جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چند نكته براي آرام كردن نوزاد گريان شما

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

براي شما, قنداق كردن ممكن است حسي مثل بودن در ژاكت كنترل كننده زندانيان باشد. اما براي نوزاد بي قرار گريان, مثل برگشتن به داخل رحم است.

چقدر بايد اين قنداق كودك را محكم بپيچيد؟ به اندازه اي محكم كنيد كه او بتواند آزاد دستها و پاهايش را تكان دهد.

والدين ممكن است تمايل داشته باشند كه كودك كوليكي را رو به بالا نگه دارند اما ممكن است مفيد نباشد. در عوض, او را با دستان خود زير شكم او و سر او روي ساعد شما رو به پايين نگه داريد. فشار روي شكم او مي تواند به رها سازي گاز اذيت كننده كمك كند.

نويز سفيد اندك مي تواند به كودك شما كمك كند كه احساس كند كه دوباره در رحم است. محيط پيرامون آرام بخش را دوباره با صداي سفيد ايجاد كنيد. فن را روشن كنيد, گهواره را نزديك به ماشين لباس شويي قرار دهيد, جارو برقي را روشن كنيد يا راديو را به حالت استاتيك تنظيم كنيد تا صداي سطح پايين ثابت فراهم كنيد.

نوزادان غريزه مكيدن قوي دارند بنابراين پستانك مي تواند كودك كوليكي شما را آرام كند. مطالعات نشان مي دهد كه پستانك ممكن است از سندرم مرگ ناگهاني نوزاد  پيشگيري كند.

ايجاد اين صدا (هيشششش) درست در گوش كودك كوليكي مي تواند او را آرام كند. نترسيد  مطمئن شويد كه كودك شما صداي شما را بلند تر از صداي خودش مي شنود.

نوزادان در رحم به حركت بسيار زياد عادت كرده اند. كودك خود را بيرون ببريد و او ممكن است سريع به خواب برود. او را در تاب بگذاريد. او را در صندلي گهواره اي در آغوش بگيريد. او را در صندلي نوزاد متحرك قرار دهيد. شما ممكن است حتي او را با ماشين بيرون ببريد اما اگر خيلي خسته هستيد با ماشين بيرون نرويد.

نيروي آرام كننده لمس خود شما مي تواند كودك كوليكي را شديدا آرام كند. بسياري از نوزادان تماس پوست با پوست را دوست دارند. و مطالعات نشان مي دهد كه نوزاداني كه ماساژ مي گيرند به نظر مي رسد كه كمتر گريه مي كنند و بهتر مي خوابند. فقط لباس هاي كودك را در بياوريد و از لمس هاي محكم روي پاها, دست ها, پشت, سينه, و صورت او استفاده كنيد. اين عمل ممكن است شما را نيز آرام كند.

در بسياري از فرهنگ ها نوزادان بيشتر روز خود را در آويز ها روي پشت يا سينه مادر خود سپري مي كنند. زماني كه شما كودك كوليكي را در اسلينگ يا كرير قرار مي دهيد, او مي تواند نزديك شما قرار گيرد و ممكن است با حركت شما به خواب برود. اسلينگ ها همينطور مي توانند به دست هاي شما كمي استراحت بدهد يا دست هاي شما را آزاد كند تا ساندويچي درست كنيد.

بيشتر بخوانيد :

·         كودك شش ماهه

 

·         كودك هشت ماهه 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۰:۴۹ توسط:netware موضوع:

تاثير كوويد-۱۹ بر افراد چاق+فوايد كاهش وزن در طول همه گيري كرونا

اكنون و در اين برهه زماني، ديگر كسي نمانده كه با فاجعه كرونا نا آشنا باشد. اين بيماري كه ابتدا چندان هم شناخته شده نبود ظرف كمتر از چند ماه به يك بيماري عالم گير يا پاندميك تبديل شد. و مشخص شد بر روي برخي افراد با برخي شاخص ها، اثر كشندگي بيشتري دارد. چاقي، ديابت، سيستم ايمني ضعيف و … برخي از عوامل خطر براي تشديد بيماري كوويد-۱۹ هستند. ما در اين مقاله به طور خاص به بررسي چرايي خطرناك بودن چاقي و كرونا و فوايد كاهش وزن و يا عمل لاغري اسليو معده  ، ساسي باي پس معده و...) براي كاهش خطر مرگ و مير ناشي از كرونا مي پردازيم.

چرا كرونا براي افرادي كه چاقي و اضافه وزن دارند كشنده تر است؟

مطابق تحقيقات انجام شده، تا كنون مشخص شده كه بيماري كوويد-۱۹ در افرادي كه بيماري هايي مانند فشار خون بالا، ديابت يا بيماري مزمن ريه دارند كشنده تر است.

و همچنين مي دانيم كه افراد با شاخص توده بدني يا BMI 40 به بالا معمولا دست كم يكي از اين مشكلات ذكر شده را دارند. بنابراين به راحتي مي توان دريافت كه كرونا و چاقي با هم مي توانند دست در دست هم نرخ مرگ و مير در افرادي كه اضافه وزن بالا و چاقي دارند را بيشتر كنند.

جهت محسابه شاخص توده بدني خود كليك كنيد.

كرونا و چاقي بيش از حد تصور شما خطرناكند

نتايج برخي تحقيقات يك مساله بسيار مهم ديگر را مورد بررسي قرار داده اند و به نتايج تكان دهنده اي رسيده اند. نتيجه اين تحقيقات نشان مي دهد كه ظرفيت ريه در افرادي كه چاقي مفرط دارند به مراتب كمتر از افراد با محدوده وزني نرمال است.

به طرز عجيبي ظرفيت ريه در افراد چاق ۳۰% كمتر از افراد ديگر است. در چنين شرايطي اگر يك شخص چاق به كوويد-۱۹ مبتلا شود احتمالا مبتلا شدن به ذات الريه در آن شخص بيشتر خواهد شد و چون ظرفيت ريه محدود تر است احتمال درگيري ريه و مرگ و مير نيز بيشتر است.

سيستم ايمني افراد چاق در برابر كوويد-۱۹ ميتواند آسيب پذير تر باشد

سيتوكين هاي التهابي يا (Inflammatory cytokine) به گروهي از مولكول‌هاي علامت‌دهنده (موسوم به سيتوكين) گفته مي‌شود كه توسط لنفوسيت تي كمك‌كننده و ماكروفاژها و برخي ديگر از سلول‌هاي تشديدكنندهٔ التهاب ترشح مي‌شود و واكنش‌هاي التهابي را افزايش مي‌دهند.

اين سيتوكين ها شامل TNF-α ، IL-1 و IL-6 مي شوند و مشهور به سيتوكين هاي پيش التهابي هستند. مشخص شده كه اين موارد مي توانند منجر به ضعف سيستم ايمني و آسيب پذيري افراد چاق هنگام مبارزه با بيماري هاي عفوني شود.

به طور حتم، افراد با چاقي مرضي بايد در برابر ويروس COVID-19 كه در درجه اول ريه ها را هدف قرار مي دهد بسيار احتياط كنند. و اقدام به كاهش وزن كنند. هرچقدر وزن بيشتري از دست بدهند خود را در برابر كرونا مصون تر خواهند كرد.

 

بيشتر بخوانيد : متخصص جراحي لاغري كيست ؟ 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۷:۰۲ توسط:netware موضوع:

هيونداي از طراحي منحصر به فرد آلفارومو استفاده مي كند !

در اين مقاله از استارپارتس نمايندگي فروش قطعات هيوندا و كيا شما با جديد تصميم كمپاني هيوندا اشنا خواهيم كرد.

هيونداي نسبت به آلفا رومو، اين ماموريتي است كه ما ميخواهيم به دست آوريم. “

اين كلمات از معاون رئيس جمهور براي طراحي هيونداي، Sangyup لي آمده است.

لي در مصاحبه با خودرو نيوز، مأموريت نام تجاري را براي بهبود طراحي آن براي خودروهاي آينده خود بيان كرد و خواستار آن شد كه بيانگر و عاطفي تر باشد كه با طراحي منحصر به فردي از هيونداي وارد عمل شود.

بيشتر بخوانيد :

آثار قبلي او شامل  Chevrolet Camaro و C6 Corvette Stingray و  EXP 10 Speed 6 بنتلي است.

لي مي گويد: براي جلوگيري از نگاه “خانواده” در وسايل نقليه، هدف اصلي Hyundai است. در حال حاضر، خودروسازان يك طراحي بسياد دقيقي را در مجموعه خود به كار مي گيرند، به اين معني كه خودروهاي هيونداي داراي چهره هاي مشابه هستند، كه چيزي است كه مارك هاي با حجم بالا واقعا در آن قرار دارند. اما براي لي، اين بايد متوقف شود و او مي خواهد هر يك از خودرو هيونداي شخصيت خود را داشته باشد. هيونداي قصد دارد از طراحي هاي منحصر به فرد آلفارومو استفاده كند

مشبك آبشار هنوز هم وجود دارد، اما تفاسير مختلفي در هر خودرو دارد. او به مانند قطعات شطرنجي كه در آن پادشاه، ملكه،  و ديگر نقاشي ها از يكديگر متفاوت است، به نظر مي رسد، اما در نهايت باز هم به عنوان يك تيم كار ميكنند.

طراحي آينده هيونداي از طريق لو فيد روژ آغاز شد – يك مفهوم كه در ژنو موتور نمايش در اوايل سال جاري نشان داده شد. ايده اصلي اين است كه sportiness  است كه تقريبا به هماهنگي بين نسبت، معماري، يك ظاهرخاص طراحي شده و فن آوري ترجمه مي شود.

هنگامي كه از الهامش براي موضوع تمايل به تناسب تنفس خواسته شد، لي  آلفا رومئو و مازراتي و اتومبيل هاي ايتاليايي را “واقعا شگفت انگيز” مي داند، به نظر وي حتي مارك هاي آلماني نيز الهام مي گيرند.

مارك هاي با حجم بالا و ارزش اين جنبش را در زبان طراحي خود ندارند. لي مي داند كه هيونداي قبلا به عنوان يك برند ارزش شناخته شده است؛ او مي خواهد نام تجاري را براي طراحي و ارزش در آينده شناخته شود.

رفرنس : https://www.star.parts/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۸:۳۱ توسط:netware موضوع:

كاكائو ار چه درست ميشود ؟

هر دانه كاكائو حدودا شامل ۵۴% كره كاكائو، ۱۱٫۵% پروتئين، ۹% نشاسته و صدها عنصر ديگر از جمله تئو برومين (Theobromin)، كافئين (caffeine) و روغنهاي آروماتيك (aromatic oils) بودار است.

تئوبرومين اثري مانند كافئين دارد و به همين دليل مصرف شكلات، بخصوص براي كودكان بايد محدود باشد.

حدوداً ۵۰ درصد از دانه هاي كاكائو از چربي تشكيل شده است كه بيشتر شامل دو اسيد چرب اشباع شده موسوم به اسيد پالميتيك و اسيد استئارييك و يك اسيد اشباع نشده مونو موسوم به اسيد اُليك مي باشد.

چربي كاكائو به خودي خود باعث افزايش كلسترول خون نمي شود.

اما وقتي به كاكائو شير يا ديگر چربيها اضافه شود، اين چربي اضافي ممكن است اثر منفي بر سطح كلسترول خون داشته باشد.

قسمت عمده اين چربي در پروسه خشك كردن و آسياب كردن دانه هاي كاكائو، گرفته مي شود.

پودر كاكائو بين ۱۰% تا حداكثر ۲۵% چربي دارد.

دانه هاي كاكائو داراي مقدار زيادي كربوهيدرات مي باشند.

بيشتر اين كربوهيدرات به صورت نشاسته، فيبر محلول و غير محلول است.

تنها بخش اندكي از اين كربوهيدرات به صورت قند ساده است، لذا در حين ساخت شكلات شكر به كاكائو اضافه مي شود.

بيشتر بخوانيد :

دانه هاي كاكائو داراي مقدار زيادي پلي فنول مي باشند كه داراي خواص آنتي اكسيدان است و براي سلامتي مفيد مي باشد.

دانه هاي كاكائو داراي مقدار بسيار كمي، به مراتب كمتر از قهوه و چاي، كافئين هستند.

تئوبرومين يك آلكالوئيد تلخ (همچون كافئين) است كه كمي مدر است و باعث تحريك دستگاه دفع ادرار مي شود.

لازم به ذكر است كه تئوبرومين مي تواند براي حيوانات خانگي همچون گربه ها، طوطي ها و سگ ها خطرناك باشد

كاكائو داراي مقداري ويتامين A، ويتامين B1، ويتامين B2، ويتامين B3، ويتامين C و ويتامين E است.

كاكائو مقدار زيادي مواد معدني شامل منيزيم، كلسيم، آهن، روي، مس، پتاسيم و منگنز نيز دارد.

منبع : http://jahanshimi.com/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۶:۰۸ توسط:netware موضوع:

خراش روي طلا خود را به راحتي از بين ببريد!

همان‌طور كه مي‌دانيم طلا و جواهرات يك نوع فلز نرم به‌شمار مي‌آيد. اين امر موجب مي‌شود كه خراش روي طلا يا همان خراشيدگي طلا به‌راحتي ايجاد شود. يكي از دغدغه‌هايي كه بيشتر افراد با آن مواجه هستند، نگراني در مورد ايجاد خراشيدگي‌هايي است كه به هر دليلي ممكن است روي اين فلز حساس و آسيب‌پذير به‌وجود بيايد. در ادامه اين مقاله با طلا فروشي اينترنتي كيش طلا همراه باشيد تا شما را راحت ترين روش هاي از بين بردن خراش از روس طلا راهنمايي كنيك.

چگونه در خانه خراش روي طلا را براي پوليش آماده كنيم؟

براي اينكه خراشيدگي طلا را در خانه خود از بين ببريم، راحت‌ترين راه اين است كه از يك پارچه مخصوص كه به طلا جلا مي‌دهد، استفاده كنيم. اين نوع پارچه‌ها در فروشگاه‌هايي كه وسايل مرتبط با طلاسازي و طلافروشي را ارائه مي‌دهند، وجود دارد. در مورد اين پارچه‌ها نكات خاصي وجود دارد كه هنگام خريد از فروشندگان متخصص بايد پرسيده شود.

لازم به ذكر است كه كاربرد اين پارچه‌ها به اين صورت است كه اگر خراش روي طلا سطحي و كم‌عمق باشد، از بين خواهد رفت. در صورتي‌كه خراشيدگي طلا عميق باشد، اين پارچه‌ها تاثير گذار نخواهند بود و براي رفع اين مشكل بايد از متخصصان اين حرفه كمك بگيريد.

براي مطالعه بيشتر :

در صورتي كه خراش روي طلا عميق باشد، پوليش براي طلا چگونه است؟

در شرايطي كه خراش‌ها عمق زيادي داشته باشند، مي‌بايستي براي رفع آنها به متخصصان تعميرات طلا رجوع كنيد. اين افراد داراي وسايل و ابزارآلات مخصوصي هستند كه براي پوليش و جلا طلا استفاده مي‌شوند. در نهايت نيز نتيجه‌اي كه حاصل مي‌شود، بسيار بهتر و زيباتر از حالتي است كه از دستمال پوليش استفاده مي‌شود.

هر چند وقت يك بار بايد طلا را مورد پوليش قرار داد؟

از آن جايي‌كه طلا ذات سايش‌گري دارد، اين طور به نظر مي‌رسد كه پوليش براي طلا نبايد زياد و به صورت مكرر انجام شود. حتي هر ۶ ماه يك‌بار نيز براي پوليش طلا زياد است و بهتر است در صورتي اين طلاها را پوليش دهيد كه خراش آنها زياد است يا عميق است و ظاهر آنها را زشت كرده است. زمان مناسب پوليش براي طلا هر ۲ يا ۳ سال يك بار است.

رفرنس : https://www.kishtala.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۰:۱۷ توسط:netware موضوع:

پاسخ به چند سوال در رابطه با ميني ايمپنت ها

اگر دندان يا دندان هاي از دست رفته داريد احتمالا به جز دندان مصنوعي، بريج دندان به فكر ايمپلنت دندان نيز هستند. اما هر كسي نمي تواند از ايمپلنت هاي معمولي كه قطر زيادي دارند استفاده كنند. در چنين مواردي اگر بيمار تمايل داشته باشد جاي خالي دندان را با ايمپلنت پر كند به او ميني ايمپلنت دندان پيشنهاد مي شود.

چه كساني نمي توانند از ايمپلنت هاي با قطر كم استفاده كنند؟

در موارد مشخصي بيماران نبايد هيچ گونه ايمپلنتي (حتي از نوع ميني ايمپلنت دندان) داشته باشند و يا اينكه با احتياط كامل درباره آن تصميم بگيرند. زماني كه بيمار يكي از شرايط زير را داشته باشد با وسواس و احتياط درباره عمل جراحي كاشت ايمپلنت تصميم گيري مي شود:

مشكلات قلبي و عروقي

عدم كنترل ديابت و يا شديد بودن آن

مشكلات و بيماري هاي خوني كه مانع انعقاد خون مي شوند.

مصرف بدون جايگزين داروهاي ضد انعقاد خون

افرادي كه تحت درمان شيمي درماني يا راديوتراپي هستند

افرادي كه التهاب لثه شديد دارند

عدم وجود بافت لثه به اندازه كافي

تمام مشكلات و بيماري هايي كه در روند ترميم زخم مشكل ايجاد مي كنند.

دريافت و مصرف داروهايي كه در نحوه متابوليسم استخوان ها تثير گذار هستند.

افرادي كه بهداشت دهان و دندان آن ها ضعيف است

براكسيسم يا دندان قروچه كنترل نشده

عدم وجود بافت استخوان كافي

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي دندان

 ميني ايمپلنت ها چگونه نصب مي شوند؟

توجه به كاربردهاي اين نوع ايمپلنت افراد زيادي كه شرايط بالا را دارند احتمالا دير يا زود با اين روش، دندان از دست رفته خود را جايگزين مي كنند.

نحوه نصب و عمل ميني ايمپلنت دندان مشابه با ايمپلنت هاي مرسوم است اما تفاوت هايي نيز دارد.

قبل از جايگذاري اين ايمپلنت بايد ارزيابي كاملي از وضعيت دهان و دندان انجام شود و مشخص شود كه بيمار واجد شرايط ايمپلنت هاي كوچك است.

بهتر است كه با كمك تصاوير راديولوژيك از فك و مكان انجام عمل تصاوير گرفته شود تا تراكم استخوان در آن ناحيه بررسي شود.

اگر استخوان تراكم كافي نداشته باشد نياز به عمل جراحي پيوند استخوان خواهد بود.

اگر بافت لثه زياد باشد يا استخوان بيش از حد نازك باشد نياز به پانج و برش لثه است.

اين كار باعث مي شود كه ايمپلنت را در موقعيت و زاويه صحيح در استخوان قرار گرفته شود

ايمپلنت جايگزاري مي شود و پس از چند ماه، بهبودي كامل حاصل مي شود.

جراحي ايمپلنت هاي كوچك بسيار حساس اما ساده تر از عمل ايمپلنت دندان معمولي است. دوره ريكاوري كمتري نياز دارد و بيمار خيلي زود صاحب يك دندان بي عيب و نقص مي شود.

منبع

رفرنس : كلينيك دندانپزشكي قيطريه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۵:۱۶ توسط:netware موضوع:

چه كساني به بالا كشيدن يا ليفت لثه نياز دارند؟

يك لحظه جلو آينه برويد و لبخند بزنيد. سعي كنيد مثل هميشه لبخند بزنيد يا بخنديد. به لثه‌هاي خود حين لبخند زدن يا خنديدن توجه كنيد. وقتي مي‌خنديد خط لثه‌هاي شما در چه موقعيتي است؟ بالاتر از حد نرمال؟ پايين‌تر؟

اگر زماني كه مي‌خنديد يا لبخند مي‌زنيد، بيشترين چيزي كه مي‌بينيد لثه ها هستند، اين يعني شما نيازمند بالا كشيدن يا ليفت لثه هستيد. ليفت و بالا كشيدن لثه‌ ها با كمك روشي به نام (gingivectomy) يا روش ديگري مثل جراحي زيبايي لثه صورت مي‌گيرد. در اين عمل، بخش پاييني لثه ها با روش‌هاي مختلفي بالا كشيده مي‌شود.

نرمال و غيرنرمال لثه‌ها!!

در حالت طبيعي و در يك طرح لبخند بي عيب و نقص، تنها بخش كمي از لثه ها نمايان است. وقتي لبخند مي زنيد، دو حالت غيرنرمال در مورد لثه ها به قرار زير است:

بيشترين بخش لبخند شما لثه است (همه‌ش لثه!!)

اصلا لثه شما در لبخند ديده نميشود (همه‌ش دوندون!!)

هر دو حالت، زيبايي لبخند شما را به شدت به خطر انداخته و ظاهر شما را نيز از زيبايي خواهد انداخت.

عوامل و فاكتورهاي زير باعث تغيير در خط لثه ها ميشود:

بروز برخي بيماري هاي خاص در اشخاص

تجويز و مصرف تعدادي داروي مشخص و خاص

مشكلات مربوط به وراثت و ژنتيك

خلاصه‌اي از چگونگي انجام پروسه ليفت لثه

خب فرض كنيد شما قصد داريد براي ليفت لثه به يك متخصص دندانپزشك ترميمي خوب  مراجعه كنيد. جلسه اول مشخصا يك جلسه ارزيابي خواهد بود. در اين جلسه دندانپزشك به طور كامل و دقيق دندان ها و لثه هاي شما را چك و ارزيابي مي‌كند.

جلسه بعدي (يا شايد هم در همان جلسه) دندانپزشك متخصص اقدام به ليف لثه خواهد كرد. دردي متوجه شما نخواهد شد. زيرا از بيحسي موضعي براي شما استفاده ميشود. به محض اينكه بيحسي موضعي تاثير كرد دندانپزشك كار خودش را آغار خواهد كرد .

دندانپزشك براي انجام ليفت لثه از دو روش زير استفاده ميكند:

تيغ جراحي دندانپزشكي

ليزر

هرچند كه هدف از انجام هر دو نوع روش ليفتينگ، بالا كشيدن و تغيير دادن موقعيت لثه است. اما بيشتر دندانپزشكان ترجيح مي دهند از روش ليرزي براي ليفتينگ لثه استفاده كنند.

براي مطالعه بيشتر :

لمينت دندان

اين عمل براي چه كسي مناسب نيست؟

هرچند كه اين عمل ميتواند موضعيت خط لثه در طرح لبخند را اصلاح كنيد، ولي بايد بدانيد هر كسي هم نميتواند اين عمل را انجام دهد. انجام چنين پروسه درماني نيازمند داشتن حداقل شرايط مورد نياز است.

بياييد با يك مثال اين بخش را توضيح دهيم. فرض كنيد كه خط لثه شما پايين است و وقتي لبخند مي‌زنيد لثه‌ها بيشتر از دندان به چشم مي‌آيند. از طرفي طول دندان هاي شما زياد نيست و ريشه آن ها نيز ضعيف است. در حالت كنوني هر چند كه خط پايين لثه به ضرر شما است. اما نبايد فراموش كنيد كه اگر لثه ها بالا بروند، دندان هاي شما مثل سابق از حمايت لثه ها برخوردار نيستند.

اگر در اين صورت ليفتينگ لثه انجام دهيد ممكن است دچار مشكلات زير شويد:

لق شدن

عفونت

و افتادن دندان ها

نفوذ مواد غذايي و باكتري ها با بافت لثه

و …

منبع : كلينيك دندانپزشكي تاج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۰:۴۳ توسط:netware موضوع:

مهمترين مشكلات دندان كودكان كه بايد جدي گرفت كدامند؟( بخش دوم )

بيماري لثه

بيماري لثه چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن با التهاب لثه همراه است. يه اين مرحله از بيماري جنجويت اطلاق مي شود كه اغلب به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاك ايجاد مي شود. و مي تواند به آسيب استخوان و از دست رفتن دندان منجر شود.

با افزايش توليد و تجمع پلاك و تبديل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاك دندان) لثه قرمز و متورم ميشود و ممكن است علائم دگيري مانند بوي بد دهان، خونريزي از لثه و يا حساسيت دندان ايجاد شود.

دندان قروچه

هر زمان كه كودك شما به صورت عمدي يا غير عمدي، در خواب و يا زمان هوشياري دندان هاي خود را به هم بسابد اصطلاحا گفته مي شود كودك دندان قروچه دارد. به دندان قروچه براكسيسم هم گفته مي شود كه از بزرگترين معضلات و مشكلات دندانپزشكي اطفال و كودكان مخصوصا در سنين مدرسه است.

پيش بيني مي شود كه از هر 10 كودك 2 تا 3 نفر دندان قروچه دارند. علت براكسيم كودكان مي تواند عدم تطابق فك ها و دندان ها با هم، پاسخ به درد، عصبانيت و استرس، بيش فعالي و … باشد.

معمولاً دندان قروچه به هيچ درماني نياز ندارد و با رشد كودك متوقف مي شود. با اين حال ، اگر اين عادت ادامه پيدا كند، مي تواند دندان هاي شيري و حتي دائمي را به تدريج از بين ببرد و در نتيجه باعث درد عضلاني يا دندان دندان شود. سردرد، تحليل ميناي دندان و حساسيت دندان همچنين مي تواند يكي از علائم دندان قروچه مزمن باشد.

مشورت با يك دندانپزشك كودكان و يا يك متخصص ارتودنسي دندان مي تواند به شما در كاهش و يا توقف كامل دندان قروچه در كودكان كمك كند

مشكلات و معضلات افتادن دندان ها شيري

براي اغلب بچه ها شل شدن و افتادن دندان ها يك فرآيند جالب و مهيج است. آن ها طي يك فرآيند كاملا طبيعي دندان ها موقت و شيري خود را به مرور زمان از دست داده تا دندان هاي دائمي جايگزين شوند.

با توجه به جدول رويش و افتادن دندان هاي شيري ،اولين دندان شيري معمولا در حوالي 6 سالگي مي افتد اما دندان هاي آسياب ممكن است از 10 تا 12 سالگي همچنان پابرجا باشند، آنگاه شل شده و از دست بروند. و به طور كلي تا سن 13 سالگي مي بايست 28 دندان دائمي وجود داشته باشند و اثري از دندان شيري باقي نمانده باشد.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت

بسياري از كودكان از دندانپزشكي مي ترسند

ترس و اضطراب كودكان البته ارتباط مستقيمي با دهان و دندان ندارد و يك مشكل فرعي دندانپزشكي در كودكان نيست. با اين حال، همين ترس مي تواند روي مراجعات منظم و برنامه ريزي شده كودكان به مطب دندانپزشكي تاثير منفي بگذارد.

ترس از دندانپزشكي مي تواند معاينات منظم دندانپزشكي را به تجربه اي ترسناك براي كودكان تبديل كند. با وجود ترس و اضطراب كودك از فرآيند هاي دندانپزشكي يا محيط دندانپزشكي، ممكن است بسياري از كودكان از مراقبت هاي اوليه و مورد نياز در طول رشد خود باز بمانند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي ايده آل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۰:۰۸ توسط:netware موضوع:

ونير كامپوزيت در لمينت دندان يعني چه؟

در رابطه با ونيرهاي كامپوزيتي بايد بدانيد كه در داخل مطب و توسط خود پزشك ساخته مي شوند و همچنين همان متخصص، آن ها را بر روي دندان ها نصب مي نمايد.براي نصب اين ونير كامپوزيت فقط يك جلسه كفايت مي كند و پس از آن خواهيد ديد كه تمامي عيب هايي كه بر روي دندان هايتان مشاهده مي نماييد از بين مي رود و لبخندي سفيد و خيره كننده خواهيد داشت.

ونير كامپوزيت علاوه بر اين كه طرح لبخند شما را جذاب مي كند، دندان هايتان را نيز سالم نگه مي دارد و رنگ و شكل دندان ها را به صورت كاملا يكدست نشان مي دهد.ونيرهاي سراميكي نيز كاربردي كه دارند دقيقا مانند كامپوزيت ها مي باشد.

اما تفاوت اساسي كه با كامپوزيت دارند در اين است كه، اين ونيرها در آزمايشگاه ساخته مي شوند.اين نوع لمينت هاي سراميكي را مي توان مانند ناخن هايي كه مورد كاشت قرار مي گيرند، مثال زد زيرا آن ها هم بر روي دندان ها چسبانده مي شوند و نقش دندان را به طور كلي ايفا مي نمايند.

تمامي فرآيندي كه در نصب ونيرهاي سراميكي وجود دارد را يم توان در دو جلسه انجام داد.در جلسه ي اول كه دندان ها را آماده مي كنند و از آن ها قالب و به آزمايشگاهي كه دندان ها در آن ها ساخته مي شود ارسال مي كنند.در جلسه ي دوم نيز آن ونيرهاي ساخته شده را بر روي دندان ها مي چسبانند.

هم چنين بخوانيد :

مزاياي ونيرهاي سراميكي و كامپوزيتي

در ونيرهاي كامپوزيتي امكان نصب تعداد بيشتري را در يك جلسه دارا هستيد.اين ونيرهاي كامپوزيتي نسبت به ونيرهاي سراميكي از قيمت كمتري برخوردارند و در صورت نياز به راحتي مي توانيد آن ها را ترميم نماييد.ونيرهاي سراميكي،ظاهر روشن، مات و طبيعي دندان را حفظ مي كند و به سختي مي توان لمينت هاي سراميكي را از دندان هاي واقعي تشخيص داد.اين لمينت هاي سراميكي نسبت به ونيرهاي كامپوزيتي از دوام بيشتري برخوردارند و با گذشت زمان رنگشان تغيير نمي كند

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۲:۵۳ توسط:netware موضوع:

آيا ارتودنسي دندان پوسيده امكان پذير است؟

ارتودنسي دندان پوسيده يكي از چالش هاي درمان ارتودنسي است كه افراد و متخصصان با آن روبرو هستند. همه افراد در معرض پوسيدگي دندان قرار داشته و برخي از آن ها نيز به مشكلات و ناهنجاري هاي دهان و دندان مبتلا هستند. اين افراد براي رفع ناهنجاري بايد تحت درمان ارتودنسي قرار گيرند. از اينرو ارتودنسي دندان پوسيده يكي از مشكلات موجود در علم ارتودنسي است.

در اولين جلسه وقتي فرد براي درمان ارتودنسي به متخصص مراجعه مي كند مورد معاينه قرار مي گيرد. با معاينه و ارزيابي دقيق دهان و دندان، پوسيدگي و مشكلات مشخص شده و در جهت رفع آن اقدام مي شود. با رفع پوسيدگي و ديگر مشكلات كار درمان ارتودنسي شروع مي شود. به اين ارتودنسي كه پس از رفع پوسيدگي دندان انجام مي شود ارتودنسي دندان پوسيده گفته مي شود.

پوسيدگي در دوران ارتودنسي

روز به روز به تعداد افراد متقاضي استفاده از ارتودنسي افزوده مي شود. روش هاي زيادي براي درمان مشكلات و ناهنچاري هاي دهان و دندان كاربرد دارند. همه افراد مي توانند با مراجعه به متخصص ارتودنسي از مزاياي اين درمان بهره ببرند. يكي از مشكلاتي كه در طي ارتودنسي ممكن است براي افراد رخ دهد، پوسيدگي دندان هاست. با قرار گرفتن دستگاه ارتودنسي بر روي دندان ها، تميز كردن آن ها دشوار مي شود. اين امر مي تواند فرد را در معرض خطر پوسيدگي قرار داده و سبب نگراني وي شود.

اما در ارتودنسي متحرك با استفاده از دستگاه ارتودنسي كه قابليت جا به جايي دارند، نيرو و فشار لازم براي هدايت دندان ها به موقعيت درست انجام مي شود. با استفاده از اين روش، بهداشت دهان و دندان به خوبي رعايت شده و هيچ گونه نگراني از اين بابت وجود نخواهد داشت. پلاك هاي ميكروبي از جمله علل پوسيدگي دندان هستند كه اطراف دندان ها تجمع مي يابند. دندان هاي ناصاف و نامرتب به دليل كجي و بي نظمي به خوبي تميز نشده و بستر مناسبي براي تجمع باكتري ها و ميكروب ها خواهند بود.

با انجام ارتودنسي مي توان عوامل مشكل ساز را از بين برد. با صاف و مرتب شدن دندان ها رعايت بهداشت و تميز كردن دندان ها سهل و آسان شده و راه حلي براي از بين بردن پوسيدگي خواهد بود. ارتودنسي درماني براي تراز و هماهنگ كردن دندان ها بوده و از پوسيدگي آن ها پيشگيري مي كند. از ديگر عادات خوب براي رفع پوسيدگي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

مسواك زدن حداقل دو بار در روز

كشيدن نخ دندان

استفاده از دهانشويه

استفاده از مسواك بين دنداني

بيشتر بخوانيد : درمان هاي ارتودنسي

درمان پوسيدگي دندان پيش از انجام ارتودنسي

وقتي ميناي دندان كه لايه سخت دندان است از بين مي رود پوسيدگي اتفاق مي افتد. عدم رعايت بهداشت دهان و دندان، موجب تشكيل لايه اي چسبناك و لزج روي دندان ها شده و با گذشت زمان باعث از بين رفتن دندان ها مي شود. مواد اسيدي نتيجه پلاك هاي موجود روي دندان ها هستند. پوسيدگي دندان به دو صورت خواهد بود:

پوسيدگي دندان از درون كه به صورت خالي كردن دندان از داخل مي باشد. ديواره سالم بنظر رسيده اما دندان در معرض پوسيدگي قرار گرفته است.

پوسيدگي دندان از خارج اين نوع پوسيدگي با اين كه زيبايي دندان ها را تهديد مي كند ارجح تر است. با ظهور اين پوسيدگي فرد زودتر متوجه مشكل شده و براي درمان اقدام مي كند. بهتر است قبل از اينكه ساختار دندان در معرض خطر قرار بگيرد، ترميم و بازسازي شود.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۹:۵۸ توسط:netware موضوع: