جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل استفاده از قالب ها و ژلهاي سفيد كننده در بليچينگ خانگي

مرحله اول: قبل از انجام بليچينگ دندان  بايد دندانها را كامل مسواك زده و در صورت نياز براي تميزي بهتر از نخ دندان استفاده كنيد.

مرحله دوم: نوك سرنگ را وصل كنيد.

مرحله سوم: بر روي لبه خارجي تري و در داخل حفره‌ها يك قطره از ژل سفيد كننده را ريخته و با نوك سرنگ روي حفره پخش كنيد.

مرحله چهارم: قالبهاي محتوي ژل را بر روي دندانهايتان بگذاريد.اين كار را با دقت انجام دهيد تا قالبها به درستي بر روي دندانهايتان قرار گيرند و ژل از تري‌ها بيرون نزند.

نكته: اگر هنگام قالب گذاري ژل‌ها از قالب بيرون زد به وسيله مسواك خشك تميز كنيد.در مرحله‌ي قالب گذاري بر روي دندان ممكن است لثه ها بر اثر برخورد با ژل سفيد كننده ، سفيد شوند ولي بعد از ۵ الي ۱۰ دقيقه اين سفيدي از بين مي‌رود.براي جلوگيري از بروز سفيدي لثه، ژل را در دفعات بعد كمتر بر روي قالب بريزيد.

مرحله پنجم: پس از گذشت ۱۵ دقيقه قالبها را از روي دندانتان برداريد و دندانها و لثه را با آب و مسواك بشوييد.

نكته: اكثر كساني كه از بليچينگ خانگي استفاده ميكنند اين تصور را دارند كه اگر تري ها بيشتر از ۱۵ دقيقه بر روي دندان بماند تاثير بيشتري دارد.در صورتيكه كل زمان تاثير ژل سفيد كننده ۱۵ دقيقه است و زمان بيشتر قرار دادن آن بر روي دندان ها عملاً بي فايده است.

مرحله ششم: در آخرين مرحله تري ها را با آب سرد كاملاً از ژل پاك كنيد و در جاي خشك و خنك تا دفعه ي بعد نگه داريد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۰:۴۳ توسط:netware موضوع:

ونير كامپوزيت فك بالا و پايين طي در يك جلسه

ونير كامپوزيت يا ونير مستقيم دندان، يك رويكرد محافظه كارانه در تقويت و بهبود لبخند شما است. در اين روش از مواد رزين رنگي دندان براي اتصال به دندان شما استفاده مي‌شود و به ما اين امكان را مي‌دهد تا دندان‌هاي خود را تغيير شكل دهيم و حتي سفيدتر كنيم. اين درمان شامل حداقل نياز به آماده‌سازي يا بدون آماده‌سازي دندان و قابل برگشت است. ونير كامپوزيت در يك جلسه انجام مي‌شود و بسته به تعداد دندان‌هايي كه به ونير نياز دارند، مي‌تواند بين 45 دقيقه تا چند ساعت طول بكشد. ونير كامپوزيت اغلب به اين دليل انجام مي‌شود كه چند دندان وجود دارد كه با بقيه دندان‌ها هماهنگ نيستند يا شما ظاهر آن را دوست نداريد. اين روش بدون نياز به هرگونه آماده‌سازي دندان يا تأثيرگذاري بر دندان طبيعي است. دندانپزشكان مي‌توانند اين ونيرها را روي يك يا چند دندان قرار دهند.

چه كسي مي‌تواند ونير كامپوزيت داشته باشد؟

تقريباً همه. مي‌توان از ونير كامپوزيت براي اهداف زير استفاده كرد؛

بهبود ظاهر دندان‌ها.

محافظت از سطح دندان‌ها.

تغيير رنگ دندان‌ها، معمولا سفيدتر مي‌شوند.

صاف و تراز كردن دندان‌ها.

بستن شكاف بين دندان‌ها يا بزرگ‌تر كردن آنها.

براي ترميم قسمت‌هاي تراشيده يا شكسته دندان.

دوام ونيرهاي كامپوزيتي چقدر است؟ آيا به اندازه ونير پرسلن است؟

گفته مي‌شود، دوام ونيرهاي كامپوزيت به طور متوسط ​​3 تا 5 سال است در صورتي كه ونير پرسلن حدود 7-10 سال دوام مي‌آورند. با اين حال، ممكن است تغييرات زيادي در رابطه با هر دو نوع وجود داشته باشد. ما شاهد بوده‌ايم كه چند ونير كامپوزيت بيش از 10 سال نيز دوام داشته‌اند، همان‌طور كه ممكن است ونيرهاي پرسلن چند سال بيشتر دوام نياورند. بنا بر تجربه ما، با رعايت بهداشت و نگهداري بهداشت دهان و دندان، ونيرهاي دندان مي‌توانند ماندگاري بسيار طولاني‌تري داشته باشند.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان

آيا ونيرهاي كامپوزيت به راحتي مي‌شكنند؟

خير. ونيرهاي كامپوزيت به راحتي نمي‌شكنند و يا حداقل مانند ونير پرسلن نمي‌شكنند. ونير كامپوزيت به دلايل مختلفي مي‌تواند خراشيده شود كه معمولاً در اثر گاز زدن و جويدن غذاي سفت و چسبناك و دندان قروچه رخ مي‌دهد. اما حتي در صورت شكستن نيز معمولاً ونيرهاي كامپوزيت به راحتي در يك جلسه تعمير مي‌شوند. اين مورد با ونيرهاي چيني مشابه نيست.

روكش كامپوزيت و بروكسيم

بروكسيم يا دندان قروچه مي‌تواند سلامتي دهان و دندان شما را تحت تأثير قرار دهد. اين وضعيت مي‌تواند منجر به انواع مشكلات جدي از جمله آسيب دندان، فرسايش دندان و اختلال در مفصل گيجگاهي فكي (TMD) شود.

ونيرهاي كامپوزيتي يا هر نوع درمان زيبايي دندان تا زماني كه موفق به درمان دندان قروچه خود نشويد، توصيه نمي‌شود. اگر ونير بر روي دندان بيمار مبتلا به بروكسيم درمان نشده قرار بگيرد، فشار بيش از حد مي‌توانند در مدت زمان كمي به ونيرها آسيب وارد كنند و منجر به ترك، شكستگي يا دررفتگي شود.

اگر دندان‌هايتان را مي چسباند يا دندان قروچه مي‌كنيد، در مورد يك دستگاه دهاني سفارشي با پزشك خود صحبت كنيد. اين دستگاه نگهبانان دهان به گونه‌اي طراحي شده است كه دندان‌ها را كمي از هم دور نگه داشته و از فشار بيش از حد محافظت مي‌كند. استفاده از اين دستگاه در هنگام شب مي‌تواند خطر عوارض را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

بيشتر بخوانيد : همه چيز در مورد دندانپزشكي بارداري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۵۳ توسط:netware موضوع:

تفاوت پلاتين با طلاي سفيد چيست؟

با اينكه طلاي سفيد و پلاتين هر دو سفيد هستند اما در ظاهر با هم تفاوت‌هايي دارند. اين تفاوت به‌ويژه در اثر گذر زمان بيشتر نمايان مي‌شود. پلاتين بسيار مستعد خراش برداشتن و زنگار گرفتن است. در نتيجه، به مرور زمان درخشندگي خود را از دست مي‌دهد و رنگي مات با سايه‌اي از سبز پيدا مي‌كند. براي بازگرداندن درخشندگي و جلاء به پلاتين بايد آن را پوليش بزنيد. طلاي سفيد زنگار نمي‌گيرد اما روكش روديوم آن به مرور زمان از بين مي‌رود. در نتيجه‌ي اين امر، رنگ زرد طلا از زير آن بيرون مي‌آيد. براي اينكه درخشش و شفافيت طلاي سفيد دوباره به آن بازگردد، لازم است روكش روديوم آن را تمديد كنيد.

همچنين، پلاتين، آلرژي‌ايمن است: يعني هرگز موجب آزردگي يا خارش پوست نمي‌شود. اما در آلياژ طلاي سفيد، ممكن است از نيكل فراواني استفاده شود كه منجر به بروز خارش، قرمزي يا آزردگي پوست مي‌شود. البته اگر طلا با روديوم روكش شده باشد، مانع از برقراري تماس نيكل با پوست مي‌شود. در اين موارد بايد حواستان به تمديد روكش روديوم باشد.

مصنوعاتي كه با پلاتين ساخته مي‌شوند سنگين‌تر از نمونه‌هاي ساخته شده با طلاي سفيد هستند. بنابراين، پيش از خريد طلا به اين نكته توجه داشته باشيد كه قطعه طلاي سفيد يا پلاتين انتخابي خود را آيا قرار است هر روز استفاده كنيد يا فقط براي مناسبت‌هاي خاص! مسلماً محصول سنگين براي استفاده‌ي روزانه چندان گزينه مناسبي نيست.

توجه داشته باشيد كه در زبان عاميانه گاهي به پلاتين هم طلاي سفيد گفته مي‌شود در حالي‌كه پلاتين فلزي متفاوت است و در مقايسه با طلا مقاوم‌تر، كمياب‌تر و رنگ آن درخشان‌تر از طلاي سفيد است.

منبع : https://www.asby.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۵۵ توسط:netware موضوع:

براي سرمايه‌گذاري كدام نوع طلا سود بيشتري دارد؟

در پاسخ به اينكه براي سرمايه‌گذاري كدام نوع طلا سود بيشتري دارد؟ طلاي آب شده بهتر است يا دست دوم؟ سكه؟ طلاي نو؟ يا شمش؟ در زير توضيحات كاملي ارائه داده‌ايم.

به اين توجه داشته باشيد كه خريد طلا به هر شكلي كه باشد، سكه، شمش و حتي زيورآلات، حكم سرمايه را دارد. اما هر كدام از اين روش‌ها مزايا و معايب خاص خودشان را دارند. مثلاً كفه‌ي ترازوي طلاي دست‌دوم نسبت به طلاي نو سنگين‌تر است. يا خريد شمش طلا بهتر از خريد طلاي آب‌شده است. حالا براي اينكه بهتر متوجه اين منظور شويد، همه‌ي موارد را با هم مقايسه كرده‌ايم:

طلاي آب‌شده بخريم يا شمش طلا

بدون شك سرمايه‌گذاري روي يك كالاي شركتي، معتبر و پرطرفدار مثل شمش طلا از بهترين روش‌هاي سرمايه‌گذاري روي طلاست. اما مساله اينجاست كه شمش قيمت بسيار بالائي دارد و شما نمي‌توانيد به طور ماهيانه و مداوم شمش بخريد و كنار بگذاريد، مگر اينكه پول زيادي داشته باشيد. بنابراين براي مردم عادي، طلاي آب‌شده گزينه‌ي مناسب‌تري نسبت به شمش است. چون شما مي‌توانيد ماهيانه بدون پرداخت ماليات ارزش بر افزوده و كارمزدهاي قابل توجه، به اندازه بودجه‌ي خود طلاي آبشده بخريد و به اين ترتيب سرمايه‌گذاري كنيد.

بيشتر بخوانيد :

طلاي آب شده بخريم يا سكه

در مورد اينكه طلاي آب‌شده ب(دست دوم) بهتر است يا سكه دو ديدگاه كاملاً متضاد وجود دارد. برخي مي‌گويند امن‌ترين روش براي سرمايه‌گذاري، خريد سكه است زيرا تقلب در آن تقريباً صفر است. عده‌اي هم اعتقاد دارند كه چون طلاي آب‌شده ماليات و كارمزد ندارد و طلاي بيشتري مي‌توان خريد، پس براي سرمايه‌گذاري گزينه‌ي بهتري نسبت به سكه است.

طلاي دست‌دوم بخريم يا طلاي نو

وقتي شما طلاي نو مي‌خريد بايد كارمزد و ماليات هم پرداخت كنيد كه اين مبالغ در زمان فروش از طلا كم مي‌شود. در نتيجه، سود كمتري خواهيد برد. اما وقتي طلاي دست‌دوم خريداري مي‌كنيد، چون هنگام خريد براي اجرت ساخت آن پولي نداده‌ايد، پس موقع فروش سود بيشتري كسب مي‌كنيد. به همين خاطر است كه اغلب افرادي كه مي‌خواهند روي طلا سرمايه‌گذاري كنند سراغ خريد طلاي دست‌دوم مي‌روند.

مزيت طلاي بي‌اجرت اين است كه شما مي‌توانيد به اندازه‌ي بودجه و سرمايه خود طلا خريداري كنيد. يعني محدوديت‌هاي قيمتي طلاهاي نو برايتان مطرح نيست.

البته بايد بدانيد كه خريد طلا دست دوم يا خريد طلاي بي‌اجرت هم مشكلات و خطرهاي خاص خود را دارد و ممكن است تقلبي و فاقد اصالت باشد. بنابراين اگر نگران تقلبي بودن طلا يا پائين بودن عيار آن هستيد، بهتر است سراغ خريد طلاي كم اجرت برويد نه طلاي بي‌اجرت. در بين انواع طلا، النگو و آويزهاي زنجير كمترين اجرت را دارند كه مي‌توانند جايگزين طلاي دست دوم شوند.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۰:۵۷ توسط:netware موضوع:

چگونه با يادگيري شينيون مو درآمدزايي كنيم؟

شينيون يكي از انواع رايج و پرطرفدار حرفه آرايش مو در تمام دنيا است. در اصل اين واژه يه واژه فرانسويه و يه جورايي يعني پسِ گردن. چون قديما موها رو جمع ميكردند و با سنجاقي چيزي پشت گردن يا بالاي سر، اون ها رو ميبستند.

شينيون مو تنها محدود به يك مدل نيست و خودش به انواع و اقسام مختلفي تقسيم ميشه. علاوه بر سبك هاي رايج اين نوع آرايش، هر روز طراحان و متخصصان اين هنر، در تلاش براي طراحي و پياده سازي مدل ها و سبك هاي جديد مو هستند. هرچند كه معمولا در عروسي ها از اين نوع مدل موها استفاده ميكنند، اما امروزه براي كوچكترين مهماني ها هم خانم ها دوست دارند موهاشون رو شينيون كنن. براي همينه كه اين هنر در بين خانم هاي كشورمون تا اين حد پرطرفداره.

در اين مقاله قصد داريم شما رو با دوره آموزشي شينيون مو آشنا كنيم و بهتون بگيم كه جوري ميتونيد از اين هنر پول در بياريد. پس با دوره هاي آموزش ارايشگري سالن زيبايي الماس نشان همراه شويد.

شينيون چيه؟

بر اساس يه قاعده كلي، شينيون يعني اينكه شما موهاي خودتون رو جمع كرده و با كمك وسيله هايي اون ها رو بخش هاي مختلف سر ثابت نگه داريد. البته يادمون باشه كه اين مدل آرايش مو ، بيشتر به خاطر اينه كه ما، مو ها رو به منظور زيبايي با مدل ها و فرم هاي مختلف ميبنديم.

با توجه به تخصصي و هنري بودن اين كار، شينيون واقعا كار هر كسي نيست و بايد به دست متخصصاني انجام بشه كه دوره هاي حرفه اي اون رو پشت سر گذاشتند و فلسفه اين كار رو درك ميكنند.

شكل گرفتن طرح ها، مدل ها و نماهاي زيبا و خير كننده در اين هنر خلاقانه، علاوه بر نوع آموزش هاي گذرانده شده، به خلاقيت، نوآوري و سليقه آرايشگر شينيون بستگي داره.

چرا يادگيري و آموزش شينيون ميتونه درآمدزا باشه؟

خيلي از افرادي كه اكنون متخصص اين هنر هستند معمولا صرفا به خاطر اينكه با يك هنر سروكار دارند و سليقه و خلاقيت خودشون رو به چالش بكشن وارد اين كار شدند. اونها شايد هيچوقت فكرش رو نميكردن كه اين هنر تا اين حد بتونه پيشرفت كنه و هواداران زيادي از سراسر دنيا رو به خودش جذب كنه.

به هر روي، به خاطر دلايل زير مي تونيد با گذروندن دوره آموزش شينيون مو درآمد خوبي براي خودتون دست و پا كنيد:

  • بازار كار خوب اين هنر
  • تنوع مدل هاي اجرايي
  • توانايي الگوبرداري از هنرمندان مشهور اين رشته
  • از هر سني كه شما فكرش رو بكنيد مشتري براي اينكار هستش
  • هر روز آپديت ميشه و اگه يك سبك و مدل دمده بشه سبگ ديگري جاشو ميگيره
  • ميتونيد در كنار كار كردن تدريس هم بكنيد

و …  

دوره آموزشي شينيون به درد چه كسايي ميخوره؟

  • كسايي كه عاشق خلاقيت و نوآوري هستن
  • كسايي كه دنبال منبع درآمدن
  • كسايي كه توي كار آرايش مو هستند
  • كساني كه كوپ كار ميكنند ( آموزش كوپ مو )
  • كسايي كه گريم و ميكاپ كار ميكنند  
  • كساني كه ميخوان شينيون مو رو تدريس كنند
  • و …

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۳:۲۱ توسط:netware موضوع:

تكنينك ارتودنسي نامرئي

تكنيك اينويزالاين (Invisalign technique) يا ارتودنسي نامرئي يا پلاك هاي شفاف در 24 ساعت فقط در زمان هنگام مسواك زدن Brushing بايد بكار برده شود. در زماني كه پلاك ها پوشيده و جابجا مي شوند، دندان ها به مرور حركت داده مي شوند تا وقتي كه فرم مورد نظر را بگيرند. اكثر بيماران در رده سني بالا كه احتياج به ارتودنسي دارند از انجام ارتودنسي تنها به اين دليل كه علاقه مند نيستند محل كارشان براكت ها و سيم هايشان مشاهده شوند,پرهيز مي كنند. اينويزيلاين يا پلاك هاي نامرئي قادر است اين مشكل را برطرف كند. بكار بردن اين سيستم براي بيمار آسان است به گونه اي كه اكثر افراد به سرعت فراموش مي كنند كه از آن استفاده كرده اند.در اين تكنيك دستگاه ارتودنسي از پلاستيك فاقد رنگ ساخته شده كه همه سطح دندانها را پوشش مي دهد و به وسيله  متقاضي گذاشته و برداشته مي شود.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

فوايد استفاده از ارتودنسي نامرئي:

اكثر مشكلات ارتودنسي مانند دندانهاي شلوغ، فاصله بين دندان ها، كراس بايت، اور بايت و اپن بايت را مي توان بااين تكنيك برطرف كرد.

نامرئي بودن مهمترين ويژگي اينويزيلاين مي باشد.

سهولت در استفاده راحت و تاثير كمتر آن بر فعاليت هاي روزانه.

آسيب كمتر به دندان، لثه, نواحي مختلف دهان و گونه.

دندان ها را به سهولت مي توانيد مسواك بزنيد و نخ دندان استفاده كنيد اما در روشهايي كه براكت فلزي هست مسواك زدن سخت تر است.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

ساخت پلاك هاي اينويزالاين يا ارتودنسي نامرئي يا پلاك هاي شفاف به چه صورت است ؟

پس از تعيين روش درمان يك قالب از فك فوقاني وتحتاني بيمار ايجاد مي شود بعد با يك برنامه ي درماني ويژه  با كمك يك نرم افزار سه بعدي پلاك هاي شفاف ارائه مي شود و با اسكنر سه بعدي اين پلاك ها توليد مي شود.اين نرم افزار نتيجه مطلوب را به متخصص ارتودنسي ارائه مي دهد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۲:۵۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي ثابت ( فلزي)

ارتودنسي ثابت يا فلزي يكي از روش هاي درمان در دندانپزشكي به حساب ميايد كه در آن به اصلاح مشكلات عدم تراز دندان ها و نامرتب بودن دندان ها پرداخته مي شود. در اين روش سعي بر آن است تا دندان ها در يك رديف و يك خط قرار گرفته و داراي توازن شوند.

انواع ارتودنسي ثابت

چهار نوع رايج از ارتودنسي ثابت وجود دارد:

  • بريس سنتي و فلزي
  • بريس لينگوال
  • بريس سراميكي
  • بريس ديمون

بريس سنتي و فلزي

از قديمي ترين و پايه اي ترين دستگاه هاي مورد استفاده در ارتودنسي ثابت، بريس هاي فلزي مي باشند. در واقع استفاده از اين بريس ها داراي تاريخچه و قدمت بالايي است و اولين انتخاب دندان پزشكان براي رفع نامرتبي و كجي دندان ها در ايام گذشته، استفاده از بريس هاي فلزي بوده است.

بريس هاي فلزي از سه بخش اصلي زير تشكيل شده اند:

براكت:

براكت ها در واقع قطعه هاي كوچك هستند كه بر رو سطح دندان ها قرار ميگيرند. اين براكت ها در سطح جلو يا عقب دندان ها توسط چسب مخصوص و سيمان ويژه اي وصل مي شوند.

سيم ارتودنسي:

سيم ارتودنسي،داراي قوس هايي مي باشد كه براكت هاي نصب شده بر روي سطح دندان ها را به يكديگر وصل ميكند. با استفاده از اين سيم ها نيرو و فشاري كه نياز است به دندان وارد شود تا به صورت صاف قرار گيرند را متخصص ارتودنسي به دندان وارد ميكند تا دندان ها جابجا شوند و به صورت صاف در مكان اصلي خود ثابت شوند.

بند:

بندهاي ارتودنسي نقشي جهت ايجاد تعادل و توازن دارند كه از آنها به عنوان لنگر نام برده مي شود. اين بندها مانع ايجاد فشار زياد بر روي دندان ها مي گردد و بين دندان هايي كه بسيار به هم نزديك هستند، فاصله مي اندازد.

همچنين اين بندها محلي جهت اتصال سيم ارتودنسي هستند.

براكت لينگوال

ارتودنسي لينگوال  يا پشت دنداني دقيقا مشابه همان بريس  فلزي است، با اين تفاوت كه بريس هاي فلزي در جلوي سطح دندان قرار مي گيرند و كاملا مشخص هستند ولي براكت هاي لينگوال پشت دندان ها نصب مي شوند و در ظاهر ديده نمي شوند. در واقع اين بريس ها اصلا در دهان شما قابل ديدن نيستند.

براكت سراميكي

براكت سراميكي نوعي بريس است كه در توليد آن از جنس سراميك استفاده شده است. بريس هاي سراميكي همرنگ دندان هستند و در گروه ارتودنسي نامرئي قرار مي گيرند.

برخلاف بريس لينگوال كه در دهان اصلا قابل تشخيص نبود، بريس سراميكي به سختي قابل تشخيص است اما نسبت به بريس لينگوال در دهان مشخص تر مي باشد.

بريس ديمون

يكي از جديدترين و تاثيرگذارترين روش هاي ارتودنسي ثابت، ميتوان به ارتودنسي با بريس ديمون اشاره كرد. اين بريس ها داراي ساختار جالب توجهي هستند.

بريس ديمون يا بريس خود تنظيم كننده، ساختاري مشابه با بريس هاي فلزي دارند اما در واقع سيم هاي قوسي شكلي كه بين براكت ها به كار رفته، داراي خاصيتي است كه مي تواند به صورت آزاد و راحت بين براكت ها جابجا شود.

هزينه ارتودنسي ثابت

هزينه هاي ارتودنسي ثابت براي افرادي كه نياز به درمان دارند؛ داراي بازه ي مختلفي مي باشد. با توجه به سابقه و تبحر دندانپزشك در امر ارتودنسي، شهري كه در آن زندگي مي كنيد و دستگاهي كه براي درمان مورد استفاده قرار مي گيرد، هزينه ارتودنسي ثابت براي شما مشخص مي گردد.

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۷:۵۴ توسط:netware موضوع:

ارتودنسي در افراد ميانسال

بايد بدانيد هر كسي كه دندان‌هاي سالمي دارد در هر سني مي‌تواند ارتودنسي انجام دهد و سني براي دير شدن براكت و جود ندارد. در حقيقت امروزه براي در صد زيادي از بيماران ارتودنسي بزرگسالان را تشكيل مي‌دهند.

تحقيقات نشان مي‌دهند فراواني مال اكلوژن ( اشكال در جفت شدن دندان‌ها بر روي يكديگر) در بزرگسالان با ميزان آن در كودكان و نوجوانان، قابل مقايسه است. در واقع مي‌توان گفت سه‌ چهارم بزرگسالان گرفتار نوعي مشكل ارتودنسي هستند از جمله شلوغي و به ‌هم ‌ريختگي دندان‌ها يا انحراف دندان‌ها پس از كشيدن يك دندان.

همه ما مي‌دانيم اعتماد به ‌نفس تا چه حد در زندگي شخصي و حرفه ‌اي تأثيرگذار است. لبخند و دندان‌هاي زيبا تأثير زيادي بر اعتماد به ‌نفس افراد دارد. تحقيقات نشان داده اند درمان ارتودنسي مي‌تواند فرصت‌هاي شغلي و زندگي اجتماعي افراد را بهبود ببخشد.

همچنين همه افراد مي‌توانند از فوايد درمان ارتودنسي براي سلامتي بهره ببرند چرا كه كج و ناهمراستا بودن دندان‌ها باعث مي‌شود تميز كردن آنها دشوارتر شده و احتمال پوسيدگي دندان و عفونت لثه افزايش پيدا كند. همچنين صاف و همراستا كردن دندان‌ها باعث بهبود عملكرد جويدن غذا مي‌شود. بنابراين در هر سني دلايل كافي براي انجام درمان ارتودنسي وجود دارد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سراميكي

گزينه‌ هاي درمان ارتودنسي در افراد ميانسال

انواع درمان‌هاي ارتودنسي( ارتودنسي ثابت ، ارتودنسي متحرك ، ارتودنسي نامرئي و...)  از جمله انواع براكت حق انتخاب زيادي به بيماران ارتودنسي داده است.

برخي مشكلات و بيماري‌ها ممكن است مانع عملكرد درست بافت‌ها در درمان ارتودنسي شوند. براي مثال در بيماري شديد دريچه قلب، اختلالات خوني، لوكمي و ديابت شديد كنترل نشده پيش از تصميم‌ گيري به درمان ارتودنسي، بايد موضوع را به اطلاع ارتودنتيست يا متخصص ارتودنسي خود برسانيد. همچنين برخي از داروهايي كه عمدتاً افراد ميانسال و سالمند استفاده مي‌كنند مانند داروهاي درمان آرتروز يا پوكي استخوان، ممكن است در فرآيند حركت دادن دندان‌ها اختلال ايجاد نمايند. همچنين برخي ديگر از داروها و مصرف سيگار باعث خشكي دهان مي‌شوند. خشكي دهان باعث مي‌شود درمان ارتودنسي براي بيمار آزار دهنده باشد. همچنين احتمال پوسيدگي دندان افزايش پيدا مي‌كند.

يكي ديگر از ملاحظات درمان ارتودنسي در افراد ميانسال ماهيت مال اكلوژن است به اين معني كه بايد مشخص شود مال اكلوژن ماهيت اسكلتي دارد و مربوط به استخوان فك است يا خير. در افراد بزرگسال كه رشد فك كامل شده است، براي اصلاح مشكلات اسكلتي بايد جراحي انجام شود. براي بيشتر افرادي كه مشكلات ارتودنسي غير جدي دارند مانند به‌ هم ‌ريختگي و شلوغي و يا فاصله بين دندانها، عدم رشد فيزيكي تأثير چنداني بر نتايج درمان مي‌گذارد.

يكي ديگر از مشكلات درمان ارتودنسي در افراد ميانسال ، نگراني از بابت ظاهر فلزي و سيم‌ كشي شده دندان‌ها است. افراد ميانسال اغلب جايگاه اجتماعي ويژه ‌اي براي خود كسب كرده اند و دوست ندارند در چنين جايگاهي، با ظاهر سيم و براكت ديده شود. از اين ‌رو سيستم‌هاي جديد براكت مانند براكت شفاف، براكت سراميكي، براكت پشت دنداني، ميني براكت و غيره طراحي شده‌ اند تا همه افراد در همه سنين بتواند از مزيت‌هاي درمان ارتودنسي بهره ببرند.

بيشتر بخوانيد: ارتودنسي كودكان      


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۷:۴۶ توسط:netware موضوع:

ترميم دندان‌هاي جلو با كامپوزيت

ترميم كامپوزيت (كه به آن پيوند يا روكش نيز گفته مي‌شود) يك روش ترميم دندان است كه براي بازگرداندن عملكرد، يكپارچگي و شكل دندان استفاده مي‌شود. از دست دادن ساختاري دندان به طور معمول در اثر پوسيدگي يا ضربه خارجي ايجاد مي‌شود، اما اين امر همچنين مي‌تواند از طريق شكل گيري دندان باشد. اين ماده از همان رزين استفاده شده براي ماده پر كننده سفيد دندان ساخته شده و بيشتر در دندان‌هاي جلويي استفاده مي‌شود آنهايي كه هنگام لبخند زدن نشان داده مي‌شوند.

چرا بايد از روكش دندانپزشكي استفاده كنم؟

روكش دندان يكي از راحت ترين و مقرون به صرفه ترين روش‌هاي زيبايي دندان است كه هدف آن اصلاح نقص‌هاي جزئي از جمله:

  • تقويت شكل و رنگ دندان
  • طولاني شدن طول دندان
  • ترميم دندان‌هاي خراب، ترك خورده، تراش خورده يا لكه دار
  • از بين بردن شكاف بين دندان‌ها

مزاياي ترميم دندان جلو با كامپوزيت

پيوند دندان داراي مزاياي بسياري است. اين يك روش درماني همه كاره است و تقريباً براي هر نوع ترميم دندان قابل استفاده است. مزاياي اصلي روكش دندان شامل موارد زير است:

  • ارزان تر از گزينه‌هاي ديگر مانند تاج و ونير است
  • يك روش با حداقل تهاجم
  • مي‌تواند حفره‌ها و ساير اشكال آسيب دندان را درمان كند، گسترش پوسيدگي را محدود مي‌كند
  • دندان را تقويت مي‌كند
  • فوايد زيبايي
  • فقط به مقدار كمي ميناي دندان نياز است تا از دندان خارج شود
  • شكاف‌ها را برطرف مي‌كند

بيشتر بخوانيد :

آيا گزينه‌هاي ديگري براي ترميم دندان وجود دارد؟

تصميم گيري بين پيوند و ساير روش‌هاي درماني ترميمي، مسئله هزينه و راحتي است. پيوند دندان سريع، ساده و مقرون به صرفه است. دندان‌پزشك مي‌تواند به شما كمك كند تا بهترين گزينه را براي بودجه و سبك زندگي خود پيدا كنيد.

اگر دندان‌هاي شما آسيب زيادي ديده باشد، دندان‌پزشك مورد تأييد شما ممكن است گزينه‌هاي ديگري مانند روكش را پيشنهاد كند. پيوند دندان يك درمان برگشت پذير است در حالي كه روكش‌ها به طور دائمي به دندان متصل مي‌شوند. ونيرها اغلب براي دندان‌هاي جلويي توصيه مي‌شوند. تاج دندان همچنين گزينه خوبي براي دندان شكسته است كه بايد به طور كامل ترميم شود.

اگر به سادگي به دنبال لبخند روشن و دندان‌هاي سفيدتر هستيد، ممكن است دوست داشته باشيد كه سفيد كردن دندان( بليچينگ دندان ) را امتحان كنيد. محصولات سفيد كننده اي كه توسط متخصص دندانپزشكي استفاده مي‌شوند مي‌توانند نتايج سريع شما را براي لبخندي درخشان به همراه داشته باشند.

هزينه ترميم دندان جلو با كامپوزيت

قيمت ترميم دندان بر اساس عوامل مختلفي از جمله وضعيت دندانپزشكي شما و مقدار دندان‌هايي كه به باندينگ نياز دارند متفاوت است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۰:۲۵ توسط:netware موضوع:

در اصلاح طرح لبخند چه خصوصياتي مهم است؟

دندان‌ها نقش مهم و غير قابل انكاري در زيبايي صورت شما بازي مي‌كنند. اما چه خصوصياتي از دندان‌ها در زيبايي لبخند موثرتر است و كدام يك از اين خصوصيات در اصلاح طرح لبخند قابل تغيير است. برخي از اين خصوصيات را با هم مرور مي‌كنيم:

رنگ دندان

رنگ دندان شايد موثرترين خصوصيت دندان‌هاي زيبا و لبخند جذاب باشد. از دندان‌هايي كه بر اثر مصرف دخانيات يا نوشيدن مداوم قهوه و چاي زرد شده اند نمي‌شود انتظار طرح لبخندي زيبا داشت. در اصلاح طرح لبخند رنگ دندان‌ها از طريق روش‌هايي مانند لمينت، بليچينگ و ... تغيير مي‌كند و پزشك شما با توجه به رنگ پوست، رنگ لثه و رنگ طبيعي دندانتان، رنگي مناسب براي دندان شما انتخاب مي‌كند.

ترتيب دندان‌ها

در طراحي لبخند دندان‌هاي كج، بد فرم و يا با فاصله زياد از طريق ارتودنسي، لمينت و ... اصلاح مي‌شود.

دندان‌هاي افتاده

دندان‌هاي افتاده علاوه بر تاثير منفي بر زيبايي، ممكن است باعث پوسيدگي دندان‌هاي ديگر شود. اصلاح طرح لبخند با ايمپلنت يا پروتز اين مشكل را حل مي‌كند.

تقارن دندان‌ها

در خاطر داشته باشيد كه در طراحي لبخند تعريفي براي لبخند زيبا وجود دارد. اين تعريف ممكن است براي هر فرد تغيير كند، اما براي مثال دو دندان بالا در لبخند معلوم شود و يا نسبت عرض به طول مشخص است. البته اصلاح طرح لبخند موارد ديگري مانند طول دندان ها، خط لبخند، شكل گونه و لب‌ها و ... شامل مي‌شود و مي‌توان هر فعاليتي كه در نهايت به داشتن لبخندي زيبا‌تر منتهي مي‌شود را جزئي از طراحي لبخند دانست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۶:۲۹ توسط:netware موضوع: