جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي متحرك خوب است يا بد؟

دستگاه ارتودنسي متحرك يا پلاك وسيله اي  است كه مي توان آن را از دهان خارج نمود. يعني اين وسيله به دندان ها  چسبانده نمي شود. پلاكهاي متحرك بر اساس قالبي كه متخصص ارتودنسي از دندانهاي يك  فرد گرفته و برنامۀ درماني كه براي بيمارش در نظر گرفته طراحي و ساخته مي شوند شده اند. از آنجا كه اين پلاك يك وسيلۀ درماني است اين متخصص ارتودنسي خواهد بود كه در نهايت درباره استفاده از ارتودنسي متحرك در درمان ارتودنسي تصميم مي گيرد.

پلاك هاي ارتودنسي يا ارتودنسي متحرك به طور كلي به سه گروه تقسيم مي شوند. گروه اول متناسب با حركت هاي ساده دنداني مي باشد. دومين گروه از دستگاه هاي ارتودنسي متحرك براي تنظيم و اصلاح روابط دو فك به كار گرفته مي شوند. گروه سوم بر خلاف دو گروه اول زماني به كار گرفته مي شوند كه نمي خواهيم  حركتي در دندانها اتفاق بيفتد، مثلا زماني كه حركت مورد نظر دندان انجام شده و مي خواهيم مانع از جابجايي و برگشتن اين حركت شويم. به اين گروه از پلاكها نگهدارنده يا ريتينر متحرك گفته مي شود.

اين دستگاه ها بدين منظور طراحي شده اند كه نيروي معيني را با كمك فنرها و پيچ ها و ديگر اجزاي مكانيكي خود به دندان ها و يا فكين وارد كنند.

بر خلاف باور بسياري از مردم كه كاربرد وسايل ارتودنسي متحرك را محدود به كارها و حركات ساده در ارتودنسي قلمداد مي كنند، اين وسايل گاهي تنها ابزار قابل استفاده در درمان هاي تخصصي تر و دشوارتر مي باشند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي بزرگسالان

مزاياي پلاكهاي متحرك ارتودنسي

شايد به نظر برسد كه استفاده از دستگاه ارتودنسي متحرك نسبت به گذشته محدود شده، اما اين وسايل داراي مزاياي منحصر به فردي هستند. مثلا:

براي تميز كردن مي توان آنها را از دهان بيرون آورد.

براي حركات جزئي دنداني نسبت به وسايل ثابت انتخاب مناسبتري هستند.

شايد تنها گزينۀ مناسب براي درمانهايي كه در دورۀ دنداني مختلط بايد انجام شوند ( مقطعي از رشد كودك كه دندانهاي شيري در حال افتادن و دندانهاي دائم در حال بيرون آمدن هستند. در اين دوران، امكان استفاده از سيمهاي ثابت به خوبي وجود ندارد زيرا با افتادن هر دندان شيري ساختار و تنظيمات سيمهاي ثابت ممكن است به هم بريزد)

در مواقع اضطراري مثلا عفونت دندان يا  درد هاي پيش بيني نشده مي توان به طور موقت آنها را درآورد.

در مراسم و رويدادهاي رسمي و خيلي مهم مي توان به صورت موقت آنها را خارج نمود.

كمتر در معرض ديد هستند.

به راحتي استفاده مي شود و به آموزشهاي خيلي پيچيده براي استفاده نياز ندارند.

·         ساخت پلاكها در لابراتوار انجام مي شود بنابر اين زمان حضور و نشستن بيمار بر روي صندلي نه چندان دلچسب دندانپزشكي كوتاهتر مي شود Smile .

·         هزينه ارتودنسي متحرك به طور معمول و به ميزان قابل توجهي كمتر از هزينه ارتودنسي هاي ثابت است

محدوديت ها و معايب پلاكهاي متحرك ارتودنسي

متخصص ارتودنسي ترجيح مي دهد كه از بهترين دستگاه ارتودنسي براي درمان بدشكلي و ناهنجاري دندان ها و فكين استفاده كند.

 

برخي از ناهنجاري ها با ارتودنسي متحرك درمان مي شوند اما برخي از آنها نياز به ارتودنسي ثابت دارند. بنابراين در استفاده از ارتودنسي متحرك محدوديت هايي وجود دارد:

دستگاه ارتودنسي متحرك قابليت انجام حركات دقيق و يا پيچيدۀ دنداني را ندارند

بيماراني كه همكاري لازم را ندارند ممكن است در طول درمان دستگاه متحرك خود را استفاده نكنند و اين امر باعث مي شود دندانهايي كه حركت خود را انجام داده بودند دوباره به جاي قبلي خود برگردند

 احتمال گم شدن پلاك وجود دارد و همانند مورد بالا، كنترل حركت دندان از دست مي رود.

منابع :

https://www.orthoblog.ir/

https://www.orthodentist.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۵۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي به روش اينويزيلاين

ارتودنسي به چه معناست

اُرتودُنسي (به انگليسي: Orthodontics)‏ يك تخصص در رشته دندان پزشكي است. اين كلمه مركب است از دو واژه لاتين “ارتو” به معناي راست و درست و “ادوس” يا مشتق آن “دنس” به معناي دندان. ارتودنسي يكي از مهمترين رشته هاي تخصصي دندانپزشكي است. همچنين اولين تخصص معرفي شده در دندانپزشكي و دومين تخصص ايجاد شده در كليه رشته هاي پزشكي مي باشد. درمان ارتودنسي بيشتر تصحيح مال اكلوژن يا جفت شدن نامناسب دندانهاست. اين امر مي تواند ناشي از موقعيت نادرست دندانها و يا ناهنجاريهاي دو فك نسبت به هم باشد يا ممكن است درجاتي از هر مشكل توأم دنداني فكي در يك فرد باشد. از اين رو درمان هاي ارتودنسي بر تصحيح موقعيت دندانها و يا تغيير الگو و جهت رشد دو فك (درمان هاي ارتوپديك يا جراحي فك) متمركز مي باشد. در ادامه به ارتودنسي به روش اينويزيلاين ميپردازيم :

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي به روش اينويزيلاين

يكي از روش‌هاي جديد ارتودنسي، ارتودنسي اينويزيلاين است در اين شيوه به جاي براكت و سيم ارتودنسي از پلاك‌هايي شفاف جهت حركت دندان‌ها به موقعيت مطلوب استفاده مي‌شود. در واقع بين وضعيت نامرتب دندان‌ها تا حالت رديف پيش‌بيني شده توسط كامپيوتر در لابراتوارهاي ويژه‌اي اقدام به توليد پلاك‌هاي بي رنگ متعددي ميگردد.

هر پلاك چند هفته توسط بيمار روي دندان‌ها گذاشته مي‌شود وسپس پلاك بعدي جاي آن را مي گيرد به اين ترتيب رفته رفته دندان‌ها رديف مي‌ شوند.

علي رغم فلسفه جذاب اين روش و از همه مهم‌تر عدم استفاده از دستگاه‌هاي فلزي ارتودنسي هنوز به دلايل فني نتوانسته است جايگزين روش معمول ارتودنسي با سيم و براكت شود. به عبارتي كاربرد آن بيشتر محدود به كيس هاي خفيف ارتودنسي و تحت شرايط معين مي گردد. مضافا بر اينكه در ايران اساسا تكنولوژي ديجيتال و لابراتواري آن ورود پيدا نكرده است بنابراين تبليغات داخلي مبني بر ارتودنسي با پلاك هاي شفاف يا ارتودنسي اينويزيلاين و حتي گاهي تحت عنوان ارتودنسي نامرئي به جهت محدوديت هاي فني و امكانات درماني هنوز پشتوانه درستي ندارند.

از سوي ديگر هزينه درمان ارتودنسي  با اين روش نزديك به ۳ براير ارتودنسي به روش عادي است عامل ديگري بر اينكه كه حتي در كشورهاي اروپايي و آمريكا هم مخاطبين زيادي جلب نكرده است. بديهي است با در نظر گرفتن توانايي پايين تر اين روش در مرتب كردن دندانها از سويي و محدوديت هاي تكنيكي داخل كشور، صَرف چنين قيمتي براي درماني تحت عنوان ارتودنسي نامرئي در ايران امري غير منطقي و در مواردي آسيب رسان مي باشد.

بهترين گزينه براي بيماراني كه نمي خواهند دستگاههاي ارتودنسي شان زياد به چشم بيايد

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۲:۴۷ توسط:netware موضوع:

كودكان و ارتودنسي

اگر كودكتان دندان هاي كج و يا نوعي ناهنجاري در فك خود دارد ، با دندانپزشك او صحبت كنيد. ممكن است توصيه او اين باشد كه يك متخصص ارتودنسي  را ببيند.

يك متخصص ارتودنسي كودكان  براي كامل كردن لبخند شما با استفاده از لوازم زير تخصص يافته است :

بند ها

براكت ها

سيم ها

هدگير

حلقه ها يا بند هاي كشي

ريتينر ها ( نگهدارنده هاي دندان )

تنظيم كننده هاي شفاف يا الاينر ها

انواع بريس هاي ارتودنسي و ساير لوازمي كه براي ارتودنسي بكار مي رود

امروزه تعداد زيادي از لوازم هاي دندانپزشكي مورد استفاده قرار مي گيرند. اما بريس هاي ارتودنسي هنوز ابزار اصلي براي صاف كردن دندان و اصلاح روي هم آمدن آنها ( بايت ) در كودكان هستند. بريس ها با اعمال فشار به دندان ها و فك، كار خود را انجام مي دهند تا آن ها را به موقعيت صحيحشان در دهان منتقل كنند.

بريس هاي امروزي ديگر مانند بريس هاي پر زرق و برق و فلزي گذشته نيستند. بسياري از گزينه هاي ديگر از انواع آن ها اكنون در دسترس هستند.

در گذشته معمولا به اين شكل بود كه تمامي دندان ها به طور كامل بند كشي مي شدند. اما امروزه، براكت ها به طور مستقيم به سطح هر يك از دندان ها وصل مي شوند.

بريس هاي ارتودنسي از مواد زير ساخته شده اند

  • استيل ضد زنگ
  • سراميك
  • پلاستيك
  • تركيبي از مواد

اين مواد مي توانند ظاهري شفاف و به رنگ دندان به بريس ها بدهند. در صورتي كه مناسب باشد، سيم هاي ارتودنسي مي توانند از موادي نظير تيتانيوم نيكل يا تيتانيوم مس ساخته شوند. اين مواد ممكن است پايداري بيشتري را دارا باشند و نياز به تنظيمات كمتري نسبت به سيم هاي استيل ضد زنگ داشته باشند.

امروزه سيني هاي شفاف و نامرئي شكل نيز در دسترس مي باشند. اينها مي توانند بدون استفاده از بريس ها و سيم هايي كه در گذشته مورد استفاده قرار مي گرفتند، دندان ها را صاف كنند.

سيني هاي نامرئي شكل، ممكن است كار ارتودنتيست را بطلبد. در اين روش از لوازمي شفاف و قابل جدا كردن و جابجايي كه به صورت سفارشي براي خود شما ساخته مي شوند، استفاده مي شود كه فشار را بر روي دندان ها قرار مي دهند و به تدريج آن ها را به سمت صحيح خود حركت مي دهند.

بيشتر بخوانيد :

چه زماني كودك من بايد به يك ارتودنتيست مراجعه نمايد؟

دندانپزشك شما مي تواند به شما بگويد چه زماني احتياج است، يك متخصص ارتودنسي كودك شما را ارزيابي كند. انجمن ارتودنتيست ها و انجمن دندانپزشكي آمريكا توصيه مي كنند كه همه كودكان تا 7 سالگي از نظر ارتودنسي دندان ها مورد ارزيابي قرار گيرند. در اين سن ارتودنتيست مي تواند مشكلات ظريف را با رشد فك و ظهور دندان هاي جديد تشخيص دهد. اكثر كودكان درمان فعال را بين 9 تا 14 سالگي شروع مي كنند.

ارتودنتيست ها توصيه مي كنند در حالي كه فرزند شما هنوز در حال رشد است ، مشكلات دندان هاي آن ها را اصلاح كنيد. پس از قطع رشد ، درمان آنها ممكن است طولاني تر شود و به كار گسترده تري بر روي دندان هايشان نياز است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۵۲ توسط:netware موضوع:

روش‌هاي سفيد كردن دندان بدون نياز به نظارت دندان‌پزشك

همان‌طور كه قبلاً بيان شد، امروزه مي‌توان از روش‌هاي سفيد كردن دندان ( بليچينگ دندان ) بدون نياز به نظارت دندان‌پزشك در خانه استفاده كرد. اين روش‌ها شامل موارد زير هستند:

خميردندان سفيد كننده

اين محصولات كمتر مي‌توانند تاثير سفيدكننده بر روي دندان‌هاي شما داشته باشند. با اين وجود خميردندان‌هاي سفيدكننده مي‌توانند تا حدودي تاثير سايشي بر روي دندان‌ها داشته و رنگ دندان‌ها را تا يك درجه روشن كنند.

ژل سفيد كننده دندان

ژل‌هاي سفيدكننده مي‌توانند تاثيري مشابه استريپ (Strips) يا نوارهاي سفيدكننده داشته باشند.

دهان‌شويه

دهان‌شويه‌هاي حاوي مواد سفيدكننده داراي مقادير ناچيز پراكسيد هستند. به اين ترتيب مي‌توان از اين دهان‌شويه‌ها مشابه دهان‌شويه‌هاي آنتي باكتريال استفاده كرد.

سيني‌هاي پيش ساخته سفيدكننده دندان

سيني‌هايي كه به اين منظور ( بليچينگ دندان ) در بازار وجود دارند، اغلب به نحو مناسب در دهان قرار نمي‌گيرند. به خاطر اينكه اين سيني‌ها با توجه به شرايط و ساختار دندان‌هاي شما به صورت سفارشي ساخته نمي‌شوند، بسياري از مواقع ژل موجود در آن‌ها مي‌تواند به بافت لثه آسيب وارد نمايد و نتايج حاصل از استفاده آن‌ها در بسياري از مواقع رضايت‌بخش نيست. به همين خاطر دندان‌پزشكان معمولاً به افراد توصيه مي‌كنند از سيني‌هاي سفارشي ساخته شده با توجه به شرايط دهان و دندان به اين منظور استفاده كنند.

استريپ‌ها يا نوارهاي سفيدكننده

استريپ‌ها نوارهاي نازك پلاستيكي حاوي پراكسيد هستند. بيمار مي‌تواند اين نوارها را بر روي ناحيه جلوي دندان‌هاي خود قرار دهد. مدت زمان لازم براي استفاده از اين نوارها حدود 30 دقيقه در هر روز به مدت دو هفته است. نتايج اين روش معمولاً براي حدود چهار ماه دوام و ماندگاري دارد. اكثر متخصصان و مصرف‌كنندگان اعتقاد دارند اين نوارها اثربخش‌ترين روش براي سفيد كردن دندان‌ها هستند.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۶:۲۰ توسط:netware موضوع:

مراحل انجام كامپوزيت ونير به چه شكلي است؟

مراحل انجام كامپوزيت ونير بسيار سريع و اغلب در طول يك جلسه انجام مي شوند. در واقع كامپوزيت ونير يك روش قوق العاده براي درمان نا هنجاري ها و مشكلات ظاهري دندان هاست. طريقه و ترتيب انجام اين مراحل بدين شرح است:

 

طبق روال تمامي شيوه هاي درماني، ابتدا دندانپزشك متخصص، دندان هاي بيمار را معاينه مي كند. در صورتي كه شرايط دندان هاي بيمار براي استفاده از كامپوزيت ونير مساعد باشد يك جلسه درماني چند ساعته براي او تعيين مي گردد. بيمار بايد در ساعت مشخص شده در كلينيك دندانپزشكي حاضر شود.

اولين كاري كه دندانپزشك انجام مي دهد تميز كردن دندان ها با استفاده از مواد مخصوص دندانپزشكي است. به طوري كه سطح دندان هايي كه قرار است با ونير پوشانده شود كاملا تميز و عاري از هر گونه جرم و پلاك و… باشد.

دندان ها بعد از شستشو بايد كاملا خشك شوند و هيچ گونه رطوبت يا بزاقي بر روي آن باقي نماند. چرا كه وجود مقدار بسيار اندكي از رطوبت موجب ايجاد اختلال در موفقيت اين روش درماني خواهد بود.

با استفاده از مواد اسيدي، سطح جلوي دندان متخلخل مي شود. اين امر موجب گيرايي بيشتر سطح دندان و چسبندگي آسان تر كامپوزيت دندان خواهد شد.

حال نوبت به آغشته كردن سطح دندان به مواد چسبي مخصوص مي رسد.

در اين مرحله مواد كامپوزيتي به آرامي و كم كم بر روي دندان قرار گرفته، صيقل داده مي شود. سپس مواد كامپوزيت دندان  با استفاده از تابش امواج نوري خاصي سفت مي شوند.

مرحله آخر، پوليش زدن سطوح دندان هايي است كه با روكش كامپوزيت ونير پوشانده شده اند. پوليش موجب جلا دادن سطح دندان ها و دو چندان شدن زيبايي آنها مي شود. بر حسب نياز دندان هاي بيمار و تشخيص پزشك، ممكن است پوليش زدن دندان ها دو يا سه مرتبه تكرار شود.

بيشتر بخوانيد :

كاشت ايمپلنت 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۷:۱۰ توسط:netware موضوع:

آيا كشيدن دندان در بارداري مي تواند خطرساز باشد؟

انجام هر پروسه اي در دندانپزشكي بارداري، با اما و اگرهاي زيادي همراه است. زيرا روند مراقبت از مادر باردار در اين دوره با افراد ديگر متفاوت و حساس است. كشيدن دندان يكي از پروسه هاي حساسي است كه ممكن است در طول بارداري نياز باشد و خطرات و مزاياي خودش را دارد.

دندانپزشكان كشيدن دندان در بارداري را توصيه نمي كنند و ترجيح مي دهند مادر باردار فرزندش را به دنيا بياورد و سپس اقدام كند. اما اگر مساله جدي پيش رو باشد و كشيدن دندان حالت اورژانس به خود بگيرد مي توان آن را با حداقل عوارض انجام داد. بنابراين كشيدن دندان در بارداري اگر ضروري باشد مي تواند بدون خطر انجام شود.

بررسي ايمني كشيدن دندان در بارداري

اگر دندان شما دچار عفونت شده اما به راحتي و بدون جراحي مي شود آن را كشيد خطر خاصي متوجه شما و جنين نيست زيرا بدون بيهوشي و خطرات آن مي توانيد به صورت كنترل شده آن را بكشيد. اما گاهي اوقات ممكن است براي خارج كردن دندان نهفته يا نيمه نهفته داراي عفونت نياز به اشعه ايكس، جراحي و يا حتي بيهوشي باشد. ايمني اين موارد را در ادامه بررسي كرده ايم.

آيا پس از كشيدن دندان ممكن است عفونت پيش بيايد؟

در مواردي ممكن است احتمال بروز عفونت وجود داشته باشد كه البته جاي نگراني نيست. زيرا دندانپزشكان پس از كشيدن دندان در بارداري، مي توانند از تعدادي معدودي داروي آنتي بيوتيك كه براي مادران باردار عارضه آفرين نيستند استفاده كنند. همچنين روش هاي خانگي براي اين منظور وجود دارند كه زير نظر دندانپزشك و متخصص زنان و زايمان عفونت احتمالي را از بين مي برند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۰:۳۳ توسط:netware موضوع:

هزينه ارتودنسي: آشنايي با ۲ روش ارزان قيمت ارتودنسي در سال ۱۴۰۰

بنابر آمار، نزديك به ۶۰ درصد افراد جامعه مشكل، ناهنجاري يا نامنظمي در دندان ها و فك هاي خود دارند كه از اين بين ۳۰ درصدشان نياز جدي به درمان ارتودنسي دندان دارند.

ارتودنسي دندان چيست و چه افرادي به آن نياز دارند؟

ارتودنسي يكي از شاخه هاي تخصصي دندانپزشكي است كه به هماهنگ و صاف كردن دندان ها و فك ها مي پردازد. به زبان ساده تر، در اين رشته، دندان ها صاف شده و فك ها تراز مي شوند. افرادي كه يكي از وضعيت هاي زير را دارند مي توانند براي درمان به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنند:

• كج بودن دندان ها

• شلوغي و ازدحام دندان ها

• وجود فاصله بين دندان ها

• كوتاه و بلند بودن آن ها

• جلوزدگي يكي از فك ها

ميانگين هزينه ارتودنسي در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

البته هنوز به صورت رسمي هزينه هاي ارتودنسي اعلام نشده اما متخصصان اين رشته در كلينيك ها و سايت هاي خود بنابر روال هر ساله، قيمت ها را به روز كرده اند. هزينه ارتودنسي به صورت بازه اي از ۷ ميليون تومان در حالت ساده شروع شده و در صورتي كه نياز به جراحي فك باشد، احتمالا تا ۲۵ ميليون تومان نيز افزايش خواهد يافت. به طور ميانگين هزينه اين درمان ۱۶ ميليون تومان است.

قيمت ارتودنسي دندان به چه عواملي بستگي دارد؟

عوامل مختلفي مي توانند روي تعرفه ارتودنسي تاثير بگذارند كه مهم ترين آن ها عبارتند از:

• نوع مشكل و ناهنجاري: مشكلات و ناهنجاري هاي جزئي تا متوسط معمولا هزينه درمان كمتري دارند در حالي كه مشكلاتي مانند انحراف فك + نامنظمي دندان ها هزينه ها را به شدت افزايش مي دهد.

• شدت مشكل بيمار: هرچه مشكل بيمار جدي تر باشد هزينه هم بيشتر خواهد شد. به عنوان مثال اگر شلوغي دندان ها زياد باشد و نياز به كشيدن دندان باشد هزينه بيشتر خواهد شد.

• سن بيمار: ارتودنسي در سنين بالاتر هزينه بيشتري دارد.

• محل زندگي بيمار: در شهرهاي كوچك ممكن است هزينه ها به مراتب بيشتر باشد زيرا فضاي رقابت كمتر است.

• روش ارتودنسي: روش هاي درمان ارتودنسي بسيار متنوع هستند و درمان با هر كدام از آن ها نيز هزينه هاي خاص خود را دارد.  مثلا هزينه ارتودنسي نامرئي و ارتودنسي ديمون بيشتر از هزينه ارتودنسي سراميكي است.

ارزان ترين روش هاي ارتودنسي كدامند؟

از ميان تمام روش هاي ارتودنسي، ارتودنسي با پلاك متحرك و شفاف و ارتودنسي ثابت معمولي هزينه كمتري از ساير روش ها دارند. بنابراين اگر مي خواهيد دندان هاي خود را با هزينه كمتري ارتودنسي و صاف كنيد مي توانيد درباره ارتودنسي متحرك با پلاك ها شفاف و يا ارتودنسي فلزي معمولي با يك ارتودنتيست خوب صحبت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۴:۲۳ توسط:netware موضوع:

رفع مشكلات دندان بدون سيم كشي با اينويزيلاين شفاف

ارتودنسي نامرئي (اينويزيلاين) ارتودنسي با بريس‌هاي نامرئي تكنيكي است كه بدون نياز به بريس‌هاي سيمي ثابت، و تنها با استفاده از بريس‌هاي متحرك شفاف كه به صورت سفارشي و مطابق نيازهاي شما به منظور مرتب كردن دندان هايتان ساخته مي‌شود.

ارتودنسي نامرئي (اينويزيلاين)، كه در انجام آن از گرافيك رايانه‌اي سه‌بعدي پيشرفته استفاده مي‌شود، شامل يك سري بريس است، كه تك تك آن‌ها طوري طراحي شده‌اند كه بتوانند دندان‌ها را به تدريج و با دقت حركت دهند. معمولاً هر ست از اين بريس‌ها به مدت يك هفته به صورت تمام وقت روي دندان‌ها قرار گرفته و تنها بايد براي خوردن، نوشيدن و مسواك زدن از دهان خارج شوند.

اين بريس‌ها، كه ظاهري شبيه به قاب‌هاي سفيد كننده دندان دارند، عملاً نامرئي بوده و از يك ماده ترموپلاستيك ساخته مي‌شوند كه منحصراً براي درمان‌ انواع ارتودنسي نامرئي طراحي شده است. در اينجا، براي شما نيز يك سري بريس نامرئي سفارشي ساخته خواهد شد كه دندان‌هايتان را مطابق مراحل تعيين شده توسط متخصص ارتودنسي حركت خواهند داد.

مزاياي ارتودنسي نامرئي

بريس‌هاي نامرئي (اينويزيلاين) عملاً نامرئي هستند. سبك زندگي شما هر چه كه باشد، بريس‌هاي نامرئي (اينويزيلاين) برايتان مناسب خواهند بود زيرا موقعي كه از آن‌ها استفاده مي‌كنيد، هيچ كس متوجه وجودشان نخواهد شد.

بريس‌هاي نامرئي (اينويزيلاين) متحركند. در اينجا، برخلاف بريس‌هاي ثابت در طول درمان مي‌توانيد بريس‌ها را براي خوردن يا نوشيدن هر چيزي كه دوست داريد از دهان خارج كنيد. همچنين مي‌توانيد جهت رعايت بهداشت دهان و دندان و حفظ بوي خوش دهانتان، بريس‌ها را از دهان خارج كنيد و مثل هميشه دندان‌ها را مسواك بزنيد و نخ بكشيد.

هيچگونه براكت يا سيم فلزي وجود ندارد كه باعث ناراحتي مخاط دهانتان شود، و اين يكي از مزاياي اين تكنيك نسبت به استفاده از بريس‌هاي قديمي است.

از آنجا كه در مراجعات طول درمان نياز به تنظيم هيچ فلز يا سيمي نيست، قاعدتاً زمان كوتاه‌تري را در مطب خواهيد بود.

ارتودنسي نامرئي (اينويزيلاين) به شما امكان مي‌دهد تا قبل از شروع درمان، علاوه بر برنامه درمان، نتايج آن را نيز به صورت مجازي ببينيد، كه اين باعث مي‌شود پيشاپيش بدانيد بعد از درمان‌ ظاهر دندان‌هايتان چگونه خواهد بود. يعني، به جاي تصور وضعيتي كه دندان‌هايتان بعد از درمان خواهند داشت، مي‌توانيد نتيجه را عملاً ببينيد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي متحرك

هزينه ارتودنسي نامرئي

هزينه و قيمت ارتودنسي نامريي (اينويزيلاين) برابر با هزينه بريس‌هاي سنتي است. در مورد اين درمان نيز، مانند هر درمان پزشكي ديگر، تنها پزشك مي‌تواند با توجه به برنامه درماني كه بر اساس نيازهاي شما طراحي مي‌كند، هزينه را دقيقاً تعيين نمايد. ساير عوامل تأثيرگذار در هزينه درمان عبارتند از پيچيدگي نيازهاي درماني شما، موقعيت جغرافيايي كلينيك، سطح تجربه پزشك، پوشش بيمه ارتودنسي شما، و عوامل ديگري كه توسط متخصص ارتودنسي تعيين مي‌شوند. گاهي اوقات، پيچيدگي درمان قيمت نهايي آن را بيش از پيش افزايش مي‌دهد

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۰:۳۳ توسط:netware موضوع:

آيا كودكان مي توانند ارتودنسي نامرئي داشته باشند ؟

بين مدرسه، ورزش، و دورهمي دوستان، ارتودنسي نامرئي آخرين چيزيست كه كودك مي خواهد آن را به جاي بندهاي فلزي (ارتودنسي ثابت) انجام دهد.

خبرهاي خوب اين است كه به زودي كودكان هم مي توانند ارتودنسي نامرئي انجام دهند. ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين، جايگزيني نامرئي براي بريس هاي فلزي ميب اشد كه به درمان دندان هاي كودكان و صاف كردن دندان ها مي پردازد؛ بدون اينكه ناراحتي بريس هاي سنتي را داشته باشد.

ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين چگونه كار مي كند؟

  • اينويزيلاين يك روش نامرئي براي صاف كردن دندان ها بدون استفاده از بريس هاي فلزي مي باشد. اين نوع ارتودنسي از يك سري الاينرهاي سفارشي و شفاف ساخته شده كه براي جابجايي آرام دندان هاي كودكان ساخته شده است. اينويزيلان مزاياي بسياري دارد كه مزايايي را در زندگي روزمره به همراه دارد. اين مزايا عبارتند از :
  • اجازه به كودكان در خوردن غذاهاي مورد علاقه شان و لذت بردن آن ها از اين موضوع
  • اجازه به كودكان به جهت راحت تر مسواك زدن و نخ دندان كشيدنشان كه طبيعتا بهداشت دهاني بهتري هم به دنبال دارد.
  • تاثيري روي عملكرد كودك در فعاليت هاي ضروي و زياد ندارد.
  • يك پلاستيك صاف و نرم مي باشد كه كمتر ديده شده حساسيتي در لثه يا گونه ها ايجاد كند.
  • دندان هاي كودك را بدون اينكه قابل توجه باشند، صاف مي كند.

بيشتر بخوانيد:

چه سني براي انجام اينويزيلاين كودكان خوب است؟

هيچ سن خاصي نيست كه تعيين كند براي انجام ارتونسي اينويزيلاين كودك مناسب باشد. دندانپزشك قادر خواهد بود كه تعيين كند كودكتان واجد شرايط انجام اينويزيلاين مي باشد يا خير. در صورتي كه دندان هاي كودك به طور كامل بدون هيچ گونه مشكل دنداني مثل پوسيدگي، رشد كرده باشند، احتمالا اجازه انجام ارتودنسي شفاف را خواهند داشت. تقريبا اوايل ۱۲ سالگي مي تواند انجام شود.

چگونه بفهميم كه اينويزيلاين براي كودك مناسب است يا خير؟

بسته به سن و خصوصيات كودك مي توان تصميم گرفت كه اينويزيلاين روي او موفقيت آميز بوده يا خير. الاينرهاي اينويزيلاين بايد ۲۳ ساعت در روز بروي دندان ها باشند و تنها زمان خوردن و مسواك زدن مي توانند درآورده شوند. بسياري از دندانپزشكان بريس هاي سنتي را براي كودكان كوچكتر توصيه مي كنند، چون ديگر نيازي به برداشتن و به زور گذاشتن الاينرها قبل و بعد از غذا نيست. چون ممكن است موقع درد و ناراحتي مدام آن را دربياورند. اگر مي دانيد كه كودكتان چنين مشكلاتي را ندارد، بهترين گزينه درماني براي صاف و يكدست كردن دندان هايشان همين اينويزيلاين است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۵:۵۷ توسط:netware موضوع:

آيا كودكان مي توانند ارتودنسي نامرئي داشته باشند ؟

بين مدرسه، ورزش، و دورهمي دوستان، ارتودنسي نامرئي آخرين چيزيست كه كودك مي خواهد آن را به جاي بندهاي فلزي (ارتودنسي ثابت) انجام دهد.

خبرهاي خوب اين است كه به زودي كودكان هم مي توانند ارتودنسي نامرئي انجام دهند. ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين، جايگزيني نامرئي براي بريس هاي فلزي ميب اشد كه به درمان دندان هاي كودكان و صاف كردن دندان ها مي پردازد؛ بدون اينكه ناراحتي بريس هاي سنتي را داشته باشد.

ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين چگونه كار مي كند؟

  • اينويزيلاين يك روش نامرئي براي صاف كردن دندان ها بدون استفاده از بريس هاي فلزي مي باشد. اين نوع ارتودنسي از يك سري الاينرهاي سفارشي و شفاف ساخته شده كه براي جابجايي آرام دندان هاي كودكان ساخته شده است. اينويزيلان مزاياي بسياري دارد كه مزايايي را در زندگي روزمره به همراه دارد. اين مزايا عبارتند از :
  • اجازه به كودكان در خوردن غذاهاي مورد علاقه شان و لذت بردن آن ها از اين موضوع
  • اجازه به كودكان به جهت راحت تر مسواك زدن و نخ دندان كشيدنشان كه طبيعتا بهداشت دهاني بهتري هم به دنبال دارد.
  • تاثيري روي عملكرد كودك در فعاليت هاي ضروي و زياد ندارد.
  • يك پلاستيك صاف و نرم مي باشد كه كمتر ديده شده حساسيتي در لثه يا گونه ها ايجاد كند.
  • دندان هاي كودك را بدون اينكه قابل توجه باشند، صاف مي كند.

بيشتر بخوانيد:

چه سني براي انجام اينويزيلاين كودكان خوب است؟

هيچ سن خاصي نيست كه تعيين كند براي انجام ارتونسي اينويزيلاين كودك مناسب باشد. دندانپزشك قادر خواهد بود كه تعيين كند كودكتان واجد شرايط انجام اينويزيلاين مي باشد يا خير. در صورتي كه دندان هاي كودك به طور كامل بدون هيچ گونه مشكل دنداني مثل پوسيدگي، رشد كرده باشند، احتمالا اجازه انجام ارتودنسي شفاف را خواهند داشت. تقريبا اوايل ۱۲ سالگي مي تواند انجام شود.

چگونه بفهميم كه اينويزيلاين براي كودك مناسب است يا خير؟

بسته به سن و خصوصيات كودك مي توان تصميم گرفت كه اينويزيلاين روي او موفقيت آميز بوده يا خير. الاينرهاي اينويزيلاين بايد ۲۳ ساعت در روز بروي دندان ها باشند و تنها زمان خوردن و مسواك زدن مي توانند درآورده شوند. بسياري از دندانپزشكان بريس هاي سنتي را براي كودكان كوچكتر توصيه مي كنند، چون ديگر نيازي به برداشتن و به زور گذاشتن الاينرها قبل و بعد از غذا نيست. چون ممكن است موقع درد و ناراحتي مدام آن را دربياورند. اگر مي دانيد كه كودكتان چنين مشكلاتي را ندارد، بهترين گزينه درماني براي صاف و يكدست كردن دندان هايشان همين اينويزيلاين است.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۴:۴۵ توسط:netware موضوع: