جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تفاوت بين ارتودنتيست و دندانپزشك چيست؟

دندانپزشكان طيف گسترده اي از مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان را پوشش مي دهند. از طرف ديگر ارتودنسي يك تخصص در دندانپزشكي است كه به موضوعاتي از قبيل صاف كردن دندان ها و اصلاح الگوهاي نادرست دندان نيش نيز مي پردازد.

براي اينكه بيماران درمورد درمان تصميم گيري آگاهانه اي داشته باشند، لازم است از چند تفاوت اساسي بين ارتودنتيست و دندانپزشكان آگاه شوند:

دندانپزشكان

يك دندانپزشك عمومي مشابه پزشك عمومي خانواده شماست آنها پزشك عمومي ماهري هستند كه مي توانند مشكلات و بيماري هاي شايع را كه روي دندان ها، دهان و لثه شما تأثير مي گذارد، تشخيص داده و درمان كنند. دندانپزشكان يك دوره عمومي دندانپزشكي را تكميل مي كنند. آنها متخصص در مراقبت و تثبيت عمومي براي همه سنين هستند.

برخلاف ارتودنتيست ها ، دندانپزشكان در دانشگاه براي قرار دادن بريس و انجام ساير روش هاي ارتودنسي آموزش نمي بينند و بيشتر دندانپزشكان عمومي ،بيماران نيازمند به درمان ارتودنسي را به متخصصان ارتودنسي ارجاع مي دهند.

ارتودنتيست ها

ارتودنتيست ها متخصصان دندانپزشكي هستند كه سه سال ديگر آموزش كامل دانشگاه را در زمينه ارتودنسي، رشد و نمو صورت، بيولوژي و بيومكانيك به اتمام رسانده اند (آنها داراي يك مدرك دندانپزشكي عمومي + درجه تخصصي ارتودنسي) هستند. ارتودنتيست ها متخصصان رشد صورت و رشد دندان هستند. آنها دندان هاي كج، دندان هاي نيش هاي بد شكل و آرواره هاي ضعيف را تشخيص داده و درمان مي كنند. ارتودنتيست ها ،متخصص در تمام گزينه ها و فناوري هاي ارتودنسي براي كودكان، نوجوانان و بزرگسالان هستند.

چه گزينه هاي درماني ارتودنسي موجود است؟

متخصص ارتودنسي با استفاده از دانش و تخصص خود در بي نظمي هاي صورت و حركات دندان مي تواند به شما كمك كند تا يكي از گزينه هاي درماني مناسب را براي خود و يا فرزندتان انتخاب كنيد.

بين صفحات ثابت و جداشونده، پرانتزهاي فلزي، پرانتزهاي سراميكي، بريسهاي زباني ( ارتودنسي نامرئي) و ترازهاي شفاف، روش هاي درماني متناسب با هر نياز و شيوه زندگي وجود دارد. بهتر است قبل از تصميم گيري در مورد گزينه درماني مورد نظر خود، با متخصص ارتودنسي خود ملاقات كنيد زيرا هر مورد متفاوت است و ممكن است به يك مورد خاص براي ارتودنسي نياز داشته باشيد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۵۱ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي ثابت با سيستم ديمون

در اين مقاله يك نمونه ارتودنسي ثابت عالي كه با سيستم ديمون و با كشيدن دندان انجام شده است را خواهيد ديد.

ارتودنسي ثابت عالي يعني چه؟

ارتودنسي ثابت زماني مي تواند عالي به حساب آيد كه متخصص ارتودنسي توانسته باشد به حداكثر نتايج مورد نظر رسيده باشد و بهترين درمان ممكن را اريه داده باشد.

سيستم ديمون چيست؟

سيستم ديمون مجموعه اي از وسايل خاص ( براكت هاي سلف ليگيت مخصوص؛ سيم هاي خاص و …) است كه با تكنيك خاص يك ديمون ارتودنتيست به بيمار ارايه مي شود. در مورد مزاياي ارتودنسي با سيستم ديمون مي توانيد در اين لينك مطالب بيشتر مطالعه كنيد.

بيشتر بخوانيد :

آيا با سيستم ديمون مي توان از كشيدن  دندان بي نياز شد؟

يكي از مزاياي سيستم ديمون نجات دادن بيمار از كشيدن دندان و ارايه ارتودنسي بدون كشيدن دندان است. اما گاهي حتي با سيستم ديمون هم بهتر است ارتودنسي با كشيدن دندان انجام شود تا سريعتر به نتيجه برسيم.

يك نمونه ارتودنسي ثابت عالي با سيستم ديمون:

در اين بيمار ما توانستيم مشكلات متعدد بيمار شامل ناهنجاري كلاس II ، كرودينگ، ديپ بايت، كراس بايت، تنگي قوس بالا و … را با هم و در زماني مناسب حل كنيم. درمان در حدود دو سال انجام شد كه اگر بيمار كمي منظم تر بود و بيشتر در رعايت دستورات دقت مي كرد مي شد در حدود 1/5 سال هم به چنين نتيجه اي رسيد

چه چيزي اين باعث شده از نظر ما اين نمونه ارتودنسي ثابت عالي و خاص باشد؟

در درجه اول بايد بگوييم مشكلاتي كه در طي درمان براي اين بيمار پيش آمده بود باعث شده بود از رسيدن به يك نتيجه عالي نااميد شويد. درواقع به نظر مي رسيد اين بيمار هم جز درمان هايي با نتايج كمتر از ايده آل قرار گيرد. اما بيمار توانست به مسير مناسب درمان برگردد و با رعايت نكات طلايي براي رسيدن به نتيجه خوب از ارتودنسي ، امكان اين درمان را ايجاد كند و برسيم به يك ارتودنسي ثابت عالي .

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۳:۴۷ توسط:netware موضوع:

تفاوت ارتودنسي لينگوال با اينويزيلاين

تفاوت ارتودنسي لينگوال با اينويزيلاين يكي از سوالاتي است كه افراد هنگام انتخاب اين دو گزينه براي براي صاف كردن دندان هاي خود از دندانپزشك معالج خود مي پرسند. براكت هاي لينگوال و اينويزيلاين( ارتودنسي نامرئي)  هر دو روش بسيار محتاطانه درمان ارتودنسي هستند اما شباهت ها به همين جا ختم نمي شود.

ارتودنسي لينگوال در داخل دندان هاي شما ثابت شده و با براكت و سيم  به تدريج لبخند شما را صاف مي كنند اما اينويزيلاين با استفاده از الاينرهاي شفاف و جدا شونده، دندان هاي شما را به آرامي در موقعيت صحيح هدايت مي كنند. هر دو دستگاه داراي نقاط قوت و ضعفي هستند و براي اينكه شما ايده بهتري در مورد اينكه كدام يك ممكن است براي شما مناسب تر باشند در اين مقاله قصد داريم آنها را با يكديگر مقايسه نماييم. پس تا پايان با ما همراه بمانيد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

تفاوت هاي ارتودنسي لينگوال و اينويزيلاين عبارتند از:

- ممكن است شما با ارتودنسي لينگوال در گفتار مشكل داشته باشيد. به عبارتي، از آنجا كه اين براكت ها در داخل دندان هاي شما قرار دارند شايد در ابتدا احساس عجيبي داشته باشيد اما پس از مدتي به آنها عادت خواهيد كرد. آنچه اتفاق مي افتد اين است كه زبان معمولا براي ايجاد صدا به پشت دندان ها مي زند اما الان نمي تواند. خبر خوب اين است كه زبان شما سرانجام ياد مي گيرد كه جاي ديگري را در دهان پيدا كند.

- چون زبان شما به براكت ها برخورد مي كند ممكن است تا زماني كه عادت كند، زخم شود. از اين رو براي كمك به هرگونه درد و ناراحتي كه احساس مي كنيد، دهان خود را با آب گرم و نمك بشوييد يا از داروي هاي ضد درد بدون نسخه كه در داروخانه ها موجود است استفاده نماييد.

- محدوديت هاي غذايي در ارتودنسي لينگوال مانند براكت هاي فلزي وجود دارد. شما بايد از غذاهاي سفت، سخت و بسيار چسبناك خودداري كنيد. يكي از قوانين خوب براي اين مورد اين است كه هميشه قبل از خوردن غذا، آن را به قطعات كوچك تر تقسيم كنيد.

به طور كلي اجازه ندهيد كه اين مسائل شما را نگران سازند. زيرا فناوري مورد استفاده براي ارتودنسي لينگوال هر روز در حال تغيير و راحتي بيشتر است. امروزه اين دستگاه ها بسيار كوچك تر و گرد تر بوده و ديگر از لبه هاي تيز خبري نيست.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۲:۰۲ توسط:netware موضوع:

بهترين متقاضيان ارتودنسي سريع

شما براي اينكه از روش­هاي متنوع ارتودنسي سريع استفاده كنيد بايد كانديد مناسبي براي اينكار باشيد، به همين دليل در ادامه برخي از مهمترين كانديداي اين روش زيبايي را بيان مي­كنيم تا اطلاعات شما در اين زمينه بيشتر شود.

افرادي كه دندان­­هاي شكسته دارند :

برخي از افرادي كه دندان­هاي شكسته دارند بهترين گزينه براي درمان ارتودنسي سريع مي­باشند، چرا كه در اين روش دندان­هاي شكسته شما به خوبي درمان مي­شود و اگر ايراد و اشكالي در آن وجود داشته باشد، رفع مي­گردد.

دندان­هاي ترك خورده :

برخي از افراد كه دندان­هايشان به علت حادثه­اي امكان دارد ترك خورده باشد، مي­توانند از روكش­هاي زيبايي ديگري كه دندانپزشكان بر روي دندان ها قرار مي­دهند هم استفاده كنند؛ ولي يكي از مزيت­هاي مهم ارتودنسي سريع اين است كه دندان­هاي آنها سريعا بهبودي و زيبايي خود را به دست مي­آورند.

بيشتر بخوانيد :

دندان­هاي لكه­دار و بدن رنگ :

با استفاده از روش­هاي متنوعي كه در ارتودنسي وجود دارد، شما مي­توانيد اگر دندان­هاي بد رنگ و لكه­دار داريد، با اين روش درمان كنيد و آنها را زيباتر نماييد. از آنجايي كه زيبايي لبخند شما تاثير بسياري در اعتماد به نفس دارد، بايد به اين مورد توجه بسيار زيادي داشته باشد و دندان­هاي خود را زيباتر كنيد.

پر­ كردن فاصله بين دندان­ها :

از گذشته هم بسياري از افراد از روش­هاي قديمي ارتودنسي براي پر كردن فاصله بين دندان­هاي خود استفاده مي­كردند. اكنون هم مي­توانيد با انواع روش­هايي كه در ارتودنسي سريع وجود دارد، فاصله بين دندان­هاي خود را پر كنيد. پر كردن اين فاصله دندان در زيبايي دندان­هاي شما تاثير بسيار زيادي دارد و به همين دليل بايد به اين مورد مهم توجه زيادي داشته باشيد و به نزد دندانپزشك متخصص برويد.

منابع :

https://www.orthotips.ir/

https://www.orthodentist.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۸:۰۷ توسط:netware موضوع:

دلايل برگشت درمان ارتودنسي

رشد منفي فك

از علل اصلي برگشت درمان ارتودنسي مي توان به رشد منفي فك اشاره كرد .اگر فك پس از گذشت دوران بلوغ به حالت قبلي خود بازگردد مي گويند رشد منفي فك رخ داده است . رشد استخواني ما از الگوي خانوادگي پيروي مي كند بنابراين علت رشد منفي فك را مي توان وراثت دانست . اگر ارتودنسي قبل از دوران بلوغ انجام شود و پس از اتمام دوران بلوغ با رشد منفي فك روبرو شويم متخصص ارتودنسي اين بار براي درمان كجي و نامرتبي دندان ها بايد از كشيدن دندان يا ارتودنسي همراه با جراحي فك استفاده نمايد .

وراثت و مشخص بودن الگوي رشد فكي نقش تعيين كننده اي در برگشت درمان ارتودنسي و نتيجه ندادن آن دارد . به طور مثال افرادي كه دچار جلو زدگي فك پايين هستند و در طي دوران بلوغ يا بعد از آن اقدام به حل مشكل مي كنند خطر برگشت درمان ارتودنسي در اين افراد بسيار زياد است  و حتما بايد با دندانپزشك خود درباره اين موضوع مشورت كنيد .

دندان قروچه

يكي از عادت هاي اشتباهي كه تأثير زيادي در برگشت درمان ارتودنسي و از بين رفتن نتايج آن دارد دندان قروچه است زيرا نيرويي كه فك به دندان هاي پايين وارد مي كند باعث مي شود فك رو به جلو حركت كند .

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

افزايش سن

با گذر زمان و افزايش سن دندان هاي فرد نيز تغيير مي كند و ميناي دندان فرد دچار ساييدگي مي شود . ساييده شدن ميناي دندان منجر به حركت دندان ها و ساييده شدن آن ها مي شود .

اگر برگشت ارتودنسي چشم گير باشد بايد از گزينه درماني جديد مانند ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي ، ارتودنسي ثابت و ارتودنسي سراميكي  استفاده كرد .انتخاب روش درماني جديد بستگي به تشخيص متخصص ارتودنسي و شدت برگشت ارتودنسي دارد .

عدم استفاده از نگهدارنده

نمي توان گفت عدم استفاده از ريتينربه طور قطعي منجر به برگشت ارتودنسي مي شود اما چون نمي توان ضرورت استفاده از ريتينر را به صورت قطع مشخص كرد و گفت دقيقا  چه افرادي بايد از آن استفاده كنند ، موفقيت درمان را به شانس محول نمي كنيم و معمولا استفاده از نگهدارنده را براي تمامي افراد تجويز مي كنيم .از نگهدارنده خود به خوبي استفاده كنيد و دقت كنيد دچار فرسودگي يا آسيب ديدگي نشود .  چنان چه متوجه آسيب ديدگي ريتينر  شديد حتما به پزشك خود اطلاع دهيد .

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۶:۱۸ توسط:netware موضوع:

مزاياي و تاثير كاشت ايمپلنت بر زيبايي صورت و دندان

عمرطولاني و مدت دوام دندان ها؛ كاشت ايمپلنت دندان بيش از 30 سال با مراقبت درست دوام و عمر طبيعي دارد.

چند منظوره بودن؛ كاشت ايمپلنت ها مي توانند براي جايگزيني، 1، 2 و يا حتي كل مجموعه دندان ها در تمام نقاط دهان استفاده شوند.

احساس و راحتي؛ پس از كاشت ايمپلنت دندان احساس طبيعي تر و راحت تر تجربه مي كنيد.

بازگرداندن اعتماد به نفس ؛ ايمپلنت دندان مي تواند شكافي را ترميم كند كه ممكن است سال ها براثر بي دنداني به وجود آمده است و حس اعتماد به نفس و شادي را به شما برگرداند.

شما نمي توانيد آنها را از دست بدهيد؛ به نظر ميرسد، زماني دندان هاي شما دچار مشكل مي شود، اين دندان ها كنار نمي گذاريد آنها را ترميم و بازسازي مي كنيد.

جلوگيري از دست دادن استخوان؛ هنگامي كه دندان ها از بين مي روند، استخوان هايي كه آنها را احاطه كرده اند،كاهش مي يابد و پس ازكاشت ايمپلنت دندان، استخوان و شكل چهره شما را حفظ مي شود.

مستقل بودن؛ ايمپلنت دندان به دندان هاي ديگر در دهان متكي نيست و آنها را حمايت مي كند.

بدون مشكل در سخنراني؛ در ضمينه تكلم و صحبت كردن بسيار خوب است زيرا ممكن است با پروتز دندان شما مشكل سوت و صحبت كردن داشته باشيد.

اجازه غذا خوردن طبيعي؛ خوردن غذاهايي كه دوست داريد و با دندان هاي نرمال انجام مي دهيد، هيچ رژيم غذايي خاصي نياز نداريد (زماني كه درمان كامل باشد).

هيچ چسب يا تميز كردن خاصي لازم نيست؛ آنها را مي توانيد مانند دندان هاي طبيعي تميز و درمان كنيد.

كاشت ايمپلنت دندان با ميزان موفقيت 90 تا 95 درصدي ؛ افرادي كه ايمپلنت دندان انجام مي دهند 95 درصد با موفقيت انجام مي شود در صورت رعايت نكات بهداشتي و پيگيري درمان.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۰۵ توسط:netware موضوع:

انواع درد بليچينگ دندان

ايجاد حساسيت ممكن است در حين استفاده از فرآورده‌هاي بليچينگ با پايه‌ي پروكسيد يا بعد از آن ايجاد شود. وقتي دندانتان حساس شود، هنگام خوردن نوشيدني‌هاي گرم يا سرد، كمي محكم مسواك زدن، يا غذاهاي شيرين، به شكل دردهاي كوتاه و تيز و تيركشنده واكنش نشان مي‌دهد. اين حساسيت به طور مكرر وقتي اتفاق مي‌افتد كه طي مراحل اوليه‌ي بليچينگ دندان ، هيدروژن پروكسيد دارد به ميناي دندان نفوذ مي‌كند و به اين ترتيب، با اعصاب زير ميناي دندان در تماس قرار مي‌گيرد

مثلاً اكثر محصولات حرفه‌اي بليچينگ دندان نسبت به محصولات بدون نسخه داراي محتواي هيدروژن پروكسيد بيش‌تري هستند. گاهي اوقات هم بافت لثه به خاطر استفاده از محصولات داراي هيدروژن پروكسيد دچار حساسيت مي‌شود، هرچند بعضي اوقات حساسيت، ناشي از استفاده از فرآورده‌هاي نامناسب است.

مشكلات ديگري كه ممكن است در رابطه با دندان و بافت‌هاي نرم دهاني مانند مخاط دهان باشد عبارتند از: حساسيت پالپ دنداني، تحليل ريشه‌ي دندان و يا آزاد شدن انتخابي برخي مواد پركننده‌ي دنداني.

تير كشيدن دندان بعد از بليچينگ دندان

ژل‌هاي سفيدكننده حاوي مواد فعالي از جمله كارباميد پروكسايد يا هيدروژن پروكسايد است كه سبب اكيسده شدن رنگ تيره و سفيد شدن دندان مي‌شود. با ورود مقادير زياد اين مواد به لثه سبب تير كشيدن و يا سفيد شدن موقت لثه‌ها مي‌شود كه با قطع مصرف اين ژل‌ها اين مشكلات رفع مي‌شود.

التهاب لثه بعد از بليچينگ دندان

اگر لثه‌هاي دردناك و سوخته ناشي از سفيد كردن دندان داريد اولين گام برداشتن ژل از روي لثه‌هايتان است. سپس لثه را با آب نمك گرم شستشو دهيد تا بقاياي ژل برداشته شده و بافت لثه بهبود يابد. اگر درد ادامه داشت از مسكن‌هايي مانند ايبوپروفن استفاده كرده و در صورت نياز روغن ويتامين اي روي لثه بزنيد. علائم نبايد بيش از چند روز ادامه يابد.

درمان حساسيت بليچينگ دندان

حساسيت دندان‌ها و لثه‌ها اصولاً موقت است و معمولاً بعد از پايان فرآيند بليچينگ دندان برطرف مي‌شود. اما شدت و تناوب اين حساسيت‌ها مي‌تواند ناشي از تكنيك مورد استفاده، كيفيت مواد بليچينگ و واكنش و پاسخ فرد به روش و مواد بليچينگ باشد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۳:۵۸ توسط:netware موضوع:

آيا خريد طلاي نو سرمايه‌گذاري موفقي است؟

حال كه به نحوه قيمت‌گذاري روي طلا آشنا شديم به اين نتيجه مي‌رسيم كه خريد هر طلايي نمي‌تواند سرمايه‌گذاري موفقي باشد به ويژه در كوتاه‌مدت، پس اگر قصد داريد روي خريد طلا سرمايه‌گذاري كنيد شما را به مطالعه اين بخش دعوت مي‌كنيم.

در ابتدا بايد گفت كه خريد طلا در هر شرايط و موقعيتي بهترين و امن‌ترين روش سرمايه‌گذاري در مقايسه با امور ديگر است، اين روش سرمايه‌گذاري نيز در بلندمدت سوددهي بيشتري خواهد داشت، اما سوال اينجا است كه اگر به قصد سرمايه‌گذاري طلا بخريم چه طلايي بهتر است؟ سكه، طلاي نو، طلاي دست دوم يا طلاي آب شده.

بيشتر بخوانيد : خريد النگو طلا

اگر بخواهيم مقايسه‌اي انجام دهيم بايد بگوييم كه در مقايسه ميان طلا و سكه، سكه در زمان فروش سوددهي بيشتري نصيب شما خواهد كرد، چرا كه براي سكه كارمزدي تعيين نمي‌شود.

در انتخاب ميان سكه و طلاي دست دوم يك فرضيه مطرح است، مثلا شما يك مدل انگشتر طلا دست دوم را براي خريد انتخاب مي‌كنيد اما اين ريسك وجود دارد كه طلاي انتخابي شما فاقد اصالت يا تقلبي باشد، اصولا  كارشناسان حوزه طلا معتقدند كه خريد طلاي دست دوم ريسك بالايي دارد و اين كار را پيشنهاد نمي‌كنند. بهترين گزينه در اين حالت خريد طلاي كم اجرت است.

خريد طلاي آب شده نيز يك راه بسيار پرسود براي سرمايه‌گذاري است اما به شرطي كه آن را از جاي مطمئن خريداري كنيد چرا كه تقلب و ناخالصي در اين شكل از خريد و فروش طلا بسيار زياد است.

كلام پاياني

بايد بگوييم كه هيچ فرقي نمي‌كند كدام شكل از طلا را براي سرمايه‌گذاري انتخاب  مي‌كنيد، مهم اين است كه شما مي‌توانيد با خريد طلا پول خود را پس‌انداز كنيد و در دراز مدت از سوددهي آن بهره‌مند شويد. بنابراين مي‌توان گفت كه خريد طلا يكي از بهترين راه‌هاي سرمايه‌گذاري است، حال فرقي نمي‌كند كه شما براي اين كار خريد سكه طلا را انتخاب كرده‌ايد، طلاي دست دوم مي‌خريد يا تصميم مي‌گيريد كه طلاي آب شده خريداري كنيد.

منبع : طلا فروشي آنلاين كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۷:۲۹ توسط:netware موضوع:

انتخاب خط چشم براي انواع چشمها

چشم ها نقش مهمي در زيبايي چهره هر فرد دارند و آرايش صحيح نقش بسزايي در زبياتر شدن آن ها دارد ، در اين مقاله از مجموعه مقاله هاي آموزش آرايشگري كيش طلا قصد داريم شما را با خط چشم مناسب هر چشم اشنا كنيم .

اگر چشمان درشتي داريد:

اول از همه اينكه خط‌چشم پهن كاملا براي شما برازنده است همچنين توصيه مي‌كنيم داخل چشم را سياه كنيد وقتي داخل چشم درشت سياه شود، چشم كوچك‌تر و گردتر جلوه مي‌كند.

اگر چشمان گود رفته داريد:

شما به هيچ وجه نبايد داخل چشم‌ها يا اطراف آنها را سياه كنيد چون چشم‌هايتان خيلي ريز و گودرفته‌تر جلوه خواهند كرد بهترين حالت براي شما يك خط‌چشم باريك و ظريف است، البته سايه‌هاي روشن هم به اين هدف شما كمك مي‌كنند.

اگر چشماني از حدقه بيرون زده داريد:

پيشنهاد مي‌كنيم پشت چشم را يك خط چشم پهن بكشيد، در ضمن توصيه مي‌كنيم از سايه تيره نيز به‌عنوان مكمل استفاده كنيد چون سايه تيره بيرون‌زدگي را مي‌پوشاند وقتي تيرگي‌هاي پشت چشم زياد شود، چشم فرورفته‌تر جلوه مي‌كند.

بيشتر بخوانيد :

اگر چشمان ريزي داريد:

براي درشت جلوه كردن چشم‌ها بهتر است هم بالاي چشم خط بكشيد و هم پايين آن؛ چون به‌طور كلي وقتي خط چشم پايين را بكشيد چشم‌ها درشت‌تر جلوه مي‌كنند.

اگر چشمان با فاصله داريد:

بهتر است از خط‌چشم‌هاي گوشه‌دار استفاده كنيد، يعني خط‌چشم از گوشه داخلي چشم بيرون بيايد اين كار باعث مي‌‌شود فاصله ميان چشم‌هاي شما كمتر خودش را نشان دهد چون خط‌چشم اين فاصله را مي‌پوشاند.

اگر چشماني نزديك به هم داريد:

شما نبايد خط‌چشم‌تان را از ابتدا بكشيد بهتر است از خط‌چشم نيمه استفاده كنيد و بيشتر روي انتهاي چشم كار كنيد يعني از نصف پاياني يا يك سوم انتهايي آن خط چشم بكشيد تا فاصله بين چشم‌ها بيشتر جلوه كند.

اگر چشمان گردي داريد:

شما بايد نيمه ابتدايي چشم را خطي بسيار باريك بكشيد و بعد به مرور تا انتها آن را پهن كنيد در ضمن بهتر است گوشه خارجي چشم را بكشيد تا چشم كشيده‌تر به‌ نظر برسد و گردي آن را بپوشاند.

ما از طرف اموزشگاه ارايشگري الماس نشان زيبايي دو چندان را براي شما آرزومنديم.  


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۳:۴۰ توسط:netware موضوع:

مراقبت از اينويزيلاين

خوشبختانه مراقبت از اين نوع ارتودنسي متحرك يعني ارتودنسي نامرئي آسان است و با دنبال كردن موارد زير مي توانيد از بريس ها نگهداري كنيد.

انجام دهيد

بريس ها را بشوييد. هر بار كه بريس ها را از دهان خارج كرديد آنها را زير شير آب گرفته و بشوييد. اين كار باعث شستن باكتري ها، بزاق دهان و ذرات باقي مانده ي غذايي مي شود.

بگذاريد بريس ها مرتبا خيس بخورند: اينويزيلاين داراي مواد مخصوصي هستند كه مي توان بريس ها را در آنها قرار داد تا خيس بخورند.

دندان هايتان را تميز كنيد: مراقبت از سلامت دهان تنها شامل تميز كردن بريس ها نبوده و بايد دندان ها نيز تميز شوند. مرتب دندان ها را مسواك بزنيد و از نخ دندان استفاده كنيد تا از توليد ماده ي پلاك و باكتري ها در زير بريس ها جلوگيري شود.

از مواد شوينده آنتي باكتريال مخصوص استفاده كنيد. اين راه مناسبي براي از بين بردن باكتري ها و ماده پلاك از روي بريس ها مي باشد.

به دقت مسواك بزنيد. شايد دلتان بخواهد هر بار پس از خارج كردن بريس ها از دهان و يا قبل از قرار دادن آنها در دهان مسواك بزنيد اما بايد دقت كنيد زيرا مسواك زدن بيش از حد مي تواند اثر ها و خراش هايي از خود به جا بگذارد.

بيشتر بخوانيد :

انجام ندهيد

خوردن و آشاميدن: غذا ها و نوشيدني هاي رنگي هنگام وجود بريس ها در دهان، مي توانند باعث لكه شدن بريس ها شوند و بوي ناپسندي به جا گذارند.

استفاده از خمير دندان: خمير دندان براي دندان ها بسيار مفيد مي باشد اما مي تواند به بريس هاي نامرئي صدمه وارد كند. بريس ها را آرام و بدون خمير دندان بشوييد.

استفاده از صابون ها و مواد شوينده ي رنگي و معطر. استفاده از هر ماده اي به غير از صابون شفاف مي تواند باعث لكه شدن بريس هاي نامرئي شود.پ

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۷:۴۸ توسط:netware موضوع: