جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

با آموزش اين دوره‌ تخصصي تبديل به آرايشگر ناخن شويد و پول پارو كنيد

خيلي ها فكر ميكنند كه آرايشگري تنها آراستن صورت و يا مرتب كردن مو هستش، اما واقعيت چيز ديگريه، هنر آرايشگري نامحدوده و چيزي فراتر از آرايش ساده است. يكي از جذاب ترين و البته پرطرفدارترين بخش هاي آرايشگري مربوط ميشه به آرايش ناخن .

به نظرتون اين يه نشونه خوب نيست؟

اينكه يك هنري وجود داشته باشه كه طرفداران بيشماري داشته باشه و يادگيريش هم سخت نباشه. يك جرقه به ذهنتون نميزنه؟ به نظرتون نميشه با يادگيري چنين حرفه ساده اي يك در آمد خوب داشت؟ آخه از يك بچه شيش،۷ ساله گرفته تا يك خانم حداقل ۵۰، ۶۰ ساله ناخن دارند. و دست بر قضا همگي عشق لاك و آرايش ناخن هستند! اگه هنوز فكر ميكنيد نشونه خوبي نيست ادامه مقاله رو بخونيد تا بدونين دقيقا از چي حرف ميزنيم.

چرا بايد دوره فوق حرفه اي آرايش ناخن رو بگذرونيد؟

چيزهايي رو كه در اين مقاله مينويسيم بيشتر كساني ميفهمند كه در حال حاظر در يكي از شاخه هاي آرايشگري دارن كار ميكنند، يا سروكارشون با سالن هاي زيبايي هستش. آمار ها و ارقام واقعا جالبه. تعداد كسايي كه به سالن هاي زيبايي مراجعه ميكنند تا كارهاي آرايش ناخن رو انجام بدن خيلي زياده. و با توجه به پويا بودن اين هنر و تنوع طرح هاي ناخن هر روز مشتري ها بيشتر ميشن.

براي اينكه تبديل به يك آرايشگر ناخن حرفه اي بشم بايد چكار كنم؟

متاسفانه اين حرفه طوريه كه نميشه به تنهايي و توو خونه يادش گرفت. و بازم متاسفانه به خاطر دلايل زير ما نميتونيم اينترنتي چنين چيزي رو ياد بگيريم:

اولا كه كسي تا حالا دوره اينترنتي آرايش ناخن و آرايشگري اون رو توليد نكرده

دوما جالبه بدونيد منابع انگليسي هم محدوده و حالا كي حوصله داره بياد كلمه به كلمه حرفاي مدرس انگليسي رو ترجمه كنه

سوما منابع مطالعاتي هم كمه و اصولا هيچ حرفه اي رو نميشه با خوندن چند خط آموزش ياد گرفت

چهارما شما نياز به كار عملي روي ناخن داريد و بايد در حضور يك متخصص اينكار رو انجام بديد تا اشتباهاتتون رو بهتون گوشزد كنه

و ….

بنابراين تنها ميشه با شركت در يك دوره آموزش آرايشگري خوب و مطمئن تبديل به يك آرايشگر ناخن شد. پيشنهاد ما به شما ثبت نام توي دوره آموزش فوق حرفه اي آرايش ناخن مجموعه الماس نشان هستش.

گه توي دوره آموزشي الماس نشان شركت كنم چه چيزايي ياد ميگيرم؟

اگه به اسم دوره ارائه شده توسط سالن الماس نشان توجه كنيد متوجه ميشيد كه دوره ما يك سر و گردن از اغلب دوره هاي آموزشي كه در كل كشور برگزار ميشه بالاتره. ما معتقديم كه توي يك دوره فوق حرفه اي ميشه سير تا پياز آموزش ناخن رو به صورت كامل آموزش داد. ما توي اين دوره علاوه بر سر فصل هاي سازمان فني و حرفه اي، محتوا و مطالب مرتبط زيادي رو به هنرجوهامون آموزش ميدهيم.

در كل شما با ثبت نام در اين دوره طبق چيزي كه در تصوير ميبينيد نزديك به ۳۳ تكنيك فوق حرفه اي اين هنر رو ياد ميگيريد. كه تقريبا در هيچ جايي نميتونيد مشابهش رو پيدا كنيد.

بيشتر بخوانيد : آموزش پوست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۸:۴۵ توسط:netware موضوع:

منظور از طلاي خام چيست؟

فلز طلا با نشان شيميايي Au در گروه ۱۱ جدول تناوبي قرار دارد. نام طلا از نام لاتين Aurum به معني «درخشش سپيده دم»، گرفته شده‌است. طلا با ويژگي‌هاي منحصر به فردش، تمامي مردم جهان را شيفته‌ي خود كرده است! چگالي بالا، شكل پذيري فوق‌العاده و داشتن رنگ زرد براق و روشن از خصوصيات بارز طلا خام است.

طلاي خام Pure Gold طلاييست كه به طور طبيعي از معادن طلا استخراج مي‌شود و همراه با ناخالصي است و هيچگونه عملياتي براي جدا كردن ناخالصي آن صورت نگرفته است و بايد طي مراحلي آن را خالص كنند. اين مراحل بستگي به معادني كه طلا از آنجا پيدا مي‌شود، دارد و ممكن است چندين روز طول بكشد.  طلاي خام را پس از استخراج از معادن و پاكسازي آن، به صورت شمش‌هاي ۲۴ عيار در مي‌آورند؛ اما چون طلا با ناخالصي‌هايي همراه است درصد خلوص شمش‌هاي ساخته شده از طلاي خام را %۹۹ در نظر مي‌گيرند و شركت‌هاي سازنده‌ي شمش طلا، اين عيار را روي شمش‌هايشان درج مي‌كنند. البته دليل ديگري هم براي آن كه درصد خلوص طلاي خام را ۱۰۰۰ در نظر نمي‌گيرند هم وجود دارد و آن نرمي بيش از حد طلا خالص است. طلايي كه بدون هيچگونه ناخالصي در طبيعت وجود داشته باشد بسيار نرم است. به طوري كه به راحتي  تغيير شكل مي‌دهند. به همين خاطر شمش‌هاي خالص طلا را در بازار به صورت پلمپ يا وكيوم شده خريد و فروش مي‌كنند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

 يكي ديگر از شگفت‌انگيزي‌هاي اين فلز درخشان پايدار بودن آن در برابر اسيدهاست البته به غير از اسيد سلطاني (نيترو هيدروكلريك اسيد) كه به سادگي با طلا واكنش مي‌دهد؛ به خاطر همين امر است كه باعث شده تا از همين اسيد سلطاني به همراه سنگي به نام سنگ محك براي شناسايي، تاييد و عيار سنجي فلز طلا استفاده كنند. همچنين از اين اسيد براي جدا كردن طلا از املاح معدني استفاده مي‌شود و خيلي مي‌تواند مفيد باشد.

اما خدا مي‌داند كه طلاي خام در طبيعت چگونه يافت مي‌شود و چه مراحلي را پشت سر مي‌گذارد تا به صورت مصنوعات طلا پشت ويترين طلا فروشي‌ها خودنمايي كند؟!

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۷:۱۰ توسط:netware موضوع:

آيا خريد طلاي نو هم سرمايه‌گذاري موفقي است؟

حال كه به نحوه قيمت‌گذاري روي طلا آشنا شديم به اين نتيجه مي‌رسيم كه خريد هر طلايي نمي‌تواند سرمايه‌گذاري موفقي باشد به ويژه در كوتاه‌مدت، پس اگر قصد داريد روي خريد طلا سرمايه‌گذاري كنيد شما را به مطالعه اين بخش دعوت مي‌كنيم.

در ابتدا بايد گفت كه خريد طلا در هر شرايط و موقعيتي بهترين و امن‌ترين روش سرمايه‌گذاري در مقايسه با امور ديگر است، اين روش سرمايه‌گذاري نيز در بلندمدت سوددهي بيشتري خواهد داشت، اما سوال اينجا است كه اگر به قصد سرمايه‌گذاري طلا بخريم چه طلايي بهتر است؟ سكه، طلاي نو، طلاي دست دوم يا طلاي آب شده.

اگر بخواهيم مقايسه‌اي انجام دهيم بايد بگوييم كه در مقايسه ميان طلا و سكه، سكه در زمان فروش سوددهي بيشتري نصيب شما خواهد كرد، چرا كه براي سكه كارمزدي تعيين نمي‌شود.

در انتخاب ميان سكه و طلاي دست دوم يك فرضيه مطرح است، مثلا شما يك مدل انگشتر طلا دست دوم را براي خريد انتخاب مي‌كنيد اما اين ريسك وجود دارد كه طلاي انتخابي شما فاقد اصالت يا تقلبي باشد، اصولا  كارشناسان حوزه طلا معتقدند كه خريد طلاي دست دوم ريسك بالايي دارد و اين كار را پيشنهاد نمي‌كنند. بهترين گزينه در اين حالت خريد طلاي كم اجرت است.

خريد طلاي آب شده نيز يك راه بسيار پرسود براي سرمايه‌گذاري است اما به شرطي كه آن را از جاي مطمئن خريداري كنيد چرا كه تقلب و ناخالصي در اين شكل از خريد و فروش طلا بسيار زياد است.

بيشتر بخوانيد :

بايد بگوييم كه هيچ فرقي نمي‌كند كدام شكل از طلا را براي سرمايه‌گذاري انتخاب  مي‌كنيد، مهم اين است كه شما مي‌توانيد با خريد طلا پول خود را پس‌انداز كنيد و در دراز مدت از سوددهي آن بهره‌مند شويد. بنابراين مي‌توان گفت كه خريد طلا يكي از بهترين راه‌هاي سرمايه‌گذاري است، حال فرقي نمي‌كند كه شما براي اين كار خريد سكه طلا را انتخاب كرده‌ايد، طلاي دست دوم مي‌خريد يا تصميم مي‌گيريد كه طلاي آب شده خريداري كنيد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي آزادي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۱۳ توسط:netware موضوع:

منظور از ليفت و اكستنشن مژه چيه؟

ليفت مژه مبحث بسيار شيريني در دوره هاي آرايشگري هستش و براي مقاصد مختلفي مورد استفاده قرار ميگيره. ما در هنر ليفت هم با مسائل زيبايي شناختي طرف هستيم و هم به نوعي اقدام به فراهم كردن راحتي افراد ميكنيم. سر و كار ما در اين حرفه، آراستن و فرم دهي مژه هاي بالا و پايينه، به طوري كه شكل خميده و فر مانندي به مژه ها ميديم. با اين كار چشماي خانم ها به شكل عجيب و هنرمندانه اي جذاب تر و زيباتر جلوه ميكند. 

ليفت و اكستنشن مژه به طرز عجيبي در ميان بانوان ايراني هوا خواه پيدا كرده و هرچند كه قدمت و پيشينه خوبي داره، اما با توجه به پيشرفت هاي اخير حرفه آرايشگري و افزايش تعدد تكنيك هاي آن، شاهد به وجود آمدن انقلابي عظيم در حوزه آراستن و فرم دادن مژه ها هستيم. به همين دليل تعداد مشتريان و كساني كه به اكستنشن و ليفت مژه‌ها روي آوردن واقعا رو به افزايش هستش.

با توجه به بهبود زمينه كاري و فضاي شغلي اين هنر در ايران، و افزايش روز افزون مشترياش، مجموعه الماس نشان قصد داره در اين مقاله، به معرفي دوره آموزشي ليفت و اكستنشن مژه بپردازه. و علاقمندان به اين هنر رو راهنمايي كنه تا با يادگيري تكنيك هاي مدرن و تخصصي مربوط به آرايش مژه، به راحتي وارد بازار كار اون بشن و منبع درآمد نسبتا خوبي رو براي خودشون دست و پا كنند.

بيشتر بخوانيد : آموزش اكستنشن مو

هرچند كه احتمالا خودتون هم ميدونيد ليفت و لمينت مژه چيه، اما براي اون ‌دسته از عزيزاني كه آشنايي اندكي با اين حرفه دارند، اجاز ميخواييم كه به صورت خلاصه تعريفي از ليفت و لمينت مژه رو ارائه بديم.

“ليف مژه‌ها در اصل يك متد طبيعي آرايشيه كه براي فر، طولاني، ضخيم و خوش فرم كردن  مژه ها استفاده ميشه. اين روش ظاهر مژه ها را نه تنها زيباتر ميكند ،بلكه توجه افراد را به چشم ها نيز بيشتر ميكند.”

اين متد زيبايي و (حتي درماني) براي تمام كساني كه ميخوان مژه هاشون به شكل طبيعي و بدون كمك گرفتن از اكستنشن فِردار كنند، بسيار كاربردي و توصيه شده است. 

منبع : دوره هاي آموزش آرايشگري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۷:۰۵ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي با براكت فلزي و سراميكي چه تفاوتي دارد؟

ارتودنسي با براكت فلزي چيست؟

براكت هاي فلزي هنوز هم يكي از رايج ترين و موثرترين روش هاي ارتودنسي مي باشند؛ اين روش با استفاده از يك سري براكت هاي استيل ضد زنگ ، سيم هاي فلزي نازك و نوارهاي ظريف يا با رنگ روشن ، به صاف كردن دندان ها و اصلاح به هم ريختگي دندان ها كمك مي كنند.

براكت هاي فلزي حدود ۱۰۰ سال است كه مورد استفاده قرار مي گيرند ، اما در طول زمان تكامل يافته اند تا كوچكتر و مؤثرتر باشند. ماهيت محكم اين درمان ارتودنسي ثابت به معناي اين است كه آنها مي توانند حركات پيچيده تري براي دندان ها انجام دهند و در بسياري از موارد انتخاب بهتري هستند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

براكت سراميكي چيست؟

همانطور كه از نام اين محصول پيداست ، براكت سراميكي همانند براكت فلزي مي باشد، به جز اينكه از مواد چيني دندانپزشكي به جاي استيل ساخته شده اند. به واسطه رنگ شفاف اين براكت ظاهر آنها تقريباً نامرئي است و معمولاً به عنوان براكت شفاف شناخته مي شود و يك انتخاب محبوب در بين بزرگسالان مي باشد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي

براكت سراميكي و فلزي يك روش را براي درمان انجام ميدهند ، در واقع به همان روش عمل مي كنند ، اگرچه زمان درمان به دليل اصطكاك اضافي در سيستم ممكن است طولاني تر باشد. با اين حال ، آنها قادر به درمان همان نوع ناصافي هاي پيچيده هستند و به اصلاح به هم ريختگي دندان ها كمك مي كنند.

ارتودنسي با براكت فلزي و سراميكي

ارتودنسي سراميكي به ويژه در بين بزرگسالاني كه به دنبال گزينه درماني با ديد كمتري نسبت به براكت سنتي هستند ، بسيار مورد توجه قرار مي گيرند؛ استفاده از محصولات شفاف يا رنگ دندان در وسايل و لوازم ارتودنسي باعث افزايش تمايل بزرگسالان به شروع درمان ارتودنسي مي باشد، علاوه بر اين ، اگر حساسيت به فلز داريد ، ممكن است براكت سراميكي گزينه بهتري باشد.

آيا هزينه براكت فلزي همانند براكت سراميكي است؟

به دليل متغير بودن قيمت مواد ، براكت هاي سراميكي معمولاً هزينه بيشتري نسبت به همتاي فلزي خود دارند. با اين حال ، تفاوت بين دو گزينه درماني ممكن است معني دار نباشد. بسته به ميزان درمان مورد نياز ، ممكن است در هر مكاني بين ۶ ماه تا دو سال باشد. مدت زمان معالجه شما براساس پيچيدگي مورد و نه نوع دستگاه مورد استفاده تصميم گرفته مي شود.

ارتودنسي با براكت فلزي و سراميكي به هيچ وجه تنها گزينه هاي درماني در دسترس نيستند ، اما براي تصميم گيري آگاهانه در مورد اينكه به بهترين وجه نياز و بودجه شما را برآورده مي كند ، بهتر است با يك متخصص ارتودنسي قرار ملاقات داشته باشيد.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۸:۵۷ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي با پلاك هاي متحرك

در ارتودنسي متحرك همان‌طور كه از نام آن مشخص است از تجهيزاتي استفاده مي‌شود كه بيمار بايد آنها را هنگام غذا خوردن درآورد و پس از صرف غذا در جاي خود بگذارد. بنابراين كارآمدي و تاثيرگذاري ارتودنسي متحرك كاملاً به همكاري و تعهد بيمار بستگي دارد. ارتودنسي با پلاك هاي متحرك معمولاً براي اصلاح نقص‌هاي جزيي دندان‌ها و فك يا پس از ارتودنسي ثابت براي حفظ نتيجه به دست آمده به كار برده مي‌شود. تجهيزات فانكشنال متحركي نيز براي اصلاح ناهنجاري‌هاي رشدي وجود دارد.

مزايا

ارتودنسي متحرك در مقايسه با ارتودنسي ثابت از مزاياي زير برخوردار است:

وسايل ارتودنسي در  ارتودنسي با پلاك متحرك را مي‌توان هنگام مسواك زدن يا خوردن از دهان خارج كرد.

پوشش‌دهي سقف دهان منجر به افزايش انكوريج مي‌شود.

تنظيم كردن ارتودنسي متحرك دندان آسان است؛ سيم را مي‌توان به راحتي خم كرد و پايه آكريليكي را مي‌توان روي يونيت دندانپزشكي تراش داد يا آن را ضخيم‌تر كرد.

تجهيزات متحرك كمتر به دندان‌ها آسيب مي‌زند. براي مثال تحليل ريشه يكي از عوارض شايع ارتودنسي ثابت است كه در پي‌آمد تحميل نيروي شديد به دندان بروز مي‌يابد.

پايه آكريليكي را مي‌توان ضخيم كرد تا تبديل به صفحه‌هاي بايت تخت براي دندان‌هاي پيشين بالا يا دندان‌هاي عقب شود.

از تجهيزات متحرك مي‌توان براي انتقال نيروها به بلوك‌هاي دنداني استفاده كرد.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي كيست ؟

انواع وسايل متحرك ارتودنسي

ارتودنسي نامرئي

اگر مي‌خواهيد دندان‌ها را بدون جلب توجه اطرافيان رديف و مرتب كنيد، بريس نامرئي را به شما پيشنهاد مي‌دهيم. ارتودنسي نامرئي دندان‌ها را بدون استفاده از سيم‌كشي‌هاي ثابت صاف مي‌كند. در طول درمان از چندين پلاك متحرك استفاده مي‌شود و نيازي نيست بيمار براكت‌ها و سيم‌هاي فلزي را تحمل كند. طول دوره درمان حدود 15 ماه است و بيمار در اين مدت بايد از چند سري پلاك استفاده كند. اكثر بيماران سري پلاك جديد را هر دو هفته يك بار دريافت مي‌كنند. پلاك ارتودنسي نامرئي را مي‌توان برخلاف بريس ثابت به راحتي هنگام غذا خوردن از دهان خارج كرد.

پلاك نگهدارنده

پس از اتمام دوره فعال ارتودنسي بايد مدتي از پلاك نگهدارنده استفاده شود. استفاده از پلاك نگهدارنده متحرك بخشي مهمي از مراحل درمان ارتودنسي است، چون نتيجه به سختي به دست آمده را حفظ مي‌كند و اگر بيمار آن را در دهان نگذارد، دندان‌ها به موقعيت اوليه برمي‌گردد و دوباره كج و نامرتب مي‌شود. چند نوع پلاك نگهدارنده متحرك يا ريتينر وجود دارد كه در ادامه هر يك را معرفي مي‌كنيم.

پلاك نگهدارنده هالي

پلاك نگهدارنده هالي حدود دهه 1920 ابداع شد و از آن پس همواره يكي از پركاربردترين پلاك‌هاي نگهدارنده بوده است. اين پلاك از پلاستيك و سيمي منعطف ساخته مي‌شود و براي ثابت نگه داشتن دندان‌ها يا اصلاح نقص‌هاي جزئي پس از ارتودنسي به كار برده مي‌شود. بخش پلاستيكي را مي‌توان در رنگ‌ها و طرح‌هاي مختلف تهيه كرد تا درمان مفرح و هيجان انگيز شود

پلاك شفاف

پلاك نگهدارنده شفاف شباهت بسياري به پلاك ارتودنسي نامرئي دارد. پلاك شفاف از پلاستيك شفاف قالب‌زده شده‌اي ساخته مي‌شود كه به خوبي روي دندان‌ها مي‌نشيند. اين نوع پلاك به دليل نامشخص بودن طرفداران بسياري دارد، با اين حال پلاك شفاف به اندازه پلاك هالي قابل تنظيم نيست و در صورت آسيب ديدن بايد تعويض شود

فضانگهدار متحرك

فضانگهدار متحرك وسيله‌اي موقتي است كه در ارتودنسي كودكان كاربرد دارد. چنانچه دندان شيري زودتر از موعد بيافتد از فضانگهدار استفاده مي‌شود. فضانگهدار مانع از آن مي‌شود كه ديگر دندان‌هاي شيري به سمت فضاي خالي دندان افتاده حركت كند. به بيان ديگر فضانگهدارنده جا را براي دندان دائمي حفظ مي‌كند تا دندان دائمي در محل مناسب دربيايد و دندان‌ها نامرتب نشود.

منبع : https://www.orthotips.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۱:۱۹ توسط:netware موضوع:

چرا از ارتودنسي نامرئي استفاده كنيم؟

ممكن است شما نيز هر دفعه كه به مقابل آينه مي رويد از نامنظم بودن دندان هايتان احساس نارضايتي كنيد و دوست داشته باشيد كه دندان هايي سالم و زيبا داشته باشيد، چرا كه دندان يكي از مواردي است كه در زيبايي چهره و هم چنين نحوه اداي كلمات تاثير بسيار زيادي دارد، از اين رو اغلب افراد تمايل دارند كه دندان هاي خود را با روش هاي نوين دندانپزشكي مرتب كنند.

ارتودنسي يكي از راه هايي است كه به وسيله آن مي توان دندان ها را منظم كرد، اما متاسفانه بسياري از بزرگسالان دوست ندارند كه تغييري در چهره شان ايجاد شود، چرا كه سيم هاي ارتودنسي و كش هاي آن براي برخي ناخوشايند است، به همين علت اين افراد مي توانند از ارتودنسي نامرئي استفاده كنند.علاوه بر بزرگسالان برخي از كودكان نيز تمايلي به استفاده از ارتودنسي ندارند و فكر مي كنند ممكن است دوستانشان آن هارا مسخره كنند، از اين رو بهتر است براي اين افراد نيز از ارتودنسي نامرئي استفاده شود.

انواع روش هاي جايگزين اين نوع از درمان ارتودنسي مي تواند به شكل باشند :

 ارتودنسي لينگوال

ارتودنسي با براكت هاي شفاف

نوعي ديگر هم ميتوان اين روش هاي درمان را دسته بندي نمود، كه به صورت ارتونسي ثابت و متحرك تقسيم بندي مي گردند. به اين ترتيب كه ارتودنسي لينگوال و ارتودنسي با براكت هاي شفاف (يا سفيد) جزئي از ارتودنسي ثابت و ارتودنسي با پلاك هاي شفاف، جزئي از ارتودنسي متحرك به حساب مي آيد. تفاوت اصلي اين روش هاي مختلف ارتودنسي دندان ، در همين قابليت خارج نمودن دستگاه از درون دهان مي باشد.

ارتودنسي نامرئي لينگوال

اين روش درمان براي اولين بار در سال 1970 معرفي شد كه در آن دستگاه ارتودنسي به طور كامل پشت دندان ها و در مجاورت زبان قرار دارد. جنس براكت ها (نگين ها) در ارتودنسي لينگوال از فلز مي باشد. در اين نوع درمان به علت مكان قرار گيري دستگاه ارتودنسي ، براكت ها توسط افراد ديگر قابل مشاهده نيست و نوعي جايگزين درمان ارتودنسي نامرئي به حساب مي آيد. البته اين روش به دليل ناراحتي و مزاحمتي كه براي زبان ايجاد مي كند و همچنين فضايي كه درون محفظه دهان اشغال مي كند و همچنين احتمال شكسته شدن ، محبوب و معمول نمي باشد. به همين خاطر است كه اكثرا روش هاي ديگري از درمان ارتودنسي به بيماران توصيه مي گردد. ارتودنسي لينگوال به ارتودنسي زباني و يا پشت دنداني هم مشهور مي باشد.

بيشتر بخوانيد : قيمت ارتودنسي 

رتودنسي با براكت هاي شفاف

در اين نوع درمان، دستگاه ارتودنسي از نوع ثابت است و امكان خارج نمودن آن در طول درمان وجود ندارد. در اين روش ، از براكت هايي بي رنگ و شفاف يا سفيد رنگ بهره گرفته مي شود. اين دستگاه شفاف ارتودنسي تنها از فواصل نزديك قابل رويت مي باشد و جنس براكت هاي آن از سراميك مي باشد. امروزه براكت هاي سراميكي جايگزيني زيبا و بسيار مطمئن براي براكت هاي فلزي به حساب مي آيند.

اين نوع درمان مي تواند پيشنهاد بسيار هوشمندانه ايي براي بزرگسالان و البته كساني باشد كه مي خواهند دستگاه ارتودنسي آنها پنهان باشد. البته براي تعيين اين نكته كه كدام بيمار كانديد مناسبي براي براكت هاي شفاف است ، بايد با متخصص ارتودنسي مشورت نمود.

ارتودنسي با پلاك هاي شفاف

يكي از پرطرفدارترين روش هاي درمان ارتودنسي ، استفاده از الاينرهاي شفاف يا اينويزيلايناست كه جنس آن از پلاستيك و بسيار شفاف مي باشد. به همين خاطر به سختي قابل مشاهده و تشخيص مي باشند. اين دستگاه ارتودنسي نامريي شامل تعدادي پلاك متحرك نازك، شفاف و سبك است كه بر اساس قالب گيري اوليه از دندانهاي بيمار ساخته مي شود. معمولا براي هر بيمار 18 الي 30 پلاك ساخته شده كه به صورت متوالي استفاده مي گردند. هر پلاك بايد كل مدت شبانه روز به جز زمان غذا خوردن يا مسواك زدن در دهان بيمار باشد. ملاحظات نگهداري از پلاكها مشابه ساير دستگاههاي متحرك است. حدودا هر 2 هفته پلاك قبلي با پلاك جديدتر (طبق دستور و شماره گذاري لابراتوار سازنده و نظر متخصص ارتودنسي) جايگزين مي گردد. فاصله جلسات ويزيت بيمار يك ماه و نيم است. طول مدت درمان بسته به نوع ناهنجاري دنداني متفاوت است. به طور متوسط حدود 12 ماه است. هرچند در مواردي مي تواند تا 36 ماه به طول انجامد.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۵۵ توسط:netware موضوع:

همه چيز در مورد متخصص ارتودنسي

متخصص ارتودنسي كيست؟

ارتودنتيست يا متخصص ارتودنسي، به پزشكي گفته مي‌شود كه پس از گذراندن دوره ۶ ساله عمومي و كسب تجربه به صورت باليني،به گذراندن دوره تخصصي سه ساله بپردازد و در پايان، با ارائه‌ي يك پايان نامه در زمينه ارتودنسي قادر به تشخيص و درمان اصولي ناهنجاري‌هاي دنداني،فكي در جهت درمان و ايجاد زيبايي و نظم بخشيدن به دندان ‌باشد. متخصص ارتودنسي بعد از گذراندن دوره‌هاي گفته شده، براي به‌روزرساني اطلاعات و دانش خود مي‌بايست در برنامه‌هايي تحت عنوان بازآموزي حرفه‌اي، شركت كند. اين مطلب قابل ذكر مي‌باشد كه تمامي متخصص‌هاي ارتودنسي، يك دكتر دندانپزشك شناخته مي‌شوند در صورتي كه تنها كمتر از ۲ درصد دندانپزشكان در ايران، متخصص ارتودنسي نيز هستند .

 ارتودنسي به انگليسي

كلمه ارتودنسي (به انگليسي برگرفته از ويكي پديا : Orthodontics) تشكيل شده است از دو كلمه جداگانه در انگليسي ، كلمه اول “اورتو” در فارسي به معناي راست و كلمه دوم “ادوس” يا مشتق آن “دوس” در فارسي به معناي دندان مي باشد.

دندان پزشك متخصص ارتودنسي :

اولين بار در ايران از سال ۱۹۸۷ ،تخصص ارتودنسي به عنوان اولين تخصص دندانپزشكي پذيرفته شده است. قابل ذكر است كه در اواخر دهه ۵۰ ، همزمان با گسترش مفاهيم ارتودنسي،زمينه لازم براي آغاز فعاليت‌هاي تخصصي ارتودنسي در ايران فراهم آمد و به دنبال آن فارغ التحصيلان اين رشته، فعاليت طبابت خود را به عنوان متخصص ارتودنسي، آغاز نمودند.

دندانپزشكان پس از خاتمه دوره شش ساله دندان پزشكي عمومي با قبولي در آزمون پذيرش دستياري، به دوره تخصصي ارتودنسي به مدت سه سال تحصيلي و به منظور درمان ناهنجاري‌هاي دنداني فكي وارد مي شوند. بنابراين متخصص ارتودنسي داراي مهارت دندانپزشكي عمومي و تخصص ارتودنسي به طور همزمان مي‌باشد.

روش تشخيص دندان پزشك متخصص ارتودنسي :

براي تشخيص دندان پزشك متخصص ارتودنسي بايد در جست و جوي كلمه «متخصص» در مهر طبابت و روي كارت ويزيت و يا تابلو باشيم. زيرا وزارت بهداشت و سازمان نظام‌ پزشكي تنها به پزشكان متخصص ارتودنسي اجازه قيد اين كلمه را مي‌دهد.علاوه بر اين مي توانيم با جست‌ و‌ جو در سايت سازمان نظام پزشكي كل كشور نسبت به متخصص بودن دكتر خود اطمينان يابيم.

تفاوت بين دندان پزشك عمومي و متخصص ارتودنسي

احتمالا تفاوت بين دكتر دندانپزشك و متخصص ارتودنسي با توجه به تشابه ظاهري روند درماني هر دو كه در ناحيه دهان و دندان صورت مي‌گيرد، آنطور كه بايد نمايان نيست. اما با اين وجود، دندانپزشك و متخصص ارتودنسي به لحاظ درجه تخصصي و نوع خدمات درماني كه به بيماران ارائه مي‌دهند تفاوت‌هايي دارند.

دندانپزشك به پزشكي گفته مي‌شود كه با گذراندن دوره ۶ ساله دندانپزشكي، به انجام درمان‌هاي عمومي دهان و دندان نظير پركردن دندان، عصب كشي،كشيدن دندان،پروتز هاي دنداني يا جرمگيري مي‌پردازند. و لازم به ذكر است كه درمان ناهنجاري‌هاي دنداني فكي بر عهده‌ي دندانپزشك عمومي نمي‌باشد. پس مي‌توان گفت كه متخصص ارتودنسي، به دكتر دندانپزشكي گفته مي‌شود كه علاوه بر گذراندن دوره‌ي عمومي به گذراندن دوره تخصصي در جهت آموزش علمي درمان مشكلات و ناهنجاري‌هاي دنداني- فكي از طريق ( ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي و....) مي‌پردازد.

منبع : https://www.orthodentist.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۸:۳۰ توسط:netware موضوع:

باورهاي ناردست ارتودنسي در جامعه

اگر ما دو غالب ارتودنسي دندان را در نظر بگيريم پاسخ به سوال  بالا بسيار آسان تر مي شود و در واقع از يك سري از سوء برداشت ها كه در جامعه رايج است خواهيم كاست .يكي از باورهاي نادرستي كه در جامعه وجود دارد اين است كه ارتودنسي از سن نوجواني به بعد امكان پذير نيست يا اگر هم كه هست بسيار سخت و غير ممكن است

در واقع اين گونه نيست امروزه با پيشرفت هايي كه در روش ها وابزار هاي درماني مناسب انجام مي شود ، تقريباً مي توان گفت كه ارتودنسي محدوديت سني ندارد اما تفاوت هايي در ميزان پيچيدگي درمان قطعاً وجود دارد به گونه اي كه اگر ما بخواهيم رديف كردن دندان ها را انجام دهيم طبيعتاً در سنين نوجواني و پايين تر(ارتودنسي كودكان و نوجوانان ) به دليل كه متابوليسم بيمار بالا تر است و استخوان ها نرم تر هستند ارتودنسي راحت تر است و حركت دندان ها بهتر صورت مي گيرد اما در سنين بالاتر از ميانسالي(ارتودنسي بزرگسالان ) با عدم درمان ارتودنسي و رديف كردن دندان ها  مواجه خواهيم شد به شرط اين كه دندان ها از لحاظ بهداشت دنداني و لثه اي در وضعيت مناسبي باشند درمان انجام مي شود.

بيشتر بخوانيد : متخصص ارتودنسي كيست؟

ارتودنسي در ناهنجاري هاي فكي به چه صورت خواهد بود ؟

در ناهنجاري هاي فكي يك مقدار قضيه متفاوت است ما براي درمان ناهنجاري هاي فكي در قالب ارتودنسي با محدوديت سني بيشتري نسبت به نامرتب بودن دندان ها  روبه رو هستيم به گونه اي كه مي گوييم مثلاً در دختر خانم ها تا 12 سالگي و پسرها تا 13 سالگي مي توانند براي درمان ناهنجاري هاي فكي اقدام كنند و بهتر است بگوييم تقريباً يك تا 2 سال قبل از بلوغ جنسي صورت بگيرد در صورتي كه اگر سن بالاتر از بلوغ جنسي برود احتمال اين كه ما نتوانيم مشكل را به تنهايي با ارتودنسي حل كنيم وجود دارد هر چند كه در مورد ناهنجاري هاي فكي هم ما دسته بندي هاي مختلفي داريم .به طور كل تنها مواردي كه كار مقداري دشوار تر مي شود و نياز همزمان با ارتودنسي و جراحي فك دارد ، ناهنجاري هاي متوسط يا شديدي است كه معمولاً بيشتر در بزرگسالان روي مي دهد. و طبيعتاً در اين موارد به دليل اين كه رشدي وجود ندارد واگر بيمار هم نسبت به صورتش حساس باشد و بخواهد مشكل ريشه اي حل شود آن زمان ما براي درمان ارتودنسي همراه با جراحي فك انجام مي هيم .

منبع : https://www.orthoblog.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۱:۰۱ توسط:netware موضوع:

عوامل موفقيت ايمپلنت دندانپزشكي

عوامل بسياري در موفقيت ايمپلنت نقش دارند. چند عنصر رايج كه دندانپزشك ايمپلنت دندان شما دنبال آن خواهد بود عبارتند از:

محافظت با استخوان كافي

از آن جايي كه ايمپلنت‌هاي دنداني به استخوان فك جوش مي‌خورند تا تكيه گاه دندان باشد، تراكم استخوان كافي و كيفيت آن يكي از مهم ترين الزامات موفقيت ايمپلنت دنداني است. كودكان اغلب براي ايمپلنت دنداني واجد شرايط نيستند زيرا استخوان‌هاي آن‌ها به اندازه كافي رشد نكرده‌اند. گرافت استخوان يا ميني ايمپلنت گاهي اوقات براي بيماراني كه محافظت كافي از سوي استخوان ندارند در نظر گرفته مي‌شوند.

سلامت كلي مناسب

از آن جايي كه دندانپزشكي ايمپلنت نياز به يك فرآيند جراحي دارد، مهم است كه شما در سلامت كلي خوبي باشيد. بيماراني كه سيگار مي‌كشند، الكل مصرف مي‌كنند يا مبتلا به ديابت هستند، معمولا ميزان موفقيت كمتري در ايمپلنت‌هاي دنداني دارند، زيرا اين مسائل مي‌توانند سلامت دهان را كاهش داده و بر روند بهبودي ايمپلنت تاثير بگذارند.

بيشتر بخوانيد :

لثه‌هاي سالم

لثه‌هاي سالم براي محافظت از ايمپلنت‌هاي دنداني جديد لازم است زيرا با استخوان فك جوش مي‌خورند. بيماران مستعد خطر بالاي بيماري پريودنتال (لثه) اغلب نارسايي ايمپلنت دندان را تجربه مي‌كنند.

تعهد به بهداشت دهان

ايمپلنت دندان نياز به بهداشت دهان و دندان عالي دارد. تعهد به مسواك زدن و نخ دندان كشيدن روزانه، همراه با مراجعه دوره اي به دندانپزشك، بسيار مهم است. به ياد داشته باشيد كه اين عادت‌هاي بهداشتي براي حفظ سلامت و قدرت دندان‌هاي طبيعي شما بسيار مهم است.

عدم كشيدن دندان‌ها روي هم

اگر در مبارزه با بروكسيسم يا دندان قروچه مشكل داريد، به دندانپزشك ايمپلنت دندان خود صحبت كنيد. نشان داده شده است كه اين مسئله ميزان موفقيت دندانپزشكي ايمپلنت را كاهش مي‌دهد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۵:۱۶ توسط:netware موضوع: