جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

انواع مختلف ارتودنسي و ارتودنسي مناسب دندان شما

بهترين روش ارتودنسي كدام است؟

چه تفاوتي بين ارتودنسي ها وجود دارد، و كدام نوع براي شما مناسب است؟

افراد كمي هستند كه به اندازه كافي خوش شانس اند كه با دندان هاي كامل و خوب متولد شوند، اما درمان ارتودنسي مي تواند براي شما يا فرزند شما تفاوت بزرگي ايجاد كرد. ارتودنت شما ممكن است هر يك از انواع زير را زير و يا لوازم دندانپزشكي را توصيه كند تا مشكلتان را اصلاح كنيد.

انواع مختلف ارتودنسي

ارتودنسي سنتي

ارتودنسي هاي سنتي از روزهاي اول تا به امروز پيشرفت كرده و در حال حاضر وزن و ساختار سبك تري از آنچه كه مورد استفاده قرار مي گرفت، دارد. آنها از فولاد ضد زنگ با درجه حرارت بالا ساخته ميشوند و داراي براكت هاي فلزي هستند كه با استفاده از نوعي سيمان به هر دندان متصل مي شوند. براكت ها با يك ورقه نازك به يكديگر متصل مي شوند، كه فشاري كه روي دندان ها ايجاد ميشوند را به آرامي به موقعيت هاي صحيح حركت ميدهند.

ارتودنسي سراميكي

اين مدل به همان شيوه اي است كه قبلا انجام مي شد اما براكت ها از يك ماده سراميكي روشن و شفاف ساخته شده اند. اين ارتودنسي براي ديگران قابل مشاهده نيستند، كه باعث مي شود آنها يك انتخاب محبوب براي بزرگسالاني باشند كه نياز به درمان ارتودنسي دارند. بيماراني كه از اين نوع ارتودنسي استفاده ميكنند، گاهي اوقات متوجه مي شوند كه الاستيسيت ها تغيير رنگ مي دهند، كه مي تواند علائمي روي دندان ها را ايجاد كند، همانطور كه توسط ارتودنسي توصيف مي شود. يك متخصص ارتودنسي خوب شما ممكن است از يك محصولي را به شما پيشنهاد دهد مانند خمير دندان colgate phos-flur و دهانشويه anti-cavity fluroid كه دندان هاي خود را در برابر پوسيدگي محافظت ميكند.

ارتودنسي ديمون

اين نوع ارتودنسي در حال حاضر از محبوبيت بالايي برخوردار است، زيرا درمان آن راحت تري است و نياز به بازديد كمتري از دندانپزشكي دارد. پرده هاي Damon خودشان روشن و سبك هستند و از مكانيك اسلايد به جاي الاستيك استفاده مي كنند تا سيم ها را به هم وصل كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۸:۲۴ توسط:netware موضوع:

تفاوت‌هاي عمدة طلاي ماشيني و دست‌ساز

حالا كه تفاوت طلاآلات ماشيني و دست‌ساز را از نظر نوع ساخت با هم مرور كرديم، در ادامه به بيان تفاوت‌هاي كلّيِ اين دو مي‌پردازيم:

ميزان توليد:

واضح است كه ميزان توليد طلاي دست‌ساز با طلايي كه ماشين توليد مي‌كند برابر نيست؛ بسته به نوع مدل ساختن يك وسيلة زينتي با دست، ممكن است روزها و يا حتّي هفته‌ها طول بكشد در حالي‌كه دستگاه مي‌تواند در يك روز تعداد زيادي از اين زيورآلات را به شما تحويل دهد. با اين حساب بيشتر زيورهاي موجود در طلافروشي‌ها ماشين‌ساز هستند.

بايد در نظر داشت كه در سفارش‌هاي انبوه و يا سري‌سازي‌ها نمي‌توانيد روي ساخته‌هاي دست حساب كنيد و براي صرفه‌جويي در زمان و هزينه حتما مجبوريد اين كار را به ماشين‌ها بسپاريد.

قيمت يا اجرت ساخت:

در بعضي موارد بسته به زحمتي كه روي طلاهاي ساخته شده با دست كشيده مي‌شود، قيمت آن در بازار بالاتر از ماشيني‌هاست. طبيعي است كه هنرمندان اين عرصه براي ساخت اين زيورآلات زيبا دستمزد بيشتري مي‌گيرند،

البته اين مربوط به طرح‌هاي خاص و بسيار پُر كار و سنگين است كه زمان زيادي را براي ساخت نياز دارند و يا سنگ‌هاي قيمتي روي آنها كار شده است.

امّا در مدل‌هاي سبك كارهاي ماشيني اگر متعلق به برند خاصي باشند ممكن است قيمت آنها از مدل مشابه دست‌ساز بيشتر باشد. به طور معمول در بازار كارهاي ساختة دست قيمت پايين‌تري دارند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد طلا

مزايا و معايب طلاي دست ساز و ماشيني

– يكي از بارزترين مزاياي طلاي ماشيني نسبت به طلاي دست‌ساز اين است كه ساخت محكم‌تر و قابل اعتمادتري دارند. به اين خاطر كه اين جواهرات قرار است در فروشگاه‌هاي مختلف عرضه شوند، بنابراين لازم است كه استانداردهاي ويژه‌اي در ساختشان رعايت شود. همه جواهرات ماشيني بايد بر اساس اصول واحدي ساخته شوند. اما طلاي دست‌ساز اين اجبار را ندارد. بنابراين، ممكن است تكه‌اي از طلا بشكند، يا گم شود و حتي در طول زمان بافت و قفل‌هاي آن از كار بيفتند. در ساخت طلاهاي ماشيني همچنين از مواد سخت‌تري نيز استفاده مي‌شود كه دوام و پايداري محصول تضمين شود.

– بايد بدانيد كه دستگاه در هر روز مي‌تواند تعداد زيادي قطعات طلا توليد كند. اما براي ساخت طلاي دست‌ساز به چندين روز و حتي در برخي موارد به چندين ماه ها زمان نياز است. در نتيجه در ساخت طلاي ماشيني در وقت صرفه‌جويي مي‌شود و سرعت توليد آن بيشتر است.

– اجرت ساخت طلا با زحمت و مدت زماني است كه براي ساخت آن صرف شده رابطه مستقيمي دارد. پس قطعاً طلاي دست ساز از قيمت بالاتري نسبت به طلاي ماشيني برخوردار است.

– هر چه طراحي يك اثر پيچيده‌تر باشد و سنگ‌هاي قيمتي بيشتري در آن به كار رفته باشد احتمال ساخت آن توسط ماشين كمتر است.

– از نظر كيفيت بايد بدانيد كه اصولاً طلاهاي دست ساز نسبت به طلاي ماشيني از كيفيت بيشتري برخوردار هستند.

منبع : https://www.asby.ir/

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۶:۳۵ توسط:netware موضوع:

گوشواره و اهميت تناسب آن با صورت

اغلب خانم‌ها هنگام خريد گوشواره طلا سعي مي‌كنند كمد لباس‌هايشان را در نظر داشته باشند و بر اساس رنگ و تيپ لباس‌هايشان خريد خود را انجام دهند. اما فارغ از رنگ لباس، خوب است گوشواره را بر اساس فرم صورت خود خريداري كنيد. براي اينكه با اصول اين كار آشنا شويد از شما دعوت مي‌كنيم تا انتهاي اين مطلب با طلا فروشي آنلاين آزادي  همراه باشيد.

گوشواره يكي از زيورآلاتي است كه در مدل‌هاي مختلف زنانه، مردانه و بچه‌گانه طراحي و عرضه مي‌شود و در همه جاي جهان محبوبيت بسيار زيادي دارد. انواع گوشواره از مواد مختلفي همانند طلاي ۱۸ عيار، پلاتين، تيتانيوم، مس و نقره استرلينگ ساخته مي‌شوند كه هر فردي بنا به سليقه و علاقه خود يكي از آنها را انتخاب مي‌كند. البته بايد توجه داشته باشيد كه طلاي سفيد از تركيب نيكل ساخته مي‌شود، در نتيجه براي كساني كه حساسيت دارند به هيچ عنوان گزينه‌ي مناسبي نيست زيرا مي‌تواند باعث خارش، التهاب، تحريك، سوزش پوست يا تاول زدن آن شود.

بيشتر بخوانيد :

گوشواره انواع و شكل‌هاي بسيار متنوعي دارد. به همين خاطر بسيار مهم است كه اين زيور را بر اساس فرم صورت خود انتخاب كنيد. به طور مثال، گوشواره‌هاي ميخي با و بدون سنگ قيمتي براي صورت‌هاي باريك و كشيده مناسب هستند. يا مثلاً گوشواره‌هاي حلقه‌اي براي صورت‌هاي مربعي بهترين گزينه بشمار مي‌روند. گوشواره‌هاي آويز براي زناني كه موهاي بلندي دارند گزينه مناسبي هستند. يا مثلاً گوشواره رشته‌اي براي صورت‌هاي قلبي مناسبند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۹:۱۸ توسط:netware موضوع:

كرم هاي ضد آفتاب براي انواع پوست

با گسترش و پيشرفت صنعت كرم هاي ضدآفتاب داشتن اطلاعات درست از اين نوع محصول و محافظت كنندگي كه براي پوست صورت دارد.از ضروريات و دانستني هاي آموزش پوست است.

همه مي دانيم كه نور خورشيد از خود اشعه فرابنفش ساطع مي كند.

و با اينكه خيلي ها مي دانند اين اشعه براي پوست مضر است.

باز هم از مصرف آن صرف نظر مي كنند.

و فكر مي كنند با زدن ضدآفتاب از ويتامين D آفتاب محروم مي شوند و اين مسئله درست است.

اما بايد بگم كه تابش نور خورشيد به مدت حداقل ۵ دقيقه هم ميتواند از راه لباس به بدن شما نفوذ كند.و ويتامين ضروري بدن را تامين كند.

استفاده هميشگي از كرم هاي ضدآفتاب حتي اگر نور خورشيد هم به شما نتابد ضروري ست.

اصطلاح SPF كه بر روي كرم هاي ضد آفتاب درج شده است را خيلي از شما هنگام خريد محصول از فروشنده شنيده و يا ديده ايد.

(اس پي اف)  محافظت از اشعه هاي فرابنفش مي كنند.

يو وي ها و يا اشعه هاي فرا بنفش روي لايه سطحي پوست صورت تاثير گذار هستند.

و منجر به آفتاب سوختگي و… مي شوند.

درباره SPF يا محافظ خورشيد

با وجود لوازمات آرايشي كه كه براي محافظت از پوست وجود دارد.

تا مقداري مي توانيد با به وجود آمدن يك لايه از مواد آرايشي روي پوست صورت را محافظت كنيد، ولي هيچ گاه جاي ضدآفتاب را نمي گيرد.

درست است كه ضدآفتاب در برابر UV وUVB(  طول موج بلندتري در تابش اشعه فرابنفش دارد) از پوست محافظت مي كند.

اما در كنار كرم ضدآفتاب لباس بلند و مناسب و كلاه لبه دار اين حفاظت را صد درصد مي كند.

SPF15: مي تواند جلوي ۱/۱۵ هم از اشعه آفتاب را بگيرد.

براي استفاده چندين بار در روز  و مرتب توصيه مي شود.

هر دو ساعت يك بار تمديد كنيد اگر تعريق زياد داريد و مداوم زير نور آفتاب هستيد.

SPF 30: اشعه UVB از UV قوي تر بوده با استفاده از اين نوع كرم ضدآفتاب محافظت از پوست در برابر UVB را تا ۹۷% تضمين مي كنيد.

SPF 50: مانند  SPF30 اما يك درصد بيشتر از SPF30 در مقابل نور خورشيد از  پوست محافظت مي كند.

بيشتر بخوانيد : آموزش تاتو

كرم هاي ضدآفتاب براي انواع پوست

از آنجايي كه مقاومت هر پوستي در برابر نور آفتاب فرق مي كند تركيبات كرم هاي ضدآفتاب  هم براي هر پوستي متفاوت توليد مي شوند بايد با توجه به جنس پوست كه داريد كرم ضدآفتاب مخصوص به پوست خود را انتخاب كنيد حتي نحوه استفاده براي هر پوست فرق مي كند.

كرم هاي ضدآفتاب براي پوست خشك

كرم مناسب پوست هاي خشك از نوع ضدآفتاب بايد داراي تركيباتي از  روغن، لانولين و سيليكون باشد.

تا براي مرطوب نگه داشتن پوست مناسب باشد.

از آنجايي كه همه كرم هاي ضدآفتاب تا حدودي مواد مرطوب كننده داخل خود دارند.

ولي براي پوست هاي خشك و حساس اين مرطوب كنندگي بايد بيشتر از ساير كرم ها باشد.

به غير از كرم مي توانيد از لوسيون ها و پمادهاي كه خاصيت ضدآفتاب و هم مرطوب كنندگي را باهم دارند استفاده كنيد.

كرم هاي ضدآفتاب براي پوست چرب

به علت اينكه منافذ پوست هاي چرب باز هستند.

براي جلوگيري از بروز جوش هاي سر سياه از ضدآفتاب هاي برپايه آب و بدون براقيت براي اين نوع پوست ها بايد استفاده شود.

كرم هاي ضدآفتاب براي پوست هاي حساس

تركيبات مواد ضدآفتاب براي اين مدل پوست خاص تر مي باشد بايد از مواد نگهدارنده و حاوي عطر و مواد چربي نباشد.، كرم ضد آفتاب با محافظ SPF 30 توصيه مي‌شود اگر صورت شما داري جوش صورت مي باشد از كرم هاي ضدآفتاب كه حاوي الكل و خشك تر است استفاده كنيد.

منبع : الماس نشان

رفرنس : دوره هاي آموزش آرايشگري

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۰:۵۴ توسط:netware موضوع:

راهنماي جامع خريد مطمئن طلا از سايت‌هاي اينترنتي(بخش اول )

اين روزها تقريبا هرچيزي را مي‌توان به صورت اينترنتي از فروشگاه‌هاي آنلاين خريداري كرد. حتي موضوع همه‌گيري كرونا باعث شده كه طي يك سال گذشته آمار خريد و فروش‌هاي آنلاين افزايش يابد. از سايت‌هاي اينترنتي گرفته تا صفحات شبكه‌هاي مجازي (مخصوصا اينستاگرام) بستر بسيار مناسبي را براي خريدهاي از راه دور فراهم كرده و اين روزها حتي طلا و جواهرات را به صورت آنلاين و اينترنتي به فروش مي‌رسانند. در اين بين، بسياري از افراد هنوز درباره خريد اينترنتي (مخصوصا خريد اينترنتي طلا) دو به شك هستند و برايشان سخت است به اين فروشگاه‌ها اعتماد كنند.

ليستي از فروشگاه‌هاي آنلاين فروش طلا و جواهر را پيدا كنيد

اكنون كه دقيقا مي‌دانيد قصد خريد چه چيزي داريد، دست بكار شويد و در گوگل به جستجو بپردازيد. سعي كنيد براي اينكار كمي وقت اختصاص دهيد و ليستي از چند طلافروشي اينترنتي تهيه كنيد.

براي نوشتن ليست خودتان مي‌توانيد مستقيماً در اينترنت يا شبكه‌هاي مجازي مانند اينستاگرام با سرچ كلماتي مانند “خريد طلا آنلاين” يا “خريد طلا”، “خريد النگو طلا”، “خريد دستبند طلا” و يا خريد هر چيزي كه تصميم به داشتن آن داريد، تعدادي طلافروشي پيدا كنيد.

به دنبال مجوزهاي فروش فروشگاه باشيد

با فرض اينكه اكنون شما در ليست خود نام و آدرس چند طلافروشي آنلاين را نوشته‌ايد، اكنون بياييد چند نكته ديگري كه در خريد آنلاين طلا به كارتان مي‌آيد را با هم بررسي كنيم.

به آدرس تمام طلافروشي‌هايي كه نوشته‌ايد سر بزنيد و در اولين گام به دنبال مجوزهاي فروش و يا نشان اعتماد الكترونيك در آن سايت‌ها بگرديد. معمولا سايت‌هايي كه قصد فروش اينترنتي دارند براي جلب اعتماد مشتريان و كاربران خود از سازمان‌هاي معتبر و دولتي، مجوزهاي فروش دريافت كرده و با ثبت اطلاعات واقعي (شامل آدرس و شماره‌هاي تماس) در اين سازمان‌ها نشاني موسوم به نشان اعتماد الكترونيك دريافت مي‌كنند.

به دنبال محصولات مطمئن و داراي گارانتي باشيد

پس از آنكه فروشگاه‌هاي نامعتبر را از ليست خود خط زديد اكنون به دنبال محصول مد نظر خود بگرديد. فراموش نكنيد كه قرار شد شما از ابتدا مشخص كنيد دقيقا قصد خريد چه چيزي را داريد.

با فرض اينكه مثلا شما قصد خريد انگشتر طلا به صورت آنلاين را داريد، به دسته‌بندي محصولات سايت برويد. در اين بخش دسته بندي انگشتر طلا را پيدا كنيد و بر اساس بودجه خود تعدادي انگشتر را در ليست خريد خود قرار دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۵۳ توسط:netware موضوع:

به چه رژيم‌هايي رژيم لاغري اصولي گفته مي‌شود؟

هر نوع برنامه غذايي كه منجر به كاهش وزن شود رژيم لاغري در نظر گرفته مي‌شود. اما لزوماً همه اين برنامه ها اصولي و قابل پيروي نيستند. از اين نظر، ما دو نوع برنامه غذايي براي لاغري داريم:

يكي رژيم غذايي اصولي و سالم

و ديگري رژيم ناسالم و غير اصولي.

رژيم لاغري سالم، نوعي رژيم است كه در عين كمك به كاهش وزن هيچ خطري براي بدن ايجاد نكند، سلامتي ما را حفظ كرده و يا حتي ارتقاء دهد. چنين رژيمي حتماً روي دريافت مواد مغذي و حياتي مورد نياز بدن تاكيد دارد و ما را از مصرف آن‌ها منع نمي‌كند.

دنبال كردن يك رژيم غذايي سالم نبايد به معناي حذف برخي مواد غذايي اي سفره باشد. چنين رژيمي حتما بايد تمام گروه هاي مختلف مواد غذايي را شامل شود و به ما كمك كند به صورت آهسته و پيوسته وزن كم كنيم. با اين تفاسير حتي برنامه هايي كه تحت عنوان رژيم لاغري سريع شناخته مي شوند سالم نيستند و نبايد پيروي شوند.

آيا رژيم لاغري سريع مي تواند يك رژيم اصولي و سالم باشد؟

رژيم هايي كه تحت عنوان رژيم لاغري سريع شناخته مي شوند مدعي هستند كه در مدت زمان اندكي به كاهش وزن كمك مي كنند. به عنوان مثال رژيم HCG يكي از اين رژيم ها است كه در مدت زمان اندكي با محدود كردن كالري به لاغر شدن منجر مي شود. اما نكته جالب درباره رژيم لاغري سريع اين است كه برنامه هاي غذايي اين‌چنيني كمتر به جنبه سلامتي افراد دنبال كننده توجه مي كنند.

در اين رژيم ها تلاش مي شود به هر طريقي ميزان كالري محدود شود، فعاليت افزيش يابد و روي كالري شماري تاكيد زيادي ميشود. به دليل اينكه بدن نمي تواند در مدت زمان كمي به اين شرايط عادت كند قطعا دچار آسيب مي شود. بنابراين رژيم لاغري سريع نمي تواند اصولي و سالم باشد.

بيشتر بخوانيد : محاسبه bmi


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۱:۳۰ توسط:netware موضوع:

عمل بيني بدون جراحي

به جز عمل جراحي روش هاي ديگري نيز وجود دارند كه مي توانند به زيباسازي بيني كمك كنند. به انجام اين عمل ها معمولا عمل بيني ارزان يا عمل بيني بدون جراحي گفته مي شود. در اين روش ها هيچ نيازي به بيهوشي و يا ايجاد برش نيست و قاعدتا دوره نقاهتي هم در كار نخواهد بود.

عمل بيني بدون جراحي نوعي روش است كه شامل استفاده از فيلرها يا پر كننده ها براي اصلاح نقص هاي جزئي در بيني است. جراح پلاستيك از اين فيلرها براي پر كردن فرورفتگي ها، ايجاد تغييرات ظاهري جزئي و بهبود نسبي در ظاهر كلي بيني استفاده مي كند.

مواد پركننده تزريقي استفاده شده در اين روش موقتي است يعني نتايج پايدار نيستند. بنابراين بيماران براي حفظ نتايج درمان بايد به طور دوره اي تزريق فيلر و پر كننده را انجام دهند. با اين حال، بسياري از بيماران عمل بيني بدون جراحي را به دليل راحتي و حداقل تهاجمي بودن آن ترجيح مي دهند.

هزينه عمل بيني بدون جراحي چقدر است؟

بسته به نوع فيلر و مقداري كه استفاده مي شود هزينه اين عمل بيني ارزاي بالاتر از 500 هزار تومان است و مي تواند تا 2 ميليون نيز  افزايش پيدا كند.

عمل ارزان بيني بدون جراحي براي چه افرادي مناسب است؟

كانديداهاي مناسب براي عمل بيني بدون جراحي، بزرگسالاني هستند كه از سلامت عمومي خوبي برخوردار هستند و مايلند تغييرات زيبايي بسيار جزئي در بيني‌شان ايجاد شود.

همچنين افرادي كه علاقه اي به جراحي تهاجمي بيني ندارند و يا به دلايل ايمني قادر به جراحي نيستند، مي توانند كانديداهاي خوبي براي اين عمل باشند.

و در نهايت آن دسته از بيماراني كه از انجام عمل جراحي هراس دارند ولي مايلند تغييراتي روي بيني و ظاهر صورت خود احساس كنند كانديداهاي خوبي براي اين عمل بيني ارزان هستند.

بيشتر بخوانيد : بهترين جراح بيني در تهران

جراحي بيني ارزان به چه كساني توصيه نمي شود؟

انجام اين روش زيباسازي بيني، براي افرادي كه نياز به تغييرات اساسي در زيبايي يا ساختار بيني خود دارند به هيچ عنوان توصيه نمي شود.

اگر شما كسي هستيد كه مشكل تنفسي يا عملكرد بيني داريد قطعا بايد از خير اين روش ارزان بگذريد.

در نهايت اگر افراد انتظارات غير واقع بينانه يا بسيار بالايي از اين روش بدون جراحي داشته باشند معمولا نبايد به سمت آن كشيده شوند زيرا نتايج هم كوتاه مدت است و هم جزئي.

ماندگاري عمل بيني با روش جراحي بيشتر است يا بدون جراحي؟

برخلاف جراحي تهاجمي بيني، عمل بيني بدون جراحي نتايج دائمي ندارد. طول عمر نتايج تا حد زيادي به نوع پركننده استفاده شده بستگي دارد. پركننده هاي اسيد هيالورونيك مانند Restylane معمولاً حدود 8 ماه دوام مي آورند، در حالي كه Radiesse (ساخته شده از كلسيم هيدروكسيلاپاتيت، ماده اي مانند استخوان) مي تواند تا 18 ماه دوام داشته باشد. در نهايت ، اين مواد پركننده به طور طبيعي توسط بدن جذب مي شوند. جراح بيني تصميم خواهد گرفت كه كدام يك از پركننده ها براي شرايط خاص شما بهترين است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۵:۱۴ توسط:netware موضوع:

هزينه روكش دندان در سال 1400چقدر است؟

روكش دندون تقريبا آخرين روش ترميم دندان هستش كه در موقعيت هاي مختلفي مثل بعد از عصب كشي دندان يا بعد از كاشت ايمپلنت استفاده ميشه و بسته به نوع روكش، قيمتش هم بسيار بسيار متفاوته. براي همين دندانه يه جدول براتون آماده كرده و توش هزينه روكش دندان در سال 1400رو آورده. جدول رو نگاه كنيد و بعدش چيزايي كه در ادامه جدول اومده رو هم مطالعه كنيد تا بيشتر با نحوه محاسبه قيمت روكش دندان در سال 1400 آشنا بشيد.

هزينه و قيمت روكش دندان در سال 1400 چقدر است؟

در جدول زير جديدترين قيمت هاي روكش دندان رو درج كرديم كه البته سعي مي كنيم به مرور زمان به روزرساني كنيم. تا اونجا كه ممكنه سعي مي كنيم دقيق قيمت درج كنيم. اما متاسفانه قيمتا يك محدوده نسبتا زيادي داره و ما مجبوريم كه حداقل و حداكثر بگيم. هرچند كه شايد حداكثر قيمت روكش دندان حتي بيشتر از چيزي باشه كه ما درج كرديم.

نوع روكش دندان   حداقل قيمت          حداكثر قيمت

روكش فلز سراميك            1.800.000        2.000.000

روكش تمام سراميك           1.800.000        2.800.000

روكش زيركونيا     2.500.000        3.500.000

روكش استيل ضد زنگ        400.000           800.000

روكش تمام رزين   –          –

روكش طلا           800$    1.500$

روكش تمام فلز      –          –

روكش دندان موقت 700.000           800.000

چسباندن هر واحد روكش      80,000 200,000

چسباندن مجدد روكش

80.000 90.000

خارج كردن روكش قديمي

50.000 90.000

چسباندن روكش قديمي

50.000 80.000

جدول قيمت روكش دندان در سال 1400بر اساس نوع روكش | قيمت ها بر اساس تومان و -به ازاي هر واحد است | آخرين آپديت قيمت ها در تاريخ 20 فروردين است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۸:۱۲ توسط:netware موضوع:

مهمترين روش‌هاي ارتودنسي ثابت كدامند؟ (دستگاه هاي ثابت و متصل به دندان)

در دسته دستگاه هاي ثابت وسايل مختلفي هستند كه به صورت گسترده در درمان ارتودنسي دندان مورد استفاده قرار مي گيرند. ما در اين بخش به مهم ترين روش هاي ارتودنسي ثابت مي پردازيم كه اتفاقا در ايران نيز به خوبي انجام داده مي شود.

ارتودنسي ثابت معمولي

معمولاً بيشتر افرادي كه تحت درمان ارتودنسي قرار مي‌گيرند با روش ثابت معمولي درمان مي شوند. در اين روش (كه اشتباها به آن سيم كشي دندان) هم گفته مي شود از سيم، براكت، باند، كش ها و ساير اجزاي ريز ديگر استفاده مي شود.

به تمام اجزاي ذكر شده در ارتودنسي ثابت "بريس" گفته مي شود و مهم‌ترين اجزاي اين بريس سيم، براكت و باند هستند. براكت ها قطعات كوچكي هستند كه به سطح دندان ها متصل مي شود و در وسطشان يك شيار قرار دارد. از ميان اين شيار سيم ارتودنسي ميگذرد كه تمام براكت ها را به هم متصل مي كند. در دو سر فك نيز دو براكت ورقه اي و گرد به دور دندان هاي آسياب متصل مي كنند تا دو سر سيم در نهايت به اين باندها متصل شود.

متخصص ارتودنسي بعد از اتصال بريس به دندان ها، هر چند هفته يكبار حركت دندان ها را كنترل كرده و سيم ارتودنسي به همراه ساير اجزاء را تنظيم مي كند تا در نهايت دندان ها صاف شوند. براكت ها در اين روش معمولا از جنس فلز (استيل ضدزنگ) هستند.

ارتودنسي ديمون

ارتودنسي ديمون يكي از بهترين روش‌هاي ارتودنسي دندان است كه اتفاقا اين روزها افراد بيشتري براي درمان از اين روش استقبال مي كند. در اين درمان همه چيز مشابه با ارتودنسي ثابت معمولي است اما براكت ها متفاوت است. به اين شكل كه در ارتودنسي ثابت به روش معمولي، براي اينكه سيم ارتودنسي از براكت در نرود يا (خارج نشود) آن را با كش ارتودنسي ميبندند.

اما براكت ديمون نوعي براكت سلف ليگيتينگ يا خود سفت كننده است. به اين شكل كه از كش هاي ارتودنسي براي ثابت نگاه داشتن كش استفاده نمي شود و خود براكت، سيم را به صورت كشويي ثابت نگاه مي دارد.

به دليل ويژگي هاي براكت ديمون، ارتودنسي با اين روش به مدت زمان كمتري نياز دارد و درد و ناراحتي بسيار بسيار كمي نيز به بيمار مي دهد. تنها ايراد روش بالا بودن هزينه آن نسبت به هزينه ارتودنسي ثابت معمولي است.

ارتودنسي سراميكي

ارتودنسي سراميكي نيز دقيقا مشابه با ارتودنسي ثابت معمولي است اما اينجا هم براكت ها با هم متفاوت هستند. همانطور كه در بخش  هاي قبل گفته شد، براكت معمولي از جنس فلز است اما در روش ارتودنسي سراميكي براكت ها از جنس سراميك شفاف هستند.

به دليل بي رنگ بودن براكت ها در اين روش، معمولا كسي متوجه نمي شود كه بيمار تحت درمان ارتودنسي است. به اين دليل اين ارتودنسي را اصطلاحا ارتودنسي نامرئي و بدون رنگ هم نامگذاري كرده اند.

ارتودنسي لينگوال

يكي از اصولي‌ترين روش‌هاي ارتودنسي كه در عين قابل توجه نبودن (از نظر ظاهري) مي‌تواند مشكلات شديد ارتودنسي را به خوبي درمان كند ارتودنسي لينگوال است. در روش لينگوال همه اجزاء همان‌هايي هستند كه در ارتودنسي ثابت معمولي استفاده مي‌شود. با اين تفاوت كه محل نصب بريس در اين مدل فرق مي‌كند.

در ارتودنسي لينگوال اجزاي بريس (همان سيم كشي) به جاي اينكه به جلوي دندان‌ها متصل باشد به پشت دندان‌ها و در مجاورت زبان متصل مي‌شوند. واژه لينگوال نيز كه به معني در ارتباط با زبان است، به دليل قرار گرفتن بريس در نزديكي و جلوي زبان براي اين ارتودنسي انتخاب شده.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۶:۳۱ توسط:netware موضوع:

معيارهاي انتخاب طلا به‌عنوان كادو

گفتيم كه براي هديه دادن طلا بايد سن، جنسيت، سليقه و مناسبتي كه به‌خاطر آن قصد خريد طلا به‌عنوان كادو داريد را مدنظر داشته باشيد.

بنابراين، در نخستين قدم پيش از خريد طلا به عنوان هديه بايد موارد زير را در ذهن خود لحاظ كنيد:

به زن يا مرد بودن فردي كه قرار است برايش هديه بخريد، توجه كنيد.

مناسبت هديه‌ي موردنظرتان را در نظر داشته باشيد: به‌طور مثال، آيا قرار است براي تولد فرد طلا بخريد يا براي سالگرد ازدواجتان؟ زيورآلاتي كه براي هر كدام از اين مناسبت‌ها انتخاب مي‌كنيد با هم متفاوت خواهد بود.

سن مخاطب را در نظر بگيريد: كادويي كه براي يك خانم مسن خريداري مي‌كنيد، بدون شك با هديه‌اي كه براي دختربچه‌هاي كم‌سن مي‌خريد متفاوت است.

سليقه فرد را حتما در انتخاب خود لحاظ كنيد: توجه داشته باشيد كه هديه بايد به سليقه فرد مقابل خريداري شود، نه صرفا سليقه شخصي شما، زيرا آن فرد قرار است از كادوي شما استفاده كند. پس اگر باب ميلش نباشد، هم هديه شما بي‌ارزش مي‌شود و هم ممكن است، براي آن شخص كادوي جذابي به‌نظر نرسد. حتي اگر هزينه‌ي زيادي هم متقبل شده باشيد.

بيشتر بخوانيد :

محدوده قيمت را براي خود مشخص كنيد: اين مساله مي‌تواند به نزديك يا دور بودن نسبت فرد به شما مربوط باشد؛ و اينكه چه مبلغي براي او مي‌خواهيد هزينه كنيد. به‌طور مثال، براي همسر يا عشق خود بسيار بيشتر از يك دوست معمولي خرج خواهيد كرد. بنابراين، تعيين محدوده قيمت كمك مي‌كند تا گزينه مناسبي را برگزينيد.

قيمت روزِ طلا را بررسي كنيد: اين فاكتور در جمع‌بندي بودجه و هزينه نهايي شما نقش اساسي دارد. پس حتما پيش از خريد، قيمت هر گرم طلا را در همان روز مورد بررسي قرار دهيد.

با رعايت گزينه‌هاي مذكور، در واقع انتخاب‌هاي خود را فيلتر مي‌كنيد تا در نهايت به بهترين و مناسب‌ترين گزينه دست بيابيد. يعني در اصل، گزينه‌هاي نامربوط و اضافه از دايره انتخاب‌هاي شما حذف شده و زيورآلات محدودي در ليست‌تان شما باقي مي‌مانند. به اين ترتيب، انتخاب بهترين گزينه بسيار راحت‌تر خواهد شد.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۹:۱۰ توسط:netware موضوع: