جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنا شدن با انواع نژاد مو

نژاد مو بسته به شرايط جغرافيايي و محيط زيست افراد متغيير است و اين تفاوت شرايط جغرافيايي عموما شامل شدت تابش آفتاب و يا رطوبت و از اين قبيل موارد مي شود.

شايد براتون عجيب باشه اما يكي از روش هاي شناخت نوع ريزش مو بستگي به نژاد مو دارد.

نژاد مو با توجه به رنگ پوست متفاوت است براي مثال در كشورهاي غربي كه نژاد سفيدپوست دارند اكثرا موها با رنگ و جنس هاي متنوعي ديده مي شود.

و يا در ميان سياه پوستان بويژه در كشورهاي آفريقايي با توجه به تابش شديد خورشيد ، موهاي تيره و مجعد و فرفري ديده مي شود.

در واقع اصلي ترين عامل در شكل گيري نوع مو در جوامع مختلف بجز موارد ژنتيكي ، بستگي به تابش خورشيد ، گرما و يا سرما در منطقه ، نوع تغذيه در آن جامعه و تاثيرات آب و هوايي (خشك و يا رطوبت هوا) مي باشد.

پس در واقع اگر بخواهيم رابطه اي بين ريزش مو با نژاد مو تعريف كنيم بايد بيشتر به سبك زندگي توجه كنيم زيرا مردم مختلف در نقاط مختلف دنيا با تغذيه و روش زندگي متفاوت ناخواسته شرايطي را ايجاد مي كنند كه تاثيرات كلي در سلامتي آنها خواهد داشت.

نژاد مو ها در كل به سه گروه تقسيم مي شوند

• آسيايي :

كه شامل كشورهاي شرقي و خاورميانه مي شوند كه عموما موهاي تيره و صافي دارند (مردم زردپوست)

• آفريقايي :

كه به دليل گرماي شديد موهاي خشك و تيره رنگ دارند و فرفري يا مجعد مي باشد (اكثرا مردم سياه پوست)

• اروپايي :

عموما شامل كشورهاي غربي مي شوند كه موهاي بلوند يا صاف دارند مربوط به نژاد (سفيد پوست) مي باشد.

در نهايت موها به دو دسته كلي (صاف | مجعد) تقسيم مي شوند.

حتما بخوانيد : متخصص كاشت مو كيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۹:۴۰ توسط:netware موضوع:

آيا كودكتان به شما وابسته است؟

سن : كودك يك ساله تا كودك دو ساله

آيا كودكتان به شما وابسته است؟ وابستگي يك ارتباط عاطفي است كه كودك با شما شكل مي دهد. تمامي كودكان به طور طبيعي به مراقبان اوليه خود، حتي به بزرگسالاني كه كمتر در رشد و پرورش آنان نقش دارند وابسته مي شوند. ولي اين ماهيت وابستگي – چه ايمن و چه ناايمن- است كه در تمام عمر تفاوت ايجاد مي كند. در اينجا با نشانه هاي شكل گيري وابستگي سالم كودك با خود آشنا خواهيد شد.

چك ليست وابستگي كودك

خصوصيات مرتبط با يك كودك با وابستگي ايمن:

احساس امنيت در حضور يكي از والدين يا مراقب

رفتن به سمت مراقب (نه يك فرد غريبه) براي احساس راحتي و آرامش هنگام صدمه ديدن

درصدد كمك برآمدن هنگامي كه آنان احتياج به كمك دارند

تمايل به موافقت با درخواست ها بدون كشمكش زياد

معمولا سعي بر كنترل يا رهبري رفتار فرد مراقب خود ندارد

نشانه هاي مرتبط با وابستگي نا ايمن

نكته: تمام كودكان در برخي از شرايط به روش هاي ذيل عمل مي كنند. زماني كه رفتار معمول يا بارز كودكان موجب نگراني مي شود.

وابستگي بيش از حد: هنگامي كه مراقبان كودك را ترك مي كنند، جدايي از آنان براي او سخت است.

استقلال بيش از حد: به نظر مي رسد  با والدين پيوند وابستگي ندارد چراكه به سختي متوجه ترك آنان مي شود.

كودكي بسيار خجالتي و منزوي است

رفتارش بسيار دوستانه است، بطوريكه سعي مي كند با هركسي ارتباط برقرار كند.

عدم تمايل به كمك يا آرام كردن والدين در هنگام نياز آنان به او

غالبا رئيس مآب (امرونهي بكن) يا مجازات گر (تنبيه كننده)

نگراني بيش از حد در مورد خوب بودن پدرو مادر

بيمناك در حضور پدرو مادر ( تكان نخوردن  يا تكان خوردن)

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۲:۴۰ توسط:netware موضوع:

5 روش براي كاهش ۵۰۰ كالري در طول هر روز

راه هاي زيادي وجود دارد كه شما مي توانيد در طول روز ميزان كالري خود را كاهش دهيد. براي يافتن سالم ترين راه ها با يك متخصص تغذيه يا يك پزشك متخصص لاغري صحبت كنيد. براي راحتي كار نيز ما در اين مقاله تنها ۱۰ روش موثر و تاييد شده را با شما مرور خواهيم كرد.

۱. ميان وعده هاي بهتري انتخاب كنيد

اغلب افردي كه بر اساس فرمول شاخص توده بدني اضافه وزن دارند يا چاق محسوب مي شوند عادت دارند كه بين وعده هاي غذايي خود دست كم ۱ تا ۲ خوراكي به عنوان ميان وعده مصرف كنند. ميان وعده ها مي توانند فوايد زيادي داشته باشند اما اگر قصد لاغري از طرق كاهش كالري داريد بهتر است كه در انتخاب ميان وعده هاي خود دقت بيشتري به خرج دهيد.

۲. هر روز يك غذاي پر كالري را حذف كنيد!

ما قرار نيست براي لاغر شدن قيد تمام مواد غذايي خوشمزه را بزنيم تنها كافيست به صورت تصادفي و رندوم هر روز يك غذاي پر كالري كه عادت به خوردن آن داريم را مصرف نكنيم. به عنوان مثال روز اول در وعده غذايي صبحانه دونات نخوريد، روز دوم پس از ناهار قهوه اي كه با شكر زياد ميل مي كنيد را خط بزنيد، روز ديگر كيك شكلاتي بعد از شام را مصرف نكنيد  و …

۳. سعي كنيد كالري خود را ننوشيد!!!

يك راه ديگر كاهش كالري روزانه، اجتناب از مصرف نوشيدني هاي پر كالري يا دريافت كالري به واسطه نوشيدن است. به عنوان مثال يك نوشابه معمولي ۳۵۵ ميلي ليتري حدود ۱۵۰ كالري دارد و يك كارامل لاته ۴۷۵ ميلي ليتري مي تواند ۲۵۰ كالري يا بيشتر به ما برساند. حتي اسموتي هاي ميوه اي كالري زيادي دارند و در يك وعده ۴۷۵ ميلي ليتر حاوي ۴۰۰ كالري است.

حتما بخوانيد : جراحي لاغري

۴. فقط ۱ بار غذا بكشيد!!

به طور معمول هر بار كه غذا ميل مي كنيد خودتان و تنها براي يك بار ظرف غذايتان را پر كنيد. به مجرد اينكه بشقاب خالي شد، سعي نكنيد كه دوباره آن را پر كنيد. با اين كار، كاهش كالري بيشتري را تجربه خواهيد كرد.

اگر همچنان گرسنه بوديد سعي كنيد به جاي كشيدن غذاي بيشتر بشقاب خود را با سبزيجات، ميوه يا سالاد پر كنيد كه هم سالم تر هستند و هم كالري بسيار كمتري نسبت به غذاي اصلي دارند.

۵. جايگزين هاي كم كالري انتخاب كنيد

براي كاهش كالري بيشتر از ۵۰۰ كالري در طول يك روز، يك راه ديگر مي تواند جايگزين كردن مواد كم كالري به جاي مواد پر كالري باشد. به عنوان مثال اگر شما يك دستورالعمل پخت داريد كه نياز به يك فنجان (۲۵۰ ميلي ليتر) خامه ترش ( معادل ۴۴۴ كالري) است، به جاي آن از ماست كم چرب يا ماست يوناني استفاده كنيد كه همان كار را برايتان انجام مي دهد اما تنها معادل (۱۵۴ كالري) است.

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام

رفرنس : https://www.dranbara.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۸:۱۱ توسط:netware موضوع:

نحوه خريد لوازم يدكي هيونداي به صورت آنلاين

همانطور كه مي دانيد براي خريد لوازم يدكي هيونداي لازم است تا عوامل متعددي را مورد بررسي قرار دهيد.در ادامه همراه ما باشيد تا اطلاعات بيشتري در خصوص انواع قطعات هيونداي و همچنين نحوه خريد لوازم يدكي هيونداي اطلاعاتي را به دست آوريد.

 راهنماي خريد آنلاين لوازم يدكي هيونداي

براي خريد لوازم يدكي هيونداي و همچنين ساير قطعات به صورت آنلاين لازم است تا چه عواملي را مورد بررسي قرار دهيد؟

شناخت درست از قطعات و نيازتان

هنگامي كه به فروشگاه قطعات و لوازم يدكي مي رويد ليستي تهيه كنيد. ابتدا لازم است تا در مورد تمامي قطعات اطلاعات لازم را به دست آوريد و اول از همه بدانيد كه به چه قطعاتي براي خودرويتان نياز داريد سپس خريد لوازم يدكي هيونداي را انجام دهيد.

در مورد فروشگاه هاي آنلاين تحقيق كنيد.

يكي ديگر از عوامل مهمي كه در هنگام خريد قطعات و لوازم يدكي بايد مورد توجه قرار دهيد انتخاب درست فروشگاه مي باشد.فروشگاه هاي آنلاين انواع مختلفي دارند و شما ابتدا لازم است تا در مورد آن فروشگاه اطلاعات لازم را كسب كرده سپس اقدام به خريد قطعات يدكي كنيد.

اهميت خدمات پس از فروش

قبل از اينكه دكمه پرداخت و خريد قطعات يدكي را بزنيد لازم است تا در مورد آن قطعات اطلاعات كافي را به دست آوريد. همچنين از خدمات پس از فروش آن فروشگاه اطمينان پيدا كنيد و اطلاعات لازم در اين زمينه را به دست آوريد.

از فروشگاه هاي مطمئن خريد كنيد

از جمله مهم ترين نكاتي كه در مورد خريد لوازم يدكي هيونداي و همچنين ساير خودرو ها لازم است تا انجام دهيد خريد لوازم يدكي از فروشگاه هاي معتبر و شناخته شده است.

حتما بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۶:۵۰ توسط:netware موضوع:

راهنماي ست كردن رنگ سال ۲۰۲۱ با طلا و جواهرات

ما امسال دو رنگ زيبا در اختيار داريم كه هر دو در صنعت طلا و جواهر به وفور استفاده مي‌شوند. سنگ‌هاي قيمتي زردرنگ روي طلاي سفيد يا پلاتين (يا برعكس) دقيقاً تركيب رنگ سال ۲۰۲۱ را با هم تشكيل مي‌دهند. بنابراين، ست كردن رنگ سال ۲۰۲۱ با طلا و جواهرات چندان سخت به‌نظر نمي‌رسد.

شما مي‌توانيد يك گردنبند طلاي سفيد، نقره يا پلاتين با آويزهاي بزرگ خاكستري را با يك پيراهن زرد رنگ ست كنيد. يا يك جفت گوشواره‌ي زرد رنگ را با يك پيراهن يا دامن خاكستري بپوشيد. مي‌توانيد دستبندهاي زرد را با لباس‌هاي خاكستري يا طلاي سفيد را با لباس زرد ست كنيد.

خوشبختانه هر دو رنگ زرد و خاكستري كه به‌عنوان رنگ امسال انتخاب شده‌اند در طراحي و ساخت طلا و جواهر كاربرد زيادي دارد. ما نيز در گالري پرسته انواع متنوعي از تركيب رنگ‌هاي زرد و خاكستري داريم كه مي‌توانيد با هم ست كنيد. مثلا سنگ سيترين رايج‌ترين سنگ قيمتي به رنگ زرد است كه در محصولات گالري طلا و جواهر كيش طلا  مي‌توانيد نمونه‌هايي از آن را پيدا كنيد.

بيشتر بخوانيد :

استفاده از طلاي سفيد يا پلاتين به‌عنوان جايگزيني براي رنگ خاكستري سال ۲۰۲۱

گفتيم كه مي‌توان از طلاي سفيد يا پلاتين به جاي رنگ خاكستري ۲۰۲۱ در ست كردن طلا با لباس استفاده كرد.

طلاي سفيد

طلاي سفيد كه نگين زردرنگ داشته باشد بهترين تركيب براي سال ۲۰۲۱ است. اما اگر تركيب طلاي سفيد و سنگ زرد دوست نداريد، مي‌توانيد طلاي سفيد را با لباس‌ها يا ديگر اكسسوري‌هاي زرد ست كنيد تا بر اساس مد امسال باشد.

پلاتين

فلز پلاتين هم شبيه رنگ خاكستريِ سال ۲۰۲۱ است. از اين فلز گران‌قيمت هم مي‌توانيد براي ست كردن جواهرات با رنگ سال كمك بگيريد. توجه داشته باشيد كه پلاتين بسيار مستعد خراش برداشتن و زنگار گرفتن است. در نتيجه، به مرور زمان درخشندگي خود را از دست داده و رنگي مات با سايه‌اي از سبز پيدا مي‌كند. براي بازگرداندن درخشندگي و زرق‌وبرق به پلاتين بايد آن را پوليش بزنيد. مزيت پلاتين اين است كه ضد حساسيت است و هرگز موجب آزردگي يا خارش پوست نمي‌شود. اما در طلاي سفيد، ممكن است از نيكل زيادي استفاده شود كه منجر به بروز خارش، قرمزي يا آزردگي پوست مي‌شود. نيكل كه در ساخت طلا و جواهر زياد استفاده مي‌شود، يك فلز حساسيت‌زاي قوي است.

منبع : كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۴:۵۰ توسط:netware موضوع:

حقايق عجيبي كه درباره آبسه دندان نمي‌دانستيد

آبسه دندان يا (dental abscess) نوعي چرك است كه در داخل دندان‌ها يا لثه‌ها تشكيل مي‌شود. آبسه به طور معمول ناشي از عفونت باكتريايي است، و غالباً يكي از مواردي است كه در مغز دندان يا پالپ نرم دندان جمع شده است.

باكتري ها به صورت گسترده در پلاك وجود دارند. پلاك دندان يك محصول جانبي و ساخته شده از مواد غذايي، بزاق و باكتري هاي موجود در دهان است كه به دندان چسپيده و به سلامت آن و لثه ها آسيب وارد مي‌كند.

اگر پلاك با مسواك زدن و نخ دندان منظم و مناسب برداشته نشود، ممكن است باكتري ها در بافت نرم دندان يا لثه ها پخش شوند. اين وضعيت در نهايت مي‌تواند منجر به بروز آبسه دندان شود.

علائم

  • علائم و نشانه‌هاي آبسه دندان شامل موارد زير است:
  • درد در ناحيه آسيب ديده هنگام گاز زدن مواد غذايي
  • درد در ناحيه آسيب ديده هنگام لمس
  • حساسيت به غذاي سرد و گرم و مايعات
  • بدمزه شدن غذاها در دهان
  • تب
  • احساس ناخوشايندي عمومي
  • دشواري در باز كردن دندان
  • مشكلات بلع
  • بيخوابي

علامت اصلي آبسه دندان درد است. اين درد ممكن است يك درد شديد باشد كه معمولاً به طور ناگهاني شروع مي شود. و طي ساعت ها يا روزهاي بعدي شديدتر مي شود. در بعضي موارد، درد ممكن است به گوش، فك و گردن گشترش پيدا كند.

بيشتر بخوانيد :

انواع

سه نوع آبسه دندان وجود دارد:

  • آبسه لثه (Gingival abscess): اين نوع آبسه فقط در بافت لثه است و تاثيري بر دندان يا رباط پريودنتال ندارد.
  • آبسه پريودنتال (Periodontal abscess): اين آبسه در ساختارهاي بافت استخواني دندان‌ها شروع مي‌شود.
  • آبسه پري اپيكال (Periapical abscess): اين آبسه از پالپ نرم دندان شروع مي‌شود.

نوع آبسه، شدت و محل علائم را نشان مي‌دهد.

درمان

هر فردي كه علائم مرتبط با آبسه دندان را تجربه مي‌كند بايد فوراً به دندانپزشك مراجعه كند. آبسه‌هاي دندان به راحتي توسط يك دندانپزشك واجد شرايط تشخيص داده مي‌شوند. افرادي كه مشكل در بلع و يا تنفس دارند بايد سريعاً به بخش اورژانس بيمارستان محلي خود مراجعه كنند. اگر نمي توانيد بلافاصله به دندانپزشك مراجعه كنيد ، به پزشك خانواده مراجعه كنيد.

پزشك نمي‌تواند آبسه را درمان كند، اما ممكن است داروهايي را تجويز كند و در مورد مراقبت از خود و تسكين درد توصيه هايي به شما كند. برخي از روش هاي درماني انواع آبسه عبارتند از:

برش (Incision): آبسه نياز به برش دارد تا چرك آبسه كه حاوي باكتري است تخليه شود. دندانپزشك براي شما از بيحسي موضعي استفاده خواهد كرد تا دردي تجربه نكنيد.

درمان آبسه پري اپيكال: در خصوص اين آبسه‌ها از درمان كانال ريشه يا عصب كشي براي از بين بردن علايم و رشه كن كردن آن استفاده مي شود. از مته براي سوراخ كردن دندان مرده استفاده مي شود تا چرك بيرون بيايد. در اين روش هر نوع بافت آسيب ديده از پالپ دندان خارج مي‌شود.

درمان آبسه پريودنتال: آبسه تخليه ميشود و تميز مي شود. اين درمان كمك مي كند تا دندان بهبود يابد و از بروز عفونت هاي بيشتر جلوگيري مي‌كند.

عمل جراحي

افراد مبتلا به آبسه پري اپيكال كه بصورت مكرر شاهد بروز عفونت هستند، ممكن است نيازمند حذف و برداشتن بافت آسيب ديده به شيوه جراحي باشند. اين كار توسط يك جراح دهان انجام مي‌شود.

افراد مبتلا به آبسه پريودنتال و عفونت عودكننده، مجبور هستند بافت لثه خود را تغيير شكل داده و به طور كلي كيسه آبسه پريودنتال را بردارند. اين روش جراحي نيز توسط يك جراح دهان انجام مي شود. حتي اگر پس از انجام عمل جراحي آبسه دندان دوباره برگردد، دندانپزشك اقدام به برداشتن و كشيدن دندان خواهد كرد.

رفرنس

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۷:۳۸ توسط:netware موضوع:

عفونت دندان چيست و چگونه درمان مي شود؟

عفونت هاي دنداني هنگامي رخ مي دهند كه باكتري ها به پالپ (ناحيه نرم داخل دندان شما) حمله كرده و به بافت هاي اطراف سرايت مي كنند. اين معضل مي تواند به دليل اقدامات دندانپزشكي، وارد شدن ضربه به دندان يا پوسيدگي دندان باشد. اين عفونت از دندان يا ساختارهاي پشتيباني كننده آن منشأ مي گيرد و سپس به بافتهاي اطراف آن سرايت مي كند.

علائم و نشانه هاي عفونت پالپ دندان كدامند؟

يكي از اولين علائم عفونت دندان، زخم شدن يا تير كشيدن و درد دندان به صورت ضرباني است. در صورت عدم درمان عفونت در اين مرحله تورم، دشواري در جويدن، دردي كه به استخوان فك تابيده مي شود و حتي تب و تورم غدد گردن مي تواند علائم بعدي عفونت باشد. اين علائم نشان دهنده گسترش عفونت به ساير قسمت هاي بدن شما است.

برخي ديگر از علائم دهاني مرتبط با عفونت دندان عبارتند از:

  • احساس يك طعم تلخ در دهان
  • بوي بد دهان كه با شستشوي دهان با آب يا دهان شويه از بين نمي رود
  • لثه هاي قرمز يا متورم
  • شل شدن دندان ها
  • وجود يك زخم باز يا تخليه شده روي لثه هايي كه دندان را احاطه كرده
  • حساسيت دندان

بيشتر بخوانيد :

درمان عفونت دندان چيست؟

بسته به اين كه عفونت شما در چه سطحي است و چگونه ايجاد شده روش هاي درماني مختلفي براي برطرف كردن آن وجود دارد. روش درماني مختلف براي برطرف كرديم اين مشكل عبارتند از:

تخليه آبسه

اگر آبسه دندان باعث شكل گيري عفونت دندان شده باشد، روش قطعي درمان مي تواند مديريت آبسه باشد. براي درمان آبسه دندان نيز تخليه بهترين روش است. طي اين فرآيند يك برش كوچك روي آبسه زده مي شود و پس از خروج كامل محتويات داخل آبسه، با سرم شستشو استريل، تميز و شسته مي شود.

عصب كشي دندان

به عصب كشي دندان روت كانال تراپي يا درمان ريشه هم گفته مي شود. اگر عفونت دندان گسترش يافته باشد فرآيند عصب كشي مي تواند براي درمان عفونت و نجات دندان انجام شود. در اين روش يك سوراخ كوچك از طريق سطح جونده در دندان ايجاد مي شود پالپ دندان برداشته مي شود. در صورت وجود آبسه تخليه مي شود و كانال هاي ريشه پر مي شوند. پس از پر شدن ريشه ها، دندان ترمي يا روكش مي شود.

تجويز آنتي بيوتيك

اگر عفونت دندان شما در حال سرايت به سايت بخش هاي دهاني و بافت هاي مجاور باشد دندانپزشك ممكن است براي جلوگيري از افزايش عفونت آنتي بيوتيك تجويز كند.

لازم به ذكر است كه اگر پس از گذشت يك مدت زمان عفونت دندان شما درمان نشده و اگر تب يا تورم داريد يا در تنفس يا بلع مشكل داريد، بايد فوراً به پزشك مراجعه كنيد. به احتمال زياد اكنون عفونت شما به ساير قسمت هاي بدن مانند استخوان فك و نواحي اطراف آن سرايت كرده است و عدم درمان ميتواند برايتان دردسرساز شود.

رفرنس

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۱:۳۲ توسط:netware موضوع:

مقايسه ونير كامپوزيت با ونير پرسلن

 ونير كامپوزيت

ونير كامپوزيت( Composite veneers) موادي هستند كه روي دندان قرار مي گيرندو با تغيير در رنگ, اندازه, ترتيب دندان ها زيبايي فرد را افزايش مي دهند.

ونير هاي كامپوزيتي در مواقعي كه بيمار تمايل به ارتودنسي ندارد بهترين گزينه مي باشد . استفاده از اين روش كه به روش مستقيم معروف است بسيار مقرون بصرفه مي باشد. چرا كه با قرار گرفتن برروي دندان جلوه اي خاص در دندان هاي ايجاد مي كند. مواد ونير كامپوزيت از لحاظ قيمتي مقرون بصرفه تر از پرسلن ونير ها هستند چرا كه دندان پزشك خود به صورت مستقيم با مواد ونير كامپوزيت كار مي كند و برخلاف پرسلن ها مواد در لابراتور ساخته نمي شود .

حتما بخوانيد : هزينه ونير كامپوزيت

ونير پرسلن

روش ديگري كه براي اصلاح خط لبخند داريم استفاده از روش لمينيت دندان يا ونير پرسلن مي باشد كه در دندانپزشكي زيبايي استفاده مي شود . جنس اين مواد معمولا سراميكي مي باشد و دوام بيشتري از ونير كامپوزيت ها دارند ولي داراي معايبي هم مي باشند. دندانپزشك براي قرار دادن اين مواد بر روي دندان شما قالبي از دندان هاي شما تهيه مي كند و قالب را به لابراتوار مي فرستند در نتيجه طول دوره درمان طولاني تر مي شود . عيب بزرگ اين درمان تراش دندان هاست ، علاوه بر اينكه در صورت آسيب پرسلن ها , پرسلن ها بايد تعويض گردد و بر خلاف كامپوزيت ها امكان ترميم آن ها وجود ندارد.

  موارد استفاده از ونير كامپوزيت و پرسلن

استفاده از ونير در موارد بسياري ممكن است سودمند باشد كه عبارت است از:

- اصلاح فضاي بين دندان ها

- ترميم دندان هاي شكسته

- بد رنگي دندان

- منظم كردن دندان

تفاوت ونير كامپوزيت و ونير پرسلن

ونير كامپوزيت در مطب دندان پزشكي و توسط خود دندان پزشك ساخته مي شود در حالي كه ونير پرسلن بعد از قالب گيري از دندان هاي فرد قالب به آزمايشگاه فرستاده مي شود. در نتيجه هم از نظر زماني طول درمان هنگام استفاده از ونير پرسلن افزايش مي يابد علاوه بر اينكه نتيجه مثبتي نيز در بر نخواهد داشت.

- اگر به هر دليلي آسيبي به ونير ها وارد شود ونير كامپوزيت قابل ترميم مي باشد در حالي كه ونير پرسلن قابل ترميم نبوده و بايد تعويض گردد.

- استفاده از ونير پرسلن معمولا هزينه بيشتري نسبت به ونير كامپوزيت دارد.

- در استفاده از ونير كامپوزيت تراشي بر روي سطح دندان ايجاد نمي شود و دندان ها تراش نمي خورند درحالي كه در ونير پرسلن دندان ها تراش مي خورند

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون كامپوزيت هاي دندان اينجا كليك كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۳:۳۷ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت باندينگ چيست؟

كامپوزيت باندينگ يك درمان محبوب زيبايي دندان است كه براي بهبود رنگ، شكل و ظاهر كلي دندان‌ها استفاده مي‌شود. دندان پزشكان با استفاده از مواد پركننده با رنگ متناسب مي‌توانند شكل و فرم دندان‌هاي شخص را تغيير دهند تا فرد لبخندي زيباتر داشته باشد.

اصلاح طرح لبخند با كامپوزيت يا ترميم دندان‌هاي آسيب ‌ديده يكي از تكنيك هاي پيشرفته دندانپزشكي زيبايي است. مواد مورد استفاده به دندانپزشك اين اجازه را مي‌دهد كه نه تنها نتيجه‌ي كارش عالي باشد بلكه ظاهر كار هم كاملاً طبيعي به نظر برسد.

موارد استفاده كامپوزيت دندان

با استفاده از كامپوزيت باندينگ مي‌توان چند مورد از مشكلات دنداني را حل كرد:

شكستگي دندان

دندانپزشك با استفاده از كامپوزيت باندينگ مي‌تواند از گسترش ترك‌ها و شكستگي‌هاي موجود جلوگيري كند. اين ماده‌ ي منحصربه ‌فرد كمك مي‌ كند تا ظاهر ترك آن‌ چنان پيدا نباشد و به خصوص در مورد ترك ‌هايي كه خيلي گسترده هستند و منجر به نازيبايي لبخند شما مي‌شوند، كمك مي‌كند تا ظاهر و پيدايي ترك به حداقل ممكن برسد.

دندان لب ‌پريده

كامپوزيت باندينگ يك انتخاب درماني عالي براي ترميم پريدگي دندان‌هاست. دندانپزشكان باتجربه مي ‌توانند با استفاده از فرمول بندي خاص اين ماده دندان را ترميم كنند، از آسيب بيش‌تر جلوگيري كنند و يك ظاهر كاملاً بدون آسيب و طبيعي به وجود بياورند.

بستن فاصله‌ بين دندان‌ها

دندانپزشك مي‌تواند با استفاده از كامپوزيت رزين براي بستن فاصله ‌ي بين دندان ها اقدام كند؛ بدين ترتيب كه در فاصله‌ي دو دندان، در سمت خارجي هر يك از دندان‌ها از كامپوزيت رزين استفاده مي‌شود تا اين فضاي خالي به طور موثري پر شود. با اين حال، اگر اين فاصله خيلي زياد باشد يا اين كه چند دندان بافاصله در دهانتان باشد، بايد از درمان‌هاي جايگزيني مانند اينويزالينگ يا ونير استفاده كرد.

محافظت از ريشه‌ي دندان

اين رزين با فرمولبندي خاصي كه دارد حتي مي‌تواند براي درمان ريشه‌ ي بدون پوشش دندان هم استفاده شود. دندانپزشك مي‌تواند با شكل دادن رزين درون جاي خالي، ريشه‌ ي بدون پوشش را مخفي كند تا اين كه از حساسيت دردناكي كه به دليل بدون پوشش بودن ريشه ايجاد مي‌شده، جلوگيري شود.

اصلاح طرح لبخند با كامپوزيت دندان

همانگونه كه در موارد قبل ذكر شد، استفاده از كامپوزيت دندان مي تواند به زيباتر شدن دندان ها و در نتيجه زيبايي لبخند شما كمك كند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون كامپوزيت دندان اينجا كليك كنيد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي قيطريه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۷:۴۹ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي زود بازده ديمون

ارتودنسي ديمون يك ارتودنسي ثابت با براكت‌هايي شبيه به ارتودنسي فلزي است. تفاوت اصلي ارتودنسي ديمون با ديگر ارتودنسي‌ها، قابليت خود تنظيمي هر براكت است و فشار وارد شده توسط خود براكت‌ها است. در اين ارتودنسي زود بازده فشار از طريق خود براكت‌ها وارد مي‌شود. در ارتودنسي‌هاي ثابت يا متحرك اين فشار از طريق سيم‌ها به دندان‌ها وارد مي‌شود. ارتودنسي ديمون داراي دو ويژگي اصلي هستند. اول اين كه كوچك‌تر از حالت عادي ساخته شده‌اند.

اين ويژگي باعث خود كنترلي اين ارتودنسي و زيبايي آن مي‌شود. دومين ويژگي اين ارتودنسي، ساخته شدن آن به وسيله سراميك شفاف است. اين جنس از سراميك زيبايي ويژه‌اي دارد و اصلا در دهان مشخص نيست. همچنين باعث حجيم شدن لب‌ها نيز نمي‌شود. اين ويژگي‌هاي زيبايي، سرعت و اثربخشي در بهبود باعث دلپذير شدن اين ارتودنسي شده است.

روش كار اين ارتودنسي زود بازده

اين ارتودنسي براي اصلاح ناهنجاري‌ها دندان و فك مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به همين دليل نتايجي كه به همراه دارد با ديگر ارتودنسي‌ها مشابه است. تفاوت ارتودنسي ديمون با ديگر ارتودنسي‌ها ساختار ارتودنسي و زيبايي ارتودنسي است. ارتودنسي ديمون با سيم و ليگاتور به هم متصل نشده‌اند و فشار از طريق خود به راكت‌ها وارد مي‌شود. همچنين ظاهر كوچك و جنس سراميكي آن باعث زيبايي هر چه بيشتر آن شده است.

به اين ترتيب، ما مي‌توانيم دندان‌ها را با استفاده از اصطكاك كمتر و در نتيجه كاهش زمان معاينات باليني، به موقعيت مناسب منتقل كنيم.

آيا ديمون تنها مارك‌هاي با اين ويژگي است؟

ديمون يكي از ارتودنسي‌هاي شناخته شده است، اما درست است كه گزينه‌هاي ديگري براي ارتودنسي دندان با بريس‌هاي خود كنترلي وجود دارد. ما همه جهات ارتودنسي را بررسي كرده‌ايم. هنگام انتخاب ارتودنسي لازم است همه جهات از جمله انتظار بيمار، شدت ناهنجاري‌هاي دندان‌ها و… مورد بررسي قرار بگيرد. پس از بررسي همه موارد و عكس برداري، راديوگرافي و سفالومتري روش ارتودنسي را انتخاب كنيد. فقط در اين صورت است كه متخصص ارتودنسي مي‌تواند يك برنامه درماني مناسب را براي شما تنظيم كند.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي پنهان 

بهترين متخصص ارتودنسي در كرج

مراحل نصب ارتودنسي ديمون

پس از انجام آزمايشات و انتخاب روش درمان ارتودنسي با براكت‌هاي ديمون، بيمار براي ادامه مراحل قرارگيري بايد به كلينيك مراجعه كند. روند نصب براكت در سال‌هاي اخير به لطف اتصال غيرمستقيم بسيار ساده شده است. نصب از مراحل زير تشكيل شده است:

در ابتدا عكس برداري‌هاي سه بعدي از دهان بيمار انجام مي‌شود تا يك مدل گچي ساخته شود.

براي عكس برداري از راديولوژي استفاده مي‌شود.

آماده سازي قالب و ساخت ماكت به وسيله گچ و پلاستيك

مراجعه بيمار به كلينيك، آماده سازي، صيقل دندان‌ها براي نصب به راكت‌ها

شست و شوي دندان‌ها و چسب زدن به دندان‌ها

استفاده از پليمريزاسيون براي تأثيري بيشتر در شست و شو

نصب ارتودنسي

 

رفرنس 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۳:۲۱ توسط:netware موضوع: