جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه ما بايد درمورد عصب كشي بدانيم

عصب كشي آخرين راه براي احياي دنداني است كه ديگر هيچ اميدي به آن نمي‌توان داشت. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را هر چه بيشتر با عصب كشي و روش هاي انجام آن آشنا كنيم و اطلاعات مناسبي را در اختيار شما قرار دهيم. اگر نياز به عصب كشي داريد و قصد انجام آن را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

ريشه دندان

از آنجا كه براي انجام درمان ريشه دندان يا عصب كشي، نياز به دسترسي به بافت نرم و ريشه دندان است، قبل از اينكه بخواهيم درباره نحوه عصب كشي دندان صحبت كنيم اجازه دهيد كه درباره ريشه و پالپ اطلاعاتي ارئه دهيم. ريشه دندان در زير خط لثه قرار دارد و با كمك رباط هاي پريودنتال به استخوان فك متصل مي شود. داخل ريشه نيز كانالي وجود دارد كه عروق خوني، بافت نرم دندان و عروق عصبي وجود دارند.

برخي از دندان ها تنها يك ريشه دارند. و برخي ديگر بيش از يك ريشه. داخل هر ريشه نيز يك كانال وجود دارد كه به آن ها روت كانال گفته مي شود. اگر جايي چيزي از روت كانال تراپي شنيديد منظور درمان مشكلات ايجاد شده براي اين ريشه ها است.

عصب كشي چيست؟

البته مفهوم درمان ريشه دندان چيزي فراتر از عصب كشي است. زيرا عصب كشي تنها بخشي از فرآيند است. طي اين پروسه مقداري يا تمام بخش آسيب ديده و آلوده پالپ دندان برداشته مي شود و به جاي آن مواد پر كننده دندان قرار داده مي شود. يا اگر نياز باشد دندان با روكش دندان ترميم مي شود.

براي پر كردن دندان اتصالات عصبي و عروق خونرسان دندان نيز قطع مي شود و دندان ديگر زنده نيست اما همچنان سرجاي خودش قرار خواهد داشت و عملكرد خود را همچنان انجام مي دهد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به مزاياي ايمپلنت هاي دندان اينجا كليك كنيد.

فرآيند روت كانال تراپي

پروسه درمان ريشه دندان به طور معمول به بيش از جلسه نياز دارد. ممكن است به دو يا حتي 3 جلسه نيز كشيده شود. هر جلسه نيز چيزي بين نيم ساعت تا 90 دقيقه ممكن است به طول بي انجامد.

در اولين ملاقات، متخصص اندودنتيست يا ريشه درمانگر شما، با اشعه ايكس، از دندان آلوده تصاويري تهيه مي كند.سپس دندان را بي حس كرده و پالپ آلوده را استخراج مي كند. در همين جلسه يك ماده خمير مانند ساخته شده از مواد خاص، به نام گوتاپركا را داخل ريشه دندان قرار مي دهد.

در جلسه دوم، متخصص ريشه درماني، كانال ريشه را تميز كرده و  شكل مي دهد و دندان را ترميم خواهد كرد. اگر بخش زيادي از دندان سالم باشد و بتواند مواد پر كننده دندان را نگاه دارد صرفا دندان عصب كشي شده با مواد پركننده ترميم مي شود. اما اگر آسيب به دندان فراتر از آن باشد كه با پر كردگي ترميم شود، متخصص شما برايتان روكش دندان درخواست خواهد كرد.

همچنين درمورد تغذيه بعد از ايمپلنت بيشتر بدانيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات بسيار جامع و خوبي را درمورد روت كانال تراپي يا همان عصب كشي در اختيار شما قرار دهيم. بهترين كار و پيشنهاد ما به شما عزيزان اين است كه حتما قبل از هر تصميمي با يك متخصص در زمينه مربوطه مشورت كنيد تا بتوانيد بهترين تصميم را بگيريد و دچار پشيماني نشويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 

منبع : http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۰:۳۱ توسط:netware موضوع:

هزينه ارتودنسي نامرئي چگونه محاسبه مي‌شود

ارتودنسي يكي از بهترين روش هاي درمان ناهنجاري هاي دندان و دهان است كه به روش هاي مختلفي نيز مي‌تواند اين ناهنجاري ها را درمان كند يكي از اين روش ها استفاده از ارتودنسي نامرئي است. ارتودنسي نامرئي بيشتر مخصوص افرادي است كه با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات مناسبي را درمورد هزينه ارتودنسي نامرئي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

هزينه ارتودنسي نامرئي چگونه محاسبه مي‌شود

به نظر نميرسد كه جايي در منابع فارسي كسي چيزي درباره هزينه ارتودنسي نامرئي نوشته باشد. البته حق هم دارند زيرا بدون ارزيابي نميتوان هزينه هيچكدام از خدمات ارتودنسي را برآورد كرد. اما براي اينكه بفهميد حدود قيمت ها چقدر است ما اين مقاله را تهيه كرديم و به صورت حدودي قيمت ها را نوشتيم. بسته به نوع دستگاهي كه انتخاب ميكنيد قيمت ارتودنسي نامرئي چيزي بين 4 تا 20 ميليون تومان ميتواند باشد. ادامه مقاله را بخوانيد تا متوجه شويد هر دستگاه به صورت حدودي چقدر هزينه دارد و فراموش نكنيد اين قيمت ها حدودي هستند. تنها راه تعيين هزينه نهايي مراجعه به كلينيك است.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

اصطلاح ارتودنسي نامرئي بيشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار ميگرد و اشاره به روش هاي ارتودنسي دارد كه در آن ها براي صاف كردن و اصلاح ناهماهنگي دندان ها از دستگاه هاي خاصي استفاده ميشود. اين دستگاه ها يا شفاف هستند و يا اينكه نميتوان به راحتي آن ها را ديد و به عبارتي پنهان هستند. سه نوع از اين دستگاه ها در حوزه ارتودنسي نامرئي كه براي صاف كردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده ميشود عبارتند از:

  1. سيستم متحرك اينويزيلاين
  2. سيستم لينگوال يا پشت دندان
  3. سيستم سراميكي

ما براي اينكه بتوانيم هزينه ارتودنسي نامرئي را محاسبه كنيم بايد به جزئيات هزينه هر كدام از سه مورد بالا بپردازيم كه در ادامه مورد بررسي قرار گرفته اند و قيمت هر كدام نوشته شده است.

عوامل موثر در تعيين هزينه ارتودنسي

بعضي از مراجعان به كلينيك و كاربراني كه وارد سايت ميشوند از ما ميخواهند كه يك قيمت دقيق براي خدمات دندانپزشك ارائه دهيم اما حقيقتش را بخواهيد چنين چيزي امكان پذير نيست زيرا براي مثال قيمت ارتودنسي نامرئي خودش به تنهايي تحت تاثير عوامل مختلفي است كه به ما اجازه نميدهد يك عدد ثابت و يا دقيق براي اين موضوع ارائه دهيم.

ارتودنسي نامرئي مخصوص افرادي خاص

معمولا هر كسي از اين نوع ارتودنسي ها استفاده نميكند و بيشتر كساني رو به درمان با اين سيستم ها مي آورند كه به هيچ عنوان تمايل ندارند كسي بفهمد تحت ارتودنسي هستند. به عبارتي كساني كه ميخواهند چراغ خاموش دندان هاي خود را صاف و يكدست كنند بيشتر علاقمند به اين سيستم ها هستند. از آنجايي كه هزينه ارتودنسي نامرئي زياد است شايد كساني كه توانايي مالي زيادي ندارند و يا نميخواهند پول زيادي هزينه كنند رو به ارتودنسي ثابت با بريس فلزي بياورند.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا شما عزيزان را با ارتودنسي نامرئي و هزينه آن بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات مناسبي را در اين رابطه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۶:۲۴ توسط:netware موضوع:

روابط دندانپزشكي و بارداري با يكديگر

امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با دندانپزشكي و ارتباط آن با بارداري آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را در ارتباط با اين موضوع در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد در اين دوران سخت يعني دوران بارداري بهترين تصميم را بگيريد. با ما همراه باشيد تا راجع به اين مهم بيشتر بدانيد.

استفاده از دهانشويه و فوايد آن

يكي از مواد شيميايي كه ارتباط مستقيم با دندان پزشكي بارداري دارد استفاده از دهانشويه در دوران بارداري مي‌باشد با ما در ادامه اين مطلب همراه باشيد تا شما را با خواض اين ماده و يا داروي شيميايي بيشتر آشنا كنيم:

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم.

  • مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  • به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند
  • ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  • بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  • به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند
  • مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  • علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد

كشيدن دندان و مراجعه به دندانپزشكي در بارداري

قبل از هر چيز بايد بدانيد كه بارداري مي‌تواند از جهت منفي بر سلامت دندان‌ها تاثير بگذارد بخصوص اگر مادر كلسيم كافي دريافت نكند پس – چه چكاپ دنداني قبل از بارداري انجام داده باشيد يا نداده باشيد- ممكن است در اين دوران دچار مشكلات دنداني شويد. اما آيا دندانپزشكي بارداري بي‌خطر است؟

بله، نه تنها مي‌توانيد در دوران بارداري به دندانپزشك مراجعه كنيد بلكه اين يك عمل ضروري است. پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ساير مشكلات بهداشت دهان و دندان مسائلي هستند كه بايد سريعاً به آنها رسيدگي شود. تغييرات هورموني، تغييرات رژيم غذايي، ابتلا به ژنژيونت بارداري و هوس‌هايي بارداري مي‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بيشتري قرار دهند. بعلاوه برخي از مشكلات دنداني مي‌تواند روي نوزاد در حال رشد تأثير بگذارد. تحقيقات نشان داده است كه از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد مي‌تواند به خاطر عفونت شديد لثه در مادر باشد.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان دربارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

سخن آخر

امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا شما را هر چه بيشتر با دندانپزشكي در بارداري و استفاده از دهانشويه در بارداري آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مهمي را در اين رابطه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۰:۲۰ توسط:netware موضوع:

كيا سورنتو يا استينگر

كيا موتورز يكي از بهترين كمپاني هاي خودرو سازي در دنيا است و امروزه خودرو هاي بسيار با كيفيتي را توليد يو به بازار عرضه مي‌كند. امروز در اين مطلبل قصد داريم تا شما را بيشتر با كمپاني خودرو سازي كيا موتورز آشنا كنيم و اطلاعات مفيدي را درمورد دو تا زا بهترين مدل هاي اين كمپاني در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. كيا استينگر و سورنتو. همچنين راجع به قطعات كيا و هيونداي نيز اطلاعاتي را در اختيار شما قرار خواهيم داد.  با ما همراه باشيد.

كيا موتورز

نسل سوم ماشين سورنتو حدودا از اواخل سال 2015 بود كه وارد بازارهاي ايران شد. نه تنها زا آن زمان، كه از لحظه رونمايي از اين ماشين، ايرانيان زيادي در سوداي خريد اين ماشين بودند و خيلي ها نيز موفق به وارد كردن و خريد آن شدند. اما بعد زا اين نسخه 2 سال بعد ما شاهد طراحي و توليد مدل 2017 و جديد سورنتو بوديم. شركت اطلس موتور به عنوان نماينده رسمي كيا موتورز در كشور از همان ابتداي رونمايي از سورنتو 2018 به دنبال واردات آن بود و براي وارد كردن آن نيز تلاش هاي زيادي انجام داد تا اينكه….

مشخصات فني سورنتو

كيا سورنتو اين شاسي ‌بلند كره‌اي مجهز به موتور 2.4 ليتري تنفس طبيعي است كه در نمونه موجود در بازار ايران، به گيربكس 6 سرعته اتوماتيك متصل شده كه توانايي توليد 188 اسب بخار، قدرت و 241 نيوتن متر، گشتاور است.

در تاريخ چهاردهم مرداد امسال يعني سال 99 قيمتي كه براي سورنتوهاي ترخيص شده در نظر گرفته شده نزديك به 1 ميليارد و 950 ميليون تومان است. كه احتمالا با تغييرات ارزي اين قيمت باز هم بيشتر خواهد شد و سر به فلك خواهد كشي. خدمات پس از فروش اين ماشين بر عهده اطلس موتور است.

استينگر

استينگر 2021 در واقع نسخه تكامل يافته 2020 است و به گونه اي طراحي شده تا بتواند با رقباي هم رده خود دست و پنجه بي اندازد. در اين مقاله با مشخصات موتوري، تصاوير و نكات برجسته رونمايي اين خودرو نسل جديد و آينده دار آشنا خواهيد شد. چنانچه به ماشين هاي كره اي و مخصوصا محصولات كيا علاقمند هستيد شما را به خواندن اين مقاله دعوت مي‌كنيم.

مشحصات فني استينگر

مشابه نسخه قبلي اين ماشين جذيذ، ما يك مانيتو 8 اينچي داريم كه البته مشتري ها ميتوانند به صورت سفارشي درخواست نصب مانيتور 10.5 اينچي براي اين ماشين را به جاي مانيتور پيشفرض بدهند. اين مانيتور جديد در اغلب ماشين هاي هم رده و رقيب وجود دارد اما نمايشگر استاندارد كيا استينگر 8 اينچي است.

اين ماشين چندي پيش رونمايي شد و قرار بر اين است كه اواخر سال 2020 ميلادي و پيش از شروع سال جديد كم كم به فروش برسد. لازم به ذكر است كه رونمايي اين ماشين در خود كشور كره از همان ابتداي سال 2020 آغاز شد ولي هنوز وارد بازار جهاني نشده است.

سخن آخر

امروز در اين مطلب قصد داشتيم تا به شما اطلاعات جامعي درمورد دو تا از بهترين خودرو هاي كيا بدهيم و مي‌خواهيم به شما بگوييم تا قطعات اين خودرو ها را از كجا تهيه كنيد. اگر قصد خريد لوازم يدكي كيا و يا هيونداي را داريد پيشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۳:۱۳ توسط:netware موضوع:

آموزش نگهداري و راه اندازي استخر

يكي از مهم ترين موضوعاتي كه بعد از ساخت و اجراي استخر و جكوزي داراي اهميت مي باشد تعميرات و نگهداري استخر  در

طول زمان استفاده و كاربري از استخر و سونا مي باشد.

موارد مهم در نگهداري استخر سونا و جكوزي به شرح ذيل مي باشد.

بعد از آب گيري استخر چند مورد از جمله دماي آب و نيز مواد شيميايي آب مورد اهميت مي باشد . در استخر هاي عمومي ايران معمولا دماي آب استخر را بر روي ۲۹ درجه تا ۳۰ درجه سانتيگراد تنظيم مي نمايند.

مواد شيميايي كه به آب استخر اضافه مي كنند به ترتيب كلر ، سولفات آلومينيوم ( زاج ) و سولفات مس ( كات كبود )

مي باشند.

بعد از آب گيري استخر كليه پمپ هاي تصفيه استخر و پمپ گرمايشي آن را در حالت روشن قرار داده و اجازه مي دهيم به مدت ۲۴ ساعت آب استخر از فيلتر ها عبور كند در طول اين زمان اگر طراحي به صورت اصولي صورت گرفته باشد بايد كل آب استخر ۴ بار از سطح فيلتر عبور كند و مواد اضافه خود و كدري ها را بر سطح سيليس هاي فيلتر بگذارد. بعد از روشن كردن پمپ ها سيستم را چك مي كنيم به اين گونه كه از هواگيري فيلتر تصفيه و مبدل هاي گرمايشي اطمينان حاصل كرده كه آب استخر جريان كامل را داشته باشد و مي تواند بعد از روشن نمودن پمپ ها به سطح استخر رفته و جريان آب را از پاشش نازل هاي استخر مشاهده نمود.

بعد از روشن نمودن پمپ ها نوبت به تزريق كلر به آب استخر مي رسد :

اگر از كلر پودري استفاده مي كنيم بايد كلر را در يك بشكه با آب حل كرده و اجازه دهيم تا لرد كلر در كف بشكه ته نشين شود. اين كار براي كلر هاي با پايه كلسيم در كلر است، تا بجاي ايجاد شفافيت در آب، باعث ايجاد كدري و اصطلاحا دوغي شدن آب نشود.

بعد از ته نشين شدن كلر يك مايع تقريبا شفاف مايل به زرد به دست مي آيد . حال مي توان اين كلر را به آب استخر اضافه كرد. روش درست تزريق كلر به آب استخر توسط پمپ هاي كلر زن و دوزينگ پمپ ها صورت مي گيرد. پمپ كلر زن را روشن ميكنيم و اجازه ميدهيم كلر به آب استخر اضافه شود و بعد به وسيله ي تستر مقدار كلر را اندازه گيري مي كنيم . در زمان راه اندازي بهتر است مقدار كلر داخل آب را از حد مجاز به مدت ۱ روز بالا تر نگهداريم (۴PPM) اين كار باعث از بين رفتن باكتري هاي داخل آب مي شود ولي بايد اين نكته را توجه كنيم كه در زمان استفاده شنا گران مقدار كلر محلول در آب نبايد از PPM2 تجاوز كند زيرا باعث ايجاد حساسيت هاي پوستي براي شناگران مي شود.

بعد از ۲۴ ساعت تست كلر را انجام داده و كلر آب را اندازه گيري مي كنيم و دماي آب استخر را اندازه گيري كرده اگر به حد مناسب رسيده بودند مي توانند شنا گران از استخر استفاده كنند.

تست پي اچ (PH ) :

تست پي اچ استخر به گونه اي مي باشد كه از آب استخر نمونه برداري كرده و توسط قطره ph يا قرص RED پي اچ آب را اندازه گيري مي كنيم. مقدار پي اچ آب استخر بايد بين ۷.۰ تا ۷.۶ باشد در صورت بالا بودن اين مقدار در حالت تست بايد به آب استخر اسيد خوراكي تزريق شود تا مقدار عددي آن به حد مجاز برسد. در صورت پايين بودن مقدار پي اچ آب استخر يا جكوزي بايد از مواد قليايي كننده آب براي بالا آوردن مقدار عددي استفاده نمود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۰۰ توسط:netware موضوع:

آموزش نگهداري و راه اندازي استخر

يكي از مهم ترين موضوعاتي كه بعد از ساخت و اجراي استخر و جكوزي داراي اهميت مي باشد تعميرات و نگهداري استخر  در

طول زمان استفاده و كاربري از استخر و سونا مي باشد.

موارد مهم در نگهداري استخر سونا و جكوزي به شرح ذيل مي باشد.

بعد از آب گيري استخر چند مورد از جمله دماي آب و نيز مواد شيميايي آب مورد اهميت مي باشد . در استخر هاي عمومي ايران معمولا دماي آب استخر را بر روي ۲۹ درجه تا ۳۰ درجه سانتيگراد تنظيم مي نمايند.

مواد شيميايي كه به آب استخر اضافه مي كنند به ترتيب كلر ، سولفات آلومينيوم ( زاج ) و سولفات مس ( كات كبود )

مي باشند.

بعد از آب گيري استخر كليه پمپ هاي تصفيه استخر و پمپ گرمايشي آن را در حالت روشن قرار داده و اجازه مي دهيم به مدت ۲۴ ساعت آب استخر از فيلتر ها عبور كند در طول اين زمان اگر طراحي به صورت اصولي صورت گرفته باشد بايد كل آب استخر ۴ بار از سطح فيلتر عبور كند و مواد اضافه خود و كدري ها را بر سطح سيليس هاي فيلتر بگذارد. بعد از روشن كردن پمپ ها سيستم را چك مي كنيم به اين گونه كه از هواگيري فيلتر تصفيه و مبدل هاي گرمايشي اطمينان حاصل كرده كه آب استخر جريان كامل را داشته باشد و مي تواند بعد از روشن نمودن پمپ ها به سطح استخر رفته و جريان آب را از پاشش نازل هاي استخر مشاهده نمود.

بعد از روشن نمودن پمپ ها نوبت به تزريق كلر به آب استخر مي رسد :

اگر از كلر پودري استفاده مي كنيم بايد كلر را در يك بشكه با آب حل كرده و اجازه دهيم تا لرد كلر در كف بشكه ته نشين شود. اين كار براي كلر هاي با پايه كلسيم در كلر است، تا بجاي ايجاد شفافيت در آب، باعث ايجاد كدري و اصطلاحا دوغي شدن آب نشود.

بعد از ته نشين شدن كلر يك مايع تقريبا شفاف مايل به زرد به دست مي آيد . حال مي توان اين كلر را به آب استخر اضافه كرد. روش درست تزريق كلر به آب استخر توسط پمپ هاي كلر زن و دوزينگ پمپ ها صورت مي گيرد. پمپ كلر زن را روشن ميكنيم و اجازه ميدهيم كلر به آب استخر اضافه شود و بعد به وسيله ي تستر مقدار كلر را اندازه گيري مي كنيم . در زمان راه اندازي بهتر است مقدار كلر داخل آب را از حد مجاز به مدت ۱ روز بالا تر نگهداريم (۴PPM) اين كار باعث از بين رفتن باكتري هاي داخل آب مي شود ولي بايد اين نكته را توجه كنيم كه در زمان استفاده شنا گران مقدار كلر محلول در آب نبايد از PPM2 تجاوز كند زيرا باعث ايجاد حساسيت هاي پوستي براي شناگران مي شود.

بعد از ۲۴ ساعت تست كلر را انجام داده و كلر آب را اندازه گيري مي كنيم و دماي آب استخر را اندازه گيري كرده اگر به حد مناسب رسيده بودند مي توانند شنا گران از استخر استفاده كنند.

تست پي اچ (PH ) :

تست پي اچ استخر به گونه اي مي باشد كه از آب استخر نمونه برداري كرده و توسط قطره ph يا قرص RED پي اچ آب را اندازه گيري مي كنيم. مقدار پي اچ آب استخر بايد بين ۷.۰ تا ۷.۶ باشد در صورت بالا بودن اين مقدار در حالت تست بايد به آب استخر اسيد خوراكي تزريق شود تا مقدار عددي آن به حد مجاز برسد. در صورت پايين بودن مقدار پي اچ آب استخر يا جكوزي بايد از مواد قليايي كننده آب براي بالا آوردن مقدار عددي استفاده نمود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۸:۴۵ توسط:netware موضوع:

هر آنچه بايد درباره عصب كشي بدانيد

عصب كشي روشي است براي احياي دنداني كه به طور قطع از دست رفته است. گاهي اوقات شدت تخريب دندان آنقدر زياد است كه بايد عصب كشي انجام شود تا اميدي بتوانيم داشته باشيم كه دندان خود را از دست نخواهيم داد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با عصب كشي و همه چيز درمورد آن آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

عصب كشي چيست؟

قبل از هرچيزي بهتر است بدانيد كه عبارت عصب كشي دندان يك عبارت تقريبا رايج اما اشتباه است. نام اين پروسه، روت كانال تراپي يا درمان ريشه دندان است كه در انگليسي هم به صورت ( root canal therapy ) نوشته مي شود.

اين پروسه شامل ايجاد يك سوراخ كوچك در سطح جونده دندان و سپس خارج كردن پالپ آلوده دندان است. طي اين پروسه عروق خوني و عصبي دندان در داخل اتاقك پالپ و ريشه دندان برداشته مي شود، سپس دندان عصب كشي شده پر و ترميم مي شود.

يك دندان كه درمان روت كانال تراپي رويش انجام شده عملا ديگر زنده نيست و بافت زنده ندارد اما به واسطه رباط ها و ساختارهاي نگهدارنده به استخوان متصل است و ما تنها با عصب كشي آن را نجات داده ايم در حالي كه زنده نيست.

همچنين درمورد تغذيه بعد از ايمپلنت دندان بيشتر بدانيد.

مراحل عصب كشي

درمان ريشه دندان اغلب  به يك يا دوجلسه درماني نياز دارد و شامل مراحل زير مي باشد :

  • دندانپزشك يا اندودنتيست (متخصص ريشه درماني) شما ابتدا عكس هاي راديوگرافي از دندان تان را بررسي كرده و سپس مقدمات بيحسي دندان را فراهم مي كند .
  • براي جدا كردن دندان از ديگر دندان ها از يك محافظ دندان استفاده مي كند و سپس دندان را تميز و عاري از بزاق نگه مي دارد .
  • براي باز كردن تاج دندان از يك ابزار بسيار كوچك به منظور تميزكردن خمير پالپ ، كانال ريشه و شكل دادن به فضا استفاده مي كند .
  • پس از باز كردن تاج دندان ، تميز كردن فضا و شكل دادن به آن اندودنتيست شما ، دندان را با مواد مخصوص پر مي كند .
  • در اغلب موارد يك پركردگي موقت براي بستن فضا قبل از ترميم تاج دندان توسط متخصص درمان ريشه انجام مي شود .
  • پس از بازديد نهايي با اندودنتيست شما بايد به دندانپزشك خود مراجعه كنيد. سپس ادامه درمان روكش دندان و يا ترميم هاي ديگر را نزد او به پايان برسانيد .
  • اگر دندان شما فاقد ساختار كافي براي نگه داشتن ترميم باشد ممكن است اندودنتيست يا دندانپزشك شما يك پست داخل دندان قرار دهند .

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد مزاياي ايمپلنت دنداني اينجا كليك كنيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را درمورد روت كانال تراپي يا همان عصب كشي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا با اطمينان و با خيال راحت بتوانيد براي سلامت دندان هاي خود تصميم بگيريد. براي اين كه اطلاعات خود را در زمينه سلامت دهان و دندان افزايش دهيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما مقالات موجود در اينترنت را مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۹:۴۹ توسط:netware موضوع:

عصب كشي دندان

عصب كشي يكي از بهترين روش ها براي نجات دندان است. امروزه بسياري از افراد براي عصب كشي به كلينيك هاي دندانپزشكي مراجعه مي‌كنند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با عصب كشي و همه چيز درمورد آن آشنا كنيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

عصب كشي چيست؟

قبل از هرچيزي بهتر است بدانيد كه عبارت عصب كشي دندان يك عبارت تقريبا رايج اما اشتباه است. نام اين پروسه، روت كانال تراپي يا درمان ريشه دندان است كه در انگليسي هم به صورت ( root canal therapy ) نوشته مي شود.

اين پروسه شامل ايجاد يك سوراخ كوچك در سطح جونده دندان و سپس خارج كردن پالپ آلوده دندان است. طي اين پروسه عروق خوني و عصبي دندان در داخل اتاقك پالپ و ريشه دندان برداشته مي شود، سپس دندان عصب كشي شده پر و ترميم مي شود.

يك دندان كه درمان روت كانال تراپي رويش انجام شده عملا ديگر زنده نيست و بافت زنده ندارد اما به واسطه رباط ها و ساختارهاي نگهدارنده به استخوان متصل است و ما تنها با عصب كشي آن را نجات داده ايم در حالي كه زنده نيست.

همچنين درمورد اصلي ترين مزاياي ايمپلنت دندان بيشتر بدانيد.

زمان عصب كشي دندان

همانطور كه گفته شد هنگامي كه بافت نرم داخل كانال ريشه ملتهب يا عفوني مي شود و يا پوسيدگي دندان عميقي مشاهده شود، دندان شما به درمان ريشه نياز پيدا مي كند . علاوه برعفونت و التهاب، ضربه و  صدمات ديگري كه به دندان وارد مي شود نيز ممكن است باعث آسيب به پالپ دندان شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد جرمگيري اينجا كليك كنيد.

مراحل عصب كشي

درمان ريشه دندان اغلب  به يك يا دوجلسه درماني نياز دارد و شامل مراحل زير مي باشد :

  1. دندانپزشك يا اندودنتيست (متخصص ريشه درماني) شما ابتدا عكس هاي راديوگرافي از دندان تان را بررسي كرده و سپس مقدمات بيحسي دندان را فراهم مي كند .
  2. براي جدا كردن دندان از ديگر دندان ها از يك محافظ دندان استفاده مي كند و سپس دندان را تميز و عاري از بزاق نگه مي دارد .
  3. براي باز كردن تاج دندان از يك ابزار بسيار كوچك به منظور تميزكردن خمير پالپ ، كانال ريشه و شكل دادن به فضا استفاده مي كند .
  4. پس از باز كردن تاج دندان ، تميز كردن فضا و شكل دادن به آن اندودنتيست شما ، دندان را با مواد مخصوص پر مي كند
  5. در اغلب موارد يك پركردگي موقت براي بستن فضا قبل از ترميم تاج دندان توسط متخصص درمان ريشه انجام مي شود .
  6. پس از بازديد نهايي با اندودنتيست شما بايد به دندانپزشك خود مراجعه كنيد. سپس ادامه درمان روكش دندان و يا ترميم هاي ديگر را نزد او به پايان برسانيد .
  7. اگر دندان شما فاقد ساختار كافي براي نگه داشتن ترميم باشد ممكن است اندودنتيست يا دندانپزشك شما يك پست داخل دندان قرار دهند .

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا شما را با عصب كشي به طور كامل آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. كسب اطلاعات بيشتر راجع به هر موضوعي باعث مي‌شود تا شما بهترين تصميم را براي آينده و سلامت خود بگيريد. تصميم داريم تا به شما سايت پايگاه سلامت دهان و دندان را معرفي كنيم كه اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما قرار مي‌دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۴۳ توسط:netware موضوع:

آشنايي با كاربرد هاي كامپوزيت دندان

كامپوزيت يكي از پرطرفدار ترين مواد دندانپزشكي است، كه كاربرد هاي بسيار زيادي دارد و بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا علاوه بر اينكه شما را كامپوزيت دندان آشنا كنيم، چند مورد از مهمترين كاربرد هاي آن را نيز به شما بگوييم. با ما همراه باشيد.

ونير كامپوزيت چيست؟

ونير در واقع يك لايه پوششي است كه اغلب به منظور زيبايي يا ترميم، روي سطوح مختلف دنداني قرار داده مي‌شود. ما انواع مختلفي ونير داريم كه مهم‌ترين آن‌ها، لمينت دندان (ونير سراميكي) و ونير كامپوزيت‌ها هستند. اين مقاله به صورت اختصاصي درباره لايه‌هاي پوششي كامپوزيت دندان است.

كامپوزيت يك نوع ماده بسيار پركاربرد در دندانپزشكي است كه ما در درمان‌هاي ترميمي؛ به طور گسترده از آن استفاده مي‌كنيم. زماني كه بخواهيم از كامپوزيت به عنوان يك لايه پوشاننده دنداني يا ونير استفاده كنيم، اصطلاحاً به آن ونير كامپوزيت دندان مي‌گوييم. بنابراين منظور از كامپوزيت ونير، استفاده از مواد كامپوزيت ترميمي، به عنوان ونير و پوشاننده سطوح دنداني است.

نصب كامپوزيت

ونير كامپوزيت دندان جزء درمان‌هاي ترميمي مستقيم به شمار مي‌روند. به اين معني كه مواد كامپوزيتي در مطب، توسط دندانپزشك يا متخصص ترميمي و زيبايي آماده شده و به صورت مستقيم روي سطح دندان‌ها متصل مي‌شود. ما در ادامه مراحلي كه ميبايست براي نصب كامپوزيت به دندان ها طي كنيد را توضيح داده ايم.

مزايا و معايب كامپوزيت هاي دنداني

با قرار گرفتن لايه هاي كامپوزيتي روي دندان ها، اكنون دندان آسيب ديده يا مشكل دار مستحكم شده و زيباتر از قبل به نظر مي رسد. با سپري كردند چنين درماني طرج لبخند شما بهتر خواهد شد و به اين شكل اعتماد به نفس بيشتري به دست خواهيد آورد.

ونير كامپوزيت ها ذاتاً داراي ماهيت (جذب آب) هستند. يعني به صورت جزئي آب را به خود جذب مي‌كنند. همين موضوع باعث مي‌شود كه بتوانند رنگدانه غذاها و نوشيدني‌هايي كه ما مي‌خوريم را نيز به خود جذب كنند. بنابراين اين ونيرها به مرور زمان دچار تغيير رنگ شده و نسبت به حالت اوليه خود رنگشان كمي برمي‌گردد.

خاصيت جذب رنگدانه‌ها باعث مي‌شود كه ما متخصصان ترميمي و زيبايي، كامپوزيت ونيرها را براي برخي از افراد مناسب ندانيم و به عنوان يك گزينه جايگزين، لمينت سراميكي را به آن ها پيشنهاد دهيم. مثلا افراد زير كانديد مناسبي براي نصب اين نوع ونيره نستند:

  • عزيزاني كه قهوه زياد مي نوشند
  • افرادي كه به استعمال دخانيات عادت دارند
  • افرادي كه سوء مصرف نوشيدني هاي الكلي دارند

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا شما را بيشتر با كاربرد هاي كامپوزيت دندان آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را درمورد آن در اختيار شما قرار دهيم. تحقيق كردن و كسب اطلاعات بيشتر در هر زمينه اي باعث مي‌‍شود تا شما بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد و از تصميم خود اطمينان داشته باشيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۴۴ توسط:netware موضوع:

ساخت استخر

بر اساس كاربرد استخرهاي خانگي در اشكال هندسي مختلف طراحي مي شوند و بيشتر از رعايت استانداردهاي سازه،رضايت كارفرما باتوجه به فضاي محدود ساختمان از حيث معماري موردنظراست.

در ساخت استخرهاي عمومي و حرفه اي نيز با توجه به امكانات در نظر گرفته شده مطابق اهداف كارفرما،توجه به استانداردهاي موجود الزامي ميباشد.

بر اين اساس استقرار استخرها در زمين هاي لغزنده يا رونده يا در حاشيه دامداري ها يا تصفيه خانه هاي فاضلاب مغاير همين اصول است.

بطور كلي در طراحي سازه مخزن استخرها از بتن هاي مسلح با آرماتور بندي صحيح مي باشد كه در آنها نحوه توجه طراح و سازنده به اجراي آب بندها و درزهاي انبساط ، نحوه كار گذاري لوله ها و مجاري تا سيساتي و نوع لوله ها و اتصالات درون بتن ، از اهميت بسزايي برخوردار است.

يكي از مهمترين دلايل اهميت رعايت اصول ذكر شده ، اين است كه در صورت وجود احتمال نشتي به دليل عدم رعايت اصول علاوه بر كاهش مداوم آب استخر احتمال نشت مخزن استخر و يا آسيب ديدگي فونداسيون ساختمانهاي جنبي استخر وجود دارد.

تعريف استخر

محل نگهداري حجم معيني از آب كاملاً پاكيزه و بهداشتي بمنظور شنا و ساير ورزش هاي آبي را استخر مي نامند و تفاوت اساسي استخر هاي شنا با ساير شناگاهاي و امان آبي در حدود و اندازها از سويي و كيفيت آب مصرفي آن از سوي ديگر است .

انواع استخر شنا

بطور كلي استخر ها را در دو نوع روباز و سرپوشيده طبقه بندي نمود و همچنين نوع كاربري آنها نيز دسته بندي ديگري را موجب مي شود مانند استخرهاي شناي قهرماني ، استخر هاي تفريحي ، بهداشتي و درماني كه معمولاً همراه با قسمتهاي ديگري همچون سونا و يا واحد هاي بدنسازي است .اما صرف نظر از هر نوع بايستي داراي ابعاد واندازه هايي باشد كه در زمره استخر هاي استاندارد قرار گيرد.

بيشتر بخوايد : نگهداري استخر

ابعاد ساخت سازه و بدنه استخر

استخر هاي استاندارد با ابعاد زير ساخته مي شوند .

الف : ۲۵*۱۳.۵ متر ( در بعضي اماكن ورزشي ابعاد ۳۰* ۱۰ متر وجود دارد )

ب : ۳۳* ۱۶ متر

پ : ۵۰* ۲۵ متر يا ۵۰ *۲۱

عمق استخر ها بسته به نوع كاربردي متفاوت است و معمولاً بصورت زير است .

الف : استخر هاي تعليماتي ، مخصوص مبتديان كه معمولاً از عمق ۷۰ سانتيمتر تا ماكزيمم ۱۲۰ سانتيمتر است .

ب : استخرهاي شناي عمومي ، قابل استفاده افراد مسلط به فن شنا از عمق ۱۲۵ سانتيمتر تا عمق ۳۵۰ سانتيمتر

پ : استخرهاي شناي قهرماني ، براي شنا و مسابقات از عمق ۱۸۰ سانتمتر تا ۴۵۰ سانتيمتر ، براي شيرجه با ارتفاع مختلف تا عمق ۱۰ متر نيز ساخته ميشود.

ج : استخر هاي واترپلو ، براي مردان ۳۰*۲۰ متر با عمق ۱.۸۰ و براي بانوان ۲۵*۲۰ متر.

ساختمانهاي استخر : طراحي استخر هاي شنا امروزه تابع استاندارد مهندسي ساختمان و مهندسي محيط زيست مي باشد .بر اين اساس استقرار استخرها در زمين هاي لغزنده يا رونده يا در حاشيه دامداريها يا تصفيه خانه هاي فاضلاب مغاير هممين اصول است . در طراحي ساختمان مخزن استخرها نوع بتن ، نحوه آرماتور بندي ، نحوه اجراي آب بندها و درزهاي انبساط ، نحوه كار گذاري لوله ها و مجاري تاسيساتي و نوع لوله ها و اتصالات درون بتن ، از اهميت بسزايي برخوردار است . زيرا در صورت وجود احتمال نشتي به دليل عدم رعايت اصول علاوه بر كاهش مداوم آب استخر احتمال نشت تانك استخر و يا آسيب ديدگي فونداسيون ساختمانهاي جانبي استخر وجود دارد .

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۵:۵۶ توسط:netware موضوع: