جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بررسي آپشن هاي هيونداي توسان

هيونداي توسان نخستين بار در سال 2004 معرفي و در بازارهاي جهاني عرضه شد. تاكنون سه نسل از اين كراس‌ اوور كامپكت به بازار آمده است كه هر سه نسل به بازار ايران نيز راه پيدا كرده ‌اند.

آپشن هاي توسان

سيستم اتوپارك در هيونداي توسان

سيستم اتوپارك كه تنها در برخي نسخه ‌هاي فول ‌آپشن هيونداي توسان وجود دارد؛ بدين صورت عمل مي ‌كند كه ابتدا راننده، خودرو را در نزديكي مكان مورد نظر براي پارك‌ كردن متوقف مي ‌كند، سپس سيستم با بهره‌گيري از سنسورهاي روي سپرها، فضاي مورد نظر را بررسي مي‌ كند. در صورتي كه فضا از سوي سيستم مناسب ارزيابي شد، دستورالعمل هاي لازم به صورت صوتي و تصويري به راننده داده مي ‌شود تا فرآيند پارك ‌كردن كامل شود.

در طي فرآيند پارك‌كردن، كنترل گاز، ترمز و حالت گيربكس، برعهده راننده است و تنها عملكرد فرمان به صورت خودكار خواهد بود.

سيستم كنترل ترمز در سراشيبي (DBC) و سيستم كنترل شروع حركت در سربالايي (HAC)

سيستم DBC در هنگام پايين‌ آمدن از تپه‌ هايي با شيب تند، ترمز خودرو را به صورت اتوماتيك كنترل مي‌ كند تا تمركز راننده به صورت كامل روي كنترل فرمان باشد و در نتيجه، از بروز حادثه جلوگيري شود.

سيستم HAC نيز زماني وارد عمل مي ‌شود كه راننده قصد خارج‌ كردن خودرو از پارك و شروع حركت در يك سربالايي را داشته باشد. در اين هنگام، سيستم مذكور با نگه ‌داشتن ترمز تا زمان فشردن پدال گاز از سوي راننده، از عقب ‌رفتن ناخواسته خودرو جلوگيري مي ‌كند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد لوازم يدكي هيونداي

سيستم شناسايي و هشدار نقاط كور (BSD)

BSD يكي ديگر از آپشن هاي هيونداي توسان است. هنگامي ‌كه وسيله نقليه ‌اي در نقاط كور آينه‌ ها قرار داشته باشد و يا با سرعت زيادي به خودرو نزديك شود؛ سيستم BSD وارد عمل مي ‌شود و با روشن‌ كردن يك چراغ هشدار درون آينه جانبي و همچنين هشدار صوتي، راننده را از وجود خطر آگاه مي ‌كند.

گرمكن و سردكن صندلي‌هاي جلو توسان

صندلي ‌هاي جلوي هيونداي توسان علاوه بر تنظيم برقي، به گرمكن سه‌ حالته و سردكن نيز مجهز هستند. با فعال كردن گرم كن، المنت‌ هاي موجود درون صندلي گرم مي‌ شوند و در سرماي زمستان، دمايي مطلوب را براي سرنشينان به ارمغان مي‌ آورند.

در فصل گرم سال نيز با فعال كردن سرد كن، فن هاي موجود درون صندلي روشن شده و هوا را از درون روزنه‌ هاي ريز روكش چرمي صندلي، به بيرون مي‌ دمند؛ اين عمل مانع از عرق كردن بدن سرنشين خواهد شد. در برخي از نسخه‌ هاي توسان، صندلي ‌هاي عقب نيز به گرم كن دوحالته مجهز هستند.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۵:۰۴ توسط:netware موضوع:

نكاتي مهم هنگام خريد پايه جواهر

كساني كه عاشق طلا و جواهر هستند، هميشه به دنبال راهي هستند كه طلا و جواهر را با سليقه خود بسازند و سنگ و نگين آن را خود انتخاب كنند. همان‌طور كه در مقاله پايه جواهر چيست عنوان كرديم، پايه جواهر در انواع مختلف از حلقه ست، گوشواره، آويز، سرويس پايه جواهر، انگشتر، نيم ست دستبند، گزينه‌اي عالي براي شماست تا بتوانيد سنگ، نگين، و رنگ طلا را خودتان انتخاب كنيد و آنها را به جواهري تبديل كنيد كه دلخواه و طبق سليقه‌تان است. در واقع پايه جواهر بيانگر نوع شخصيت و سليقه شماست و مطابق با طرز تفكر شما ساخته شده است.

براي اينكه بدانيد چگونه پايه جواهر بخريد و آن را براي خود شخصي سازي كنيد، نكاتي را براي شما جمع آوري كرديم كه در اين مقاله آنها را با شما در ميان خواهيم گذاشت.

1. خريد از برند و جواهر فروشي معتبر

طلا و جواهر وسايل ارزاني نيستند، كه بخواهيد آنها را از هر فروشگاه و طلافروشي بخريد. خريد پايه جواهر نيز مانند طلا و جواهر نياز به پيدا كردن فروشگاهي معتبر و با سابقه دارد.

2. انتخاب سنگ و نگيني ماندگار

بعضي اوقات عشق ما به انواع جواهر مي‌تواند ما را در مورد انتخاب‌هاي درستي كه مي‌توانيم داشته باشيم، كور كند. برخي اوقات ممكن است جواهري را ببينم كه روي آن سنگ بي كيفيت وجود دارد ولي در هر حال آن را پسنديدم و دوست داريم بخريم. خب اين حالا را در زمان خريد پايه جواهر نداريد و مي‌توانيد بهترين سنگ‌هاي قيمتي مانند الماس، ياقوت كبود، مرواريد، كهربا، زيركونيوم زرد و بسياري ديگر را زمان ساخت جواهر خود با پايه جواهر انتخاب كنيد.

البته زماني كه قصد داريد پايه جواهر سفارش دهيد و سنگ و نگين آن را مطابق سليقه خود انتخاب كنيد، توجه داشته باشيد كه در سنگ‌ها و رنگ‌هاي آنها زياده روي نكنيد.

حتما بخوانيد :

3. مرواريد مي‌تواند گزينه‌اي عالي براي شما باشد

الماس سنگ قيمتي است كه كسي از آن سير نمي‌شود و همه تشنه آن هستند، اما مرواريد مي‌تواند براي شما بهترين گزينه باشد. اگر بودجه شما امكان سفارش الماس همراه با پايه جواهر را نمي‌دهد، انواع مرواريد را در نظر داشته باشيد. مرواريد به هر سليقه و سبكي زيبايي و اصالت خاصي مي‌دهد.

4- سنگ هاي قيمتي و سنگ ماه تولد

يك ايده خوب براي هديه دادن جواهر اين است كه پايه جواهر را بخريد و آن را با سنگ ماه تولد شخص تزيين كنيد. حال، بديهي است كه سنگ ماه تولد برخي افراد سنگ ‌هاي قيمتي هستند اما شما مي‌توانيد اين سنگ‌ها را با قيمتي ارزان‌تر بخريد و آن را روي پايه جواهر بندازيد.

5- از جواهر فروش سوال كنيد

اگر براي خريد پايه جواهر به كمك نياز داريد، منطقي است كه تنها از شخصي كه زندگي خود را صرف ساختن پايه جواهر كرده است، سؤال كنيد. اين افراد سال‌هاي بسيار در اين حرفه فعاليت كردند و به خوبي مي‌دانند كه هر فرد چه مدلي را دوست دارند و چه مدلي را نمي‌پسندند.

بهترين مكان براي خريد پايه جواهر

اكنون كه نكات مهمي در مورد خريد پايه جواهر دانستيد، وقت آن رسيده كه براي خريد اقدام كنيد. خريد آنلاين طلا و جواهر فروشي معتبر كه هم قيمت مناسبي داشته باشد و هم كيفيت بالايي داشته باشد، به سادگي رفتن به بازار نيست. و مستلزم مراجعه به يك طلا فروشي اينترنتي معتبر است .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۲:۵۰ توسط:netware موضوع:

جرمگيري دندان چگونه و طي چه فرآيندي انجام مي شود؟

براي بسياري از افراد، روند جرمگيري دندان رازآلود و هراس آور است. علت اين موضع عدم شناخت و آگاهي از روند تميز كردن تخصصي دندان ها يا جرمگيري است. در اين فرآيند نه تنها سلامت دهان و دندان شما كاملا چك مي شود كه به صورت حرفه اي و در زماني كوتاه جرم هاي روي دندان هايتان زدوده مي شود.

ارزيابي و معاينه فيزيكي دهان و دندان

اولين اقدامي كه دندانپزشك قبل از شروع جرمگيري دندان انجام مي دهد، بررسي وضعيت فعلي دهان شما است. دندانپزشك با استفاده از آينه، دهان شما را ارزيابي مي كند تا ببيند آيا موارد نگران كننده اي در خصوص دهان و دندان شما وجود دارد يا خير.

حتما بخوانيد :

هدف از ارزيابي پيدا كردن مشكلات دنداني زير است:

لكه ها، توده ها يا زخم هاي دهاني

وجود هر يك از موارد ذكر شده در داخل دهان افراد ممكن نشان دهنده سرطان دهان باشد. در صورت وجود لكه، توده يا زخم دهاني دندانپزشك آن ها را لمس مي كند تا نحوه واكنش بيمار نسبت به لمس را ارزيابي كند.

پوسيدگي دندان و حفرات دنداني

اولين و رايج ترين مسئله اي كه اكثر دندانپزشكان طي چكاپ دندانپزشكي به دنبال آن هستند، وجود هر نوع پوسيدگي و حفره دندان است. دندان هاي پوسيده ابتدا بايد درمان شوند سپسس فرآيند جرمگيري را آغاز كرد.

مشكلات فكي و  نحوه قرار گرفتن فك ها روي هم

دندانپزشك مي كوشد تا نحوه قرار گرفتن دندان ها و فكين روي همديگر را بررسي كند و با مشاهده بصري مشكلات احتمالي را تشخيص دهد. مشكلات بايت (همپوشاني فكي) مي تواند باعث ساييده شدن دندان ها، تحليل دندان و افزايش احتمال پوسيدگي و بيماري لثه مي شود.( جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون عوامل موثر در پوسيدگي دندان كليك كنيد.)

فاصله ضعيف لثه

مسئله مشترك ديگري كه دندانپزشك به دنبال آن خواهد بود، بيماري لثه است. فضاي بين دندان ها و لثه شما نشان مي دهد كه آيا ممكن است بيماري پريودنتال وجود داشته باشد يا خير.

رفرنس

منبع : كلينيك دندانپزشكي قيطريه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۰۷ توسط:netware موضوع:

ايمپلنت و بريج دندان چه تفاوت هايي دارند؟

در اين مقاله با كلينيك دندانپزشكي ايده آل همراه باشيد تا با تفاوت ها رو روش جايگزيني دندان ، بريج و ايمپلنت آشنا باشيد.

بريج دندان چيست؟

بريج دندان از دسته روش هاي قديمي براي رفع بي دنداني مي باشد. به طور كلي بريج تنها خود فضاي خالي را درگير نمي نمايد و دندان هاي مجاور نيز براي بريج نمودن درگير و در واقع تراش داده مي شوند. شايد برايتان سؤال باشد كه بريج براي چه افرادي مناسب است؟ برطبق بررسي هاي انجام شده اينطور به نظر مي رسد كه بريج تنها براي افرادي مناسب است كه دندان هاي مجاور فضاي خالي داراي پرشدگي زياد بوده و به طور كلي نياز به روكش دارد.

ايمپلنت دندان چيست؟

ايمپلنت دندان به پيچ ساخته شده از جنس تيتانيوم گفته مي شود كه در استخوان فك كاشته و جايگزين دندان از دست رفته مي شود پس از جايگذاري ايمپلنت دندان طي روندي كه يكپارچگي استخواني نام دارد ايمپلنت دندان محكم به استخوان جوش مي خورد سپس روكش يا دست دندان بر روي ايمپلنت دنداني متصل مي شود.

(جهت آشنايي كامل با ايمپلنت دندان يكي از بهترين روش هاي جايگزيني دندان اينجا كليك كنيد.)

مقايسه ايمپلنت و بريج دندان

در روش ايمپلنت كردن دندان، دندان با استفاده از يك پروتز بادوام در فضاي خالي اعمال مي شود و دندان هاي اطراف به هيچ عنوان درگير نخواهد شد، در اين روش شما هيچ گونه مشكلي نخواهيد داشت در اين روش اغلب دائمي ناميده مي شود. پروتز بكار رفته براي اين روش اغلب به صورتي است كه به سرعت با استخوان فك و لثه شما سازگار شده و مي تواند حكم دندان طبيعي را براي شما فراهم نمايد.

كدام روش ماندگارتر است؟

با استفاده از روش در واقع شما از لثه و استخوان اطراف محافظت نموده ايد. يكپارچگي در اين روش بسيار سريعتر و باكيفيت بيشتري صورت مي پذيرد، فلز استفاده شده در اين روش در برابر هر نوع پوسيدگي بسيار مقاوم است. اما در مورد بريج، به طور كلي بريج دوام 10 ساله دارد و دندان هاي درگير نيز دچار پوسيدگي مي شوند. هرچه اين پوسيدگي بيشتر باشد در واقع احتمال شكستگي در بريج بيشتر است. توجه نماييد كه عمر اين روش با رعايت بهداشت تا 25 سال اعلام شده است.

كدام روش زيباتر است؟

از لحاظ زيبايي مي بايست فاكتورهاي مختلفي را مدنظر قرار داد. در واقع اين موضوع به تخصص دندانپزشك بر مي گردد. در بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه اين روش داراي ظاهري طبيعي تر بوده و اغلب گزينه اي مناسب تر مي باشد، بهترين دندانپزشكي زيبايي با توجه به فاكتورهاي زيبايي به سادگي مي تواند تشخيص دهد كه استفاده از اين روش براي شما مناسب تر خواهد بود و يا بريج. در نظر داشته باشيد كه براي دندان هاي جلويي اين روش گزينه اي زيباتر و مورد پسندتر مي باشد

هزينه ايمپلنت و بريج، كدام بيشتر است؟

هزيه بريج دندان در ابتدا بسيار كمتر ازهزينه ايمپلنت است اما ممكن است چند سال بعد مجبور به تعويض آن شويد بنابراين هزينه آن در بلند مدت با هزينه اوليه آن بسيار متفاوت است. ايمپلنت مراحل بيشتري دارد و گرانتر است اما در بلند مدت مقرون به صرفه تر از درمانهاي ديگر است.

رفرنس : تاج دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۴:۰۸ توسط:netware موضوع:

دندان درد در دوران بارداري

يكي از دغدغه هاي اصلي مادران باردار درد دندان در اين دوران است. زماني كه استخوان هاي جنين در حال شكل گيري است بخش اعظمي از ذخاير كلسم بدن مادر از بين مي رود و باعث پوكي دندان هاي مادر مي شود در نتيجه مادران باردار با دندان درد شديد رو به رو خواهند شد. در اين دوران سعي كنيد از مواد مغذي حاوي كلسيم مانند سبزيجات  يا مكمل هاي توصيه شده توسط پزشك استفاده كنيد.

در ادامه اين مقاله با ناج دنتال بهترين كلينيك دندانپزشكي در جنت آباد همراه باشيد تا با انواع روش هاي درمان دندان درد در طول بارداري آشنا شويد.

درمان دندان درد در بارداري

همانگونه كه گفتيم يكي از مشكلات اصلي دوران بارداري دندان درد در اين دوران مي باشد. بسياري از مادران به دنبال دندانپزشك مخصوص بانوان باردار هستند زيرا نگران سلامتي جنين مي باشند. ما در ادامه  روش هاي درمان درد دندان در دوران بارداري را شرح مي دهيم.

مراجعه به دندانپزشك

يكي از راهكار هاي اصلي براي درمان درد دندان در اين دوران مراجعه به متخصص دندانپزشك مي باشد.

حتما بخوانيد :

آدرس دندانپزشكي بارداري

براي درمان مشكلات دندان پزشكي مي توانيد به مطب دكتر سمانه شيراني مراجعه كنيد

آدرس مطب: خيابان  پاسداران خيابان  گل نبي پلاك ۵۴ طبقه ۳ واحد ۹ مي باشد.

مسواك زدن در بارداري

شما عزيزان با منظم مسواك زدن و نخ دندان كشيدن مي توانيد درد خود را كاهش دهيد و مانع پيشرفت پوسيدگي دندان خود شويد.

مصرف دهانشويه در بارداري

بسياري از مادران گله دارند كه در اين دوران مسواك زدن سبب حالت تهوع برايشان شده است و از اين كار امتناع مي كنند. شما عزيزان در اين مرحله مي توانيد از دهانشويه هاي مخصوص استفاده كنيد به طوري كه بعد از هر وعده غذايي دندان هاي خود را با اين دهانشويه بشوريد.

مسكن براي درد دندان

زماني كه مراحل بالا را سپري كرديد و دندان درد كاهش نيافت مطمئنا شما به مصرف داروي مسكن فكر مي كنيد. از شما عزيزان خواهشمنديم در دوران بارداري هيچ گونه قرص يا دارويي را بدون مشورت با پزشك خود مصرف نكنيد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامونن دندانپزشكي بارداري به اين سايت مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۴:۳۱ توسط:netware موضوع:

مقايسه روكش تمام سراميك و PFM

ترميم هايي كه ساختاري دارند كه تمام ضخامت آنها از سراميك دنداني ساخته مي شود.در اصل سراميك مورد استفاده چيني( پرسلن) بود. اين نوع روكش  به عنوان يك "ژاكت چيني"(porcelain jacket) نامگذاري شد و براي اولين بار در اوايل دهه 1900 معرفي شد.امروزه همه سراميكها با استفاده از تكنيك هاي ساخت و ساز در اواسط 1980 از نوع خاصي از تركيب مصنوعي يا مهندسي ساخته شده اند. در ادامه اين با با بهترين متخصص ترميم و زيبايي دندان در آرتمان درمان همراه باشيد تا با اين دو نوع از روكش دندان بيشتر آشنا شويد.

مزاياي  روكش تمام سراميك:

روكش هاي تمام سراميك طبيعي به نظر ميرسند. و به همين دليل، اغلب انتخاب خوبي براي بازگرداندن دندان هاي جلو هستند . البته بعضي از انواع انها در تقليد و بازسازي ظاهر طبيعي دندان بهتر هستند .  به همين علت از قرار دادن لايه هاي مختلف سراميك براي تامين هردو زيبايي و استحكام استفاده ميكنند.

معايب روكش تمام سراميك :

نگراني در مورد استحكام آنها : PFM ها و تمام فلز ها معمولا مستحكم تر از آنها هستند. اين موضوع به ويژه در دندان هاي عقبي كه نيروهاي جويدن به انها وارد ميشود اهميت مي يابد .

سراميك هاي با استحكام بالا: امروزه سراميك هاي مهندسي شده يا ساختگي استحكام بيشتري دارند . تركيبات پيشرو در اين زمينه ليتيوم ديسيليكات و زيركونيا هستند .

بيشتر بخوانيد :

PFM ها :

دندانپزشكان از قرن نوزدهم ميلادي روكش هاي چيني متصل به فلز را براي بيماران قرار داده اند. و طي دهه هاي پس از آن، آنها "استاندارد طلايي" براي بازگرداندن دندان هاي جلو و عقب هايي بودند كه نياز به بازسازي همرنگ دندان داشتند. در دهه هاي اخير، محبوبيت آنها به تدريج  به علت ساير انواع مدرن ترميم هايي از قبيل انواع سراميك و (POM) كه با استفاده از انواع جديدي از صنايع دستي ساخته شده اند، كمتر شده است ..اما بر خلاف اين روش هاي جديدتر، روكش (PFM) مي تواند يك ركورد طولاني و ثابت براي ارائه خدمات قابل پيش بيني و پايدار داشته باشد .

نحوه ي ساخت PMF ها:

ترميمهاي پرسلن به فلز متشكل از تركيبات متقاطع بين تمام فلزات و تمام سراميك مي باشند.

تكنسين دندانپزشكي ابتدا يك لايه نازك از فلز را كه روي دندان قرار دارد، ايجاد مي كند.سپس يك لايه از پرسلن پس از آن كه گرم مي شود، به روكش  شكل و رنگ دندان را ميدهد .

مزاياي PMF ها:

مستحكم اند

طبيعي به نظر ميرسند و همرنگ دندان اند

معايب PMF ها:

پديده ي خط تيره : فلزي كه زير روكش است ممكن است به صورت يك خط تيره در لبه ي روكش ديده شود .

معمولا دندانپزشك لبه ي روكش را زير خط لثه ميبرد اما اگر لثه تحليل برود ممكن است كه اين حاشيه ديده شود .

به دست اوردن ظاهر طبيعي در انها به راحتي تمام سراميك ها نيست .  و بايد طي روند هايي رنگ تيره ي فلز پوشانده شود .ميتواند باعث سايش دندان مقابل شود .

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۸:۴۰ توسط:netware موضوع:

عريض كردن فك بالا به وسيله بسط

عريض كردن فك بالا ( گسترش پالاتال سريع فك بالا ) ، يكي از روش هاي درماني در ارتودنسي است.

اين روش  با هدف عريض كردن قوس دنداني فك بالا و سقف دهان ( كام ) انجام مي شود.

به اين ترتيب و پس از طي مراحل درمان مي توان شاهد برقراري مجدد تعادل بين عرض فك بالا و پايين شد .

زيرا تنگي فك بالا نسبت به فك پايين اغلب باعث يك رابطه غير طبيعي بين فكي و دندان مي شود .

تنگي فك مي تواند باعث سايش دندان و لثه و همچنين مشكلات مفصل گيجگاهي فكي شود .

تنفس آسان با عريض كردن فك بالا

به وسيله عريض كردن فك بالا ممكن است ازدحام و روي هم افتادگي دندان ها  برطرف شود.

فك باريك  اغلب راه هوايي را محدود مي كند و باعث دشواري در تنفس مي شود .

با گسترش پالاتال عبورجريان هوا در حفره بيني تسهيل شده و اجازه مي دهد كه بيمار از طريق بيني آسانتر تنفس كند .

 بسط چيست و چگونه كار مي كند ؟

بسط يك دستگاه سفارشي در ارتودنسي است كه به منظور بزرگ شدن كام بيمار ساخته مي شود .

متخصص ارتودنسي براي عريض كردن فك بالا در بيماري كه دچار تنگي فك شده است دستگاه بسط را به دندان هاي خلفي بالا متصل مي كند .

بسط داراي يك پيچ قرار داده شده در وسط است.

اين پيچ  مي تواند به فعال شدن دستگاه و تبديل وتوليد نيرو كمك كند  .

در اين دستگاه بخيه اي وجود دارد كه از وسط دو طرف دستگاه را به هم متصل مي كند و با عريض شدن فك اين بخيه باز مي شود .

كودك و يا والدين او هر روز بايد  پيچ را يك درجه بچرخانند.

اين كار بايد تا زماني كه فك كودك به اندازه لازم  و از پيش تعيين شده برسد ادامه پيدا كند.

در دوره فعال سازي بيمار بايد هر يك الي دو هفته يك بار ويزيت شود تا ارتودنتيست او مطمئن شود كه كار به درستي انجام مي شود .

پس از پايان دوره فعال سازي براي تثبيت نتايج حاصله لازم است دستگاه تا 3 ماه در محل باقي بماند.

تا بافت و استخوان وسط كام فرصت داشته باشند كه خود را با شرايط جديد وفق دهند .

در طول عريض كردن فك بالا باز كردن بخيه دستگاه به تدريج صورت مي گيرد

A ) ) در روزه هاي اوليه فعال شدن دستگاه ، تغييرات قابل مشاهده نيست و هنوز هم در شكل فضاي بين بخيه و بين دندان هاي جلويي قابل توجه نيست .

B ) پس از چند نوبت سوچور شروع به باز شدن مي كند شكل دوم هم تاييد مي كند كه بخيه به طور معمول فعال شده و باز مي شود .

C ) ) فعال سازي ادامه دارد تا زماني كه به مقدار تعيين شده مورد نظر برسد و فك عريض شود

ارتودنسي براي اصلاح مشكلات رشد فكي

تصحيح فك با استفاده از لوازم ارتودنسي ثابت يا ارتودنسي متحرك  امكان پذير است .

كسب موفقيت در استفاده از لوازم متحرك  منوط به همكاري بيمار و اجراي دستور است .

درك نتايج بالقوه به شما كمك خواهد كرد كه با انگيزه به دنبال توصيه هاي متخصص خود باشيد .

برخي از دستگاه هاي ارتودنسي ممكن است كمي ناراحتي در طول دوره  و يا هنگام  تنظيم ايجاد كند .

اما استفاده از آنها به طور منظم به كوتاه كردن زمان درمان كمك خواهد كرد .

منبع : http://www.orthoinfo.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۰:۵۸ توسط:netware موضوع:

سيم قوس دار ارتودنسي چيست؟

سيم قوس دار ارتودنسي چه كاري انجام مي دهد؟

شايد شما تا كنون مطالب بسياري در مورد براكت ها و انواع مختلف آنها خوانده و يا شنيده باشيد.

اين در حالي است كه اعمال نيرو به دندان ها و بار حركت و هدايت دندان ها به عهده سيم قوس دار ارتودنسي مي باشد.

سيم قوس دار ارتودنسي دندان همان سيمي است كه متصل به براكت هاي ارتودنسي شما مي باشد.

اين سيم به اين خاطر قوس دار ساخته شده است كه چون دندان هاي رديف بالاي شما تشكيل قوس بالايي دندان ها را داده و دندان هاي پاييني تشكيل قوس پاييني دندان ها را داده است. سيم قوس دار ارتودنسي مانند يك موتور وارد عمل مي شود و هدايت و حركت دندان ها را به عهده مي گيرد.

بدون اين سيم اتصال براكت ها به دندان هاي شما فقط جنبه سرگرمي خواهد داشت و هرگز تغييري در دندان هاي شما به وجود نخواهد آمد.

وارد آوردن نيرو به وسيله سيم قوس دار ارتودنسي

هنگامي كه شما براي اولين بار ارتودنسي دندان را آغاز مي كنيد، دندان هاي شما كج هستند.

اين سيم ها هستند كه با اتصال به براكت ها بايد قادر باشند كه به وسيله وارد آوردن نيرو باعث تغيير شكل دلخواه در دندان هاي شما شوند.

نيرويي كه از سيم به براكت ها وارد مي آيد نيرويي است كه باعث حركت دندان ها مي شود.

سيم بايد فنري باشد و در عين حال با اعمال يك نيروي ملايم به دندان ها باعث حركت آنها شود و براكت خود را به آرامي وادار به حركت كند.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي بارداري

·         ارتودنسي تك دندان

اندازه سيم قوس دار ارتودنسي

هنگامي كه يك ارتودنتيست در مورد ” اندازه ” يك سيم قوس دار ارتودنسي صحبت مي كند او اشاره به مقطع و يا ضخامت سيم دارد كه از مواد يكسان ساخته شده است.

سازندگان سيم ارتودنسي در تلاش براي بدست آوردن مقطع كوچكتر ، اندازه دقيق تر، الاستيك تر،  و با سفتي كمتر سيم  قوس دار مي باشند.

البته هنگامي كه سيم وارد شيار براكت مي شود يا از آن خارج مي شود اگر با زاويه بيشتري انحراف  پيدا كند اصطكاك ايجاد مي شود.

اين اصطكاك زماني برطرف خواهد شد كه انعطاف پذيري سيم بالا باشد و از سيم فعال شونده با حرارت و چند ضريبي استفاده شود.

سيم قوس دار ارتودنسي در دو نوع مقطع وجود دارد :

سيم گرد كه شكل ظاهري اين سيم به وضوح گرد است

سيم مستطيل كه اين نوع سيم مي تواند در دو نوع مقطع مستطيل شكل و يا مربع مستطيل باشد.

منابع :

http://www.orthodoctor.ir/

https://www.orthodentist.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۴:۰۷ توسط:netware موضوع:

تاثير ارتودنسي بر زيبايي

ارتودنسي به منظور زيبايي امروزه تقاضاي بسياري پيدا كرده است.از آنجايي كه بسياري از افرادي كه تصميم به ارتودنسي دارند هدفشان تنها  “زيبايي” است، در اين مقاله ما در اين باره  صحبت خواهيم كرد و اطلاعاتي در اين زمينه و موارد مرتبط در اختيار خوانندگان قرار خواهيم داد.

تاثير درمان ارتودنسي بر زيبايي نيمه پاييني صورت

ارتودنسي دندان مي تواند قسمت هاي پاييني صورت را كاملا تحت تاثير قرار دهد  :

فرم لب و ارتفاع بيني تا چانه را اصلاح كند

لبخند زيبا بيافريند

صورت گرد را كشيده كند

از كشيده گي زياد صورت بكاهد

لب هاي بيرون زده را خوش فرم و كمي به سمت داخل متمايل كند

لب هاي باريك را برجسته كند

ارتودنسي به منظور زيبايي لبخند

يك لبخند زيبا براي همه ما داراي اهميت بسياري است.

در گذشته بسياري از بزرگسالان از داشتن براكت هاي ارتودنسي روي دندان هايشان خجالت مي كشيدند.

يا نمي خواستند براي زيبايي لبخند خود هزينه اي كنند.

يا  نمي توانستند زماني را براي اين كار صرف كنند.

در اينجا ما به پاسخ به سوالات رايج و ترس بي مورد از ارتودنسي به منظور زيبايي پرداخته ايم.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي جديد

آيا ارتودنسي براي من خيلي دير نشده است؟

اگر دندان هاي شما فقط نامرتب هستند.

يا اينكه شما قصد داريد آنها را مرتب كنيد و طرح لبخند خود را اصلاح كنيد.

درمان ارتودنسي به شما كمك خواهد كرد تا به خواسته خود برسيد.

واقعيت اين است كه يك نفر از هر پنج بيمار ارتودنسي يك فرد بزرگسال است.

در درمان ارتودنسي هيچ محدوديت سني براي بيماران بزرگسال با لثه هاي سالم وجود ندارد.

درمان ارتودنسي به شما اجازه مي دهد تا شما يك  لبخند زيبا را كه در تمام طول مدت عمر به آن مي انديشيد برايتان به ارمغان بياورد.

من قبلا درمان ارتودنسي انجام داده ام اما دندان هايم دوباره كمي حركت كرده اند

اهميت حفظ پس از اتمام دوره ارتودنسي جنبه كليدي دارد.

اگر بيماران  درك كنند كه چرا نگهدارنده ثابت و نگهدارنده هاي متحرك براي درمان ارتودنسي توليد شده اند آنها نگهدارنده متحرك را به عنوان نياز بعد از پايان دوره استفاده خواهند كرد. علاوه بر آن بيماران پس از پايان دوره ارتودنسي بايد براي نظارت به حفظ و نگهداري ارتودنسي فراخوان شوند.

به احتمال زياد اين جلسات ويزيت انگيزه اي براي استفاده بعدي از دستگاه ارتودنسي متحرك خواهد شد.

زيرا براي بسياري از آنها نياز به درك حفظ ارتودنسي پس از پايان كار به عنوان يك حمايت از سرمايه گذاري خود است.

آيا با وجود براكت هاي ارتودنسي تميز كردن دندان دشوار تر نمي شود؟”

البته بهداشت دهان و دندان پس از ارتودنسي به توجه بيشتري نسبت به قبل  نياز دارد.

اما اين مورد مي تواند به وسيله ابزارهاي مناسبي مانند:

مسواك برقي

شستشو با فلورايد

استفاده از نخ دندان

به خوبي كنترل شود.

منابع :

http://www.orthodr.ir/

https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۸:۱۴ توسط:netware موضوع:

10 دليل براي درمان ارتودنسي به منظور سلامت

براي بسياري از ما ارتودنسي دندان مي تواند علاوه بر زيبايي به عنوان يك حركت صعودي آشكار به درمان باشد.

يعني علاوه بر ارتودنسي به منظور زيبايي ، ارتودنسي به منظور سلامتي نيز براي بسياري از ما حائز اهميت است.

در  اين مقاله از دكتر درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران ده دليل علاوه بر زيبايي براي انجام درمان ارتودنسي براي شما عنوان مي كنيم و از مزاياي اين درمان به منظور سلامت برايتان مي گوييم.

براي جلوگيري از رويش نابجاي دندان هاي فرزندتان به وسيله اشعه ايكس شما مي توانيد از رويش نابجاي دندان هاي فرزندتان در موقعيت ناصحيح جلوگيري كنيد و به وسيله ارتودنسي زود هنگام دندان ها را براي هدايت به موقعيت مناسب خود سوق دهيد.

براي اصلاح تراكم، حتي مسائل جزئي ازدحام و روي هم افتادگي دندان هاي فرزند شما را در ابتداي دوران كودكي بسيار راحت تر مي توان با ارتودنسي زود هنگام حل كرد.

براي محافظت از دندان ها و لثه

براي اصلاح اوربايت و يا كراس بايت

براي جلوگيري از درد فك

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي سراميكي

·         ارتودنسي سريع

براي جلوگيري از تنفس يا مشكلات بلع ، دندان هاي منحرف مي تواند باعث بروز مشكلاتي مانند خروپف و اختلالات جدي تر خواب مانند آپنه خواب شود.

براي اصلاح بيش از حد فاصله دنداني، فاصله بيش از حد طبيعي دندان ممكن است باعث بروز صدماتي به دندان هاي ديگر شود.

براي اصلاح اثرات انگشت و يا مكيدن انگشت شست

براي جلوگيري از بيماري هاي قلبي، بهداشت ضعيف دندان هاي با تراكم زياد مي تواند باعث تجمع تارتار در لثه شود كه منجر به رشد باكتري هاي مضر بشود و ممكن است وارد گردش خون شوند و سبب بيماري هاي قلبي عروقي گردند.

براي جلوگيري از پوسيدگي دندان، دشواري دسترسي به تمام نقاط دندان ممكن است باعث جا گذاشتن برخي از دندان ها و نظافت آنها شود بنابراين بسياري از نقاط مستعد دچار پوسيدگي خواهند شد.

 

 منبع : مجله اينترنتي دندانپزشكي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۸:۳۷ توسط:netware موضوع: