جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي بزرگسالان چقدر طول مي كشد؟

از آنجا كه درمان ارتودنسي بيشتر اوقات براي كودكان و نوجوانان انجام مي‌شود، افراد زيادي فكر مي‌كنند شانس آن‌ها براي داشتن يك لبخند سالم و زيبا از بين رفته است. اما واقعيت اين است كه لبخند كامل بدون توجه به سن شما قابل انجام است و هرگز شانس داشتن آن را از دست نخواهيد داد. روش‌هاي درماني ارتودنسي مدرن كه به زمان درمان كمتري احتياج دارند و لوازم استفاده شده در آن‌ها كمتر قابل رويت است، در بين بزرگسالاني كه مي‌خواهند در زندگي و شغل خود اعتماد به نفس بيشتري داشته باشند، محبوبيت زيادي كسب كرده است. حتي اگر هدف از ارتودنسي بزرگسالان زيبايي نباشد، باز هم اين روش مي‌تواند به بهبود سلامت دهان و دندان و تسكين درد و تنش در دهان و فك كمك كند.

بيشتر بخوانيد :

طول درمان براي هر بيمار متفاوت است زيرا هر بيمار مشكل منحصر به فردي دارد. ارتودنتيست طول مدت تقريبي درمان را به شما مي‌گويد. در اينجا پنج نكته وجود دارد تا بتوانيد هرچه سريعتر درمان خود را طي كنيد:

دستورالعمل‌هاي ارتودنسي خود را در مورد تعداد دفعات مسواك زدن و كشيدن نخ دندان رعايت كنيد و در طول مدت درمان خود حداقل هر شش ماه يك بار و در صورت توصيه پزشك، تعداد دفعات بيشتري به دندانپزشك خود مراجعه كنيد.

اگر بريس داريد، مراقب تغذيه خود باشيد. از خوردن غذاهاي سخت، چسبنده و ترد خودداري كنيد. سعي كنيد غذاهايي مصرف كنيد كه نرم هستد و جويدن آن‌ها آسان است. اگر الاينر داريد، حتما آن‌ها را قبل از خوردن يا نوشيدن در آب شير قرار دهيد و بعد از خوردن يا نوشيدن، دندان‌هاي خود را كاملاً تميز كنيد و الاينر را در دهان خود قرار دهيد.

در مصرف نوشابه‌هاي شيرين و اسيدي شامل نوشابه‌هاي معمولي و رژيمي، آب ميوه، نوشيدني‌هاي ميوه‌اي و نوشيدني‌هاي ورزشي احتياط كنيد. نوشيدن آب شير توصيه مي‌شود.

در صورت تجويز، پلاستيك (نوارهاي لاستيكي) خود را طبق دستورالعمل پزشك بپوشيد.

قرار ملاقات‌هاي تعيين شده با متخصص ارتودنسي خود را از دست ندهيد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۹:۰۳ توسط:netware موضوع:

چرا لمينت بهتر از ونير كامپوزيت است؟

1. زيبايي بيشتر

كامپوزيت ونيرها كه به دليل قيمت پايين خود ممكن است بيشتر طرفدار داشته باشند، ظاهر چندان طبيعي ندارند. و پس از نصب آن ها، لبخند افراد مصنوعي خواهد بود. اما برعكس، پس از نصب لمينت دندان كه تقريبا مشابه ميناي دندان است، دندانپزشك يا متخصص زيبايي و ترميم دندان تمام تلاش خود را خواهد كرد كه ظاهر طبيعي به دندانِ لمينت شده بدهد. براي اينكار او سطح لمينت را صيقل داده و از حالت صاف و غيرطبيعي در مي آورد.

2. طبيعي بودن

عقيده بر اين است كه هرچيزي در حالت طبيعي اش بهتر و زيباتر است. بنابراين اگر بخواهيم چيزي را جايگزين ميناي دندان كرده يا به دندان متصل كنيم، بهتر است كه ويژگي هاي طبيعي دندان را تقليد كند. مثلا نحوه پردازش روشنايي يا جلوهِ دندان در مقابل نور، يكي از ويژگي هايي طبيعي دندان است. و هرچيزي كه بتواند از اين شيوهِ پردازش نور تقليد كند، به ساختار دندان نزديك تر است.

3. مقاومت در برابر لكه و تغيير رنگ

لمينت يك مزيت خوب، حتي نسبت به ميناي دندان ما دارد. و آن، مقاومت در برابر لكه و رنگ است. يعني لمينت ها طوري طراحي و ساخته شده اند كه به سختي دچار لكه مي شوند. اين درحالي است كه كامپوزيت ونيرها و حتي ميناي دنداني خودمان به راحتي تغيير رنگ داده و لك مي شوند.

علت اين مقاومت در برابر لكه را بايد در ساختار لمينت جستجو كرد. برعكس ميناي دندان، كه ساختاري متخلخل دارد، لمينت دندان متخلخل نيست. اين يعني رنگدانه ها در ساختار متخلخل ميناي دندان و ونيركامپوزيت ها نفوذ مي كنند اما در ساختار لمينت به سختي نفوذ مي كنند.

4. ماندگاري و طول عمر بيشتر

اگر به درستي از لمينت دندان مراقبت شود بين 10 تا 15 سال و حتي بيشتر ماندگاي و دوام دارد. اين در حالي است كه كامپوزيت ها در خوشبينانه ترين حالت بين 4 تا 8 سال ماندگاري دارند.

دقت كنيد كه لمينت ها بسيار نازك و شكننده هستند. اما زماني كه به دندان متصل مي شوند چنان استحكامي دارند كه به سختي آسيب مي بينند. به دليل همين استحكام است كه آن ها از كامپوزيت ونير بادوام تر هستند. كامپوزيت ونيرها بيشتر مستعد لب پر شدن و شكستن هستند.

5. مدت زمان آماده سازي و نصب

براي اينكه طرح لبخند خود با كمك لمينت دندان را بهبود ببخشيم نياز به دو جلسه داريم. در جلسه اول سطح ميناي دندان به اندازه بسيار كمي تراشيده شده و از آن قالب گرفته مي شود تا به لابراتوار جهت ساخت فرستاده شود. سپس در جلسه بعدي لمينت آماده شده و براي هميشه نصب مي شود.

اگر فاصله بين دو جلسه را در نظر نگيريم و فقط زمان تراشيدن مينا و نصب لمينت را لحاظ كنيم، مدت زمان نصب لمينت ها بسيار كمتر از اتصال و باند كاموزيت ونيرها خواهد بود. متخصص ترميمي و زيبايي يا دندانپزشك براي آماده سازي و نصب لايه لايه كامپوزيت ها زحمت بيشتري مي كشد و در نهايت پس از باند شدن به دندان بايد سطح دندان را صيقل و پاليش كند تا مانند ظاهر دندان با كامپوزيت طبيعي تر به نظر برسد.

منبع : دندانپزشكي شبانه روزي جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۰:۳۶ توسط:netware موضوع:

آيا مي‌توان دندان هاي كج شده را صاف كرد؟

تصميم به صاف كردن دندان هاي كج، يك تصميم شخصي است. براي بسياري از افراد، كمبود بودجه يا عدم حمايت بيمه سلامت دندان، ممكن است در تصميم گيري براي صاف كردن دندان ها تأثير بگذارد. مسائل بهداشتي كلي شخص نيز ممكن است در تصميم گيري براي درمان كج بودن دندان نقش داشته باشد.

اگر به شخصه از كج بودن دندان هاي خود ناراضي هستيد و با ظاهر خود مشكل داريد، مراجعه به متخصص ارتودنسي و تن دادن به درمان هاي آن مي‌تواند بهترين گزينه پيش روي شما باشد. در اين مقاله به نحوه درمان دندان هاي كج در ارتودنسي خواهيم پرداخت. اگر دندان كج داريد و مي‌خواهيد بدانيد كه آيا راهي براي صاف كردن آن ها وجود دارد يا نه، حتما اين مقاله را بخوانيد.

چگونه مي‌توانم دندان نامرتب و كج خود را صاف كنم؟

اگر متوجه فرم نامناسب دندان هاي خود شده ايد و قصد درمان آن ها را داريد، نبايد نگران چيزي باشيد. خوشبختانه براي صاف كردن دندان هاي شما، روش ها و درمان هاي متنوعي در دسترس است.

اولين كاري كه براي صاف كردن دندان هاي خود مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه با دندانپزشك يا ارتودنيست خود صحبت كنيد. دندانپزشكان با ارزيابي كامل شما، بهترين درمان ممكن را براي شما انتخاب خواهند كرد. به احتمال زياد اولين پيشنهاد متخصص ارتودنسي براي شما، استفاده از بريس خواهد بود.

بريس ها براي افراد مختلف و در هر سني گزينه مناسبي براي هماهنگ و صاف كردن دندان ها هستند. اين ابزار ممكن است براي كودكاني كه هنوز ساختارهاي فك و دهان آن ها در حال رشد است و قابليت انعطاف پذيري دارد بسيار مناسبتر باشد.

بسته به نوع بريس‌ هايي كه انتخاب مي‌كنيد و شدت مشكلي كه داريد، بين 2 تا 3 سال بايد از بريس ارتودنسي استفاده كنيد. جراحي رديف كردن دندان گزينه ديگري است كه بايد در نظر گرفته شود. و به طور معمول در اين روش زمان كمتري براي رسيدن به نتايج مطلوب صرف خواهد شد.

بيشتر بخوانيد : قيمت ارتودنسي

در ادامه با درمان هاي رايج كج بودن دندان ها بيشتر آشنا خواهيد شد:

بريس هاي فلزي

بريس هاي فلزي ثابت شامل اجزايي مثل براكت، بند و سيم هايي انعطاف پذير هستند كه به دندان ها متصل مي‌شوند. اين بريس ها ممكن است براي كسي كه مشكلات پيچيده تر دنداني دارد، انتخاب بهتري باشد.

بريس هاي سراميكي

نوع سراميكي بريس‌ها و سيم هاي قوس دار اتصال دهنده آن ها كاملا شفاف و واضح هستند. اين نوع از ابزار صاف كننده دندان در انواع رنگ هاي مختلف وجود دارند و ميتوانند گزينه مناسبي براي صاف كردن دندان هاي كج شده باشد.

بريس‌هاي نامرئي

بريس نامرئي همانند Invisalign تقريباً نامرئي هستند. اين ابزار ميتوانند هم در نوجوانان و هم در بزرگسالان مورد استفاده قرار بگيرند.

اين نوع بريسها جهت درمان كج شدن دندان ها، براي هر شخصي منحصر به فرد هستند و متناسب با دندان هاي هر شخص ساخته مي‌شوند. آن‌ها مانند محافظ و گارد دهان و دندان روي دندان ها قرار مي گيرند. و ماهيانه دو بار برداشته مي شوند و جايگزين مي شوند. استفاده از اين ابزار براي درمان موارد شديد عدم تراز دند ان ها توصيه نمي‌شود.

بريس هاي زباني يا لينگوئينال

سطوح زباني در دهان شما به بخش هايي از دهان اشاره دارد كه مجاور با طرفين زبان شما هستند. بريس هاي زباني شكل ديگري از بريس هاي نامرئي هستند. اين بريس‌ها همانند نوع فلزي و مرسوم هستند. با اين تفاوت كه به سطح داخلي و پشتي دندان ها متصل مي‌شوند و از بيرون ديده نمي‌شوند.

بيشتر بخوانيد : دندانپزشكي بارداري

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۳:۱۷ توسط:netware موضوع:

فرايند درمان اينويزيلاين

اينوزيلاين از يك سري الاينرهاي واقعاً نامرئي و فاقد BPA (بيسفنول آ) كه به صورت سفارشي ساخته شده اند، براي مرتب كردن دندان ها استفاده مي كنند. هر الاينر موقعيت دندان هاي شما را اندكي تغيير مي دهد. اينوزيلاين دندان هاي شما را به صورت افقي و عمودي تغيير مي دهد و حتي در صورت نياز آنها را مي چرخاند. اين الاينرها براي آن طراحي شده اند كه مقدار مناسبي از فشار را در زمان مناسب بر مكان مناسب وارد آورد.

الاينرهاي اينويزيلاين بايد هر چند هفته يك بار تعويض شوند و دندان هاي شما نيز به صورت پيشرونده با استفاده از هر ست از الاينرها مرتب تر و صاف تر مي شوند. هر سيني الاينر براي حركت دادن دندان-ها به اندازه 25/0 ميلي متر طراحي شده است. در طول اين تغيير موقعيت تدريجي، لثه هاي شما در اطراف دندان بازسازي مي شوند. هنگامي كه هر دندان به موقعيت مناسب حركت كرد، لثه هاي شما به راحتي به دندان ها متصل مي شوند.

براي دستيابي به بهترين نتايج، اينويزيلاين به تدريج دندان هاي شما را مرتب مي كند، كه باعث مي شود درد و ناراحتي به حداقل برسد و دقت كار و يك لبخند ايده آل و رويايي را نيز تضمين مي كند. شما بايد صبور باشيد و پاداش صبوري خود را در پايان درمان دريافت خواهيد كرد!

چه مقدار زمان لازم است تا اينويزيلاين دندان ها را مرتب كند؟

اگر شلوغي دندان هاي شما خفيف است يا دچار برگشت ارتودنسي دندان شده ايد، احتمالاً شما گزينه مناسبي براي اينويزيلاين هستيد. اينويزيلاين دقيقاً مانند بريس هاي معمولي كار مي كند اما از مجموعه اي از الاينرها بهره مي برد كه هر يك براي دو هفته مورد استفاده قرار مي گيرند. برخي كارهاي جانبي ديگر ممكن است مورد نياز باشد، اما درمان مي تواند در 14 هفته به اتمام برسد. شلوغي متوسط دندان ها، معمولاً در حدود 9 تا 18 ماه درمان مي شوند. مشكلات پيچيده تر به مدت زمان طولاني تري نياز دارند.

يكي از نكات مثبت در مورد اينويزيلاين اين است كه روند درمان شما به دقت با استفاده از نرم-افزارهاي طراحي درمان سه بعدي برنامه ريزي مي شود. اين نرم افزار كامپيوتري ميزاني كه دندان هاي شما بايد حركت كنند را نشان مي دهند و به صورت دقيق مي توانند مدت زمان درمان ارتودنسي نامرئي را اعلام كنند.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي سريع

آيا اينوزيلاين از بريس هاي ثابت سريع تر است؟

عموماً سرعت درمان اينويزيلاين، تا حدودي با بريس هاي ثابت قابل مقايسه است. حتي شايد در برخي حركات دنداني خاص، اندكي آهسته تر هم باشد. اما به قول معروف، چيزهاي خوب نصيب كساني مي شود كه براي به دست آوردن آنها صبر مي كنند و درمان ارتودنسي هم نبايد با عجله انجام شود.

شايد وسوسه شويد كه الاينرهاي خود را قبل از تعويض و دريافت ست بعدي، به مدت كمتر از دو هفته استفاده كنيد، اما به ياد داشته باشيد كه صبوري كردن يك هنر است. اگر دندان هاي شما به سرعت حركت كنند، خطر آسيب به ريشه هاي آنها وجود دارد و اين امر مي تواند سناريوي بدتري باشد كه به از دست دادن منتهي مي شود.

منبع : https://www.orthodentist.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۸:۰۰ توسط:netware موضوع:

سيستم ارتودنسي نامرئي B-Align چيست و چطور عمل مي كند؟

سيستم B-Align ، يك نوع درمان ارتودنسي بدون استفاده از هر گونه سيم و بند و براكت است كه براي هر بيمار، شامل تعدادي الاينر شفاف (رديف كننده دنداني بدون سيم) مي باشد كه بر اساس طرح درمان و نظر پزشك معالج و با استفاده از تكنولوژي CAD/CAM در لابراتوار اختصاصي ارتودنسي بهمن (دارنده مجوز از وازرت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي)، “بطور اختصاصي مخصوص همان بيمار” ساخته مي شوند و هر كدام داراي شماره خاص خود بوده كه بيمار به ترتيب از هر يك از آنها به مدت 10 روز استفاده مي نمايد تا دندانهاي خود را در يك مسير از پيش طراحي و تعيين شده در كامپيوتر كه بر اساس طرح درمان پزشك معالج مي باشد به محل صحيح خود هدايت كند.

چرا سلامتي ريشه دندان در ارتودنسي نامرئي حفظ مي شود؟

از آنجاكه در ارتودنسي نامرئي بر خلاف ارتودنسي ثابت ، ميزان و جهت اعمال نيرو به دندانها بوسيله نرم افزارهاي پيشرفته تخصصي و با استفاده از الگوريتمهاي پيچيده، برنامه ريزي مي شوند نيروهاي وارد شده به دندانها در اين نوع از درمان، “سبك و كنترل شده” بوده و سلامت ريشه دندانها به عنوان عامل بسيار مهم در ماندگاري دندانها براي طول عمر بيمار، حفظ مي شود در حاليكه در ارتودنسي با سيم و براكت، ميزان نيروي وارد شده به دندانها حالت دستي و تجربي دارد و كافي است كه در جلسه مراجعه بيمار براي فعال كردن سيمها، به يك دندان، نيروي بيش از حد متعارف وارد شود كه اين موضوع مي تواند باعث تحليل ريشه دندان شده و خطر لقي دندان را پس از درمان ارتودنسي يا به مرور زمان بوجود آورد.

بيشتر بخوانيد : هزينه ارتودنسي

آيا درمان ارتودنسي نامرئي با درد همراه است؟

به دليل اينكه در ارتودنسي دندان  نامرئي، نيروهاي “سبك” و البته كنترل شده به دندانهاي بيمار وارد ميشود بنابراين اين نيروها فقط باعث ايجاد “احساس فشار” (و نه درد) بر روي دندانها مي شوند.توجه داشته باشيد كه در ارتودنسي نامرئي، هر يك از الاينرهاي شفاف فقط حدود 25 صدم ميلي متر در طول حدود دو هفته، دندانها را حركت مي دهند. اين درحالي است كه در ارتودنسي با سيم و براكت، به دليل اينكه فاصله زماني بين هر ويزيت بيمار با ويزيت بعدي او حداقل يك ماه (در بعضي موارد، حتي بيشتر) است دكتر مجبور است كه سيم ها را به ميزان زيادي فعال كند كه اين خود سبب ايجاد “درد چند روزه” در بيمار پس از هر بار مراجعه وي به مطب ميشود.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۲:۰۷ توسط:netware موضوع:

ژل سفيد كننده بليچينگ دندان چيست

يكي از راه هاي سفيد كردن دندان در منزل استفاده از ژلي است كه ميتوانيد با هزينه نه چندان بالا براحتي از داروخانه ها تهيه كنيد،اين ژل ها از مواد مورد نياز براي از بين بردن جرم دنداني و در آزمايشگاه هاي تخصصي توليد شده و يكي از بهترين راه ها براي درمان ساده و با نتيجه مطلوب محسوب ميشود. قبل ازاستفاده از ژل بليچينگ دندان ( Bleaching ) جهت سفيد كردن دندان ها در منزل به نكات زير توجه نماييد

نكات كليدي در استفاده از ژل دندان

ژل بليچينگ سفيد كننده دندان ها تنها روي رنگ دندانهاي طبيعي مؤثر است. كامپوزيت، لمينيت و روكش با بليچينگ سفيدتر نمي شوند و بايد در صورت نياز جهت هماهنگي رنگ آنها با دندانهاي سفيد شده اصلاح شوند.

. بهترين زمان براي سفيد كردن دندانها شب قبل از خواب است اما در زمان دلخواه خود نيز مي توانيد آن را انجام دهيد.

قبل از استفاده از ژل با مسواك و نخ دندانها را تميز كنيد تا سفيد كردن مؤثرتر انجام شود. تري ( قالب ) بايد قبل از استفاده تميز و خشك باشد.

به هيچ وجه تري را با ژل پر نكنيد چون ژل اضافي از تري خارج مي شود. در جاي هر دندان در وسط سطح بيروني تري يك قطره كوچك از ژل قرار دهيد. قطره ژل را پخش نكنيد. سر سرنگ ژل را دوباره ببنديد تا خشك نشود. ژل بسته به فضاي تعبيه شده داخل تري براي 6 يا 8 دندان جلو گذاشته مي شود.

تري ( قالب ) را روي دندانها قرار دهيد. در حاليكه با يك دست تري را روي دندانها نگهداشته ايد اضافات ژل را با انگشت يا دستمال كاغذي تميز كنيد.

 براي حفظ سفيدي دندان ها در دوره سفيد كردن دندان ها از خوردن هرگونه مواد غذايي رنگي خودداري كنيد مانند چاي، قهوه، نوشابه، آلبالو، شاتوت و

نتيجه بليچينگ هميشه ماندگار نيست و بسته به بهداشت دهان و تغذيه بعد از مدتي رنگ دندان ها زرد مي شود و نياز به يك دوره ديگرسفيد كردن خواهيد داشت.

اين روش درمان يكي از ساده ترين و بهترين روش ها براي سفيدي دندان بعد از ارتودنسي است. زيرا بعد از ارتودنسي ميزان زردي دندان ها عموما بالاست و نياز به درمان تخصصي و قطعي دارد.

دوره درمان با ژل بليچينگ

– اولين بار 60-30 دقيقه از ژل سفيد كننده استفاده نماييد. در صورت كم بودن حساسيت دنداني، بعد از دفعه اول 4-2 ساعت زمان مناسب مي باشد.

حين استفاده از ژل روي دندانها از خوردن، نوشيدن و كشيدن سيگار خودداري نماييد.

بعد از استفاده از ژل، دندان ها و تري را با آب سرد بشوييد. دندانها را نخ و مسواك بزنيد. تري را هم با مسواك تميز كرده با آب سرد بشوييد و درون جعبه پلاك قرار دهيد.

دوره 5-2 هفته براي بيشتر افراد مناسب است. بعد از رسيدن به نتيجه مطلوب استفاده از مواد سفيد كننده را قطع كنيد.

حساسيت دندانها :

حساس شدن دندانها در بليچينگ دندان  شايع است و خوشبختانه موقتي مي باشد. در صورت افزايش حساسيت دندان ها و احساس ناراحتي ميتوانيد تعداد دفعات و مدت زمان استفاده از ژل بليچينگ را كاهش دهيد.

 

در صورت حساس شدن دندانها مي توانيد پروسه سفيد كردن را يك شب در ميان انجام دهيد.

– براي كاهش حساسيت دندان ها در دوره بليچينگ جرم گيري نكنيد. غذاها و نوشيدني هاي ترش و اسيدي مصرف نكنيد مثل ترشي و آبليمو.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۶:۲۴ توسط:netware موضوع:

تفاوت كامپوزيت ونير با آي پي اس

كامپوزيت ونير و آي پي اس هر دو روشي هستند كه براي زيبايي دندان ها و لبخند مورد استفاده قرار مي گيرند. با توجه به شرايط بيمار و تمايلش به استفاده از هر يك از روش ها، يك مورد براي ترميم و زيبايي دندان ها و لبخند بيمار انتخاب مي گردد.

مي خواهيم بصورت مختصر تفاوت كامپوزيت ونير با آي پي اس دندان را عنوان كنيم تا بيشتر با هر يك آشنا شويد و جهت انتخاب مورد مورد نظرتان اطلاعات دقيق تري داشته باشيد.

ونير كامپوزيت آي پي اس نسل جديد از ونير كامپوزيت ها مي باشند كه در آن ذرات سراميك به كامپوزيت افزوده شده است.

بايد عنوان شود كه روكش هاي دنداني تمام سراميك سازگاري بيشتري با لثه دارند و سراميك ها با استحكام زياد مانند سيليكات و زيركونيا در اين روكش كاربرد دارد. در روكش آي پي اس تغيير رنگ و سياهي ديده نمي شود، و دوام و زيبايي فوق العاده اي دارند. ونير كامپوزيت آي پي اس يك نوع سراميك مي باشد كه در درمان هاي زيبايي دندان كاربرد دارد.

كامپوزيت اما اگر به درستي رو لثه قرار نگيرد موجب آسيب به لثه مي شود، و در صورت متورم شدن لثه مي بايست سريعاً به دكتر معالج مراجعه شود.

در ادامه شرايط هر يك را مورد بررسي قرار مي دهيم :

ونير كامپوزيت

ونير كامپوزيت كه به آن ونير يك جلسه اي، كامپونير، ونيرهاي رزين كامپوزيتي نيز مي گويند روشي براي برطرف كردن عيوب ظاهري دندان مي باشد كه داراي شرايط زير مي باشد :

از ماده اي به نام رزين نيمه شفاف است استفاده مي شود كه بصورت خميري مانند مي باشد و بوسيله تابش امواج نوري سفت مي­ شوند و به تدريج با رنگ دندان مجاوري هماهنگ مي شود. در يك جلسه مي توان بر روي دندان هايي كه لازم است نصب گردد و دندان ها نياز به تراش ندارند.

مقاومت كامپوزيت كمتر از لمينت مي باشد و در صورت آسيب ديدن مي بايست تعويض شود كه خود هزينه بر است.

طول عمر ونير كامپوزيت ها كمتر از لمينت دندان مي باشد.

ونير كامپوزيت ها بيشتر مستعد لك و تغيير رنگ مي باشند.

ونير كامپوزيت ها در مقايسه با ديگر ونيرها از ظاهر آنها كاملاً طبيعي نباشد.

داراي عوارضي مانند تورم در لثه مي باشند و اين در شرايطي اتفاق مي افتد كه كامپوزيت بخوبي بر روي دندان قرار نگرفته باشد.

آي پي اس

سيستم آي پى اس ونير در واقع يك نوع لمينت از پيش ساخته شده است كه بعد از تراش و تنظيم طول و عرض آن با دندان، توسط چسب مخصوص به سطح خارجى دندانها چسبانده مى شود. مزيت اصلى آن راحتى كار  و سريعتر شدن زمان درمان است.

لمينت دندان اي اس پي  يك نوع سراميك است كه در درمانهاي زيبايي استفاده مي گردد و اين لمينت هاي تمام سراميكي سازگاري بسيار مطلوبي با لثه دارند.

تغيير رنگ يا سايه تيره در لبه هاي اين روكش ها ديده نمي شود.

تغيير رنگ آنها به راحتي انجام نمي گيرد و مقاومت بالايي در رنگ پذيري دارند.

از مزاياي ونير كامپوزيت آي پي اس اين است كه دندان تراشيده نمي شود و نسبت به لومينيرز بسيار ارزان تر مي باشد، و اگر هم دندان ها در وضعيت دندان هاي نامرتب به تراش نياز داشته باشد  اين مقدار تراش بطور جزئي مي باشد.

ذرات سراميكي كه به آي پي اس اضافه مي شود به آن حالت براق مي دهد و از مات بودن آن كم مي كند.

استفاده از ونير كامپوزيت آي پي اس براي جايگزيني لمينت هاي قديمي نيز بكار مي رود.

افزودن ذرات سراميكي باعث بالا رفتن دوام كامپوزيت مي شود، از كامپوزيت ونير مقاوم تر مي باشند.

لمينت IPS طول عمر بالاتري نسبت به كامپوزيت ونير دارند.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۷:۴۳ توسط:netware موضوع:

براي كاهش هزينه هاي بالاي ارتودنسي چكار كنيم؟

حتي اگر مشكلات ياد شده را نداريد اما به دنبال كاهش هزينه ها هستيد ميتوانيد با يك متخصص خوب صحبت كنيد تا او بر اساس شرايطتان هزينه ها را كاهش دهد. يا اينكه يك برنامه پرداخت شامل قسط بندي را برايتان در نظر بگيرد.

ساير هزينه هايي كه ممكن است در طول درمان درخواست شوند

در ادامه با برخي از پروسه هايي كه ممكن است حين درمان لازم باشد پرداخت كنيد آشنا خواهيد شد. اين پروسه ها مستقيم يا غير مستقيم روي هزينه ارتودنسي دندان تاثير ميگذارند.

هزينه مشاوره اوليه + ارزيابي تخصصي

اولين مرحله براي هر پروسه دندانپزشكي جلسه ويزيت و ارزيابي است. برخي از متخصصان براي اين جلسه هزينه اي دريافت نميكنند. و برخي ديگر نيز اين جلسه را جزء هزينه ها و قيتم ارتودنسي دندان براي شما در نظر ميگيرند. اگر قصد شما اين باشد كه تمام كارهاي درمان را در يك كلينيك دندانپزشكي خوب انجام دهيد هيچ هزينه اي براي جلسه ارزيابي درخواست نميشود.

تميز كردن دندان ها با روش هايي مثل جرمگيري و بليچينگ دندان

اگر قرار باشد شما دندان هاي خود را ارتودنسي كنيد بايد پيش از نصب دستگاه ها تمام دندان هاي شما جرم گيري يا بليچينگ شده و تميز شوند. دليل اين كار اين است كه درمان ارتودنسي طولاني است و دندان ها به طبع كثيف شده يا جرم ميگيرند. انجام جرمگيري در طول ارتودنسي دشوار است و بعضا انجام نميشود. براي همين شما بايد پيش از درمان اينكار را انجام دهيد.

ويزيت هاي دوره اي براي تنظيم بريس ها و تاثير آن ها بر قيمت ارتودنسي دندان

از جمله مراحل مهم ارتودنسي، جلسات تنظيم بريس است. شما بايد هر چند هفته يكبار براي تنظيم نيرويي كه سيم ارتودنسي به دندان ها براي صاف شدن وارد ميكند به مطب متخصص خود مراجعه كنيد. هرچقدر مشكل شما جدي تر باشد اين جلسات احتمالا بيشتر خواهند بود. جلسات ويزيت دوره اي نيز شامل هزينه ارتودنسي دندان ميشود.

گرفتن تصاوير از دهان و دندان با كمك اشعه ايكس

قبل، حين و بعد از درمان ارتودنسي شما بايد با كمك اشعه ايكس از دندان هاي خود تصاويري تهيه كنيد تا متخصص از روند صاف شدن دندان ها اطمينان حاصل كند. اينكار را خود متخصص انجام ميدهد و براي گرفتن هر عكس شما بايد هزينه پرداخت كنيد. هزينه ارتودنسي دندان هرچند كه تحت تاثير اين تصاوير است اما چندان بالا نخواهد رفت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۷:۱۶ توسط:netware موضوع:

۶ نكته براي ماندگاري طولاني تر آرايش روي پوست

۱ .تميز نگاه داشتن پوست

آرايش اگر روي پوست تميز باشد ماندگاري طولاني تري خواهد شد. پوست را لايه برداري كرده و آن را به صورت طبيعي با نوشيدن آب مرطوب نگاه داريد. روغن هاي روي سطح پوست موجب از بين بردن سريع آرايش مي شود، بنابراين پيش از آرايش پوست را تميز كرده و قبل از آن از مرطوب كننده استفاده كنيد. اگر آرايش را روي پوست خشك انجام دهيد زود پوسته پوسته مي شود.

بيشتر بخوانيد : آموزش پوست

۲. استفاده از پرايمر

مانند يك سد بين پوست و كرم پودر عمل مي كند. كمك مي كند پايه آرايش طولاني تر روي پوست بماند. پرايمر اجازه نمي دهد پوست چرب شود. پوست را يك دست كرده و اجازه مي دهد پوست به خوبي نفس بكشد. پرايمرها يكي از بهترين جذب كننده هاي چربي هستند. بنابراين رژگونه روي پوست ساعت ها خواهد ماند.

۳. استفاده صحيح از كرم پودر

بهتر است از كرم پودرهاي مرطوب اجتناب كنيد، زيرا ماندگاري زيادي ندارند. از نوع پودري يا ضد آب براي وقتي كه به ماندگاري طولاني تر نياز داريد استفاده كنيد. مقداري از كرم پودر را در مركز صورت زده و آن را به آرامي به اطراف تركيب كنيد. به آرامي دستمال را به دور صورت فشار دهيد تا كرم پودر ثابت شود.

۴ . استفاده از يك پودر با كيفيت

حتي زماني كه عرق مي كنيد، اگر يك پودر مات با كيفيت زده باشيد طولاني تر خواهد ماند. از يك كرم پودر روشن تر و پودر تيره تر استفاده كنيد تا اگر آرايش پاك شد، چهره تان لكه دار ديده نشود. به گزارش پرشين وي از يك پودر مات و از يك برس بزرگ پرز دار براي زدن پودر استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : آموزش تاتو

۵. اجازه دهيد لب ها طولاني مدت بدرخشد

استفاده از برق لب يا رژلب هاي براق ماندگاري ندارند. بايد آنها را با يك فرمولاسيون مات جايگزين كنيد تا رنگ آن طولاني تر بماند. پيش از زدن رژلب حتما لب ها را مرطوب نگاه داريد. همچنين استفاده از خط لب مات نيز تا حدي رنگ رژ لب را بر روي لب حفظ مي كند. اگر فكر مي كنيد رژلب هايتان به ويژه در طول هواي گرم نتيجه بهتري در اين مورد نمي دهد مي توانيد آنها را برخي اوقات در يخچال نگهداري كنيد.

۶. روي ريمل كار كنيد

با زدن ريملي با فرمولاسيون ضد آب از ريخته شدن ريمل جلوگيري كنيد. اين كار باعث ماندگاري طولاني تر آن مي شود. به خاطر داشته باشيد كه ريمل همچنين اگر دو بار بر روي مژه پودري زده شده باشد ماندگاري اش بسيار طولاني تر خواهد شد.

منبع : دوره هاي آموزش آرابشگري الماس نشان

رفرنس : الماس نشان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۵۴ توسط:netware موضوع:

فرمول محاسبه قيمت طلا در زمان خريد طلا از طلافروشي

اين حق شماست كه بدانيد به طور دقيق قيمت خريد طلا يي كه قصد خريد آن را داريد چگونه محاسبه مي‌شود؛ طلافروشان با فرمول زير قيمت نهايي طلاي مورد پسند شما را حساب مي‌كنند:

۹% ماليات بر ارزش افزوده + ۷% سود طلافروش + (وزن طلا × (اجرت ساخت + قيمت يك گرم طلاي ۱۸ عيار))

ممكن است طلافروشاني را ببينيد كه به صورت متفاوتي از اين فرمول استفاده مي‌كنند مثلاً اول ماليات بر ارزش افزوده را حساب مي‌كنند و بعد سود طلافروش را، يا گاهي وزن كل طلا را آخر از همه در آن ضرب مي‌كنند بايد بگوييم جاي نگراني نيست چون پايه و اساس تمام اين فرمول‌ها يكسان است و فرقي به حال قيمت نهايي طلا ندارد؛ قبل از آنكه مثالي بزنيم ابتدا هر كدام از اجزاي اين فرمول را توضيح مي‌دهيم. با دي اجرت همراه باشيد.

حرف خودماني: گاهي اوقات ممكن است طلافروشاني را ببينيد كه در هنگام محاسبه قيمت طلا، به جاي آن كه ۷% سود مغازه و ۹% ماليات را جداگانه حساب كنند، ۹% و ۷% را با هم جمع مي‌كنند و ۱۶% را در فرمول حساب مي‌كنند. اگر طلافروشي را ديديد كه اين كار را كرد از او تشكر كنيد 🙂 چراكه خواسته يا ناخواسته به سود شما عمل مي‌كند، يعني قيمت كل طلا با استفاده از فرمول زير مقداري كمتر به دست مي‌آيد كه اين اختلاف قيمت به نفع شماست!

بيشتر بخوانيد :

اجرت:

ازآنجايي كه فرايند شكل دهي طلا عملياتي سخت و پرزحمت است تمامي طلافروشان و كارگاه‌هاي طلاسازي بابت زحماتي كه مي‌كشند و طلا را شكل مي‌دهند دستمزد دريافت مي‌كنند. اين اجرت با توجه به نوع و مدل طلا تعيين مي‌شود. چيزي كه مهم است بدانيد اين است كه نرخ مصوبي براي تعيين اجرت وجود ندارد. اگر قصد خريد داريد حتما به چندين طلافروشي سر بزنيد و از دستمزد آن‌ها مطلع شويد. سپس با ضرب گرم طلا در اجرت مي‌توانيد هزينه‌ي دريافتي را به دست آوريد.

ماليات بر ارزش افزوده:

مقدار پولي كه زرگران به عنوان ماليات دريافت مي‌كنند را بايد به اداره‌ي ماليات پرداخت كنند. ازسال 1389 اين قانون به تصويب رسيد كه مبلغي به عنوان ماليات بر ارزش افزوده از خريداران دريافت شود.اگرچه اين قانون سرو صداهاي زيادي به پا كرد. چرا كه طلا فروشان معتقد بودند طلا سرمايه است و ارزش افزوده‌اي ايجاد نمي‌كند و اين ماليات بايد به اجرت اضافه شود. تا به امروز اين چانه زني‌ها ادامه دارد ولي تاكنون كه حذف ماليات از فرمول محاسبه قيمت طلا در هنگام خريد بي نتيجه بوده است. در حال حاضر 9 درصد از هزينه كل به عنوان ماليات حساب مي‌شود

سود طلا فروش:

مقدارهزينه‌اي ست كه به صورت مصوب و قانوني ازطريق اتحاديه زرگران داخل طلافروشي‌ها نصب شده است. سود قانوني فروشندگان 7 درصد است.

براي محاسبه سود طلافروش پول طلاي خام و اجرت هر مقداري شد 7 درصد آن را حساب كرده و به مبلغ نهايي اضافه ‌كنيد.

وزن طلا

طلافروشان وزن طلا با ترازوهاي دقيق خود كه هر شش ماه يك بار از جانب بازرسان اتحاديه طلا و جواهر و سازمان استاندارد بررسي و آزموده مي‌شوند، اندازه‌گيري مي‌كنند، در مقاله « ترازو در طلا فروشي » هر آنچه كه مربوط به وزن طلا و ترازو طلافروش‌ها و همچنين نحوه خواندن و نوشتن وزن از روي ترازو، بيان شده است؛ شما با مراجعه به اين مقاله مي‌توانيد اطلاعات خود را در اين باره تكميل كنيد.

منبع : طلا فروشي اينترنتي كيش طلا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۱:۲۶ توسط:netware موضوع: