها را از دهان خود خارج كند كه اين امر باعث ارتقاي بهداشت دهان و دندان مي‌شود. چون از هيچگونه فلزي در اين سيستم استفاده نشده است امكان ايجاد اسكار يا زخم در دهان وجود ندارد.
  5. ارتودنسي فلزي

تاثيرات سيگار بر روي ارتودنسي

اگر در ارتودنسي اينويزيلاين از سيگار استفاده كنيد، ممكن است باعث تغيير رنگ پلاك ها شود. سيگار هم‌چنين مي تواند باعث آسيب به بافت و استخوان ها و ايجاد لك بر روي دندان ها شود و پروسه درماني را نيز طولاني‌تر كند.

همچنين راجع به ارتودنسي سريع دندان نيز بيشتر بدانيد.

تغذيه در دوران ارتودنسي

در اين دوره بايد از مصرف خوراكي هاي سفت وچسبنده خودداري كنيد و بيشتر از موادغذايي حاوي مواد معدني، كلسيم و ويتامين استفاده كنيد.

بهداشت دندان ها با وجود ارتودنسي

بهداشت دهان و دندان در طي اين پروسه بسيار ضروري است زيرا باكتري ها مي توانند باعث پوسيدگي دندان، بيماري هاي لثه و بوي بد دهان شما بشوند پس بايد ۲ بار در روزمسواك بزنيد، از نخ دندان براي تميز كردن لثه و نواحي زير سيم استفاده كنيد و دهان شويه نيز براي حفاظت از ميناي دندان هايتان بايد مورد استفاده قرار بگيرد.

سخن آخر

ارتودنسي ساده، همانطور كه گفته شد يكي از بهترين و ابتدايي ترين روش ها براي درمان بينظمي ها و ناهنجاري هاي دندان و فك است. شما اگر مي‌خواهيد در اين مورد اطلاعات بيشتري به دست بياوريد، توصيه مي‌كنيم حتما مقالات پيشين ما كه راجع به ارتودنسي انتشار داديم را مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۱:۲۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي

ارتودنسي روشي است براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي موجود در دهان و فك شما. ارتودنسي بر حسب شدت بيماري و نوع آن، انواع متفاوتي دارد. يكي از پرطرفدار ترين نوع ارتودنسي، ارتودنسي نامرئي است. ارتودنسي نامرئي روشي است براي افرادي كه با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با اين نوع ارتودنسي آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اگر شما هم علاقه مند به ارتودنسي نامرئي هستيد، با دكترخضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج تا انتهاي مقاله همراه باشيد. تقريباً دندان هاي هيچ كس بي نقص و كامل نيست. و بسياري از افراد به درمان ارتودنسي نياز دارند. تا علاوه بر سلامت محيط دهان و دندان، دندان هايشان صاف و مرتب شود. جدا از اينكه دندان هاي رديف و صاف، به لبخند شما كمك ميكند، بلكه براي بهداشت و سلامت لثه و فك و دهان و سلامت عمومي بدن مفيد است و اهميت ويژه اي دارد.

ارتودنسي نامرئي كودكان

قبلاً وقتي مي شنيديم كه كودكي از اطرافيانمان، دندان هايش را ارتودنسي كرده، در ذهنمان تصوير صورت كودك را تصور مي كرديم در حالي كه بر روي دندان هايش شبكه اي از سيم هاي فلزي وجود دارد.  اگر شما هم كودك يا نوجواني داريد كه فكر مي‌كنيد نياز به ارتودنسي داشته باشند، روش ارتودنسي نامرئي (اينويزيلاين) را در نظر داشته باشيد.

در حال حاضر يك نوع مخصوص از بريس اينويزيلاين وجود دارد كه به طور اختصاصي براي كودكان و نوجوانان طراحي شده است. اين ارتودنسي كودكان به عنوان روشي جديد و بسيار مؤثر شناخته مي‌شود كه ميزان استفاده از آن به سرعت در حال گسترش است.

زمان استفاده از ارتودنسي نامرئي

زمان درمان با ارتودنسي نامرئي دندان ها براساس ميزان نياز به جابجايي يا چرخش دندان ها است. هرچه دندان هاي شما كج تر يا بيشتر فاصله داشته باشد، مدت زمان بيشتري طول خواهد كشيد. درمان معمولاً بين 10 تا 24 ماه طول مي كشد. اما اگر شما يك بزرگسال هستيد كه در زمان كودكي بريس داشته ايد و در طي سالها دندانهايتان كمي تغيير كرده، ممكن است حداقل به مدت 10 هفته به ارتودنسي نامرئي احتياج داشته باشيد.

ارتودنسي هاي نامرئي به اندازه بريس هاي سنتي دقيق نيستند. ممكن است برخي از بيماران براي استفاده از بريس ها براي چند ماه به “اصلاح” دندان هاي خود احتياج داشته باشند. تا در پايان درمان، ساير تنظيمات كوچكتر انجام شود.

سخن آخر

ارتودنسي نامرئي نيز مانند هر چيز ديگري داراي مزايا و معايب است و همچنين ممكن است محدوديت هايي را نيز به وجود بياورد. براي مثال شما به عنوان يك مادر باردار مطمئن نخواهيد بود كه بتوانيد از ارتودنسي در بارداري استفاده كنيد يا خير. براي اينكه پاسخ اين سوالات را بدانيد و از مزايا و معايب ارتودنسي نامرئي با خبر شويد، بايد حتما با پزشك خود در اين رابطه مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۱:۳۸ توسط:netware موضوع:

ترميم دندان و كامپوزيت

كامپوزيت از جمله مواد پرطرفدار و پر كاربرد در دندانپزشكي است به طوري كه در تمامي دندانپزشكي ها و كلينيك هاي دندانپزشكي پيدا مي‌شود و مورد استفاده قرار مي‌گيرد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

متخصص ترميم كيست؟

تخصص ترميم دندان نياز به تخصصي در حدود چهار سال دارد كه پس از شش سال از فراگيري موضوع دندانپزشكي حاصل مي شود. مرمت كننده دندانپزشكي علاقمند به تشخيص همه موارد ساده و پيچيده است و قبل از تدوين برنامه يا برنامه درماني شامل تمام قسمتهاي دهان، همه موارد را از همه جهات براي شخص تحت درمان تجزيه و تحليل و بررسي مي كند .

اگر بخواهيم به حرفه متخصص ترميم دندان نزديك شويم، اين كار را شبيه حرفه مهندس و معمار يك ساختمان خاص مي دانيم. به اين معنا كه او به شكل نهايي و نتيجه نهايي اهميت مي دهد و عملكرد و فرم دندان را با بالاترين كيفيت بازيابي مي كند.

وظيفه پركردن دندان

يك متخصص ترميم دندان در درمان شركت كند تا راحت ترين و مناسب ترين راه حل را ارائه دهد. براي متخصص ترميم دندان نيازي به ارائه راه حل ايده آل و گران تر نيست. بلكه او مي تواند متناسب با توانايي ها و نيازهاي شخصي كه در حال معالجه است چندين راه حل براي اين مشكل پيشنهاد كند. دندانپزشك همچنين مي تواند از راه حل هاي ارائه شده توسط يك متخصص ترميم دندان بهره مند شود و افق هاي جديد و متنوعي براي حل مشكل دارد. بنابراين ، دكتر ابساوي ، مشاوره با متخصص ترميم دهان و دندان در موارد پيچيده براي دندانپزشك امري مهم و عملي است.

متخصص ترميم دندان بايد در موضوعاتي كه موازي با تخصص خود هستند و مسئوليت ارتودنسي، جراحي و ساير تخصص هاي مختلف را دارند، داراي تجربه و صلاحيت باشد. بنابراين از نحوه برخورد با لثه و عفونت هاي آنها و بسياري از جنبه هاي ديگر همراه با روند ترميم دهان و دندان آگاه است، وي برنامه كار را تنظيم مي كند و نظارت مي كند در مراحل آن.

ترميم براي تمام دندان ها

  ترميم دندان شامل كل دهان است و مربوط به ترميم شكل و عملكرد دندان است. همچنين شامل ترميم دندانهاي از دست رفته در دهان و همچنين اطمينان از بسته شدن صحيح فك ها است، يا به عبارت كوتاه ترميم ترميم دندان از نظر شكل و عملكرد است. يا به دلايلي جايگزيني ايده آل براي دندان هاي آسيب ديده است. ديگر

هر مداخله دندانپزشك ترميم دندان محسوب مي شود، اما تخصص ترميم دندان در پيچيده ترين موارد و موارد پيچيده وجود دارد كه نياز به بازسازي يك دندان يا به طور كلي دندان دارد.

سخن آخر

به طور كلي كامپوزيت دندان يكي از بهترين روش هاي ترميم دندان است اما شما اگر قصد داريد تا از كامپوزيت براي ترميم دندان هاي خود استفاده كنيد حتما قبل از انجام هر كاري با پزشك متخصص ترميم دندان مشورت كنيد. ديده شده كه بسياري از افراد تفاوت بين كامپوزيت و لمينت دندان را نمي‌دانند. تحقيق كردن باعث مي‌شود تا با اطمينان كامل بهترين تصميم را بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۵:۵۵ توسط:netware موضوع: