جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي خريد طلا از سايت طلاي آزادي

براي خريد اينترنتي طلا از سايت گالري آزادي بايد مراحل زير را دنبال كنيد.

قبل از هر چيزي به وب سايت آزادي گلد مراجعه نماييد.

در قسمت بالا، سمت چپ روي گزينه “ورود / ثبت نام” كليك كنيد. اگر قبلا در سايت ثبت نام كرده و عضو مشتريان آزادي گلد شده ايد، با كليك بر روي گزينه ورود، شماره تماس و رمز عبور خود را وارد نماييد. در غير اينصورت نياز به ثبت نام است.

براي ثبت نام، شماره تماس خود را در كادر مربوطه وارد كنيد. هم مي توانيد يك رمز ثابت را به عنوان رمز عبور خود انتخاب كنيد هم مي توانيد از گزينه رمز يكبار مصرف براي اينكار استفاده نماييد. اگر ترجيح شما رمز يكبار مصرف است، عددي كه به شماره همراهتان پيامك مي شود را در كادر وارد كنيد.

4. بعد از ثبت نام وارد صفحه اي خواهيد شد كه تصوير آن را در زير مي بينيد. سپس مي توانيد روي گزينه “فروشگاه” در بالاي صفحه كليك كرده و دسته بندي محصولات را ببينيد. مثلا اگر به دنبال آويز ساعت مي گرديد، با انتخاب دسته “آويز ساعت”، تمامي مدل هاي اين محصول را مشاهده خواهيد كرد.

5. بعد از انتخاب محصول، روي گزينه “افزودن به سبدخريد” بزنيد. هر تعداد محصولي كه بخواهيد را مي توانيد در طول يك خريد انجام دهيد و براي اصلاح سبد خريدتان مي توانيد گزينه “مشاهده سبد خريد”را انتخاب كنيد. اگر هم نيازي به اين گزينه نيست، به سراغ “تسويه حساب” برويد.

6. در مرحله بعدي بايد اطلاعات خودتان يا كسي كه مي خواهيد محصول به دستش برسد را وارد كنيد. اگر نكته اي درمورد سفارش خود يا نحوه تحويل داريد، در كادر پايين يادداشت نماييد. ما در خدمتيم تا سفارش ها صد در صد مورد پسندتان واقع شود.

7. طلافروشي اينترنتي آزادي گلد هر روز در استوري پيج اينستاگرام خود با آيدي @azadi.gold يك كد تخفيف ارائه مي دهد. اگر اولين نفري باشيد كه در طول روز از اين كد براي خريد استفاده مي كند، تخفيف چند صد هزار توماني روي خريدتان دريافت مي كنيد. براي اين كار، تيك “كوپن تخفيف” را فعال و كد اعلام شده در استوري اينستاگرام را وارد نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۰:۲۵ توسط:netware موضوع:

آموزش آرايش پوست خشك

آرايش پوست خشك براي بسياري از افراد كه پوستي خشك دارند، دشوار است. قبل از استفاده از مواد آرايشي بر روي پوست خشك، ابتدا بايد رطوبت لازم به پوست داده شود، همچنين اطمينان حاصل شود كه از محصولاتي كه براي پوست خشك طراحي شده استفاده شود. رعايت نكات مخصوص در آماده‌سازي پوست و استفاده از محصولات مناسب، آرايش پوست خشك را بسيار آسان مي‌سازد. به طوري كه حتي از نزديك خشكي پوست نيز به چشم نمي‌آيد. درنتيجه آرايش پوست بي‌عيب و نقص خواهد شد. اگر شما هم پوستي خشك داريد و مي‌خواهيد آرايش شما كامل و اصولي باشد، در اين مقاله از دوره هاي آموزش آرايشگري همراه ما باشيد تا با چگونگي و نحوه آرايش پوست خشك خود آشنا شويد.

بخش اول: شروع آرايش پوست هاي خشك

۱-صورت خود را بشوييد.

مهم نيست كه چه نوع پوستي داشته باشيد، قبل از آرايش هميشه صورت خود را بشوييد. اين امر باعث مي‌شود آرايش شما بر روي پوستي با رنگ تازه و تميز، ايده‌آل‌تر انجام شود. همچنين هرنوع مواد آرايش كه قبلا استفاده كرده‌ايد را ازبين ببرد. براي شستن صورت خود بهتر است از محصولات و صابون‌هاي داراي تركيب روغني و يا ملايم استفاده كنيد زيرا شست‌و‌شوي صورت باعث خشكي بيشتر مي‌شود  و مي‌تواند خشكي را بدتر كند.

۲-پوست خود را مرطوب كنيد.

پس از شستن صورت خود، مرطوب كننده را روي پوست خود استفاده كنيد، سعي كنيد بيشتر قسمت‌هاي خشك را با مرطوب كننده بپوشانيد. مناطق خشك‌تر صورت، معمولا براي بسياري افراد، ناحيه اطراف بيني و فضاي بين دو ابرو است. از يك مرطوب كننده با خاصيت آبرساني بالا و فرموله شده براي پوست‌هاي خشك استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد :

۳-اعمال پرايمر صورت در آرايش پوست خشك

پرايمر، يك پايه ژله‌اي، شبيه به پوست و هم‌رنگ با آن است، كه قبل از آرايش پوست بر روي آن قرار مي‌گيرد. پرايمر، براي همه نوع پوست مخصوصا پوست خشك بسيار مفيد است، زيرا پوست را نرم‌تر مي‌كند. و آرايش بدون از هم گسيختگي پوست براحتي روي آن مي‌نشيند. استفاده از پرايمر به اين صورت است كه:

كمي از آن را بر روي انگشت خود قرار مي‌دهيد و آن را به بخش‌هايي از صورت زده و روي آن پخش كنيد. توجه كنيد كه از پرايمر بيش از حد استفاده نكنيد. به طور كلي ميزان استفاده از پرايمر براي بخش‌هاي كوچك مثل بيني و چانه يك دايره كوچك و براي مناطق نسبتا بزرگ‌تر مثل گونه‌ها و چانه، اندازه دو دايره كوچك است.

۴-اعمال پرايمر چشم در آرايش پوست خشك

پرايمر چشم به نرم و لطيف شدن چشم و پلك‌ها كمك مي‌كند. پرايمر چشم اغلب رنگي و به رنگ پوست است. تا رنگ پلك و پوست را يك‌نواخت‌تر نشان دهد. اگر پلك‌هاي شما خشك باشند، ممكن است قرمز و تحريك‌پذير باشند، پرايمر چشم بدون ايجاد لك‌هاي چرب براي چشم‌هاي شما بسيار مفيد خواهند بود. و به كاهش رنگ پوست و طبيعي‌تر كردن آن كمك مي‌كند. يك نقطه از پرايمر چشم را برروي هر پلك بزنيد و آن را با نوك انگشت يا يك پد تميز و مخصوص روي موضع بچرخانيد.

۵-اعمال چپستيك

اگر شما از داشتن پوست خشك رنج مي‌بريد، لب‌هايتان نيز ممكن است خشك و حساس باشند. استفاده از چپستيك قبل از آرايش، براي همه نوع پوست مخصوصا پوست خشك بسيار مفيد است.

منبع : آموزشگاه آرايشگري الماس نشان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۳۳ توسط:netware موضوع:

روند جاگذاري لمينت دندان

روند ساخت لمينيت دندان شامل چند مرحله است

مرحله ى اول : طى جلسه اى آماده سازي هاى لازم بر روى دندان هاى مورد نظر بادقت و ظرافت در حد چند دهم ميليمتر بر روى دندان ها صورت مى گيرد.

مرحله ى دوم : در اين جلسه كه شامل قالب گيرى از دندانهاى هردو فك مى باشد( حتى در صورت انجام لمينيت براى دندانهاى فقط يك فك)

سپس ادامه ى كار به جلسه ى بعد كه معمولاً حدود يك هفته طول مى كشد موكول مى شود.

در اين بين قالب ها به لابراتوار دندانپزشكى ارسال شده و در لابراتوار لمينيت ها به شكل پوسته هاى نازك سراميكى ساخته شده و در كوره پخته مى شوند و يا بر روى بلوك هاى سراميكى تراشيده مى شوند تا لمينيت هاى سراميكى با شفافيت و براقى و نهايت زيبايى و تشابه با بافت ميناى دندانى تهيه شوند.

درجلسه ى دوم ملاقات، لمينيت ها بر روى دندان ها قرار گرفته و توسط سمانهاى رزينى به سطح دندان با اتصال بسيار قوى چسبانده مى شوند. به طورى كه در صورت اجراى صحيح تمام مراحل لمينيت ها كاملاً با دندان يكپارچه شده و هيچ درز و نا هموارى وجود نخواهد داشت و مى توان مانند دندانهاى معمولى براى تميز كردنشان از نخ دندان استفاده كرد.

بديهي است در ايجاد طبيعى ترين نما و امانت دارى در برابر سلامت بافت ها، مهارت و دقت دندانپزشك (متخصص ترميم و زيبايي دندان ) و همكارى لابراتوار متبحر و همچنين استفاده ى صحيح از مواد مناسب بسيار موثر و حايز اهميت است.

بيشتر بخوانيد : ترميم و زيبايي دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۹:۳۵ توسط:netware موضوع:

چه كساني نياز به عمل جراحي فك دارند؟

عمل فك براي درمان بيماراني استفاده مي‌شود كه با مشكلات خاص در ناحيه صورت خود مواجه بوده و اين مشكلات با استفاده از روش‌هاي درمان ارتودنسي به تنهايي قابل درمان نباشند. به اين ترتيب متخصص ارتودنسي و جراح دهان و فك از نزديك با يكديگر كار كرده و بر اين اساس درباره مناسب بودن اين روش درماني براي فرد تصميم گيري مي‌نمايند. يكي از عوامل تاثيرگذار بر ايجاد اين شرايط مي‌تواند مربوط به ويژگي‌هاي ذاتي يا ژنتيك همچون توسعه غير كافي يا رشد بيش از حد اسكلت در محل فك و استخوان‌هاي صورت باشد. علاوه بر اين آسيب ديدگي و نقص مادرزادي نيز مي‌تواند بر مشكلات فك و هماهنگي آن با ساير اجزاي صورت تاثير داشته باشد.

بعضي از شرايطي كه ممكن است نشان دهنده نياز فرد به استفاده از عمل جراحي فك يا جراحي ارتوگناتيك باشد به شرح زير مي‌باشند:

باز بودن بيش از حد فضاي بين دندان‌ها (اين فضا نشان دهنده فاصله بين دندان‌هاي بالا و پايين در هنگام بسته شدن دهان مي‌باشد)

  • آسيب ديدگي‌هاي صورت يا نقص مادرزادي
  • عقب رفتگي چانه
  • جلو آمدگي فك
  • ناتواني در ارتباط با روي هم قرار دادن مناسب لب‌ها بر روي يكديگر
  • كوچك بودن بيش از حد فك بالا
  • ظاهر شدن بخش زيادي از لثه در هنگام خنديدن (لبخند لثه‌اي)

چه زمان لازم است از عمل جراحي ارتوگناتيك استفاده شود؟

افراد در سنين بين 18 تا 45 سالگي بهترين گزينه براي استفاده از اين عمل جراحي هستند. اين عمل جراحي مي‌بايست در بهترين حالت پس از سن 18 سالگي انجام شود تا از توقف رشد فك فرد اطمينان حاصل شده باشد. با اين وجود، اين عمل جراحي ممكن است در موارد نادر بر روي كودكان زير 18 سال نيز انجام مي‌شود. در حقيقت در حالت عادي براي افراد زير 18 سال از روش‌هاي درماني ارتودنسي و اصلاح وضعيت فك استفاده مي‌شود و فقط زماني براي اين افراد از عمل جراحي فك مي‌توان استفاده كرد كه درمان‌هاي ارتودنسي به خاطر شدت مشكلات اسكلتي از اثربخشي لازم برخوردار نباشند. همچنين توجه داشته باشيد وضعيت كلي سلامتي فرد و شرايط وي (و نه سن بيمار)، اولين پارامتر تعيين كننده در هنگام بررسي لزوم استفاده از جراحي فك بر روي افراد بزرگسال مي‌باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۲:۳۳ توسط:netware موضوع:

چرا و در چه مواردي از كشيدن دندان در درمان ارتودنسي استفاده مي‌شود؟

چرا و در چه مواردي از كشيدن دندان در درمان ارتودنسي استفاده مي‌شود؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۷:۳۶ توسط:netware موضوع:

سوالات رايج درباره مراقبت‌هاي حين و بعد از ارتودنسي

چه مدت بايد از نگه‌دارنده‌ها استفاده كرد؟

اين موضوع به شرايط بيمار و ميزان نياز به تثبيت ناشي از طول و روش درمان ارتودنسي بستگي دارد.

گاهي اوقات فرايند تثبيت نتيجه، سال‌ها طول مي‌كشد.

مادامي كه از نگه‌دارنده استفاده مي‌كنيد، مي‌بايست مرتباً به ارتودنتيست خود مراجعه كنيد.‌

زمان مراجعه براي هر جلسه، توسط ارتودنتيست تعيين مي‌شود.

در ادامه به سوالات متداول ارتودنسي و مراقبت‌هاي حين استفاده از بريس‌هاي ارتودنسي مي پردازيم :

آيا مي‌توانم با بريس ورزش كنم؟

بله؛ به علاوه، خود بريس‌ها در هنگام وارد آمدن ضربه به دهان به حفظ دندان‌ها كمك مي‌كنند.

البته، بايد يك محافظ لثه نيز بپوشيد.

همچنين توصيه مي‌شود در هنگام دوچرخه‌سواري، رولر اسكيتينگ يا اسكيت بردينگ و امثال آن و در طول هر فعاليتي كه احتمال برخورد داشته يا در طول ورزش‌هاي سريع نيز از محافظ لثه استفاده كنيد.

آيا مي‌توانيم در حين پوشيدن بريس ساز بزنم؟

اكثر افراد مي‌توانند بدون هيچ مشكلي سازهاي بادي را بنوازند.

بريس‌هاي متحرك را مي‌توان برداشته و بدون هيچ مشكلي بعد از پايان تمرين موسيقي آن‌ها را سر جايشان قرار داد.

البته، نوازندگان حرفه‌اي نمي‌توانند نت‌ها، خصوصاً نت‌هاي بالا، را با شفافيت لازم اجرا كنند،

كه اين مشكل نيز به مرور زمان بهبود مي‌يابد. در اكثر موارد بعد از برداشتن دستگاه ارتودنسي دندان هم مدتي طول مي‌كشد

تا شخص به نبود بريس يا نگه‌دارنده عادت كند.

چه موقع بايد به پزشك مراجعه كرد؟

از آنجا كه رعايت بهداشت دهان و دندان براي گرفتن نتيجه مطلوب از درمان ارتودنسي ضروري است،

لطفاً براي چكاپ و تميز كردن دندان‌ها و جلوگيري از عوارض ارتودنسي، به طور مرتب به دندان پزشكتان مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۴:۱۴ توسط:netware موضوع:

راهنماي خريد اينترنتي طلا

قبل از همه گيري كرونا هم افراد زيادي به بستر اينترنت اعتماد كرده و دست به خريد اينترنتي طلا و جواهر مي زدند. اما بعد از شيوع اين بيماري و قرنطينه هاي پي در پي، مزاياي خريد اينترنتي روشن تر و برجسته تر از قبل شد.

اگرچه اعتماد كوركورانه كار اشتباهي است و نمي توان گفت هر آنچه كه در طلافروشي هاي آنلاين نوشته و عرضه مي شود، قطعا قابل اطمينان است؛ با اين حال، مزاياي خريد اينترنتي طلا از فروشگاه هاي معتبر به قدري زياد است كه هر روز افراد بيشتري به اين روش خريد روي مي آورند.

در ادامه اين مزيت ها را عنوان كرده ايم و پس از آن به سراغ راهنماي خريد طلا از گالري طلاي آزادي مي رويم.

مزاياي خريد اينترنتي طلا

خريد راحت از خانه يا هرجاي ديگر و در هر ساعت از شبانه روز يكي از كوچكترين مزاياي خريد آنلاين طلا است. اين روش خريد مزيت هاي بسيار ديگري دارد كه تعدادي از آنها را در زير مي خوانيد.

كاهش خطر سرقت. خريد حضوري طلا با خطر سرقت در حين جابجايي از فروشگاه تا منزل همراه است. متاسفانه دزديدن طلا يك امر متداول در جامعه ماست و معمولا سارقان مقابل فروشگاه ها و پاساژها در كمين اند. اما زماني كه طلا را به صورت آنلاين بخريد، اين خطر برطرف مي شود و هر اتفاقي در مسير رخ دهد، شما متضرر نخواهيد شد و فروشگاه موظف است هر طور كه شده سفارش تان را به شما برساند.

بررسي راحت محصولات.  با يك سرچ ساده مي توانيد تمامي محصولات مورد نظر خود پيدا كنيد. به طور مثال با جست و جوي كلمه “بنگل” تمامي طرح ها و مدل هاي بنگل از زاويه هاي مختلف برايتان نمايش داده مي شود. به علاوه، همه ويژگي هاي محصولات مثل وزن، ابعاد، قيمت به روز و غيره در وب سايت هاي فروش طلا وجود دارد و مي توانيد محصولات مختلف را با هم مقايسه و مناسب ترين را انتخاب نماييد.

تنوع بالاي محصولات. تنوع محصولات طلا در وب سايت ها و صفحات مجازي خيلي گسترده تر از مغازه ها و فروشگاه هاست چرا كه در بستر اينترنت محدوديت فضا براي عرضه كردن محصولات وجود ندارد.

ضمانت تعويض و مرجوع طلا. بعضي از سايت ها ي فروش آنلاين طلا به مشتري اين امكان را مي دهند كه در صورت وجود نقص، كوچك بودن سايز انگشتر و بنگل و يا در صورتي كه مورد پسند نباشد، تحت شرايط خاصي محصول را تعويض كرده يا بازگردانند. اين مزيت در خريد حضوري طلا نادر است و كمتر فروشگاهي اين تضمين را به مشتري مي دهد.

خريد بدون محدوديت مكاني و زماني. با خريد اينترنتي طلا ديگر به محصولات شهر خود محدود نيستيد. گالري آنلاين طلاي آزادي هميشه به روي شما باز است و در هر زمان مي توانيد از هر جايي كه هستيد محصول مورد نظر خود را سفارش دهيد.

هزينه كمتر. بيشتر فروشگاه هاي اينترنتي طلا هزينه هاي اضافي مثل خدمات، نيروي انساني و اجاره مغازه كمتري پرداخت مي كنند يا اصلا اين هزينه ها را ندارند. بنابراين، قيمت طلا در اين فروشگاه ها نسبت به ديگران كمتر است. علاوه بر اين، بعضي از فروشگاه هاي آنلاين طلا مثل طلاي آزادي براي قدرداني از مشتريان، كد تخفيف مناسبتي ارائه مي دهند.

بيشتر بخوانيد : خريد انگشتر طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۷:۵۷ توسط:netware موضوع:

نكاتي مهم درباره آرايش لب

يكي ديگر ار بخش هاي كه در زيبايي صورت تاثيرگذار است آرايش لب ها مي باشد، با توجه به انواع فرم لبي كه هر شخص دارد آرايش لب فرق مي كند، با يك آرايش درست مطابق با فرم لب هايتان مي توانيد جذابيت خاصي را به صورتتان بدهيد با الماس نشان سالن زيبايي همراه باشيد.

معرفي انواع فرم لب و آرايش آن

فرم يك: لب تخت و صاف

اگر شما هم لباني بدون برجستگي داريد توصيه ما اين است كه از زدن رژلب هاي با رنگ تيره صرف نظر كنيد زيرا اين طيف رنگي تيره لب هاي شما را صاف تر نشان مي دهد از رژلب تيره مي توانيد براي پر كردن گوشه هاي لب هايتان استفاده كنيد.

فرم دو: لب نازك و باريك

اگر داراي لب هاي بسيار نازك و باريك هستيد نياز به ۳ وسيله آرايشي براي لب هايتان داريد: ۱- خط لب ۲- رژلب روشن ۳- رژلب تيره ولي قبل از آن بايد زيرسازي از يك رنگ خنثي استفاده كنيد براي شروع خط لب تان را خارج از خط اصلي لب هايتان بكشيد سپس رژلب روشن را به لب بالايي بزنيد و رژلب تيره را به لب پاييني و با استفاده از يك ابزار مخصوص لب رنگ ها را با هم مخلوط كنيد و  با مداد سفيد يك خط كاملي در زير لب پايين بكشيد.

بيشتر بخوانيد :

فرم سوم: لب درشت و پهن

آرايش اين مدل لب ها بستگي به فرم صورت دارد خانم هاي كه صورت نسبتاً بزرگي دارند نياز به تغيير آن ندارند ولي اگر صورت كوچك و ظريفي دارد بايستي با يك آرايش مناسب لب ها را كوچك تر نشان دهيد، بهتر است از مداد لب و برق لب نيز استفاده نكنيد و داخل لب ها را با يك رنگ رژلب نزديك به پوست و مات پر كنيد براي برجسته سازي آن خط سفيد را با يك مداد سفيد تنها در زير لب و فقط وسط آن بكشيد.

فرم چهارم: لب هاي نامساوي

افرادي كه لب بالايشان با لب پايين فرق مي كند، از دو رنگ رژ لب در يك تن استفاده مي كنيم، لبي كه كوچك است از رژ لب تيره و لبي كه بزرگ است از رژ لب روشن استفاده مي كنيم.

فرم پنجم: لب هاي مساوي يا بيضي شكل

نحوه آرايش در اين مدل لب هاي كه لب بالا و لب پايين با هم متقارن هستند به اين شكل هست كه ابتدا براي جذابيت بيشتر از خط لب در ناحيه بالاتر از خط لب پايه و بصورت صاف بكشيد و بعد مي توانيد براي زيبايي بيشتر قسمت هفتي لب را با يك رژلب مناسب با آرايش درشت تر نشان دهيد.

اگر نياز داريد تا بصورت تخصصي و حرفه اي با نحوه آرايش لب آشنا بشيد پيشنهاد ميكنم صفحه دوره هاي آموزش آرايشگري كانتورينگ انواع لب ها ( ايده ال، كوچك، نامتقارن) را مطالعه فرماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۲۲ توسط:netware موضوع:

همه چيز درباره كشيدن دندان ها (دلايل و عوارض كشيدن دندان چيست؟)

كشيدن دندان يك عمل جراحي جزئي دهان است كه شامل برداشتن دندان از سوكت (جايگاه استخواني كه ريشه دندان را  احاطه كرده) مي شود. اين عمل توسط دندانپزشك يا جراح دهان انجام مي شود. كشيدن دندان ممكن است زماني انجام شود كه دندان آسيب ديده و ديگر قابل ترميم نيست و يا ممكن است طي پروسه هاي دندانپزشكي ديگر مانند ارتودنسي دندان مورد نياز باشد.

چه زماني نياز به كشيدن دندان است؟

دندان هاي ما در صورت مراقبت درست و رعايت اصول بهداشت دهان و دندان مي توانند پايان عمر ماندگار باشند. با اين وجود ممكن است بنا به دلايل مختلفي نياز باشد كه تعدادي از آن ها كشيده شوند.

البته ما تحت هر شرايطي دندان ها را نمي كشيم و تنها زماني به درآوردن دندان رضايت مي دهيم كه دندان با روش هاي ترميمي زير قابل احيا نباشد:

پر كردن دندان

اينله و انله

روكش دندان

و يا عصب كشي دندان

زماني كه با هيچكدام از روش هاي بالا دندان قادر به احيا و ترميم نباشد ما اقدام به كشيدن دندان مي كنيم. موقعيت هاي زير همگي مي توانند شرايطي باشند كه نيازمند كشيده شدن دندان ها هستند.

آسيب ديدگي دندان

اگر دندان به دليل تصادف يا پوسيدگي بيش از حد آسيب ديده باشد و قابل ترميم نيست. در چنين شرايطي احتمال وارد شدن آسيب به مغز دندان و عفونتش وجود دارد. براي پيشگيري از گسترش عفونت به بخش هاي ديگر بدن نياز است كه دندان آسيب ديده سريعا عصب كشي و كشيده شود.

كوچك بودن فك و كمبود جا

به عنوان بخشي از درمان ارتودنسي دندان، مي توان دندان هاي سالم را بيرون كشيد تا فضا براي حركت دندان ها و صاف شدن آن ها فراهم شود. زماني كه دهان دچار شلوغي و ازدحام دندان است نياز به كشيدن دندان (مخصوصا دندان عقل) احساس مي شود.

لق شدن دندان

مرحله پيشرفته بيماري لثه (پريودنتيت) مي تواند باعث از بين رفتن حمايت استخواني در اطراف دندان شود. در نتيجه دندان لق مي شود و احتمال اينكه بي‌افتد بيشتر مي شود. زماني كه بيماري حيات دندان را با مشكل مواجه كرده باشد بايد آن را بيرون بكشيم.

شكستگي عمودي ريشه دندان

دنداني كه در زير خط لثه دچار شكستگي و يا ترك خوردگي شديد شده باشد قابل ترميم نيست و بايد كشيده شود.

وجود دندانهاي اضافي

در موارد نادر ممكن است تعداد دندان ها در قوس هاي فكي بيشتر از حالت طبيعي باشند. در اين مواقع مي توان تمام دندان هاي اضافي را كشيد.

نهفتگي دندان

معمولاً دندان در صورت خراب شدن يا گير افتادن در زير خط لثه، كشيده مي شوند.

 

به حداقل رساندن خطر عفونت

در بيماراني كه سيستم ايمني ضعيفي دارند ، ممكن است نياز به كشيدن دندان هاي آلوده كه دچار عفونت شده اند باشد. اين كار مانع از بدتر شدن شرايط پزشكي و بيماري ها حين درمان ميشود. براي مثال افرادي كه قصد پيوند عضو يا شيمي درماني دارند ممكن است نياز به كشيدن دندان داشته باشند.

تمايل و خواسته شخصي بيمار

گاهي اوقات ممكن است بيمار هزينه ترميم دندان را نداشته باشد و براي مثال نتواند دندان خود را روكش كند، در چنين مواقعي ترجيح بيمار كشيده شدن دندان و جايگزين كردن آن با روش هاي كم هزينه تر مانند دندان مصنوعي است.

منبع : كلينيك دندانپزشكي دنيا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۱۷ توسط:netware موضوع:

كلينيك دندانپزشكي خوب چه ويژگي هايي دارد ؟

براي آن كه بدانيد يك كلينيك دندانپزشكي خوب چه ويژگي هايي دارد نكات زير را مطالعه كنيد :

دسترسي مناسب و سريع به كل شهر و سيستم حمل و نقل عمومي

محيط تميز و عاري از هر گونه ويروس و كثيفي و كاملا استريليزاسيون برايج جلوگيري از انتقال هر گونه بيماري

محيطي آرام در كنار احترام به مراجعين و تاكيد بر مشتري مداري

تجهيزات به روز و جديد و پيشرفته

تلاش در جهت كاهش هزينه هاي خدماتي دندانپزشكي با رعايت استاندارد ها

يك كلينيك دندانپزشكي خوب بايد براي افراد معلول و كم توان نيز قابل استفاده باشد

ارائه مشاوره به مراجعين پيش از درمان .

تيم يك كلينيك دندانپزشكي خوب چه ويژگي هايي دارد ؟

براي دانستن اين كه تيم يك كلينيك دندانپزشكي خوب چه ويزگي هاي دارد كافيست نكات زير را مد نظر خود قرار دهيد :

الف) داشتن تخصص و مهارت هاي لازم

ب) توجه كافي به بيمار

ج) آموزش بهداشت دهان و دندان به بيمار

د) رعايت بهداشت و استريل بودن وسايل مطب

ه) احترام به همه بيماران

و) استفاده از پرسنل حرفه اي

ز) استفاده از به روز ترين تجهيزات و وسايل مدرن

ح) لزوم توجه به وقت بيمار

مزاياي مراجعه به كلينيك دندانپزشكي

پس از آن كه دانستيد كلينيك دندانپزشكي خوب چه ويژگي هايي دارد ، حال بايد بدانيد كه در كل مزاياي مراجعه به كلينيك هاي دندانپزشكي در چيست . مزاياي مراجعه به كلينيك دندانپزشكي عبارتند از :

صرفه جويي در وقت و زمان مراجعه كنندگان يكي از مزيت هاي بسيار خوب اينگونه از كلينيك هاي دندانپزشكي مي باشد بنابراين كساني كه به كلينيك هاي درماني دندانپزشكي براي درمان خود مراجعه مي كنند مي توانند با توجه به نوع بيماري خود به پزشك خود مراجعه نمايند .

شخص بيمار مي تواند تمام كارهاي درماني خود را در يك مركز انجام دهد و اينگونه مي تواند به طور مثال براي كارهاي درماني خود براي ايمپلنت نزد بهترين متخصص ايمپلنت و يا براي كارهاي عصب كشي و يا كشيدن دندان به دكتر عمومي مراجعه نمايد .

يكي ديگر از مزيت هايي كه در خصوص مراجعه به كلينيك دندانپزشكي در گرگان وجود دارد رفت و آمد بيماران است كه رفت و آمد آنان در اين كلينيك ها بسيار راحت تر از مطب هايي است كه هر كدام در مناطق مختلفي قرار دارند و اين خود نيز عاملي مي باشد كه باعث جلوگيري از پراكندگي كارهاي درماني گردد .

در صورت بروز مشكل در درمان، يك مجموعه پاسخگو خواهد بود.

كلينيك‌هاي دندانپزشكي ساعات كاري متنوعي دارند و در اكثر روز‌هاي تعطيل نيز حضور دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۵:۵۲ توسط:netware موضوع: