جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع فيلتر استخر

برخي از سؤالات پرطرفدار درباره انواع فيلتر استخر :

  • چه نوعي وجود دارد؟
  • تفاوت ها چيست؟
  • كدام يك كارآمدتر از ديگري است؟

هنگام نصب يك فيلتر جديد يا جايگزيني با فيلتر قديمي، كدام فيلتر را توصيه مي كنيد كه من استفاده كنم؟

براي پاسخ دادن به اين سوالات، اطلاعات زير را ارائه مي دهيم و اميدواريم بتوانيم در درك برخي از متغيرهايي كه در انتخاب يك فيلتر استخر شناخته مي شود مفيد باشد.

 فيلترهاي شني :

بدنه اين نوع فيلتر معمولا از فايبر گلاس، گالوانيزه و يا استيل ساخته مي شود و با سيليس به ترتيب نمره بندي سيليس ها  پر شده است. آب استخر پس از عبور از سيليس ها ناخالصي هاي موجود در آب  را در سيليس ها جا مي گذارد و اجازه مي دهد آب تميز به استخر بازگردد.

  • مزاياي فيلتر شني
  • كاركرد ساده
  • تعمير و نگهداري اندك
  • شستشوي آسان
  • سيليس عمر طولاني تري نسبت به كارتريج دارند
  • هزينه سيليس كم
  • معايب فيلتر شني
  • براي هر بار شست و شو حجم آب مصرفي نسبتا زياد مي باشد

بيشتر بخوانيد :

فيلترهاي كارتريجي :

فيلترهاي كارتريجي در اندازه ها و اشكال مختلف قرار مي گيرند. مخازن از فايبرگلاس يا كامپوزيت پلاستيكي ساخته شده اند.

مزاياي فيلتر كارتريجي

توانايي از بين بردن ذرات به اندازه ۱۰ تا ميكرون

معايب فيلتر كارتريجي

تعمير و نگهداري ساده ، بك واش

ايده آل براي استخر هاي بالاتر از سطح زمين

استفاده كمتر از قدرت پمپ و كاهش هزينه هاي انرژي

اصطكاك كمتر پمپ استخر

تاثير جريان كم آب

بستر بزرگ فيلتر براي تصفيه

هزينه هاي نگهداري بالاتر نسبت به ديگر فيلتر ها

كارتريج بايد هر چند سال يكبار تعويض گردد

براي استخرهاي بسيار بزرگ عملياتي نيست

نياز به شستن كارتريج ، با توجه به نوع كاركرد حداقل دو بار در سال

قيمت بالا

فيلتر هاي دياتوميك

جنس بدنه فيلترهاي دياتوميك از فايبرگلاس و يا فلزي مي باشد. پره هاي داخلي شامل يك سري از شبكه هاي پلاستيكي با پوشش پارچه اي مانند پنبه اي است. پودر دياتوميك از طريق اسكيمر اضافه شده و با آب مخلوط مي شود. هنگامي  كه آب از طريق فيلتر عبور مي كند، ذرات موجود در آب دراين توري ها جا مانده و آب تميز به استخر وارد مي شود.

مزاياي فيلتر دياتوميك استخر

حذف ذرات تا سايز ۵ ميكرون

پودر دياتومه جديد را مي توان به آساني از طريق اسكيمر اضافه نمود.

معايب فيلتر دياتوميك استخر

از ديگر فيلترها گران تر بوده و هزينه نگهداري بالاتري دارد.

پودر دياتوميك سرطانزاست (به عبارت ديگر، آن را نخوريد و حتي بو نكنيد!).

شبكه هاي فيلتر بايستي يكبار در سال كاملا تميز شوند.

برخي از شهر ها محدوديت هاي زيست محيطي براي بكواش فيلترهاي دياتوميك دارند.

منبع : تام استخر

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۸:۲۵ توسط:netware موضوع:

مواد لازم براي پركردن دندان

پركردن دندان يكي از راه هاي ترميم دندان هاي پوسيده است كه حجم وسيعي از مراجعان كلينيك هاي دندانپزشكي را به خود اختصاص مي‌دهد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه پركردن دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و راجع به هزينه پركردن دندان بيشتر با هم صحبت كنيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

مواد به كار رفته براي پركردن دندان

دندانپزشكان و متخصصان ترميمي و زيبايي از مواد مختلفي براي پر كردن دندان، رفع ترك و شكستگي دندان ها و احياي آن ها استفاده مي كنند. مهم ترين و رايج ترين مواد پر كننده دندان در ادامه توضيح داده شده اند.

آمالگام

ابتدايي ترين و پر استفاده ترين ماده براي ترميم دندان ها و پر كردنشان، آمالگام است. آمالگام معمولا براي پر كردن دندان هاي خلفي استفاده مي شود و به دليل ظاهر غيرطبيعي كه دارد براي ترميم دندان هاي جلو استفاده نمي شود.

آمالگام تركيبي از نقره، قلع، مس و جيوه و يكي از قديمي ترين مواد دندانپزشكي است. اين تركيب در برابر فشار زياد ناشي از جويدن مقاومت مي كند، با دوام است و به طور كلي به خوبي تحمل مي شود.

محتواي جيوه موجود در آمالگام بارها و بارها مورد بحث و گفتگوي دندانپزشكان بوده و هست و بسياري از بيماران هنوز مطمئن نيستند كه آيا پر كردگي هاي امالگام ايمن هستند يا خير.  اما با اين وجود آمالگام به دليل قيمت پايين ، خواص فرآوري خوب و ماندگاري طولاني ، هنوز هم ماده پرمصرفي در دندانپزشكي است.

گلاس اينومر

يكي از امروزي ترين روش هاي پر كردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آينومر است. اين ماده پر كننده استحكام نسبتا زيادي دارد اما ماندگاري پاييني دارد. به همين جهت كمتر از آن براي به عنوان پركردگي استفاده مي شود.

از سيمان گلاس آينومر بيشتر براي ترميم و پر كردن دندان كودكان استفاده مي شود. به جز اين، براي ترميم پوسيدگي هاي جزئي و كوچك گلاس آينومر بهترين گزينه موجود است. سيمان گلاس آينومر حاوي فلورايد است كه در طول زمان پر شدن به آرامي آزاد مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد كشيدن دندان، اينجا كليك كنيد.

سراميك

مواد پر كننده سراميكي (تمام سراميك) معمولا طي پروسه هاي اينله و انله دندان هاي خلفي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين پر كننده ها در لابراتوار ساخته مي شود و سپس توسط متخصص ترميمي و زيبايي در محل حفره دندان نصب مي شوند.

رنگ و ظاهر آن ها طبيعي و مشابه با دندان هاي خودمان است. به جز اين، استحكام مواد پر كننده سراميكي بالا است و مي توانند تا حدي فشار وارد شده از سوي دندان ها را تحمل كنند.

همچنين درمورد ايمپلنت براي افراد سيگاري نيز بيشتر بدانيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه پركردن دندان و هزينه پركردن دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. تحقيق كردن در هر زمينه اي باعث مي‌شود تا شما بتوانيد در هر شرايطي بهترين تصميم را براي سلامت و آينده خود بگيريد. به همين منظور ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما مقالات سايت ايمپلنت دندان را مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۵:۵۸ توسط:netware موضوع:

خنك كننده روغن موتور، هيونداي سانتافه

امروز در اين مطلب سعي داريم تا شما را بيشتر با يكي از مهمترين قطعات كيا و هيونداي يعني خنك كننده روغن موتور آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لوازم يدكي هيونداي سانتافه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

خنك كننده روغن موتور

خنك كننده روغن موتور يا (Oil Cool) در هر وسيله نقليه اي يك جزء اساسي موتور است. اين سيستم خنك كننده در هر وسيله نقليه بايد در تمام شرايط آب و هوايي و رانندگي، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اكثر رانندگان هرگز با كولرهاي روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتي‌شان ميتواند به افزايش طول عمر موتور كمك كند.

خنك كننده روغن موتور در واقع يك رادياتور كوچك است كه در بخش جلويي يا قدامي سيستم خنك كننده ماشين تعبيه شده است. اين رادياتور كوچك دماي روغن موتور را هنگام جريان از لوله هاي پيچ در پيچ داخل خنك كننده ها به طرز چشمگيري كم ميكند. تمام سيستم خنك كننده موتور زماني كار ميكند كه متور ماشين روشن باشد.

علائم خرابي خنك كننده روغن موتور

  1. نشت مايع خنك كننده موتور از كولر روغن
  2. نشت روغن از خنك كننده روغن موتور يا رادياتور روغن
  3. وجود مايع خنك كننده در روغن
  4. وجود روغن در سيستم خنك كننده

لوازم يدكي هيونداي سانتافه

ماشين سانتافه كه در انگليسي به Hyundai Santa Fe شهرت دارد يكي از محصولات خوب هيونداي است. ايده اوليه اين خودرو در اصل براي همتراز شدن هيونداي با خودروهايي مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتياك Aztek بود. هيونداي براي رقابت با اين خودروها در سطح جهاني يك نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهي بازار جهاني كرد. نام اين خودرو از نام يكي از شهرهاي نيومكزيكو به نام سانتافه انتخاب شده است. اين خودرو از محبوب ترين ماشين هاي خانواده در آمريكا و جهان است.

هيونداي سانتافه جديد جزء بهترين خودروهاي شاسي بلند در جهان است. مدل 2020 اين ماشين داراي فضاي داخلي راحت ، ويژگي هاي فني فراوان ، صرفه جويي در سوخت مناسب و همچنين سواري متعادل است. در بخش هاي بعدي با ويژگي هاي اين خودرو و در خصخصويات خاص لوازم يدكي هيونداي سانتافه آشنا ميشويد.

ويژگي هاي ايمني اين ماشين

از ويژگي هاي استاندارد جهت راهنمايي راننده مي توان به دوربين عقب، كنترل كروز تطبيقي​​، ترمز اضطراري اتوماتيك، هشدار برخورد و تصادف رو به جلو، تشخيص عابر پياده، نظارت بر خواب آلودگي راننده و نگه داشتن خط اشاره كرد.

از ويژگي هاي ايمني فعال موجود مي توان به سنسورهاي پاركينگ عقب، صفحه نمايش سر بالا، دوربين پاركينگ با محيط اطراف، نظارت بر نقطه كور و هشدار ترافيك متقاطع عقب اشاره كرد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه خنك كننده روغن موتور خودرو هاي كره اي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و يكي از بهترين خودرو هاي كره يعني هيونداي سانتافه را با هم بررسي كنيم. اگر قصد خريد لوازم يدكي براي خودروي خود را داريد ولي نمي‌دانيد بايد آنها را از كجا تهيه كنيد تا از اصلات آنها مطمئن باشيد، مي‌توانيد از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كيند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۴:۵۷ توسط:netware موضوع:

عفونت دندان و روند درمان ارتودنسي

عفونت درمان يكي از اصلي ترين مشكلاتي است كه ممكن است براي هر فردي پيش بيايد. اما ارتباط بين درمان ارتودنسي و عفونت دندان چيست؟  امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتباط بين عفونت دندان و روند درمان ارتودنسي آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

عفونت دندان

اگر عفونت دندان داريد، مراجعه به دندانپزشك در اسرع وقت براي جلوگيري از انتشار هر نوع عفونت به بافت هاي مجاور و ساير بخش هاي بدن بسيار بسيار مهم است. دندانپزشك شما احتمالاً يك آنتي بيوتيك براي كمك به از بين بردن باكتري هاي ايجاد كننده عفونت شما تجويز مي كند تا مانع از انتشار و گسترش عفونت شده و آن را درمان كند يا اينكه با عصب كشي مانع از ازدياد و گسترش عفونت مي شود. خوشخبتانه خبر خوب اين است كه اگر عفونت به موقع تشخيص داده شود به خوبي قابل درمان است. با علل، علائم و بهترين روش درمان اين مشكل در ادامه بيشتر آشنا خواهيد شد.

عفونت دندان در واقع به معناي عفوني شدن ريشه دندان در حد فاصل بين خط لثه تا استخوان فك است. در داخل ريشه دندان بافت نرمي به نام پالپ وجود دارد و اگر اين بخش مورد حمله باكتري هاي قرار بگيرد دچار عفونت مي شود كه نيازمند مداخله فوري دندانپزشكي است.

درمورد ارتودنسي دندان پيش بيشتر بدانيد.

پالپ دندان در حالت عادي توسط عاج و سمنتوم در زير خط لثه و توسط ميناي دندان در بالاي خط لثه محافظت مي شود. چنانچه هرچيزي باعث از بين رفتن اين لايه هاي محافظ شود، باكتري هاي مي توانند به داخل كانال ريشه دندان و پالپ نفوذ كرده و آن جا را عفوني كنند. در اين حالت گفته مي شود كه عفونت در پالپ يا پالپيت دندان ايجاد شده.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي اقساطي بر روي لين كليك كنيد.

درمان ريشه دندان

درمان به برگشت پذير يا غيرقابل برگشت بودن عفونت بستگي خواهد داشت. به عبارت ديگر، شيوه درمان به ميزان پيشرفت عفونت بستگي دارد. ممكن است بيمار در مراحل اوليه به دندانپزشك مراجعه كرده باشد و ممكن است زماني كه عفونت گسترش يافته به ملاقات دندانپزشك برود. در هر دو مورد درمان متفاوت است.

همچنين راجع به نقش والدين در درمان ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

روند درمان ارتودنسي

در اين مقاله به طور كامل با روند رويش دندان دائمي آشنا خواهيد شد. اگر درباره زود در آمدن يا تاخير در رويش دندان هاي دائمي يا عدم رشد دندان دائمي كودكان خود سوالي داريد با خواندن اين مقاله حتما به پاسخ سوال خود دست پيدا خواهيد كرد و از همه مهمتر شما در اين مقاله اهميت درمان ارتودنسي دندان در اوايل كودكي را درك خواهيد كرد.

سخن آخر

امروز در اين مقاله قصد داشتيم تا شما را بيشتر با عفونت دندان و روند درمان ارتودنسي آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد و براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۱:۴۱ توسط:netware موضوع:

عفونت دندان و روند درمان ارتودنسي

عفونت درمان يكي از اصلي ترين مشكلاتي است كه ممكن است براي هر فردي پيش بيايد. اما ارتباط بين درمان ارتودنسي و عفونت دندان چيست؟  امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتباط بين عفونت دندان و روند درمان ارتودنسي آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

عفونت دندان

اگر عفونت دندان داريد، مراجعه به دندانپزشك در اسرع وقت براي جلوگيري از انتشار هر نوع عفونت به بافت هاي مجاور و ساير بخش هاي بدن بسيار بسيار مهم است. دندانپزشك شما احتمالاً يك آنتي بيوتيك براي كمك به از بين بردن باكتري هاي ايجاد كننده عفونت شما تجويز مي كند تا مانع از انتشار و گسترش عفونت شده و آن را درمان كند يا اينكه با عصب كشي مانع از ازدياد و گسترش عفونت مي شود. خوشخبتانه خبر خوب اين است كه اگر عفونت به موقع تشخيص داده شود به خوبي قابل درمان است. با علل، علائم و بهترين روش درمان اين مشكل در ادامه بيشتر آشنا خواهيد شد.

عفونت دندان در واقع به معناي عفوني شدن ريشه دندان در حد فاصل بين خط لثه تا استخوان فك است. در داخل ريشه دندان بافت نرمي به نام پالپ وجود دارد و اگر اين بخش مورد حمله باكتري هاي قرار بگيرد دچار عفونت مي شود كه نيازمند مداخله فوري دندانپزشكي است.

درمورد ارتودنسي دندان پيش بيشتر بدانيد.

پالپ دندان در حالت عادي توسط عاج و سمنتوم در زير خط لثه و توسط ميناي دندان در بالاي خط لثه محافظت مي شود. چنانچه هرچيزي باعث از بين رفتن اين لايه هاي محافظ شود، باكتري هاي مي توانند به داخل كانال ريشه دندان و پالپ نفوذ كرده و آن جا را عفوني كنند. در اين حالت گفته مي شود كه عفونت در پالپ يا پالپيت دندان ايجاد شده.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي اقساطي بر روي لين كليك كنيد.

درمان ريشه دندان

درمان به برگشت پذير يا غيرقابل برگشت بودن عفونت بستگي خواهد داشت. به عبارت ديگر، شيوه درمان به ميزان پيشرفت عفونت بستگي دارد. ممكن است بيمار در مراحل اوليه به دندانپزشك مراجعه كرده باشد و ممكن است زماني كه عفونت گسترش يافته به ملاقات دندانپزشك برود. در هر دو مورد درمان متفاوت است.

همچنين راجع به نقش والدين در درمان ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

روند درمان ارتودنسي

در اين مقاله به طور كامل با روند رويش دندان دائمي آشنا خواهيد شد. اگر درباره زود در آمدن يا تاخير در رويش دندان هاي دائمي يا عدم رشد دندان دائمي كودكان خود سوالي داريد با خواندن اين مقاله حتما به پاسخ سوال خود دست پيدا خواهيد كرد و از همه مهمتر شما در اين مقاله اهميت درمان ارتودنسي دندان در اوايل كودكي را درك خواهيد كرد.

سخن آخر

امروز در اين مقاله قصد داشتيم تا شما را بيشتر با عفونت دندان و روند درمان ارتودنسي آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد و براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۰:۲۷ توسط:netware موضوع:

هر آنچه بايد درمورد دندان پزشكي و بارداري بدانيم

امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با دندان پزشكي بارداري ، كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در بارداري بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتواند در دوران بارداري به شما كمك كند تا بهتر در مورد سلامت خود و جنين در شكمتان تصميم بگيريد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

كشيدن دندان و بي هوشي در دوران بارداري

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه در دوران بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

فوايد دهانشويه

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم.

  1. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  2. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  3. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنندمانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  4. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  5. علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد
  6. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم  تا اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه دندان پزشكي و بارداري در اختيار شما عزيان قرار دهيم و به شما بگوييم كه در زميان بارداري بايد چه نكاتي را براي كشيدن دندان و يا استفاده از دهانشويه رعايت كنيد تا آسيبي به شما و فرزندتان وارد نشود. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۴:۱۳ توسط:netware موضوع:

جرم گيري دندان قبل از انجام ارتودنسي

ارتودنسي بهرتين روش براي درمان ناهنجاري ها و نا منظمي هاي دهان و دندان است بايد توجه داشت كه با اطلاعات كافي به سمت ارتودنسي برويم. يكي از مواردي كه اكثر افراد شاييد هنوز دليل آن را ندانند، جرم گيري بعد از ارتودنسي است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با جرم گيري قبل از ارتودنسي آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

جرم گيري دندان

اغلب كساني كه درمان ارتودنسي را شروع مي كنند قبل از آن، بايد به يك متخصص لثه يا ساير متخصصين دندانپزشكي مراجعه كنند. اين افراد معمولا مشكلاتي در خصوص بافت لثه و يا دندان خود دارند كه بدون برطرف شدن آن ها ترجيح مي دهيم ارتودنسي را شروع نكنيم. براي مثال جرمگيري دندان يكي از اين پروسه ها است كه بيشتر افراد بايد قبل از آغاز درمان، جرم گيري كنند. در اين مقاله درباره علت جرمگيري دندان قبل از ارتودنسي و فوايدش اطلاعاتي ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسي داريد حتما ابتدا اين مقاله را بخوانيد.

در مورد ارتودنسي عقب بودن فك بالا بيشتر بدانيد.

علت جرم گيري قبل از ارتودنسي .

تميز كردن دندان ها با وجود دستگاه هاي ارتودنسي ثابت، متحرك و نامرئي كمي چالش برانگيز است. شما بايد وقت بيشتري براي اينكار اختصاص دهيد و بيشتر دندان ها را مسواك بزنيد. اگر چنين نكنيد پلاك دنداني و جرم روي دندان ها ايجاد شده و روند پوسيدگي دندان و همچنين بيماري لثه شروع مي شود. شما بايد قبل از شروع ارتودنسي دندان ها را تميز كررده و تمام جرم، پلاك و تارتار روي دندان، بين دندان ها و زير خط لثه را از بين ببريد.

جرمگيري قبل از ارتودنسي باعث مي شود كه با خيال راحت تري به استقبال بريس ها و همچنين خفظ بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسي برويد. اگر جرمگيري نكنيد، جرم هايي كه قبل از ارتودنسي روي دندان شما قرار دارند باعث پوسيدگي دندان هايتان مي شود. به اين ترتيب تلاش متخصص و هزينه ارتودنسي كه شما پرداخت كرده ايد بي ثمر خواهد شد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي ارزان اينجا كليك كنيد.

تاثيرات جرم دندان بر روي دندان ها و لثه

جرم ها رسوباتي هستند كه از املاح موجود در غذا به مرور زمان بر روي دندان ها مي نشينند. اگر به موقع با جرمگيري  اين حجم اضافي از روي دندان ها برداشته نشوند مقداري از استخوان نگهدارنده دندان تحليل مي رود. اين امر باعث تخريب لثه و در نهايت شل شدن دندان سالم مي شوند. به همين خاطر است كه متخصص ارتودنسي شما قبل از نصب براكت ها و ساير بخش هاي بريس، شما را تشويق به انجام جرمگيري قبل از ارتودنسي مي كند.

همچنين درمورد محدوديت سني ارتودنسي ثابت نيز بيشتر بدانيد.

سخن آخر

امروز قصد داشتيم در اين مقاله به شما بگوييم كه علت جرم گيري قبل از شروع درمان ارتودنسي چيست و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم توانسته باشيم اطلاعات مفيدي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۹:۵۱ توسط:netware موضوع:

تمامي كاربرد هاي ونير كامپوزيت

كامپوزيت دندان يكي از پركاربرد ترين مواد دندان پزشكي است كه امروزه در اكثر كلينيك هاي دندان پزشكي پيدا مي‌شود و ميليون ها نفر در سراسر دنيا در حال استفاده از آن هستند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين مورد در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

كامپوزيت چيست؟

همانطور كه گفته شد، كامپوزيت ونير يا (composite veneers) نوعي ونير است. در اصل اين ونيرها، پوسته ها و لايه هاي بسيار نازك ساخته شده از رزين كامپوزيت هستند كه به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند. بنابراين نامگذاري آن ها مستقيما اشاره به جنسشان و ماده اي كه از آن ساخته مي شود دارد.

ونير كامپوزيت مستقيم

اگر زمان كافي براي بهبود طرح لبخند خود نداريد و مي خواهيد خيلي سريع مشكلات ظاهري دندان هايتان را برطرف كنيد، پيشنهاد دندانپزشكان ترميمي و زيبايي دندان استفاده از ونير كامپوزيت مستقيم است.

در اين روش، متخصص ترميمي و زيبايي مستقيما مواد كامپوزيت را روي دندان شما قرار مي دهد. او هر بار يك لايه نازك مواد ژل‌مانند “رزين كامپوزيت” را روي سطح دندان قرار مي دهد و با كمك نور آبي يو وي آن را خشك و سخت مي كند. سپس بر حسب مقدار ضخامت مورد نياز، چند لايه را به همين شكل به سطح دندان اضافه مي كند. سپس كامپوزيت سفت شده را با كمك ابزار دندانپزشكي صيقل داده و كاملا شبيه دندان در مي اورد. در واقع متخصص، دندان كامپوزيت شده را درست مانند دندان طبيعي خودتان در مي آورد. در اين روش نيازي به آمادگي آنچناني و تراشيدن ميناي دندان نيست. هزينه اين ونيرها كم است اما ماندگاري كمي دارند. در برابر سايش دندان نيز مقاومت كمتري دارند.

كامپوزيت غير مستقيم

در روش مستقيم، مواد مستقيما به دندان ها متصل مي شود و سپس مواد شكل داده ميشوند تا مشابه دندان واقعي به نظر برسند. اما در روش ونير كامپوزيت غير مستقيم، متخصص، يا ونير را در مطب و خارج از دهان بيمار مي سازد، يا دستور ساخت آن را به يك لابراتوار در بيرون از مطب مي دهد. هزينه اين ونيرها نسبت به نمونه مستقيم بيشتر است، ماندگاري بالاتري دارند و از همه مهمتر در برابر سايش مقاوت بالايي دارند.

اين روش نياز به تراشيدن نسبي ميناي دندان دارد و به بيش از يك جلسه زمان نياز دارد. به اين صورت كه ابتدا ميناي دندان تراش مي خورد و سپس از دندان تراش خورده شما قالب گرفته مي شود تا ونير ها را از روي آن و مخصوص شما بسازند. براي محافظت از دندانِ تراش خورده، ونير هاي موقتي و آماده به دندان شما متصل مي شود. سپس طي جلسه بعدي ونير كامپوزيت غيرمستقيم  آماده شده در مطب يا لابراتوار با كمك يك چسب مخصوص به سطح جلويي دندان هاي شما متصل مي‌شود.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را دربراه آن به شما بگوييم تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد. شما مي‌توانيد با مطالعه مقالات متعدد موجود در اينترنت اطلاعات خود را افزايش دهيد تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۲۲ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي نامرئي و طول درمان، همه چيز را بدانيد

ارتودنسي بهترين روش براي جايگزين كردن دندان هايي است كه به هر دليلي از دست رفته اند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با ارتودنسي نامرئي و طول درمان آن بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

ارتودنسي نامرئي

آمار و ارقام نشان مي‌دهد از ميان افرادي كه ارتودنسي دندان انجام مي‌دهند نزديك به 30 درصد، افراد بزرگسال و بالاي 20 سال هستند. و حدود يك سوم از اين افراد، دوست ندارند كسي متوجه شود آن‌ها تحت درمان ارتودنسي هستند (با اينكه از خودِ درمان راضي هستند.) متخصصان ارتودنسي به اين افراد و كلاً تمام مراجعاني كه دوست ندارند دستگاه‌هاي ارتودنسي‌شان قابل توجه و در چشم باشد، ارتودنسي نامرئي را پيشنهاد مي‌دهند كه هم كارايي بالايي دارد و هم توجه زيادي را به خود جلب نمي‌كند.

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

اين دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند، “ارتودنسي ثابت” و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.

يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتدونسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

طول درمان ارتودنسي

مراجعان و بيماراني كه تحت درمان ارتودنسي دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند كه مدت زمان ارتودنسي آن ها كوتاه باشد. روش هايي وجود دارد كه روند درمان را تسريع ميبخشد اما شما چه بخواهيد چه نخواهيد بايد براي دست كم 6 ماه و بيشتر تحت درمان باشيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مقاله سعي كرديم تنا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي نامرئي و طول درمان ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر مقالات بيشتر را مطالعه كنيد حتما مي‌توانيد بهترين تصميم را براي آينده و سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۱:۵۲ توسط:netware موضوع:

نكات مهم قيل از كاشت ايمپلنت

ايمپلنت دندان يكي از بهترين راه ها براي جايگزيني دندان از دست رفته است. امروزه در سراسر دنيا افراد بسيار زيادي دندان هاي از دست رفته خود را با اين روش جايگزين كرده اند. ما در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ايمپلنت دندان و نكات قبل از كاشت آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

نكت قبل از كاشت ايمپلنت

با خودتان روراست باشيد. اگر 1 يا تعدادي از دندان هاي خود را از دست داده ايد، بلاخره بايد به فكر جايگزين كردن آن ها باشيد. زيرا دنداني كه از دست رفت، ديگر به شكل طبيعي باز نخواهد گشت، و اگر با روشي جاي خالي آن ها را پر نكنيد، برايتان عوارض زيادي به همراه خواهد داشت. براي آگاهي از اين عوارض مي‌توانيد صفحه “مشكلات از دست رفتن دندان ها” را مشاهده كنيد.

ابتدا درباره تمام روش هاي جايگزين كردن دندان از دست رفته مانند دندان مصنوعي، بريج دندان و ايمپلنت تحقيق كنيد و از بين آن ها يك گزينه را انتخاب كنيد. كه البته حضور شما در اين صفحه نشان دهنده اين است كه انتخاب شما ايمپلنت دندان بوده. بنابراين تصميم جدي براي انتخاب ايمپلنت داشته باشيد.

پس از انتخاب يك متخصص ايمپلمنت خوب، شما تقريباً بيش از 50 درصد مسير را طي خواهيد كرد. از اينجا به بعد، ديگر همه چيز به جراح و يا متخصص شما بستگي دارد. شما يك جلسه به مطب دكتر خود مراجعه مي كنيد و به صورت كامل تحت معاينه و ارزيابي قرار مي گيريد.

شما بايد خود را براي گرفتن تصاوير راديوگرافي با اشعه ايكس آماده كنيد و به سوالاتي كه ممكن است متخصص از شما بپرسد فكر كنيد و خود را براي آن جلسه به طور كامل آماده كنيد. تعدادي از سوالاتي كه ممكن است متخصص از شما بپرسد عبارتند از:

  1. چه مدت است كه دندان خود را از دست داده ايد؟
  2. آيا مي توانيد خود را براي يك عمل جراحي آماده كنيد؟
  3. آيا مي توانيد خود را براي يك عمل جراحي آماده كنيد؟
  4. آيا حساسيت خاصي داريد؟
  5. آيا داروي خاصي مصرف مي كنيد؟
  6. آيا به ساير روش هاي جايگزين دندان فكر كرده ايد؟
  7. هدف شما از كاشت ايمپلنت چيست؟

يكي از آمادگي هاي قبل از كاشت ايمپلنت دندان بايد داشتن تراكم كافي استخوان فك باشد. يعني اين استخوان به اندازه كافي متسحكم باشد تا ايمپلنت بدون مشكل در آن كاشته شود. اما اگر مدت زيادي است كه دندان خود را كشيده ايد و يا با تراكم ناكافي استخوان دندان مواجه هستيد، بايد حتما خود را براي پيوند استخوان آماده كنيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات بسيار مهم و كاربردي را در رابطه با نكات مهم قبل از كاشت ايمپلنت در اختيار شما قرار دهيم. تحقيق كردن و كسب اطلاعات باعث مي‌شود تا شما بتوانيد بهترين تصميم را براي خودتان و سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۴:۱۹ توسط:netware موضوع: