جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي دندان اصافي چگونه انجام مي شود؟

در اين مقاله با ارتودنسي دندان اضافي از نگاه بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران اشنا خواهيد شد>

ارتودنسي دندان اضافي نوعي ارتودنسي است كه براي رفع مشكلات و ناهنجاري هاي دهان و دندان كاربرد دارد. تقريباً بين يك تا چهار درصد از كل جمعيت دنيا دندان اضافه دارند. اين مشكل در مردان نسبت به زنان شايع تر است. اغلب اوقات تنها يك دندان اضافي در دهان فرد وجود دارد اما برخي اوقات ممكن است چند دندان اضافي وجود داشته باشد.

از آن جا كه دندان اضافي مي تواند باعث بروز مشكلات زيادي در خصوص عملكرد دندان ها و مشكلات زيبايي شود بايستي هر چه سريعتر تشخيص داده شود. در اين مقاله قصد داريم تا هر چه بيشتر به بحث پيرامون اين موضوع پرداخته و نكات سودمندي در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم.

بيشتر بخوانيد:

·         ارتودنسي ارزان

·         ارتودنسي ثابت

كشيدن دندان اضافي در ارتودنسي

همانطور كه گفته شد دندان هاي اضافي باعث بروز مشكلات متعددي براي فرد مي شوند كه درمان آن ها معمولاً به صورت كشيدن دندان مي باشد. اگر دندان اضافي از بيرون آمدن دندان هاي كناري ممانعت كند و يا باعث شلوغي و بهم ريختگي دندان ها شود، در اينصورت بايد فوراً تحت درمان قرار گيرد. اگر اقدامي براي دندان اضافي انجام نشود، در آينده لازم است براي اصلاح وضعيت دندان ها از ارتودنسي استفاده شود.

به علاوه اگر دندان اضافي به موقع درمان نشود احتمال بروز تومور يا كيست بسيار زياد خواهد بود. گاهي اوقت دندان اضافي مانع از رشد طبيعي دندان هاي دائمي مي شود. در برخي موارد نيز ممكن است به آن دندان ها جوش خورده و دندان را در معرض فرسودگي قرار بدهد.

دندان هاي اضافي مي توانند در هر ناحيه از فك مشاهده شوند، اما شيوع آن ها در برخي مناطق بيشتر رويت مي شود.

دندان هاي اضافي بيشتر در فك بالا پديدار مي شوند تا در فك پايين. در واقع مي توان گفت 90 درصد از دندان هاي اضافي در فك بالا و حدود ده درصد آن ها در فك پايين رخ مي دهند. بيشترين مورد نيز بين دو دندان جلو در ناحيه فك بالاست. اين دندان مزيودنس نام دارد. دومين دندان شايع، دندان آسياي بزرگ است كه به صورت اضافي رشد مي كند.

اما اگر بخواهيم شايع ترين دندان اضافي در ناحيه فك پايين را معرفي كنيم، دندان هاي آسياي كوچك خواهند بود. دندان هاي اضافي مي توانند شباهت زيادي به دندان هاي نرمال و طبيعي داشته باشند. در برخي از موارد نيز هيچ گونه شباهتي به دندان هاي اصلي نداشته و مخروطي شكل هستند. به ندرت دندان هاي شيري اضافي ديده شده اند. دندان هاي اضافي ممكن است به صورت چندتايي، تكي، نهفته و يا رويش يافته باشند.

علل و عوامل رشد دندان هاي اضافي

دندان اضافي به شكل هاي مختلفي همچون ميخي شكل، مخروطي شكل، دكمه اي، مكمل، مي تواند وجود داشته باشند. همچنين اين دندان ها مي توانند در جلو يا پشت دندان رشد كرده و يا دقيقاً در مجاورت دندان هاي طبيعي رشد كنند. اين وضعيت گاهي سبب احساس درد در فرد شده و روي غذا خوردن و صحبت كردن وي تأثير مخربي دارد. در بعضي از كودكان هيچ تأثير منفي گزارش نشده است. نظريه هاي متعددي براي رشد دندان اضافي وجود دارد كه عبارتند از:

·         دو نيمه شدن جوانه يك دندان و تبديل به دو دندان

·         فعاليت بيش از حد غشاء دندان و بافت شكل دهنده جوانه دندان ها در فك بالا

·         ارث و ژنتيك

 

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۲:۰۶ توسط:netware موضوع:

مناسب ترين كانديد براي انجام پيوند ريش و سبيل

حال كه با چگونگي انجام كاشت ريش و سبيل طبيعي آشنا شديد بايد بدانيد كه آيا كانديد مناسبي براي انجام عمل زيبايي كاشت ريش و سبيل هستيد و يا خير؟ آيا شرايط لازم يك كانديد مناسب براي پيوند ريش و سبيل  را دارا مي باشيد؟

به دليل استخراج واحدي فوليكول هاي مو، در قدم اول شما به عنوان يك كانديد مناسب بايد داراي تعداد فوليكول هاي لازم و كافي براي انجام كاشت ريش باشيد. فوليكول هاي ناحيه اهدا كننده از نظر رنگ و بافت بايد با ريش مطابقت داشته باشند. اكثريت قريب به اتفاق فوليكول ها مطابقت داشته و مشكلي بوجود نخواهد آمد.

شما كانديد مناسبي براي انجام پيوند ريش طبيعي خواهيد بود اگر داراي شرايط زير باشيد.

1. ريش هاي بيش از حد نازك و يا رشد ناهموار در ناحيه ريش خود داشته باشيد.

2. دچار حادثه سوختگي و يا هر سانحه ي ديگري شده ايد و در نقاطي از ريش شما اين زخم مشخص ميباشد.

3. در حال حاضر ريش داريد اما خواستار ريشي ضخيم تر و پرپشت تر ميباشد.

4. سبيل پرپشت تر و ضخيم تري مي خواهيد.

5. خواستار خط ريش منظم تر و پرپشت تر هستيد.

 يكي از نكاتي كه نه تنها براي انجام كاشت ريش بلكه بايد تمامي عمل هاي زيبايي رعايت شوند، واقع گرا بودن بيمار خواهد بود. بسياري از افراد از پزشك خود انتظارات بالايي داشته كه پس از مشاهده نتيجه نهايي موجب ناراحتي خود بيمار و پزشك خواهد شد. به ياد داشته باشيد كه پزشك متخصص كاشت مو يا ريش و سبيل طبيعي قادر به معجزه نخواهد بود در نتيجه انتظارات بالايي از وي نداشته باشيد.

منبع : سايت بهداشت و سلامت نسخه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۸:۲۱ توسط:netware موضوع:

تفاوت ميان دلبستگي و پيوند چيست؟

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

اگر چه اين دو واژه گيج كننده به نظر مي رسند، دلبستگي به روابط احساسي كودك به شماست و پيوند به احساس و روابط شما با كودك است.

در زير تفاوت هاي اين دو ذكر شده است؛

دلبستگي

در ۲ سال اول زندگي شكل مي گيرد.

به روابطي كه كودك با والدين يا اولين مراقب و پرستار دارد اطلاق مي شود.

روابط را از منظر والد يا پرستار را شرح مي دهد.

پيوند

در هفته هاي اول بعد از تولد نوزاد رخ مي دهد.

به احساسات والدين يا پرستار به بچه اطلاق مي شود.

روابط را از نقطه نظر كودك شرح مي دهد.

در فرآيند رشد رخ مي دهد.

بحث لحظات اوليه به شما بستگي دارد. بسته هايي شامل كتب، دي وي دي، ابزار لازم پس از زايمان وجود دارند كه با مطالعه و استفاده از آنها مي توان دلبستگي امن در كودك به وجود بيايد. كه خريد آنها مي تواند به آگاهي عمل شما در بچه داري مسائل مربوط به خانواده جديدتان بيفزايد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۳:۰۶ توسط:netware موضوع:

معرفي جديدترين و بي عارضه ترين دستگاه لاغري

دستگاهي كه قصد معرفي آن را داريم اولين و تنها دستگاه خلاقانه و نوآورانه لاغري موضعي در دنيا است كه انقلاب بزرگي در اين حوزه به شمار مي رود. اين دستگاه غيرتهاجمي ترين و ايمن ترين روش براي از بين بردن چربي هاي موضعي است كه با استفاده از تكنولوژي امواج ماكروويو (Coolwaves™)، سلول هاي چربي را هدف قرار داده و از بين مي‌برد، به درمان سلوليت كمك كرده و پوست را سفت مي كند.

معرفي جديدترين دستگاه لاغري موضوعي

نام اين دستگاه اوندا است و توسط شركت ايتاليايي دكا كه از معروف ترين و معتبر ترين توليد كنندگان تجهيزات پزشكي در جهان است توليد مي شود. دستگاه مورد نظر بسيار نوآورانه است و به جرات مي توان گفت در حال حاظر هيچ دستگاهي به اندازه آن در لاغري موضوعي، درمان سلوليت و سفت كردن پوست پس از لاغري موثر نيست.

بيشتر بخوانيد :

كاربرد اين دستگاه لاغري چيست؟

از بين بردن چربي هاي موضعي

با عبور از لايه هاي پوستي، امواج اين دستگاه، غشاي سلول هاي چربي زير جلد را مورد هدف قرار مي دهد. غشاء به طور كامل تخريب مي شود و به دنبال آن رسوبات چربي موضعي به طور كامل حل مي شود.

پس از تخريب سلول هاي چربي، مايعي در موضع به وجود مي آيد كه حاوي سلول هاي تخريب شده است و به ليزات مشهور است. اين محتويات با كمك متابوليسم سلولي به صورت طبيعي از بين مي رود.

از بين بردن موثر سلوليت

يكي از عملكردهاي جالب اين دستگاه، تحريك بافت همبندي است كه در اطراف لوبول هاي چربي قرار دارد. اين كار باعث كاهش سلوليت و ترميم كامل پوستي مي شود كه اصطلاحا به آن پوست پرتقالي گفته مي شود.

سفت كردن پوست

از ديگر كاربردهاي اين دستگاه كمك به توليد كلاژن به منظور سفت شدن پوست هاي شل و آويزان است. عملكرد دستگاه به اين شكل است كه، امواج ساطع شده از دستگاه الياف هاي كلاژن موجود در درم را منقبض مي كند. اين كار باعث تحريك توليد بيشتر كلاژن و سفت شدن پوست مي شود.

چرا اين دستگاه بهترين دستگاه لاغري موضعي، درمان سلوليت و سفت كننده پوست در تمام دنيا است؟

تمام آمار و نتايج بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد كه اوندا در حوزه لاغري موضعي بهترين دستگاه ممكن است. برخي از دلايل برتري اين دستگاه نسبت به رقيبانش عبارتند از:

درمان موفق ميليون ها بيمار در سراسر جهان

رضايت بيش از ۹۵ درصد بيماران

تجميع ۳ عملكرد (درمان سلوليت، از بين بردن چربي ها و سفت كردن پوست) تنها در يك دستگاه

عملكرد سريع و موفقيت آميز دستگاه (كمتر از ۱۰ دقيقه براي هر ناحيه)

در بيش از ۳۰ كشور پيشرفته دنيا مورد تاييد است (در ايران نيز به صورت محدود وارد شده است)

نسبت به دستگاه هاي ديگر ايمن ترين و اثربخش ترين دستگاه است

برنده ۲ جايزه معتبر نوآوري در تكنولوژي در سطح بين المللي

نظر دكتر طاها عنبرا متخصص و جراح لاغري

دكتر عنبرا يه عنوان متخصص جراحي لاغري با سابقه طولاني مدت در زمينه لاغري و بارياتريك و با تجربه بيش از ۶۰۰۰ عمل لاغري با بررسي كامل دستگاه و با استناد به كاربردها و امكانات، كارايي اين دستگاه را تاييد كرده اند و چنين نظري درباره اين روش دارند:

اين دستگاه از ايمن ترين روش هاي حال حاظر در دنيا براي لاغري موضعي، درمان سلوليت و سفت كردن پوست بعد از لاغري است. تصور اينكه ايمني و اثربخشي اين روش نسبت به روش هاي تهاجمي تري مانند ليپوساكشن و يا دستگاه هاي ديگر چقدر زياد است واقعا اميدواركننده  است. خوشحال هستم كه اين دستگاه را اكنون در مطب خود براي كسب نتايج بهتر در اختيار دارم.

نكته : قبل از هر گونه اقدامي براي لاغري نياز به محاسبه شاخص توده بدني ضروري است جهت محاسبه شاخص توده بدني خود اينجا كليك كنيد.

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۷:۳۵ توسط:netware موضوع:

كافئين چيست ، با دليل محبوبيت قهوه در سراسر جهان آشنا شويد

بسياري از موادي كه ما روزانه مصرف مي‌كنيم، حاوي كافئين هستند؛ از قهوه و چايي كه مي‌نوشيم ، پودر كاكائو و... تا داروهايي كه مي‌خوريم ، و حتي شامپوها و تونيك‌هاي ضد ريزش مو!

گفته مي‌شود حدود 90 درصد از مردم جهان، روزانه كافئين را به صورت خوراكي در موادي مثل قهوه، چاي، شكلات، كولا، نوشابه‌هاي انرژي‌زا و … مصرف مي‌كنند. اما اساسا كافئين چيست و چرا انقدر طرفدار دارد؟

ويژگي‌هاي فيزيكي كافئين

كافئين (به انگليسي : caffeine) يك آلكالوئيد با منشا گياهي است. به مواد آلي شيميايي كه در تركيبات خود نيتروژن داشته باشند، آلكالوئيد گفته مي‌شود.

كافئين از تركيب هيدروژن، كربن، نيتروژن و اكسيژن تشكيل مي‌شود و شكل خالص آن به صورت يك پودر سفيد تلخ‌مزه است. اين ماده مشهورترين فعال‌كنند ذهن در دنيا محسوب مي‌شود.

در ميان منابع طبيعي، قهوه بالاترين ميزان كافئين را در خود دارد. همانطور كه در مطلب انواع قهوه بيان شد ميزان كافئين در انواع مختلف قهوه متفاوت است. مقدار كافئين موجود در يك فنجان قهوه ميتواند 30 تا 300 ميلي گرم باشد، اما به طور متوسط يك فنجان قهوه 90 تا 100 ميلي گرم كافئين دارد.

بيشتر بخوانيد :

اين ماده پر طرفدار چگونه در بدن عمل مي‌كند؟

كافئين روي سيستم عصبي بدن انسان اثر مي‌گذارد و به همين دليل به عنوان محبوب‌ترين داروي محرك در سراسر جهان شناخته شده است.

پس از مصرف، به سرعت از معده به جريان خون منتقل مي‌شود. از آن جا، به كبد مي‌رود و به تركيباتي متصل مي‌شود كه مي‌توانند بر عملكرد ارگان‌هاي مختلف بدن تأثير بگذارند.

با اين حال، مهمترين اثر كافئين بر مغز است. كافئين مانع اثرگذاري آدنوزين مي‌شود. آدنوزين يك انتقال‌دهنده عصبي است كه مغز را آرام مي‌كند و باعث مي‌شود احساس خستگي كنيم.

سطح آدنوزين در طول روز به تدريج بيشتر مي‌شود و ما احساس خواب‌آلودگي مي‌كنيم. كافئين با اتصال به گيرنده‌هاي آدنوزين در مغز، مانع فعاليت آن‌ها مي‌شود و ساير ناقلهاي عصبي مانند نوراپي‌نفرين و دوپامين را آزاد ميكند. (منبع)

در نتيجه احساس خستگي كاهش مي‌يابد و سطح هوشياري بالا مي‌رود.

تحقيقات بسياري در مورد تاثير اين ماده بر بدن انجام شده است. نتايج اين پژوهش‌ها نشان مي‌دهد اين ماده مي‌تواند در كوتاه‌مدت عملكرد مغز را بهبود بخشد، خلق و خو را بهتر كند و زمان واكنش و سطح عملكرد عمومي و چالاكي را بالا ببرد.

اين ماده شگفت انگيز ميتواند 3 تا 11 درصد متابوليسم بدن را افزايش دهد. به همين دليل است برخي افراد از اثرات ضد چاقي قهوه صحبت مي‌كنند. اين ماده مي‌تواند به طور متوسط سطح عملكرد ورزشي را 11 تا 12 درصد افزايش دهد

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۶:۰۷ توسط:netware موضوع:

طلاي رزگلد يا روسي چيست و چه تفاوتي با طلاي زرد دارد؟

طلاي رزگلد يا طلاي روسي مد جديدي نيست اما تاريخچه آن هم نامعلوم است و مشخص نيست دقيقا از چه تاريخ و چه سالي ساخته و عرضه شده است. هر چه كه باشد، در حال حاضر برترين برندهاي طلا و جواهر در سراسر جهان سعي در عرضه‌ي مصنوعاتي به رنگ صورتي دارند؛ از كارتيه، و پياژه، گرفته تا ديور و مونيكا وينادر، سعي مي‌كنند بيشترين زيورآلات توليدي‌شان به رنگ رزگلد باشد.

در ادامه اين مقاله با طلا فروشي آنلاين كيش طلا همراه باشيد تا با اين نوع از طلا بيشتر آشنا شويد.

طلاي رزگلد چيست؟

رزگلد نوعي آلياژ است كه از تركيب طلاي خالص با مس و مقدار كمي نقره ساخته مي‌شود. طلاي خالص بسيار نرم است و به همين خاطر به آن فلزات ديگري اضافه مي‌كنند كه قابليت شكل‌گرفتن پيدا كند و بتوان از آن استفاده كرد. تركيب فلزات در اين آلياژ متفاوت است. اما به صورت استاندارد، ۷۵ درصد طلاي خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (قرمز) و ۴ درصد نقره (نقره‌اي) با هم تركيب مي‌شوند تا در نهايت طلاي رزگلد ساخته شود.

انواع طلاي رزگلد يا روسي چگونه ساخته مي‌شوند؟

اول بگوييم كه طلاي روسي يك نام تجاري است كه به رز گلد داده شده است. دليلش هم اين است كه مس رزگلد را نخستين بار در قرن ۱۹ ميلادي مردم روسيه استفاده مي‌كردند. پس از آن به اين فلز «طلا روسي» گفته شد.

انواع رزگلد هم به تركيب مس با طلا مربوط است و از صورتي تا قرمز تنوع دارد. در بالا هم توضيح داديم، هر چه رنگ صورتي طلا پررنگ‌تر و محسوس‌تر باشد، يعني مس بيشتري در ساخت آن استفاده شده است. مثلا در طلاي صورتي از ۷۵ درصد طلاي زرد، بعلاوه‌ي ۲۰ درصد مس و ۵ درصد نقره استفاده مي‌شود تا زيورالات طلا رنگ صورتي مليحي پيدا كنند. اما اگر قرار باشد طلا قرمز شود، درصد بيشتري از مس به طلا آلياژ مي‌شود.

تفاوت طلاي زرد و رزگلد چيست؟

طلاي 18 عيار زرد به طور معمول از تركيب ۷۵ درصد فلز طلا + ۱۵ درصد فلز مس + ۱۰ درصد فلز نقره ساخته مي‌شود. اما در طلاي رزگلد، ميزان مس مصرفي بيشتر است و در نتيجه طلا رنگ رزگلد به خود مي‌گيرد.

يعني تفاوت طلاي زرد و رزگلد در ميزان مس موجود در هر كدام از مصنوعات طلاست.

طلاي تاج (Crown) به چه معني است؟

به طلايي رزگلدي كه ۲۲ عيار باشد طلاي تاج (Crown) هم گفته مي‌شود. درصد خلوص اين مصنوعات طلا بيش از ۹۱ درصد است.  در گذشته براي ساخت انواع سكه‌هاي رايج در كشور انگلستان از طلاي تاج استفاده مي‌شد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۴:۳۳ توسط:netware موضوع:

درباره دهانشويه چه مي دانيد؟(كاربرد، انواع، مزايا، معايب و نحوه استفاده)

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

فوايد دهانشويه چيست؟

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم.

مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد

باكتري هاي فعال در جريان عفونت هاي لثه مي توانند در هنگام ورود به جريان خون در خانم هاي باردار، عوارض خاصي در بارداري ايجاد كنند و شما مي توانيد با شستشوي منظم دهانشويه ، اين خطر را كاهش دهيد.

محلول هاي شوينده دهاني مي توانند با كاهش ميزان پلاك و باكتري هاي محبوس در دهان، از بيماري هاي لثه مانند التهاب لثه يا عفونت آن جلوگيري كنند.

به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنند

دهانشويه اي كه حاوي پراكسيد كارباميد يا پراكسيد هيدروژن باشد مي تواند تاثير سفيد كنندگي روي دندان داشته باشد. چنانچه دندان هاي شما به صورت جزئي دچار تغيير رنگ شده اند و يا روزانه به دليل پلاك، كمي زرد مي شوند، انتخاب اين دهان شويه ها مي تواند به سفيد شدن دندان هايتان كمك كند. اما اين روش به هيچ عنوان جايگزين مناسبي براي بليچينگ دندان ها نيست.( اگر هنوز با بليچينگ دندان به عنوان يكي از بهترين راه ها سفيد كردن دندان اشنا نيستيد كليك كنيد.)

بوي بد دهان را كاهش مي دهد

يكي از مهم ترين فوايد محلول دهانشويه كمك به كاهش بوي بد دهان و تازه تر شدن نفس است. هرچند كه خمير دندان حاوي فلورايد چنين فايده اي دارد اما اثراتش كوتاه مدت است. استفاده طولاني مدت از فلورايد مي تواند به كاهش موثر تر و طولاني مدت تر بوي بد دهان منجر شود.

ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد

دهانشويه ها به جز خوش بو كردن داخل دهان به شل و معلق كردن ذرات ريز مواد غذايي چسپيده به دندان ها كمك مي كنند. اگر پس از غذا و مسواك زدن، دهانشويه استفاده شود تاثيرش بيشتر خواهد بود.

مانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود

دهان شويه هاي مختلفي در بازار وجود دارد كه مي تواند به جلوگيري از رشد پلاك در دندان و زير لثه كمك كند. اين دهانشويه ها مي توانند با جلوگيري از تشكيل پلاك دندان شما را از بيماري هاي لثه نجات دهند و سلامت بافت لثه را تامين كنند.

به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند

از آنجايي كه اين محلول ها حاوي فلورايد هستند از ايجاد حفره و پوسيدگي دندان ها و تحليل رفتن ميناي دندان كمك مي كند. فقط مطمئن شويد كه دهانشويه خريداري شده شما حاوي فلورايد باشند زيرا همه آن ها فلورايد ندارند.

علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد

دهانشويه هايي كه حاوي كمتر از 18 درصد الكل (يا كلا بدون الكل) هستند، مي توانند علائم دردناك ناشي از آفت دهان را كاهش دهند.

چطور دهان خود را شوينده هاي دهاني شستشو دهيم؟

بسياري از دندانپزشكان معتقدند كه مسواك زدن (دو بار در روز با خمير دندان حاوي فلورايد) مي تواند فلورايد كافي براي محافظت از در برابر پوسيدگي دندان را فراهم مي كند. اما اگر مستعد پوسيدگي هستيد، مي توانيد علاوه بر مسواك زدن و نخ دندان كشيدن ، از دهان شويه حاوي فلورايد استفاده كنيد

رفرنس

منبع : كلينيك دندانپزشكي قيطريه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۱:۲۹ توسط:netware موضوع:

كامپوزيت ونير دندان چيه، چه كاربردي داره و هزينه ش چقدره؟

اگه دندونت دچار تغيير رنگ وحشتناك شده، اگه بين دندونات فاصله افتاده، اگه يكي از دندونات شكسته يا ترك برداشته و خلاصه اگه كلي مشكل ظاهري توي دندونات (مخصوصا دندوناي جلو) داري كه زيبايي طرح لبخندت رو از بين برده و هزينه لمينت دندان و درمان هاي ديگه اذيتت مي كنه به فكر كامپوزيت ونير ها باش. با اين ونيرها دندونات از اين رو به اون رو ميشه. اين مقاله رو بخون تا درباره ونيرهاي كامپوزيتي بيشتر بدوني.

كامپوزيت ونير چيه اصلا؟

قبل از اينكه بگم اين “كامپوزيته” چيه، بايد بدونيم ونير چيه؟ (اين ونيري كه چسپيده به كامپوزيت رو ميگما.)

ونيرها لايه هاي نازك همرنگ دندون هستن كه براي بهبود شكل ظاهري دندان استفاده ميشن. اين ونيرها چند نوع هستن و از مواد مختلف ساخته شدن. يه نوع شناخته شده ونيرها لمينت دندان هستش كه حتما تا حالا اسمشو شنيديد و نوع ديگرش هم كامپوزيت ونيره كه بازم اين روزا احتمالا زياد ازش شنيديد.

يه دسته از اين ونيرها به صورت مستقيم روي دندون متصل ميشن و يه سري ديگه به صورت غير مستقيم. و هرجا توي دندانپزشكي از مستقيم و غيرمستقيم چيزي به گوشتون خورد بدونيد منظور نحوه آماده سازي و اتصال مواد به دندوناس.

ونيرهايي كه از جنس كامپوزيتن به درد چه كساني ميخورن؟

به طور كلي استفاده از ونيرها داخل رشته دندانپزشكي ترميمي و زيبايي دندان مطرح شده و كاربرد زيبايي داره. اصلا كلا يكي از پايه هاي اصلاح طرح لبخند مي تونه همين ونيرها باشه.

توضيح بيشتر كافيه، اگه يكي از شرايط زير رو داريد يه كانديد خوب براي متصل كردن ونير كامپوزيت ها هستين:

  • بين دندوناتون فاصله قابل توجه داريد
  • يكي يا چندتا از دندوناتون كج و معوج هستن (البته به ميزان كمي)
  • دندوناتون دچار تغيير رنگ دائمي شده و با هيچ چيزي حتي بليچينگ دندان برطرف نشده
  • طول دندونتون كوتاهه
  • دندوناتون ساييده شده
  • دندونتون لب پر شده، شكسته يا ترك برداشته

بيشتر بخوانيد: دندانپزشكي كودكان تهران

قيمت كامپوزيت ونير چقدره؟

قيمتا بسته به نوع مواد بكار رفته و جايي كه زندگي مي كنيد خيلي ممكنه تفاوت داشته باشه. اما شما ميانگين هزينه ونير كامپوزيت به ازاي هر دندون رو ميتونيد بين ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ در نظر بگيريد.

چطوري از ونيرهاي كامپوزيتي مراقبت كنيم؟

خب تا اينجا متخصص ترميمي و زيبايي يا هر دندونپزشك ديگه اي، دندوناي شما رو كامپوزيت كرد و كارش تموم شد. بقيه‌ش با خودتونه كه چطوري با ظاهر جديد دندوناتون تا كنيد و خوب ازشون مراقبت كنيد.

براي مراقبت از كامپوزيت ونير ها مي تونيد اين كارا رو انجام بديد:

كامپوزيت برعكس لمينت كه صاف و يكپارچه اس و مثل ميناي دندون متخلخله. رگه رگه س. اين يعني درست مثل ميناي دندون دچار تغيير رنگ ميشه. هرچي كه رنگ دندان واقعي رو تغيير بده، مي تونه رنگ اين ونيرها رو هم تغيير بده. بنابراين هرچيزي كه رنگدانه داره رو كمتر مصرف كنيد.

پيرو جمله بالا، سعي كنيد كه تا ۴۸ ساعت بعد از اتصال ونيرهاي كامپوزيتي، هيچ چيزي كه رنگدانه داره و ميتونه باعث تغيير رنگ بشه رو ميل نكنييد.

مصرف سيگار و كلا دخانيات رو ترك كنيد

چيزاي سفت و سخت رو با دندونتون نجويد

اگه دندان قروچه شبانه داريد حتما نايت گارد يا گارد دهان بذاريد

بهداشت دهان و دندان رو رعايت كنيد و سعي كنيد به طور منظم به دندونپزشك سر بزنيد.

منبع : تاج دنتال كلينيك 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۵:۴۱ توسط:netware موضوع:

پاسخ به سوالات رايج درباره بليچينگ دندان

من سعي كردم سوالايي كه خيلي مطرح ميشن رو اين زير جواب بدم اگه سوالتون اين زير نيست برامون كامنت كنيد تا جواب بديم.

يا بليچينگ به دندونا آسيب ميزنه؟

خود موادي كه براي سفيد كردن دندان طي بليچينگ دندان استفاده ميشن بي خطرند و آسيبي به دندون نميزنن. با اين حال بعضي از اين مواد سفيد كننده ممكنه ph پايينتري داشته باشن و اين ميتونه باعث تحليل جزئي ميناي دندان و حساسيت اون بشه. و به طور كلي ميزان آسيب اگر هم وجود داشته باشه بستگي به نوع ماده سفيد كننده و مدت زمان بليچينگ داره.

قيمت بليچينگ دندان چقدره؟

بستگي داره. اگه در مطب بليچينگ كني قيمتش بين ۱ تا ۲ ميليون تومنه اگر در خونه و با قالب اينكارو انجام بدي قيمتش بين ۱ تا ۱.۵ هستش.

بليچينگ چه فرقي با جرمگيري دندون داره؟

اين دوتا كاملا از هخم مجزا هستن. جرمگيري دندون مياد و جرم ها (تارتار كه حالت سفت شده پلاك دندونه) رو از روي دندونا و زير خط لثه بيرون ميكشه و دندونا رو سفيد نمي كنه. اما بليچينگ كاري به جرم نداره و فقط دندونا رو سفيد مي كنه. به جز اين تا زماني كه جرم روي دندونا باشه بليچينگ انجام نميشه.

نتايج بليچينگ دندان چقدر دوام داره؟

بليچينگ يه روش دائمي نيست و اگه بخواييد نتايج درازمدتي داشته باشه يايد تمديد كنيد. اما اغلب كسايي كه اين روش رو امتحان كردن ميگن بين ۱ تا ۳ سال نتايج دوام داره. هرچند ممكنه بيشتر هم بشه.

چطور نتايج بليچينگ رو طولاني تر كنيم؟

۳ تا كار ميتونيد انجام بديد كه نتيج رو طولاني تر كنيد. اول بهداشت دهان و دندان رو رعايت كنيد. دوم غذاها و نوشيدني هايي كه باعث تغيير رنگ دندان ميشه رو كمتر مصرف كنيد و گر براتون مقدوره بليچينگ در منزل رو هم انجام بديد.

آقا من ميخوام دندونام خيلي سفيد بشه آيا بليچينگ ميتونه اينكارو بكنه؟

ما بايد واقع بين باشيم، قرار نيست كه دندونامون با بليچينگ مثل مرواريد براق و سفيد بشه. سفيد شدن دندان ها با اين روش تا حدي مقدوره واگه ميخواييد بيش از حد سفيد كنيد دندونا رو بايد يا كامپوزيت دندان انجام بديد يا بريد لمينت دندان كنيد.

منابع اين مطلب:

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۷:۴۹ توسط:netware موضوع:

چطور با بليچينگ دندان در كوتاه ترين زمان ممكن دندونامون رو سفيد كنيم؟

بليچينگ دندان بهترين، سريع ترين، محافظه كارانه ترين و كم هزينه ترين روش سفيد كردن دندان هايه كه دچار تغيير رنگ شدن. اگه دندوناتون از اول سفيد بوده اما كم كم و به مرور زمان دچار تغيير رنگ شده (طوري كه با مسواك زدن، نخ دندان كشيدن و استفاده از دهانشويه رنگش برنميگرده) بليچينگ ميتونه براي شما يه روش خوب باشه تا دوباره دندوناتون سفيد شه. كلا دو روش بليچينگ وجود داره كه اوليش در مطب انجام ميشه و دوميش در خانه و منزل. در ادامه با هر دو روش آشنا ميشيد.

بليچينگ در مطب چيه و چطور انجام ميشه؟

بليچينگ دندان در مطب دندانپزشك اين شكليه كه از مواد سفيد كنده با غلظت بالا در شرايط ايمن براي سفيد كردن دندان ها استفاده ميشه. ماده اي كه اين وسط به عنوان عامل سفيد كننده عمل ميكنه هيدرژن پراكسيد هستش. غلظت اين ماده طي فرآيند بليچ در مطب زياده و بسته به وضعيت دندان شخص ميتونه بين ۲۵ تا ۴۰ درصد متغيير باشه.

مواد سفيد كننده دندان چطور دندوناي ما رو سفيد مي كنه؟

البته لزومي نداره شما با جزئيات نحوه سفيد شدن دندون هاتون با بليچينگ سردرگم بشيد ولي اگه براتون سوال شده اينجا توضيح ميدم.

ماده سفيد كننده وقتي فعال ميشه روي سطح دندون پخش ميشه. بعد شروع ميكنه به پخش كردن راديكال هاي آزاد ناپايدار. اين راديكال هاي آزاد ميرن به مولكول هاي رنگي كه در سطح دندان هستن حمله مي كنند و پيوندهاي اونا رو هدف قرار ميدن. اينجوري پيوندا شكسته ميشه و مولكول ها و ذرات هي كوچك و كوچكتر ميشن تا كاملا از بين برن.

خب حالا بليچينگ در منزل چيه و چجوري انجام ميشه؟

بليچينگ در منزل هم، اهداف سفيد كردن دندان در مطب رو دنبال ميكنه. اما تفاوت هاي زيادي اين وسط بين اين دو روش وجود داره. بليچينگ دندان در خانه خودش به چندين روش انجام ميشه. اما معمول ترين روشش استفاده از قالب هاي دندانيه. كه داخل اين قالبا، ژل سفيد كننده با غلظت خيلي كم ريخته ميشه

اين افراد اصلا بليچنگ نكنن كه حسابي براشون ضرر داره

درسته سفيد كردن دندون خوبه و اغلب افراد هم انجام ميدن اما شرايطي وجود داره كه بهتره بليچينگ نكنيم. مثلا اگه يكي از شرايط زير شامل حال شما ميشه لطفا از خير بليچينگ بگذريد:

تحليل لثه و بيرون زدن ريشه دندان

پوسيدگي دندان

ضعف ميناي دندان (حساسيت دندان)

داشتن ترميم دندان، روكش هاي تمام سراميك ، لمينت دندان، ونير كامپوزيت و …( چون بليچينگ دندان روي اين مواد تاثير نداره. دندوناي خودن سفيد ميشه اما رنگ لمينت و روكش و كامپوزيته همچنان ثابته و تغييري نميكنه)

عوارض بليچينگ دندان چيه؟

با اينكه اين روش مزاياي زيادي داره اما گاها ممكنه عوارضي هم در برخي افراد داشته باشه. ميگن اينا عوارض بليچينگ دندان هستن:

حساسيت دندان (كه اغلب موقتيه)

تحريك لثه ها و حساسيت لثه ها

بيشتر بخولنيد : دندانپزشك ترميمي خوب كيست ؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۶:۲۸ توسط:netware موضوع: